Aloitin vuosi sitten Diane Novan syönnin ehkäisyn ja iho-ongelmien vuoksi.
Iho tuli kuntoon ja olen sen puoleen ollut erittäin tyytyväinen. Mielialan vaihteluja on ollut (välillä itkuisuutta ja alakuloisuutta), mutta tähän asti olen pärjännyt niiden kanssa. Muita sivuvaikutuksia ei ole ollut.
Nyt kuitenkin viime aikoina on kummallisesti masentanut ihan kunnolla, enkä keksi siihen muuta syytä kuin pillerit.
Olenkin miettinyt Yasmineihin siirtymistä, mutta pelottaa hieman mitä tapahtuu iholle. Tiedän että Yasmineillakin on parantava vaikutus, mutta miedompia kuitenkin kun ovat. Lisäksi olen kuullut että olisivat monilta vieneet kaikki halut ja se ei kuulosta hyvältä.
Kysyisinkin kokemuksia Yasminesta niiltä, jotka ovat vaihtaneet Diane Novasta Yasmineen juuri voimakkaan masentuneisuuden vuoksi. (Olisi kiva kuulla kokemuksia siis myös niiltä, jotka ovat käyttäneet Yasminea jo pidemmän aikaa, eikä ainoastaan niiltä, jotka ovat syöneet vasta yhden levyn)
Iho tuli kuntoon ja olen sen puoleen ollut erittäin tyytyväinen. Mielialan vaihteluja on ollut (välillä itkuisuutta ja alakuloisuutta), mutta tähän asti olen pärjännyt niiden kanssa. Muita sivuvaikutuksia ei ole ollut.
Nyt kuitenkin viime aikoina on kummallisesti masentanut ihan kunnolla, enkä keksi siihen muuta syytä kuin pillerit.
Olenkin miettinyt Yasmineihin siirtymistä, mutta pelottaa hieman mitä tapahtuu iholle. Tiedän että Yasmineillakin on parantava vaikutus, mutta miedompia kuitenkin kun ovat. Lisäksi olen kuullut että olisivat monilta vieneet kaikki halut ja se ei kuulosta hyvältä.
Kysyisinkin kokemuksia Yasminesta niiltä, jotka ovat vaihtaneet Diane Novasta Yasmineen juuri voimakkaan masentuneisuuden vuoksi. (Olisi kiva kuulla kokemuksia siis myös niiltä, jotka ovat käyttäneet Yasminea jo pidemmän aikaa, eikä ainoastaan niiltä, jotka ovat syöneet vasta yhden levyn)
Vastaukset 11
Vanhimmat
mutta lopetin ne.ihon piti loistavassa kunnossa,kaikki finnit katos, rinnat suureni, ulkoinen olemus siis parani mutta sisältä päin olin aivan sekasin koko muija! mielialat heitteli, masensi, ärsytti pienetkin asiat, huutokohtaukset,raivarit, mielialanvaihdokset..kaikki nää tuli tutuiks..limakalvot kuivu ja seksihalut lähti.. sit loppu niiden syönti... ennemmin pari näppyä kun sekopää.
Netistä löytyy sivustoja, joilla naiset kertovat nimenomaan Yasminen runsaista haittavaikutuksista; erit. siitä miten polla menee sekaisin. Kannattaa tutustua niihin ja lopettaa moisen p-kan syönti oitis.
Vaihdoin Diane Novasta Yasminiin noin 2-vuotta sitten. Ihossa en ole muutoksia huonompaan huomannut Diane Novien jälkeen, vaikka itsellänikin finnejä ja ihon rasvaisuutta on ollut todella paljon.
Vaihdoin aikoinaan Dianet pois alapään limakalvojen runsaan kuivumisen takia, koska seksi ei kertakaikkiaan enää onnistuntut. Yasminin kanssa tilanne on hieman parempi.
Juttele lääkärisi kanssa, jos yasminit eivät olekaan hyvät voihtan aina kokeilla vielä jotain muita pillereit.
Joo söin Yasmineita jtn. 1.5v.. Iho pysy kunnossa, mutta mielialat vaihteli paljon, ja limakalvot kuivu
...olette siis vaihtaneet Diane Novasta Yasmineen mielialan vaihteluiden takia, mutta Yasmin ei ole ollut parempi vaihtoehto. Paska homma.
söin yasminia n. 1,5 vuotta ja lopetin noin kuukausi sitten, koska halut olivat täysin kadonneet. Söin niitä siis ehkäisyyn ja niitä syödessä en tosiaan ehkäisyä tarvinnut. Nyt kun en syö niin ehkäisylle olis todellä käyttöä. Kuukaudessa halut ovat palanneet ja enpä enää haluais syödä pilsuja. Aviomieskin on tyytyväinen uuteen minuun. Nyt vain en tiiä minkä ehkäisyn ottais käyttöön.
Mä söin vuoden verran Yasminea ja sain keuhkoveritulpan. Olin koko ajan väsynyt, masensi ja mielialat heitteli. Mulle ne ei todellakaan sopineet, mutta kaikki ovat yksilöitä, sulle ne voivat sopiakin!
semmonen juttu vielä, että olen alle 25v (nuorille ei yleensä tule veritulppaa). Makasin teholla peri päivää ja viikon sairaalassa sisätautiosastolla. Kyllä pikkasen pelästytti, mutta nyt jaksaa taas ja pystyy hengittämään kunnolla! En halua pelotella ketään, mutta on hyvä tietää sekin, että aina e-pilleri ei ole paras vaihtoehto. Se on myrkkyä!
MÄ vaihdoin Diane Novasta Yasminiin kaksi vuotta sitten. Yasminin kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Seksi maistuu, iho on hyvä, mieliala erinomainen. OLen Yasmineiden kanssa ihan oma itseni. Diane Novan kanssa oli kaikenlaisia ongelmia.
Söin Diane Novaa yhteensä kuusi kuukautta. Kolmen ekan kuukauden aikana ei ollut mitään ongelmia, rinnat kasvoivat, hiukset eivät enää rasvoittuneet niin helposti kuin aikaisemmin ja iho parani voi sanoa, että huomattavasti. Kuukautiset väheni niin vuodon määrältä kuin päivien kestoltakin. Painoni ei noussut yhtään Diane Novan aikana.
Neljän kuukauden jälkeen aloin kärsiä kerran kuukaudessa migreenistä. Pikkuhiljaa tuli mukaan mielialan vaihtelut ja itkuisuus. Lopulta tuli vielä jonkinasteinen syömishäiriö.
Vaihdoin Yasmineen ja olen nyt syönyt tasan neljä kuukautta. Ainakaan tähän mennessä painoni ei ole edelleenkään noussut. Finnejä tulee taas jonkin verran enemmän kuin Dianen aikoihin. Aluksi tuntui, että kaikki on hyvin, mutta mielialan vaihtelut ja itkuisuus alkavat taas pikkuhiljaa olla liian tuttua. Ruoan kanssa tosin ei enää ole mitään ongelmia. Syön Yasmineita vielä muutaman kuukauden ja katson mihin suuntaan tässä oikeen ollaan menossa.
Laitan masentuneisuuden ja itkuisuuden selvästi pillereiden syyksi, sillä pohjimmiltani tunnen olevani onnellinen (monestakin syystä, joita on tapahtunut viimeisen vuoden sisällä). En myöskään aina edes pysty selittämään mielialani tai itkuisuuden syytä. "Selvempinä" aikoina ymmärrän esim. syyn itkuun olleen erittäin naurettava.
"Laitan masentuneisuuden ja itkuisuuden selvästi pillereiden syyksi, sillä pohjimmiltani tunnen olevani onnellinen (monestakin syystä, joita on tapahtunut viimeisen vuoden sisällä). En myöskään aina edes pysty selittämään mielialani tai itkuisuuden syytä. "Selvempinä" aikoina ymmärrän esim. syyn itkuun olleen erittäin naurettava."
Minulla juuri näin myöskin. Ja kärsin siitä erittäin paljon.. niinkuin myös läheiset ihmiset ympärillä, jotka joutuvat kestämään minua. Toivon kyllä todella että ne Yasminit olisivat paremmat, eikä tarvitsisi niitä enää lähteä vaihtamaan...