onko jollain kokemuksia pohjeluun murtumasta. itselleni tämä tuli jäätyäni auton alle. oudolta vaan tuntuu kun venäjällä se kipsattiin varpaista nivusiin asti. suomeen tultuani lääkäri poisti koko kipsin ja sanoi sen paranevan itsestään. pirun kipeä on vielä viikon jälkeen eikä voi astua. onkohan jollain samanlaisia kokemuksia.
pohjeluun murtuma
7
5869
Vastaukset
- Smiley
Murtui minulla ja kipsattiin varpaista ihan ylös asti. Oli reilu 2kk:tta jalassa tuo kipsi. Kuulostaa kyllä kummalta että ihan kokonaan pois otettiin ja itsellään paranisi, mutta kaipa lekuri sitten tietää...?
- sdsa
ehkä venäläinen lääkäri on pitänyt murtumaa pahempana kuin se on, ja sitten suomalainen lääkäri on nähnyt, että kysessä on vain pieni hiusmurtuma? Kai sulle kepit annettiin kuitenkin, vai kehottiko lääkäri kävelemään?
- ihmettelevä
Kuulostaa jotenkin oudolta, että kipsi poistettiin kokonaan. Itse samaisen luun murtaneena ihmettelen vaan. Ei mulla kyllä koko jalka ollu kipsissä, mutta 6 viikkoa kuitenkin paketti tohon polven alle. Mutta kai ne lääkärit tosiaan parhaiten tietää
- edi
ihmettelevä kirjoitti:
Kuulostaa jotenkin oudolta, että kipsi poistettiin kokonaan. Itse samaisen luun murtaneena ihmettelen vaan. Ei mulla kyllä koko jalka ollu kipsissä, mutta 6 viikkoa kuitenkin paketti tohon polven alle. Mutta kai ne lääkärit tosiaan parhaiten tietää
kyllä lääkärit tietää, uskokaa vaan, pohjeluu ei ole painoa kantava luu joten se ei tarvitse niin vahvaa kipsausta kuin jos sääriluu olisi kysymyksessä, ja jos sen pohjeluun asento on ollut hyvä tai hiusmurtuma vaan niin ei välttämättä kipsata...
- Marja
Onko röntgenkuvasi katsonut ortopedi? Jos ei niin suosittelisin käymään. Hieman ihmeelliseltä kipsin poistaminen tuntui jos et edes saanut jalkaan lastaa. Pojaltani murtui jalasta ulkokehäsluu ja kaksi kirurgia ja yksi muu lääkäri väittivät ettei murtumaa ole, mutta ortopedi huomasin sen myöhemmin.
- jenni86
mä kaaduin italiassa rappusissa ja mursin vasemman jalkani ja oikeaan polveen tuli jotain häikkää. sairaalassa lääkäri kipsasi molemmat jalat nivusiin asti ja käski käymään suomessa lääkärissä.
suomessa lääkäri poisti oikean polven kipsin ja sanoi sen olevan ihan kunnossa, ja jalalla pystyi kävelemään(kepeillä) ihan kohtalaisesti. polvea särki kuitenkin kokoajan kunnes noin viikon päästä polvi petti alta. menin spesialistille joka huomasi murtuman polvessa joka oli kehittynyt hiusmurtumasta. ja ei kun uudelleen kipsiin!
nyt oon vieläkin molemmat jalat kipsissä mutta ei tää niin paha oo kun tähän tottuu, kohta saan oikeen kipsin pois ja pääsee meneen kepeillä=)- jenni86
en tajua miks suomessa ei kipsata juuri mitään vaan yritetään aina ilman kipsiä. kipsissä jalka on liikkumatta ja kivut ovat paljon lievempiä kun joku tuki päällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552705
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322315- 792178
- 951996
- 521875
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339