Mikä pesuaine astianpesukoneeseen?

kaarin_ep

Eli kysyisin nyt teiltä hyvät ihmiset, että mikä olisi parasta astianpesuainetta tiskikoneeseen? Missä olisi hinta/laatusuhde kohdallaan!!! Tuntuu hiukan hullulta kysymykseltä, mutta emme ole koskaan ennen omistaneet astianpesukonetta-> mutta nyt sellaisen omistamme:)

45

24009

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiskikone on jees

      Niin, itse käytän sellaisia tabletteja tiskikoneessa. Ne on mielestäni parhaita, koska siinä on suhteellisen oikea määrä sitä pesuainetta ja ei sitten tarvitse leikkiä jauheiden kanssa. Ja kestää se pakettikin jonkinaikaa! niitä on eri merkkejä ja hintoja. Hong Kongissa on ehkä kuitenkin parhaimmat hinnat! Sieltä tulee yleensä ostettua!

      • bosch

        En ole oikein ikinä hokannut, mikä idea noissa tableteissa on. Itse ostan Daily-merkkistä jauhetta, ja paketin kyljessä on metallinen kaatonokka, josta jauheen saa kätevästi kaadettua. Mitä kätevämpää tabletissä on, sehän täytyy kuoria käsin paketista? Kädet joutuu pesemään joka tapauksessa, siinä ei ole eroa. Jauhe on puolet halvempaa kuin tabletit ja sitä voi annostella tarkasti tarpeen mukaan. Ja kuten muut ovat todenneetkin, pesutulos on varmempi jauheen kanssa (toimii kaikilla koneilla ja ohjelmilla).


      • Anonyymi
        bosch kirjoitti:

        En ole oikein ikinä hokannut, mikä idea noissa tableteissa on. Itse ostan Daily-merkkistä jauhetta, ja paketin kyljessä on metallinen kaatonokka, josta jauheen saa kätevästi kaadettua. Mitä kätevämpää tabletissä on, sehän täytyy kuoria käsin paketista? Kädet joutuu pesemään joka tapauksessa, siinä ei ole eroa. Jauhe on puolet halvempaa kuin tabletit ja sitä voi annostella tarkasti tarpeen mukaan. Ja kuten muut ovat todenneetkin, pesutulos on varmempi jauheen kanssa (toimii kaikilla koneilla ja ohjelmilla).

        Hölynpölyä. Tabletteja ei tarvitse kuoria, koska niiden kääreet sulaa tyypillisesti siellä pesukoneessa. Ne on nimenomaan tarkoitettu sulamaan siellä. Eli myöskään käsin ei tarvitse koskea tablettien pesuaineeseen. Jauheiden kanssahan sitä nimenomaan päätyy sitä pesuainetta helposti iholle, tablettien kanssa ei päädy. Sitäpaitsi tabletteja on olemassa ns. all in one -verrsioina, joissa on mukana myös kirkastusaineet jne. Itse en kyllä alkaisi söhläämään minkään jauheiden kanssa, koska tablettien käyttö on paljon helpompaa ja lopputulos on erittäin hyvä. En alkaisi suhraamaan jauheiden kanssa vaikka näkisin enkä etenkään näin sokeutuneena. Vaikka näkisin en silti alkaisi siihen. Jauheiden kanssa annostelukin on lievästi sanottuna mitä sattuu ja lisäksi tablettien käyttäminen on paljon vaivattomampaa.

        T. miksuh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölynpölyä. Tabletteja ei tarvitse kuoria, koska niiden kääreet sulaa tyypillisesti siellä pesukoneessa. Ne on nimenomaan tarkoitettu sulamaan siellä. Eli myöskään käsin ei tarvitse koskea tablettien pesuaineeseen. Jauheiden kanssahan sitä nimenomaan päätyy sitä pesuainetta helposti iholle, tablettien kanssa ei päädy. Sitäpaitsi tabletteja on olemassa ns. all in one -verrsioina, joissa on mukana myös kirkastusaineet jne. Itse en kyllä alkaisi söhläämään minkään jauheiden kanssa, koska tablettien käyttö on paljon helpompaa ja lopputulos on erittäin hyvä. En alkaisi suhraamaan jauheiden kanssa vaikka näkisin enkä etenkään näin sokeutuneena. Vaikka näkisin en silti alkaisi siihen. Jauheiden kanssa annostelukin on lievästi sanottuna mitä sattuu ja lisäksi tablettien käyttäminen on paljon vaivattomampaa.

        T. miksuh

        Eiköhän tieto ole tullut 20v aikana kun viestit vuodelta 2005.. en ymmärrä miksi pitää näin vanhoihin viesteihin vastata!


    • haluat

      että korjausmies vierailee teillä useasti niin käytä ihmeessä tabletteja = kirosana nekun jumittaa kivasti pumput ja silleen. Muussa tapauksessa käytä jauhe aineita!

      • paikkaansa

        olen toistakymmentä vuotta Rosenlewissäni käyttänyt tabletteja, ensin Hong-Kongista mutta sitten kun Lidl tuli paikkakunnalle sen pillereitä.
        Ennen pillereitä käytin nestepesuainetta. Kone yli 20 vuotta vanha. Kuumavesiliitännässä.

        1 pilleri aina haarukkakaukaloon ja menoksi.

        Kone toiminut koko ajan moitteettomasti ja pesutulos erinomainen.


      • himopesijä
        paikkaansa kirjoitti:

        olen toistakymmentä vuotta Rosenlewissäni käyttänyt tabletteja, ensin Hong-Kongista mutta sitten kun Lidl tuli paikkakunnalle sen pillereitä.
        Ennen pillereitä käytin nestepesuainetta. Kone yli 20 vuotta vanha. Kuumavesiliitännässä.

        1 pilleri aina haarukkakaukaloon ja menoksi.

        Kone toiminut koko ajan moitteettomasti ja pesutulos erinomainen.

        Lidlin konetiskiaine tabletit ovat parhaita, meillä kone pyörii päivittäin, ja todella tyytyväisiä tuohon pesuaineeseen. Aiemmin käytin sun ja finish sekä lv aineita niin tabletteina kuin jauheena ja nestemäisenä. Niissäkään ei mitään vikaa mut hinta ja laatu kohdallaan Lidlin aineissa.Jos tiskikone täynnä astioita laitan koko tabletin ja jos vähän käytän puolikasta ja hyvää pesujälkeä tulee.

        Kattilat ja paistinpannut pesen aina käsin samoin puulastat.


      • 3 in 1
        himopesijä kirjoitti:

        Lidlin konetiskiaine tabletit ovat parhaita, meillä kone pyörii päivittäin, ja todella tyytyväisiä tuohon pesuaineeseen. Aiemmin käytin sun ja finish sekä lv aineita niin tabletteina kuin jauheena ja nestemäisenä. Niissäkään ei mitään vikaa mut hinta ja laatu kohdallaan Lidlin aineissa.Jos tiskikone täynnä astioita laitan koko tabletin ja jos vähän käytän puolikasta ja hyvää pesujälkeä tulee.

        Kattilat ja paistinpannut pesen aina käsin samoin puulastat.

        Itse olen mieltynyt fairy 3in1 tabletteihin, samassa paketissa kaikki, eikä tarvitse erikseen ostaa mitään. Puhdastakin tulee.


      • kaarin_ep
        3 in 1 kirjoitti:

        Itse olen mieltynyt fairy 3in1 tabletteihin, samassa paketissa kaikki, eikä tarvitse erikseen ostaa mitään. Puhdastakin tulee.

        Miten on kun kysyin Electroluxin kuluttajaneuvosta tätä tabletti asiaa, että kun on 30 min pikapesu niin se tabletti ei välttämättä kerkeä liukenemaan. Kuluttajaneuvonnassa oltiin sitä mieltä, että tabletteja ei kannata käyttää pikapesussa. Eli onko tästä kokemuksia????


      • ahfklödödkldkf
        kaarin_ep kirjoitti:

        Miten on kun kysyin Electroluxin kuluttajaneuvosta tätä tabletti asiaa, että kun on 30 min pikapesu niin se tabletti ei välttämättä kerkeä liukenemaan. Kuluttajaneuvonnassa oltiin sitä mieltä, että tabletteja ei kannata käyttää pikapesussa. Eli onko tästä kokemuksia????

        ei toimi kaikki koneet tableteilla. Pitää olla erityinen toiminto esim 3inone tableteille...
        johtuu siitä, että tabletit on tarkoitettu hajoamaan ja liukenemaan vasta tietyissä lämpötiloissa.
        Siksi on väärin iskeä vaikka lämminvesiliitäntään kone ja käyttää tabuja.
        Pese vaan jauheella ja kirkastusaineella...muista myös suolan käyttö.


      • cat70
        ahfklödödkldkf kirjoitti:

        ei toimi kaikki koneet tableteilla. Pitää olla erityinen toiminto esim 3inone tableteille...
        johtuu siitä, että tabletit on tarkoitettu hajoamaan ja liukenemaan vasta tietyissä lämpötiloissa.
        Siksi on väärin iskeä vaikka lämminvesiliitäntään kone ja käyttää tabuja.
        Pese vaan jauheella ja kirkastusaineella...muista myös suolan käyttö.

        minä kun olen kuullut ettei suolan käyttö ole tarpeellistä Suomen oloissa. Sinne kun ei käy tavallinen ruokasuola niin mistäpä hommaat sitä erikoissuolaa?


      • asdhfdhjlkjhds
        cat70 kirjoitti:

        minä kun olen kuullut ettei suolan käyttö ole tarpeellistä Suomen oloissa. Sinne kun ei käy tavallinen ruokasuola niin mistäpä hommaat sitä erikoissuolaa?

        Hyvin varustetuista kodinkoneliikkeistä, huollot ja luultavasti kaiken maailman tavaratalotkin myy.
        Itse olen törmännyt esim Expertillä...


      • töissä
        asdhfdhjlkjhds kirjoitti:

        Hyvin varustetuista kodinkoneliikkeistä, huollot ja luultavasti kaiken maailman tavaratalotkin myy.
        Itse olen törmännyt esim Expertillä...

        Hei!

        On totta ettei pikaohjelmissa tabletti välttämättä ehdi sulaa. Toisekseen tablettia ei voi annostella toisin kuin jauhetta tai nestemäistä, tulee siis pidemmän päälle kalliimmaksi.


      • edelleen töissä...
        cat70 kirjoitti:

        minä kun olen kuullut ettei suolan käyttö ole tarpeellistä Suomen oloissa. Sinne kun ei käy tavallinen ruokasuola niin mistäpä hommaat sitä erikoissuolaa?

        Suomessa on pehmeää vettä, joten suolaa ei tarvita. Asian voi varmistaa vaikka vesilaitoksen sivuilta. Mutta jos sitä suolaa haluaa laittaa niin joditon merisuola käy yhtä hyvin. Jodi rikkoo koneen.


      • korjausmiehen tuttava

        Tiskikone meni meni rikki ja syynä oli: Liian paljon käytetty pesuainetta, joka tukkeutti putket ja letkut vaahdollaan ja siksi ylikuumeni. Korjausmies suositteli tabletteja. Niissä kun on juuri oikea määrä pesuainetta.

        esim. 16 ml pesujauhetta on aika vaikea annostella millin tarkkuudella.


      • asia
        kaarin_ep kirjoitti:

        Miten on kun kysyin Electroluxin kuluttajaneuvosta tätä tabletti asiaa, että kun on 30 min pikapesu niin se tabletti ei välttämättä kerkeä liukenemaan. Kuluttajaneuvonnassa oltiin sitä mieltä, että tabletteja ei kannata käyttää pikapesussa. Eli onko tästä kokemuksia????

        on juuri niin. Älä käytä niitä tabletteja!!!!!


      • Anonyymi
        cat70 kirjoitti:

        minä kun olen kuullut ettei suolan käyttö ole tarpeellistä Suomen oloissa. Sinne kun ei käy tavallinen ruokasuola niin mistäpä hommaat sitä erikoissuolaa?

        Suolan käyttö Suomessa on täysin tuhlausta, täällä on vesi niin pehmeää että suolaa ei tarvita, tietenkin sitä tarjotaan ja mainostetaan, siihen on kaksi syytä, syy 1 on, ettå esim. keski-euroopassa on vesi kovempaa, siellä koneeseen tulee halpommin kalkkia, syy 2 on, että kauppiaat myy tietenkin kaikki mahdolliset lisäaineet joita on olemassa, vaikka niitä ei tarvita.
        Pesuaineista nestemäistä ei kannata käyttää, jauheilla voi annostella sopivasti astioiden likaisuuden (ja mitä astioita pesee) mukaan. Tableteissa taas myydään kaikki mahdolliset aineet samassa, hinta on sen mukainen. Ihmiset sanoo, että tableteilla tulee puhdasta, toki tulee, koska siinä on kaikkea aina maksimimäärä, jauhetta voi käyttää sopivan määrän. Tietysti jos pesuaineen hinnalla eikä kuluneilla astioilla ole väliä, niin kaikki myrkyt vain. Esim lasit ei tarvitse yhtä voimakasta pesuaineannosta kuin kattilat tai muut vastaavat.
        Myös luonnolle on helpotus jos sinne sullota maksimimäärää myrkkyjä, sillä astianpesukoneen pesuaineet ovat myrkkyjä vaarallisemmasta päästä.
        Vielä yksi asia, netti on pullollaan vinkkejä mitä pesuaineita kan attaa käyttää, jokaisella sivulla on toiseltaan kopioidut, muihin maihin kuin Suomeen tarkoitetut tekstit, ja kumma, pesuainemerkki vaihtuu, se vaihtuu sen mukaan kuka maksaa kenellekin login pitäjälle, ei sen mukaan että ankettaisiin vinkkejä kuluttajille. Olen myynyt mm. pesukoneita 70 luvulta alkaen. Sellainen on mm. jäänyt mieleen, että Siemensin myyntipäällikkö kertoi 80 luvulla hörönaurun kera, että kun sellaisia ihmisiä että pesevät pesukoneensakin, ei pesukone voi likainen olla kun sillä pestään. No, nykyisin on kai aineet jo pesukoneen käyttäjääkin varten erikseen. Mutta, on totta, että kone kannattaa silloin tällöin pestä, siihen ei tosin mitään eri aineita tarvita, tarvittavat löytyvät muutenkin kotoa.


      • Anonyymi

        Minä olen käyttänyt hiusgeeliä 20 vuotta, Siemensin tonnin kone, se pesee vaikka ilman pesuainetta.


      • Anonyymi

        Hölynpölyä. Itselläni on Boschin pesukone ja siinä ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia eikä vikoja vaikka olen alusta asti käyttänyt nimenomaan tabletteja. Ei pienintäkään vikaa eikä ongelmaa ole ollut ja tiskikone on sentään ollut mulla jo vuosia. Kaikkein tärkeintä on muistaa aina välillä puhdistaa se tiskikone käyttämällä ah hirveeää, tiskikoneen puhdistustabletteja. Samaten suodattimet ja suihkuvarret kannattaa puhdistaa aina välillä muutenkin. Kyllähän se tiskikone tukkeutuu, jos sitä ei pidä puhtaana. Ei se tukkeutuminen tableteista johdu vaan tiskikoneen puhtaanapitämisen laiminlyömisestä.

        T. miksuh


      • Anonyymi
        kaarin_ep kirjoitti:

        Miten on kun kysyin Electroluxin kuluttajaneuvosta tätä tabletti asiaa, että kun on 30 min pikapesu niin se tabletti ei välttämättä kerkeä liukenemaan. Kuluttajaneuvonnassa oltiin sitä mieltä, että tabletteja ei kannata käyttää pikapesussa. Eli onko tästä kokemuksia????

        Itselläni ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia tablettien kanssa, käytössä Boschin tiskikone. On ollut jo vuosia enkä ole ikinä alkanut suhraamaan jauheiden kanssa vaan aina on ollut käytössä tabletit.

        T. miksuh


      • Anonyymi
        asdhfdhjlkjhds kirjoitti:

        Hyvin varustetuista kodinkoneliikkeistä, huollot ja luultavasti kaiken maailman tavaratalotkin myy.
        Itse olen törmännyt esim Expertillä...

        Tiskikonesuola on täysin turha suomen pehmeän veden kanssa. Jos asusit jossain briteissä niinsillon asia olisi eri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiskikonesuola on täysin turha suomen pehmeän veden kanssa. Jos asusit jossain briteissä niinsillon asia olisi eri.

        Jep. Suomessa suolalle ei ole mitään tarvetta. Siskoni asui aikanaan Englannissa ja siellä vesi on niin kalkkista, että siellä suolalle on tarvetta. Suomen vesi on pehmeää, mutta englannissa esimerkiksi se on kalkin takia sen verta kovaa, että suolalle on tarvetta. Mutta siellä maaperässä onkin kalkkia aivan erilailla kuin meillä suomessa.

        T. miksuh


    • käyttäneet

      viimeiset 10 vuotta tavallisia jauheita. Eroja on, mutta tabletit ovat sika kalliita. Merkkituotteista SUN on meidän kokemusten mukaan ollut paras eikä ongelmia ole ollut. Yhtä hyvä mutta halvempi on Inexin maahantuoma Coop xtra, ei tietysti yhtä trendikästä mutta ainakin meidän koneet toimii ja annostelemaan kyllä oppii. Kannattaa kokeilla ei aineita. On kokeiltu myös tabletteja, mutta ei vastaavaa hyötyä.

      • 10 vuoden käytössä

        Meillä on hyviä kokemuksia Pirkka-pesujauheesta. Taitaa olla edelleen markkinoiden halvinta, 1,5 kg paketti (hinta alle 2 euroa) kestää hyvin 3-4 kk kohtuullisella annostelulla, ja mikä tärkeintä, pesutulos on hyvä.

        K-kaupassa ei oikein tule muutoin asioitua, mutta tiskipesuaine pitää sieltä hakea 4 kertaa vuodessa.


    • G651

      Itse käytän halvinta jauhetta mitä löytyy, katson vain paketista ettei se ole mennyt vanhaksi...vanha pesuaine ei välttämättä pese puhtaaksi. Kirkasteaine on tärkeä, jos haluaa että astiat ovat viimeisen huuhteluveden jälkeen kirkkaita ja kuivia. Kirkasteaine on säädetty pienimmälle annostukselle. 3-1 in hätsäbuuka tabletit ovat sika kalliita ja eivät välttämättä sula lyhytohjelmissa..kirkastepallo jää pohjalle odottelemaan lämpimämpiä vesiä ja pitempiä pesuohjelmia....

      • jooorma

        Halvimmaksi tulee kun laittaa vaikka puolilleen astianpesukoneen rasian fairyä. yleensä ite laitan kukkurallisen. ja tulee ennennäkemättömän puhtaita astioista oikein vinkuu kun sormella pyyhkäsee! suosittelen.


      • Anonyymi
        jooorma kirjoitti:

        Halvimmaksi tulee kun laittaa vaikka puolilleen astianpesukoneen rasian fairyä. yleensä ite laitan kukkurallisen. ja tulee ennennäkemättömän puhtaita astioista oikein vinkuu kun sormella pyyhkäsee! suosittelen.

        Täh? Tiskikoneeseen nimenomaan ei saa laittaa käsitiskiainetta.

        T. miksuh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täh? Tiskikoneeseen nimenomaan ei saa laittaa käsitiskiainetta.

        T. miksuh

        Ikivanha viesti jälleen.. mikä ihmisiä vaivaa kun ei kyetä katsomaan viestien päivämääriä! Järkeä päähän hei..


    • Kunhan nyt hankitte sen, mutta omasta kokemuksestanin (äidin tiskikone) tavallinen konetiskiaine. Mutta jos pesette sillä "käsitiskiä" niin suojakäsineet välttämättömät.

    • Matias21

      Meillä on BOSCH astianpesukone minkä aineet käypi tiskikoneseen että suosittelen pesuohjelmien

      • geeliä_koneeseen

        Kädettömät/idiootit käyttävät tabletteja. Helppo annostella, mutta
        - näissä maksetaan turhasta, kun 4in1 tai 3in1 tableteissa on mukana myös vedenpehmennintä yms. mitä Suomessa ani harvoin tarvitaan etenkin vajaita koneellisia pestäessä tai käytettäessä pientä konetta (pöytätiskari tms) pesuainetta on yli tarpeen
        - ISO ONGELMA: *tabletti ei ehkä kerkiä liukenemaan a) kokonaan b) oikeassa vaiheessa pikapesuohjelmia käytettäessä*
        - kalliita

        Jauhe on halpaa ja toimivaa, mutta sen vaihtoehdoksi on nykyään tarjolla geelimäinen pesuaine. Sitä on erittäin helppo annostella, lirutetaan vaan pullosta pesuainekaukalon 15 ml täyttömerkkiin saakka ja se oli siinä. Ei tarvi mittalusikoita eikä tule pölyä, kuten jauheista.

        Jauhetta ja geeliä käytettäessä on syytä käyttää huuhteluainettakin, jos haluaa välttää kalkkitahrat pestyissä laseissa. Meikäläisen veden kanssa huuhteluaineen annostelun voi säätää tosi pieneksi, joten sitä ei tarvi koneeseen tankata kuin pari kertaa vuodessa, mutta sekin on useimmille liikaa -> käytetään kalliita tabletteja, ongelmista huolimatta.

        Sekakäyttö eli vuoronperään geeliä/jauhetta ja tabletteja ei oikein toimi, kun tableteissa on huuhteluaine jo mukana ja koneesta pitää niitä käytettäessä kytkeä huuhteluaineen annostelu pois. Mikä yleensä vaatii pitkän tovin käyttöohjekirjan opiskelua.

        Huom kannattaa katsoa pesuainepaketista suositeltu annostus. Se ohjekin on yleensä eteläisemmille maille, missä on kova vesi, mikä lisää pesuaineen tarvetta, joten annostusta voi vielä hieman tinkiä siitä alaspäin (itse käytän n. 15 ml, vaikka paketti suosittaa 18), etenkin vajaita koneellisia pestäessä. Se perinteinen moka, minkä varten varmaan on koko idioottitabletit kehitetty, on ollut lyödä pesuainelokero ääriään myöten täyteen, jolloin ainetta on 2-3 kertainen määrä tarpeeseen nähden. Seuraavaksi ihmetellään, kun koneen tulvasuoja laukeaa (kone täyttyy vaahdosta, joka pursuaa myös "konehuoneeseen"). Oma mutsi demonnut muutaman kerran...

        Vedenpehmenninsuolaa ei meillä normaalisti tarvita, joten ao. systeemi pitää kytkeä koneesta pois päältä - käyttöohje kertoo, miten.


    • Anonyymi

      Pieni määrä apk geeliä koneen
      Pesuaine lokeroon. Ja kirkaste
      Automatiikka käyttöön.
      Puhdasta tulee ja geeli
      Liukenee myös pikapesussa.
      Ei jää kalkkijäämiä.

    • Anonyymi

      Lidlistä hankittuja tabltteja ollut jo pidemmän aikaa ja hyvin on puhdistunut jopa pikapesulla (30min). Kone on jo iäkkäämpi AEG Favorit.

      Koska 1 tabletti on liikaa käytän puolikkaita ja hinta per pesu myös halpenee, elimistö ja luonto tykkää kun vähemmän myrkkyä. !!! :)

      Suosittelen lukemaan:

      https://www.is.fi/asuminen/art-2000008479739.html

      "Muutenkin turha myrkyttää läheisiään kokonaisen tiskitabletin jäämillä, ellei juuri se satu olemaan tarkoituskin". :)

    • Anonyymi

      Joko Nivalan ja s ryhmä on LVI Timo roimelan osuuden tehnyt , käsi tiski, Haapajärvi,asuu rivitalossa vanhainkoti yhdistys, on Rikosilmoitus asia, puhelin häirintä. Käsi tiski tulee väärin, ja nurkat huutaa Timo roimelan s market Haapajärvi nurkkaa.

      • Anonyymi

        Oletko jo keskustellut ammattilaisten kanssa lääkityksestäsi?


    • Anonyymi

      Onko heittää suositusta hyvästä pesutabletista, joka ei sisällä zeoliittia?

    • Anonyymi

      Kyllä se fairyä pitää olla!ruiki sitä reilusti astioihin päälle.

      • Anonyymi

        Tiskikoneeseen nimenomaan ei saa mennä ruikkimaan käsitiskiainetta.

        T. miksuh


    • Anonyymi

      Ihan turha minkään jauheiden kanssa alkaa pelleilemään. Tabletit hoitaa pesun hyvin ja lisäksi tiskikoneen on tarkotus ehlpottaa elämää eikä hankaloittaa sitä. Jauheiden kanssa pelleily vain hankaloittaa elämää ja lisäksi annostelu on sen kanssa aina epämääräistä. Vähänkin liikaa niin heti on pesuainejäämiä astioissa mikä on silkkaa myrkkyä. Liian vähän niin astiat ei lähde puhtaaksi. Lisäksi jauheiden kanssa sitä päätyy aina iholle mikä ärsyttää sitä. Kaikki pahinta on, jos jauhetta päätyy silmiin jne. Siinä voi vaikka näkö mennä lopullisesti. Ihan turha jauheiden kanssa pelleillä. Tabletti vain koneeseen ja ohjelma päälle.

      • Anonyymi

        Siinäpä kuulimme kädettömän idiootin ääntelyä.

        Tabletit ovat liian isoja pienille koneille (pöytätiskarit) ja silloin, kun pestään vain vähän likaisia astioita tai vajaita koneellisia. Liika pesuaine EI paranna pesutulosta!

        Tabletit ei toimi pikaohjelmissa. Tosin tätä vaivaa ei yleensä ole idiooteilla, joiden kone on normipesua 2½ tuntia louskuttava halpismalli.

        Jauheiden ongelma ovat idioottikäyttäjät, kuten edelläoleva. Tuutataan mitään ymmärtämättä pesuainelokero ääriään myöten täyteen, jolloin pesuainetta on 3-kertainen määrä tarpeeseen nähden.

        Kuten sanottu, tebletit on kehtetty tällaisia idiootteja varten. Ja ovat kalliimpia käytössä, mutta onkin moraalisesti väärin antaa idioottien pitää rahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä kuulimme kädettömän idiootin ääntelyä.

        Tabletit ovat liian isoja pienille koneille (pöytätiskarit) ja silloin, kun pestään vain vähän likaisia astioita tai vajaita koneellisia. Liika pesuaine EI paranna pesutulosta!

        Tabletit ei toimi pikaohjelmissa. Tosin tätä vaivaa ei yleensä ole idiooteilla, joiden kone on normipesua 2½ tuntia louskuttava halpismalli.

        Jauheiden ongelma ovat idioottikäyttäjät, kuten edelläoleva. Tuutataan mitään ymmärtämättä pesuainelokero ääriään myöten täyteen, jolloin pesuainetta on 3-kertainen määrä tarpeeseen nähden.

        Kuten sanottu, tebletit on kehtetty tällaisia idiootteja varten. Ja ovat kalliimpia käytössä, mutta onkin moraalisesti väärin antaa idioottien pitää rahansa.

        Tabletit tulevat halvemmiksi ja pieniin koneisiin ne voi jopa puolittaa jos ovat kiinteitä eli ei ole mitään nestemäistä sisällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä kuulimme kädettömän idiootin ääntelyä.

        Tabletit ovat liian isoja pienille koneille (pöytätiskarit) ja silloin, kun pestään vain vähän likaisia astioita tai vajaita koneellisia. Liika pesuaine EI paranna pesutulosta!

        Tabletit ei toimi pikaohjelmissa. Tosin tätä vaivaa ei yleensä ole idiooteilla, joiden kone on normipesua 2½ tuntia louskuttava halpismalli.

        Jauheiden ongelma ovat idioottikäyttäjät, kuten edelläoleva. Tuutataan mitään ymmärtämättä pesuainelokero ääriään myöten täyteen, jolloin pesuainetta on 3-kertainen määrä tarpeeseen nähden.

        Kuten sanottu, tebletit on kehtetty tällaisia idiootteja varten. Ja ovat kalliimpia käytössä, mutta onkin moraalisesti väärin antaa idioottien pitää rahansa.

        Ainoita idiootteja on sinun kaltaisesi ihmiset. Sitäpaitsi kyllä mulla tabletit on toiminut oikein hienosti myös pikaohjelmissa. Ja oma koneeni ei ole mikään halpismalli vaan Boschin -tiskikone mikä ei mikään halpa ollut mutta erittäin hyvä se kyllä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä kuulimme kädettömän idiootin ääntelyä.

        Tabletit ovat liian isoja pienille koneille (pöytätiskarit) ja silloin, kun pestään vain vähän likaisia astioita tai vajaita koneellisia. Liika pesuaine EI paranna pesutulosta!

        Tabletit ei toimi pikaohjelmissa. Tosin tätä vaivaa ei yleensä ole idiooteilla, joiden kone on normipesua 2½ tuntia louskuttava halpismalli.

        Jauheiden ongelma ovat idioottikäyttäjät, kuten edelläoleva. Tuutataan mitään ymmärtämättä pesuainelokero ääriään myöten täyteen, jolloin pesuainetta on 3-kertainen määrä tarpeeseen nähden.

        Kuten sanottu, tebletit on kehtetty tällaisia idiootteja varten. Ja ovat kalliimpia käytössä, mutta onkin moraalisesti väärin antaa idioottien pitää rahansa.

        Vajaita koneellisia ei ole järkevää pestä käyttää sitten tabletteja tai jauheita. Vajaiden koneellisten välttäminen on aina järkevää eikä se jauheiden kanssa käpistely ole mikään peruste pestä vajaita koneellisia. Sitäpaitsi kuka nyt edes haluaisi mainitsemiasi pieniä pöytätiskareita? Ne nimenomaan on jatkuvasti täynnä, ominaisuuksiltaan surkeita ja laadultaan roskaa. Pöytätiskarin kanssa saat myös monesti pestä monta koneellista kun kaikki tiskit ei mahdu sinne ja isot kattilat jne ei varsinkaan mahdu sinne. En ottaisi moista. Kyllä se pitää normaalikokoinen tiskikone olla eikä joku lelupöytätiskari.

        Onko muuten koskaan tullut sellainen mahdollisuus mieleen, että jos sulla ei tabletit toimi niin vika voisi ehkä olla tiskikoneessa? Itselläni kyllä tabletit on toiminut hienosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tabletit tulevat halvemmiksi ja pieniin koneisiin ne voi jopa puolittaa jos ovat kiinteitä eli ei ole mitään nestemäistä sisällä.

        Missä se kätevyys, kun pitää tabletteja sahata kahtia?

        Tabletteja näkyy saavan 5-12 € hintaan 22-32 kpl pakkauksen. Kpl hinta 0,22-0,375

        Jauhe 1 kg täyttäpussissa vajaan vitosen. 1,5 kg pussejakin näkyy saavan eikä maksa kuin 6-7 €.

        1 kg pussille luvataan 58 pesua eli kulutus reilu 17 g/pesu. Tosin annosteluhan yleensä millilitroina ja 18 ml ohjearvo normipesuun. Vaan kun useimmiten riittää joku 15 ml, vajaalla koneellisella vähempikin, niin varmaan lähempänä 70 pesua per paketti. 0,07 €/pesu.

        No, ei kyllä tullut yllätyksenä, ettei kädettömät osaa laskeakaan.

        Hieman tilannetta tasoittaa huuhtleuaineen tarve jauhetta käytettäessä. Mutta minimiin säädetty annostelu riittää ja 3-4 € puollo riittää yli vuoden (yli 100 pesua), joten tästä max 3 c/pesu päälle. Edelleen 10 c/pesu luokassa eli puolet halvempaa ja ympäristöystävällisempää myös, kun tarvitaan vähemmän materiaaleja eikä käytetä pesuainetta yli tarpeen eikä käytetä Suomessa täysin tarpeettomia vedenpehmentimiä, mitä näissä tableteissa aina on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vajaita koneellisia ei ole järkevää pestä käyttää sitten tabletteja tai jauheita. Vajaiden koneellisten välttäminen on aina järkevää eikä se jauheiden kanssa käpistely ole mikään peruste pestä vajaita koneellisia. Sitäpaitsi kuka nyt edes haluaisi mainitsemiasi pieniä pöytätiskareita? Ne nimenomaan on jatkuvasti täynnä, ominaisuuksiltaan surkeita ja laadultaan roskaa. Pöytätiskarin kanssa saat myös monesti pestä monta koneellista kun kaikki tiskit ei mahdu sinne ja isot kattilat jne ei varsinkaan mahdu sinne. En ottaisi moista. Kyllä se pitää normaalikokoinen tiskikone olla eikä joku lelupöytätiskari.

        Onko muuten koskaan tullut sellainen mahdollisuus mieleen, että jos sulla ei tabletit toimi niin vika voisi ehkä olla tiskikoneessa? Itselläni kyllä tabletit on toiminut hienosti.

        Pöytätiskareita käyttää pääsiassa ne, joilla ei ole tilaa isolle koneelle.

        Pienikokoinen integroitava kone oli myös kätevä eläkeläiselle, joka ei juuri koskaan enää ruokaa laittanut. Täysikokoisen koneen täyttymiseen olisi mennyt viikko tai 2 eli olisi ehtineet ruoantähteet kivettyä.

        Tabletit sinällään toimii, mutta ne on tarkoitettu kaltaisillesi idiooteille, joilla ei ole kykyä annostella pesuainetta tarpeen mukaan. Aina vaan lokero ääriään myöten täyteen ja sitten ihmetellään, kun kone tukehtuu vaahtoon....

        Astioiden likaisuus vaihtelee ja joskus vaan on järkevää pestä vajaa koneellinen (vaikka ennen viikonloppureissua mökille), ettei lika pääse jämähtämään liian pahasti. APK veden ja sähkönkulutus nykymalleilla niin maltillinen, ettei tästä tarvi yöuniaan menettää.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mukavaa sunnuntai päivää

      Kirsille ja mukaville ihmisille jos täällä enää ovat. 😊☕🌞🍁🧡 Jos eivät ole, niin sitten poistun.
      Ikävä
      329
      1554
    2. Milloin on kaivattusi nimi päivä?

      Otsikossa kysymys. Osumien kautta illaksi viä treffeille 💁💁💁
      Ikävä
      64
      1193
    3. Alan kyllästyä ihmisiin

      Hyvää yötä ja loppuiltaa. ☀️🥱🌌💤🌃✨🍁👍👎👐🫶🖖🧟‍♀️🫅🏼❄️💫
      Ikävä
      176
      1067
    4. Vanhan Mestarin porttikieltolaiset?

      VM lopettaa ja uutta tulee tilalle. Onnea uudelle yrittäjälle! Tuli vaan tuossa mieleen, että säilyvätkö vanhat porttiki
      Suomussalmi
      35
      1023
    5. Mitä pidät

      Siitä että suhde alkaa pettämisen kautta
      Ikävä
      146
      946
    6. Sofia Virta sanoi totuuden suoraan....

      ....Suomessa ei tarvita Persuja maamme taloutta hoitanaan. Hyvin sanottu.
      Maailman menoa
      320
      930
    7. Machokultti vai tasa-arvoa

      Oikein hyvää päivää kaikki Vedatietäjät ja Hare Krishnat! Tarkoitukseni ei ole provosoida vaan monen pettymyksen jälkeen
      Hindulaisuus
      265
      890
    8. Kimmeliin yöksi?

      Sopii minulle, mutta en tiedä sopisiko se sinuun.
      Ikävä
      64
      852
    9. Venäjän ydinaseet??

      Tuntuvat olevan muutamille jonkinlainen lähes seksuaalinen fantasia ja kierouma. Uskonnollinen (?) fetissi. Niillä sit
      Maailman menoa
      235
      828
    10. Millon näit kaivattusi viimeksi? Missä??

      saitko vihdoin kerrottua häälle mitä tunnet? Oliko hetki lämmin vai kylmä.
      Ikävä
      28
      710
    Aihe