Kirjoittelin tänne aikaisemmin kun suunnittelin menoa nenäleikkaukseen. Nyt olen viikko sitten käynyt leikkauksessa ja ajattelin kertoa miten meni.
Leikkauksessa kavennettiin nenää ja nenän vartta nostettiin rustolla. Rusto otettiin nenästä itsestään ja korvasta. Paikkana Siluetti, leikkaajana Pakkanen, hintaa n.8500 euroa. Paikka valittu sen perusteella että Pakkanen on tunnetusti hyvä ja kokenut nenien leikkaaja.
Ennen leikkausta ajatus tuntui siitä jotenkin epätodelliselta. En oikein uskonut että olisin menossa sinne. Vähän jännitti ja välillä tuntui että perun koko homman. Päätin kuitenkin lähteä. Mieheni saattoi minut sairaalaan. Ensin minusta otettiin röntgenkuva nenästä. Sen jälkeen pääsin vaihtamaan vaatteet. Nenästäni otettiin kuvia sivusta edestä ylhäältä jne. ja lääkäri kävi vielä hoitajan kanssa katsomassa mitä tehdään. Ennen leikkausta minulle tehtiin vielä lymfahoito. Anestesiahoitaja tuli hakemaan leikkaussaliin ja sinne käveltiin itse. Leikkaus kesti 4 tuntia.
Heräämössä oli hirveää. Mieheni soitti sinne miten oli mennyt ja jutteli hoitajan kanssa. Tuntui ettei mitenkään päin voi olla ja aika meni todella hitaasti, vaikka olinkin sielä vain muutaman tunnin. Kipuja ei oikeastaan ollut, mutta suu oli kuiva ja ahdistava olo.
Minut siirrettiin potilashuoneeseen jossa sain olla iltaan asti yksin. Sängystä ei saanut, eikä voinut, nousta ilman hoitajaa. Onneksi hoitaja oli aivan ihana. Nukuin pätkittäin. Oksensin illan aikana 4 kertaa, kun nenästä valui verta mahaan ja sain siihen pahoinvointi lääkettä. Vessassa käydessä järkytyin kun katsoin peiliin, naama turvonnut ja mustat silmät vain näkyi siteiden alta. Join sen päivän aikana muutaman suullisen vettä, vaikka suu oli kokoajan kuiva (kun nenässä oli tampoonit eikä voinut hengittää kun suun kautta). Yöllä nukuin huonosti ja heräilin vähän väliä.
Seuraavana aamuna olo olikin jo parempi. Söin aamiaisen ja kävin suihkussa. Tampoonit ja osa siteistä otettiin onneksi pois ja pystyi hengittämään kunnolla. Sain kotihoito ohjeet, lääkkeet ja seuraavan ajan. Lääkäri kävi kertomassa leikkauksesta (kertoi jo edellisenäkin päivänä, mutta en oikein tajunnut). Lymfahoitaja kävi myös. Lounaan jälkeen pääsin lähtemään kotiin, mieheni tuli hakemaan.
Kotona olikin sitten eri tunnelma. Kipuja ei juuri ollut, mutta nyt se oli todellista. Ensimmäiset kolme päivää itkeskelin että mitä tuli tehtyä. Nenä on oudon näköinen (vain nenänpää ja sieraimet näkyy teippien ja lastan alta) ja silmät on turvonneet ja mustelmilla. Korva josta rustosiirre otettiin oli ihan musta ja se oli ainoa paikka joka oli kipeä. Nukkuminen ei oikein onnistunut ja näin painajaisia.
Nyt kun on mennyt viikko niin olo on helpottanut, odotan jo että pääsisin lastan ja tikkien poistoon. Mustelmista osa on melkein jo lähtenyt, osa on vielä ihan mustia. Korva on aika hyvällä mallilla. Käytin trombosyl mustelmavoidetta (vaikka hoitaja kielsi laittamasta silmän lähelle) ja se on tuntunut auttavan. Olen myös hoitanut turvotusta kylmällä. Nenä on vähän tukkoinen, mutta ei ole tunnoton ja hajuaistikin toimii. Ikävää on se että hiukset on likaiset kun en ole vielä uskaltanut pestä niitä kunnolla, koska teipit eivät saa kastua. Kotona pitää hiiviskellä, eikä ulos voi lähteä. Kavereille pitää kertoa valkoisia valheita miksi ei voida nähdä.
Ensi viikolla on siis seuraava aika, jolloin poistetaan tikit ja lasta. Tilalle laitetaan pienemmät teipit ja mahd. uusi lasta. En vieläkään tiedä tarkalleen minkä näköinen nenä on lastan alla, mutta nyt kun turvotus on vähän laskenut niin se näyttää paljon paremmalta. En tiedä huomaako kaikki ja oliko tämä sitä mitä toivoin. Vielä en kuitenkaan kadu vaan olen ihan tyytyväinen että tähän lähdin. Tämä aika on nyt vaan odottamista ja peiliin tuijottelua. Perjantaina pitäisi olla jo edustuskunnossa, toivottavasti siihen mennessä saa kaikki lastat ja teipit pois.
Tulipa pitkä juttu. Voin kertoa jos tuli mieleen jotain kysymyksiä, nyt kun kaikki on tuoreessa muistissa. Itse kun aikaisemmin etsin toisten kokemuksia, niin ei oikein tuntunut löytyvän mitään.
Nyt on käyty nenäleikkauksessa
31
19462
Vastaukset
- saman kokenut
"Ensimmäiset kolme päivää itkeskelin että mitä tuli tehtyä. Nenä on oudon näköinen (vain nenänpää ja sieraimet näkyy teippien ja lastan alta) ja silmät on turvonneet ja mustelmilla."
Eikö sinua muistettu varottaa, että tuo 'apua, mitä olen mennyt tekemään' on ihan normaalia?
Nenän muovaus muuttaa ihmisen ulkonäköä niin paljon, että se voi luoda identiteettikriisin. Uuteen nenään tottumiseen menee aikaa. Sitä ennen voi hyvinkin katsoa pelikuvaansa peilikuvaansa kauhulla -varsinkin, kun kasvot ovat vielä turvoksissa ja mustelmilla.
Itselleni kävi noin. Kun noin kuukauden päästä totuin uuteen ulkonäkööni, olin lopputulokseen tyytyväinen. Tosin kuukausi leikkauksesta on vielä turvotusta, eikä nenä ole lopullinen. Se kannattaa muistaa. Ensimmäiset puoli vuotta (ainakin) nenä vain paranee koko ajan.
Nyt, kun kävin uudestaan vähän muovaamassa nenänpäätä vielä sirommaksi, osasin odottaa jo tuota reaktiota. Tällä kertaa sitä ei tullut, koska muutos oli niin pieni. Olin vain tyytyväinen tulokseen. - daycream
Minun leikkauksestani on nyt kulunut kuukausi. Tunnistin kertomuksestasi samantapaisia tuntoja, joita itselläkin on ollut. Kerroin jotain omasta tapauksestani 8.8. tuossa alempana, jossa on puhetta nenäleikkauksista. Kävin Nordströmin sairaalassa.
Olen seuraillut englanninkielistä Rhinoplasty 4 you -sivustoa, jossa on paljon tietoa nenäleikkauksista sekä sen läpikäyneiden kertomuksia kuvien kanssa (patient journals) ja keskustelufoorumi. Näistä olen oppinut mm sen, miten hidas prosessi se on, ennen kuin nenä on lopullisessa muodossaan. Tarvitaan paljon kärsivällisyyttä. Tässä on linkki ko sivuille:
http://www.rhinoplasty4you.com/rhinoplasty_journals.htm
Minulle saa myös kirjoittaa: [email protected]- metoo
Todella mukava kun kerroit kokemuksistasi! Olen itsekin harkinnut nenäleikkausta, ja oli todella mielenkiintoista lukea juttusi. Jos vielä jaksaisit myöhemmin kirjoittaa, olitko lopputulokseen tyytyväinen vai et, niin olisin kyllä todella kiitollinen:)
- täällä
metoo kirjoitti:
Todella mukava kun kerroit kokemuksistasi! Olen itsekin harkinnut nenäleikkausta, ja oli todella mielenkiintoista lukea juttusi. Jos vielä jaksaisit myöhemmin kirjoittaa, olitko lopputulokseen tyytyväinen vai et, niin olisin kyllä todella kiitollinen:)
ketään joka olisi käynyt virossa nenäleikkauksessa?
Ihan oikeita kokemuksia.
- Sari
On todella hyvä, että joku jaksaa nähdä vaivaa kirjoittaa tänne omista kokemuksistaan. Juuri tälläiset viestit lukee kaikkein mieluiten. Varsinkin kun aiheena on nenäleikkaus johon itsekkin olen menossa toivottavasti jo syksyllä. Kerro Miipu ihmeessä miten parantumisesi sujuu.
Haluaisin myös Pakkaselle, mutta kun tarkoituksena on muotouttaa samalla leuanalustakin niin hinta vaan voi nousta minun kukkarolleni liian korkeaksi. Nyt yhtenä vaihtoehtona harkitsen kirurgiksi Jukka Kostiaista (Tampereen Mehiläisessä), en ole vielä häntä tavannut joten saapa nähdä. Onko kenellekkään tuttu kirurgi?- Miipu
Tällä viikolla minulta otettiin lasta pois.
Menin lastan ja tikkien poistoon ja nyt taas jännitti että miltä nenä mahtaa näyttää. Lääkäri irroitti ensin lastan (huh, mikä paha haju sen alta tuli). Lastan irroittaminen ei oikeastaan sattunut, mutta teipin irroittaminen sattui vähän koska se oli aika tiukkaan liimaantunut kiinni. Lääkäri sanoi että nenä on hyvännäköinen ja tasapainoinen.
Hoitaja irroitti sen jälkeen tikit ja se sattui. Onneksi kuitenkin niin vähän että sen kesti. Kun korvasta irrotettiin tikit, niin se ei sattunut ollenkaan. Hoitaja puhdisti ihon jollain lääkebensalla ja suolavedellä. Sen jälkeen sain katsoa lopputulosta peilistä.
Ensimmäinen ajatukseni oli että voi ei tämä on niin erinnäköinen että kaikki huomaa. Ihan hieno, mutta muutosta on liikaa.
Lääkäri tuli hetken päästä laittamaan minulle teipit nenään ja kysyi että säikähdinkö kun katsoin peiliin. Taisi hieman yllättyä kun sanoin että joo... Minulle laitettiin pienet teipit nenään (onneksi ei laitettu enään lastaa) ja luvattiin että saan ottaa ne pois parin päivän päästä. Teipit olivat turvotusta laskevia teippejä. Koko kotimatkan taisin tuijottaa peiliin. Kävin ne teipit nenässä syömässä ja kaupassa ja sain hieman ihmetteleviä katseita.
Kotona se pari päivää tuntui menevän hitaasti ja peilin edessä. Kun lopulta irrotin lastan, niin tutkin nenää peilin edessä ja huomasin että se on toiselta puolelta vähän isompi kuin toiselta puolelta. Toivon että se on vaan turvotusta. Toisaalta ero on niin pieni ettei sitä huomaa kuin minä itse.
Korvan takana oleva haava on aika ruman näköinen (mieheni otti kuvan siitä). Siinä on tavallaan sellainen kuoppa josta rustoa on otettu pois. Soitin hoitajalle varmistaakseni että se on normaalia ja niin se kuulemma on. Pakko varmaan pitää hiuksia auki, kunnes se paranee. Hoitajan mukaan paraneminen kestää aika kauan.
Vaikka olinkin tyyväinen uuteen nenääni, niin pelkäsin ja pelkään että ero vanhaan on niin suuri että kaikki huomaa. No pääsin sitäkin testaamaan kun tapasin ystäviäni. Pari heistä ei huomannut mitään erikoista, mutta yksi huomasi heti. Kerroin näille ystävilleni asiasta ja he ottivat sen melko hyvin. Yksi heistä ei oikein ymmärtänyt päätöstäni, koska olen muka aina ollut niin kaunis (minä olen aina ollut meistä kahdesta se ruma). Mutta toiset sanoivat että ymmärtävät ja eivät suurennelleet asiaa. Muita ihmisiä en ole vielä tavannut ja äidille en ole vielä kertonut asiasta (se vähän jännittää).
Nenän alla ja sieraimessa sisällä on vielä punaiset arvet joita on hieman hankala peitellä. Toivon että ne paranevat pian. Toipuminen on mennyt oikein hyvin ja huomasin että tänään en ole vielä katsellut nenääni peilistä muuta kuin silloin kun meikkasin. - Miipu
Miipu kirjoitti:
Menin lastan ja tikkien poistoon ja nyt taas jännitti että miltä nenä mahtaa näyttää. Lääkäri irroitti ensin lastan (huh, mikä paha haju sen alta tuli). Lastan irroittaminen ei oikeastaan sattunut, mutta teipin irroittaminen sattui vähän koska se oli aika tiukkaan liimaantunut kiinni. Lääkäri sanoi että nenä on hyvännäköinen ja tasapainoinen.
Hoitaja irroitti sen jälkeen tikit ja se sattui. Onneksi kuitenkin niin vähän että sen kesti. Kun korvasta irrotettiin tikit, niin se ei sattunut ollenkaan. Hoitaja puhdisti ihon jollain lääkebensalla ja suolavedellä. Sen jälkeen sain katsoa lopputulosta peilistä.
Ensimmäinen ajatukseni oli että voi ei tämä on niin erinnäköinen että kaikki huomaa. Ihan hieno, mutta muutosta on liikaa.
Lääkäri tuli hetken päästä laittamaan minulle teipit nenään ja kysyi että säikähdinkö kun katsoin peiliin. Taisi hieman yllättyä kun sanoin että joo... Minulle laitettiin pienet teipit nenään (onneksi ei laitettu enään lastaa) ja luvattiin että saan ottaa ne pois parin päivän päästä. Teipit olivat turvotusta laskevia teippejä. Koko kotimatkan taisin tuijottaa peiliin. Kävin ne teipit nenässä syömässä ja kaupassa ja sain hieman ihmetteleviä katseita.
Kotona se pari päivää tuntui menevän hitaasti ja peilin edessä. Kun lopulta irrotin lastan, niin tutkin nenää peilin edessä ja huomasin että se on toiselta puolelta vähän isompi kuin toiselta puolelta. Toivon että se on vaan turvotusta. Toisaalta ero on niin pieni ettei sitä huomaa kuin minä itse.
Korvan takana oleva haava on aika ruman näköinen (mieheni otti kuvan siitä). Siinä on tavallaan sellainen kuoppa josta rustoa on otettu pois. Soitin hoitajalle varmistaakseni että se on normaalia ja niin se kuulemma on. Pakko varmaan pitää hiuksia auki, kunnes se paranee. Hoitajan mukaan paraneminen kestää aika kauan.
Vaikka olinkin tyyväinen uuteen nenääni, niin pelkäsin ja pelkään että ero vanhaan on niin suuri että kaikki huomaa. No pääsin sitäkin testaamaan kun tapasin ystäviäni. Pari heistä ei huomannut mitään erikoista, mutta yksi huomasi heti. Kerroin näille ystävilleni asiasta ja he ottivat sen melko hyvin. Yksi heistä ei oikein ymmärtänyt päätöstäni, koska olen muka aina ollut niin kaunis (minä olen aina ollut meistä kahdesta se ruma). Mutta toiset sanoivat että ymmärtävät ja eivät suurennelleet asiaa. Muita ihmisiä en ole vielä tavannut ja äidille en ole vielä kertonut asiasta (se vähän jännittää).
Nenän alla ja sieraimessa sisällä on vielä punaiset arvet joita on hieman hankala peitellä. Toivon että ne paranevat pian. Toipuminen on mennyt oikein hyvin ja huomasin että tänään en ole vielä katsellut nenääni peilistä muuta kuin silloin kun meikkasin."Kun lopulta irrotin lastan" tarkoitin tietenkin että teipit.
- -LHPI-
Miipu kirjoitti:
Nenän alla ja sieraimessa sisällä on vielä punaiset arvet joita on hieman hankala peitellä. Toivon että ne paranevat pian. Toipuminen on mennyt oikein hyvin ja huomasin että tänään en ole vielä katsellut nenääni peilistä muuta kuin silloin kun meikkasin.Hei! Kiitos sinulle Miipu, kun olet kirjoittanut kokemuksiasi nenäleikkauksesta. Itse olen jo muutaman vuoden miettinyt leikkausta, lähinnä raha on enää esteenä.
Ymmärsinkö oikein, että sinulla siis muovattiin myös luuta, eikä pelkkää rustoa? Nyt kun leikkauksestasi on kulunut jo aikaa, millainen nenäsi on? =) Onko paranemisessa ollut ongelmia? Entä arven näkyminen? Kävitkö itse usealla eri lääkärillä konsultaatiossa ennen päätöstä?
Myös muut, joilla kokemuksia, kirjoittakaa!
- Huula
Luin mielenkiinnolla nenäleikkauksesta, jossa korvastakin siirrettiin rustoa, huh.
Kävin itse leikkauksessa 19.8 jossa pienennettiin pitkää nokkaani, leikkauksessa viilattiin nenän luuosaa päältä ja muotoiltiin rusto-osa nenänpäästä, koska minulla oli niin sanottu kaksijakoinen nenänpää. Leikkaus tehtiin paikallispuudutuksessa ja kesti n. tunnin. Tunti leikkauksen jälkeen pääsin jo kotiin lasta ja tamppoonit nenässäni, verta tuli myös niin että makasin loppupäivän kokonaan selälläni, vähentääkseni vuotoa. Puudutus oli kaikkein inhottavinta koko leikkauksessa ja pidin koko ajan silmäni kiinni, koska en halunnut todellakaan nähdä toimenpidettä ja itse leikkausta. Tunsin että jotain tehdään, mutta ei sattunut. Nyt 11 päivää leikkauksesta odotan peili kädessä että turvotus laskee ja mieli on malttamaton koska nenä ei todellakaan ole vielä omassa muodossaan. Nenänpää näyttää jo paremmalta, mutta muuten on vielä vaikea sanoa, koska tunnoton olo on ja turvotusta on varsinkin sierainten välissä, koska siitä mentiin sisään ja osittain tietenkin sierainten sisällä on vielä tikkejä sulamattakin. Putsauskin onnistuu vain pumpulipuikoilla. Nyt vain toivon, ja kestän odottamisen, kärsivällisyyttä pitää olla että ei vaivu epätoivoon, koska turvotus on kuitenkin osa tätä prosessia. Rahaa kului vain 2 700 euroa joka on vähän verrattuna kaikkiin muihin nenäleikkauksen hintoihin, kävin kuitenkin Helsingissä leikkauksessa en missään Tallinnassa. Kannattaa verrata hintoja ja paikkoja eikä vain suin päin lähteä johonkin, ota tarkkaan selvää! Ilmoitan jatkossa miltä nenäni tuntuu ja näyttää kunhan turvotus laskee ja olinko tyytyväinen lopputulokseen.- JO...
Missä kävit leikkauksessa ja kuka leikkasi? Itse kun olen kyseistä leikkausta suunnitellut, mutta paikka on vielä auki. Ihmeellisen halpa nimittäin tuo sinut leikannut, verrattuna suomen normaaleihin hintoihin.
- Huula
JO... kirjoitti:
Missä kävit leikkauksessa ja kuka leikkasi? Itse kun olen kyseistä leikkausta suunnitellut, mutta paikka on vielä auki. Ihmeellisen halpa nimittäin tuo sinut leikannut, verrattuna suomen normaaleihin hintoihin.
Kävin leikkauksessa Helsingingin yksityisessä silmäsairaalassa/plastiikkakirurgit, Keskuskatu 6.
Hintaan vaikuttaa paikallispuudutus, se ei ole mitään miellyttävää kun piikitetään mutta kyllä sen kestää, hinnan ja nenän takia. Suoneen annetaan kipulääkettä ja silmät on kyllä hyvä pitää kiinni. Palvelu on erittäin ystävällistä, mitään tietokonekuvia ei otettu, mutta kameralla kyllä.
Ensin käydään näytillä ja kuvataan, suunnitellaan ja käydään leikkausta läpi.
Hinta kerrotaan samalla. Kysykää jos ei laske muuten.
Toisella käynnillä leikkaus ja kuvien katsominen, leikkauksen kulku käydään läpi ja esittäkää omia toiveita siitä.
Olen aivan tyytyväinen, kunhan tämä hitsin turvotus nyt vaan laskisi, että lopullinen tulos tulee esille! - sinulla
Huula kirjoitti:
Kävin leikkauksessa Helsingingin yksityisessä silmäsairaalassa/plastiikkakirurgit, Keskuskatu 6.
Hintaan vaikuttaa paikallispuudutus, se ei ole mitään miellyttävää kun piikitetään mutta kyllä sen kestää, hinnan ja nenän takia. Suoneen annetaan kipulääkettä ja silmät on kyllä hyvä pitää kiinni. Palvelu on erittäin ystävällistä, mitään tietokonekuvia ei otettu, mutta kameralla kyllä.
Toisella käynnillä leikkaus ja kuvien katsominen, leikkauksen kulku käydään läpi ja esittäkää omia toiveita siitä.
Olen aivan tyytyväinen, kunhan tämä hitsin turvotus nyt vaan laskisi, että lopullinen tulos tulee esille!suoraa osoitetta tai linkki jonkin näköisille kotisivuille? En löytänyt googlella mitään.
- maikki
Huula kirjoitti:
Olen aivan tyytyväinen, kunhan tämä hitsin turvotus nyt vaan laskisi, että lopullinen tulos tulee esille!on Huula mennyt?
Joko turvotus on pikku hiljaa alkanut laskea? Oletko siis tyytyväinen tulokseen, tai tulevaan lopputulokseen? :)
Toivottavasta kaikki kunnossa ja voit hyvin nenäsi kanssa :) - erkka
maikki kirjoitti:
on Huula mennyt?
Joko turvotus on pikku hiljaa alkanut laskea? Oletko siis tyytyväinen tulokseen, tai tulevaan lopputulokseen? :)
Toivottavasta kaikki kunnossa ja voit hyvin nenäsi kanssa :)Voisitko Huula tehdä päivityksen nenästäsi? Olisi mukava kuulla.
- meirami
MOi!
Viimein ja vihdoin löysin tämän palstan/keskustelun. Olen jo pitkään harminnut nenäleikkausta, ainoana on ollut esteenä raha.
Missä kävit hki:ssä leikkauksessa, olis hyvä tietää kun sanoit että olet tyytyväinen.
Mulla on nenä mitä on kutsuttu mm. pistorasiaksi, isoksi, hallitsevaksi, jne. jopa omat läheiseni ja kärsin tosi pahasti noista loukkauksista.
Pelottaa vain hirveästi se lopputulos ja paranemisaika.
Nojoo, haluan ainoastaan vähän pienentää nenäni korkeutta sekä pienentää nenäni sieraimia..
Toivottavasti vastaat pian, siitä olisi suuri apu!! - ..
meirami kirjoitti:
MOi!
Viimein ja vihdoin löysin tämän palstan/keskustelun. Olen jo pitkään harminnut nenäleikkausta, ainoana on ollut esteenä raha.
Missä kävit hki:ssä leikkauksessa, olis hyvä tietää kun sanoit että olet tyytyväinen.
Mulla on nenä mitä on kutsuttu mm. pistorasiaksi, isoksi, hallitsevaksi, jne. jopa omat läheiseni ja kärsin tosi pahasti noista loukkauksista.
Pelottaa vain hirveästi se lopputulos ja paranemisaika.
Nojoo, haluan ainoastaan vähän pienentää nenäni korkeutta sekä pienentää nenäni sieraimia..
Toivottavasti vastaat pian, siitä olisi suuri apu!!..
- Pellenokka
.. kirjoitti:
..
Hyvä aihe ja ihan informaatiopitoisia viestejä...
Itse olen kärsinyt tästä "kärsästäni" ikuisuuden. Siis aina. Sain kuulla siitä luonnollisesti koulussakin. Välttelen kameroita, en halua joutua sivukuviin jne. Edestä päin salamalla otettu kuva saa nokan näyttämään litistetyltä pallolta, joka on vaan liimattu keskelle naamaa. Nenänvarsi on olematon "kuoppa". Litistetyn pallomallin lisäksi nenänpää on kaksijakoinen ja epäsymmetrinen. Sieraimet erilaiset. Että korjattavaa riittää kyllä, rahaa ei! Olen jo yli 30v ja aivan yhtä köyhä kuin 10 vuotta sitten.
Tämä on niin uskomattoman epäreilua........Kolehtiko pystyyn????? Vai mistä rahat! Lainoissa on törkeät korot :( - neliönenä plus kyömy
Pellenokka kirjoitti:
Itse olen kärsinyt tästä "kärsästäni" ikuisuuden. Siis aina. Sain kuulla siitä luonnollisesti koulussakin. Välttelen kameroita, en halua joutua sivukuviin jne. Edestä päin salamalla otettu kuva saa nokan näyttämään litistetyltä pallolta, joka on vaan liimattu keskelle naamaa. Nenänvarsi on olematon "kuoppa". Litistetyn pallomallin lisäksi nenänpää on kaksijakoinen ja epäsymmetrinen. Sieraimet erilaiset. Että korjattavaa riittää kyllä, rahaa ei! Olen jo yli 30v ja aivan yhtä köyhä kuin 10 vuotta sitten.
Tämä on niin uskomattoman epäreilua........Kolehtiko pystyyn????? Vai mistä rahat! Lainoissa on törkeät korot :(pellenokka, itse kamppailen hiukan saman asian kanssa. Nimittäin työtilanteeni on juuri nyt hiukan epävarma, eli mietin jatkuvasti millä tyylillä rahoittaisin nenäleikkaukseni. Olen ollut kallistumassa jo vaikka mihin. Mutta joka tapauksessa, toteutan leikkaukseni piakkoin, saattaa olla, että rahoitan sen luottokortillani. Sitä ennen yritän kuitenkin säästää hiukan. Tilanne on sinänsä ikävä, sillä olen vuosikymmeniä tätä miettinyt ja juuri nyt on hiukan epävarma tulevaisuus enkä välttämättä uskaltaisi sijoittaa niin paljon rahaa. Mutta tulen tekemään sen kuitenkin, nimittäin olen päättänyt tuon asian.
- neliönenä
Pellenokka kirjoitti:
Tämä on niin uskomattoman epäreilua........Kolehtiko pystyyn????? Vai mistä rahat! Lainoissa on törkeät korot :(Täytyy myöntää, että itsekin olen jo harkinnut jonkinlaista kolehdin keräämistä, esim. sukulaisiltani, mutta en kuitenkaan kehtaa. Täytyy nyt vaan jollain tavalla järjestää asia, nimittäin nenäleikkaus on ollut jo pitkään mielessä ja nyt kun olen päätöksen tehnyt, on todella vaikea ajatella muuta. Lähes joka päivä mietin, että haluaisin hoitaa asian pois päiväjärjestyksestä.
- Pellenokka
neliönenä kirjoitti:
Täytyy myöntää, että itsekin olen jo harkinnut jonkinlaista kolehdin keräämistä, esim. sukulaisiltani, mutta en kuitenkaan kehtaa. Täytyy nyt vaan jollain tavalla järjestää asia, nimittäin nenäleikkaus on ollut jo pitkään mielessä ja nyt kun olen päätöksen tehnyt, on todella vaikea ajatella muuta. Lähes joka päivä mietin, että haluaisin hoitaa asian pois päiväjärjestyksestä.
Ainoa (realistinen) vaihtoehto on kai laina. Mutta kun ajattelee jo näitä olemassa olevia lainoja ja kuinka eläminen on niiden kanssa kituuttamista...Työtilanne on aivan p*rseestä, ens kuun tulot 840 euroa brutto. Heinäkuusta ei mitään tietoa.
JOS saisi kunnon työpaikan ja kunnon liksan, ostaisi asunnon ja ottais sen kymppitonnin ylimäärästä "remppalainaa" ja remontois tän naaman. - samajuttu
Pellenokka kirjoitti:
Ainoa (realistinen) vaihtoehto on kai laina. Mutta kun ajattelee jo näitä olemassa olevia lainoja ja kuinka eläminen on niiden kanssa kituuttamista...Työtilanne on aivan p*rseestä, ens kuun tulot 840 euroa brutto. Heinäkuusta ei mitään tietoa.
JOS saisi kunnon työpaikan ja kunnon liksan, ostaisi asunnon ja ottais sen kymppitonnin ylimäärästä "remppalainaa" ja remontois tän naaman.Itse olen ihan samankaltaisessa tilanteessa, haluan ihan väkisinkin tämän hyvin pitkään harkitsemani nenän operaation, mutta taloustilanteeni ei ole paras mahdollinen. Tuloni ovat lähikuukausina samaa luokkaa kuin sinun. Joka tapauksessa yritän viimeistään elokussa päästä kirurgin pakeille, operaatioon, sillä kaikki muu eli konsultaatiokäynti, suunnittelu yms. on puhuttu ja tehty, mutta tuon noin 6000:n kokoon saaminen tekee erittäin tiukkaa. Itselläni on niin, olen siinä kiikun kaakun miten saan jatkoa määräaikaiselle sopimukselleni töissä, mutta vaikka en saisi jatkoa, on pakko saada tämä asia hoidettua. Joka aamu kun nousen, mietin, miten ihanaa olisi, jos nenäni olisi jo "paketissa". Oma nenänpääni on niin eriskummallisen mallinen, ei oikeastaan naiselle edes sopiva, että haluan saada asian kuntoon lähikuukausina, olen väsynyt nenä-ahdinkooni. Siksi tämä odottelu on kauheaa, täytyy toivoa, että raha-asiat varmistuisivat, sitten uskallan ottaa reilusti kulutusluoton omasta pankistani. Sinulla on varmaan vähän sama tilanne.
- pallllo
samajuttu kirjoitti:
Itse olen ihan samankaltaisessa tilanteessa, haluan ihan väkisinkin tämän hyvin pitkään harkitsemani nenän operaation, mutta taloustilanteeni ei ole paras mahdollinen. Tuloni ovat lähikuukausina samaa luokkaa kuin sinun. Joka tapauksessa yritän viimeistään elokussa päästä kirurgin pakeille, operaatioon, sillä kaikki muu eli konsultaatiokäynti, suunnittelu yms. on puhuttu ja tehty, mutta tuon noin 6000:n kokoon saaminen tekee erittäin tiukkaa. Itselläni on niin, olen siinä kiikun kaakun miten saan jatkoa määräaikaiselle sopimukselleni töissä, mutta vaikka en saisi jatkoa, on pakko saada tämä asia hoidettua. Joka aamu kun nousen, mietin, miten ihanaa olisi, jos nenäni olisi jo "paketissa". Oma nenänpääni on niin eriskummallisen mallinen, ei oikeastaan naiselle edes sopiva, että haluan saada asian kuntoon lähikuukausina, olen väsynyt nenä-ahdinkooni. Siksi tämä odottelu on kauheaa, täytyy toivoa, että raha-asiat varmistuisivat, sitten uskallan ottaa reilusti kulutusluoton omasta pankistani. Sinulla on varmaan vähän sama tilanne.
Itselläni on kanssa samankaltaista kahtiajakautunutta mallia nenänpäässä, nimenomaan sitä täytyy jollainlailla siloittaa. Mutta kun siihen vielä lisätään nenänvarteen vähän kyömyä plus kunnolla nelömäisyyttä nenänpäähän, niin siinä vasta haastetta...
- isotnenätkunniaan
- nääe
sopii tosi hyvin.
- SavageSillis
Itse ole aivan h*elvetin ylpeä itsestäni kun löin nenäni tarkoituksella suoraksi /suoremmaksi, joka kärsi vahinkoa jo vuosia sitten. Asia vain alkoi häiritsemään. Antaa nyt turvotuksen vain laskea. 😎 Totally wörth it. Nenänleikkaajat saavat toistaiseksi pitää tunkkinsa. FUCK YEAAH.
- AliisaJulia
Hei, olisiko mahdollista saada nenästäsi ennen ja jälkeen kuvaa? Itse harkitsen myös leikkausta . Kiitos etukäteen
- Olinokkamutkalla
Enpä nyt ihan usko tuota itsensä mukiloijaa. Haistan provosointia hänen taholtaan. Mutta itse
leikkauksen läpikäyneenä ja lainaa ko. operaatioon ottaneena, on varaa kirjoittaa jokunen sananen. Muotoilisin asian näin:
-ota lainaa, korot nousee pian
-miksi odotat, joka päivä olet vanhempi
- jos mieltäsi asia painaa hoida se imperfektiin, ennen kuin se myrkyttää sinut
- olet ruma vain pari kuukautta, ruman nenäsi kanssa olet kahleessa minne menetkin
- ole nätti saat parempaa palvelua ja sinua kuunnellaan
-hoida asia kuntoon ennen kuin kokemattomat kollegasi vievat uraputkesi
-vain tasapainoiset voivat todella auttaa toisia ongelmissaan eivät he, jotka keräävät joka aamu
itsensä selvitäkseen edes tästä päivästä
-tee asialle heti jotain , niin voit kanavoida energian siihen asiaan jota rakastat
Näillä itse olen miettinyt ja haluan ne myös muille jakaa.
Nokka on taas kääntynyt ajan myötä puoli senttiä luoteeseen, mutta korot alhaalla visa vinuu.
Kaikkea hyvää. Mr A
- Nokkapokkaiikko
Enpä nyt ihan usko tuota itsensä mukiloijaa. Haistan provosointia hänen taholtaan. Mutta itse
leikkauksen läpikäyneenä ja lainaa ko. operaatioon ottaneena, on varaa kirjoittaa jokunen sananen. Muotoilisin asian näin:
-ota lainaa, korot nousee pian
-miksi odotat, joka päivä olet vanhempi
- jos mieltäsi asia painaa hoida se imperfektiin, ennen kuin se myrkyttää sinut
- olet ruma vain pari kuukautta, ruman nenäsi kanssa olet kahleessa minne menetkin
- ole nätti saat parempaa palvelua ja sinua kuunnellaan
-hoida asia kuntoon ennen kuin kokemattomat kollegasi vievat uraputkesi
-vain tasapainoiset voivat todella auttaa toisia ongelmissaan eivät he, jotka keräävät joka aamu
itsensä selvitäkseen edes tästä päivästä
-tee asialle heti jotain , niin voit kanavoida energian siihen asiaan jota rakastat
Näillä itse olen miettinyt ja haluan ne myös muille jakaa.
Nokka on taas kääntynyt ajan myötä puoli senttiä luoteeseen, mutta korot alhaalla visa vinuu.
Kaikkea hyvää. Mr A - Anonyymi
Hej, niille jolla on tiukka budjetti niin aknnattaa katsoa turkissa nenäleikkauksia hinta luokka on 1500€-5000€. Olen itse varanut ajan turkiin minkä kokonais hinta hotellin kannssa on 4200€(lennot ei laskettu) olen varannut yhdelle hyvin suositellulle kirurgille ja hän on yksi kalleimista mutta kuitenkin haövempaa kun Suomessa. Eli kannattaa katsoa hyvin paljon tarkemmin joss varaa ulkomaille leikkauksen ja kannattaa kysyä myös että joss menee vikaan niin kuka korvaa, minun lääkräi sanoi että joss ei saa tuloksia mitä sovittiin niin hän korjaa sen mini nenäleikkauksella ilmaiseksi, mutta lennot ja hotteli täytyy maksaa. Suomessa ei olla niin kokeneita nenäleikkauksien tekemisellä jonka takia myös monet jotka käyvät suomessa leikkauttamassa eivät saa sitä tuloata minkä ovat heille luvanneet.
Olen myös ollut yhteydessä moniin kirurgini vanhoihin asiakkaille jotka ovat kaikki olleet hyvin tyytyväisiä, monet suomessa eivät edes näyttäneet kuvia kun pyysin heidän töistään?- Anonyymi
Oletko menossa Istanbuliin? Ulkomailta saa helpommin kudosta syövän mrsa-tartunnan. Itse en missään tapauksessa lähtisi Turkkiin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko menossa Istanbuliin? Ulkomailta saa helpommin kudosta syövän mrsa-tartunnan. Itse en missään tapauksessa lähtisi Turkkiin!
😂😂 hohhoijaa niin sen voi myös saada Suomenkin sairaaloista...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399