Dieselautoo kaipaillaan ja kaikille vaihtoehdoille ollaan avoimia. Kokemuksii näist ei ole alkuunkaan. Hintojen perusteella oon tarkkaillu, että noi ranskikset vaihtaa omistajaa melko edukkaasti. Samalla rahalla saa uudemman pelin allensa moniin muihin merkkeihin verrattuna. Kertokaas millasii noi on ja otsikon mukainen kampe olis niinku lähinnä kiikaris. Myös Pösö 406 diesel on vaihtoehtona vahvasti mukana.
Automaattivaihteisto on aivan must, koska tulee paljon pyöritettyy kaupungis ja siel se on kiva! Citikkaa ois muutenkin kohtuu hyvin saatavilla dieselinä ja automaattina!
Minkä merkkisellä automaatil noi ranskikset on ja kuin ne on toiminu?
Haen autoo hintaluokas noin 7000 euroo.
Citroen Xantia 1.9 TD kiinnostaa
17
3365
Vastaukset
- Dieselisti
Jos esim. C5:n automaattilaatikkoista mietit hintaluokassa 7000 euroa, saat auton, jossa on keskimäärin kolmas - neljäs automaattiloota menossa. Uusiminen on aina muutaman tonnin paukku...
Sille on markkinataloudessa aika luonnollinen selitys, miksi ranskaisia dieselejä saa melko uutenakin varsin edullisesti. Vaikka niitä siellä paljon tehdäänkin... - -dieseleistä
helähtävät kiertokanget lohkosta läpi. Kierrä nämä pommit kaukaa!
- minä
minulla oli noin 10 vuotta sitten diesel sitikka.ostin sen vuonna 90 se oli vuosimallia 85 ja ajettu oli 125 tkm,kun tarvitsin perheauton. olihan se tilava,ja kiva ajella "halpa" mutta remonttia oli koko ajan pienepää ja isompaa. 5.vuotta kun pidin sitiä,siltä ajalta remontit maksoi yhtä paljon kun se auto oli alun pitäen maksanut.jo vähän ennen kun kadotin tuon auton vaihdossa autoliikkeeseen lupasin hiljaa mielessäni varoittaa kaikkia jotka meinaa tehdä saman virheen joten sanon vaan ÄLÄ IHMEESSÄ ÄLÄKÄ MILLOINKAAN OSTA VANHAA CITROEN MERKKISTÄ AUTOA osta se ennemmin aivan uutena ja heivaa parin kolmen vuoden iässä niin tulee halvemmaksi.
- Jarski
"osta se ennemmin aivan uutena ja heivaa parin kolmen vuoden iässä niin tulee halvemmaksi."
Tuo ei tosiaankaan ole Sitikan kohdalla halpaa. Pari vuotta vanha Sitikka on menettänyt arvostaan paljon, ja tuollainen toiminta on se kaikkein kallein tapa. - minä
Jarski kirjoitti:
"osta se ennemmin aivan uutena ja heivaa parin kolmen vuoden iässä niin tulee halvemmaksi."
Tuo ei tosiaankaan ole Sitikan kohdalla halpaa. Pari vuotta vanha Sitikka on menettänyt arvostaan paljon, ja tuollainen toiminta on se kaikkein kallein tapa.tuo ei päde sitikan kohdalla on se sellainen laite
- varoitan
niin että varo
- citroen for ever
Itselläni yli miljoona km citikoilla ja seuraavakin on citikka. Tähän mennessä citikoillani on ajettu itse 200 000km- 450 000km välillä. tuossa oli yksikin dieseli jossa oli kilometrejä 570 000, ku paalattiin ruosteen vuoksi, kone olisi kestänyt edelleen. Eikä niissä vikoja sen enempää ole ollut kuin muissakaan omistamissani autoissa.(toyo, volvo, ford, vw,pugi, rellu,nissan,morris, opel)
- 4. moottori Xsarassa
citroen for ever kirjoitti:
Itselläni yli miljoona km citikoilla ja seuraavakin on citikka. Tähän mennessä citikoillani on ajettu itse 200 000km- 450 000km välillä. tuossa oli yksikin dieseli jossa oli kilometrejä 570 000, ku paalattiin ruosteen vuoksi, kone olisi kestänyt edelleen. Eikä niissä vikoja sen enempää ole ollut kuin muissakaan omistamissani autoissa.(toyo, volvo, ford, vw,pugi, rellu,nissan,morris, opel)
Oheisista linkeistä löytyy Keski- ja Etelä-Euroopan tapauksia:
http://htdig.honestjohn.co.uk/index.php?url=/carbycar/index.htm
valitse Citroen ja Xsara, josta löytyy mm. tekstiä What´s Bad… “Spate of conrod failures on 1997 -1998 R and S reg 1.9 XUTD diesels: too many to attribute merely to running with low oil levels. Seems only to affect cars built from April 1997 with DHY (not DHX) serial number engines.”
http://www.honestjohn.co.uk/news/index.htm
http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/?f=4&t=26086
http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/?f=4&t=6560
http://www.carsurvey.org/viewcomments_review_25226.html
http://www.forum-auto.com/sqlforum/section12/sujet173014.htm
http://www.forum-auto.com/sqlforum/section12/sujet15075.htm
http://www.autoactu.fr/data/28032003/28032003-150432.html
http://www.auto-moto.com/autoprat/auto_pratique_article.php?prat_id=138
http://www.forum-auto.com/sqlforum/section12/sujet200749.htm
http://www.litiges-automobiles.com/article.php3?id_article=49
http://www.firstinvest.com/analyses/Fiche3.asp?Numero=30304&Sicovam=160.1.UG
http://forums.motorlegend.com/cgi-local/ubbcgi//ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=10;t=000236;p=0
http://www.asweb.fr/clients/asweb/forum.nsf/0/a8d5a74a6db8c5eac1256e09007c79ad?OpenDocument
http://www.asweb.fr/clients/asweb/forum.nsf/0/c03bb4a8ab06f81441256b5100620f75?OpenDocument
http://www.forum-auto.com/sqlforum/section12/sujet33233.htm
http://www.merci-peugeot.fr.st/, jossa kaikki linkit, varsinkin "Livre d´or"
http://www.graziecitroen.splinder.com/
Hakusanoista: moottorin hajoamista kuvaavat ranskankielessä sanat ”casse moteur” ja kiertokangen katkeamista sanat ”rupture bielle”. Italiaksi kiertokanki on ”biella”. - citroen for ever
4. moottori Xsarassa kirjoitti:
Oheisista linkeistä löytyy Keski- ja Etelä-Euroopan tapauksia:
http://htdig.honestjohn.co.uk/index.php?url=/carbycar/index.htm
valitse Citroen ja Xsara, josta löytyy mm. tekstiä What´s Bad… “Spate of conrod failures on 1997 -1998 R and S reg 1.9 XUTD diesels: too many to attribute merely to running with low oil levels. Seems only to affect cars built from April 1997 with DHY (not DHX) serial number engines.”
http://www.honestjohn.co.uk/news/index.htm
http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/?f=4&t=26086
http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/?f=4&t=6560
http://www.carsurvey.org/viewcomments_review_25226.html
http://www.forum-auto.com/sqlforum/section12/sujet173014.htm
http://www.forum-auto.com/sqlforum/section12/sujet15075.htm
http://www.autoactu.fr/data/28032003/28032003-150432.html
http://www.auto-moto.com/autoprat/auto_pratique_article.php?prat_id=138
http://www.forum-auto.com/sqlforum/section12/sujet200749.htm
http://www.litiges-automobiles.com/article.php3?id_article=49
http://www.firstinvest.com/analyses/Fiche3.asp?Numero=30304&Sicovam=160.1.UG
http://forums.motorlegend.com/cgi-local/ubbcgi//ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=10;t=000236;p=0
http://www.asweb.fr/clients/asweb/forum.nsf/0/a8d5a74a6db8c5eac1256e09007c79ad?OpenDocument
http://www.asweb.fr/clients/asweb/forum.nsf/0/c03bb4a8ab06f81441256b5100620f75?OpenDocument
http://www.forum-auto.com/sqlforum/section12/sujet33233.htm
http://www.merci-peugeot.fr.st/, jossa kaikki linkit, varsinkin "Livre d´or"
http://www.graziecitroen.splinder.com/
Hakusanoista: moottorin hajoamista kuvaavat ranskankielessä sanat ”casse moteur” ja kiertokangen katkeamista sanat ”rupture bielle”. Italiaksi kiertokanki on ”biella”.Mutta, mutta "seems to be attributed to running low oil level"???? eikös tuo tarkoita johtuu ajamisesta alhaisella öljymäärällä???? monikohan tuota kestää?? Kyllähän noissa muissakin ongelmia on ei vaan kiinnosta ketään, kun muissa ne on ominaisuuksia vain citikoissa vikoja(vw,audi,seat,skoda) jakopään kiristin, Opel jakohihna ja turbo, Ford polttoaine pumppu(omassa koneessaan). Sitäpaitsi PSA dieselit ovat maailman eniten valmistettuja diesel moottoreita jo tuohon aikan psri miljoonaa vuodessa.
- DHY
citroen for ever kirjoitti:
Mutta, mutta "seems to be attributed to running low oil level"???? eikös tuo tarkoita johtuu ajamisesta alhaisella öljymäärällä???? monikohan tuota kestää?? Kyllähän noissa muissakin ongelmia on ei vaan kiinnosta ketään, kun muissa ne on ominaisuuksia vain citikoissa vikoja(vw,audi,seat,skoda) jakopään kiristin, Opel jakohihna ja turbo, Ford polttoaine pumppu(omassa koneessaan). Sitäpaitsi PSA dieselit ovat maailman eniten valmistettuja diesel moottoreita jo tuohon aikan psri miljoonaa vuodessa.
Katso oheisen linkin ensimmmäisen sivun loppussa oleva AutoPlus -lehden artikkeli:
http://www.aidecampingcar.com/forumO/viewtopic.php?t=2251&sid=9340552a8b63861738417ed1a5286052.
"Luottamuksellisen" Peugeotin logolla varustetun paperin perusteella kiertokankien murtumisista johtuen takuuaikaa on jatkettu 36 kuukaudeksi tai 120 000 kilometriksi. Tämä osoittaa sen, että myös valmistaja on hyvin tietoinen ongelmista.
- PSA
Minä kerron vain omista kokemuksista, niin olisi jokaisen syytä tehdä jos halutaan tietoa eikä luuloja.
Meillä on perheessä kaksi PSA 1,9 TD - koneista autoa, toinen Pösö toinen Citikka. Pösöllä ajettu 440 tuhatta, Citikalla 370 tuhatta. Molemmat pelanneet oikein hyvin, varsinkin koneet ja voimansiirto. Pösöön uusittiin kytkin 436 tuhannen kohdalla ja kansipahvi öljyvuodsta johtuen 400 tuhannen kohdalla. Citikan tekniikalle ei ole tarvinnut vielä tehdä mitään. Muilta osin on selvitty ns. kuluvien osien vaihdolla. Muitakin merkkejä on vuosien saatossa ollut, jopa yksi Toyota, mutta näillä PSA -dieseleillä on ajettu ylivoimaisesti halvimmat kilometrit.Ja matka jatkuu.- 406 HDI
Ja ranskalaisiin autoihin ylipäätään!
Parhaat dieselhenkilöautot hintaluokissaan!
- minä
katso autoa kokonisuutena kamu83.se on ihme juttu kun pitäis autosta keskustella niin,puhe kääntyy useasti ainakin silloin kun on ranskalaisista kyse niin moottoreihin.
- kestää
joo tässä oli kamu83 ostamassa autoa 7000€ niin joku heittää kommenttia vuoden 85 diesel citikasta. Ajat on muuttuneet ja nyky citikan koneet on todella kestäviä, vaikka aina tämä kyseinen tapahtuma liian vähällä öljyllä ajetusta citikasta putkahtaa esiin. Ja citikan tekniikkaa käytetään myös uudessa volvossa, että silleen.
- PSA
Kai sinä tumpelo sen ymmärrät, ettei niitä kilometrejä pelkällä moottorilla ajeta, koko auto siinä mukan tulee. Ja jos itse auto ei kestä tai toimi, ei hyvälläkään moottorilla mitään tee. Ja kokonaisuus on juuri se, joka vaikuttaa mm. kilomertikustannuksiin. Tämä on se kokonaisuus, johon olen ollut näissä PSA autoissa tyytyväinen.
- minä
kestää kirjoitti:
joo tässä oli kamu83 ostamassa autoa 7000€ niin joku heittää kommenttia vuoden 85 diesel citikasta. Ajat on muuttuneet ja nyky citikan koneet on todella kestäviä, vaikka aina tämä kyseinen tapahtuma liian vähällä öljyllä ajetusta citikasta putkahtaa esiin. Ja citikan tekniikkaa käytetään myös uudessa volvossa, että silleen.
perusmoottori oli sama kun 1.9 td xsarassa paitsi siinä ei ollut turboa.ja en minä sitä konetta mollannutkaa se oli vai väärässä autossa.
- hyvin kesti
Ajelin n.4 vuotta 1,9td Xantialla vm-97. Ostaessa mittarissa oli n.135.000km ja kun vaihdoin sen viime syksynä pois, oli mittarissa 285.000km. Hyvin pelasi koko matkan, ainoa ns. ylimääräinen vika oli ohjaustehostimessa josta valutteli nesteet pihalle. Se remppa maksoi n.250e, mutta samalla vaihdettiin vesipumppu ja jotain pientä kun olivat samalla helposti vaihdettavissa. Mitään muista merkeistä poikkeavaa ei ainakaan ko. yksilössä ollut. Ainakin on varmaa että kone kestää, jos siinä jotain vikaa ilmenee, lienee syy enemmänkin käyttäjässä kuin itse tuotteessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225534- 324860
- 292794
- 342354
- 372068
- 152018
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191657- 121611
- 231492
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons271481