Elinalle

Se toinen nainen

Moi Elina. Olen se toinen nainen joka keväällä rikkoi sinun ja J:n avioliiton. En ole uskaltant ottaa sinuun yhteyttä, sillä en voi muuta kuin pyytää anteeksi, vaikka ainahan siihen touhuun kaksi tarvitaan.

Ymmärrän nyt Sinua todella hyvin. Ex-miehesi ei pysty tuntemaan mitään. Olen ollut hänen kanssaan tekemisissä useamman kuukauden, ja vasta nyt alan ymmärtää, että hän käyttää ihmisiä vain omien halujensa toteuttamiseen.

Olet varmasti hyvin älykäs nainen, ja onneksi ymmärsitte miehesi kanssa erota. Se mies on sellainen, että antaa ymmärtää rakastavansa, joten häneen on helppo myös rakastua.

Varmaan ajattelet nyt, että ihan oikein minulle kun J rikkoi sydämeni, mutta muista, että minä en alunperinkään halunnut koskaan satuttaa sinua millään tavalla. Tiedän nyt miltä sinusta tuntui silloin, koska J teki saman tempun myös minulle.

En voi muuta kuin vilpittömästi pyytää sinulta Elina anteeksi. Mutta vaikkemme tunnekaan toisiamme, niin tiedämme varmasti molemmat, että näin on paljon parempi. J:n vietti on niin voimakas, että hän satuttaa aina, ja pettää myös lupauksensa aina.

Anteeksi Elina, että tulin alunperin väliinne. Mutta edellä mainittuun viitaten, parempi näin, tiedämme sen molemmat.

- Yksi niistä toisista naisista

22

2935

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yölintu

ehkä opit sen sä nyt.

• Ei Elina

Mikä ihmeen teatteriesitys tuo kirjoitus oli? Minusta tuo "vilpitön" anteeksipyyntösi oli pelkkää yleisön kosiskelua ja tarkoituksena kerätä sääliä muilta ihmisiltä. Minkä takia J:n ykkösnainen olisi edes kiinnostunut sinun anteeksipyynnöistäsi?

Voin kokemuksesta sanoa, ettei minun silmissäni ole vähäpätöisempää ihmistä kuin mieheni salarakas. Minulla ei ole hänestä mitään hyvää sanottavaa eikä minulla ole mitään mielenkiintoa tietää hänestä yhtään mitään. Minulla ei ole hänen kanssaan mitään tekemistä eikä tarvitsekaan olla. Enpä tiedä montakaan naurettavampaa ajatusta kuin hänen anteeksipyyntönsä minulta. Mitä hän minulta pyytäisi anteeksi?

Olet mokannut, käyttäydy kuten aikuiset ja kanna seuraukset. Tuskin säälipisteitä saat.

• lukutaidoton..

eiköhän tuo ap nimenomaan kirjoittanut että tällä ukolla on jo kolmas menossa..
        Ja sinä vaan horiset ykkösnaisista..voi elämän kevät että naiset on tyhmiä!!!

• mieltä
        lukutaidoton.. kirjoitti:

Ei ap sääliä kerjännyt eikä edes anteeksiantoa, olipahan vain pahoillaan tapahtuneesta ja kai se ensimmäinen ykkönenkin jotain ymmärtää minkälainen mies hänellä on ollut, ehkä helpottaa hänen oloaan. Ja mä olen nainen sekä melkein samaa mieltä, että kyllä naiset on tyhmiä näissä asioissa.

• ensimmäistä vaimoa
        lukutaidoton.. kirjoitti:

Ykkönen tarkoitti tässä tapauksessa varmaan ensimmäistä vaimoa (oletan) ja jos ero on jo tosiasia, en kyllä minäkään ymmärrä, miksi tämä välisuhde ykköseltä anteeksi pyytelee. Tietoisesti toiseksi naiseksi ryhtyvä saa varmaan varautua siihen, ettei ykkönen häntä kohtaan myötätuntea tunne, vaikka kokisi saman kohtalon kuin kakkonenkin. Enkä ymmärrä, miksi ykkösen anteeksi annot mitään enää merkitsisivät tuossa vaiheessa.

Sitä saa, mitä tilaa. Tässä tapauksessa ykkösestä en tiedä, mutta ainakin kakkonen tiesi, minkälaisen tyypin kanssa oli tekemisissä. Turha kerjätä sääliä.

• Miksei myötätuntoa?

Minua kummastuttaa useiden vastausten vihamielisyys, outo opettavainen "sitä saa mitä tilaa" -asenne. Mistä se tulee ja miksi?

Pitäisikö alkuperäisen kirjoittajan jotenkin hävetä sitä, että hän on syvästi rakastunut ihmiseen, joka sitten pettikin. Niinhän me usein teemmekin, häpeämme epäonnistumisiamme, ja sitten tunnemme syyllisyyttä kun sivullisiakin on kolhittu matkanvarrella, mutta pitääkö mätkiä lisää, että häpeä lisää, kurja erehtyjä!) Ihan totta, kenelle olette vihaisia ja miksi? Alkuperäinen kirjoittaja ansaitsee kaiken mytätunnon ulkopuolisilta, siksi hän tänne meille anonyymeille kirjoittaakin, eikä ehkä suoraan "Elinalle", jonka tietysti ei tarvitse antaa anteeksi mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja on kokenut epäonnistumisen, pettymyksen, häpeän ja syyllisyyden ja ansaitsee myötätuntoa! Ja se teistä joka kuvittelee selviävänsä ilman pettymyksiä, epäonnistumisia, häpeän tunteita ja syyllisyyttä puhtoisena elämänsä läpi, tulee vielä näkemään..

• tyhmyyttään
        Miksei myötätuntoa? kirjoitti:

Minua kummastuttaa useiden vastausten vihamielisyys, outo opettavainen "sitä saa mitä tilaa" -asenne. Mistä se tulee ja miksi?

Pitäisikö alkuperäisen kirjoittajan jotenkin hävetä sitä, että hän on syvästi rakastunut ihmiseen, joka sitten pettikin. Niinhän me usein teemmekin, häpeämme epäonnistumisiamme, ja sitten tunnemme syyllisyyttä kun sivullisiakin on kolhittu matkanvarrella, mutta pitääkö mätkiä lisää, että häpeä lisää, kurja erehtyjä!) Ihan totta, kenelle olette vihaisia ja miksi? Alkuperäinen kirjoittaja ansaitsee kaiken mytätunnon ulkopuolisilta, siksi hän tänne meille anonyymeille kirjoittaakin, eikä ehkä suoraan "Elinalle", jonka tietysti ei tarvitse antaa anteeksi mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja on kokenut epäonnistumisen, pettymyksen, häpeän ja syyllisyyden ja ansaitsee myötätuntoa! Ja se teistä joka kuvittelee selviävänsä ilman pettymyksiä, epäonnistumisia, häpeän tunteita ja syyllisyyttä puhtoisena elämänsä läpi, tulee vielä näkemään..

vaikka sille perheenrikkojalle oli varmasti kerrottu että kolmaspyörä on menossa aina persvakoon, ei vaan uskonut.
        Nytpähän oppi..

• Miksei myötätuntoa?
        tyhmyyttään kirjoitti:

vaikka sille perheenrikkojalle oli varmasti kerrottu että kolmaspyörä on menossa aina persvakoon, ei vaan uskonut.
        Nytpähän oppi..

Kokemuksesta voin sanoa, että kun uuden raakkauden vuoksi perheiden kuviot menee ihan uusiksi, siihen liittyy puolisoaan pettäneillä varmasti aina paljon häpeää ja syyllisyyttä.

Te myötätunnottomat opettajat jotka sormi pystyssä lähdette kivittämään, oletteko aivan varmoja ettei omassa elämässänne ole, eikä ole ollut eikä tule olemaan opittavaa ja hävettävää?

• Yleensä parisuhteessa elävät ihmiset, jotka pettävät toistuvasti, ovat parisuhteessa vain ja ainoastaan yksin jäämisen pelkonsa takia. He joko katsastavat valmiiksi jokun uuden ihmisen itselleen ja siirtyvät vanhasta suhteesta suoraan uuteen suhteeseen tai he haluavat harrastaa satunaissuhteita, mutta he eivät osaa/kykene elämään omillaan.
      Sellaisen ihmisen kanssa ei kannata edes kokeilla parisuhdetta. Sellaiset ihmiset ovat yleensä läheisriippuvaisia ja itsekeskeisiä.
      Mutta elämällä sitä ihminen oppii ja uskoo vasta kun itselle eteen tulee.
      Pirteää syksyä kaikille. :)

• Ei kaksi ilman kolmatta

Voi ellun kanat mitä vuodatusta.
      Voi voi kun minä rikoin ja minulta rikottiin.
      On se niin väärin.

• Se toinen nainen

En kaipaa sääliä, itsehän asiani sotkin ja vain minä voin ne selvittää. Harmittaa vain se, että satutin sinä samalla tätä ensimmäistä naista tekosillani. Se ei ollut todellakaan tarkoitus.

Tälle palstalle kirjoitin pelkästään sen vuoksi, että tuntui siltä, että on pakko puhua ja päästää tunteita ulos, eikä mielestäni ole oikein kertoa eteenpäin juttuja yhtään kenestäkään. Ja suhteet ovat niin henkilökohtaisia juttuja, että parempi, kun ei niitä kovin paljon levittele edes omille kavereilleen.

• kysäisen..
        Se toinen nainen kirjoitti:

En kaipaa sääliä, itsehän asiani sotkin ja vain minä voin ne selvittää. Harmittaa vain se, että satutin sinä samalla tätä ensimmäistä naista tekosillani. Se ei ollut todellakaan tarkoitus.

Tälle palstalle kirjoitin pelkästään sen vuoksi, että tuntui siltä, että on pakko puhua ja päästää tunteita ulos, eikä mielestäni ole oikein kertoa eteenpäin juttuja yhtään kenestäkään. Ja suhteet ovat niin henkilökohtaisia juttuja, että parempi, kun ei niitä kovin paljon levittele edes omille kavereilleen.

Uskon, että jokainen toiseksi ryhtyvä tietää suhteen alkaessa, että jos ja kun käry käy, niin petettyä sattuu aina. Niin varmaan sinäkin tiesit.. Sitä et ehkä tiennyt, että sinuakin sattuu; et ehkä uskonut kokevasi samaa kohtaloa kuin mainitsemasi vaimo.

Mutta se, minkä haluaisin tietää on se, että MIKÄ TARKOITUS SINULLA SITTEN OLI?! Siis mitä hait toiseksi ryhtymisellä? Ja kysymys on ihan eri kuin että miksi joku alkaa suhteilemaan varatun kanssa..

Miksi et muuten ajatellut samoin siitä suhteesta, johon menit kolmanneksi pyöräksi? Kaikki aina kuuluttaa kyllä sitä, että on omia yksityisiä asioita suhteet; totta, mutta miksi siinäkin vain omat suhteet, ei muiden..?

• supistus
        kysäisen.. kirjoitti:

Uskon, että jokainen toiseksi ryhtyvä tietää suhteen alkaessa, että jos ja kun käry käy, niin petettyä sattuu aina. Niin varmaan sinäkin tiesit.. Sitä et ehkä tiennyt, että sinuakin sattuu; et ehkä uskonut kokevasi samaa kohtaloa kuin mainitsemasi vaimo.

Mutta se, minkä haluaisin tietää on se, että MIKÄ TARKOITUS SINULLA SITTEN OLI?! Siis mitä hait toiseksi ryhtymisellä? Ja kysymys on ihan eri kuin että miksi joku alkaa suhteilemaan varatun kanssa..

Miksi et muuten ajatellut samoin siitä suhteesta, johon menit kolmanneksi pyöräksi? Kaikki aina kuuluttaa kyllä sitä, että on omia yksityisiä asioita suhteet; totta, mutta miksi siinäkin vain omat suhteet, ei muiden..?

Kolmoset eivät ole empatiakykyisiä ja ihminen,jolla on myötäelämiskyky,ei tee "kolmosia".

• onneton
        supistus kirjoitti:

Kolmoset eivät ole empatiakykyisiä ja ihminen,jolla on myötäelämiskyky,ei tee "kolmosia".

ajelehtija, joka syyttää sitten helposti kaikkia muita tekmästään vittumaisesta tempusta...

• Se toinen nainen
        onneton kirjoitti:

ajelehtija, joka syyttää sitten helposti kaikkia muita tekmästään vittumaisesta tempusta...

syytän kyllä tilanteesta täysin itseäni, anteeksi vain, itse valitsin ko. tien ja kärsin seuraukset. Että sillä tavalla.

• ÄYPPÖNUIJA

syytä kuule vain itseäsi, kun menit jonkun runkkarin kelkkaan!

• säälittävä

tässäkin voi heittää ensimmäisen kiven se joka taatusti on vikoja vailla ja syytön ikuna mihinkään. Ja nämä kiven heittäjät eivät itse ole taatusti ikinä rakastuneet. Koska jos he olisivat niin tietäisivät että silloin ei järjellä ole asioiden kanssa paljoa mitään tekemistä. En puolustele avionrikkojia mutta sen tiedän että ulkopuolisen on hyvin helppo alkaa neuvoa ja tuomita. Kun ei itse ole siinä asiassa mitenkään mukana. Että repikää siitä te kivien heittelijät.

• Kivittäjä
        säälittävä kirjoitti:

tässäkin voi heittää ensimmäisen kiven se joka taatusti on vikoja vailla ja syytön ikuna mihinkään. Ja nämä kiven heittäjät eivät itse ole taatusti ikinä rakastuneet. Koska jos he olisivat niin tietäisivät että silloin ei järjellä ole asioiden kanssa paljoa mitään tekemistä. En puolustele avionrikkojia mutta sen tiedän että ulkopuolisen on hyvin helppo alkaa neuvoa ja tuomita. Kun ei itse ole siinä asiassa mitenkään mukana. Että repikää siitä te kivien heittelijät.

Taatusti olen rakastunut ikinä,mutta jotenkin pitää testata,mitä toinen on?

• Kiven heittäjä myöskin
        säälittävä kirjoitti:

Kommentti lauseeseesi "tässäkin voi heittää ensimmäisen kiven se joka taatusti on vikoja vailla ja syytön ikuna mihinkään" Jos tällä palstalla keskustellaan avioeroista ja pettämisestä jne, niin kai asioista voi esittää kritiikkiä ilman, että tarvitsee koko elämästä ja omista synneistä tehdä tiliä. Voisin itsekin tunnustaa täysin tähän aiheeseen liittymättömiä syntejä (tuskin tämän palstan lukijoita edes kiinnostaa). Pettänyt en ole ikinä, vaikka tilaisuuksia on ollut ja näin ollen voin täysillä kivittää kaikkia pettäjiä ja toisia naisia. Ja toisten naisten anteeksi pyynnöt ei paljon kiinnosta.

On myös todella helppoa mitätöidä toisten rakastumiset sanomalla "Ja nämä kiven heittäjät eivät itse ole taatusti ikinä rakastuneet. Koska jos he olisivat niin tietäisivät että silloin ei järjellä ole asioiden kanssa paljoa mitään tekemistä." Ihastumisella ei ole paljon järjen kanssa tekemistä, mutta ihminen eroaa eläimestä siinä, että ihminen pystyy kontrolloimaan tekemisiään. Ihminen, joka ei petä, rakastaa (=ei tunne pelkkä eläimellistä himoa) puolisoaan/lapsiaan enemmän kuin pettävä.

Koska sinäkin mitätöit toisten rakastumisia, minäkin voin väittää, ettet erota ihastumista rakastumisesta.

• kivet pihalle
        Kiven heittäjä myöskin kirjoitti:

Kommentti lauseeseesi "tässäkin voi heittää ensimmäisen kiven se joka taatusti on vikoja vailla ja syytön ikuna mihinkään" Jos tällä palstalla keskustellaan avioeroista ja pettämisestä jne, niin kai asioista voi esittää kritiikkiä ilman, että tarvitsee koko elämästä ja omista synneistä tehdä tiliä. Voisin itsekin tunnustaa täysin tähän aiheeseen liittymättömiä syntejä (tuskin tämän palstan lukijoita edes kiinnostaa). Pettänyt en ole ikinä, vaikka tilaisuuksia on ollut ja näin ollen voin täysillä kivittää kaikkia pettäjiä ja toisia naisia. Ja toisten naisten anteeksi pyynnöt ei paljon kiinnosta.

On myös todella helppoa mitätöidä toisten rakastumiset sanomalla "Ja nämä kiven heittäjät eivät itse ole taatusti ikinä rakastuneet. Koska jos he olisivat niin tietäisivät että silloin ei järjellä ole asioiden kanssa paljoa mitään tekemistä." Ihastumisella ei ole paljon järjen kanssa tekemistä, mutta ihminen eroaa eläimestä siinä, että ihminen pystyy kontrolloimaan tekemisiään. Ihminen, joka ei petä, rakastaa (=ei tunne pelkkä eläimellistä himoa) puolisoaan/lapsiaan enemmän kuin pettävä.

Koska sinäkin mitätöit toisten rakastumisia, minäkin voin väittää, ettet erota ihastumista rakastumisesta.

Oisko niin että pitäis pitää erillään tekojen tuomitseminen ja henkilöiden tuomitseminen. Enkä puhu nyt tappamisesta tms vaan tästä rakastumisesta "ei-toivotusti". Asian voi tuomita, ei ole toivottavaa pettää. Mutta suden lailla henkilön kimppuun hyökkääminen osoittaa aina tyypistä jotain... ei toivottua.

Ei tartte tunnustaa kaikkia syntejä elämän varrelta. Mutta tosi on, että kuka kokee olevansa täysin virheetön ja syytön yhtään mihinkään pahaan tai väärään tekoon niin hän kai vois sitten olla se ensimmäinen kiven heittäjä. Esim. "Kiven heittäjä myöskin".

• Maire
        kivet pihalle kirjoitti:

Oisko niin että pitäis pitää erillään tekojen tuomitseminen ja henkilöiden tuomitseminen. Enkä puhu nyt tappamisesta tms vaan tästä rakastumisesta "ei-toivotusti". Asian voi tuomita, ei ole toivottavaa pettää. Mutta suden lailla henkilön kimppuun hyökkääminen osoittaa aina tyypistä jotain... ei toivottua.

Ei tartte tunnustaa kaikkia syntejä elämän varrelta. Mutta tosi on, että kuka kokee olevansa täysin virheetön ja syytön yhtään mihinkään pahaan tai väärään tekoon niin hän kai vois sitten olla se ensimmäinen kiven heittäjä. Esim. "Kiven heittäjä myöskin".

Mäkin kivitän kaikki, jotka on varastanu sinisen karkin, koska mä olen vaan varastanu punasen karkin.

• vaikken elina olekaan

sinut on nyt täällä tuomittu vaikka miksi. Minusta on kunnioitettavaa, että jollakulla on rohkeutta myöntää väärät tekonsa ja pyytää niitä anteeksi.
      Toivoisin ex-mieheni joskus tekevän sen saman. Mutta vain, jos hän todella tarkoittaa sitä.
      Mitään se ei enää muuttaisi välillämme, mutta merkitsisi silti paljon.
      Samoin Elinaa saattaa todella auttaa kuulla "totuus" exästään. Täällähäm toitotetaan koko ajan kuinka petetty on jollain tasolla itse syyllinen petetyksi jättämiseen; mitäs ei anna, on läski, on muuten vain kamala. Mutta kyllä niitä tyyppejä löytyy, jotka eivät kykene sitoutumaan, vaan täytyy koko ajan etsiä uutta, kun vanha alkaa kyllästyttää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      89
      4120
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      35
      3201
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      103
      2313
    4. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      31
      2168
    5. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      86
      1954
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1857
    7. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1830
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1577
    9. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1537
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1511
    Aihe