Niin, olen tässä ostamassa kitaraa ja minua ihmetyttää pari asiaa.
* onko fender American Standard Stratocaster sama asia kuin Fender American Stratocaster? Mitä ero niissä on?
"kitarani" maksaisi 1020 e eli tu otsikon kitara, saisin siitä alennusta ja tuo siis on alennettu hinta. Nyt vaan en oikein tiedä, kun toisessa kaupassa oli tuo American Standard Stratocaster ja maksoi vain vähän enemmän, että kumpi olisi parempi, mitä eroa niissä on?
Ja sitten haluaisin tietää millaisia Jaguar ja Jazzmaster ovat? Kellään kokemusta? Myyjä nimittäin sanoi, että ne on vähän hankalampia ja ei suosittele ekaksi sähkökitaraksi. Mutta itse olen aivan rakastunut näihin, mutta sillätavalla kokemusta ei ole näistä (ulkonäöllisesti paljon kauniimpia kuin Stratocaster mielestäni).
Ajattelin miettia tarkkaan, kun koko ikäni olen säästänyt tilillä, enkä kertaakaan nostanut rahaa ja nyt sitten sijoitan kitaraan ja harmittaa jos se ei sitten olekaan mieleinen.
Fender American Stratocaster
5
1911
Vastaukset
- Fender
www.fender.com
Tuolta klikkailet kitaroiden kuvia ja katsot sellasen kohdan kun specifications. Niistä löytyy tarkat yksityiskohtaiset tiedot kitaroista. - mutta........
Kyllä hyvään kitaraan kannattaa satsata, mutta silti, kannattaako (ekaan kitaraan??) satsata noinkin paljon? Itsellä on kolme kitaraa tällä hetkellä ja yksi niistä on fender stratocaster stantard made in mexico ja on laatu peli. Hinta vain alle puolet tuosta. Meinaan vaan että kulut ei lopu tuohon kitaraan. Siinä on vasta oikeastaan "kolmasosa" tarvittavista laitteista, siis tarvitset ainakin kaapin ja mahdollisesti efektilaitteen ja muuta sälää. Tuossa american mallissa maksaa paljon tuo american sana ja kalliimmat valmistuskustannukset. Ainakin itse olin yllättynyt laadusta joka leimaa tuota meksikossa tehtyä stratoa. Siis aito fender jokatapauksessa kyseessä.
- Emit
Se ei olisi ensimmäinen kitarani. Olen soittanut vähän yli vuoden äitini akustisella ja käynyt kitara tunneilla. Siis eihän se vuosi ole paljon, mutta olen todella innostunut tästä jutusta ja harjoittelen säännöllisesti tunnin päivässä.
Mitä muuten sellainen HSS merkitsee kitarassa eli esim. Fender American Stratocaster HSS?
Sen takia ostan nyt kunnon kitaran kerralla, koska minulla ei ole varaa ruveta pelaaman sillätavalla, että ostan ensin huonomman, sitten ostankin paremman ja sitten vielä paremman. Voisihan niitä aikaisempia sitten myydä, mutta ei niistä ihan täyttä hintaa saa takaisin.
Niin ja vanhempani lupasivat ostaa vahvistimen. Mutta sitten niitä efektijuttuja itse joutuisin jonkun ajan päästä, mutta ei minulla ole mitään himoa niitä kohtaan tällähetkellä. Muutenkin tuosta Stratosta jäisi rahaa vähän alle puolet säästöistäni, joten niillä niitä efektejä sitten. - vastaus
Emit kirjoitti:
Se ei olisi ensimmäinen kitarani. Olen soittanut vähän yli vuoden äitini akustisella ja käynyt kitara tunneilla. Siis eihän se vuosi ole paljon, mutta olen todella innostunut tästä jutusta ja harjoittelen säännöllisesti tunnin päivässä.
Mitä muuten sellainen HSS merkitsee kitarassa eli esim. Fender American Stratocaster HSS?
Sen takia ostan nyt kunnon kitaran kerralla, koska minulla ei ole varaa ruveta pelaaman sillätavalla, että ostan ensin huonomman, sitten ostankin paremman ja sitten vielä paremman. Voisihan niitä aikaisempia sitten myydä, mutta ei niistä ihan täyttä hintaa saa takaisin.
Niin ja vanhempani lupasivat ostaa vahvistimen. Mutta sitten niitä efektijuttuja itse joutuisin jonkun ajan päästä, mutta ei minulla ole mitään himoa niitä kohtaan tällähetkellä. Muutenkin tuosta Stratosta jäisi rahaa vähän alle puolet säästöistäni, joten niillä niitä efektejä sitten.Kyllä ne alussa kysytyt mallit samaa tarkoittavat. Fender on jokin aika sitten muuttanut kitaroiden mallinimistöä ja siksi kaupoissa on samaa tavaraa eri nimillä. American tarkoittaa, että kitara on valmistettu USA:ssa ja nykyiset Classic ja Standard tehdään Meksikossa.
HSS tarkoittaa mikkien tyyppiä, H = humbucker ja S = single coil. Katsele kuvista tarkemmin.
Amerikkalainen Fender on täyttä tavaraa ja jos sellaisen haluat ja rahat on kasassa, niin eipä tule tarvetta vaihtamisen ehkä koskaan. Mutta hanki myös kunnon vahvistin. - Maple Sunburst
vastaus kirjoitti:
Kyllä ne alussa kysytyt mallit samaa tarkoittavat. Fender on jokin aika sitten muuttanut kitaroiden mallinimistöä ja siksi kaupoissa on samaa tavaraa eri nimillä. American tarkoittaa, että kitara on valmistettu USA:ssa ja nykyiset Classic ja Standard tehdään Meksikossa.
HSS tarkoittaa mikkien tyyppiä, H = humbucker ja S = single coil. Katsele kuvista tarkemmin.
Amerikkalainen Fender on täyttä tavaraa ja jos sellaisen haluat ja rahat on kasassa, niin eipä tule tarvetta vaihtamisen ehkä koskaan. Mutta hanki myös kunnon vahvistin.Minulla on American Standard Maple Sunburst. Olisin tykännyt enemmän Rosewood Blackista mutta tilaamisessa olisi kestänyt 1 vuosi kun kaikki lakossa. Ostin pari kuukautta sitten Helsingin Deluxe Musicista. Hyvin soi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693