minulla kasvaa suurin osa karvoista sisäänpäin kun nypin/vahaan/sheivaan kuorinnoista ja rasvauksesta huolimatta. olen sitten kaivellut neulalla näitä karvoja pinnalle.. tuli vain mieleen, että onko siitä haittaa jos antaa vain karvojen jäädä sinne ihon alle kasvamaan? onko tulehdusriskiä tms. jos paljon karvoja kasvaa ihon alla?
sisäänkasvaneet
15
19680
Vastaukset
- poistattamaan
ne karvat laaserilla. ;)
- sheivaajaN21
Mihin ne karvat sieltä ihon alta häviäis jos jätät sikseen?
Pisin karva minkä oon kaivanut ihonalaisesta kasvustaan on 2cm!!
Miten muiden ennätykset ;) - karvat
sheivaajaN21 kirjoitti:
Miten muiden ennätykset ;)joskus vain luin jostain ihokarvojen poistamista koskevasta artikkelista, että jos karvat kasvaa sisäänpäin niin ne pitää jättää rauhaan (ei saa puristella, kaivella karvoja pois tms.) ja että ne paranevat itsellään. itsekin tätä kummastelin, että minnekä ne sieltä ihon alta häviäisivät. siksi ajattelinkin tästä kysellä.
- auttaa ja
karvat kirjoitti:
joskus vain luin jostain ihokarvojen poistamista koskevasta artikkelista, että jos karvat kasvaa sisäänpäin niin ne pitää jättää rauhaan (ei saa puristella, kaivella karvoja pois tms.) ja että ne paranevat itsellään. itsekin tätä kummastelin, että minnekä ne sieltä ihon alta häviäisivät. siksi ajattelinkin tästä kysellä.
jos silti menee sisään, on se nimenomaan puhkaistava että karva pääsee ulos. Tämä on nyppimisen/epiloinnin/vahauksen alkuajan ongelma. kun kauan näin poistaa karvoja niin ne surkastuu ja ei kasva ihon sisään. ;)
- jepjep
karvat kirjoitti:
joskus vain luin jostain ihokarvojen poistamista koskevasta artikkelista, että jos karvat kasvaa sisäänpäin niin ne pitää jättää rauhaan (ei saa puristella, kaivella karvoja pois tms.) ja että ne paranevat itsellään. itsekin tätä kummastelin, että minnekä ne sieltä ihon alta häviäisivät. siksi ajattelinkin tästä kysellä.
sheivaat liian usein niin ne kasvaa sinne sisälle...ne tätyy poistaa...rikkoo hieman hieman ihon pintaa siitä ja pinsetillä vedät sen ulos varovasti....
- pksn-hki
jepjep kirjoitti:
sheivaat liian usein niin ne kasvaa sinne sisälle...ne tätyy poistaa...rikkoo hieman hieman ihon pintaa siitä ja pinsetillä vedät sen ulos varovasti....
Suurin vika karvojen poistossa on se, karva ei lähde juurestaan saakka vaan katkeaa. Tässä on oleellinen vika, silloin karvaan tulee terävä pää ja se voi kasvaa sisään. Onnistuneesti nypätty karva ei tee terävää päätä, vaan karvan pää on pallomainen kun se tulee uudelleen pintaan. Katkennut ihokarvanpää on terävä ja se voi tunkeutua ihon alle.
- ennätyskarva
sheivaajaN21 kirjoitti:
Miten muiden ennätykset ;)Mulla on ennätyspitkä karva leuan alta 7cm!
Ensin luulin, että se on finni, ja kun sitten aikani sitä puristelin, niin sieltähän pullahti kunnon musta partakarva (yäk!), huom. olen siis nainen.
- on.
jos todella kaivat jollain neulalla sisäänkasvaneita karvoja pois. järki käteen.
- blablablaaaaa
voihan ihon ( neulan) desfioida ennen ja jälkeen karvan poiston. meneehän iho rikki muutenkin joskus ja harvoin tulee mitään tulehduksia
- pksn-hki
Onhan siihen mahdollisuus jos ei karvaa poista puhtailla välineillä. Itsellä oli muutama ihonalle tuppaava karva alkuaikoina kun nypin karvoja pois. Poltin neulan kärjen tulella ja puhkaisin ja karva tuli esille. Ei mitään ongelmia. Nykyään nypityt karvat on niin ohuita ei ne pääse edes ihon alle. Kaikki nyppiminen/vahaus/epilointi surkastuttaa karvankasvun olemattomaksi, ainoa millä pääsee kokonaan eroon karvoistaan on sähköiset menetelmät.
Myös karvojen perinteinen ajotapahtuma voi tehdä haavan ja jotkut saa näppyjä. Lasken näpyt kuuluvaksi lähinnä herkälle iholle tai ei ole huolehdittu puhtaudesta tarpeeksi. Myös iho tottuu perinteiseen ajoon.
http://naturisti.org/pksn_Mai08.jpg - .-.
pksn-hki kirjoitti:
Onhan siihen mahdollisuus jos ei karvaa poista puhtailla välineillä. Itsellä oli muutama ihonalle tuppaava karva alkuaikoina kun nypin karvoja pois. Poltin neulan kärjen tulella ja puhkaisin ja karva tuli esille. Ei mitään ongelmia. Nykyään nypityt karvat on niin ohuita ei ne pääse edes ihon alle. Kaikki nyppiminen/vahaus/epilointi surkastuttaa karvankasvun olemattomaksi, ainoa millä pääsee kokonaan eroon karvoistaan on sähköiset menetelmät.
Myös karvojen perinteinen ajotapahtuma voi tehdä haavan ja jotkut saa näppyjä. Lasken näpyt kuuluvaksi lähinnä herkälle iholle tai ei ole huolehdittu puhtaudesta tarpeeksi. Myös iho tottuu perinteiseen ajoon.
http://naturisti.org/pksn_Mai08.jpgmä olen tässä pitemmän aikaa seuraillut kun kainaloon nousi iso, kova patti joka muuttui sitten myös punaiseksi. alkuun aattelin että finni ja koetin puristella mutta eipä auttanut, kipeesti vaan kävi.
eilen sitten huomasin että ihossa sellainen reikä, ihan kuin olis punkki tms. siitä menny sisään ja pinseteillä otin siinä reiässä olevasta ulokkeesta kiinni.
Olin ihan öönä kun sieltä alkokin nousemaan ihokarva :O pituutta karvalle loppupeleissä kerty 5 cm, ja kun sorkin pinseteillä sitä reikää vielä lisää niin löyty toinenki, 2cm. saapa nähä alkaako toi patti nyt paraneen, että johtuko se noista sisäänkasvaneista karvoista.
olin kyllä tosi ylllättyny tästä "löydöstä".. - ,,,
.-. kirjoitti:
mä olen tässä pitemmän aikaa seuraillut kun kainaloon nousi iso, kova patti joka muuttui sitten myös punaiseksi. alkuun aattelin että finni ja koetin puristella mutta eipä auttanut, kipeesti vaan kävi.
eilen sitten huomasin että ihossa sellainen reikä, ihan kuin olis punkki tms. siitä menny sisään ja pinseteillä otin siinä reiässä olevasta ulokkeesta kiinni.
Olin ihan öönä kun sieltä alkokin nousemaan ihokarva :O pituutta karvalle loppupeleissä kerty 5 cm, ja kun sorkin pinseteillä sitä reikää vielä lisää niin löyty toinenki, 2cm. saapa nähä alkaako toi patti nyt paraneen, että johtuko se noista sisäänkasvaneista karvoista.
olin kyllä tosi ylllättyny tästä "löydöstä"..Pitikö oikein kaivaa 5 vuotta vanha viestiketju ylös tuon mahtavan tapahtuman vuoksi?!
- rmh---
,,, kirjoitti:
Pitikö oikein kaivaa 5 vuotta vanha viestiketju ylös tuon mahtavan tapahtuman vuoksi?!
no ottaako päähän :]]
- Oi
Minusta ainakin kunnon patista kivuttomasti ulos saatu karvalöydös on elämän suuria nautintoja! Mitä pidempi kikkura, sen euforisempaa.
- h
MUst on outoo kun mul tulee kaks karvaa samast kohast? näyttää ällölt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481558Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 261099
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881064- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99855Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789