SOUTULAITE?

Plösö

oon aatellu hommata soutulaitteen ja nyt lukisin mielelläni muitten kokemuksia kyseisestä vehkeestä. Toimiiko se, siis saako sillä näkyvää aikaan? Mun pitäs saada vatsaa pienemmäksi samote käsivarsia ohkasemmiksi, olisko tuo oikea vehje niitten treenaamiseen?

7

6554

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soutelija

mulla on soutulaite. Aikoinaan soutelin sillä hyvinkin aktiivisesti. Se on erittäin tehokas keino kasvattaa hapenottokykyä, kohentaa kuntoa. Nyt viime aikoina en ole sillä soudellut. Laitetta tuli käytettyä 3 vuotta niin ahkeraan, että siitä alkaa kaikki kumiset osat haprastumaan, ja ikävänä asiana on se, että laitteen "airot" kitisee melko kovaan ääneen,vaikka niitä on öljytty ahkeraan.

Mutta itse asiaan. Ihan ensimmäisiä kertoja, kun sillä soutelin olin niin huonossa kunnossa, että jaksoin tehdä vain 10 min jakson. Kun ahkeraan reenasin, huomasin, että kunto kohoaa hetkessä, harjoitusaikakin piteni. Lopulta saatoin tehdä jopa 50 min sarjan putkeen. Edellisen kerran olen soutanut keväällä, jolloin lopetin kesäksi soutelut. Sisällä on niin huono ilma, vaikka kaikki ikkunat ja ovet olis auki. Toinen muutos on se, että mulla on erittäin vahvat kädet. Vahvemmat, kuin monella miehellä. Ja niskat. Koska soutaminen käy nimenomaan niihin lihaksiin. Jaloissa vaikutusta ei juurikaan huomaa, sillä poljen fillarilla niin paljon, etten jalkoja sillä pysty reenauttamaan. Vatsalihakset on myös vahvat, mutta sitä en pysty sanomaan, onko ne yksittäisisten vatsalihastreenien ansiota, vaiko sekä niiden, että soututreenin yhteisvaikutuksesta. Itse en ainakaan koe tuon soutamisen käyvän vatsalihaksiin. Pakaraa se muokkaa hivenen, muttei mielestäni tarpeeksi.

Tehokas laite se on kunnon kohentamiseen, mutta valitettavasti aika miehisen vartalon sillä saa, koska se vahvistaa nimenomaan yläruumista. Tosin, olen kyllä töissä huomannut olevani osastoni vahvimpia ja hyväkuntoisempia ihmisiä. Ja miehet on kateellisena aina puristelemassa mun hauista.

Ai niin....mun soutuinnostus tais lopahtaa siihen, kun sain kipeitä rakkoja persausiini monta kertaa peräkkäin, että kipeetä teki. Siksi en ole enää pahemmin uskaltanut laitteeseen istahtaa.

• mielipide

Mulla on ollu sellanen ajatus/tunne että moni muu laite olis parempi kuin soutulaite. Kiinteyttävä jumppa on ollu itellä tehokasta. Siis just jotai näitä pilates-juttuja. Ja jos haluat jotain pienentää, ni liikkeitten pitäin olla sellasia hitaita.. tulis niitä syviäki lihaksia.

• ono

Kiintetyttämisen puolesta minäkin puhuisin.
        Callaneticsissa on yksi hyvä liike käsivarsille, yritänpä kuvailla sen (löytyy kirjasta Ihannevartalo 30 päivässä, kirj. Pinckney):

Istu tuolilla ja laita kädet suoriksi sivuille, olkapään tasalle. Käännä kämmenet ylöspäin, nojaudu eteen ja vie kädet selän taakse kämmenet yhä ylöspäin. Supistele käsivarsiasi lähemmäs toisiaan, pientä parin sentin liikettä alkuun jotain parikymmentä kertaa.

Toistot lisääntyvät asteittain ja liike vaikeutuu asentoa muuttamalla. Kannattaa lainata/ostaa kyseinen kirja ohjeineen jos kiinnostaa.

Minulla ollut tosi tehokas liike. En ole mikään punnertaja-tyyppi koskaan ollut, joten näin tuli käsivarsiin huomaamatta voimaa lisää ja ne kapeutuivat ihan huomattavasti (etenkin juuri "alleista") jo parin viikon jälkeen.

• heti tänne
        ono kirjoitti:

Callaneticsissa on yksi hyvä liike käsivarsille, yritänpä kuvailla sen (löytyy kirjasta Ihannevartalo 30 päivässä, kirj. Pinckney):

Istu tuolilla ja laita kädet suoriksi sivuille, olkapään tasalle. Käännä kämmenet ylöspäin, nojaudu eteen ja vie kädet selän taakse kämmenet yhä ylöspäin. Supistele käsivarsiasi lähemmäs toisiaan, pientä parin sentin liikettä alkuun jotain parikymmentä kertaa.

Toistot lisääntyvät asteittain ja liike vaikeutuu asentoa muuttamalla. Kannattaa lainata/ostaa kyseinen kirja ohjeineen jos kiinnostaa.

Minulla ollut tosi tehokas liike. En ole mikään punnertaja-tyyppi koskaan ollut, joten näin tuli käsivarsiin huomaamatta voimaa lisää ja ne kapeutuivat ihan huomattavasti (etenkin juuri "alleista") jo parin viikon jälkeen.

Kyseinen kirja on tuolla hyllyssä, kuvineen kaikkineen. Mutta kun teet tuon liikkeen, kierrätkö kämmenen ylöspäin peukalo alakautta vai yläkautta pyörähtäen? Minun anatomiani ei kyllä yläkautta pyöräytettä kämmentä saa selän taakse, vaikka kahden kaverin kanssa yhteisvoimin kuvaa ja ohjeita tutkittuamme tulimme siihen tulokseen, että niin siinä neuvottiin.

• ono
        heti tänne kirjoitti:

Kyseinen kirja on tuolla hyllyssä, kuvineen kaikkineen. Mutta kun teet tuon liikkeen, kierrätkö kämmenen ylöspäin peukalo alakautta vai yläkautta pyörähtäen? Minun anatomiani ei kyllä yläkautta pyöräytettä kämmentä saa selän taakse, vaikka kahden kaverin kanssa yhteisvoimin kuvaa ja ohjeita tutkittuamme tulimme siihen tulokseen, että niin siinä neuvottiin.

Eikä sitä tarvitse kiertää kuin juuri sen verran että tuntuu vähän. Liikaa ei saa yrittääkään, pikkuhiljaa se notkeus sitten lisääntyy. Se eteenpäin kumartuminen auttaa kovasti. Ensin käsiä ei saa pidettyä kovin korkealla eikä kyynerpäitä suorina, mutta koko ajan enemmän.

Jos siihen jää liikaa elopainoa väliin (lapaluiden kohdalla) niin käsiä voi kiertää enemmän ulospäin jolloin se on kuitenkin tehokas liike.

Ne kuvien mallit (etenkin se mies vatsalihasliikkeissä, jos sulla on sama painos kuin mulla) on uskomattoman notkeita. Minusta ei ehkä koskaan ole joihinkin liikkeisiin juuri kuvan esittämällä tavalla kun jalat on aika kankeat, mutta mahdollisimman hyvin ne teen omien rajojen mukaan ja koko ajan kehitystä tapahtuu.

Nyt on muuten taas mun jumppahetki kun pienokaiset nukkuvat, pitää mennä. Liikunnan iloa sinulle :)

• Plösö
        ono kirjoitti:

Siis jo parin vkon päästä huomattavia tuloksia?
        Kuinka kauan päiväs pitää harjottaa?
        Mä oon kyllä aika laiska voimistelemaan, mutta kai sitä vois tuota callanetickiä koittaa, joku joskus sanoi jotta se on tehokasta. Ja mä kun oon semmonen että kyllästyn tosi tosi äkkiä jos ei tuloksia näy ja nopiaa, voisin tuosta tykätäkin!

• heti tänne
        ono kirjoitti:

Eikä sitä tarvitse kiertää kuin juuri sen verran että tuntuu vähän. Liikaa ei saa yrittääkään, pikkuhiljaa se notkeus sitten lisääntyy. Se eteenpäin kumartuminen auttaa kovasti. Ensin käsiä ei saa pidettyä kovin korkealla eikä kyynerpäitä suorina, mutta koko ajan enemmän.

Jos siihen jää liikaa elopainoa väliin (lapaluiden kohdalla) niin käsiä voi kiertää enemmän ulospäin jolloin se on kuitenkin tehokas liike.

Ne kuvien mallit (etenkin se mies vatsalihasliikkeissä, jos sulla on sama painos kuin mulla) on uskomattoman notkeita. Minusta ei ehkä koskaan ole joihinkin liikkeisiin juuri kuvan esittämällä tavalla kun jalat on aika kankeat, mutta mahdollisimman hyvin ne teen omien rajojen mukaan ja koko ajan kehitystä tapahtuu.

Nyt on muuten taas mun jumppahetki kun pienokaiset nukkuvat, pitää mennä. Liikunnan iloa sinulle :)

Kiitoksia tarkennuksesta. Niin tuo minun järkenikin sanoi =) Ei kun treenaamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      61
      4260
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      153
      1799
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1503
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1258
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      167
      1056
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      904
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      76
      895
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      823
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe