Melianen vaihto paikallaan?

Heips!

Mä oon syöny kohta kaksi vuotta Meliane-pillereitä. Mieltäni askarruttaa että pitäisiköhän vaihtaa nuo pillerit johonkin muuhun merkkiin kun mulle on tullut ihan kamala masennus, suututtaa ja itkettää ihan ilman syytä. Seksihalut on kadonnut kauan sitten. Oon mä huomannu alusta alkaen että meliane tekee mut herkäks mutta voisikohan johtua että viimeaikoina nuo oireet on on ollut paljon kovempia kun loman aikana söin kaksi liuskaa peräkkäin pitämättä välivuotoa ja välivuodon jälkeen siirsin viikolla kuukautisia seuraavasta liuskasta? Onko kellään kokemuksia? Onko vinkkejä mitä muuta ehkäisyä kannattais kokeilla? Kun ei viitsis kortsuunkaan siirtyä kun pillerit pitää menkat niin säännöllisenä. Parisuhteessa ei ole mitään vikaa mutta sekin alkaa reistaamaan kun musta on tullut tämmönen hirviö :) Auttakaa!
3379
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Mä söin saman merkkisiä pillereitä jonkin aikaa (pari vuotta sitten) ja sama negatiivinen vaikutus mielialaan ja haluihin tuli. Lopetin syönnin ja suhde loppui myös. Nyt pitäisi taas mennä kyselemään pillereitä kun kuukautiskivut ovat kamalat ja ihana poikakaveri löytynyt.

Kokeileppa vaihtaa merkkiä? Joidenkin kokemusten perusteella voi auttaa.. Itse nyt jos pillerit hankin, ne ovat taatusti jotkut muut kuin Melianet. Ei oo kivaa elää masentuneena :P

Äänestä

kannattaa kyllä tossa tilanteessa heti vaihtaa. mielestäni on typerää jatkaa pillereiden käyttämistä, jos seksihalut katoaa. silloinhan maksaa ihan turhaan kun ei ehkäisyä oikeastaan "käytä".

Äänestä

Kokeile Diane Novaa, halpa (jollei jopa halvin) ja hyvä. Sisältää paljon hormoneita, joten keskustele ensin gynekologisi kanssa. Kuukautiskivut kuitenkin häviävät, jos niitä sattuu olemaan, eikä vaikuta haluihin (tai jos, niin myönteisesti).

Söin itsekin Melianea jokin aika sitten, mutta mielialat tosiaan vaihtelivat rajustikin ja kuukautiskivut olivat sietämättömät.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Mimmu kirjoitti:

Heips!

Mä oon syöny kohta kaksi vuotta Meliane-pillereitä. Mieltäni askarruttaa että pitäisiköhän vaihtaa nuo pillerit johonkin muuhun merkkiin kun mulle on tullut ihan kamala masennus, suututtaa ja itkettää ihan ilman syytä. Seksihalut on kadonnut kauan sitten. Oon mä huomannu alusta alkaen että meliane tekee mut herkäks mutta voisikohan johtua että viimeaikoina nuo oireet on on ollut paljon kovempia kun loman aikana söin kaksi liuskaa peräkkäin pitämättä välivuotoa ja välivuodon jälkeen siirsin viikolla kuukautisia seuraavasta liuskasta? Onko kellään kokemuksia? Onko vinkkejä mitä muuta ehkäisyä kannattais kokeilla? Kun ei viitsis kortsuunkaan siirtyä kun pillerit pitää menkat niin säännöllisenä. Parisuhteessa ei ole mitään vikaa mutta sekin alkaa reistaamaan kun musta on tullut tämmönen hirviö :) Auttakaa!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu