Risteily

mietteliäs...

Kuin moni päästää mihensä/naisensa lähtemään noin vaan yönyli risteilylle kaveri porukassa?
Itse tiedän tasan tarkkaan millaisia nuo risteilyt voivat olla..

Mitä ajatuksia risteilylle lähtö teissä herättää..

36

5831

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nanna

Täältä Oulusta ei ihan noin vaan lähdetä risteilylle, joten pakko myöntää, ettei tilanne ole omalta kohdalta tuttu. Toki risteilyllä on käyty, muttei extemporena.

Päästäisin miestäni lähtemään kaveriporukansa kanssa risteilylle, toki toivoisin et hän ilmoittaisi mulle siitä etukäteen. Mieluiten ihan reilusti etukäteen, eli heti kun suunnitelmat on tehty. En näe mitään syytä olla päästämättä meistäni kavereittensa kanssa pitämään hauskaa. Risteilyllä ne ei oo käyny, mutta Lapissa mökkeilemässä ja laskettelemassa ja saaristossa seilaamassa kylläkin. Ei kait tuo risteily juuri eroa noista. Pettää voi kaikkialla; töissä, kotona, koululla, netissä... ei siihen vaadita erikoista ympäristöä.

Meillä luottamus on kunnossa, joten minä toivottaisin miehelleni mukavaa reissua kavereittensa kanssa ja keksisin ittelleni samalle viikonlopulle jotain kivaa tekemistä tyttöjen kanssa.

• Mietin...

Jos toinen pettää tms, niin tuskinpa se on kiinni siitä onko laivalla kavereitten kanssa, vai baarissa kavereitten kanssa tai jossain maissa yön yli. Molemmissa sen voi tehdä ihan yhtä lailla. Eli ei sitä hyvässä parisuhteessa aleta toisen menoja rajoittamaan.

• Iina

herätä oikeastaan mitään sen kummempia ajatuksia. Paitsi sen, että tuo sana saa monen mielikuvituksen laukkaamaan hurjasti :).

• koskaan

Minun mies kävi tässä kevään aikana kaksikin kertaa risteilyllä"kaveriporukalla". Myöhemmin selvisi, että ne tehtiinkin chatista löydettyjen naisten kanssa, molemmilla kerroilla eri nainen. Tätä asiaa tässä nyt selvitellään, en tiedä vielä, miten juttu päättyy..

• myöskään

Naiseni oli kaveriporukalla laivalla. Ja petti siellä viellä kaverin tutun kanssa. Kerran luottamus on mennyt niin ei ole enää asiaa laivalle. Jos ei sitä kestä niin sitten saa mennä laivalle, mutta en ole enää kotona odottamassa. Eihän sitä tiedä sitten joskus vuosien päästä kun taas voi luottaa toiseen täydellisesti, vai voiko koskaan? Ei siinä mitään jos se olisi ollut pelkkä akti mutta viestittelyä jatkui vielä jonkin aikaa ennen kuin laitoin sen poikki, eli se oli jo suhde koska siinä oli tunteita mukana. Tosin meillä meni silloin aika huonosti, mutta ei ole syy pettää toisen luottamusta. Saa nähdä mitä tuleman pitää.

• tyttönen vain

Eipä tulisi mieleenikään kieltää. Tietysti voisin harmistua jos perjantaina tulisin iltapäivällä kotiin ja keittiönpöydällä odottaisi nopeasti sutaistu lappu =) Tai ei sentään, oman mieheni kohdalla se lähinnä hymyilyttäisi... saisi hänkin välillä toimia hullutella.

Totta kai päästäisin miehen risteilylle. Miten joku voikaan kuvitella, että toista voisi omistaa, lukita komeroon, rajoittaa, estää ja kieltää. Tietysti vuoden työkomennus ulkomaille on yhteinen asia, mutta risteily?

Tiedät itse tasan tarkkaan millaisia ne risteilyt voivat olla. Omasta kokemuksestasiko? Vai kavereiden? Muista nyt, että se sinun miehesi / naisesi ei ole sinä eikä sinun kaverisi tai hänen puolisonsa. Hän on ihan oma itsensä, ja jos hän haluaa kikkeliään heilutella tai haarojaan levitellä niin se kyllä onnistuu ihan maissakin.

Mitä ajatuksia risteilylle lähtö herättää? Hmm. Jos kuvittelen ukkokultani lähtevän risteilylle, mieleen tulee kaljoittelu jätkäporukalla, hyvällä tuurilla jonkun uskalikon säälittävä karaoke-esitys, kamalat ahtamiskisat buffeessa, rasittava krapula... ehkä myös viaton, ujo rupattelu pöytään istahtavien nuorten naisten kanssa.

Olen itse käynyt monta kertaa risteilyllä seurustelumme aikana (mm. sillä surullisen kuuluisalla abiristeilyllä) ja kerran Turkissa, Bulgariassa, Floridassa ja sitten olin reilun kuukauden Englannissa. Eikä ole koskaan tullut mieleen, että noihin olisi pitänyt pyytää lupaa. Tietysti tuon reilun kuukauden reissun kohdalla juteltiin asiasta yhdessä, mutta kieltoa en olisi kuunnellut, enkä usko että miehellä sellainen kävi mielessäkään.

• mietteliäs...

olihan siinä monta mielipidettä ja kokemusta kerrakseen...kiitän näistä.. ja teidän viisaista puheistanne =)
      välillä sitä unohtuu tuijottamaan yhteen pisteeseen ja etsimällä etsii 'virheitä'.. taas pudottiin maanpinnalle, kiitti teille =)

• Shidi

No itse tiedät tasan tarkkaan. Miksi edes epäilet?

Hölmö kysymys, jos itse tiedät...

Minäkin naimisissa olevana vietin varsin mallikkaita viikonloppuja risteilyillä :=)

• Jarski

Laivayhtiöillä on käytössään kiimasuihketta, jota he suihkuttavat laivan ilmaan. Siten jokaisesta laivalla olijasta tulee vain seksiä ajatteleva kiimainen peto - siis aivan erilainen kuin millainen hän kotona on. Siksi uskollistakaan ihmistä ei voi päästää laivalle, koska hän siellä muuttuu pettäväksi paskiaiseksi.

Tämä on fakta.

• vaimo

En päästä koska mies ei päästä minuakaan!Tai päästää kun on kyseessä niin sanottu picknik-risteily ja minä raskaana.Tasan 2 kertaa oon raskaana ollesani päässyt "YKSIN" PÄIVÄN KESTÄVÄLLE risteilylle työporukan kanssa. Hänen kanssa yhdessä on muutama reissu tehty ja ne kaikki on mennyt pilalle hänen liiallisen juomisensa vuoksi.Itse ei siis saa rentouduttua kun pitää kuunnella toisen kännistä kiukuttelua.Viimeksikin kun kesäloman päätteeksi käytiin risteilemässä koko perhe niin ukko istui baarissa ja minä hytissä lasten kanssa viimeisilläni raskaana. Kävi 3h nukkumassa (ja vittuilemassa) hytissä aamuyöstä ja seuraavaksi tavattiin joskus päivällä laivan ravintolan edessä jossa jutteli jollekin naiselle umpitunnelissa.Lapsilla ja minulla oli mukavaa koska en antanut hänen pilata lasten ja omaa reissua. Pelattiin, shoppailtiin ja käytiin ravinolassa syömässä=)mutta se onkin jo ihan eri juttu. EN SIIS PÄÄSTÄ KOSKA HALUAA KONTROLLOIDA MINUN ELÄMÄÄNI KOKO AJAN. Hän on itse kyllä käynyt useamman kerran risteilemässä ja juhlimassa yksin (pettänytkin?). Minut halutaan pitää jumissa kotona. Mitä tämäkin on kun silti haluaa estää minua menemästä mihinkään? Muilla vastaavaa vai oonko yksin tyhmänä huonossa suhteessa?

• rajapyykki

HYVÄSSÄ parisuhteessa toistensa menemisiä ei tarvitse rajoittaa millään tavalla, molemmat tietävät sanomattakin, että tuollaiset reissut kuuluvat sinkkuelämään. Jokaisen pitää laittaa ne rajat itse itselleen, ei toiselle! Jos toisen menoja pitää alkaa rajoittaa, jokin perustavaa laatua oleva arvo-ongelma on koko suhteessa mielestäni.

• kysyn vain

Tarkoitatko siis, että tyttöystävä/poikaystävä, avomies/avovaimo, aviomies/vaimo ei saa lähteä risteilylle kavereittensa kanssa? MIKSI kavereiden kanssa hauskapito kuuluisi sinkkuelämään? Voi luoja mitä kaikkea täältä löytyykään...

• eienääkoskaan
        kysyn vain kirjoitti:

Tarkoitatko siis, että tyttöystävä/poikaystävä, avomies/avovaimo, aviomies/vaimo ei saa lähteä risteilylle kavereittensa kanssa? MIKSI kavereiden kanssa hauskapito kuuluisi sinkkuelämään? Voi luoja mitä kaikkea täältä löytyykään...

Niin minäkin luulin,kun mies lähti kavereitten kanssa, että viatonta miesporukassa oloa, eihän siinä mitään väärää, mutta toisin kävi. Kyllä näköjään väärään ihmiseen luottaa, jos mieheen luottaa..

• kysyn vain
        eienääkoskaan kirjoitti:

Niin minäkin luulin,kun mies lähti kavereitten kanssa, että viatonta miesporukassa oloa, eihän siinä mitään väärää, mutta toisin kävi. Kyllä näköjään väärään ihmiseen luottaa, jos mieheen luottaa..

Otan osaa kokemasi johdosta. Mutta usko pois, syy ei ole laivan vaan miehesi. Miksi siis tehdä risteilyistä kaiken pahan alku ja juuri? Uskoton osaa olla uskoton muuallakin, uskollinen osaa olla uskollinen myös laivalla. Jos et luota, anna kenkää, jos luotat, niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa...

• rajapyykki
        kysyn vain kirjoitti:

Niinpä niin, parisuhteesta otetaan "parhaat palat" silloin, kun itselle sopii ja muut ajat juostaan kaveriporukalla ties missä. Elämänhän kuuluu olla yhtä hauskuutta ja oma siippakin on vain hyödyke, vai mitä? Ehkä elämä vielä opettaa, ehkä ei...

• kysyn vain
        rajapyykki kirjoitti:

Niinpä niin, parisuhteesta otetaan "parhaat palat" silloin, kun itselle sopii ja muut ajat juostaan kaveriporukalla ties missä. Elämänhän kuuluu olla yhtä hauskuutta ja oma siippakin on vain hyödyke, vai mitä? Ehkä elämä vielä opettaa, ehkä ei...

No voi jestas teitin kanssa =) Jos olet vakaasti sitä mieltä, että parisuhteessa elävä ei tarvitse lainkaan muita ihmisiä elämäänsä, niin toivotan sinulle lämpimästi onnea tulevaisuuteesi ja samalla kuitenkin pelkään pahinta. Ystävät eivät saa sulkea pois mahdollisuutta parisuhde-elämästä, mutta ei myöskään toisinpäin. Eiköhän ihmissuhteet, siis monikossa, kuulu ihmiseen ihan luonnostaan?

En edes ala pohtia taustoja, miten sain tekstistäni väännettyä ulos, että elämän kuuluu olla vain hauskuutta ja siippa on vain hyödyke. En usko että vika oli minussa, ajatuksissani tai niiden ilmaisutavassa.

Elämä opettaa minulle todennäköisesti vielä paljon. Mutta toivottavasti ei koskaan kohtelemaan rakkaimpiani kuin omaisuutta. Minun on vaikea mieltää omaa ajatustapaani vääräksi, koska sen avulla olen ylläpitänyt uskollista, tasapainoista ja onnellista parisuhdetta jo 8 vuotta. Ja risteilyillä on käyty molemmat =)

• rajapyykki
        kysyn vain kirjoitti:

No voi jestas teitin kanssa =) Jos olet vakaasti sitä mieltä, että parisuhteessa elävä ei tarvitse lainkaan muita ihmisiä elämäänsä, niin toivotan sinulle lämpimästi onnea tulevaisuuteesi ja samalla kuitenkin pelkään pahinta. Ystävät eivät saa sulkea pois mahdollisuutta parisuhde-elämästä, mutta ei myöskään toisinpäin. Eiköhän ihmissuhteet, siis monikossa, kuulu ihmiseen ihan luonnostaan?

En edes ala pohtia taustoja, miten sain tekstistäni väännettyä ulos, että elämän kuuluu olla vain hauskuutta ja siippa on vain hyödyke. En usko että vika oli minussa, ajatuksissani tai niiden ilmaisutavassa.

Elämä opettaa minulle todennäköisesti vielä paljon. Mutta toivottavasti ei koskaan kohtelemaan rakkaimpiani kuin omaisuutta. Minun on vaikea mieltää omaa ajatustapaani vääräksi, koska sen avulla olen ylläpitänyt uskollista, tasapainoista ja onnellista parisuhdetta jo 8 vuotta. Ja risteilyillä on käyty molemmat =)

Ja mitenköhän sinä sait tekstistäni käsityksen, ettei ihmisillä saisi olla muuta elämää parisuhteen lisäksi? Nythän oli puhe ainoastaan risteilyistä ;)! Mutta kukin tavallaan ja tyylillään, pääasia että molemmat osapuolet pelaavat samassa joukkueessa samoilla säännöillä =)

• kysyn vain
        rajapyykki kirjoitti:

Ja mitenköhän sinä sait tekstistäni käsityksen, ettei ihmisillä saisi olla muuta elämää parisuhteen lisäksi? Nythän oli puhe ainoastaan risteilyistä ;)! Mutta kukin tavallaan ja tyylillään, pääasia että molemmat osapuolet pelaavat samassa joukkueessa samoilla säännöillä =)

Pahoittelen. Syyllistyin tulkitsemiseen. "muut ajat juostaan kaveriporukalla ties missä" kuulosti kyllä mielestäni siltä, että kavereiden kanssa "juokseminen" melkein missä vain olisi kiellettyä ja väärin.

En kyllä ymmärrä sitäkään, miksi nimenomaan risteilyt olisivat kiellettyjen listalla. Jos haluaa pettää, sen voi tehdä ilman mertakin.

Viimeinen lauseesi oli kyllä enemmän kuin asiaa, sen allekirjoitan täysin! En vain voi lakata ihmettelemästä näitä monien nykyisiä sääntöjä... mutta mitäpä minun ihmettelyistäni, jos parisuhteen molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä. Valitettavan usein se kuitenkin menee kontrolloinniksi. Hienoa, jos teillä ei!

• eienääkoskaan
        kysyn vain kirjoitti:

Otan osaa kokemasi johdosta. Mutta usko pois, syy ei ole laivan vaan miehesi. Miksi siis tehdä risteilyistä kaiken pahan alku ja juuri? Uskoton osaa olla uskoton muuallakin, uskollinen osaa olla uskollinen myös laivalla. Jos et luota, anna kenkää, jos luotat, niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa...

katsos, kun risteilyllä ollaan yö poissa kotoa, mitä mieheni ei muuten tee. Olenhan minäkin ollut tyttöporukalla laivamatkalla,muttei käynyt mielessäkään olla uskoton.

• rajapyykki
        kysyn vain kirjoitti:

Pahoittelen. Syyllistyin tulkitsemiseen. "muut ajat juostaan kaveriporukalla ties missä" kuulosti kyllä mielestäni siltä, että kavereiden kanssa "juokseminen" melkein missä vain olisi kiellettyä ja väärin.

En kyllä ymmärrä sitäkään, miksi nimenomaan risteilyt olisivat kiellettyjen listalla. Jos haluaa pettää, sen voi tehdä ilman mertakin.

Viimeinen lauseesi oli kyllä enemmän kuin asiaa, sen allekirjoitan täysin! En vain voi lakata ihmettelemästä näitä monien nykyisiä sääntöjä... mutta mitäpä minun ihmettelyistäni, jos parisuhteen molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä. Valitettavan usein se kuitenkin menee kontrolloinniksi. Hienoa, jos teillä ei!

Niin, kavereiden kanssa voi "juosta" niin monella eri tavalla ja eri paikoissa. Kontrollointia tai ei, mutta mielestäni esim. risteilyt, baarit ja etelänmatkat kaveriporukalla ovat kiellettyjä hedelmiä parisuhteessa (lue: alkoholi ja tanssiminen). Voihan niitä ystäviä tavata muutenkin, vaikkapa kahvilassa, harrastuksissa tai kotona, miksi aina pitää päästä johonkin levottomaan menomestaan ventovieraitten "hurmureiden" keskelle? Testaamaan omaa viehätysvoimaansa ehkäpä, jos on itsetunnon pönkityksen tarvetta?

Meillä onneksi molemmat on samaa mieltä näistä asioista, joten ei tarvitse kiristellä hampaitaan. Toivottavasti teilläkin.

• kysyn vain
        rajapyykki kirjoitti:

Niin, kavereiden kanssa voi "juosta" niin monella eri tavalla ja eri paikoissa. Kontrollointia tai ei, mutta mielestäni esim. risteilyt, baarit ja etelänmatkat kaveriporukalla ovat kiellettyjä hedelmiä parisuhteessa (lue: alkoholi ja tanssiminen). Voihan niitä ystäviä tavata muutenkin, vaikkapa kahvilassa, harrastuksissa tai kotona, miksi aina pitää päästä johonkin levottomaan menomestaan ventovieraitten "hurmureiden" keskelle? Testaamaan omaa viehätysvoimaansa ehkäpä, jos on itsetunnon pönkityksen tarvetta?

Meillä onneksi molemmat on samaa mieltä näistä asioista, joten ei tarvitse kiristellä hampaitaan. Toivottavasti teilläkin.

Jep, samaa mieltä ollaan mekin.

Vieraiden hurmureiden keskelle voi lähteä kavereiden kanssa ottamaan aurinkoa, shoppailemaan, sekä myös tanssimaan ja juomaan ihan niistä vieraista hurmureista välittämättä. Tanssiminen on mukavaa. Jos sellaiseen reissuun ei tunne tarvetta niin mikäs siinä, mutta voi siellä etelässä - ja risteilyllä - olla ihan puhtoisin papereinkin, usko pois.

• kysyn vain
        eienääkoskaan kirjoitti:

katsos, kun risteilyllä ollaan yö poissa kotoa, mitä mieheni ei muuten tee. Olenhan minäkin ollut tyttöporukalla laivamatkalla,muttei käynyt mielessäkään olla uskoton.

Ymmärrän kyllä hyvin mitä tarkoitat. Mutta onko miehesi sinun arvoisesi, jos hän on niin luotettava, että ette voi nukkua ilman toistenne valvovaa silmää? En aio jatkaa inttämistä, jokainen tekee omassa parisuhteessa omat ratkaisunsa. Mutta tuossa voisi olla miettimisen aihetta.

Entä jos joudut sairaalaan? Tai lähdet työmatkalle? Tai olet juuri petetyn ja jätetyn ystäväsi tukena ensimmäisenä yksinäisenä yönä? Voitko todella elää tuollaisen epäluuloisuuden keskellä? Jos voit, anna palaa. Minä en voisi.

• rajapyykki
        kysyn vain kirjoitti:

Jep, samaa mieltä ollaan mekin.

Vieraiden hurmureiden keskelle voi lähteä kavereiden kanssa ottamaan aurinkoa, shoppailemaan, sekä myös tanssimaan ja juomaan ihan niistä vieraista hurmureista välittämättä. Tanssiminen on mukavaa. Jos sellaiseen reissuun ei tunne tarvetta niin mikäs siinä, mutta voi siellä etelässä - ja risteilyllä - olla ihan puhtoisin papereinkin, usko pois.

Jep, pieni (mutta vain hyvin pieni) osa ihmisistä toimii puhtain paperein kaikissa edellämainituissa tilanteissa, mutta valitettavasti todella suuri osa sotkee paperinsa heti tilaisuuden tullen ja pilaa muidenkin maineen.

Eikä se tarkoita sitä, että epäilisi oman partnerinsa kuuluvan siihen enemmistöön, tämä nyt vaan on eräänlainen periaatekysymys, jota ei pysty järjellä selittää - selittämätön sääntö.

• Nanna
        rajapyykki kirjoitti:

Ei hyvänen aika! Minä en voisi kuvitellakkaan eläväni suhteessa, jossa en saisi käydä baarissa, reissussa tai risteilyllä kavereiden kanssa. Minulla ja lukioaikaisilla ystävilläni on ollut jo kohta 10 vuotena tapana pitää vähintään kahdet tyttöjen illat vuodessa; saunotaan, käydään ravintolassa, baarissa ja ehkä jopa jatkoillakin jonkun luona. Mielestäni tämä on täysin normaalia.

Mieheni taas on jo useita vuosia käyneet oman kaveriporukansa kanssa mökkeilemässä Lapissa pari kertaa vuodessa. Reissuun kuuluu tietysti myös ravintola- tai baari-illat. Enkä näe tässä mitään omituista, vaikka baarissa saattaakin olla sinkkuja tai hurmureita liikkeellä.

Molemmat tapaamme ystäviämme myös muissa merkeissä, mutta välissä on kivaa tehdä ystävienkin kanssa jotain vähän erikoisempaa. Kuten juuri mökkireissut tai baari-illat.

Hyvä jos olette miehesi kanssa löytäneet teille sopivat säännöt, niin mekin olemme. Minä en kiellä mieheltäni mitään, mistä itekään en haluaisi luopua, ja toisin päin. Luottamus ja kunnioitus kuuluu mielestäni parisuhteeseen, minä luotan mieheeni ja kunnioitan hänen mielipiteitään. Mielestäni luottamus ei ole kohdallaan, jos pitää kaveritapaamisia tai -reissuja "kielletyinä hedelminä", mutta ehkä minä en vain ymmärrä asioita sinun näkökulmastasi.

Meitä on moneksi, ja jokainen ihminen ja pariskunta tekee omat valintansa.

• rajapyykki
        Nanna kirjoitti:

Ei hyvänen aika! Minä en voisi kuvitellakkaan eläväni suhteessa, jossa en saisi käydä baarissa, reissussa tai risteilyllä kavereiden kanssa. Minulla ja lukioaikaisilla ystävilläni on ollut jo kohta 10 vuotena tapana pitää vähintään kahdet tyttöjen illat vuodessa; saunotaan, käydään ravintolassa, baarissa ja ehkä jopa jatkoillakin jonkun luona. Mielestäni tämä on täysin normaalia.

Mieheni taas on jo useita vuosia käyneet oman kaveriporukansa kanssa mökkeilemässä Lapissa pari kertaa vuodessa. Reissuun kuuluu tietysti myös ravintola- tai baari-illat. Enkä näe tässä mitään omituista, vaikka baarissa saattaakin olla sinkkuja tai hurmureita liikkeellä.

Molemmat tapaamme ystäviämme myös muissa merkeissä, mutta välissä on kivaa tehdä ystävienkin kanssa jotain vähän erikoisempaa. Kuten juuri mökkireissut tai baari-illat.

Hyvä jos olette miehesi kanssa löytäneet teille sopivat säännöt, niin mekin olemme. Minä en kiellä mieheltäni mitään, mistä itekään en haluaisi luopua, ja toisin päin. Luottamus ja kunnioitus kuuluu mielestäni parisuhteeseen, minä luotan mieheeni ja kunnioitan hänen mielipiteitään. Mielestäni luottamus ei ole kohdallaan, jos pitää kaveritapaamisia tai -reissuja "kielletyinä hedelminä", mutta ehkä minä en vain ymmärrä asioita sinun näkökulmastasi.

Meitä on moneksi, ja jokainen ihminen ja pariskunta tekee omat valintansa.

Olen siis MIES ja naiseni kanssa olemme samaa mieltä! Emme ikinä voisi elää sellaisen ihmisen kanssa, jolle kaverimenot ovat noin tärkeitä kuin sinulle. Onneksi ei tarvitsekaan. Ei mekään ymmärretä asioita sinun näkökulmastasi ;)! Täytyy vaan löytää se itselle sopiva kumppani, joka näkee samoja kulmia, that's it?

Eikä mekään kielletä toiselta mitään, mistä ei itse voisi 'luopua'. Ja luopuminen tässä tapauksessa on vapaaehtoista ja omasta itsestä lähtevää, ei mitään toisen pakottamista omiin sääntöihin.

• Nanna
        rajapyykki kirjoitti:

Olen siis MIES ja naiseni kanssa olemme samaa mieltä! Emme ikinä voisi elää sellaisen ihmisen kanssa, jolle kaverimenot ovat noin tärkeitä kuin sinulle. Onneksi ei tarvitsekaan. Ei mekään ymmärretä asioita sinun näkökulmastasi ;)! Täytyy vaan löytää se itselle sopiva kumppani, joka näkee samoja kulmia, that's it?

Eikä mekään kielletä toiselta mitään, mistä ei itse voisi 'luopua'. Ja luopuminen tässä tapauksessa on vapaaehtoista ja omasta itsestä lähtevää, ei mitään toisen pakottamista omiin sääntöihin.

Sori, oletusarvoisesti oletan, että jokainen tänne kirjoittava on nainen, varsinkin jos nikki ei anna viitteitä muusta. Mun moka :)

Kaverimenot ovat minulle tärkeitä, mutta en tietenkään ole joka viikko tai edes joka kuukausi menossa kavereiden kanssa baariin/mökkeilemään tai reissuun. Pidän yhteyttä ystäviini säännöllisesti, soitellaan, mailataa, chattaillaan ja nähdään kahvilla, en tahdo luopua ystävistäni.

Olemme mieheni kanssa eri paikkakunnilta, joten molempien vanhimmat ystävät asuvat pääsääntöisesti muualla. Monesti tapaan siis heitä samalla kun käyn vanhempiani moikkaamassa, mieheni kun ei aina ole mukana näillä reissuilla, hänen ei tarvitse kitua koko ilta kuuntelemassa meidän höpinöitä.

En voi käsittää, miten joku pariutumisen jälkeen voi luopua hauskanpidosta/reissuista/illanistujaisista ystävien kanssa hyvällä omatunnolla. Korjaa jos olen väärässä, mutta viestistäsi sain sellaisen kuvan, että teidän suhteessanne kaikki kaverimenot joihin liittyy alkoholi, tanssiminen tai julkisetpaikat illalla ovat kiellettyä hedelmää? Miten vedätte rajan? Onko saunominen kaverin luona ok, entäs jos haluaakin lähteä sitten jatkoille baariin? Entäs saako kiekko-ottelussa käydä ystävän kanssa, entäs jos tuleekin otettua muutama olut hallilla? Saako kahvilla käydä, entäs jos paikalla onkin paljon sinkkuja? Eikö se ole hirmu hankalaa vetää järkevää rajaa, jos osa menoista ovat kiellettyjä?

Hyvä jos olette molemmat yhtä mieltä tästä säännöstä, ja eihän minun tätä tarvi ymmärtää tai edes hyväksyä :)

• rajapyykki
        Nanna kirjoitti:

Sori, oletusarvoisesti oletan, että jokainen tänne kirjoittava on nainen, varsinkin jos nikki ei anna viitteitä muusta. Mun moka :)

Kaverimenot ovat minulle tärkeitä, mutta en tietenkään ole joka viikko tai edes joka kuukausi menossa kavereiden kanssa baariin/mökkeilemään tai reissuun. Pidän yhteyttä ystäviini säännöllisesti, soitellaan, mailataa, chattaillaan ja nähdään kahvilla, en tahdo luopua ystävistäni.

Olemme mieheni kanssa eri paikkakunnilta, joten molempien vanhimmat ystävät asuvat pääsääntöisesti muualla. Monesti tapaan siis heitä samalla kun käyn vanhempiani moikkaamassa, mieheni kun ei aina ole mukana näillä reissuilla, hänen ei tarvitse kitua koko ilta kuuntelemassa meidän höpinöitä.

En voi käsittää, miten joku pariutumisen jälkeen voi luopua hauskanpidosta/reissuista/illanistujaisista ystävien kanssa hyvällä omatunnolla. Korjaa jos olen väärässä, mutta viestistäsi sain sellaisen kuvan, että teidän suhteessanne kaikki kaverimenot joihin liittyy alkoholi, tanssiminen tai julkisetpaikat illalla ovat kiellettyä hedelmää? Miten vedätte rajan? Onko saunominen kaverin luona ok, entäs jos haluaakin lähteä sitten jatkoille baariin? Entäs saako kiekko-ottelussa käydä ystävän kanssa, entäs jos tuleekin otettua muutama olut hallilla? Saako kahvilla käydä, entäs jos paikalla onkin paljon sinkkuja? Eikö se ole hirmu hankalaa vetää järkevää rajaa, jos osa menoista ovat kiellettyjä?

Hyvä jos olette molemmat yhtä mieltä tästä säännöstä, ja eihän minun tätä tarvi ymmärtää tai edes hyväksyä :)

Meillä ei ole noita rajanvetämisongelmia, onneksi. Kumpikaan ei ennen pariutumistakaan ole kovasti perustanut kaikenmaailman kissanristiäisistä. Ja miksei niitä molempien kamuja voi tavata yhdessä?

Ymmärsin, että sun miehelles on "kitumista" se, jos hän joutuu kuuntelemaan naisporukan höpinöitä. Minulle taas miesten lätkä- ja autojutut on kitumista, paljon mieluummin jutustelen naisten kanssa syvällisiä :)

Siinä onkin ehkä se jutun ydin, että useimmiten naisten ja miesten jutunaiheet ja kiinnostuksenkohteet ovat NIIN eri planeetalta, että molemmilla on oltava kiinteät suhteet kavereihinsa, muuten arki käy liian raskaaksi kotona. Pitää ikäänkuin välillä saada lomaa puolisostaan ja syntyy niitä "kiellettyjä kaverimenoja". Olisiko näin?

• Nanna
        rajapyykki kirjoitti:

Meillä ei ole noita rajanvetämisongelmia, onneksi. Kumpikaan ei ennen pariutumistakaan ole kovasti perustanut kaikenmaailman kissanristiäisistä. Ja miksei niitä molempien kamuja voi tavata yhdessä?

Ymmärsin, että sun miehelles on "kitumista" se, jos hän joutuu kuuntelemaan naisporukan höpinöitä. Minulle taas miesten lätkä- ja autojutut on kitumista, paljon mieluummin jutustelen naisten kanssa syvällisiä :)

Siinä onkin ehkä se jutun ydin, että useimmiten naisten ja miesten jutunaiheet ja kiinnostuksenkohteet ovat NIIN eri planeetalta, että molemmilla on oltava kiinteät suhteet kavereihinsa, muuten arki käy liian raskaaksi kotona. Pitää ikäänkuin välillä saada lomaa puolisostaan ja syntyy niitä "kiellettyjä kaverimenoja". Olisiko näin?

Meidän suhteessa ei ole kiellettyjä menoja, kiellettyjä kavereita tai kiellettyjä paikkoja. Luottamusta löytyy, joten jos toinen haluaa yksin tai kaveriporukassa käydä baarissa, kyllä onnistuu.

Riippuu varmasit hyvin pitkälti, millaisessa kaveriporukassa on aiemmin liikkunut. Minun tyttökaveriporukka (12 tyttöä, suurin osa tuntenut toisensa ala-asteelta lähtien, vähintään yläasteelta) on aina ollut kova keksimään yhteisiä menoja; ollaan yövytty jonku mökillä, käyty naapurikaupungissa "rundilla", pidetty kotibileitä, saunailtoja, käyty ravintolassa syömässä, tehty retkiä luontoon, piknikejä ja käyty ihan rehellisesti vaan baarissa. Miehenikin poikaporukka (yhdessä myös ala-asteelta lähtisin) on kova touhuamaan; ampumaradalla käydään, pidetään saunailtoja, käydään laskettelemassa, mökkeilemässä, melomassa ja ihan vaan baarissa. Vanhemmiten (olemme nyt 25 ja 27) nämä menot ovat toki harventuneet, mutta molempien ystäväporukat kokoontuu vähintään 4 kertaa vuodessa tekemään jotain kivaa. Mielestäni kyse ei ole kissanristiäisistä.

Miehelleni on todellakin "kitumista", jos hän joutuu minun ja 11 muun tytön kanssa samaan huoneeseen. Meidän jutut kun ovat melko pitkälti "sisäpiirin juttuja", juoruja ja hyvin tyttömäisiä asioita. Minua taas ei kiinnosta hänen ja hänen vanhojen ystäviensä juttuja.

Meillä on yhteisiä ystäviä, joita olemme saaneet uudella opiskelupaikkakunnalla koulun ja töiden välityksellä. Myös muutama vanha ystävä asuu nykyään täällä. Tottakai teemme asioita myös yhdessä, kuten kaikki pariskunnat. Nyt oli kuitenkin kyse sinun mielestäsi "kielletyistä menoista" joita minä en tajua.

Ei minun tarvitse saada lomaa puolisostani, mutta en myöskään halua viettää hänen kanssaan 24/7. Olemme yhdessä (harrastuksia lukuunottamatta) about joka ilta, ja näitä kaverimenoja on ehkä kerran kuukaudessa, korkeintaan. En suinkaan käy baarissa tyttöjen kanssa joka lauantai, eikä mieheni biljardia pelaamassa poikien kanssa joka sunnuntai.

En usko tuohon "miehet ovat marsilta naiset veenukselta", sekaporukoissa on useimmiten parhaimmat menot. Mutta ehkä joissakin suhteissa tuolta saattaa tuntua. Itse kun olen kiinnostunut autoista, jääkiekosta, formulasta ja muista "miehisistä" asioista en ole koskaan kokenut raskaaksi viettää aikaa miesseurassa. Silti en halua luopua ystävistäni, joita olen tuntenut kohta 20v.

• rajapyykki
        Nanna kirjoitti:

Meidän suhteessa ei ole kiellettyjä menoja, kiellettyjä kavereita tai kiellettyjä paikkoja. Luottamusta löytyy, joten jos toinen haluaa yksin tai kaveriporukassa käydä baarissa, kyllä onnistuu.

Riippuu varmasit hyvin pitkälti, millaisessa kaveriporukassa on aiemmin liikkunut. Minun tyttökaveriporukka (12 tyttöä, suurin osa tuntenut toisensa ala-asteelta lähtien, vähintään yläasteelta) on aina ollut kova keksimään yhteisiä menoja; ollaan yövytty jonku mökillä, käyty naapurikaupungissa "rundilla", pidetty kotibileitä, saunailtoja, käyty ravintolassa syömässä, tehty retkiä luontoon, piknikejä ja käyty ihan rehellisesti vaan baarissa. Miehenikin poikaporukka (yhdessä myös ala-asteelta lähtisin) on kova touhuamaan; ampumaradalla käydään, pidetään saunailtoja, käydään laskettelemassa, mökkeilemässä, melomassa ja ihan vaan baarissa. Vanhemmiten (olemme nyt 25 ja 27) nämä menot ovat toki harventuneet, mutta molempien ystäväporukat kokoontuu vähintään 4 kertaa vuodessa tekemään jotain kivaa. Mielestäni kyse ei ole kissanristiäisistä.

Miehelleni on todellakin "kitumista", jos hän joutuu minun ja 11 muun tytön kanssa samaan huoneeseen. Meidän jutut kun ovat melko pitkälti "sisäpiirin juttuja", juoruja ja hyvin tyttömäisiä asioita. Minua taas ei kiinnosta hänen ja hänen vanhojen ystäviensä juttuja.

Meillä on yhteisiä ystäviä, joita olemme saaneet uudella opiskelupaikkakunnalla koulun ja töiden välityksellä. Myös muutama vanha ystävä asuu nykyään täällä. Tottakai teemme asioita myös yhdessä, kuten kaikki pariskunnat. Nyt oli kuitenkin kyse sinun mielestäsi "kielletyistä menoista" joita minä en tajua.

Ei minun tarvitse saada lomaa puolisostani, mutta en myöskään halua viettää hänen kanssaan 24/7. Olemme yhdessä (harrastuksia lukuunottamatta) about joka ilta, ja näitä kaverimenoja on ehkä kerran kuukaudessa, korkeintaan. En suinkaan käy baarissa tyttöjen kanssa joka lauantai, eikä mieheni biljardia pelaamassa poikien kanssa joka sunnuntai.

En usko tuohon "miehet ovat marsilta naiset veenukselta", sekaporukoissa on useimmiten parhaimmat menot. Mutta ehkä joissakin suhteissa tuolta saattaa tuntua. Itse kun olen kiinnostunut autoista, jääkiekosta, formulasta ja muista "miehisistä" asioista en ole koskaan kokenut raskaaksi viettää aikaa miesseurassa. Silti en halua luopua ystävistäni, joita olen tuntenut kohta 20v.

Meikäläinen lähestyy neljääkymmentä, joten näkemyserot johtuu jo siitäkin. Suoraansanottuna kuolisin stressiin, jos joutuisin touhuamaan yhtä paljon kaikenlaista "kivaa kaveriporukalla" kuin te. Tällainen pappa tykkää enempi rauhallisesta olosta ja oman kullan seurasta ;)
        Mutta jokainen tekee sitä, mikä tuntuu hyvältä. Teille sopii omanlaisenne elämä, hyvä niin.

• Heh
        rajapyykki kirjoitti:

Meikäläinen lähestyy neljääkymmentä, joten näkemyserot johtuu jo siitäkin. Suoraansanottuna kuolisin stressiin, jos joutuisin touhuamaan yhtä paljon kaikenlaista "kivaa kaveriporukalla" kuin te. Tällainen pappa tykkää enempi rauhallisesta olosta ja oman kullan seurasta ;)
        Mutta jokainen tekee sitä, mikä tuntuu hyvältä. Teille sopii omanlaisenne elämä, hyvä niin.

Olet kyllä saanut täysin väärän kuvan meidän elämästä. Kuten jo olen yrittänyt sanoa, näitä "kivoja kaveriporukkahetkiä" on ehkä neljä kertaa vuodessa, ei mielestäni lainkaan kovin paljon. Toivottavasti määrät ei vähene vaikka kalkkiudutaan ja vanhuus iskee ;)

Viihdyn erittäin hyvin mieheni kanssa kotona, ja vähintään toinen ilta viikonlopusta vietetään kahdestaan kotona. Toinen ilta keksitään sitten joko jotain kivaa yhteisien kavereiden kanssa (kesällä ollaan paljon grillaitu, käyty rannalla, torilla, saunottu...) tai sitten käydään ravintolassa, elokuvissa tai vuokrataan leffa.

Olemme molemmat hyvin sosiaalisia ihmisiä, lisäksi pidämme kulttuurista ja urheilusta, joten usein menomme liittyvät näihin. Mutta, kuten sanoit, jokainen elää tyylillään: joku viihtyy kotona kaikki illat, toinen tahtoo käydä urheilemassa ja kolmas keksii kavereiden kanssa tekemistä.

• Muumi

tossa kesällä. Eihän sitä voi toista mitenkään pakottaa jäämään kotiin.

Vaikka se inhottavaa onkin niin joskus täytyy niellä ylpeytensä..

• Nainen78

Mun mielestä risteilyt on varsinaisia.. niitähän kutsutaan fuck-boat:seiksi.. eli naintilaivoiksi..
      Hurja kuhina käy laivoilla, miehet etsivät nuoria naisia ja naiset drinkkien ostajia, flirtti käy pitkin laivaa ja lopulta päädytään 'jatkoille' tai suoraan asiaan!

Ulkomaalaisilla turisteilla on käsitys, että jos maista ei löydy yhdenyönseuraa, laivalta et lähde ainakaan ilman naintia, takuu varma paikka mitä löydät hetken iloa.

Niin se vaan on, vaikka kukaan ei myönnä.. olette varmasti kuulleet tuttunen tai tutuntuttunne iskeneen jonkun laivalta... jos ette ole itse.

Toiseksi... olen ollut monella etelänmatkalla...suht edulliset menopaikat..kuhisevat tyttö ja mies porukalla reissaavia ihmisiä.. monenko luulette olevan tuon viikon, kahden ajan jalatristissä? Kun drinksuja virtaa, aurinkoa piisaa ja hauskaa löytyy... vastaus on; hyvin harvan! Eriasia se on, kun mennään oman perheen tai oman rakkaan kanssa etelään..silloin kauhistellaan vaan vierestä muiden menoa.

• Dragon

Tottakai avomies saa lähteä milloin haluaa minne vaan kavereidensa kanssa, kuten minäkin saan lähteä mihin vaan jos haluan. Monesti olen lähtenyt kavereiden kanssa baariinkin ilman miestäni, tosin mainittakoon että kaverini ovat miespuolisia ja he ovat myös mieheni kavereita.

Mitä järkeä on suhteessa, jos ei luottamus pelaa ja minnekään ei voi toista yksin päästää? Itsepä olette puolisonne valinneet...

• daffy_

Yhdyn ah, niin moneen edelliseen ensinnäkin siinä asiassa, että miten muka puolison voi kahlita kotiin? Ei oma mieheni ainakaan ole niin tossukka, että tahtoni alla taipuisi!
      Tottakai puoliso pääsee laivalle, kunhan niitä reissuja ei ole enempää kuin esim. pikkujouluna ja vaikkapa kesällä kaveriporukalla (vain muutamia esimerkkejä mainitakseni..)
      Kyllä suhteessa kummallakin osapuolella saa ja PITÄÄ olla omat menonsa omien ystävien seurassa, niin taas jaksaa pitää yllä myös sitä parisuhdetta.

• Anonyymi

Mieheni on lähdössä "poikien risteilylle" työporukan kanssa. Onneksi näin korona-aikana laivalla on vähän väkeä. Tuskin naisia ollenkaan.

• Anonyymi

Meillä on noi risteilyt hoidettu hyvässä hengessä, niin vaimo kuin minä molemmat käyty ja kun suhde ON KUNNOSSA ei ole ongelmia. Vaimo on usein kotiutuessaan halunnut naida kunnolla kuten minäkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      336
      11654
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      359
      7926
    3. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      2920
    4. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      98
      2238
    5. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      152
      2168
    6. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      8
      1636
    7. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      110
      1261
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      53
      1084
    9. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      26
      908
    10. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      312
      782
    Aihe