Bikiniraja ja kainalot epilaattorilla?!

Kirahvi

Moi te asiasta tietävät!

Olen hankkimassa epilaattoria (kannattaisko Braunin Silk Epil?) ja näin uutena käyttäjänä tiedustelisin, voiko sillä ajella muuta kuin säärikarvoja? Eli onnistuuko karvojen poisto alapäästä ja/tai kainaloista? Varmaan sattuu joo, mutta kipukynnykseni on onneksi aika korkea...:D Kiitos vastauksista!

20

34483

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auts

Moi.
      Kainaloista ajelen mutta alapäästä ei ole luonto antanut myöten. Kainaloista ajaminen sattui ekalla kertaa aika lailla h....tillisesti, karvatupeista tuli vertakin. Mutta nyt karvat tuntuvat irtoavan helpommin = vähemmän kipua. Ja kun ajelee tarpeeksi usein ei ajeltavia karvoja ole niin paljoa. Eli olen kyllä tyytyväinen.

• MinäMinä

Eli kainalokarvat onnistuu. Säärikarvat on mulla jotenki liian ohkaset, ettei oo onnistunu. Bikinirajat mä otan. En siis todellakaan yritä vetää posliiniksi epilaattorilla, mutta lyhennän karvat muuten ja otan sitten reunoilta koneella, samalla kun vedän ihoa kireälle. Nättiä jälkeä :) Mun kone on phillips, koska braun oli loppu kun kävin ostamassa. Mun koneen mukana tuli lady shaver-pää ja kuorintapää, joten aika hyvä kokonaisuus, kun ihon kuorinta estää karvoja kasvamasta sisään ja shaverilla voi siistiä esim häpykarvat, jos haluaa ne toisinaan pois kokonaan. Ah niin, koneen mukana tuli myös viilennysosa, joka kuitenkin teki käytöstä hyvin kömpelöä ja teho oli aika heikko. Eli en käytä sitä.

• Sani

Sulla on siis philips merkkinen kone, paljonko makso? Sattuuko se paljon?

• MinäMinä
        Sani kirjoitti:

Sulla on siis philips merkkinen kone, paljonko makso? Sattuuko se paljon?

Mä en tiedä muitten hintoja, mutta omani oli aika tyyris. Noin 80eur.. Se oli oku äitienpäiväpakkaus, ja jälkeenpäin olen kyllä miettiny, toiko se perkeleen turha viilennysosa hintaan lisää.. En kuitenkaan ole katunut. Joku kommentoi tuossa, että mieskin käyttää. Meillä mies ei tule edes lähelle konetta tai minua, kun käytän sitä. Ääni kai siinä pelottaa. Ja ajatus juuriltaan kiskomisesta. Onneks on kuitenkin olemassa veet, jolla hänen intiimialueensa saadaan kivuttomasti karvattomaksi ilman kovaa sänkeä. Kerran otettiin mieheltä kainalotkin, mutta oli kuulemma liian häiritsevää, kun iho tarttu kiinni.. ;) Miehet on sitten ihanan hassuja.

• MinäMinä
        MinäMinä kirjoitti:

Mä en tiedä muitten hintoja, mutta omani oli aika tyyris. Noin 80eur.. Se oli oku äitienpäiväpakkaus, ja jälkeenpäin olen kyllä miettiny, toiko se perkeleen turha viilennysosa hintaan lisää.. En kuitenkaan ole katunut. Joku kommentoi tuossa, että mieskin käyttää. Meillä mies ei tule edes lähelle konetta tai minua, kun käytän sitä. Ääni kai siinä pelottaa. Ja ajatus juuriltaan kiskomisesta. Onneks on kuitenkin olemassa veet, jolla hänen intiimialueensa saadaan kivuttomasti karvattomaksi ilman kovaa sänkeä. Kerran otettiin mieheltä kainalotkin, mutta oli kuulemma liian häiritsevää, kun iho tarttu kiinni.. ;) Miehet on sitten ihanan hassuja.

Niin siis kyllähän se tuntuu, että karva lähtee, mutta se on vähän sama ku ottaa tatskaa, eli se iho turtuu aikas nopeesti. Ja jatkossa se homma helpottuu huomattavasti. Eka kerta ku kainaloita otin, ni meinas kyllä mennä taju. Ja piti ottaa vähän kerralla ja pitää taukoo, ettei suurinpiirtein pyörry. Mut braunissahan muistaakseni tulee mukana se lisäosa, joka mahdollistaa pienemmän epilointipyörämäärän käytön, joten olettaisin että se on sitten helpompaa. Tai kyllä philipsin ohjekirjassakin oli maininta osasta, mutta omaani sitä ei ollut laitettu. Johonkin toiseen malliin se kai tulisi.

• Suvi

Ostin tänään ja kokeilin heti. Tuloksena kivuton ja tehokas karvanpoisto kainaloista ja bikinirajasta. Ei sattunut bikinirajasta ollenkaan ja kainaloistakin vain vähän nipisti. Huomattavasti helpompaa ja nopeampaa kuin vahaus. Vähän kokeilin myös toiseen sääreen ja hyvältä vaikutti. Jos vaikka huomenna silottaisi säärensä :)

Mutta miksi niistä pitää aina lähteä niin kova ääni? Pelotti aloittaa ajelu kun kuulosti ihan ruohonleikkurilta...

• on hyvä laite,

ääni on kylläkin isohko, siihen tottuu. Noin kuukauden välein kun ajelee niin lopputolos on, noin vuoden ajelunjälkeen, ei tarvitse paljon ajella.
        Meillä ajaa myös mies karvansa tällä. ;)

• Sani
        on hyvä laite, kirjoitti:

ääni on kylläkin isohko, siihen tottuu. Noin kuukauden välein kun ajelee niin lopputolos on, noin vuoden ajelunjälkeen, ei tarvitse paljon ajella.

Paljonko sellanen kone sitten maksaa?
        Se siis nyppii ne karvat juurineen, sattuuko? Mulla aika matala kipukynnys..=(

• Sini
        on hyvä laite, kirjoitti:

Sulla on siis karvankasvu huomattavasti hidastunu epiloinnin myötä?? Auttaskohan itellekin..

• nyppii tai epiloi
        Sini kirjoitti:

Sulla on siis karvankasvu huomattavasti hidastunu epiloinnin myötä?? Auttaskohan itellekin..

karvankasvu heikkenee, ja niin myös vahauksella, sekin on nyppimistä. Itse olen epiloinut kolmevuotta ja karvat on ihan kun teininöyhtää. ;)

• Sini

Eikö se epilaattori poistakin karvan ihan "juurineen"? Kuinka teillä kestää esim bikiniraja moisen? Ainaki itellä jo höyläyksestä tulee punasta näppyä ja eilen ku huvikseni nypin pinseteille ko alueen ni järkyttävää jälkeä..

• kerrat

mutta tilanne muuttuu jo muutaman käsittelyn jälkeen. Ensimmäinen keta on kovin, rohkeasti vain ja pientä aluetta kerralla. Vaikka vielä päivän välein että ei kokonaan heti. ;)

• Lunatic

Nyppimiseen ja epilointiin tottuu, ja jäljet paranee. Ainoa haittapuoli on sisäänkasvaneet ihokarvat, joiden takia ihoa pitää huoltaa tosi hyvin. Bikiniraja pysyy pitempään siistinä epiloimalla kuin ajamalla, eikä satu hirveästi. Muun intiimialueen epilointi ei oikein onnistu multa ainakaan, koska on sitä löysempää nahkaa siellä. Muttamutta: mulla ei ole karvankasvu mainittavasti hidastunut tai karva muuttunut yhtään hennommaksi, vaikka olen jo vuosia epiloinut. Epäreilua! :(

• nemo

ongelmani on karvat joita pikkuhousut ei peitä eli bikiniraja.. ongelma on erittäin kiusallinen. onko teillä tämä ongelma paha? sheivaan ne kyllä, mutta pelkään että ne lisääntyy entisestään jos leikkaan viikottain, onko näin? taidan olla karvaista sorttia :) tohtisinko kokeilla vahausta? voiko epilaattoria verrata vahaukseen?

• karvakiia
        nemo kirjoitti:

ongelmani on karvat joita pikkuhousut ei peitä eli bikiniraja.. ongelma on erittäin kiusallinen. onko teillä tämä ongelma paha? sheivaan ne kyllä, mutta pelkään että ne lisääntyy entisestään jos leikkaan viikottain, onko näin? taidan olla karvaista sorttia :) tohtisinko kokeilla vahausta? voiko epilaattoria verrata vahaukseen?

Tuosta Braunin Silk Epil-laitteesta.. mä ostin sellasen pitkän harkinnan jälkeen ja lähdin sitten sitä kokeilemaan. Mä en saa lähtemään sillä yhtäkään karvaa vaikka olen niitä nyt kasvattanut niin että saa kynsilläkin kiinni. Sattuu kyllä ja iho meni vähän rikki, vaan ei karvoja kyllä nypi laite - missä vika? Liikutanko laitetta liian nopeasti vaiko mitäh?

• inga89
        nemo kirjoitti:

Ei ne karvat siitä mihinkään lisäänny vaikka höylällä ajelee, eli älä turhaan pelkää :) Mäkin jo monia monia vuosia ajellu kaikki pois lähes päivittäin. Välillä kyllä ärtyy iho, mut aika harvoin, sen verran tottunu.

Kerran uskalsin vetää epilaattorilla kaikki pois ja voi video mitä tuskaa se oli :D Monta tuntia tais mennä ku pidin taukoja sen verran :D Siihen en kyl lähe enää ikinä, vahausta haluisin kokeilla.. Mutta kuuma- vai kylmä vaha, kumpi parempi?

• inga89
        inga89 kirjoitti:

Ei ne karvat siitä mihinkään lisäänny vaikka höylällä ajelee, eli älä turhaan pelkää :) Mäkin jo monia monia vuosia ajellu kaikki pois lähes päivittäin. Välillä kyllä ärtyy iho, mut aika harvoin, sen verran tottunu.

Kerran uskalsin vetää epilaattorilla kaikki pois ja voi video mitä tuskaa se oli :D Monta tuntia tais mennä ku pidin taukoja sen verran :D Siihen en kyl lähe enää ikinä, vahausta haluisin kokeilla.. Mutta kuuma- vai kylmä vaha, kumpi parempi?

Ja entä karvojenpoisto aineet? Voiko käyttää pelkästään bikinirajalla vai uskaltaako sillä poistattaa kaikki? Kokemuksia kiitos :)

• apua.
        inga89 kirjoitti:

Ja entä karvojenpoisto aineet? Voiko käyttää pelkästään bikinirajalla vai uskaltaako sillä poistattaa kaikki? Kokemuksia kiitos :)

Mulla taas on ongelmana se että ajelen karvat alapäästä, mutta bikinirajaan tulee paljon punaisia näppylöitä sen jälkee..:< ja hirveesti tykkään käydä uimassa ja olla rannalla ottamassa aurinkoa, mutta minua hävettää sillä bikinini ovat aika kapeat etteivät ole sellaiset shortsi malliset ja sitten ne näppylät näkyy..:/ olen kokeillut vaikka mitä mutta ei auta.:// olisiko vahaus parempi vaihtoehto?:) Sillä haluaisin äkkiä eroon punaisista näppylöistä!:

• miipi
        apua. kirjoitti:

Mulla taas on ongelmana se että ajelen karvat alapäästä, mutta bikinirajaan tulee paljon punaisia näppylöitä sen jälkee..:< ja hirveesti tykkään käydä uimassa ja olla rannalla ottamassa aurinkoa, mutta minua hävettää sillä bikinini ovat aika kapeat etteivät ole sellaiset shortsi malliset ja sitten ne näppylät näkyy..:/ olen kokeillut vaikka mitä mutta ei auta.:// olisiko vahaus parempi vaihtoehto?:) Sillä haluaisin äkkiä eroon punaisista näppylöistä!:

muakin hävettää tuo bikiniraja aina. Kylmävahaliuskoilla yritin, mutta sain siitäkin ihan yhtä lailla punaiset näppylät, että mitenhän niistä pääsisi? uskaltaako sitä epilaattoria ostaa ja miten ihoa pitää hoitaa, ettei tulisi punaisia näppyjä? kokeilin sellaista veetin jälkihoitovoidettakin mutta eipä oo kyllä auttanut. nyt olen käyttänyt vaan veetin ihokarvanpoistovoidetta. sillä tulee ihan ok jälkeä, ei punaisia näppyjä, mutta ei kauhean tehokasta ja aika hidasta...

• hairfree86
        miipi kirjoitti:

muakin hävettää tuo bikiniraja aina. Kylmävahaliuskoilla yritin, mutta sain siitäkin ihan yhtä lailla punaiset näppylät, että mitenhän niistä pääsisi? uskaltaako sitä epilaattoria ostaa ja miten ihoa pitää hoitaa, ettei tulisi punaisia näppyjä? kokeilin sellaista veetin jälkihoitovoidettakin mutta eipä oo kyllä auttanut. nyt olen käyttänyt vaan veetin ihokarvanpoistovoidetta. sillä tulee ihan ok jälkeä, ei punaisia näppyjä, mutta ei kauhean tehokasta ja aika hidasta...

Suurin unohdus, mitä kotikarvanpoistossa yleensä tehdään, on desinfiointi. Iho kannattaa kuoria edellisenä päivänä, ja ennen karvanpoistoa pyyhkiä miedolla desinfiointiaineella, ja levittää iholle hieman talkkia. Sitten itse karvanpoisto. Toimenpiteen jälkeen on tärkeää taas desinfioida iho, ettei tuoreeseen tyhjään karvatuppeen mene bakteereita tai talia. Desinfioinnin jälkeen kevyt geelimäinen hoito. esim aloe-geeli.

Näillä ohjeilla jos tulee näppyjä, niin ihmettelen.
        Moni ammattilainen varmasti kiroilee mielessään, kun paljastan näitä niksejä, mutta en koe että se olisi minulta pois, jos ihmiset saavat kotonaankin hyvää jälkeä :)
        Kaunista ja karvatonta kesää kaikille!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      354
      2834
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1559
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1380
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1078
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      1007
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      28
      978
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      943
    8. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      918
    9. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      908
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      849
    Aihe