Fiat 600:seen isompi kone

Mikä on suurin moottorikoko jonka saa tuollaiseen
600 fiattiin laittaa? 1050cc? Entä mitä muutoksia
tuo vaatii? Tarkoituksena olisi tehdä Abarth
replica jolla olisi vielä kohtalainen
suorituskykykin. Onko mistään saatavissa noita
abarth levikesarjoja ja tuota lasikuituista
etupuskuria jossa on jäähdytin? Halpamallitkin
käyvät kunhan ovat oikean näköisiä ja kestäviä.
Eli en hae kuitenkaan aitoja kun taitavat olla
aika hinnoissa. Vai? Itselläni on hyväkuntoinen
kori mutta tekniikka on huonossa kunnossa joten
samalla tekniikkaa kunnostaessa menisi tuo isompi
moottorinkin sitten paikalleen. Vai onko tuhoon
tuomittu koko ajatus heti alkuunsa? Kommentteja
ja vinkkejä otan vastaan mielelläni kun en
paljoakaan fiateista tiedä kun olen ainoastaan
fordeja harrastellut aikaisemmin.
Ilmoita


kusiaisen virityksiä olen nähnyt seuraavia:

Kawasaki Z 1300 kutossuora kone turbolla
ryyditettynä, taatusti turha viedä katsastukseen.
Keulii komeasti, kutossuora ulvoo ja turbo
viheltää.

Vanha jokkis viritys: Fiatin tc 1600 kone ja
kuplan vaihdeloota jossa 4:s vaihde muutettu
2,5:ksi. Twin Camiin tupla weberit kiinni,
peltipakosarja, pätkä suoraa 2,5 tuumasta
rosteria ja efektori äänenvaimentaja.

em. virityksiä on tosin turha yrittää Suomessa
leimata, mutta ovatpahan kivoja harrasteita.
5 VASTAUSTA:
Niin joo siis mutta kadulle olisi ihan tarkoitus
saada tuo auto. Eli onko ainoa vaihtoehto tuo
1050cc moottori? Mahtuuko konepelti kiinni jos
sinne tuollaisen moottorin laittaa
vaakaimukaasuttimet ja peltisarjan? Edelleen otan
myös muita vinkkejä ja kommentteja vastaan. Ja
tuosta abarth levikesarjastakin haluaisin vielä
tietoja.
Aloitteleva kirjoitti:
Niin joo siis mutta kadulle olisi ihan tarkoitus
saada tuo auto. Eli onko ainoa vaihtoehto tuo
1050cc moottori? Mahtuuko konepelti kiinni jos
sinne tuollaisen moottorin laittaa
vaakaimukaasuttimet ja peltisarjan? Edelleen otan
myös muita vinkkejä ja kommentteja vastaan. Ja
tuosta abarth levikesarjastakin haluaisin vielä
tietoja.
mut ei ole tarkoituskaan kun ei se abartissakaan
ole kiinni. Eiköhän noita abartteja ole aika
paljon maailmalla joten kannattaa selata nettiä.
Santeri kirjoitti:
mut ei ole tarkoituskaan kun ei se abartissakaan
ole kiinni. Eiköhän noita abartteja ole aika
paljon maailmalla joten kannattaa selata nettiä.
Liity nopeasti Fiat-kerhoon. Ehdit vielä
Ahveniston ratapäiville jossa näitä vilistää.
Santeri kirjoitti:
mut ei ole tarkoituskaan kun ei se abartissakaan
ole kiinni. Eiköhän noita abartteja ole aika
paljon maailmalla joten kannattaa selata nettiä.
Ei muuten tuolla luukun kiinnimahtumisella olisi
mitään merkitystä mutta kun en satu kaupungissa
asuessa omistamaan autotallia niin voi olla aika
riskialtista jättää aina yöksi tuohon pihalle.
Mutta vielä kerran eli siis suurin kone on tuo
1050cc mutta mitä muutoksia se vaatii? Tuossa
nykyisessä 600:Sen korissa on jo levyjarrut
edessä joten tarviiko tehdä mitään muutoksia?
Pitääkö esim alustan osia vaihdella tai
takajarruja vaihtaa tehokkaammiksi?
Perämoottori kirjoitti:
Liity nopeasti Fiat-kerhoon. Ehdit vielä
Ahveniston ratapäiville jossa näitä vilistää.
Eli tulisi tuonne ahvenistolle reilut 400km
matkaa joten ei ole mahdollisuuksia noita
katsomaan päästä. Alunperin olen kyllä HML:stä
mutta jostain oudosta syystä päätynyt tänne
keskelle korpea. Taidan olla liian pinttynyt
Fordisti liittymään Fiat kerhoon =). Tosin tällä
hetkellä kyllä tuo idea fiat abarth 600 replican
rakentamisesta kiinnostaa niin paljon että tiedä
vaikka luopuisin kokonaan fordeista =).
+Lisää kommentti
En tosta "isolohkon" laittamisesta tiiä, mut
903:sta saa porattua 1000cc:n. Tosin 1050:stä
saisi rutkasti enemmän tehoa ulos ( 100hv)!
3 VASTAUSTA:
Itselläni on kyseinen moottori siviilikusiaisessa
ja on mielestäni paras vaihtoehto kevyenä ja
vääntävänä moottorina kusiaiseen. Tehoa vakiona
70 hp ja huippunopeutta löytyy saabin tarkan
mittarin mukaan n.180 km/h ja jolloin kierroksia
koneessa n.8000!
"Abarth" kirjoitti:
Itselläni on kyseinen moottori siviilikusiaisessa
ja on mielestäni paras vaihtoehto kevyenä ja
vääntävänä moottorina kusiaiseen. Tehoa vakiona
70 hp ja huippunopeutta löytyy saabin tarkan
mittarin mukaan n.180 km/h ja jolloin kierroksia
koneessa n.8000!
Hetkinen siis onko sulla 1050cc kone
tieliikenteessä? Miten sait sen
muutoskatsastettua? Onko sulla jotain dokumenttiä
jonka perusteella saisin myös itse tuollaisen
1050cc koneen laillisesti autoon?Mitä muutoksia
piti tehdä että sait katsastettua?
Pete kirjoitti:
Hetkinen siis onko sulla 1050cc kone
tieliikenteessä? Miten sait sen
muutoskatsastettua? Onko sulla jotain dokumenttiä
jonka perusteella saisin myös itse tuollaisen
1050cc koneen laillisesti autoon?Mitä muutoksia
piti tehdä että sait katsastettua?
Kävin suolihuuhtelussa niin helppoa se oli
+Lisää kommentti
127:n kone sopii "heittämällä" 850:n konetta koitettiin mutta pyöri eri suuntaan ja tuli 4 pakkia ja yks eteen. En tiedä mitkä versiot punton ja unon koneista sopii mutta kannattaa tsekata. Ei taida enää löytyä 127:n koneitakaan mistään helposti
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Fiat 600:seen isompi kone

Mikä on suurin moottorikoko jonka saa tuollaiseen
600 fiattiin laittaa? 1050cc? Entä mitä muutoksia
tuo vaatii? Tarkoituksena olisi tehdä Abarth
replica jolla olisi vielä kohtalainen
suorituskykykin. Onko mistään saatavissa noita
abarth levikesarjoja ja tuota lasikuituista
etupuskuria jossa on jäähdytin? Halpamallitkin
käyvät kunhan ovat oikean näköisiä ja kestäviä.
Eli en hae kuitenkaan aitoja kun taitavat olla
aika hinnoissa. Vai? Itselläni on hyväkuntoinen
kori mutta tekniikka on huonossa kunnossa joten
samalla tekniikkaa kunnostaessa menisi tuo isompi
moottorinkin sitten paikalleen. Vai onko tuhoon
tuomittu koko ajatus heti alkuunsa? Kommentteja
ja vinkkejä otan vastaan mielelläni kun en
paljoakaan fiateista tiedä kun olen ainoastaan
fordeja harrastellut aikaisemmin.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta