Tamara Lundin konsertti telkkarissa. Sattui sopivasti projektiruoan kanssa nautittavaksi samaan aikaan.
Olihan mahtava
27
946
Vastaukset
- tähtitoimittaja ejk
ja mikset kertonut aikaisemmin, meikäläisen aika kun menee täällä virtuaalissa. Hmm, Tamara Lundin laulama Jäljet hiekassa on kyllä erittäin dundeella laulettu juttu.
- sirkku:)
Juuri nyt, tällä hetkellä, kun tuo nauha pyörii, kuuluu Jäljet hiekassa...;) Ähhähhäää...!;)
- tähtitoimittaja ejk
sirkku:) kirjoitti:
Juuri nyt, tällä hetkellä, kun tuo nauha pyörii, kuuluu Jäljet hiekassa...;) Ähhähhäää...!;)
otanpa tuosta hyllystä ja laitan soimaan, noooiin, hyvin tuntuu kuuluvan. Mitäs nyt sitten sanot... voisin kehuskella tässä parilla muullakin kappaleella. Oletko ikinäs kuullut Josen aariaa Toscasta, kun riisutaan vaatteita ihanan vartalonsa yltä, uijui sentään... häh lepakko.. vastaa.. ;))))))
tähtitoimittaja ejk kirjoitti:
otanpa tuosta hyllystä ja laitan soimaan, noooiin, hyvin tuntuu kuuluvan. Mitäs nyt sitten sanot... voisin kehuskella tässä parilla muullakin kappaleella. Oletko ikinäs kuullut Josen aariaa Toscasta, kun riisutaan vaatteita ihanan vartalonsa yltä, uijui sentään... häh lepakko.. vastaa.. ;))))))
Oikeammin kaksi juttua...
Toscan tiedän, mutta ollakseni rehellinen sanon suoraan, että oopperat tai operetit eivät minuun koskaan oikein aidosti ole kolahtaneet. Tiedän, että on ällistyttävä taito hallita laulaminen siten, mutta itse siis vain en jostakin syystä erikoisemmin pidä... Hiukan sama asia kuin jazzin suhteen; tiedän, että jos soittamisen tai laulamisen hallitsee hyvin, se on upeaa musiikkia, mutta se ei vain minuun oikein kolahda... Sama asia koskee jalkapalloakin...;)
Ai niin; nuo Lundin esittämät kappaleet, joista tuolla toisessa kommentissani puhuin, löytyvät minulta kaikki ikivanhoilta kaseteilta - jotkut jopa useammaltakin...
Mutta nytpä sain sopivan tilaisuuden osoittaa jälleen kerran tyhmyyteni! Kuulun nääs sarjaan 'ihmisiä, jotka uskaltavat tyhmyytensä myöntää'... Mitä tarkoitetaan palstalepakoilla? Kysyn sitä siis aivan aidosti. Lepakolla ymmärrän tarkoitettavan ainakin lesboa, mutta... täällä...? Kertokaa nyt edes joku minulle, tyhmälle...!;)) - tähtitoimittaja ejk
Oikeammin kaksi juttua...
Toscan tiedän, mutta ollakseni rehellinen sanon suoraan, että oopperat tai operetit eivät minuun koskaan oikein aidosti ole kolahtaneet. Tiedän, että on ällistyttävä taito hallita laulaminen siten, mutta itse siis vain en jostakin syystä erikoisemmin pidä... Hiukan sama asia kuin jazzin suhteen; tiedän, että jos soittamisen tai laulamisen hallitsee hyvin, se on upeaa musiikkia, mutta se ei vain minuun oikein kolahda... Sama asia koskee jalkapalloakin...;)
Ai niin; nuo Lundin esittämät kappaleet, joista tuolla toisessa kommentissani puhuin, löytyvät minulta kaikki ikivanhoilta kaseteilta - jotkut jopa useammaltakin...
Mutta nytpä sain sopivan tilaisuuden osoittaa jälleen kerran tyhmyyteni! Kuulun nääs sarjaan 'ihmisiä, jotka uskaltavat tyhmyytensä myöntää'... Mitä tarkoitetaan palstalepakoilla? Kysyn sitä siis aivan aidosti. Lepakolla ymmärrän tarkoitettavan ainakin lesboa, mutta... täällä...? Kertokaa nyt edes joku minulle, tyhmälle...!;))nämä tykkäämiset tietenkin. Kuuntelen kyllä sujuvasti oopperoita, mutta jazz on sellainen musiikin laji joka ei minuunkaan kolahda.
Palstalepakko on palstalepakko, täällä sillä ei tarkoiteta lesboa vaan on sellainen hellittelynimi kaikille palstan huuhkajille. ;)) Vähän niin kuin kalkkuna, kuttu, uuhi, koppelo, kotka ja mitä näitä onkaan. Esim. kuttu on hyvin suosittu! - sirkku:)
nämä tykkäämiset tietenkin. Kuuntelen kyllä sujuvasti oopperoita, mutta jazz on sellainen musiikin laji joka ei minuunkaan kolahda.
Palstalepakko on palstalepakko, täällä sillä ei tarkoiteta lesboa vaan on sellainen hellittelynimi kaikille palstan huuhkajille. ;)) Vähän niin kuin kalkkuna, kuttu, uuhi, koppelo, kotka ja mitä näitä onkaan. Esim. kuttu on hyvin suosittu!Olen siis sitä mieltä, että jazz on upeaa musiikkia, mutta itse en sitä kovinkaan paljoa jaksa kuunnella... Jossakin paikan päällä livenä ehkä joskus, mutta, mutta... Kuteen jalkapallokin; upeaa urheilua, mutta mieluummin katson jääkiekkoa.
Kiitos kuitenkin 'lepakkoselvityksestäsi' - jos siis puhuit totta, kun puhuit 'hellittelynimistä'...! Kun nääs jäi vaivaamaan vielä tuo, että antaako sana ymmärtää kyseessä olevan myönteisen vai kielteisen merkityksen lepakolle...?;) Kuttu kuulostaa kieltämättä kivalta... Ja uuhi... Mutta... - tähtitoimittaja ejk
Olen siis sitä mieltä, että jazz on upeaa musiikkia, mutta itse en sitä kovinkaan paljoa jaksa kuunnella... Jossakin paikan päällä livenä ehkä joskus, mutta, mutta... Kuteen jalkapallokin; upeaa urheilua, mutta mieluummin katson jääkiekkoa.
Kiitos kuitenkin 'lepakkoselvityksestäsi' - jos siis puhuit totta, kun puhuit 'hellittelynimistä'...! Kun nääs jäi vaivaamaan vielä tuo, että antaako sana ymmärtää kyseessä olevan myönteisen vai kielteisen merkityksen lepakolle...?;) Kuttu kuulostaa kieltämättä kivalta... Ja uuhi... Mutta...myönteisessä merkityksessä. Kaffepalsta nimettiinkin jossain vaiheessa lepakkoluolaksi, johon Jermuxi järjesti sekä riippuvaisuuspaikkoja että täysylösalaisinpitoa. ;))
- Marion.T
tämä viikonloppu on aina sellaista hässäkkää ettei ehdi paljon televisiota katsomaan - koneelle sentään täytyy välillä kurkistaa :))
Minä tykkäsin Tamara Lundin laulusta ja tyylistä muutenkin.
En edes tiennyt että hän sairasti syöpää..... - pumptsipum
Aika ällö, typerä ex-diiva. Jostainhan pitää kuitenkin saada aihe avaukseen, niitä ei ole hääppösiä ollutkaan, hyvä yritys tämä hätäri sulta...
- tähtitoimittaja ejk
älä nyt siinä... ihan yhtä hyvä aihe kuin joku muukin. Minä en keksisi edes tällaista, mutta kyllä arvostelen muiden avauksia ihan yhtä auliisti kuin sinäkin. Siitäköhän se johtuu, ettei itse pysty sen parempaan? Se mitä mieltä on Tamara Lundista on tietty jokaisen oma asia ja saa siitä mielipiteensä sanoa, mutta kyllä hän yritti osaltaan hälventää raja-aitoja klassisen ja iskelmämusiikin välillä, vaikka enemmän oopperan puolelle kallistuikin.
- pumptsipum
älä nyt siinä... ihan yhtä hyvä aihe kuin joku muukin. Minä en keksisi edes tällaista, mutta kyllä arvostelen muiden avauksia ihan yhtä auliisti kuin sinäkin. Siitäköhän se johtuu, ettei itse pysty sen parempaan? Se mitä mieltä on Tamara Lundista on tietty jokaisen oma asia ja saa siitä mielipiteensä sanoa, mutta kyllä hän yritti osaltaan hälventää raja-aitoja klassisen ja iskelmämusiikin välillä, vaikka enemmän oopperan puolelle kallistuikin.
Anteeksi kauheasti, jatka vahtimista äläkä anna ihmisten sanoa mitä haluavat, voi tulla riitaa.
En ole pitänyt Lundista koskaan. Enkä Mattilan Karitasta.
Tykästyminen voi alkaa jos on määräys ja pakko. - tähtitoimittaja ejk
pumptsipum kirjoitti:
Anteeksi kauheasti, jatka vahtimista äläkä anna ihmisten sanoa mitä haluavat, voi tulla riitaa.
En ole pitänyt Lundista koskaan. Enkä Mattilan Karitasta.
Tykästyminen voi alkaa jos on määräys ja pakko.siinähän sinä taas olet. ;)
Tietysti ihmiset saa sanoa mitä haluavat, sen takia minäkin sanon mitä haluan. Niinkuin sinäkin, eikös olekin ihanaa tämä virtuaali? Kaikki saavat sanoa, sanoa, sanoa.... oijoi. En minäkään tykkää Lundista paitsi siitä hiekan jäljistä. Mattilan Karitasta en osaa sanoa oikein mitään, mutta ei kai se turhaan ole tuolla maailmalla suosittu, omalla alueellaan. Se ei tietysti tarkoita että pitäisi kaffella nousta aplodeeraamaan, tykkää kuka tykkää. Tykkää ihan mistä tykkäät, niin minäkin teen. Jee!! Jokos on imuroitu? - pumptsipum
siinähän sinä taas olet. ;)
Tietysti ihmiset saa sanoa mitä haluavat, sen takia minäkin sanon mitä haluan. Niinkuin sinäkin, eikös olekin ihanaa tämä virtuaali? Kaikki saavat sanoa, sanoa, sanoa.... oijoi. En minäkään tykkää Lundista paitsi siitä hiekan jäljistä. Mattilan Karitasta en osaa sanoa oikein mitään, mutta ei kai se turhaan ole tuolla maailmalla suosittu, omalla alueellaan. Se ei tietysti tarkoita että pitäisi kaffella nousta aplodeeraamaan, tykkää kuka tykkää. Tykkää ihan mistä tykkäät, niin minäkin teen. Jee!! Jokos on imuroitu?Ihan en ymmärrä keneksi minua luulet. No, enivei, kivasti otat kaiken mitä sinulle suollan, suola illalleni olet! Kiitos! Ja hyvää yötä---kiva kun lyönnit eivät mene tuuleen, vastus tuntuu. Jatka! Minä menen.
- tähtitoimittaja ejk
pumptsipum kirjoitti:
Ihan en ymmärrä keneksi minua luulet. No, enivei, kivasti otat kaiken mitä sinulle suollan, suola illalleni olet! Kiitos! Ja hyvää yötä---kiva kun lyönnit eivät mene tuuleen, vastus tuntuu. Jatka! Minä menen.
tullaan ja mennään, sitähän tämä. Pakko jatkaa vielä hetki. Unosia sulle. ;)
Niinpä oli! Mahtavaa! Onneksi huomasin jo eilen, että se tulee tänään, joten otin nauhalle. Uskotko, jos sanon, että sen jälkeen kelatessani nauhaa 'hiukan' takaisin päin, kone pelitti niin nopeasti, että sitä mentiinkin taas jälleen lähes konsertin alkuun - ja annoin nauhan jäädä pyörimään...?!
Kuulun siihen osaan 'nuorisoa', jolle biisit Sinun omasi, Hyväile vaan, Lapin tango ja Yksinäinen pihlaja - kuten Uralin pihlajakin - merkitsivät jo aikoinaan niin kovin paljon... Kaikki nuo... Herkkää, kaunista, nostalgista minun mielessäni.
Mikäs se sinun projektiruokasi oli? Jos saan kysyä...? Täällä päässä oli riitelyä kuultavissa yhtä aikaa konsertin kanssa... Nyt kuulen vain siis Lundia.- koltis
Olisi pitänyt nauhoittaa, tuli vaan niin yllättäen.
Projektiruoka on yleensä aikaa ja vaivaa vaativaa. Tälläkertaa erilaisten vihannesten valmistaminen nautittavaksi kuhakalan kanssa. Niin ja kastikkeeksi vielä pinaatti-sipuli-muhennos. - minä
äitisi jakselee?????
minä kirjoitti:
äitisi jakselee?????
vastailen vasta nyt. En illalla myöhemmin enää ehtinyt käydä täällä edes lueskelemassa viestejä lainkaan.
Olisipa kivaa tietää, kuka olet... Luotan kuitenkin siihen, että aidosti asiaa kysyit. Kiitos kysymästäsi siis; äitini voi jo paljon paremmin, mutta tuolla niin kovin kaukana hän ikävöi tavattomasti... Toivottomalta näyttää minunkin pääsyni siellä edes käymään... Hänellähän todettiin - kuten epäilin alunperinkin - lievä aivoinfarkti, minkä seurauksena oikea jalka ei totellut käskyjä, ja puhe oli hieman takeltelevaa. Nyt puhe sujuu, mutta kävelyn takia hänet on siirretty vaativan kuntoutuksen osastolle - mikä taas tietää siis sitä, että siellä hänet yritetään saada kotiutettua mahdollisimman pian...
Jos siis aidosti halusit tietää, kiitän sinua välittämisestäsi. En kuitenkaan voi mitään sillekään, että huoleni hänen voinnistaan on mielessäni päivin ja öin... - sirkku:)
koltis kirjoitti:
Olisi pitänyt nauhoittaa, tuli vaan niin yllättäen.
Projektiruoka on yleensä aikaa ja vaivaa vaativaa. Tälläkertaa erilaisten vihannesten valmistaminen nautittavaksi kuhakalan kanssa. Niin ja kastikkeeksi vielä pinaatti-sipuli-muhennos.Uteliaisuuttani vielä kyselen... Miten laitat vihannekset, jos niiden laittaminen on aikaa vaativaa touhua...? Wokkipannussa...? Itse olen nimittäin kovin usein joko niin kiireinen tai niin laiska, että vain höyryttelen tai kiehauttelen vihannekset. Pelloista suoraankin saamani vihannekset olen lähes aina esikeittänyt ja heittänyt pakkaseen. Porkkanaraasteenkin - kuten monet muutkin raasteet - voi muuten pakastaa, mutta niihin kieltämättä tulee usein ikään kuin vetinen maku pakastamisen jälkeen...
Entäs... Miten laitat kuhan? Uunissa ehkä? Kuhahan on vietävän ruotoinen kala, mutta älyttömän hyvää maultaan! - koltis
Uteliaisuuttani vielä kyselen... Miten laitat vihannekset, jos niiden laittaminen on aikaa vaativaa touhua...? Wokkipannussa...? Itse olen nimittäin kovin usein joko niin kiireinen tai niin laiska, että vain höyryttelen tai kiehauttelen vihannekset. Pelloista suoraankin saamani vihannekset olen lähes aina esikeittänyt ja heittänyt pakkaseen. Porkkanaraasteenkin - kuten monet muutkin raasteet - voi muuten pakastaa, mutta niihin kieltämättä tulee usein ikään kuin vetinen maku pakastamisen jälkeen...
Entäs... Miten laitat kuhan? Uunissa ehkä? Kuhahan on vietävän ruotoinen kala, mutta älyttömän hyvää maultaan!Ruoan valmistumisen ja kattauksen kannalta.Oikea kypsyysaste ja ennenkaikkea maustaminen heittää haastetta tarpeeksi. Lievän suolaisessa kasvisliemessä keittämisen jälkeen roiskasen vihanneksiin sopivasti voita ja hunajaa, basilikaa ja rakuunaa vähän heinistä riippuen unohtamatta koristepersiljat. Kuhan paistoin voisessa pannussa ihan simppelisti kullan keltaiseksi. Sitä ennen pötkäleet oli suola, sitruunapippuri ja kalamaustekääreessä jääkaapissa muhimassa. Fisujen viereen lusikallinen pinaatti-sipulimuhennosta joka on keitetty tipassa maitoa ja muskotilla maustettuna. Oli tossa eilen puuhaa tarpeeksi, mutta olipahan hyvää kuivan valkkarin kanssa.
koltis kirjoitti:
Ruoan valmistumisen ja kattauksen kannalta.Oikea kypsyysaste ja ennenkaikkea maustaminen heittää haastetta tarpeeksi. Lievän suolaisessa kasvisliemessä keittämisen jälkeen roiskasen vihanneksiin sopivasti voita ja hunajaa, basilikaa ja rakuunaa vähän heinistä riippuen unohtamatta koristepersiljat. Kuhan paistoin voisessa pannussa ihan simppelisti kullan keltaiseksi. Sitä ennen pötkäleet oli suola, sitruunapippuri ja kalamaustekääreessä jääkaapissa muhimassa. Fisujen viereen lusikallinen pinaatti-sipulimuhennosta joka on keitetty tipassa maitoa ja muskotilla maustettuna. Oli tossa eilen puuhaa tarpeeksi, mutta olipahan hyvää kuivan valkkarin kanssa.
Voisinpa jopa tallentaa vinkkisi. Kiitos. Olen aina ollut sitä mieltä, että laitan hyvää ruokaa ja että olen hyvä leipuri, mutta nykyisin juuri noitten töitteni takia ruuanlaittoni on mennyt mahdollisimman lyhyen kaavan mukaan... Meillä kun lisäksi myös tuo toinen puolisko sekä laittaa hyvää ruokaa että leipoo mielellään, niin usein juuri viikonloppuisin hän valmistaakin syömisemme...
Mausteista pidämme molemmat. Kalan kanssa käytän usein miehen maustepurkkiin tekemää mausteseosta; suola, valkopippuri ja kuivattu tilli ehdottomasti mukana, mutta usein monia muutakin mausteita. Itse muuten - noista mausteista puheen ollen - jostakin syystä en rakuunasta erityisemmin pidä... Heitän sitä kylläkin joskus jopa joihinkin keittoihin, mutta lempimausteisiini rakuuna ei kuulu. Ja muuten; yksi mauste on, josta en ole koskaan oppinut pitämään lainkaan: kumina. Siksi en voi sietää esimerkiksi 'joululimppuakaan'... Makuasioita nämäkin, tietenkin.
- taikanainen
kuuntelin, ei ihan ykkössuosikeihin lukeudu, mutta kuuntelee ennenkuin turpiinsa ottaa. :o)
Kantava ääni oli rouvalla, sellainen kipale: autiona,katu öinen nyt kulkee....on ihan kuunneltava.- sirkku:)
Sanoin jo tuolla aiemmin, että itse en hänen tuosta ooppera- tai operettipuolestaan varsinaisesti pitänyt, mutta noista, joita tuolla esimerkkeinä luettelin, olen aina pitänyt erittäin paljon.
"Autiona katu öinen nyt valvoo,
unisena lyhty loistettaan luo.
Ikkunassa yksi on jota palvoo
kiihkeänä koko syömeni tuo...
... Suukon hellän painan poskelles
ja syliin suljen sinut näin;
on hyvä olla kanssas lähekkäin.
Sun vain, sinun omasi ain oon
- kai olla saan..."
Sinun omasi.Rami Sarmasto sävelsi biisin aikoinaan, ja Tamara sanoitti sen. Pari oli kihloissa, ja hääpukukin oli hankittu, mutta Sarmasto menehtyi kolarissa ...muistaakseni heidän ajaessaan yhdessä suoraan tukkirekan perään... - taikis
Sanoin jo tuolla aiemmin, että itse en hänen tuosta ooppera- tai operettipuolestaan varsinaisesti pitänyt, mutta noista, joita tuolla esimerkkeinä luettelin, olen aina pitänyt erittäin paljon.
"Autiona katu öinen nyt valvoo,
unisena lyhty loistettaan luo.
Ikkunassa yksi on jota palvoo
kiihkeänä koko syömeni tuo...
... Suukon hellän painan poskelles
ja syliin suljen sinut näin;
on hyvä olla kanssas lähekkäin.
Sun vain, sinun omasi ain oon
- kai olla saan..."
Sinun omasi.Rami Sarmasto sävelsi biisin aikoinaan, ja Tamara sanoitti sen. Pari oli kihloissa, ja hääpukukin oli hankittu, mutta Sarmasto menehtyi kolarissa ...muistaakseni heidän ajaessaan yhdessä suoraan tukkirekan perään...kiitos vaan historiikista, olen edelleenkin vahvasti sitä mieltä että keskustelupalstoilta oppii asioita. Tuota en tiennyt aiemmin.
Niin, oopperamusiikki ei minuakaan niin valtavasti sävähdytä, lonserteissa en käy, mutta mikäli telkusta sattuu tulemaan niin saatan jopa jäädä seuraamaan. Oopperalaulajien taito ja koulutettu ääni kyllä hämmästyttävät toisinaan. taikis kirjoitti:
kiitos vaan historiikista, olen edelleenkin vahvasti sitä mieltä että keskustelupalstoilta oppii asioita. Tuota en tiennyt aiemmin.
Niin, oopperamusiikki ei minuakaan niin valtavasti sävähdytä, lonserteissa en käy, mutta mikäli telkusta sattuu tulemaan niin saatan jopa jäädä seuraamaan. Oopperalaulajien taito ja koulutettu ääni kyllä hämmästyttävät toisinaan.Me ikä-ihmiset, kuuntelimme wanhoja saksalaisia slaagereita mieli pilvissä.
Lauantai-illan toivotut vaikuttivat musiikillisen maun kehittymiseen.
Joistain jazz-suuntaukset eivät kolahda.
Sitten satuttiin kerran Turun messuille.
Vanhat mestarit soittivat livenä vanhaa Dixiejazzia.
Konsertin upeutta en voi unohtaa IKINÄ!!- sirkku:)
capt.cöpenick kirjoitti:
Me ikä-ihmiset, kuuntelimme wanhoja saksalaisia slaagereita mieli pilvissä.
Lauantai-illan toivotut vaikuttivat musiikillisen maun kehittymiseen.
Joistain jazz-suuntaukset eivät kolahda.
Sitten satuttiin kerran Turun messuille.
Vanhat mestarit soittivat livenä vanhaa Dixiejazzia.
Konsertin upeutta en voi unohtaa IKINÄ!!Siinähän monta kertaa monen homman juju piileekin... Että paikan päällä kaikki tuntuukin erilaiselta kuin telkkaria katsoen tai radiota kuunnellen...! Oli kysymys sitten musiikista tai urheilusta.
Ensimmäiset biisit, joihin Lundin laulamina ihastuin, hän oli levyttänyt jo ennen kuin itse aloin sen tyylisestä musiikista kiinnostua... Beatles oli ensin minulle kaikki kaikessa! Merkitsee kieltämättä vieläkin... Olen kuin naispuolinen Esa Nieminen...;) Olin kai noin 12, 13 ja 14 vee, kun esimerkiksi Lapin tango, Sinun omasi ja Hyväile vaan - liittyen ensirakkauteeni - merkitsivät niin kovin paljon...;)
Muuten; nuo Lauantain toivotut muistan hyvin! Nostalgiset tunnelmat tulivat mieleeni heti, kun sanat tässä näin... Samoin kuin aika, jolloin radiosta sunnuntaisin tuli Sävellahja... Molemmissa ohjelmissa kuului ensin klassista musiikkia, 'keveten' koko ajan ohjelman loppua kohti. Niitä loppuosioita oli aivan pakko saada kuunnella - ja nauhoittaa niin kovin innokkaasti...;)
jotakuta sattuisi Tamara Lundin elämä - ja etenkin hänen tuotantonsa kiinnostamaan enemmänkin, seuraava linkki...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tamara_Lund
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t907326- 373877
- 453470
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402602- 2292566
- 402393
- 1292329
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292219Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202015- 451912