Keskustelussa http://naturisti.org/ on ohje itse tehtävästä vahasta, siinä ei ole teollisia aineta vaan täysin luonnonmukaiset aineet.
Ohjeet:
”Tee itse vahaa karvojen poistoon!
3dl sokeria
2rkl vettä
2rkl sitruunamehua
2rkl hunajaa
- Keitetään kunnes sokeri ei ole enää kiteistä. Vahan pitää antaa jäähtyä niin että se on vielä notkeaa mutta ei polta ihoa. Halvin ratkaisu vahaongelmiin, tee tätä itse.
Nimimerkki natura kirjoittaa itse tehdystä vahasta ja antaa ohjeen,
0.2dl sitruunamehua
0.2 dl vettä
1.6dl sokeria”
Laina sivulta: http://naturisti.org/keskustelu/viewtopic.php?t=5&postdays=0&postorder=asc&start=240
Hunaja saattaa antaa vahalle pehmeyttä, ei omakohtaisia kokemuksia näistä vahoista.
Kavojen poistoon voi tehdä myös vahaa itse!
22
13638
Vastaukset
- pksn-hki
Nyt on tietoa sellaiselta joka itsekeitetyllä vahalla on poistanut karvojaan. Hän kertoi, itsekeitetyllä lähtee paremmin kun valmistuotteilla. Sokeripitoinen puree karvoihin todella hyvin ja takaa karvojen irtoamisen. Kannattaa kokeilla vain pieniä alueita kerralla jos ei ole ennen vahannut.
- Kuullut
Tollasta sokerivahaahan käytetään Arabimaissa morsiamen karvojenpoistoo häitä edeltävänä iltana. Eli luulisi todellakin toimivan, koska silloin poistetaan morsiammelta kaikki karvat!
- pksn-hki
Kuullut kirjoitti:
Tollasta sokerivahaahan käytetään Arabimaissa morsiamen karvojenpoistoo häitä edeltävänä iltana. Eli luulisi todellakin toimivan, koska silloin poistetaan morsiammelta kaikki karvat!
”käytetään Arabimaissa morsiamen karvojenpoistoo häitä edeltävänä iltana. ”
Niinpä, samoin olen lukenut jostain minäkin. Sokeri kun se jämähtää karvoihin, oletan kyllä hyvin irtoavat. Myös itse keittämällä saa aika edullista vahaa jos vertaa hintaa valmiisiin tuotteisiin. - merkat
katsoppa www.alexandriasugarin.com niin näet mistä on kyse.
- merkat
Tämäkin on tehty aivan luonnonaineista, vesi sitruuna ja sokeri, mutta käyttötekniikka onkin tarkein.
- pksn-hki
merkat kirjoitti:
Tämäkin on tehty aivan luonnonaineista, vesi sitruuna ja sokeri, mutta käyttötekniikka onkin tarkein.
Voihan siitä sokerista ja sitruunasta maksaa erikoisen hyvän hinnan jos ostaa teollisesti tuotettua. Tuo linkissä oleva sokerivaha on toiminut jo vuosisatoja niin miksikö ei toimisi vieläkin.
- merkat
pksn-hki kirjoitti:
Voihan siitä sokerista ja sitruunasta maksaa erikoisen hyvän hinnan jos ostaa teollisesti tuotettua. Tuo linkissä oleva sokerivaha on toiminut jo vuosisatoja niin miksikö ei toimisi vieläkin.
En uskaltaisi ainakaan itse tehdä asiakkaille,sokerikarvanpoistoa itse tehdyillä aineilla aika epähygieenistä.
- pksn-hki
merkat kirjoitti:
En uskaltaisi ainakaan itse tehdä asiakkaille,sokerikarvanpoistoa itse tehdyillä aineilla aika epähygieenistä.
Jos teet karvojen poistoa asiakkaille, se on eri asia kun joku poistaa karvojaan kotona omalla keitetyllä vahalla. Tuo sokeriresepti on satoja vuosia vanha, yhdestä keskustelusta löysin maininnan, sen alkuperä on Arabikulttuuri.
- hoitaja
merkat kirjoitti:
Tuotehan on steriili kun se keitetään, täysin käyttökelpoinen!!! sanoo sairaanhoitaja
- ullabellamalla
pksn-hki kirjoitti:
”käytetään Arabimaissa morsiamen karvojenpoistoo häitä edeltävänä iltana. ”
Niinpä, samoin olen lukenut jostain minäkin. Sokeri kun se jämähtää karvoihin, oletan kyllä hyvin irtoavat. Myös itse keittämällä saa aika edullista vahaa jos vertaa hintaa valmiisiin tuotteisiin.Poistetaanko siis vitunkarvat vai persekarvat vai molemmat (siis sekä vitun- että persekarvat)?
- merkat
miten teet karvanpoiston kyseisellä aineella.
- kuumavaha
ihan samalla tavalla toimii, kuin muutkin kuumavahat. Body shopin tai Veet, ja nekin on valmistettu samalla tavalla sokerista, vedestä ja sitruunahaposta.
- pksn-hki
" ei omakohtaisia kokemuksia näistä vahoista."
Toin vain ohjeet tänne, itse en ole kokeillut. Ajan karvoituksen perinteisesti ja osan nypin,
http://naturisti.org/pksn_Mai05.jpg - merkat
kuumavaha kirjoitti:
ihan samalla tavalla toimii, kuin muutkin kuumavahat. Body shopin tai Veet, ja nekin on valmistettu samalla tavalla sokerista, vedestä ja sitruunahaposta.
Tämä ei ole kuumavaha.
- kuumavaha
merkat kirjoitti:
Tämä ei ole kuumavaha.
Weet hot wax on kait suomeksi kuumavaha ja ihan sama sisältö on purkissa, miksi ei siis toimisi samoin ?
- tarkoitin sanoa.
kuumavaha kirjoitti:
Weet hot wax on kait suomeksi kuumavaha ja ihan sama sisältö on purkissa, miksi ei siis toimisi samoin ?
veetin warm wax siis on se saman sisältöinen tuote.
- ..............
En ole ikinä käyttänyt vahoja, veetin sellaista mömmöä vaan. Olisi kiva saada tietoa, kuinka tuollaista vahaa, tai vahoja ylipäätään, käytetään....
Kiitos.:)- sokerivahaa
ja annat sen jäähtyä niin että ei polta ihoa. Levität sokerivahan karvoitukselle, jos olet ensikertalainen laita vain pieni alue. Siihen tukevaan harsokangasta päälle annat hivenen lujittua ja kiskaiset karvan kasvusuuntaisesti irti kiristäen ihoa samalla. Jos jotain jää ne voit vahata uudelleen tai nyppiä pinseteillä pois.
Vahaamalla saavuttaa karvattomuuden, karvat surkastuvat vahauksen tuloksena. Jäljelle viime kädessä jää olematonta vaaleaa karvaa, siitä ei ole haittaa.
Sokerivahan resepti on vanha, se on ollut käytössä vuosisatoja arabikulttuurissa, siellä naiset on karvattomia. - minä vaan
sokerivahaa kirjoitti:
ja annat sen jäähtyä niin että ei polta ihoa. Levität sokerivahan karvoitukselle, jos olet ensikertalainen laita vain pieni alue. Siihen tukevaan harsokangasta päälle annat hivenen lujittua ja kiskaiset karvan kasvusuuntaisesti irti kiristäen ihoa samalla. Jos jotain jää ne voit vahata uudelleen tai nyppiä pinseteillä pois.
Vahaamalla saavuttaa karvattomuuden, karvat surkastuvat vahauksen tuloksena. Jäljelle viime kädessä jää olematonta vaaleaa karvaa, siitä ei ole haittaa.
Sokerivahan resepti on vanha, se on ollut käytössä vuosisatoja arabikulttuurissa, siellä naiset on karvattomia.minkälaista harsokangasta? käykö sellanen mitä lääkärit laittaa vaikka leikkaushaavojen päälle?
- aom
minä vaan kirjoitti:
minkälaista harsokangasta? käykö sellanen mitä lääkärit laittaa vaikka leikkaushaavojen päälle?
vanha lakana tai tyynyliinakin käy...
- kyselen
onnistuuko kyseinen homma ilman sitruunamehua??
- Boldzz
Kyllä tuo kellari on syytä välillä raivata turhasta pusikosta ,paljon kivempi sitä on silitellä yön pimeinä tunteina 🐸🌚
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387735Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381945Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251910- 911633
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4889Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 34802