Kavojen poistoon voi tehdä myös vahaa itse!

pksn-hki

Keskustelussa http://naturisti.org/ on ohje itse tehtävästä vahasta, siinä ei ole teollisia aineta vaan täysin luonnonmukaiset aineet.
Ohjeet:
”Tee itse vahaa karvojen poistoon!

3dl sokeria
2rkl vettä
2rkl sitruunamehua
2rkl hunajaa
- Keitetään kunnes sokeri ei ole enää kiteistä. Vahan pitää antaa jäähtyä niin että se on vielä notkeaa mutta ei polta ihoa. Halvin ratkaisu vahaongelmiin, tee tätä itse.


Nimimerkki natura kirjoittaa itse tehdystä vahasta ja antaa ohjeen,
0.2dl sitruunamehua
0.2 dl vettä
1.6dl sokeria”
Laina sivulta: http://naturisti.org/keskustelu/viewtopic.php?t=5&postdays=0&postorder=asc&start=240

Hunaja saattaa antaa vahalle pehmeyttä, ei omakohtaisia kokemuksia näistä vahoista.

22

13414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pksn-hki

      Nyt on tietoa sellaiselta joka itsekeitetyllä vahalla on poistanut karvojaan. Hän kertoi, itsekeitetyllä lähtee paremmin kun valmistuotteilla. Sokeripitoinen puree karvoihin todella hyvin ja takaa karvojen irtoamisen. Kannattaa kokeilla vain pieniä alueita kerralla jos ei ole ennen vahannut.

      • Kuullut

        Tollasta sokerivahaahan käytetään Arabimaissa morsiamen karvojenpoistoo häitä edeltävänä iltana. Eli luulisi todellakin toimivan, koska silloin poistetaan morsiammelta kaikki karvat!


      • pksn-hki
        Kuullut kirjoitti:

        Tollasta sokerivahaahan käytetään Arabimaissa morsiamen karvojenpoistoo häitä edeltävänä iltana. Eli luulisi todellakin toimivan, koska silloin poistetaan morsiammelta kaikki karvat!

        ”käytetään Arabimaissa morsiamen karvojenpoistoo häitä edeltävänä iltana. ”
        Niinpä, samoin olen lukenut jostain minäkin. Sokeri kun se jämähtää karvoihin, oletan kyllä hyvin irtoavat. Myös itse keittämällä saa aika edullista vahaa jos vertaa hintaa valmiisiin tuotteisiin.


      • merkat

        katsoppa www.alexandriasugarin.com niin näet mistä on kyse.


      • merkat

        Tämäkin on tehty aivan luonnonaineista, vesi sitruuna ja sokeri, mutta käyttötekniikka onkin tarkein.


      • pksn-hki
        merkat kirjoitti:

        Tämäkin on tehty aivan luonnonaineista, vesi sitruuna ja sokeri, mutta käyttötekniikka onkin tarkein.

        Voihan siitä sokerista ja sitruunasta maksaa erikoisen hyvän hinnan jos ostaa teollisesti tuotettua. Tuo linkissä oleva sokerivaha on toiminut jo vuosisatoja niin miksikö ei toimisi vieläkin.


      • merkat
        pksn-hki kirjoitti:

        Voihan siitä sokerista ja sitruunasta maksaa erikoisen hyvän hinnan jos ostaa teollisesti tuotettua. Tuo linkissä oleva sokerivaha on toiminut jo vuosisatoja niin miksikö ei toimisi vieläkin.

        En uskaltaisi ainakaan itse tehdä asiakkaille,sokerikarvanpoistoa itse tehdyillä aineilla aika epähygieenistä.


      • pksn-hki
        merkat kirjoitti:

        En uskaltaisi ainakaan itse tehdä asiakkaille,sokerikarvanpoistoa itse tehdyillä aineilla aika epähygieenistä.

        Jos teet karvojen poistoa asiakkaille, se on eri asia kun joku poistaa karvojaan kotona omalla keitetyllä vahalla. Tuo sokeriresepti on satoja vuosia vanha, yhdestä keskustelusta löysin maininnan, sen alkuperä on Arabikulttuuri.


      • hoitaja
        merkat kirjoitti:

        En uskaltaisi ainakaan itse tehdä asiakkaille,sokerikarvanpoistoa itse tehdyillä aineilla aika epähygieenistä.

        Tuotehan on steriili kun se keitetään, täysin käyttökelpoinen!!! sanoo sairaanhoitaja


      • ullabellamalla
        pksn-hki kirjoitti:

        ”käytetään Arabimaissa morsiamen karvojenpoistoo häitä edeltävänä iltana. ”
        Niinpä, samoin olen lukenut jostain minäkin. Sokeri kun se jämähtää karvoihin, oletan kyllä hyvin irtoavat. Myös itse keittämällä saa aika edullista vahaa jos vertaa hintaa valmiisiin tuotteisiin.

        Poistetaanko siis vitunkarvat vai persekarvat vai molemmat (siis sekä vitun- että persekarvat)?


    • merkat

      miten teet karvanpoiston kyseisellä aineella.

      • kuumavaha

        ihan samalla tavalla toimii, kuin muutkin kuumavahat. Body shopin tai Veet, ja nekin on valmistettu samalla tavalla sokerista, vedestä ja sitruunahaposta.


      • pksn-hki

        " ei omakohtaisia kokemuksia näistä vahoista."
        Toin vain ohjeet tänne, itse en ole kokeillut. Ajan karvoituksen perinteisesti ja osan nypin,
        http://naturisti.org/pksn_Mai05.jpg


      • merkat
        kuumavaha kirjoitti:

        ihan samalla tavalla toimii, kuin muutkin kuumavahat. Body shopin tai Veet, ja nekin on valmistettu samalla tavalla sokerista, vedestä ja sitruunahaposta.

        Tämä ei ole kuumavaha.


      • kuumavaha
        merkat kirjoitti:

        Tämä ei ole kuumavaha.

        Weet hot wax on kait suomeksi kuumavaha ja ihan sama sisältö on purkissa, miksi ei siis toimisi samoin ?


      • tarkoitin sanoa.
        kuumavaha kirjoitti:

        Weet hot wax on kait suomeksi kuumavaha ja ihan sama sisältö on purkissa, miksi ei siis toimisi samoin ?

        veetin warm wax siis on se saman sisältöinen tuote.


    • ..............

      En ole ikinä käyttänyt vahoja, veetin sellaista mömmöä vaan. Olisi kiva saada tietoa, kuinka tuollaista vahaa, tai vahoja ylipäätään, käytetään....

      Kiitos.:)

      • sokerivahaa

        ja annat sen jäähtyä niin että ei polta ihoa. Levität sokerivahan karvoitukselle, jos olet ensikertalainen laita vain pieni alue. Siihen tukevaan harsokangasta päälle annat hivenen lujittua ja kiskaiset karvan kasvusuuntaisesti irti kiristäen ihoa samalla. Jos jotain jää ne voit vahata uudelleen tai nyppiä pinseteillä pois.
        Vahaamalla saavuttaa karvattomuuden, karvat surkastuvat vahauksen tuloksena. Jäljelle viime kädessä jää olematonta vaaleaa karvaa, siitä ei ole haittaa.
        Sokerivahan resepti on vanha, se on ollut käytössä vuosisatoja arabikulttuurissa, siellä naiset on karvattomia.


      • minä vaan
        sokerivahaa kirjoitti:

        ja annat sen jäähtyä niin että ei polta ihoa. Levität sokerivahan karvoitukselle, jos olet ensikertalainen laita vain pieni alue. Siihen tukevaan harsokangasta päälle annat hivenen lujittua ja kiskaiset karvan kasvusuuntaisesti irti kiristäen ihoa samalla. Jos jotain jää ne voit vahata uudelleen tai nyppiä pinseteillä pois.
        Vahaamalla saavuttaa karvattomuuden, karvat surkastuvat vahauksen tuloksena. Jäljelle viime kädessä jää olematonta vaaleaa karvaa, siitä ei ole haittaa.
        Sokerivahan resepti on vanha, se on ollut käytössä vuosisatoja arabikulttuurissa, siellä naiset on karvattomia.

        minkälaista harsokangasta? käykö sellanen mitä lääkärit laittaa vaikka leikkaushaavojen päälle?


      • aom
        minä vaan kirjoitti:

        minkälaista harsokangasta? käykö sellanen mitä lääkärit laittaa vaikka leikkaushaavojen päälle?

        vanha lakana tai tyynyliinakin käy...


    • kyselen

      onnistuuko kyseinen homma ilman sitruunamehua??

    • Boldzz

      Kyllä tuo kellari on syytä välillä raivata turhasta pusikosta ,paljon kivempi sitä on silitellä yön pimeinä tunteina 🐸🌚

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1990
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1549
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      141
      1408
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1318
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1250
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1077
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      121
      970
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      967
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      50
      792
    Aihe