OLISIKO JEESUS SANATON?????

Tanja

Olisiko Jeesus sanaton, jos näki että lestadiolaiset polttavat ja sanovat kaikkille että vain he ovat oikeassa?

17

1136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilkivaltaako?

      Nyt pitäisi Tanjan ymmärtää jo lopettaa!

    • Joutsen

      Luulisin, että hän tulisi samaan johtopäätökseen.

    • olisi

      sanaton, mutta sanoisi ehkä vain kerran eikä oisi jäänyt jankuttamaan. Ja sanoisi varmaan vähän eri tyyliin kuin me omahyväiset ihmiset toisillemme sanomme.

      Sanassa kielletään mielipiteistä kiisteleminen. Mielipiteensä kertomista ei, mutta kiisteleminen, se kielletään.

    • Koska näyttää siltä, että haluat vain haastaa riitaa, niin ilmoitan poistavani kaikki Tanjan nimimerkillä kirjoitetut viestit, niin kauan, kun asiallisuus löytyy.

      • Tanja

        Missä minä voin sitten keskustella lestadiolaisten kanssa? Ulkonäköni ei kelpa heille, siksi en mene seuroihin.


      • Tanja kirjoitti:

        Missä minä voin sitten keskustella lestadiolaisten kanssa? Ulkonäköni ei kelpa heille, siksi en mene seuroihin.

        Suosittelen pientä mielikuvaharjoitusta.
        Kuvittele itsesi lestadiolaiseksi ja sitten lue nimimerkki Tanjan kirjoituksia ja muistele niitä, jotka on poistettu. Mieti haluaisitko päivittäin saada sellaista postia. Kun olet tämän tehnyt, kohtuullisen miettimisen jälkeen, niin voit kirjoittaa ja lupaan antaa palautteen.


      • Tanja

        En ole lahkohenkinen. Rakastan ihmisiä! En ole tekopyhä, olen vain Elävässä Uskossa Jeesukseen. Siksi halusin kysyä "pyhiltä" uskovaisilta: "Miksi he poltavat ja ovat menossa Taivaseen? jJa minä (100% savuton ja alkoton) heidän mielistä en pääse Sinne?"


      • Tanja kirjoitti:

        En ole lahkohenkinen. Rakastan ihmisiä! En ole tekopyhä, olen vain Elävässä Uskossa Jeesukseen. Siksi halusin kysyä "pyhiltä" uskovaisilta: "Miksi he poltavat ja ovat menossa Taivaseen? jJa minä (100% savuton ja alkoton) heidän mielistä en pääse Sinne?"

        Oiskohan hyvä lukea Jeesuksen opetuksia. Rakasta vihollisiasi. Jos koet, että lestadiolaiset käyttäytyvät sopimattomasti sinua kohtaan, sinun ei tarvitse sitä tunnetta mitätöidä.

        Jos sinulla on pelastusvarmuus, niin pidä siitä kiinni, vaikka mitä tapahtuisi. Voisitko ajatella, että lestadiolaisetkin ovat Kristuksen lunastamia ihmisiä, ehkä huonoja sellaisia, mutta armosta pelastuvia, omituisuuksistaan huolimatta.

        Itse olen nähnyt yhtä ja toista ja kyllä se meidän kauttamme pelastuminen on aika yleinen asenne, ainakin varmimmin meidän kauttamme. Ehkä lestadiolaisuudessa se on mennyt piirua pitemmälle, kun suljetut seurakunnat ovat olleet niin kauan eristyksissä.

        Sinun taivaaseen pääsysi ei ole minkään joukon tuomioista kiinni, kun vilpittömästi uskot Kristukseen ja Hänen sovintotyöhönsä. Ole siunattu.


      • Tanja
        vihne kirjoitti:

        Oiskohan hyvä lukea Jeesuksen opetuksia. Rakasta vihollisiasi. Jos koet, että lestadiolaiset käyttäytyvät sopimattomasti sinua kohtaan, sinun ei tarvitse sitä tunnetta mitätöidä.

        Jos sinulla on pelastusvarmuus, niin pidä siitä kiinni, vaikka mitä tapahtuisi. Voisitko ajatella, että lestadiolaisetkin ovat Kristuksen lunastamia ihmisiä, ehkä huonoja sellaisia, mutta armosta pelastuvia, omituisuuksistaan huolimatta.

        Itse olen nähnyt yhtä ja toista ja kyllä se meidän kauttamme pelastuminen on aika yleinen asenne, ainakin varmimmin meidän kauttamme. Ehkä lestadiolaisuudessa se on mennyt piirua pitemmälle, kun suljetut seurakunnat ovat olleet niin kauan eristyksissä.

        Sinun taivaaseen pääsysi ei ole minkään joukon tuomioista kiinni, kun vilpittömästi uskot Kristukseen ja Hänen sovintotyöhönsä. Ole siunattu.

        En ymmärä, miksi poistit keskustelunavaukseni? Tein vain 1 kysymys lestadiolaisille ja se oli Rakkaudesta...En ole vihainen, koska tiedän että minun taivaaseen pääsyni ei ole minkään joukon tuomioista kiinni, koska vilpittömästi uskon Kristukseen ja Hänen sovintotyöhönsä. Toivon sinullekin Siunausta Ja Rakkautta Kristuksessa!


      • Tanja kirjoitti:

        En ymmärä, miksi poistit keskustelunavaukseni? Tein vain 1 kysymys lestadiolaisille ja se oli Rakkaudesta...En ole vihainen, koska tiedän että minun taivaaseen pääsyni ei ole minkään joukon tuomioista kiinni, koska vilpittömästi uskon Kristukseen ja Hänen sovintotyöhönsä. Toivon sinullekin Siunausta Ja Rakkautta Kristuksessa!

        Minusta näytti, että tilanne vaatii nollauksen. Nyt se on tehty ollaan tyytyväisiä. Siunausta edelleen.


      • Palstalainen.
        vihne kirjoitti:

        Minusta näytti, että tilanne vaatii nollauksen. Nyt se on tehty ollaan tyytyväisiä. Siunausta edelleen.

        tehtäväsi ei ole suorittaa mitään "nollauksia" vilkkaasti käyvien keskustelujen osalta. Sinun tehtäväsi on poistaa asiattomat viestit Suomi24:n ohjeiden mukaisesti.

        Kannattaisikohan erota?


      • Tanja
        vihne kirjoitti:

        Minusta näytti, että tilanne vaatii nollauksen. Nyt se on tehty ollaan tyytyväisiä. Siunausta edelleen.

        Mutta onko Pyhä Henki nyt tyytyväinen? Oliko se Häneltä (poistaminen)?
        Viisautta ja Rakkautta Kristuksessa toivon kaikkille!


      • Tanja kirjoitti:

        Mutta onko Pyhä Henki nyt tyytyväinen? Oliko se Häneltä (poistaminen)?
        Viisautta ja Rakkautta Kristuksessa toivon kaikkille!

        Et nyt viittis nostaa kierroksia enää.
        Tähän tehtävään ei ollut Pyhä Henki vaatimuksena, että jätämme Hänet sivulle.


      • Tanja
        vihne kirjoitti:

        Et nyt viittis nostaa kierroksia enää.
        Tähän tehtävään ei ollut Pyhä Henki vaatimuksena, että jätämme Hänet sivulle.

        Pyhä Henki - sivulle????? En voi... Koska Hän on minussa!


      • En olisi uskonut
        Tanja kirjoitti:

        Pyhä Henki - sivulle????? En voi... Koska Hän on minussa!

        No jos Tanjassa Pyhä Henki asuu, toivotaan että Hän pääsee riidanhaastajahengen alta esiin.


      • Fedja
        Palstalainen. kirjoitti:

        tehtäväsi ei ole suorittaa mitään "nollauksia" vilkkaasti käyvien keskustelujen osalta. Sinun tehtäväsi on poistaa asiattomat viestit Suomi24:n ohjeiden mukaisesti.

        Kannattaisikohan erota?

        Noinko? Ihan oikeasti, "Hellunt..." - öh- "Palstalainen"?
        Tehtäväsi ei ole ojentaa ketään "Lestadiolaisuus"-palstalla!
        Kokeilkaapa "Tanjan" kanssa vaikkapa "Netmissio-mikäsenytolikaan"-palstaa.
        Kannattaisikohan vaihtaa? ;)


    • lukijalle

      Mies eli 20 vuotta roskapöntössä Hesassa.
      Hänellä oli ruhtinaalliset eväät. Joka päivä Kauppaopiston rehtori vei hälle ruokaa. Oli näät ymmrtänyt- -että hänkin on ihminen.

      Kului vuosia. Eräänä päivänä mies roskapöntöstä nousi, meni isänsä kotiin ja sai juhlavaatteet päällen, uudet kengät ja solmion, ja vielä kultasormus sormeen.

      Teurastettiin vasikka, pidettiin kunnon kemut eksyneen poijan kunniaksi.

      Tämä sama mies eleli sen jälkeen hienosti. Kävipä Eduskunnassakin hienoja herroja jututtamassa. Teki uskontekoja,. auttoi tarvitsevi aina Pohjois-Koreaa myöden. Veipä sinne raamattujakin. Ja suuren lastin junalla, halki suren Venäjän maan, lastenruokaa ja muuta tarvetta.

      Otettiin vastaan Kommusitimaassa diplomaatin tavoin. Oli käynnissä ennen näkemätön valtiovierailu. Entinen pultsari Suomesta tervehti hallitsijoita tervetuliaispuheellaan ja kansan johtajat otti sanan vastaan ja Raamatut kans.

      Ei ole tarvinnut pultsarin sen koomin asua roskapöntössä.

      Näin käy sinunkin, kun ymmärrät etsiä ruokapaikkasi puhtaista eväistä ja siisteistä saleista. Tämä luukku ei tarjoa, kuin jätöksiä.

      Ne eivät tunnu tyydyttävän sinuakaan: Eivät tyydyttäneet tuhlaajapoikaakaan. Paremmasta on vara valita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1412
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      109
      1150
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1013
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe