Tragus -lävistys!

Girlie

Kävin eilen ottamassa tragus -lävistyksen.
Lävistäjä kehoitti pistämään renkaan, jotta parantuminen kävisi nopeammin. Te, joille on myös pistetty ensimmäiseksi rengas, milloin uskalsitte vaihtaa tapin, jos vaihdoitte? Miten paraneminen muuten sujui?

Ja yksi asia jäi askarruttamaan suuresti, pitääkö lävistysrengasta pyöritellä esim samalla kun suihkuttaa sitä jne?

Kertokaa kaikki kokemuksenne tästä lävistyksestä, hyvät ja huonot!

Kiitos :)

51

35473

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan :)

eikö se lävistäjä antanut kirjallisia hoito-ohjeita?! :O
      tietysti pitää vähän yrittää liikutella sitä, mut älä riuhdo ainakaan nyt alkuvaiheessa, ettei se säikähdä ja koska se rusto voi olla turvonnut niin ei se välttämättä paljoa liikukaan? :) jos et liikuttele sitä yhtään niin se voi kasvaa ns.kiinni.

itelläni tragus parani n.5-6viikossa, omasta mielestäni aika pitkään kipuili. vältin nukkumista lävistyksen päällä, korvanapeilla kuuntelusta ei oikein tykkää vieläkään :(

• Girlie

Ei antanut kirjallisia ohjeita, ilmeisestikin oletti, että osaan hoitaa lävistystä, koska muisti että minulle on napakoru aikoinaan pistetty. Enkä itse huomannut kysyä tuota, että kuuluuko pyöritellä korua tms.. nyt on vaan pistänyt miettimään, koska lävistysalue on todellakin turvonnut hieman ja on todella, todella arka, pyörittely ei oikein tahdo sujua :/ mutta eiköhän tämä tästä iloksi muutu, toivotaan parasta.

Millaiset kokemukset sulle on muuten jäänyt tragus lävistyksestä? Haittapuolia jne? Jos tämä tosiaan on näin kipeä vielä seuraavat viikot, niin oksat pois :P toivotaanpi ettei ole, vaikkakaan parannu ei kuitenkaan ihan nopeasti varmaankaan.. tapin kuitenkin haluaisin mahdollisimman pian vaihtaa, liekö sitten järkevää tai ei. :P

• moi^^
        Girlie kirjoitti:

Ei antanut kirjallisia ohjeita, ilmeisestikin oletti, että osaan hoitaa lävistystä, koska muisti että minulle on napakoru aikoinaan pistetty. Enkä itse huomannut kysyä tuota, että kuuluuko pyöritellä korua tms.. nyt on vaan pistänyt miettimään, koska lävistysalue on todellakin turvonnut hieman ja on todella, todella arka, pyörittely ei oikein tahdo sujua :/ mutta eiköhän tämä tästä iloksi muutu, toivotaan parasta.

Millaiset kokemukset sulle on muuten jäänyt tragus lävistyksestä? Haittapuolia jne? Jos tämä tosiaan on näin kipeä vielä seuraavat viikot, niin oksat pois :P toivotaanpi ettei ole, vaikkakaan parannu ei kuitenkaan ihan nopeasti varmaankaan.. tapin kuitenkin haluaisin mahdollisimman pian vaihtaa, liekö sitten järkevää tai ei. :P

otin just tänään tragukseen lävistyksen (tapin). pelkäsin ekaks ihan törkeesti kun lävistäjä kehotti varautumaan siihen, että taju lähtee ja sattuu hirveesti, mut en ole yhtään heikkohermonen niin tajunlähtemisestä ei ainakaan olis huolta mutta pelotti silti sen verran että meinasin juosta kotiin saman tien lävistäjän sanottua toi. no pihdit "sattu" aika hlvetisti enemmän kuin itse piikki, eikä pihditkään oikeastaan miltään tuntunu. olin tietysti varautunu pahimpaan, eli yllätyin positiivisesti :) mut nyt korva näyttää siltä että lävistys ois ollu siinä jo monta vuotta eli ihan normaalilta siis! vähän kyllä tuntuu mutta ei satu eikä edes kuumota, josta oon kyl tositosi ilonen, otinhan lävistyksen noin 2 tuntia sitten ! ;D eli jos oikeasti traguslävistystä haluaa niin ei kun ottamaan koska se ei satu ja jos sattuu niin sen kyllä kestää! tietenkin se on todella yksilöllistä mutta luulen että kellään ei ole sattunut niin paljon kuin mitä aluksi luulee :D

• mievain
        moi^^ kirjoitti:

otin just tänään tragukseen lävistyksen (tapin). pelkäsin ekaks ihan törkeesti kun lävistäjä kehotti varautumaan siihen, että taju lähtee ja sattuu hirveesti, mut en ole yhtään heikkohermonen niin tajunlähtemisestä ei ainakaan olis huolta mutta pelotti silti sen verran että meinasin juosta kotiin saman tien lävistäjän sanottua toi. no pihdit "sattu" aika hlvetisti enemmän kuin itse piikki, eikä pihditkään oikeastaan miltään tuntunu. olin tietysti varautunu pahimpaan, eli yllätyin positiivisesti :) mut nyt korva näyttää siltä että lävistys ois ollu siinä jo monta vuotta eli ihan normaalilta siis! vähän kyllä tuntuu mutta ei satu eikä edes kuumota, josta oon kyl tositosi ilonen, otinhan lävistyksen noin 2 tuntia sitten ! ;D eli jos oikeasti traguslävistystä haluaa niin ei kun ottamaan koska se ei satu ja jos sattuu niin sen kyllä kestää! tietenkin se on todella yksilöllistä mutta luulen että kellään ei ole sattunut niin paljon kuin mitä aluksi luulee :D

Kävin ottaa tragukseen tapin eilen. Lävistys ei tosiaan sattunu, mut ei mulle kyllä minkään pihtien avulla tehtykään. Kynällä merkki, neulalla läpi ja koru siihen. Eikä siis tosiaan oo kuumottanu, ei turvonnu, ei vuotanu verta sen jälkeenkään. Ja täällä Kanarialla taitaa vähän halvempaakin olla, makso koruineen 15e :P Ja oon ite siis asunu täällä yli 6kk että on ehtiny bakteerikantakin tasottua, viikon lomalla en uskaltas mennä ottaa.
        Siis tosiaan jos yhtään haluaa, niin ei kannata sen olemattoman kivun takia jänistää!

• traguus
        Girlie kirjoitti:

Olisin itsekkin kiinnostun tragus lävistyksestä,mutta kaipaisin vastausta tähän ihan perus kysymykseen .

Sattuuko se ?:) kiitos vastauksista jo etukäteen =)

• huuhaa:)

Miulla on ollu tragus lävistys nyt jotain nelisen viikkoa ja siihen laitettiin suoraan tappi, tapilla parantuu nopeammin. yleensä jos renkaalla kipuilee ja tulehtuu ni paranee heti kun vaihtaa tappiin. se on lähes täysin parantuntu ja voi hyvin toisin kun tuntemillani joilla rengas. Tästäkin on mielipiteitä puoleen ja toiseen.

:)

• tragus

Otin tänään tragus- lävistyksen. Minulle laitettiin suoraan ainakin "tappi", ei rengasta. Aika turvoksissa on, joten ei ainakaan samana päivänä pyörittely onnistu. Koska saa vaihtaa toisen korun ja miten tuonne "pieneen" korvaan pääsee käsiksi että saa korvakorun taustan kiinnitettyä.. hmm :)

• ------
        tragus kirjoitti:

Otin tänään tragus- lävistyksen. Minulle laitettiin suoraan ainakin "tappi", ei rengasta. Aika turvoksissa on, joten ei ainakaan samana päivänä pyörittely onnistu. Koska saa vaihtaa toisen korun ja miten tuonne "pieneen" korvaan pääsee käsiksi että saa korvakorun taustan kiinnitettyä.. hmm :)

tappi koru kannattaa vaihtaa sillälailla että pyörittää sen eessä olevan pallon irti ja sitten ottaa sen taka kautta pois.. ja sitten laittaa sen uuden korun taka kautta paikalleen silleen että ei enää tartte ko pyörittää se etupallo paikallee.

• truniz

Itse otin traguksen muutama tunti sitten. Ei tullut verta kahta tippaa enempää, ei turvonnut lähes ollenkaan (sekin vähä jo laskenut), eikä kipua tunnu vielkään kuin aivan vähän kun liikutelee, mutta onnistuu jo sekin aivan hyvin.

• Maraatii

Elikkästä minä otin traguksen tasan viikko sitte. Kipua tuntu tasan pisto hetkellä (eikä sekään oikein varsinaist kipua), nappikuulokkeetkaan ei ole tuottanu ongelmia. Että jos pittää huolen desinfioinnista ( ei kuitenka liiallisesta) ja pyörittelee ain ko silt tuntuu nii eipä tuon vaikia pitäisi olla. :)))Nytte on ihan niiko mikä tahansa korvis ei tunnu ei muistuttele :)

• rred

kävin laittaa 3kk sitte vasempaa traguksee lävärin, se on vielä turvoksissa ja vähän kipee, mutta on alkanu parantuu.. ja viikko sitte kävin laittaa oikeesee traguksee lävityksen, tää on vielä tosi kipee ja turvoksissa.. molemmissa korvissa on renkaat. mua vähän mietityttää, ku sillo ku laitoin ton ekan traguksen nii mulle tuli muutaman pv päästä kuumetta ja nyt taas ku kävin ottaa ton toisen nii tuli kuumetta ja särkee tohon uudempaa lävistyksee vitusti:/ kuulin jostain että traguksen lävistämisest voi tulla kuumetta, mut en sit tiiä et onks se jtn huhuu vaa.. onks jollai tullu kans kuumetta tai jtn muuta traguksen lävistämisen jälkee?:o

• innnnnnej

nii elikkä kaveri laitto mulle viime toukokuussa oikeesee tragukseen lävistyksen, laiton jälkeen vähän turpos ja oli arka mutta yön jälkeen turvotusta ei ollu ja ei ollu kipeäkään.. sitten syyskuussa sama kaveri laitto vasempaan korun.. kummatkin on ollu tapeilla koko ajan.. ja parantumisen kanssa aivan sama juttu se kipu oli yön aikana kadonnut ja turvotus laskenut.. tiedän kyll et parantuminen on yksilöllistä mut eiks tää oo jo jotenkin outoa? kaverini ei siis millään hakaneulalla sitä lävistänyt niinkuin moni luulee vaan ihan lävistysneulalla ja pihdeillä...:) vaikka ei ammatiltaan ole lävistäjä eikä ole kouluja käynyt vain ostanut tarvikkeet ja alkanut lävistämään ja kaveril ikää 17..:D

• randomasdfghjkl

ku homoila on yleensä oikeessa korvassa tavallinen korvis että onko traguksella jotain samanlaista koska aijon ottaa tragusin torstaina : )))))

• captainobvious1
        randomasdfghjkl kirjoitti:

ku homoila on yleensä oikeessa korvassa tavallinen korvis että onko traguksella jotain samanlaista koska aijon ottaa tragusin torstaina : )))))

*Onko
        *kumpaan
        *Kun
        *homoilla
        *oikeassa
        *korvis.
        *Onko
        *samanlaista,
        *aion
        *traguksen
        *torstaina.

• lumienkeli

Itse kävi ottamassa tragus lävärin viime torstaina.. ja minmulle laitettiin hopeinen pallo koru... ei sattunut, ei ole vuotanut verta, ei märkinyt eikä ollut kipeä.. vaikka ottamisesta on vasta neljä päivää.. :)
      Minulle neuvottiin että ei tarvitse liikutella korua ja liiallinen desinfiointi ei myös ole hyväksi se vain kuivattaa liikaa ihoa...

• jeeeeeee

Aattekin että ottasin traguksen mut en tiiä ku mul on neljä korvista ja kaikki on tulehtunu joskus. Ni elkään et traguskin tulehtuu ja on tosi pitkää arka ja et paramine kestää...
        Nii ja pitääks lävistysliikkeisiin varata aika vai voiks sinne vaa kävellä sisää ottaa korun?

• minvaan
        jeeeeeee kirjoitti:

Aattekin että ottasin traguksen mut en tiiä ku mul on neljä korvista ja kaikki on tulehtunu joskus. Ni elkään et traguskin tulehtuu ja on tosi pitkää arka ja et paramine kestää...
        Nii ja pitääks lävistysliikkeisiin varata aika vai voiks sinne vaa kävellä sisää ottaa korun?

Kävelet sisään vaan ja sanot että tällänen pitäis saada :)

• kyselisin
        minvaan kirjoitti:

Kävelet sisään vaan ja sanot että tällänen pitäis saada :)

Nii elikkäs paljoko tuollaset keskimäärin suomessa maksaa?

• pöör
        kyselisin kirjoitti:

Nii elikkäs paljoko tuollaset keskimäärin suomessa maksaa?

n.40-50 egee

• Mitä kettua
        pöör kirjoitti:

n.40-50 egee

40-50 euroa? No johan on, mulla itelläni makso kylläkin 22e koruineen päivineen :D Olin tosi ilosesti yllättyny siitä hinnasta kun olin jo isälle hermoillut että mitä jos se 60e ei riitäkkään :DDDDDDD

• aadffgddffs
        pöör kirjoitti:

n.40-50 egee

nii paljoo?????

• mäwa
        pöör kirjoitti:

n.40-50 egee

Omani maksoi 35 euroa

• grrrr...

.. pari tuntia sitten, tapilla, pitkän jahkailun jälkeen. :) sattui kyllä makeasti ja se "rusahdus" kuulosti inhottavalta, mutta mitään jomotusta tms. ei enää ole. Suosittelen kyllä kaikille haluaville!!

• Nup

Oon miettiny traguksen ottamista ja mulla on vaa yks pelko. Luin netistä ettei traguksen kanssa voi kuunnella nappikuullokkeilla musiikkia ja näin musiikin ystävänä tämä kuullostaa maailmanlopulta. Taitaa mun traguksen ottaminen jäädä vaan haaveeks jos näin on. Onko kokemuksia?

• as

Kyllä itse ainakin pystyin kuuntelemaan, ja pitämään jopa korvatulppia sillä bändissä soitan. Viikko sitten koru oli yöllä kahlannu ihosta läpi, en tiä mitä oon sitte tehny.

• maitojukka
        as kirjoitti:

Kyllä itse ainakin pystyin kuuntelemaan, ja pitämään jopa korvatulppia sillä bändissä soitan. Viikko sitten koru oli yöllä kahlannu ihosta läpi, en tiä mitä oon sitte tehny.

heipsun! mulla on nyt runsaan kuukauden vanha tragus. Tähän asti paraneminen on sujunut hienosti ilman ongelmia, mutta n. viikko sitten sen viereen tuli punainen kova ja arka patti. Onko kyseessä vaan harmiton patti joka häviää ajan kuluessa? Mitäs luulette?

Täytyy myöntää että on ollut hieman iskuille ja nykäisylle altis kun tukan kanssa on sähläilty.

• _ciao_
        maitojukka kirjoitti:

heipsun! mulla on nyt runsaan kuukauden vanha tragus. Tähän asti paraneminen on sujunut hienosti ilman ongelmia, mutta n. viikko sitten sen viereen tuli punainen kova ja arka patti. Onko kyseessä vaan harmiton patti joka häviää ajan kuluessa? Mitäs luulette?

Täytyy myöntää että on ollut hieman iskuille ja nykäisylle altis kun tukan kanssa on sähläilty.

Ite otin eilen traguksen, sattu ja rusahdus oli tosi ilkeen kuulonen. Mutta kipu kestää niin hetken, ja nyt on tosi nätti että kyllä oli sen arvosta!!! Lävistäjällä kävin ottaa, 40e makso.
        Maitojukka, otin vuos sitte "normiruston" ja siihe kasvo kans sellane kivulias patti joku 2kk päästä korun ottamisesta. Normaalilla hoitamisella eli iha vaa päivittäisellä vesipesulla ja räpläilyn varomisella meni parissa viikossa ohi! Varo vaa sitä nyt hetken aikaa.

• tragus<3

Tuossa viime viikon perjantaina kävin ottamassa. Ei sattunut, ei kuulunut rusahdusta, ja ensimmäiset 6 päivää oli ihan normaali kunnes nyt toi on alkanut särkeä, sekä turvonnut ihan sikana. En tiiä onko mulla joku 8mm tappi nyt tuossa vai minkä se lävistäjä mahtu mulle laittaa, mut pelkään et toi ei kohta riitä ku korva vaa turpoaa... Lävistäjä kielsi käyttämästä desinfiointiainetta ku se voi haitata paranemista, oon nyt kuitenki pari päivää laittanu aloe vera -geeliä mikä jonkin verran puhdistaa, saa nähdä mitä lävistys tykkää.

Korua ei sitte sais muuten pyöritellä, vaan liikutella edestakasin. Siit tulee kuulemma haavoja, mut ihan miten ite jokanen tykkää. Mä oon ainaki tehny ihan molempia vaan, mikä nyt sattuu tuntuu milläki päiväl parhaimmalta, mut muistakaa olla niitten uusien lävistystenne kans varovaisia.

• help!

moi, oon koht 12 ja mä haluaisin traguksen ja tietääks joku et onks misää korsossa tai ees vantaal mitää lävistys liikettä mis sen traguksen vois ottaa. onks siin ikärajaa jos menee vanhempienkaa ja paljon se maksaa?????

• SoNiAaH

Olisin kiinnostunut ottamaan tragus lävistyksen mutt en tiedä siitä paljoakaan...: D eli voisiko joku kertoa siitä minulle enemmän...: D kun otin rustokorun sain samana päivänä tietää että joku on halvaantunut siitä... joten voiko sen lävistyksen kanssa käydä jotain vakaavaakin?

• kaaaar

Ite otin traguksen melkee vuos sitte ihan lävistäjällä ja tapin otin. Ei oo vieläkään kokonaa parantunut vaan noita punasia patteja tulee aika usein. Niitä kannattaa suolavesiliuoksella pestä melkeen päivittäin ni itelläni on lähes viikossa hävinnyt. Ite en lävistystä paljoon liikuttele, ja ihan hyvin on mennyt :) suosittelen todellakin ottamista!:)

• haluun sen....

Haluaisin ottaa traguksen mut onko se läväri? ku en saa ottaa läväreitä mut rusto mulla on help mee? (:

• Häsä ://

Minulla on ollut Tragus noin kuukauden ja vasta viikon sisään se on turvonnut niin ettei tappi meinaa enää riittää :// ja päällä on punainen pieni patti joka ei ole kauhean kipeä. olen puhdistanut sitä suolaliuoksella jo parin päivän ajan eikä tapahdu mitään muutosta :/

• Häsä ://

lisäksi olen menossa ulkomaille parin päivän sisään.. :/ ja haluaisin uida mutten taida uskaltaa..

• tragus...

Moikkas!
      Itselläni on kyseinen lävistys. Sen ottaminen ei sattunut, mutta moinen jomotus tuon jälkeen... auts. Mulle laitettii tappi heti siihen. Eikä meinaa parantua millää vaikka on ollut jo nyt useamman kuukauden. Kun kävin lävistäjällä ns. "tarkastuksessa" ja kysyin oliko tuo "patti" normaalia ja se sanoi, että se on normaalia ja siihen on voinut mennä esim. hiuslakkaa. Vesisuolaliuosta oon hoitamiseen käyttäny. (:

• Dddddddok

Itse otin traguksen nyt 5 päivää sitten. It was worth the pain!

Nyt jomottaa ja särkee. Epäilen kylläkin,kun eilen jousuin käyttää tuolla korvalla nappikuulokkeita ja muutenkin osuin ja häplin sitä turhaan,niin nyt se sit provosoi säryllä. Buranaa nassuun ja turha häpläily pannaan.

Mut mulla särkee toi samainen korva sisältä. Onko normaalia? Aivan kuin korvatulehdus,mut en sit tiedä. Voiko traguksen ottaminen viel 4-5 päivän jälkeen heijastaa korvaan sisälle tällaisena särkynä? Vai kantsiiko käydä lääkärillä/lävistäjällä kysyyn?

Entä millaiset suhdanteet teillä tossa suolaliuoksessa on? Suositteletteko näin lävärin alkuun moisella vai pelkällä lämpimällä vedellä pesua?

• :))

Oon jo pitkään halunnut tämän ottamista ja luin traguksesta tietoa netistä. Siellä sanottiin, että pitäis välttää esim. nukkumista kyseisellä puolella mihin on traguksen ottanut ja suositeltiin puhumaan puhelimeen toisella puolella. Olettko kokenut noista niin suurta haittaa?
      Haluisin todellakin tämän ottaa ,mutta hieman kivun pelkoinen kun olen, niin pakko vielä kysyä että kuuluuko siitä kamala rusahdus ja sattuuko se? Ymmärrän kyllä, että kipukynnys on henk.koht. asia eikä kaikilla samat onglemat. Ja luin edelliset kommentit mutta menin enemmän vain sekaisin :D
      apua.

• (:

Kävin laittamassa traguksen helmikuussa ja alkuun laitettiin tappi. Ensimmäisinä päivinä oli hieman kosketusarka, mutta parantui hyvin. Sähläilin kyllä alussa sen pallon kanssa ihan kamalasti ja onnistuin aina pudottamaan sen .. yhdesti kuljin korva täynnä vessapaperia ja haavateippiä 48 tuntia koska pallo tipahti suihkussa viemäriin ja silloin oli lauantai-ilta :s muttamuttaah lävistystilanteessa kuulu vaan rusahdus ja korvassa tuntui paine, niinku ois menny paljon vettä voimalla korvaan. Ei kuumottanut, ei aiheuttanut muita ongelmia kuin sen, että alkoi yhtäkkiä turvota ja 8mm pitkä tappi riitti juuri ja juuri... Korvan sisälle ei silloin mahtunut edes topstikku. Pystyn kuitenkin käyttämään nappikuulokkeita, yms. Otin kuukausi sitten samaan korvaan helixin, sattui tuplasti enemmän, on edelleen kipeä, punainen ja turvonnut. Lävistäjä osui verisuoneen, tuli varmaan lusikallinen verta ja järkyttävä mustelma eikä pihtejä käytetty...

• auttakaa :)

Ajattelin ottaa traguksen! Mulle on sanottu että sitä ei voi vaihtaa ite? Ja voinko kuunnella musiikkia nappikuulokkeilla, kaikki ei ole voinut?? Ja että kumpi on parempi rengas vai tuppi? Tulehtuuko se helposti ja onko vakavaa jos tulehtuu? Ja vielä että miten sitä putsataan ? ja perinteinen kysymys et sattuuko, mulla on aika paksu toi rusto tossa??

Vastatkaa pliis joihinki kysymyksii nopeesti nii saan päätettyy et otanko vai en :/!! Kiitos :)

• 1. Korun voi vaihtaa itse mutta suht ahtaasti se tapahtuu.
        2. Nappikuulokkeiden käyttö riippuu paranemisajan turvotuksesta.
        3. Tappi on parempi koska se voi liikkua vähemmän joten nopeampi parantuminen.
        4. Ei tulehdu jos noudattaa hoito-ohjeita ja jos tulehtuu niin se on lääkäristä lyhyt antibioottikuuri.
        5. Saat lävistäjältä ohjeet kun se on valmis, jossei muuten anna niin kysy.
        6. Aika kivuton näyttää olevan mitä nuita rustoon tuleviä lävistyksiä tehnyt.

• Miupi

Moi! mulla on kyseinen lävistys ja se sattu hiukan! lävistäjä sanoi että hikoilua ja muuta uintia ja saunaa ei voi viikkoon käyttää .. ei saa desifioda vaan haaleella
      vedellä aamuin illoin noin 2 viikon ajan noin 1kk päästä korun voi vaihtaa

KIVUN ARVOISTA, SUOSITTELEN :)

• abua

Help!!! Mulla on ollut tragus 5-6 vuotta nyt ja lähes heti laiton jälkeen korvannipukan eteen, aivan tohon poskee, traguksen tasolle ilmeistyi haalea mustelman näköinen pläntti. Ja on siinä yhä!! Ei kipeä ei arka ei tunnoton.

• qwrt1

aika nopeasti on kyllä joillakin tragus parantunu ku parissa kuukaudessa.. paskapuhetta! tragus on hidas paranemaan, itsellänikin ollut jo puoli vuotta eikä ole vieläkään kunnolla parantunut. Minulle laitettiin alussa rengas nimenomaan siltä varalta kun rusto turpoaa, ja rengas on siis vieläkin, ja minulle annettiin myös sellaiset ohjeet että rengasta ei tarvitse pyöritellä tms. paitsi jos haluaa palloa liikuttaa eri kohtaan niin voi pyöräyttää.

• Lävä

Paranemisaika: Tragus 1 – 4 kk

Tappi on aina parempi vaihtoehto, renkaalla on liikaa liikkuvuusmahollisuutta ja tämä taas rasittää lävistystä ja pitkittää paranemista.

• mielikuvitusystava

itse otin Traguksen tapilla eilen. Korua tehdessä ei tullu verta yhtään, eikä rusto turvonnu tai punottanu jälkeenpäi yhtään. Lävistäjä suositteli tapin liikuttamista pari kertaa päivässä, viimestään suihkussa käydessä. Suolaliosta myös suisoteltiin. Sen pitäs nopeuttaa paranemista. Puhdiksukseeen alkoholitonta puhdistusainetta. Kävin ostamassa molemmat, saa nähä miten käy. Nukkuminen onnistu tosi hyvin, ei tullu yhtään kippeeksi.

• hellu7

Mun traguksen ottamisesta on n.kuukausi ja on täysin parantunut! Ihan neulalla tehty ja tappikoru ollu alusta asti.. itse ainakin pesin usein haalealla vedellä, sen jälkeen pyörittelin ja laitoin vielä suihkutettavaa puhdistusainetta. Tässä jo jotain uutta vaihtokorua tuohon kattelen.. :P ainii ja makso 40€ ihana lävistys, en kyllä kadu pätkääkään että otin!

• rez92

Otin traguksen viisi vuotta sitten Putka Tattoossa. Parantui hyvin nopeasti, parissa kuukaudessa, vaikka muualla luin että kestää kauan, eikä sattunut yhtään niin paljon kuin pelkäsin. Nopea homma kun lävistäjä tietää mitä tekee. Nukkuminen toisella kyljellä niin ei ole aamulla niin kipeä. 40 e maksoi muistaakseni ja on mielestäni ollut sen arvoinen.

• rez92

Niin ja nappikuulokkeista sen verran että olen itse todennut peremmiksi sellaiset mitkä työnnetään korvakäytävään. Ne pysyy paikallaan ja on muutenkin paremmat.

• Niksnakss

Mulla on ollut tragus nyt jotain neljä kuukautta ja alusta alkaen siinä on ollut tappi. Tuli vaan mieleen, kun lävistäjä sanoi, että palloja kannattaa välillä pyöritellä ja tarkistaa, että ne on tiukasti kiinni, niin sitä takana olevaa palloa on ihan mahdoton pyöritellä ja tarkastaa, että se on kiinni.. Niin mistä sen nyt oikein tietää, että se on kiinni :s? Pelottaa vaan, että joku kaunis päivä se takapallo on tippunu korvan sisään tmv. :D!

• tietämätön

Mulla on ollu tragus jo monta vuotta eikä mitään ongelmia mutta tähän haluaisin vastauksen (: välillä tulee räplättyy tota koruu paljon ja joskus lukkoki auennu. Mua lähinnä mietityttää että onko mahollista että koru tippuu vaikka yön aikana korvakäytävään ja jos tippuu onko se vaarallista?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4312
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1813
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1523
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1287
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1073
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      919
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      833
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe