heippa!
kerrompas tarinani, jos joku vain jaksaa lukea. olin v.2003 vakavassa auto-onnettomuudessa, sen seurauksena sain vakavia vammoja kuten: monimurtumat,keuhkokontuusiot,aivoinfarkti. olin kaksi viikkoa teholla ja kolmisen kuutautta osastolla toipumassa.
tässä tarkempaa selostusta vammoista:
frontaaliluissa murtuma,mandibulan murtuma,kaularangan nikaman hyväasentoinen murtuma,molemminpuoleiset keuhkokontuusiot,lantion yläramuksen murtuma,vasemmassa antebrachiumissa murtuma,vasemmassa reidessä murtuma,tämä hoidettu ruuvauksella. oikeassa sääressä murtuma, tämä hoidettu naulauksella. oikeassa reidessä distaalinen pirstaleinen murtuma joka hoidettu molemminpuoleisella levytyksellä. minulle tehtiin myös trakeostomia.
nyt olen hyvin parantunut kolarista, ainoaksi ongelmaksi on muodostunut oikean polven seudussa, jossa reilu turvotus ollut jo pitkän aikaa. kävely sujuu suhteellisen normaalin näköisesti, vaikka jalassa on valgus-virheasento, eli jalka on vino. polvi rajoittuu n.80 asteeseen. polvi kipeytyy hyvin herkästi.
kävin viime viikolla lääkärissä ja oikean reiden lihasvoima oli melkein olematon jalan käyttämättömyyden vuoksi, jalkaan täytyisi tehdä iso leikkaus jotta virheasento saadaan poistetuksi, virhe asento voi kuulemma pilata polveni kokonaan..:( leikkauksesta parantuminen voi viedä jopa 6kk.
en tiedä mitä polven kanssa pitäisi tehdä, sen kanssa eläminen erittäin vaikeaa, kipeytyy joka pienestäkin asiasta ja kova turvotus ja vinoisuus alkaa ottamaan jo itsetunnollekkin..:(
voikohan polvea/jalkaa saada parempaan kuntoon enää koskaan?
ikuiset polvivaivat?
6
2024
Vastaukset
- hoidettu
Kokeile jäsenkorjaajaa. Etsi joku hyvä jota joku suosittelee... onha niitä varmasti useitakin.
- edi
jäsenkorjaaja ei pysty sinun polvesi vinoutta oikaisemaan...
kannattaa mennä hetimmiten siihen operaatioon ettei polvinivelesi kulu aivan pilalle, nivelpinnat kun kuluu niin niitä ei enää korjattua saa muuten kuin tekonivelellä, ja kun kerran et enää tule toimeen polvesi kanssa niin jotakinhan on tehtävä, eli rohkeutta vaan ja ala jo asennoitua operaatioon...- hoidettu
"jäsenkorjaaja ei pysty sinun polvesi vinoutta oikaisemaan..."
Kuka näin väittää?? Ei kannattais puhua palturia!
Monhan väittää, ettei jäsenkorjaajat kykene paljon muuhunkaan, mutta kummasti vain tekevät kaikenlaista ja parantavat aika ihmeellisiäki vaivoja... - edi
hoidettu kirjoitti:
"jäsenkorjaaja ei pysty sinun polvesi vinoutta oikaisemaan..."
Kuka näin väittää?? Ei kannattais puhua palturia!
Monhan väittää, ettei jäsenkorjaajat kykene paljon muuhunkaan, mutta kummasti vain tekevät kaikenlaista ja parantavat aika ihmeellisiäki vaivoja...no hei...rajansa nyt kaikella tässä jäsenkorjaajakaikkivoipaisuudessakin, nyt on kysymys luukirurgiasta...
- hoidettu
edi kirjoitti:
no hei...rajansa nyt kaikella tässä jäsenkorjaajakaikkivoipaisuudessakin, nyt on kysymys luukirurgiasta...
Ai teitkö ehdottoman varman diagnoosin lukemalla pari riviä tekstiä??
- korjattu
Itseltäni hoidettin vasemassa jalassa virheasento leikkaamalla ja enpä ole mitään katunut kuin sitä, että annoin leikata. Jalka on ollut paljon kipeempi kuin ennen leikkausta ja on jatkuvasti turvoksissa.
Leikkauksesta on jo kolme vuotta. Leikkauksen nimi oli valgisoiva osteotomia se oli iso leikkaus olin viikon sairaalassa ja jalalla ei saanut ensimmäisen kk aikana edes hipaisu varata, sen jälkeen sai luvan alkaa keveästi varaamaan sille jalalle , kepeillä kuljin n.3 kk.
Mutta eihän sitä tiedä vaikka sulla onnistaiskin ja kipusi helpottuis leikkauksen johdosta. Minulla on taas tulossa uusi aika kyseisen polven vuoksi, lääkäri katsoo mitä sille vielä voisi tehdä, jotta kivut ja turvotus häipyis.
Toivotan sinulle parempaa tuuria leikkaukseen kuin itsellä oli :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1894946Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä412561- 1562192
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161729- 821354
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241281Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321203Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1451200Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.105959Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.117887