Fiat 600:seen isompi kone

Aloitteleva Fiatisti.

Mikä on suurin moottorikoko jonka saa tuollaiseen
600 fiattiin laittaa? 1050cc? Entä mitä muutoksia
tuo vaatii? Tarkoituksena olisi tehdä Abarth
replica jolla olisi vielä kohtalainen
suorituskykykin. Onko mistään saatavissa noita
abarth levikesarjoja ja tuota lasikuituista
etupuskuria jossa on jäähdytin? Halpamallitkin
käyvät kunhan ovat oikean näköisiä ja kestäviä.
Eli en hae kuitenkaan aitoja kun taitavat olla
aika hinnoissa. Vai? Itselläni on hyväkuntoinen
kori mutta tekniikka on huonossa kunnossa joten
samalla tekniikkaa kunnostaessa menisi tuo isompi
moottorinkin sitten paikalleen. Vai onko tuhoon
tuomittu koko ajatus heti alkuunsa? Kommentteja
ja vinkkejä otan vastaan mielelläni kun en
paljoakaan fiateista tiedä kun olen ainoastaan
fordeja harrastellut aikaisemmin.

11

3728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fiat 850

      kusiaisen virityksiä olen nähnyt seuraavia:

      Kawasaki Z 1300 kutossuora kone turbolla
      ryyditettynä, taatusti turha viedä katsastukseen.
      Keulii komeasti, kutossuora ulvoo ja turbo
      viheltää.

      Vanha jokkis viritys: Fiatin tc 1600 kone ja
      kuplan vaihdeloota jossa 4:s vaihde muutettu
      2,5:ksi. Twin Camiin tupla weberit kiinni,
      peltipakosarja, pätkä suoraa 2,5 tuumasta
      rosteria ja efektori äänenvaimentaja.

      em. virityksiä on tosin turha yrittää Suomessa
      leimata, mutta ovatpahan kivoja harrasteita.

      • Aloitteleva

        Niin joo siis mutta kadulle olisi ihan tarkoitus
        saada tuo auto. Eli onko ainoa vaihtoehto tuo
        1050cc moottori? Mahtuuko konepelti kiinni jos
        sinne tuollaisen moottorin laittaa
        vaakaimukaasuttimet ja peltisarjan? Edelleen otan
        myös muita vinkkejä ja kommentteja vastaan. Ja
        tuosta abarth levikesarjastakin haluaisin vielä
        tietoja.


      • Santeri
        Aloitteleva kirjoitti:

        Niin joo siis mutta kadulle olisi ihan tarkoitus
        saada tuo auto. Eli onko ainoa vaihtoehto tuo
        1050cc moottori? Mahtuuko konepelti kiinni jos
        sinne tuollaisen moottorin laittaa
        vaakaimukaasuttimet ja peltisarjan? Edelleen otan
        myös muita vinkkejä ja kommentteja vastaan. Ja
        tuosta abarth levikesarjastakin haluaisin vielä
        tietoja.

        mut ei ole tarkoituskaan kun ei se abartissakaan
        ole kiinni. Eiköhän noita abartteja ole aika
        paljon maailmalla joten kannattaa selata nettiä.


      • Perämoottori
        Santeri kirjoitti:

        mut ei ole tarkoituskaan kun ei se abartissakaan
        ole kiinni. Eiköhän noita abartteja ole aika
        paljon maailmalla joten kannattaa selata nettiä.

        Liity nopeasti Fiat-kerhoon. Ehdit vielä
        Ahveniston ratapäiville jossa näitä vilistää.


      • Aloitteleva Fiatisti
        Santeri kirjoitti:

        mut ei ole tarkoituskaan kun ei se abartissakaan
        ole kiinni. Eiköhän noita abartteja ole aika
        paljon maailmalla joten kannattaa selata nettiä.

        Ei muuten tuolla luukun kiinnimahtumisella olisi
        mitään merkitystä mutta kun en satu kaupungissa
        asuessa omistamaan autotallia niin voi olla aika
        riskialtista jättää aina yöksi tuohon pihalle.
        Mutta vielä kerran eli siis suurin kone on tuo
        1050cc mutta mitä muutoksia se vaatii? Tuossa
        nykyisessä 600:Sen korissa on jo levyjarrut
        edessä joten tarviiko tehdä mitään muutoksia?
        Pitääkö esim alustan osia vaihdella tai
        takajarruja vaihtaa tehokkaammiksi?


      • Aloitteleva Fiatisti
        Perämoottori kirjoitti:

        Liity nopeasti Fiat-kerhoon. Ehdit vielä
        Ahveniston ratapäiville jossa näitä vilistää.

        Eli tulisi tuonne ahvenistolle reilut 400km
        matkaa joten ei ole mahdollisuuksia noita
        katsomaan päästä. Alunperin olen kyllä HML:stä
        mutta jostain oudosta syystä päätynyt tänne
        keskelle korpea. Taidan olla liian pinttynyt
        Fordisti liittymään Fiat kerhoon =). Tosin tällä
        hetkellä kyllä tuo idea fiat abarth 600 replican
        rakentamisesta kiinnostaa niin paljon että tiedä
        vaikka luopuisin kokonaan fordeista =).


    • Abarth

      En tosta "isolohkon" laittamisesta tiiä, mut
      903:sta saa porattua 1000cc:n. Tosin 1050:stä
      saisi rutkasti enemmän tehoa ulos ( 100hv)!

      • "Abarth"

        Itselläni on kyseinen moottori siviilikusiaisessa
        ja on mielestäni paras vaihtoehto kevyenä ja
        vääntävänä moottorina kusiaiseen. Tehoa vakiona
        70 hp ja huippunopeutta löytyy saabin tarkan
        mittarin mukaan n.180 km/h ja jolloin kierroksia
        koneessa n.8000!


      • Pete
        "Abarth" kirjoitti:

        Itselläni on kyseinen moottori siviilikusiaisessa
        ja on mielestäni paras vaihtoehto kevyenä ja
        vääntävänä moottorina kusiaiseen. Tehoa vakiona
        70 hp ja huippunopeutta löytyy saabin tarkan
        mittarin mukaan n.180 km/h ja jolloin kierroksia
        koneessa n.8000!

        Hetkinen siis onko sulla 1050cc kone
        tieliikenteessä? Miten sait sen
        muutoskatsastettua? Onko sulla jotain dokumenttiä
        jonka perusteella saisin myös itse tuollaisen
        1050cc koneen laillisesti autoon?Mitä muutoksia
        piti tehdä että sait katsastettua?


      • viivattimijes
        Pete kirjoitti:

        Hetkinen siis onko sulla 1050cc kone
        tieliikenteessä? Miten sait sen
        muutoskatsastettua? Onko sulla jotain dokumenttiä
        jonka perusteella saisin myös itse tuollaisen
        1050cc koneen laillisesti autoon?Mitä muutoksia
        piti tehdä että sait katsastettua?

        Kävin suolihuuhtelussa niin helppoa se oli


    • EXFIATISTI

      127:n kone sopii "heittämällä" 850:n konetta koitettiin mutta pyöri eri suuntaan ja tuli 4 pakkia ja yks eteen. En tiedä mitkä versiot punton ja unon koneista sopii mutta kannattaa tsekata. Ei taida enää löytyä 127:n koneitakaan mistään helposti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe