Fender Squier

Onko hyvä

Onkos tämä Fender Squier hyvä kitara?Kokemuksia kellään?

30

29754

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rocker

      perus keppi perus aloittelialle... luulen että joka toinen on lähtenyt tällä liikkelle. Ihan kohtuullinen halpa eka kitarahan se on

    • tuote

      mielummin esp ltd
      joku esim. esp ltd m50
      pieksee squien

      • ylämummo

        on ollut espiä, jacksonia, ibanezia
        otetaanpa kattohinnaksi 250€ toimituskuluineen eikä euroakaan päälle ja kullostellaan minkälainen kitara saadaan.
        Täällä aina kysellään mikä kitara aloittelijoille. Olen itsekkin vähän niinku aloittelija (15v soittanut) fenderi on kyllä helppo aloittelijan soittaa, eli aloittelijan ei tarvi hävetä hankintaansa jos laittaa fenderin squierin.


      • rocker
        ylämummo kirjoitti:

        on ollut espiä, jacksonia, ibanezia
        otetaanpa kattohinnaksi 250€ toimituskuluineen eikä euroakaan päälle ja kullostellaan minkälainen kitara saadaan.
        Täällä aina kysellään mikä kitara aloittelijoille. Olen itsekkin vähän niinku aloittelija (15v soittanut) fenderi on kyllä helppo aloittelijan soittaa, eli aloittelijan ei tarvi hävetä hankintaansa jos laittaa fenderin squierin.

        no siis jos katoksi laitetaan tuo 250 euroa se on aivan sama oliko se epiphone by gibson vai squier by fender, koska valmistuksessa ei ole emo yhtiön kanssa mitään tekemistä kuitenkaan... ja luulenpa, että olet 15 vuotias etkä 15 vuotta soittanut by the way


    • tuote

      mielummin esp ltd
      joku esim. esp ltd m50
      pieksee squien
      kyllä näin on!!!

    • fenkku

      kyllähän se aloittelijalle on hyvä harjoitus-skeba..
      mutta ovat nykyään aika heppoisen tuntuisia ja valmistusmaaksikin on vaihtunu kiina.
      Parhaat squierit tehtiin 80-luvulla japanissa, olivat yleisesti parempia kuin aikansa stratot.
      Kaveri onnistu hankkimaan sellaisen ja ei kyllä häviä mun stratolle yhtään..hinnat niissä liikkuu jossain reilussa 200 eurossa jos sellaisen onnistuu löytämään ovat nimittäin keräilijöiden haluamia.
      Itsellä oli noitten välissä valmistettu squier joka oli vielä aika hyvä, valmistettu koreassa.

      Se on sillä lailla että squiereitten paremmuus menee järjestyksessä: japani, korea, kiina ja sen huomaa hyvin kitaran painosta.nykyään lähtevät tuulen mukana kun taas japanilaiset yhtä painavia kuin stratot.

      • 4 vuotta vanhaan viestiin ...

        versio puuttuu tästä ja sen pistäisin ykköseksi


    • 66989

      ettei squier välttämättä ole edes pelkästään aloittelijasoitin. jotkut ammattikitaristit käyttävät juuri tätä halvinta (affinity) versiota keikkaillessaankin, tosin lähinnä sen takia ettei soittimen hajotus kävisi niin pahasti lompakolle, mutta kuitenkin. itselläni on ollut nyt yli 5 vuotta Squier Affinity Strat, ja on käytössä edelleen. mikit vinkuvat kovemmilla säröillä (yksikelaiset,luonnollisesti), mutta muuten soitin on hinta-laatusuhteeltaan erittäin hyvä. ei häviä fenderinkään stratocastereille omasta mielestäni paljoakaan.

      • juuuuuuujhhh

        Se on hyvä aloittelijalle....tiedän kyl myös sen ettei kukaan ammatikseen soittava käytä squieria soittaakseen, ehkä nimenomaan sen takia että vois paskoo sen mut en usko et ne soittaa sil ylipäätänsä ollenkaan.....on soittavinaan ehk

        Itellä on fender strato ja huomaan selvän eron squieriin kyl riippuu kans vähä mitä asiaa vertailee mut äänenlaadun erottaisin luultavasti myös silmät sidottuna jos kitaras ja vahvaris olis samat säädöt


      • VanHan liiton mies
        juuuuuuujhhh kirjoitti:

        Se on hyvä aloittelijalle....tiedän kyl myös sen ettei kukaan ammatikseen soittava käytä squieria soittaakseen, ehkä nimenomaan sen takia että vois paskoo sen mut en usko et ne soittaa sil ylipäätänsä ollenkaan.....on soittavinaan ehk

        Itellä on fender strato ja huomaan selvän eron squieriin kyl riippuu kans vähä mitä asiaa vertailee mut äänenlaadun erottaisin luultavasti myös silmät sidottuna jos kitaras ja vahvaris olis samat säädöt

        Tämä harjasniska on soittanut tosi pitkään kaiklla mahdollisilla kepakoilla (Jacksonit, Ibat, Gibsonit jne.) ja nimenomaan ns. laatutavaralla. Kaiken lisäksi kaikkea kamaa rautalangasta bluesiin ja kunnon mainstreamheviin. Vaan kehitys kehittyy, ei ole asiat entisellään.
        Meinaan ostin ihan herätepohjalta Squierin DLX-mallin, joka näyttää tosi hienolta (loimuvaahtera-sunburst ja helmiäispleksi
        70-luvun iso lapa. Soundikin ja sustain aivan kohdallaan. Puut ovat laatukamaa, samoin viimeistely, vaikka kaukoidän keppi onkin. Virittimet ja mikit olivat mielestäni vain syvältä. Tähän asti massea mennyt
        325 e.
        Sitten tilasin jenkeistä Super-Vee- tremolon (super-vee.com, tsekkaa saitti!) ja duncanin JB-jr-minihumpat.
        Siitä lisää noin 400 e tulleineen.
        Mikkien ja vibran asennus sujuu heittämällä (super-vee sopii suoraan ilman jyrsintää!!!) ja mulla meni aikaa kolmisen tuntia, enkä ole mikään
        nörtti/teknikko.

        Ja mitä sain 725 e:llä?
        Sikahienon straton, joka soi kaikissa musiikkityyleissä tosi nätisti tai hevisti.Alkuperäinen retrosoundi löytyy tarvitessa edelleen! Ei putoa vireestä missään kampiliikkeissä tai karseissa bendeissä, ei edes kampi lavaan-tyylin divebombeissa! Vermes on tuplalukittu, mutta ei poikkea alkuperäisestä muuta kuin paremman soundinsa ansiosta.
        Himmeli on pirun paljon parempi kuin mikään soittamani/kokeilemani n. 1500 e hintaluokan vintage- tai floikkakeppi. Tottakai setup pitää tehdä kunnolla, mutta sen tekee kuka vaan noudattamalla vaikka netistä löytyviä ohjeita.
        Eli pienellä vaivanäöllä saa itselleen uljaan soittimen!

        Soiton iloa vain kaikille!


    • cortt

      kaveril on tommonen squier ja siis hyvähän sitä soittaa on mut mielestäni vähän tunkkainen ääni jos vertaa mun ekaa skittaan ibanez gax30 177e..

    • Flying Finn

      Kävin Dave Lindholmin, Jartse Tuomisen ja Hasse Wallin Guitar-Tour keikalla Tampereen Panamassa 2.2.2005. Walli laittoi meneen Hendrixit ja muut klassikot aivan ihka oikeella Fender Squierilla made in China. Joten kyllä se kiinalainenkin kelpaa ihan tosi pelimanneillekkin. Asia varmistettiin maestrolta itseltään.

    • kokemuksia

      Niin Squier II on ihan mukava soitella ei liian jäykkä kuten monet hevikepit, just sopivan löysä. Mikit saa vaihtaa koska vinkuvat kovalla volumella, mutta sen jälkeen toimii mukavasti.

      Kampi on todella heikko, ruuvaa se irti, liian jäykkä ja laittaa kitaran epävireeseen.

      Squier II:lla ei mitään ynkän sooloja tai children of bodomin riffejä kannata soitella just löysyyden takia. Kirkkaat soinnut tulee hyvin esille soinnuissa. Parhaimmillaan hyvä blueskeppi.

    • Eppu(tellaan)

      Onhan Pantse Syrjäjkin Squirella rämpytellyt, joten kelpaa se varmaan muillekin.

      • varmaan

        kyllähän joka keikalla millä olen ollut niin Pantse on rämpytelly Fenderin Stratocasteria!


      • Fatal
        varmaan kirjoitti:

        kyllähän joka keikalla millä olen ollut niin Pantse on rämpytelly Fenderin Stratocasteria!

        Walli, Pantse ja muut pelimannet käyttävät 80-luvun Squiereita, koska ne ovat huippupelejä. Asia lienee kaikkien vähän enemmän kitaroihin perehtyneiden tiedossa.


    • Pelimatti

      Meidän pojalla on 80-luvun lopun Squier II Stratocaster ja se kyllä on tosi hyvä kitara, ei ihme että keräilijätkin metsästelee näitä. Maksettiin siitä satanen. Näitä Squier II:sia ei ole tehty enää yli kymmeneen vuoteen, mutta merkki on kyllä voimissaan.

      Nyt uutta tai käytttyä Squieria ostavan kannattaa tsekata, millaisen version hankkii. Affinity-sarja on halvin, mutta hintaero ominaisuuksiltaan ja varusteiltaan laadukkaampaan Standard-sarjaan on niin pieni, että neuvoisin Squieria hankkivan pistämään sen muutaman kympin lisää likoon.

      Halvimmillaan verkkokaupat näyttävät myyvän Squierin Standard-sarjan Stratoa 220:n euron kieppeillä, kun myymälöissä Helsingissä niistä pyydetään 290 eurosta alkaen (esim Bändikeskus). Affinity-Stratoja saa kaupasta johonkin 200-230 euroon, verkkokaupoista vastaavasti halvemmalla.

      • playsironmaiden

        Mites on toi squier hotrails strat onkse parempi ku standard tai affinity
        huomasin ton kitaran thomannin sivuilla ja herätti kiinnostusta


      • **Aikka
        playsironmaiden kirjoitti:

        Mites on toi squier hotrails strat onkse parempi ku standard tai affinity
        huomasin ton kitaran thomannin sivuilla ja herätti kiinnostusta

        Asiaa jos jotenkin yksinkertaistaa, niin noissa Squireissa tänä päivän (uudet siis) on yksi selkeä jako. Kaikkein kalleimmat (Classic Vib ...), maksavat siinä 300 e verkkokaupoissa mutta!!! Näissä on materiaalit samat, kuin alkuperäisissä, jopa virityskoneisto on tehty alihankintana siinä samassa tehtaassa, jossa alkuperäiset viritystapit (lukenut olen tällaista ja voi jopa pitää paikkansa). Eli niissä on alnico magneettiset mikrofonit, alkuperäistä vastaavat puut jne. Nyt please, älkää tässä kohtaa saivarrelko ja alkako oikaiseen tätä, perusidea on tämä, mitä sanoin.

        Eli itse en tunnet noita Affinityjä yms, mutta mulla on tämä. Mulla on ollut pari aitoa Stratoa vuosien varrella (siis fenkkuja), ja ne kyllä kalpenivat tälle laadussa. Tää pitää vireensä tosi hyvin, ja siinä on alkuperäistä vastaavat soundit. Vahvistin mulla on Fenkun Blues Junior. Eli tota suosittelen omien kokemusteni perusteella. Toi muutama kymppi lisää kannattaa ehdottomasti mun mielestäni sijoittaa tohon peliin. Luulen myöskin, että "Hasse Wallit" käyttää keikoillaan juuri näitä vanhan tatsin, lookin ja soundin omaavia pelejä :)

        http://www.thomann.de/fi/fender_squier_classic_vibe_strat_60s.htm


      • Kitaransoittaja4532
        **Aikka kirjoitti:

        Asiaa jos jotenkin yksinkertaistaa, niin noissa Squireissa tänä päivän (uudet siis) on yksi selkeä jako. Kaikkein kalleimmat (Classic Vib ...), maksavat siinä 300 e verkkokaupoissa mutta!!! Näissä on materiaalit samat, kuin alkuperäisissä, jopa virityskoneisto on tehty alihankintana siinä samassa tehtaassa, jossa alkuperäiset viritystapit (lukenut olen tällaista ja voi jopa pitää paikkansa). Eli niissä on alnico magneettiset mikrofonit, alkuperäistä vastaavat puut jne. Nyt please, älkää tässä kohtaa saivarrelko ja alkako oikaiseen tätä, perusidea on tämä, mitä sanoin.

        Eli itse en tunnet noita Affinityjä yms, mutta mulla on tämä. Mulla on ollut pari aitoa Stratoa vuosien varrella (siis fenkkuja), ja ne kyllä kalpenivat tälle laadussa. Tää pitää vireensä tosi hyvin, ja siinä on alkuperäistä vastaavat soundit. Vahvistin mulla on Fenkun Blues Junior. Eli tota suosittelen omien kokemusteni perusteella. Toi muutama kymppi lisää kannattaa ehdottomasti mun mielestäni sijoittaa tohon peliin. Luulen myöskin, että "Hasse Wallit" käyttää keikoillaan juuri näitä vanhan tatsin, lookin ja soundin omaavia pelejä :)

        http://www.thomann.de/fi/fender_squier_classic_vibe_strat_60s.htm

        Itellä on parikin aitoa Fendiä, vähän kalliimpia ja sitten Mexicon Fenderi, en ole ite tavannu näitä parempia Squiereita vaikka niitä on tullu kokeiltua ja kaveripiirissäkin niitä on. Ite en ole siis törmänny siihen että Squierit olis ollu parempia mutta kait se mahdollista on.

        Tiedä sitten mitä tarkoitat laadulla, onko se siis se kokonais laatu eli millainen soundi lähtee, miten kitara kestää, on viimeistelty, pysyykö materiaalit kunnossa tai onko kitara sellainen että vaikka se on säädetty oikein talloja ym. muoden niin ei pysyisi vireessä.

        Itellä on kyllä mm. noi mun Fenderit pysyneet erinomaisesti vireessä ja soundit on hunajaa molemmissa.

        Ihan mielenkiintoinen kirjoitus ja en tätä kirjoitusta tarkoittanut mitenkään vastaväitteeksi vaan toteamus ihan omalta kohdilta kokemuksien myötä.

        Hyviä kepukoita noi Squierit pääpiirteittäin on, tosin olen muutamaan huonosti säädettyyn törmännyt matkan varrella mutta en yhteenkään todella huonoon Squieriin, tosin Fenderit on järjestään omassa kokemuksessa olleet enemmän tai vähemmän parempia.

        Mutta onhan noita Squiereita nähny myös ihan oikeiden ammattilaistenkin kourissa keikoilla eli ei luulis ammattimuusikoiden soittavan huonoilla kepukoilla.

        Eipä muuta kuin jatkakaa kirjoittelua :)


      • ujytjht
        Kitaransoittaja4532 kirjoitti:

        Itellä on parikin aitoa Fendiä, vähän kalliimpia ja sitten Mexicon Fenderi, en ole ite tavannu näitä parempia Squiereita vaikka niitä on tullu kokeiltua ja kaveripiirissäkin niitä on. Ite en ole siis törmänny siihen että Squierit olis ollu parempia mutta kait se mahdollista on.

        Tiedä sitten mitä tarkoitat laadulla, onko se siis se kokonais laatu eli millainen soundi lähtee, miten kitara kestää, on viimeistelty, pysyykö materiaalit kunnossa tai onko kitara sellainen että vaikka se on säädetty oikein talloja ym. muoden niin ei pysyisi vireessä.

        Itellä on kyllä mm. noi mun Fenderit pysyneet erinomaisesti vireessä ja soundit on hunajaa molemmissa.

        Ihan mielenkiintoinen kirjoitus ja en tätä kirjoitusta tarkoittanut mitenkään vastaväitteeksi vaan toteamus ihan omalta kohdilta kokemuksien myötä.

        Hyviä kepukoita noi Squierit pääpiirteittäin on, tosin olen muutamaan huonosti säädettyyn törmännyt matkan varrella mutta en yhteenkään todella huonoon Squieriin, tosin Fenderit on järjestään omassa kokemuksessa olleet enemmän tai vähemmän parempia.

        Mutta onhan noita Squiereita nähny myös ihan oikeiden ammattilaistenkin kourissa keikoilla eli ei luulis ammattimuusikoiden soittavan huonoilla kepukoilla.

        Eipä muuta kuin jatkakaa kirjoittelua :)

        välillä huvittaa lukea näitä "squieri on kunnon stratoo parempi" juttuja. luultavasti näin sanoo kaikki jotka omistaa squierin eikä ole varaa fenkkuu

        Ohan niitä hyviä yksilöitä HINTAANSA nähden mutta on se laatu silti kaukana fenkusta ja sanon tän ihan sen perusteella ku liikkeissä olen squiereita kokeillut ties kuinka monia


      • **Aikka
        Kitaransoittaja4532 kirjoitti:

        Itellä on parikin aitoa Fendiä, vähän kalliimpia ja sitten Mexicon Fenderi, en ole ite tavannu näitä parempia Squiereita vaikka niitä on tullu kokeiltua ja kaveripiirissäkin niitä on. Ite en ole siis törmänny siihen että Squierit olis ollu parempia mutta kait se mahdollista on.

        Tiedä sitten mitä tarkoitat laadulla, onko se siis se kokonais laatu eli millainen soundi lähtee, miten kitara kestää, on viimeistelty, pysyykö materiaalit kunnossa tai onko kitara sellainen että vaikka se on säädetty oikein talloja ym. muoden niin ei pysyisi vireessä.

        Itellä on kyllä mm. noi mun Fenderit pysyneet erinomaisesti vireessä ja soundit on hunajaa molemmissa.

        Ihan mielenkiintoinen kirjoitus ja en tätä kirjoitusta tarkoittanut mitenkään vastaväitteeksi vaan toteamus ihan omalta kohdilta kokemuksien myötä.

        Hyviä kepukoita noi Squierit pääpiirteittäin on, tosin olen muutamaan huonosti säädettyyn törmännyt matkan varrella mutta en yhteenkään todella huonoon Squieriin, tosin Fenderit on järjestään omassa kokemuksessa olleet enemmän tai vähemmän parempia.

        Mutta onhan noita Squiereita nähny myös ihan oikeiden ammattilaistenkin kourissa keikoilla eli ei luulis ammattimuusikoiden soittavan huonoilla kepukoilla.

        Eipä muuta kuin jatkakaa kirjoittelua :)

        Mulla on itse asiassa ollut 3 stratoa (fenkkuja) soittourallani, ja sitten on ollut tää vuosi sitten hankittu squire. No yksinkertaistettuna 70-luvulla Fenderit jotenkin meni laatukriisiin, ainakin siinä stratossa oli sellainen vika, että kaula oli liian "killi", enkä koskaan saanut siihen haluamaani tatsia. Sitten tossa viitisen vuotta sitten ostin sellaisen Meksikossa tehdyn Fenderin Straton. Siinä oli satula tehty huonosti, mutta se nyt vielä menetteli. Kielten välit heittelehtivät luokkaa millin. Eli D- ja G-kielten väli oli esimerkiksi paljon suurempi, kuin A- ja D-kielen väli. Huomasi soittaessa. Huono laatu. Toikin siis vielä meni, mutta puu oli elänyt aika paljon, ja jatkoi elämistään. Puun elämisen näki siitä, että nauhat oli kaulassa tulleet ulos niin paljon, että ne piti hioa. No toikin vielä meni, mutta valitettavasti se ei oikein pysynyt vireessä. Pari biisä, ja piti virittää, ei sinällään ongelma toikaan, mutta en oikein pitänyt hommasta.

        Kaikissa noissa Fendereissäni oli soundi, kuin unelma. Siinä ei onglemaa. MItä mä olen noista Squireja joskus kuunnellut, niin niistä kyllä kuulee selvästi, että ne on edullisemman pään harjoituskitaroita, paitsi siis niistä 80-luvun vanhoista, ja näistä muutamasta "lippulaivasta", jota ne nykyään tekee.

        Sitten mulla oli taannoin 62 vuonna tehty strato. Valitettavasti tässä oli sellainen vika, että edellinen omistaja oli mennyt poraamaan siihen aikamoisen reiän bodyyn. Yritin korjauttaa sitä, mutta sen sointi muuttui aika lailla, ja siksi myin sen. Tää tapahtui 70-luvulla.

        Mitä mä nykyään olen kuullut monilta, niin nämä 600 - 1200 e "japanin fenkut", ovat kuulemma erittäin laadukkaita pelejä. Ja ton mä uskon, mitä vähän olen niitä kokeillut.

        Mä en tarkoita sitä, että aito fenkku tms kalpenee tai jokin olisi toistaan parempi. Mä itse asiassa soitan bassokitaraa pääsoittimena ja komppiskitta on sivusoitin. Mä tarkoitan sitä, että mä olen vähän jo vanhempi musiikin harrastaja ja tämän vuoksi tottunut 70-luvulla vanhoihin fenkkuihin, eli niiden tuntumaan. Siksi olen ollut iloinen siitä, että Fender tekee näitä vanhan ajan soittimia etsien niihin sen vanhan tuntuman. Mulla on vuodelta 1959 Fender Precission, joten tuntumaa on, ja mitä mä koitin näitä tämän päivän tehdastekoisia vastaavia, niin voin kyl sanoo, että hyvin on samanlaisia, eli vanha tuntuma niistä kyllä löytyy. Toivottavasti tämä valaisi vähän juttua. Oleellistahan on se, että itsellä on hyvä fiilari siitä soittimesta, jolla soittaa. Mä ainakin oon aina laittanut soittimet vaihtoon, jos vähänkään on mentaalipuolella kanittanut.


      • Kitaransoittaja45321
        **Aikka kirjoitti:

        Mulla on itse asiassa ollut 3 stratoa (fenkkuja) soittourallani, ja sitten on ollut tää vuosi sitten hankittu squire. No yksinkertaistettuna 70-luvulla Fenderit jotenkin meni laatukriisiin, ainakin siinä stratossa oli sellainen vika, että kaula oli liian "killi", enkä koskaan saanut siihen haluamaani tatsia. Sitten tossa viitisen vuotta sitten ostin sellaisen Meksikossa tehdyn Fenderin Straton. Siinä oli satula tehty huonosti, mutta se nyt vielä menetteli. Kielten välit heittelehtivät luokkaa millin. Eli D- ja G-kielten väli oli esimerkiksi paljon suurempi, kuin A- ja D-kielen väli. Huomasi soittaessa. Huono laatu. Toikin siis vielä meni, mutta puu oli elänyt aika paljon, ja jatkoi elämistään. Puun elämisen näki siitä, että nauhat oli kaulassa tulleet ulos niin paljon, että ne piti hioa. No toikin vielä meni, mutta valitettavasti se ei oikein pysynyt vireessä. Pari biisä, ja piti virittää, ei sinällään ongelma toikaan, mutta en oikein pitänyt hommasta.

        Kaikissa noissa Fendereissäni oli soundi, kuin unelma. Siinä ei onglemaa. MItä mä olen noista Squireja joskus kuunnellut, niin niistä kyllä kuulee selvästi, että ne on edullisemman pään harjoituskitaroita, paitsi siis niistä 80-luvun vanhoista, ja näistä muutamasta "lippulaivasta", jota ne nykyään tekee.

        Sitten mulla oli taannoin 62 vuonna tehty strato. Valitettavasti tässä oli sellainen vika, että edellinen omistaja oli mennyt poraamaan siihen aikamoisen reiän bodyyn. Yritin korjauttaa sitä, mutta sen sointi muuttui aika lailla, ja siksi myin sen. Tää tapahtui 70-luvulla.

        Mitä mä nykyään olen kuullut monilta, niin nämä 600 - 1200 e "japanin fenkut", ovat kuulemma erittäin laadukkaita pelejä. Ja ton mä uskon, mitä vähän olen niitä kokeillut.

        Mä en tarkoita sitä, että aito fenkku tms kalpenee tai jokin olisi toistaan parempi. Mä itse asiassa soitan bassokitaraa pääsoittimena ja komppiskitta on sivusoitin. Mä tarkoitan sitä, että mä olen vähän jo vanhempi musiikin harrastaja ja tämän vuoksi tottunut 70-luvulla vanhoihin fenkkuihin, eli niiden tuntumaan. Siksi olen ollut iloinen siitä, että Fender tekee näitä vanhan ajan soittimia etsien niihin sen vanhan tuntuman. Mulla on vuodelta 1959 Fender Precission, joten tuntumaa on, ja mitä mä koitin näitä tämän päivän tehdastekoisia vastaavia, niin voin kyl sanoo, että hyvin on samanlaisia, eli vanha tuntuma niistä kyllä löytyy. Toivottavasti tämä valaisi vähän juttua. Oleellistahan on se, että itsellä on hyvä fiilari siitä soittimesta, jolla soittaa. Mä ainakin oon aina laittanut soittimet vaihtoon, jos vähänkään on mentaalipuolella kanittanut.

