Komppaus

SkittaPappa

Löytyiskö mistään kattavaa sivustoa missä opetetaan komppaamaan ja erillaisia komppeja
ääninäytteineen että sais tämän hanskaan
kun tuntuu että olen varsinainen puupää.

Uskomatonta mutta totta,melkeen 1v soitellut ja nyt menee nippa nappa avosoinnut lennosta vaihtaen mutta oikea käsi ei vaan toimi....

Ja tahdosta tämä ei ole kiinni,olen treenannut satoja ja satoja tunteja mutta ei taida olla mun laji kun näin vähän tässä ajassa olen oppinut...

osaan melkeen juicen viidestoista yö ja joitain muita räpellyksiä mutta siinä se sitten on,ei naurata pojat ei mutta kyllä mä tän vielä joku kaunis päivä hanskaan edes jotenkin...

Ai niin sit yks juttu,mikäköhän siinäkin on että ei pysty laskemaan tahteja samaanaikaan ku soittaa,menee soitto ihan sekaisin,taitaa olla aivojen ja motoriikan välissä hiukka häikkää,korvakuulolla pitää rämpytellä


ja tää ei sit ole provo jos joku sitä miettii

11

2523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PenaL

      Uskomatonta mutta totta,melkeen 1v soitellut ja nyt menee nippa nappa avosoinnut lennosta vaihtaen mutta oikea käsi ei vaan toimi....

      -ihan vaan treenausta lisää


      Ja tahdosta tämä ei ole kiinni,olen treenannut satoja ja satoja tunteja mutta ei taida olla mun laji kun näin vähän tässä ajassa olen oppinut...

      osaan melkeen juicen viidestoista yö ja joitain muita räpellyksiä mutta siinä se sitten on,ei naurata pojat ei mutta kyllä mä tän vielä joku kaunis päivä hanskaan edes jotenkin...

      -niitä kun oppii muutaman perussoinnun lisää, niin yhtäkkiä osaat kompata niin paljon, kun pannaan pahvia eteen...

      Ai niin sit yks juttu,mikäköhän siinäkin on että ei pysty laskemaan tahteja samaanaikaan ku soittaa,menee soitto ihan sekaisin,taitaa olla aivojen ja motoriikan välissä hiukka häikkää,korvakuulolla pitää rämpytellä


      -kokeilet ensin ilman kitaraa lyödä oikealla kädellä alaspäin yy-kaa-koo-nee, yy-kaa-koo-nee joka kerta kun sanot niin lyöt alas päin. sit kun menee noin, niin otat kitaran ja paukutat kieliä samalla lailla. sit kun tuo menee, niin otat vasurinkin mukaan ja painat jotain sointua. siitä se soittaminen lähtee...


      ja tää ei sit ole provo jos joku sitä miettii

      -no ei tämäkään...;-)

      • SkittaPappa

        TreeniäTreeniä ja sit vielä Treeniä.

        Kiitos kuitenkin vinkeistä,siis senverran lisätäkseni että osaan kyllä laskea alaspäin tahteja ja vaihdella sointuja mutta eipä se kovin kummoselta kuulosta...

        Miten nää biisit saa kuulostaa siltä et porukka tunnistaa ne ,eli pitääkö rämpyttää ylös-alas melodian mukaan ja vaihdella sointuja silloin kun biisissä se vaihtuu

        mä en kyl tajuu tästä mitään,saan haettua esim,ccr-green riveristä sen peruskompin mut eipä se miltään kuulosta jos ei laula päälle

        yrittäkää nyt ottaa tästä selvää mitä ajan takaa...


    • Nimetön

      Itse aloitin 1v ja 8,kk sitten ja olen 31v(jos kiinnostaa)ensimmäinen 3kk oli todella vaikeaa räpeltämistä, mutta kuitenkin pikkuhiljaa olen kehittynyt ja kokoajan tuntuu, että soitto helpottuu
      ja opin parempia pätkiä, pari ratkaisevaa tekijää olivat n.puolen vuoden soiton jälkeen 1.ostin uuden kitaran 2. siirryin paperitabseista powertabeditoriin(ilmainen, www.powertabs.net) ja Guitarpro:hon(www.mysongbook.com)mielestäni myös pelkkä komppaaminen on pitemmän päälle aika tylsää :)

    • kompittaja

      komppa komppa komppati komppa, komppa komppa komppati komppa, komppati komppati komppati komppati,komppa komppa komppa komppa jne.

    • ffggh

      Hahahaa!! Ehkä kitaransoitto ei oo sun laji. Mä olin soittanut jotain 3 kk ja viidestoista yö meni jo hyvin!

    • ilo soittamisessa tärkeä

      Moi,
      Olen soitellut 5v, välillä otan tunteja ja taas harkkaan.
      Soittelen 3-4 erilaista biisiä.vhelpompia, vaikeampia ja todella vaikeita
      Kokeile tuota, vaikka et osaisikaan.
      Käytän chordify apuna, laita biisin nimi ja chordify
      Kitaran soitto vaatii 5h minulta vkossa että opin ja säilytän taitoni.
      Olen yli 40v
      Kokeile wonderful tonight, viidestoista yö, jaakko kulta, vihreän joen rannalla, have you ever seen the rain esim.

    • makein saundi kompaa
      • vm 41

        Monella jotka yrittävät naputella laulun tahtiin, lyövätkin sanojen, eli melodian mukaan, ei ole kokemusta rytmiikasta. Opettele rytmi kävelemällä samalla kun laulat kappaletta, huomaat kuinka vaikeaa on kävellä melodian mukaan.
        Jos alat tansseissakin hyppiä melodian mukaan, ei pystyssä salissa lopuksi ole muita kuin sinä itse.
        Rytmi täytyy ensin oppia erottamaan melodiasta, ennen kuin pystyt komppaamaan.
        Ymmärrän asian vaikeuden, jos ei omaa rytmitajua.
        Viimeistään armeijassa sen huomaa, kun ei osaa lyödä vasenta jalkaa maahan, kun alikessu sulkeisissa karjuu,
        VASEN,VASEN ,YKS,KAS,KOL,----, VASEN,VASEN,VASEN............


    • tupelopeto

      Minulla opettelussa helpotti kun näin rytmin kirjoitettuna paperilla, ja sen jälkeen saman videolla.

      En voi kylliksi kehua tätä saittia: www.justinguitar.com. Kannattaa tsekata sieltä Beginners Course-> Rhythm Guitar Basics

    • PuSe

      Kokeile komppaamista vaikka sen CCR:n biisin tahdissa. Opit rytmittämään Fogertyn tavalla sekä sisäistät biisin paremmin.

      Harjoittelemasi biisit kannattaa treenata useita kertoja alkuperäisen tahdissa. Rumpu- tai komppikone auttaa myös harjoittelussa. Joko erillinen tai tietokoneohjelman kautta toimiva. Rumpukoneen voi pitää aluksi aika kovalla jolloin se hakkaa paremmin rytmin tajuntaan ja kitaralla aletaan vain täydentämään rytmin mukana.

      Ja lopuksi, harva biisi kuulostaa itseltään pelkästään kitaralla kompattuna. Se on vain yksi soitin. Laulutaito auttaa paljon.

    • ghjktytr

      Voi myös vaimentaa sointukädellä kaikki kielet aluksi, ja keskittyä rämpyttämään plektrakädellä alkuperäisen biisin tahdissa. Sitten kun se sujuu, voi alkaa vasta hakea oikeita sointuja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1867
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1538
    8. 73
      1446
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      100
      1355
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe