Mitä tienaavat Puutarhurit?
Puutarhurin palkka?
20
18787
Vastaukset
- pyörii
3000 kieppeillä
- arvaus
Luulen, että puutarhurien keskipalkka ei paljoa yli 2 000 euron nouse. Työnjohtotehtävätkään eivät palkkaa juuri kohota. Yrittäjänä toimivat puurtarhurit ovat eri asia, he saattavat joskus ansaita paljonkin.
- nyt
arvaus kirjoitti:
Luulen, että puutarhurien keskipalkka ei paljoa yli 2 000 euron nouse. Työnjohtotehtävätkään eivät palkkaa juuri kohota. Yrittäjänä toimivat puurtarhurit ovat eri asia, he saattavat joskus ansaita paljonkin.
nämä srk:n palkat on tälläsiä.
- tutkinnonsuosrittanut
arvaus kirjoitti:
Palkka kunnasta ja kokemuksesta riippuen bruttopalkka n. 1600-1700 euroa/kk. Työnjohdossa reilut 2000-2300 euroa/kk. Perehtyneen puutarhurin palkkatason tulisi tänä päivänä olla vähintään 2100-2300 e/kk. Aliarvostettu ammatti. Ammattitaitoinen puutarhuri oli aikoinaan, jopa kunnioitusta herättävä henkilö. Historiasta löytyy dokumentteja. Tärkeintä on on koulutuksen tason kehittäminen ja ajatusmaailma puutarhurin työstä olkihattuisena kukkienkastelijana sekä viherpiiperona saatava kitkettyä pois.
Työ on vaativaa. Mieti: lannoitukset, istutukset,työkoneittesi huollot, kylvöt, siisteys puutarhoissa, puiden kunto nurmikkoalueiden siemenseokset,joita käytät. Tästä jatkuisi lukematon litania mita ammattipuutarhurin täytyy tietää. Lopuksi: puutarhureita on moneen lähtöön. Viljelypuutarhurit (erittäinmonialainen),puistopuutarhurit (erittäinmonialainen)jne. Floristiikkaa pois jättämättä. Viljely/ruusupuistopuutarhurina toivon kysyjälle pientä jyvästä. - tutkinnonsuosrittanut
arvaus kirjoitti:
Palkka kunnasta ja kokemuksesta riippuen bruttopalkka n. 1600-1700 euroa/kk. Työnjohdossa reilut 2000-2300 euroa/kk. Perehtyneen puutarhurin palkkatason tulisi tänä päivänä olla vähintään 2100-2300 e/kk. Aliarvostettu ammatti. Ammattitaitoinen puutarhuri oli aikoinaan, jopa kunnioitusta herättävä henkilö. Historiasta löytyy dokumentteja. Tärkeintä on on koulutuksen tason kehittäminen ja ajatusmaailma puutarhurin työstä olkihattuisena kukkienkastelijana sekä viherpiiperona saatava kitkettyä pois.
Työ on vaativaa. Mieti: lannoitukset, istutukset,työkoneittesi huollot, kylvöt, siisteys puutarhoissa, puiden kunto nurmikkoalueiden siemenseokset,joita käytät. Tästä jatkuisi lukematon litania mita ammattipuutarhurin täytyy tietää. Lopuksi: puutarhureita on moneen lähtöön. Viljelypuutarhurit (erittäinmonialainen),puistopuutarhurit (erittäinmonialainen)jne. Floristiikkaa pois jättämättä. Viljely/ruusupuistopuutarhurina toivon kysyjälle pientä jyvästä. - lähempänä 3 kuin 2 k
nyt kirjoitti:
nämä srk:n palkat on tälläsiä.
lopellle vähintään 2295 peruspalkka. siihen vuoroslisät,työnjohtolisät sun muut likasentyön lisät.
- teutates
Jotain 2000 euroa kuukaudessa. Mutta on sitten muistettava että palkkaan vaikuttavat mm. taito eli osaako myydä keikkoja ja osaako viherrakentaa ja osaako toimia työnjohtajana ja miten tuntee koneet. Tuo puutarhatyössä käytettyjen koneiden tuntemus on erittäin tärkeää ja niitä tulisi osata korjata. Organisointi kyky on välttämätöntä ja Kavinkoneen ajokortti täytyisi olla ja B ajokortti tai BC ajokortti ja taito peräkärryn kanssa ajamiseen. Palkka on siis noin 2000-2350 euroa. Yrittäjänä palkka voi olla jopa 4500 euroa kuukaudessa.
- miten on?
palkkauksesta?saatteko yli 2000 kehä 3 ulkopuolella?
- alle jää
miten on? kirjoitti:
palkkauksesta?saatteko yli 2000 kehä 3 ulkopuolella?
Emme saa.
- zinja
Itse ollut 5v kirkkonummella yksityisessä firmassa puutarhurina. Palkka noin 2000e mutta siihen sisältyykin 180-190 työtuntia kuukaudessa. Työ on raskasta viherrakennus puolella, missä itsekkin olen. Palkankorotusta turha odottaa...
- lapiohommia
Puutarhuri on minun käsittääkseni käynyt nimenomaisen koulutuksen. Viherrakentajat ja puistotyöntekijät on hieman eri juttu, helpompiin (muttei kevyimpiin) voi päästä ilman koulutustakin. Joka tapauksessa alan palkkataso on alhainen, jos vertaa esimerkiksi rakennusalaan.
- Hhuu3
Onko puutarhurin aloituspalkka tosiaan 7,72 euroo/tunti,eihän se voi olla mahdollista mun laskuopin mukaan..täytyy unohtaa ala tyystin ja miettii muita juttuja,kukat vaa ois kiinnostanut...
- kylästynyt
Hhuu3 kirjoitti:
Onko puutarhurin aloituspalkka tosiaan 7,72 euroo/tunti,eihän se voi olla mahdollista mun laskuopin mukaan..täytyy unohtaa ala tyystin ja miettii muita juttuja,kukat vaa ois kiinnostanut...
Jos ei oo koulutusta niin sit se on se 7e tunti yleisellä puolella. yksityisel 9e tunti.
Jos on koulutus niin se menee siihen 10e tunti, yksityisel on kovempi palkka, mut teet sit kaks kertaa enemmän töitä. eli joku 1600 kuukaudessa. Saman veran mitä maahanmuuttajat tienaa. Siivojan duunissa. ? Ei se houkutele ketään.
Alaa ei arvostetta. Meillä ei oo edes töitä talvella kun on puutarhuri.
- tarhuri3225566
Noita yli 2000 palkkoja saa varmaan jos on vuosien työkokemus. Itellä palkka n. 1400 kk parin kesän työkokemuksella. Muilla puutarhuri tutuilla palkat 7 eurosta 12 euroon tunnilta. Talvella tosi vaikea löytää työtä. Yksityisellä firmalla oon ollu niin parempi palkkaus kuin julkisella puolella. Kesän liksasta pitäis saada telveksikin säästöön jos ei löydä muita hommia.
- maaomena
Ylläpidon puutarhurin palkka on edelleen huono suhteessa vadittavaan tieto- ja taitomäärään. Palkat ovat 8 eurosta ylöspäin noin 12 euroon. Kivimiehet- ja viherrakentajat voivat urakkaa tekemällä tienata huomattavasti paremmin. Puutarhurin työ on kausityötä, joten talvisin ei ole töitä. Mitä pohjoisemmassa asuu, sitä lyhyempi työkausi on ylläpidon puolella. Viherrakentajat jatkavat töitä syksyllä niin kauan, kun maa on sula. Talvisin yritetään pärjätä liitonpäivärahalla. Kausityöntekijöille se lasketaan koko vuoden tulosta eli eritavoin, kuin normityöläiselle.
- Teppo42
Toimin puistopuutarhurina julkisella puolella, lähinnä ylläpitohommissa. Talvella lumitöitä ja metsähommia. Palkka on reilut 16 euroa tunnilta. Kokemusta 20v. Tämän paremmaksi palkka tuskin nousee ilman lisäkoulutusta. En valita, olen tuohon rahaan tyytyväinen mutta täytyy kyllä todeta että työ on kuluttavaa ja raskasta.
Osa tutuistani työskentelee kauppapuutarhoilla ja niillä palkat on selkeästi alemmat. Kasvihuoneilla näkyykin jo selvästi maahanmuuttajien suuri osuus työntekijöistä. - palkansaaja
Minkä liiton?! Ilmoittaudutteko talviajaksi työttömiksi vai lomautetuiksi?!
- Turhautunut tarhuri
Toimin kaupungilla työnjohtajana puutarhurin työtehtävät ja nehän ovat moninaiset. Työnjohdosta roskisten tyhjennykssiin, suunnittelutyöt, siis maisemasuunnittelut,kustannuslaskelmat , vessojen ja työtilojen siivoukset, leikkipuistojen suunnittelu rakennuttaminen korjaaminen, kasvinsuojelu, istuttaminen hoitaminen nurmikoidenleikkuu,Istutukset hoidot suunnittelut,puisopuiden leikkuut , koneiden huollot ,korjauttamiset, puistometsien hoit,hakkuut jne... puutarhurin koulutus ja 33v ammattikokemus palkka 2100€ risat. Ja minut suoraan sanoen syrjäytettiin esimiehkseni nimitettiin entinen putkimies ei minkään näköistä alan koulutusta eikä kokemusta, muuta kuin kotinurmikon leikkuu ja hänen palkkansa alkaa kolmosella päivystyslisät jotka ovat n.1000€/kuukausi. Minun vikanihan on se, että olen koulutettu eikä minun jalkojeni välissä roiku sitä yhtä vempelettä, jota päänsääntöisesti käytetään virtsaamiseen. Että älkää ihmeessä menkö tarhuri kouluun opiskelkaa putkimiehiksi!
Tää homma on , kuin jakasi helmiä sioille. - liitostaeijuurihyötyä
Ammattiliitto ( puuliitto ) on 'neuvotellut' puutarhureille käsittämättömän huonot palkat. Ei voi olla niin että ammattilaiselle maksetaan alkaen 9.17€/h , täysin törkeää ( olen kaupassa ilman koulutusta ja kokemusta ollut töissä ja palkka n. 10.5€/h...). Sen ymmärrän jotenkuten että kouluttamattomalle työntekijälle voidaan se 8-9€/h maksaa mutta ammattilaisen palkka pitäisi olla huomattavasti parempi.
- liitostaeijuurihyötyä
Lisätään vielä että mielestäni ammattilaispuutarhurin tuntipalkka voisi olla alkaen esim. 11€/h ja siitä lisääntyen työkokemuksen mukaan esim. 10v kokemus -> 13,5€/h. Liitto epäonnistunut tuntipalkkojen tapaan myös työkokemukseen perustuvien palkan'korotusten' kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802