        Harmi että on noinki paljon ollu ongelmia sulla noiden Fenkkujen kanssa, hyvä että kirjoittelit lisää, onneksi itellä on hyviä kokemuksia fenkuista joka suhteessa ja siksi ihmettelinkin tuota Squier vs Fenkku-laatu juttua mutta ihan jes että kerroit lisää valaisevaa tietoa omasta kokemuksesta ja harmi toisiaan että on osunut huonompilaatusta tarvaraa sulle Fenkuissa, onneksi itellä ei näin ole ollut.

        Totta tuo, että oleellista on se, että itellä on hyvät fiilarit soittimesta ja tietysti soittamisesta.

        Ite olen tarkkana soittimen ostamisessa ja jos vähänkään tuntuu jokin skitassa kiusaavan niin jääpi ostamatta ellei ole ihan säätökysymys sitten kyseessä.

        Itse olen ihmetellyt sitä, että liaan monessa musaliikkeessä on kitarat out of tune, huonosti säädettyjä, vanhaa huonoa kieltä niissä jne. tälläinen ei kyllä edesauta kauppojen syntymistä kun menee skittoja kattelemaan sillä silmällä.

        Itellä jos ois putiikki niin skitat olisivat toki vireessä ja kunnolla säädettyjä (tosin säädöt riippuu soittajistakin tietysti esim. kielten korkeus, tykkääkö matalasta vai vähän korkeammasta.

        HEH, mulla jo meni vähän offtopikin tää juttu mutta ei kait tuo haittaa ;)


    • dfsfsfs
    • -96 Squier

      Ittellä on -96 Kiina Squier ja voin sanoo että vie 2-1 mexico fenkut. Paljon parempi kun nyky Kiinalaiset tai Korealaiset Squikat. Kitara opettajani sanoikin että ei ole koskaan päässyt testaamaan yhtä hyvää Squieria.

      Ainoa vaan että Squiereissa on lähes poikkeuksetta huonommat mikit kuin Fendereissä.

    • -96 Squier

      Niin ja siis vielä kyseinen skitta on Squier STRAT® by Fender. Kaulan takana on Fenderin juhlavuoden tarra.

    • Daskun byle

      Mulla on jenkkistrato, meksikon tele ja indonesiassa kasattu squier tele p-90 mikeillä.

      Skuju on puiltaan erinomainen, pitää vireen, kaulan säätöjä piti pikkasen rukata,
      mutta muuten sille ei ole tarvinnut tehdä mitään. Mikit on Seymour Duncanin suunnittelemat
      mutta tehty jossain idässä, ihan ookoo mikit jos pitää P-90 soundista. Ostin sen käytettynä 150 e hintaan ja ehdottomasti paras ostos siihen hintaan ikinä, uutena sen on maksanut 290 e.

      Pari Skujun stratoa olen kans tyypannut ja luulisin että pienillä viilauksilla niistäkin saisi
      ihan kelpo soittimia. Niissä tuntui metalliosat heppoisilta ja mikit hiukka heikoilta, mutta
      ne ei ole kummonen tai kallis juttu vaihtaa.

    • Squier

      Fender squier on hyvä aloitus kitara. Sen hinta-laatu suhde on suhteellisen hyvä ja sillä saa hyvän tuntuman. Aitoa Fenderiähän se ei kuitenkaan vastaa, mutta laadultaan se on hyvä. Kitaran paino on hyvä mutta virittimet ja knobit ovat aika hentoisen tuntoisia.

    • sopuhinta78
    • Mokaskittanen

      Itellä squier vm.84 ja on hyvä peli.noi oli varustettu tuolloin jenkki mikeillä.on myös jenkki fenderi,molemmat pelittää ollut gibsoneitakin matkan varrella.squierilla tottunu veivaan keikkojakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe