sana rakkaus....

maukka-perusjätkä

Tulivaan mieleeni että nykyään sanaa rakkaus käytetään ihan liikaa se on menettänyt merkityksensä minulle ainakin se sana on erittäin arvokas ja pinava. rakkaus ihastuminen välitäminen ja muut ovat minulle eri asia kuin Rakkaus. se on niin voimakas tunne että siitä ei voi olla epävarma silloin ei halua toisesta ikinä luopua. pyydän teiltä kaikilta käyttäkää sanaa RAKKAUS vain tosi asioissa se voi satuttaa ihmistä jossei se tule suoraan sydämestä.

8

429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hedu

      Olen ihan samaa mieltä tossa, esim. jotkut ala-asteelaiset parit lähettelevät toisillensa tekstareita että Mä rakastan sua ym. Rakkaus on liian vahva sana tuohon, ensinnäkin se pitää sanoa henkilölle jota tosissaan RAKASTAAA ja se pitäisi osata sanoa suoraan hänelle.
      Jos poikaystäväni sanoo rakastavansa minua, se ei ole niin helppoa sanoa takaisin että niin mäkin sua koska siinä tarkoittaa niin isoa juttua....

      Okei, en ala romaania kirjottamaan :D Hyvä aihe muuten, kiitos ;)

      • maukka-perusjätkä

        hyvä että joku ymmärsi sillä tota juuri yritin kuvailla!


    • Just Me

      Mä oon ihan samaa mieltä teijän kanssa... Ja halusin vaan viel tänne laittaa toisenki asian jokoa häiritsee on nää nuorten kihloihin menemiset... jengi vaan menee kihloihin tietämättä mitä lupaavat... kaikki jutut alkavat menettämään merkitystään.. kuten tämä RAKKAUS sanakin...

    • Broken smile

      Sana 'rakkaus' on raiskattu mielestäni. Sitä käytetään liian usein. Onhan ihan eri asia että tuleeko se suoraan sydämmestä vai ohimennen. Itse en koskaan käyttäisi kyseistä sanaa jos en tarkoittasisi sitä. Jos ihastuu johonkin, kaikki hänessä on ihanaa eikä hänessä ole mitään vikaa. Kun rakastuu, ymmärtää hänen vikansa. Kukaan meistä ei ole täydellinen.

      Selitinpä asian taas epäselvästi. :/ Anteeksi.

    • Itse ihmettelen joskus kun jotkut suorastaan tyrkyttävät kavereitaan sokkotreffeille ihan kuin sillä keinoa rakastuisi!Joo ja olet oikeassa rakkaus on kaunis ja tärkeä asia joka pitää sanoa suoraan sydämmestä.

    • Nevahööd

      Väitetään, että suomalainen ei sano lausetta "minä rakastan sinua" kuin korkeintaan kerran elämässään. Se ei minusta ole liian usein. Mene mielummin valittamaan joillekin eteläamerikkalaisille, jotka vannovat rakkauttaan jo minuutin tuntemisen jälkeen.

      No ehkä ennen mies ei sanonut sitä kertaakaan koko elämänsä aikana, joten on sen käyttö mahdollisesti lisääntynyt. Mutta soisin kyllä lisää rakkautta tällekin kansalle. Turha sitä on niin piilotella.

      • maukka perusj

        käsitit homman aivan väärin. rakkautta ei tule sanomalla sitä tulee tuntemalla.


      • Nevahööd
        maukka perusj kirjoitti:

        käsitit homman aivan väärin. rakkautta ei tule sanomalla sitä tulee tuntemalla.

        Sanoit näin alkuperäisessä viestissäsi:
        "Tulivaan mieleeni että nykyään sanaa rakkaus käytetään ihan liikaa"

        Tässä puhuttiin nimenomaan puhumisesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1071
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      302
      772
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe