Miehen logiikka?!

Tsirp.

Noniin, kävipä niin, että mies oli lähdössä reissuun, mutta "unohti" kertoa mulle. Näin vahingossa sähköpostin, jota mies oli kirjoittamassa reissuunlähtijöille ja siten siis sain tietää, että mies on lähdössä jonnekin. Kysyin ystävällisesti asiasta, mutta mies käänsi heti jutun siihen, että luin salaa sähköpostia eli syy oli siis minussa. Huomioikaa vielä, että se posti oli auki, kun tulin koneelle ja pakostakin näin sen, kun avasin omaa postiani.

Nyt mies on sitten mulle suuttunut siitä, että loukkaannuin, ettei hän voinut kertoa reissustaan! En ymmärrä! Mainittakoon, että kyseessä oli aivan rehellinen reissu, en siis epäillyt mitään pettämisiä tms, enkä tajua, miksei mies voinut alunperinkään kertoa mulle menoistaan! Nyt se ei sitten ole puhunut mulle perjantain jälkeen, tekee vain töitä tietokoneella yötä päivää. Mun pitäis siis pyytää anteeksi, ettei mies kertonut menemisistään?!

14

1440

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sannukka

Täysin epäreilua käytöstä mieheltä! Voisi edes pyytää anteeksi, että salasi sinulta reissunsa, eikä varsinkaan pitäisi suuttua. Aika ilmiselvää, että mies on menossa muita naisia iskemään. Jätä se paska! Hän ei kunnioita sinua tarpeeksi.

• Jarski

Mikä mies oli kyseessä? Oletteko avopari vai kämppiksiä? Vai oletteko samassa paikassa koulussa, ja satuit näkemään miehen viestin koulun koneelta?

• Tsirp.

...se on avomies. Ei kihloissa, 12 vee yhdessä.

• on se että

olette molemmat toimineet väärin. Miehesi olisi pitänyt kertoa reissustaan (ja ihmettelen suuresti, miksi rehellisestä reissusta ei kerrota, kun olette olleet niin kauan yhdessä...???)
      MUTTA sinä et olisi saanut lukea viestiä koneelta, VAIKKA se olikin siinä näkyvillä. Ihmisiltä on kadonnut 'kirjesalaisuus' tietokoneiden myötä jonnekin...miehelläsi on täysi oikeus olla suuttunut sinulle.
      Siinä viestissä olisi voinut lukea ihan mitä vaan, asioita joita hän ei halua sinun tietävän.
      Mielestäni parisuhteessa ei tarvitse kertoa kaikkea toiselle...mutta on tiedettävä, mitkä asiat kuuluu kertoa... ja jos on menossa reissuun, on toisella oikeus tietää siitä.Eikö tullut mieleen siinä tilanteessa kysyä mieheltäsi, että saatko lukea kyseisen viestin? Lukeminen on kuitenkin tahdonalaista toimintaa, eikä siis tapahdu automaattisesti tekstin osuessa näkökenttään.... ;)

• Tsirp.

No tässä tapauksessa tuo lukeminen kyllä tapahtui ennen kuin ehdin itse edes huomata. Teksti kun oli suoraan silmieni edessä ja vaistomaisesti katsoin ruutua, josko kyseessä on jokin tärkeä tiedoto, joka pitäisi tallentaa ennenkuin aloitan omat hommat. (On nimittäin käynyt niin, että muutaman kerran mies on hyökännyt uudelleen koneelle ja kysynyt, että tallensithan sen tiedoston,ettei se vain katoa, jos teen jotain hassua tai kone tilttaa tai...)

No, jokatapauksessa silmissäni oli heti koneen ääreen istuttuani lause "Lähtö mökille lauantaina siihen ja siihen aikaan, siltä huoltoasemalta". Toisen posteja ei tietenkään saisi lukea, mutta tämä meni ihan oikeasti vahingossa. En tietenkään mene avaamaan miehen posteja, enkä muuten luekaan, mutta tämä oli silkka vahinko.

Se, ettei mies voinut mulle kertoa reissustaan heti, on vieläkin hämärän peitossa.

• uskotaan
        Tsirp. kirjoitti:

No tässä tapauksessa tuo lukeminen kyllä tapahtui ennen kuin ehdin itse edes huomata. Teksti kun oli suoraan silmieni edessä ja vaistomaisesti katsoin ruutua, josko kyseessä on jokin tärkeä tiedoto, joka pitäisi tallentaa ennenkuin aloitan omat hommat. (On nimittäin käynyt niin, että muutaman kerran mies on hyökännyt uudelleen koneelle ja kysynyt, että tallensithan sen tiedoston,ettei se vain katoa, jos teen jotain hassua tai kone tilttaa tai...)

No, jokatapauksessa silmissäni oli heti koneen ääreen istuttuani lause "Lähtö mökille lauantaina siihen ja siihen aikaan, siltä huoltoasemalta". Toisen posteja ei tietenkään saisi lukea, mutta tämä meni ihan oikeasti vahingossa. En tietenkään mene avaamaan miehen posteja, enkä muuten luekaan, mutta tämä oli silkka vahinko.

Se, ettei mies voinut mulle kertoa reissustaan heti, on vieläkin hämärän peitossa.

On kyllä kieltämättä outoa, miksi miehesi 'unohti' kertoa...herää kysymys:mikä mahtaa olla oikea syy jättää kertomatta? Minä en ainakaan tätä nielisi (sanoo neiti Kyynisyydenperikuva)! Ei kukaan unohda kertoa, jos on lähdössä johonkin.
        Voitko olla aivan varma,ettei kyseessä ole mitään muuta...siis en välttämättä tarkoita pettämistä, mutta jotain muuta?!?
        Voihan tämän yhden kerran lakaista maton alle, mutta sinuna seuraisin vähän tilannetta ja jos vastaavanlaiset tilanteet toistuvat, huolestuisin...

• Jarski
        Tsirp. kirjoitti:

Ajattele asiaa suhteutettuna kokonaisuuteen. Onko miehellä usein tapana unohtaa asioita? Onko hän hajamielinen? Ehkä hän luuli kertoneensa sinulle, muttei ollutkaan kertonut. Ehkä hän kertoi sinulle sen silloin, kun sinä et kuunnellut?

Eli onko mahdollista, että mies oikeasti luuli kertoneensa? Sitten hän luuli, että olet lueskellut hänen postejaan, ja suuttui siitä.

• Tsirp.
        Jarski kirjoitti:

Ajattele asiaa suhteutettuna kokonaisuuteen. Onko miehellä usein tapana unohtaa asioita? Onko hän hajamielinen? Ehkä hän luuli kertoneensa sinulle, muttei ollutkaan kertonut. Ehkä hän kertoi sinulle sen silloin, kun sinä et kuunnellut?

Eli onko mahdollista, että mies oikeasti luuli kertoneensa? Sitten hän luuli, että olet lueskellut hänen postejaan, ja suuttui siitä.

...miehellä on tapana jättää nämä kertomiset viime tippaan. Syyksi hän joskus sanoi, että koska sitten hänen ei tarvitse kuunnella valitustani niin pitkään.

MUTTA: hassua onkin se, etten mielestäni ole hänen reissuistaan valittanut. Hänellekin olen monet kerrat selittänyt, että ymmärrän kyllä, että työmatkat ovat pakollisia. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö minua harmittaisi ollenkaan se, että hän on poissa. Myönnän, että olen toki sanonut, että "taasko sun pitää mennä?", mutta itse en pitäisi sitä valittamisena. Mies ei ollenkaan tajua sitä, että mua harmittaa reissut siksi, että ikävöin häntä, mutta olisi silti kiva tietää ajoissa asioista.

Muuten suhteemme on aika hyvä. On selvitty aikanaan armeijoista ja opiskeluista eri paikkakunnilla. Suurin eromme on se, että minä käsittelen asiat tunnepohjalta ja mies päätyy usein taloudellisiin asioihin. (vrt. pakko mennä työmatkalle, koska siitä maksetaan, ei voi mitään). Lisäksi olen huomannut, että mies on todella huono ottamaan vastaan kritiikkiä -- siis sekä minulta, että muilta ja hänellä onkin ikävä tapa kääntää asiat toisten syyksi, jos joutuu tilanteessa vähänkään huonoon valoon.

Siksipä siis tuo viime reissusta kertomattomuus kääntyi heti niin päin, että pahis olin minä, joka satuin näkemään tuon sähköpostin. Onko tämä joku yleinen miehinen asioiden käsittelytapa? :o)

• Pohdiskelija--
        Tsirp. kirjoitti:

...miehellä on tapana jättää nämä kertomiset viime tippaan. Syyksi hän joskus sanoi, että koska sitten hänen ei tarvitse kuunnella valitustani niin pitkään.

MUTTA: hassua onkin se, etten mielestäni ole hänen reissuistaan valittanut. Hänellekin olen monet kerrat selittänyt, että ymmärrän kyllä, että työmatkat ovat pakollisia. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö minua harmittaisi ollenkaan se, että hän on poissa. Myönnän, että olen toki sanonut, että "taasko sun pitää mennä?", mutta itse en pitäisi sitä valittamisena. Mies ei ollenkaan tajua sitä, että mua harmittaa reissut siksi, että ikävöin häntä, mutta olisi silti kiva tietää ajoissa asioista.

Muuten suhteemme on aika hyvä. On selvitty aikanaan armeijoista ja opiskeluista eri paikkakunnilla. Suurin eromme on se, että minä käsittelen asiat tunnepohjalta ja mies päätyy usein taloudellisiin asioihin. (vrt. pakko mennä työmatkalle, koska siitä maksetaan, ei voi mitään). Lisäksi olen huomannut, että mies on todella huono ottamaan vastaan kritiikkiä -- siis sekä minulta, että muilta ja hänellä onkin ikävä tapa kääntää asiat toisten syyksi, jos joutuu tilanteessa vähänkään huonoon valoon.

Siksipä siis tuo viime reissusta kertomattomuus kääntyi heti niin päin, että pahis olin minä, joka satuin näkemään tuon sähköpostin. Onko tämä joku yleinen miehinen asioiden käsittelytapa? :o)

Mies halusi salata reissunsa, koska ei halunnut sinun tietävän. Tähän on 2 mahdollista syytä: joko hän on menossa iskemään muita naisia tai sitten tekemään jotain rikollista.

• Tsirp.
        Pohdiskelija-- kirjoitti:

Mies halusi salata reissunsa, koska ei halunnut sinun tietävän. Tähän on 2 mahdollista syytä: joko hän on menossa iskemään muita naisia tai sitten tekemään jotain rikollista.

Mies meni valmennettaviensa (junnuja, poikia,tyttöjä) sekä valmentajakollegansa kanssa mökille. Kävivät läpi syksyn treeniohjelmaa. Kyseessä tavallaan "kauden avaus". Ohjelmassa makkaranpaistoa, uintia, mökkitoimintaa...Ei siis MITÄÄN epäilyttävää! Eikä mulle voi kertoa. En tajua!

• Jarski
        Tsirp. kirjoitti:

Mies meni valmennettaviensa (junnuja, poikia,tyttöjä) sekä valmentajakollegansa kanssa mökille. Kävivät läpi syksyn treeniohjelmaa. Kyseessä tavallaan "kauden avaus". Ohjelmassa makkaranpaistoa, uintia, mökkitoimintaa...Ei siis MITÄÄN epäilyttävää! Eikä mulle voi kertoa. En tajua!

Sinun pitää nyt erottaa kaksi asiaa, eli se, valitatko sinä oikeasti miehen reissuista, ja se, että ajatteleeko mies sinun valittavan. Kerrot, ettet valita. Voi kuitenkin olla, että mies jostain syystä ajattelee sinun valittavan. Ehkä olet valittanut niistä joskus aikaisemmin, minkä vuoksi miehelle on jäänyt päälle, että sinä valitat.

Jotkut tässä ketjussa sanovat, että miehellä on jotain salattavaa. Minä väitän, että tuo on soopaa. Luulen, että mies on ollut sinulle rehellinen: Hän jättää kertomisen viime tippaan, koska ajattelee, että sinä valitat työmatkoista.

Ehdotan rehellistä ja avointa keskustelua. Ensiksikin sinun kannattaisi selvittää, mitä mies pitää valittamisena. Toisekseen sinun kannattaisi selvittää miehelle, että valitat ikävästä etkä siksi, että haluat rajoittaa häntä. Minusta teillä on kommunikaatio-ongelma, joka pitäisi ratkaista. Eiköhän sen jälkeen ratkea tuo työmatkoista kertominen lähes itsekseen.

• Tsirp.
        Jarski kirjoitti:

Sinun pitää nyt erottaa kaksi asiaa, eli se, valitatko sinä oikeasti miehen reissuista, ja se, että ajatteleeko mies sinun valittavan. Kerrot, ettet valita. Voi kuitenkin olla, että mies jostain syystä ajattelee sinun valittavan. Ehkä olet valittanut niistä joskus aikaisemmin, minkä vuoksi miehelle on jäänyt päälle, että sinä valitat.

Jotkut tässä ketjussa sanovat, että miehellä on jotain salattavaa. Minä väitän, että tuo on soopaa. Luulen, että mies on ollut sinulle rehellinen: Hän jättää kertomisen viime tippaan, koska ajattelee, että sinä valitat työmatkoista.

Ehdotan rehellistä ja avointa keskustelua. Ensiksikin sinun kannattaisi selvittää, mitä mies pitää valittamisena. Toisekseen sinun kannattaisi selvittää miehelle, että valitat ikävästä etkä siksi, että haluat rajoittaa häntä. Minusta teillä on kommunikaatio-ongelma, joka pitäisi ratkaista. Eiköhän sen jälkeen ratkea tuo työmatkoista kertominen lähes itsekseen.

Minäkin kyllä luotan siihen, ettei mies puhuu totta! Täytynee keskustella hänen kanssaan, mitä tuo valittaminen hänen mielestään tarkoittaa. Mies on kyllä aina huono ottamaan vastaan negatiivista palautetta ja mielestäni hän usein ylireigoi, jos joku vähänkin arvostelee hänen tekemisiään (siis myös muut kuin minä). Keskustelemme siis...

• sanoo nainen
        Tsirp. kirjoitti:

Minäkin kyllä luotan siihen, ettei mies puhuu totta! Täytynee keskustella hänen kanssaan, mitä tuo valittaminen hänen mielestään tarkoittaa. Mies on kyllä aina huono ottamaan vastaan negatiivista palautetta ja mielestäni hän usein ylireigoi, jos joku vähänkin arvostelee hänen tekemisiään (siis myös muut kuin minä). Keskustelemme siis...

itsekin olen sitä mieltä, että asiaa kommentoinut mies on tässä aika lähellä totuutta (sikäli kun voimme antamillasi tiedoilla asiaa tarkastella). miehesi yrittää todennäköisesti selvitä tilanteista niin, että ne olisivat hänelle mieluisia eli välttää riitaa, pienempiä tai isompia tunteenpurkauksia tms.

minulla itselläni on ollut vastaavanlaisia kokemuksia, ja kyse ei todellakaan ole ollut siitä, että mies valehtelisi, salailisi, pettäisi jne. hän on halunnut jättää tällaisten asioiden kertomiset viime tippaan, koska tajuaa, että siitä voi seurata jonkunlainen "keskustelu". keskustelut ei välttämättä ole ikäviä, mutta kyllä siinä pari sanaa vaihdetaan siitä, että ei tullut mieleen sanoa aiemmin, koska oli jo muuta suunniteltu tapahtuvaksi.

oma suhteeni tämän miehen päättyi, koska minulla meni kerta kaikkiaan hermot siihen, että hän ei nähnyt tarpeelliseksi informoida minua, omaa avopuolisoaan tärkestä asioista. eromme jälkeen hän tajusi asian ja pyysi anteeksi, halusi yrittää uudestaan ja huomioida se, että myös minä olen osa "arkea" ja minun kuuluu tietää, mitä tapahtuu. salaisuuksia ei tarvitse toki kertoa. emme palanneet yhteen. sanoin, että olen kestänyt jo tarpeeksi kauan ja ensi kerralla otan miehen, joka älyää puhuakin mulle jotain.

siihen en nyt ota kantaa, oliko väärin/oikein toisen viesti vai ei. vastaavassa tilanteessa olisin itse valitettavasti sortunut siihen, että olisin lukenut sen. sen jälkeen en olisi kysynyt asiaa suoraan vaan odottanut, että hän kertooa asiasta minulle. että tällasta meillä. ja sanottakoon, että en ihan heppoisin perustein lopettanut suhdettani tähän mieheen. rajat alkaa kuitenkin tula vastaan, jos toinen ei ymmärrä yhtään kommunikaation ja yhteisten pelisääntöjen perään. en ala miehen kasvattajaksi. kiitos lukemisesta.

• Anonyymi

Mies ei ole sinusta kiinnostunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      119
      2695
    2. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1111
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      214
      1098
    4. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      40
      1015
    5. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      941
    6. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      5
      928
    7. 36
      906
    8. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      904
    9. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      123
      873
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      36
      827
    Aihe