13-vuotiaan meikkaus

-hONey-

Mikä olis hyvä koulu meikki....?

72

3814

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • milla

      Sulla on kuitenkin vielä raikas nuori iho vaikka siinä olisikin näppyjä, eli älä työnnä mitään raskasta maalia naamariin.
      Onko ihossasi virheitä ollenkaan vai...?

      IHO: Peitä ohuesti peitevoiteella näkyvimmät näpyt, sitä ei tarvi laittaa paljoa kun nätisti häivyttelee, ja tummat slmänaluset ja silmänurkat. Sitäkin jos laittaa liikaa niin rumaa jälkeä syntyy...:/
      Ihosi on sitte aika hyvän näköinen, poskiin voi sipaista raikasta poskipunaa niin tulee kaunis hehku. Kun hoidat ihoa hyvin niin se ei edes pahemmin kiillä EIKÄ PIENEEN KIILTOON PIDÄ TYÖNTÄÄ HULLUA KERROSTA PUUTERIA! Käytä vaikka mattakosteusvoidetta meikin alla tai pyyhi kasvopaperilla kiilto pois. Pieni kiilto antaa terveen vaikutelman.

      SILMÄT: Korosta kevyesti kulmiesi muotoa mutta elä piirrä niitä kulmakarvoja ihoon vaan kevyesti karvoihin. Luomille vaikkapa vaaleaa ruskeaa, beigeä ja/tai roosaa. Sitten musta tai ruskea ripsari: ruskea näyttää muuten yllättävän hyvältä, melkein mustalta mutta kauniin utuinen lopputulos :) Joihinkin iltakemuihin voi laittaa kevyen rajauksen mutta se on aika turhaa. Näyttää liian paksuna hassulta nuorella nätillä naisella. :)

      HUULET: Huuliin vaaleaa kiiltoa, tuo on minusta ihan sopiva koulumeikki näin alkuun.

      Muista ettei se liian raju tai luonnoton meikki näytä hyvältä, pojatkin kuulemani mukaan tykkää luonnollisista neidoista. Olen itse lukiota lopetteleva ja kuljen monesti myös ilman meikkiä, kun on nätti iho ja iloinen ilme niin ei sitä edes tarvitse. Harjoittelemalla oppii :)

      • Typykkä :p

        Mää oon 13.vuotias ja koulumeikkinä laitan vähän meikkivoidetta just näkyvimpiin näppylöihin.. Ja sit vähän ripsarii.. Muuta en laita koska en näe siinä mitään sopivaa syytä. Goidetta käytän myös vaan sen takia koska on allergia näppylöitä ja en tykkää esitellä tavallista naamaani ihmisten ilmoilla :D mutta toi meikkivinkki on tosi hyvä :)


    • hyväminä

      Mä laitan aamulla vaan puuteria ja mustaa tuuhentavaa ripsarii. En muuta. :D

      • Meikkityttönen

        Mä meikkaan aika samalla tavalla, ja tota oon siis 12.
        1. Aluksi laitan sipaisun puuteria ja peitepuikkoa, jos tarve vaatii (joskus myös meikkivoidetta).
        2. Sitten laitan mustaa ripsaria about kaksi kerrosta, ja ripsiharjalla harjaan tasaiseksi.
        3. Joskus laitan lisäksi valkoista luomiväriä, toimii tosi hyvin, avartaa katsetta! :-)
        4. Lopuksi vielä vähän huulikiiltoa tai huulirasvaa, ja voilá!


      • herätys
        Meikkityttönen kirjoitti:

        Mä meikkaan aika samalla tavalla, ja tota oon siis 12.
        1. Aluksi laitan sipaisun puuteria ja peitepuikkoa, jos tarve vaatii (joskus myös meikkivoidetta).
        2. Sitten laitan mustaa ripsaria about kaksi kerrosta, ja ripsiharjalla harjaan tasaiseksi.
        3. Joskus laitan lisäksi valkoista luomiväriä, toimii tosi hyvin, avartaa katsetta! :-)
        4. Lopuksi vielä vähän huulikiiltoa tai huulirasvaa, ja voilá!

        ei sun ikänen tarvitse meikkiä... ihan järkyttävää lukee kuinka 12v pikkulissut tietävät mukamas kaiken meikkaamisesta ym.... meidän piireissä kukaan ei vielä meikannut ala-asteella ja vasta yläasteella ite rupesin käyttämään vain ja ainoastaan meikkivoidetta ja sitäkin vain tummiin silmänalusiin. Ripsentaivuttimella kauniit pyöreät ripset:) ...


      • Anonyymi
        herätys kirjoitti:

        ei sun ikänen tarvitse meikkiä... ihan järkyttävää lukee kuinka 12v pikkulissut tietävät mukamas kaiken meikkaamisesta ym.... meidän piireissä kukaan ei vielä meikannut ala-asteella ja vasta yläasteella ite rupesin käyttämään vain ja ainoastaan meikkivoidetta ja sitäkin vain tummiin silmänalusiin. Ripsentaivuttimella kauniit pyöreät ripset:) ...

        Tota mä oon 10 ja meikkaan🙄


    • puuterihuisku

      kannattaa muistaa ihon puhdistus ja hoito.
      Tosi käteviä ovat puhdistus laput joilla voit poistaa myös ripsarin.
      Sen jälkeen kosteutus vaikka sävyttävällä päivävoiteella.
      Meikkiä ei tosiaan paljoa tarvitse..
      Aluksi peitevoiteella näpyt piiloon,hieman raikasta poskipunaa,ripsentaivuttimilla ripset kaareviksi ja pari kerrosta ripsaria.
      Kulmat voi laittaa ojennukseen kulmakarvageelillä.
      huuliin jotain vaalen sävyistä kiiltoa ja tietenkin jos tarve vaatii voi laittaa nenänpäähän hieman puuteria.

      • 13vtyttö

        mä laitan nämä



        -IHAN ohut kerros puuteria

        -Huulikiilto

        -poskari

        ja joku naturel luomari


      • -98
        13vtyttö kirjoitti:

        mä laitan nämä



        -IHAN ohut kerros puuteria

        -Huulikiilto

        -poskari

        ja joku naturel luomari

        Aluksi ei ole pakko laittaa muuta kuin huulikiiltoa.

        Olen 12 ja käytän näitä

        -Roosa tai kimaltava beessi luomiväri (kohtuudella)

        -roosaa huulikiiltoa

        -häivyttelen peitevärillä

        -ja laitan vähän poskipunaa


        Noilla pärjää tosi hyvin ja kaikki tulee sanomaan että ootpa nätti. katso---->www.coastalscents.com


    • tidii!

      oon kakstoista, ja näin meikkaan tavallisesti :

      levitän meikkivoidetta oikeestaan koko naamalle

      levitän ihonväristä luomiväriä liikkuvalle luomelle, ja hieman vaaleampaa väriä kohti kulmakarvoja

      hieman puuteria nenänpäähän

      poskipunaa pikkuse

      ruskeaa ripsiväriä, ihanan utuinen lopputulos

      sipaisu huulikiiltoa

      ja hymyä !

    • kkolmetoista...

      Itse käytän yleensä kouluun vaan:
      Ripsari
      Meikkivoidetta, mut en paljo
      Aurinkopuuteri

      Välil jotain ekstraa.... :))

    • Supa97

      Eli normaali meikkini on tämä, minkä laitan aamuisin, jos lähden johonkin esim. kouluun, jos en lähde mihinkään, en meikkaakaan:

      -Tietenkin pesen enin kasvoni viileällä vedellä ja huolellisesti.
      -Laitan sellaista Clearasil stayclearia finnien kohdalle ohuesti. Se auttaa poistamaan finnejä, mutta myös peittää ne!
      -Taivutan ripset ripsen taivuttimilla.
      -Laitan hieman mustaa ripsiväriä, vain vähän.
      -Peitän mustat silmänaluset(jos on) pienellä määrällä meikkivoiteella ja laitankin sitä vain ihan vähän ja laitan sen päälle puuteria pienellä siveltimellä ja häivytän, jos meikkivoide näyttää rumalle.
      -Laitan huulirasvaa, annan olla hetken hieroen kevyesti ja sitten laitan huulikiiltoa.

      Joskus(nooh, aika harvoin) laitan vaaleaa luomiväriä esim. beigeä tai jotain sellaista.

      Tässä myös hyvä vinkki huulille, jos on rohtuneet(käytän joskus itsekin tätä tekniikkaa):
      -Kostuta huulet vedellä.
      -Ota hieman sormenpäihin hienoa sokeria ja hieno sitä huulille KEVYESTI hetken aikaa(itse hieron jonkun 30 sek- 1 min)! Huulet meinaan ovat todella arat!
      -Kun olet hieronut hienoa sokeria jonkun aikaa, kastele tietenkin huulesi vedellä ja putsaa sokeri pois. Pyyhkeelllä taputtele hieman huulia, ettei ne kuivu ihan täysin!
      -Ota huulirasvaa ja laita huulille. Hiero sitä sormen päillä niin kauan, kunnes huulirasva on imeytynyt!
      -Sitten, jos haluat, voit laittaa hulikiillon!

      Toivottavasti oli apua! ;)

      • luomarriihajjah

        mä en laita puuteria enkä meikkivoidetta naamaan, iho on sen verran hyvä :--------D
        vain peitepuikkoa jos on tarvis
        sit mä laitan ripsarii ja rajaus yläluomelle, tosin en tarvis näitäkään ku on niin tummat ripset
        huulirasva
        tadaaa :)

        mut musta ei oikeestaan tarvi meikkiä ollenkaan, jos on hyvä iho ja tummat ripset. mut mulla ainaki on jotenki siistimpi olo jos vähän meikkaan ku oon ulos lähössä, jännä juttu :D 12-vuotiailla näkyy joskus aika pahan näkösiä meikkivoidemaskeja. oranssi naama ei näytä nätiltä!! emmä siis yleistä et kukaan 12-vuotias ei osaa levittää meikkivoidetta. ja näkyyhän noita möhläyksiä paljon vanhemmilakin. :) nonni nyt mä lopetan jo


      • Supa97
        luomarriihajjah kirjoitti:

        mä en laita puuteria enkä meikkivoidetta naamaan, iho on sen verran hyvä :--------D
        vain peitepuikkoa jos on tarvis
        sit mä laitan ripsarii ja rajaus yläluomelle, tosin en tarvis näitäkään ku on niin tummat ripset
        huulirasva
        tadaaa :)

        mut musta ei oikeestaan tarvi meikkiä ollenkaan, jos on hyvä iho ja tummat ripset. mut mulla ainaki on jotenki siistimpi olo jos vähän meikkaan ku oon ulos lähössä, jännä juttu :D 12-vuotiailla näkyy joskus aika pahan näkösiä meikkivoidemaskeja. oranssi naama ei näytä nätiltä!! emmä siis yleistä et kukaan 12-vuotias ei osaa levittää meikkivoidetta. ja näkyyhän noita möhläyksiä paljon vanhemmilakin. :) nonni nyt mä lopetan jo

        Ja rumia on. Itse en käytäkasvoihin MITÄÄN, jos ei pakko, vaikka tohon kirjoitin, että laitan lähes aina, mutta en laita. En IKINÄ laita koko kasvoja meikkiin, se ei sovi näin nuorelle, kuin esim. minä olen. Sillon vaan tulee iholle laitettua jotain, kun on esim. finnejä tai mustat silmänaluset, muulloin en laita. :D


      • sipuli17

        iha huono vinkki!


    • HeiJo20v

      EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA meikkivoidetta tai minkään sortin maskia! ELLEI sulla ole pahoja näppyjä tai muita SELVÄSTINÄKYVIÄ ihovirheitä joita meikkivoiteen on tarkoitus peittää. Se on ihan hirveetä katsottavaa kun tytöillä on oikesti vaan tajuttomasti liikaa meikkiä :/ P
      Puuteria, jos iho kiiltää
      Poskipuna on itselläni ihan luottomeikki, se tuo niin paljon eloa naamaa.
      Ripsiväriä jos olet vaalearipsinen, muuten pelkkä ripsentaivutus voi riittää! :)
      Huulirasva tuo myös kiiltoa ja hellii huulii (mukana voi olla pikkaisen punaväriä, mutta vaselin riittää mainiosti)

      • Nuori (Liianko??)

        Apua!! tuntuu kauheen orvolta ku oon 11 ja puol vuotta!!!! mun koulumeikki:
        1.Kosteutus ja Puhdistus
        2.Meikkivoide
        3.Peiteväri
        4.Puuteri
        5.Korostuspuuteri
        6.Ripsari
        7.Huulikiilto
        Ja enhän oo kauheen nuori meikkaan??!!


      • justmeeeyyy
        Nuori (Liianko??) kirjoitti:

        Apua!! tuntuu kauheen orvolta ku oon 11 ja puol vuotta!!!! mun koulumeikki:
        1.Kosteutus ja Puhdistus
        2.Meikkivoide
        3.Peiteväri
        4.Puuteri
        5.Korostuspuuteri
        6.Ripsari
        7.Huulikiilto
        Ja enhän oo kauheen nuori meikkaan??!!

        puhdistetulle iholle

        - peitepuikkoa mahdollisille finneille ja ihon mahdolliseen epätasaisuuteen/punoitukseen
        - kevyesti meikkivoidetta, vältä nestemäisiä meikkivoiteita(sopivat paremmin iäkkäämmille)
        - puuteria meikkivoiteen kiinnitykseen ja kiillon häivyttämiseen
        - halutessasi laita aurinkopuuteria tai poskipunaa. jompi kumpi, siksi ettei tule ylimeikkausta
        aurinkopuuteri kannattaa valita
        jos ihosi on ennestään hyvin vaalea, koska aurinkopuuterilla voit saada väriä naamaan :)
        *ei välttämättä tarvitse käyttää normaalia puuteria, jos käyttää aurinkopuuteria
        poskipuna kannattaa valita
        jos ihosi väri ei ole kalpea eikä punoittava
        - ruskeanvärinen ripsiväri(myös musta käy jos karvasi on tummat:)), kevyesti ... vältä laittamasta niin, että ripset takertuu/paakkuuntuu, näyttää oikeesti kauheeeeelta
        - jos kulmat on kauheen vaaleet tai maantienvärisen väriset tai muuten ruman väriset, niin suosittelen laittamaan väriä, esim. ruskeaa luomiväriä hieman.. älä piirrä kynällä
        *nypi tai tasaa tarvittaessa jollain trimmerillä

        - sitten tärkeä osa ......... älä meikkaa molempia= silmät&huulet vaan valitse jommat kummat

        silmät, joissa siis jokatapauksessa on ripsari-> laitetaan hillityn värinen luomiväri

        huulet, laita huulivoidetta jos aiot meikata silmät, koska silloin huomio kiinnittyy silmiisi, mutta
        jos meikkaat huulet niin laita jotain kivanväristä huulikiiltoa..

        voilá

        mielestäni meikkaaminen kannattaa aloittaa nuorena... saat harjoitusta eikä tule ongelmia myöhemmällä iällä ---- itse olen 17 vuotias ja on aika säälittävää jos ei saa laitettua ripsiväriä alaripsiin :D esim tollasia ongelmia on rakkailla ystävilläni jotka aloittavat tossa iässä meikkauksen ... tai miten mä tän luomivärin laitan? kuinka paljon?
        itse aloitin "kunnolla" meikkaamaan 11-vuotiaana, alkaen pelkällä ripsarilla ja nyt tulee paljon kehuja koska meikkini näyttää aina hyvältä ja kauniilta ..


      • Nuori(Liianko?)
        justmeeeyyy kirjoitti:

        puhdistetulle iholle

        - peitepuikkoa mahdollisille finneille ja ihon mahdolliseen epätasaisuuteen/punoitukseen
        - kevyesti meikkivoidetta, vältä nestemäisiä meikkivoiteita(sopivat paremmin iäkkäämmille)
        - puuteria meikkivoiteen kiinnitykseen ja kiillon häivyttämiseen
        - halutessasi laita aurinkopuuteria tai poskipunaa. jompi kumpi, siksi ettei tule ylimeikkausta
        aurinkopuuteri kannattaa valita
        jos ihosi on ennestään hyvin vaalea, koska aurinkopuuterilla voit saada väriä naamaan :)
        *ei välttämättä tarvitse käyttää normaalia puuteria, jos käyttää aurinkopuuteria
        poskipuna kannattaa valita
        jos ihosi väri ei ole kalpea eikä punoittava
        - ruskeanvärinen ripsiväri(myös musta käy jos karvasi on tummat:)), kevyesti ... vältä laittamasta niin, että ripset takertuu/paakkuuntuu, näyttää oikeesti kauheeeeelta
        - jos kulmat on kauheen vaaleet tai maantienvärisen väriset tai muuten ruman väriset, niin suosittelen laittamaan väriä, esim. ruskeaa luomiväriä hieman.. älä piirrä kynällä
        *nypi tai tasaa tarvittaessa jollain trimmerillä

        - sitten tärkeä osa ......... älä meikkaa molempia= silmät&huulet vaan valitse jommat kummat

        silmät, joissa siis jokatapauksessa on ripsari-> laitetaan hillityn värinen luomiväri

        huulet, laita huulivoidetta jos aiot meikata silmät, koska silloin huomio kiinnittyy silmiisi, mutta
        jos meikkaat huulet niin laita jotain kivanväristä huulikiiltoa..

        voilá

        mielestäni meikkaaminen kannattaa aloittaa nuorena... saat harjoitusta eikä tule ongelmia myöhemmällä iällä ---- itse olen 17 vuotias ja on aika säälittävää jos ei saa laitettua ripsiväriä alaripsiin :D esim tollasia ongelmia on rakkailla ystävilläni jotka aloittavat tossa iässä meikkauksen ... tai miten mä tän luomivärin laitan? kuinka paljon?
        itse aloitin "kunnolla" meikkaamaan 11-vuotiaana, alkaen pelkällä ripsarilla ja nyt tulee paljon kehuja koska meikkini näyttää aina hyvältä ja kauniilta ..

        Tulin kommentoimaan tohon edelliseeen et ku alotin meikkaamisen 3 luokal (Turhan aikaisin?) ni mä veikkään et kyl sen kädenjälki alkaa parantuu mut sitten kuitenki aika samal luokal se pysyy


      • jooooooooooooooooooo
        Nuori(Liianko?) kirjoitti:

        Tulin kommentoimaan tohon edelliseeen et ku alotin meikkaamisen 3 luokal (Turhan aikaisin?) ni mä veikkään et kyl sen kädenjälki alkaa parantuu mut sitten kuitenki aika samal luokal se pysyy

        kuinka oot parantunu siitä mistä alotit


      • lolzzzhjaja
        jooooooooooooooooooo kirjoitti:

        kuinka oot parantunu siitä mistä alotit

        Tulin kommentoimaan tohon edelliseeen et ku alotin meikkaamisen 3 luokal (Turhan aikaisin?) ni mä veikkään et kyl sen kädenjälki alkaa parantuu mut sitten kuitenki aika samal luokal se pysyy
        ^ kolmosella! mitä meikkejä sä siis sillon käytit? jos jotain meikkivoiteita ja puutereita ni minä sanon että HUHHUIJJAA! eläkää lapsuus eka. sit kutosel vasta aikasintaan meikkaamaan


      • <3 MINÄ<3
        lolzzzhjaja kirjoitti:

        Tulin kommentoimaan tohon edelliseeen et ku alotin meikkaamisen 3 luokal (Turhan aikaisin?) ni mä veikkään et kyl sen kädenjälki alkaa parantuu mut sitten kuitenki aika samal luokal se pysyy
        ^ kolmosella! mitä meikkejä sä siis sillon käytit? jos jotain meikkivoiteita ja puutereita ni minä sanon että HUHHUIJJAA! eläkää lapsuus eka. sit kutosel vasta aikasintaan meikkaamaan

        Käytin sillon ripsarii ja puuterii.. eli en oo miq varhais lissu siis sillee


      • gdfhfhfdh
        Nuori (Liianko??) kirjoitti:

        Apua!! tuntuu kauheen orvolta ku oon 11 ja puol vuotta!!!! mun koulumeikki:
        1.Kosteutus ja Puhdistus
        2.Meikkivoide
        3.Peiteväri
        4.Puuteri
        5.Korostuspuuteri
        6.Ripsari
        7.Huulikiilto
        Ja enhän oo kauheen nuori meikkaan??!!

        Sulla on kovasti kaikennäköstä..meikkivoide,peiteväri,puuteri,korostuspuuteri...? mihin muka tarvittet tollasta meikkikasaa noin nuorena :D ripsarin ja kiillon ymmärrän. ps. ite oon 15vuotta ja aloin 13 vuotiaana meikkaan..mut ofc laitoin jotai ripsarii nuorempanaki.


      • 12~tyttö
        Nuori (Liianko??) kirjoitti:

        Apua!! tuntuu kauheen orvolta ku oon 11 ja puol vuotta!!!! mun koulumeikki:
        1.Kosteutus ja Puhdistus
        2.Meikkivoide
        3.Peiteväri
        4.Puuteri
        5.Korostuspuuteri
        6.Ripsari
        7.Huulikiilto
        Ja enhän oo kauheen nuori meikkaan??!!

        ET, ainakaan mun mielestä.. :) mut ehk kannattaa vhänhentää meikkivoidetta jos käytät paljon sitä !


    • chandali

      Itse olen 14w. ja käytän aina iholla meikkivoidetta ja puuteria. Silmissä kajalkynää silmän nurkissa ja ripsiin tuuheuttavaa ja pidentävää ripsaria.huuliin huulikiiltoa tai pelkkää huulirasvaa. iltamenoihin tai kaupungille lähdettäessä laitan myös tummaa luomiväriä ja hieman kimalletta silmiin;) että jtn tollasta ehdotan. mutta kannattaa meikata aina sen mukaan mikä itselle sopii parhaiten;) kokeilemalla oppii.

    • Hipsuileva

      Itse käytän koulussa äskeisten viestien perusteella harvinaisen paksua meikkiä..

      Peitän näpyt sunmuut meikkivoiteella -> minulla on aivan hirvittävästi finnejä. : <
      Kevyt kerros puuteria siveltimellä -> sellasella ihme sienellä tulee todella paksu ja hilseilevän oloinen...
      Vähän paksumpi kerros luomiin -> luomiväri pysyy paremmin
      Tummempaa silmän ulkonurkkaan, vaaleampaa sisänurkkaan -> Silmä muotoutuu jännästi.
      Luomivärin häivytys -> mikään ei ole kamalampaa kuin kauheat rajat!
      Nestemäisellä rajaus -> TODELLA OHUT!!!!!
      Häivytän rajauksen kynällä -> Mikään ei ole kamalampaa kuin rajat...
      Rajaan alhaalta, ja häivtyän -> Lopputulos on aika tumma ja paksu, mutta häivytetty..
      Eka kerros ripsaria mustalla -> PAAKUT POIS!!!!!!
      Yläripsiin vähän pinkkiä, alaripsiin sähkönsinistä ripsaria -> Ei sovi kaikille.. :D
      Huulet jätän kokonaan meikkaamatta, koska silmämeikkini on aina niin tumma.

      Luokittelisin itseni varmaankin joksikin punkkariemoksi taijokumuusenkaltainen, joten meikkaan aika tummasti. Teen kyllä tarvittaessa kevyemmän meikin, esim. töihin koulun jälkeen.. :-)

    • Make Up............

      Youtubesta löytyy meikkaus ohjeita, minä ainakin pidän juicytrar07 nimimerkkiä käyttävän Blairin ohjeista, hän auttaa muissakin kauneuteen liittyvissä jutuissa ainakin minua. :) http://www.youtube.com/user/juicystar07

      • TottoromÖÖ

        Olen 11, ja meikkaan näin:

        -Ensin vähän mattameikkivoidetta, Lumenen NC ja tosi kevyt nestemäinen voide on ihana.
        -Peiteainetta, piilotetaan näpyt
        -Puuteria, ihanvähän, ja sekin mineraalipuuteria NC:ltä.
        -Korostuspuuteria, vähän
        -Ripsiväriä
        -Kolmea eri luomivärisävyä
        -Ruskea rajaus ylös, musta ulkonurkkaan ja valkonen alas limakalvolle
        -Kulmakynää
        -Aurinkopuuteria
        -Ihanhieman poskipunaa
        -Huulirasvaa
        -Vaaleata huulipunaa hiukan
        -Päälle eka aika kevyesti pinkkiä kiiltoa
        -Päälle ultrakiiltävää l.mäkyvää kiiltoa.

        YEEEESH!


      • HeMuLiLi
        TottoromÖÖ kirjoitti:

        Olen 11, ja meikkaan näin:

        -Ensin vähän mattameikkivoidetta, Lumenen NC ja tosi kevyt nestemäinen voide on ihana.
        -Peiteainetta, piilotetaan näpyt
        -Puuteria, ihanvähän, ja sekin mineraalipuuteria NC:ltä.
        -Korostuspuuteria, vähän
        -Ripsiväriä
        -Kolmea eri luomivärisävyä
        -Ruskea rajaus ylös, musta ulkonurkkaan ja valkonen alas limakalvolle
        -Kulmakynää
        -Aurinkopuuteria
        -Ihanhieman poskipunaa
        -Huulirasvaa
        -Vaaleata huulipunaa hiukan
        -Päälle eka aika kevyesti pinkkiä kiiltoa
        -Päälle ultrakiiltävää l.mäkyvää kiiltoa.

        YEEEESH!

        Mun mielest laitat aika paljon ykstoistvuotiaaks mut ei kuulu mulle miten paljon laitat.
        Ite oon neljätoista ja käytän vaan:

        - Lumenen NC mattameikkivoidetta,vähän
        - Peitepuikkoo
        - Jotain ripsarii , vaan jos ehin :)
        - Puuterii
        - Huulirasvaa

        Enkä mitään muuta!
        Oon kyl ajatellu poskipunaa mut ei oo tullu hankituks...


      • 12v-typykkä
        HeMuLiLi kirjoitti:

        Mun mielest laitat aika paljon ykstoistvuotiaaks mut ei kuulu mulle miten paljon laitat.
        Ite oon neljätoista ja käytän vaan:

        - Lumenen NC mattameikkivoidetta,vähän
        - Peitepuikkoo
        - Jotain ripsarii , vaan jos ehin :)
        - Puuterii
        - Huulirasvaa

        Enkä mitään muuta!
        Oon kyl ajatellu poskipunaa mut ei oo tullu hankituks...

        1. Lähin johonkin tai en, pesen kasvot aamulla viileällä vedellä ja pikku turauksella saippuaa. Kuivaan hyvin.
        2. Rasvaan kasvot ihan perus hoitavalla rasvalla. Odotan että rasva imeytyy eikä paakkunnu sitten kun lähtee siveltimillä sutimaan.
        3. Meikkivoidetta tummiin silmänalusiin ja vähän muualle, peitevoidetta finnien peitoksi.
        4. Puuteria vähän huiskautan nenälle hieman punaa poskipäille(laitan hyvin vähän, sillä punastelen paljon pitkin päivää ja naureskelen itseni usein punaiseksi).
        5. Laitan kevyesti vaalehkoa persikkaista luomiväriä koko liikuvalle luomelle ja häivytän kohti kulmia. Välillä ihan vaaleanliilaa pienellä siveltimellä ihan siihen ripsien tyveen ja häivytttelen sulautumaan persikkaan.
        6. Huulikiilto ja hymy!


    • AHIHQUIHQU

      OON NIIQU 10 V JA NIIQU KÄYTÄN AURINQOPUUTERII, BUUTERII, MEIKKIVOIDETH, KOROSTUSHBUUTERII, BEITEBUIKKOO, LISÄÄ BUUTERII, LISÄÄ AURINGOBUUTERII, SIT SILLEE PALJON RIBSARII JA SITTE VALQOISTA SILMÄ NURKIIH JA SITTEH NIIQU PALJOH PINKIIH LUOMARII JA SITTE NIIQU MOOR RIPSARI JA MOOR AURINQOBUUTERI. JA JYY CANNOT EVER UNOHTAA LISÄÄ MEIKKIVOIDETH JA BUUTERII. KÄYTÄN AINA TUMMEMPAA MEIQQIVOIDETH. SITTEH NUDEHUULETH, PALJO BEITEBUIQOH JA BUUTERIH JA MEIQIVOIDETH SILLE SEKSYSTI HUULII. SITH AURINQOBUUTERIH JA THEN IM DONE.
      BOIQQIS ON KYLL AINA QEHUNU MUN MEIQQIS.

      • sdgdsh

        :D:D: muute pakko myöntää ku tost tuli mielee ne nudehuulet...ite oon 15 ja nään niin monella tän ikäsellä sellaset ja nuoremmilla ja VANHEMMILLAKI, naurattaa...:D ne on niin rumat.
        ymmärrän kyl jonku kiillon mikä vaalentaa...mutta joku värivoide tai puuteri huulis näyttää karseelta.


    • gfzsdhdfh

      Heip :) Itse oon 15 vuotta ja tässä ihan perus homma:

      Kosteutusvoide aina ennen meikkiä.
      Laita asteen vaaleampaa värivoidetta kasvojen keskiosiin ja häivytä poispäin.
      Kiinnitä voide sopivansävyisellä puuterilla.
      Sitte joku perus poskipuna...
      Huulissa en tykkää käyttää muuta kuin huulirasvaa.
      Jos sulla on hyvä iho, ni pelkkä ripsari riittää.
      Jos tykkäät, laita jotai luonnollise sävystä luomivärii (ruskee, persikka, valkone, vaaleanruskee, vaaleanpunane jne)
      Ja muista laittaa vaaleet sävyt sisänurkkii ja tummat ulkonurkkii.
      Sitte perus musta ripsari.
      Kulmat korostan luomivärillä, ku kynästä tulee nii vahva jälki :D

      ps. te kaikki 10-12vuotiaat...kiire meikata ? :D

      • kalkkkuna

        "ps te kaikki 10-12vuotiaat...kiire meikata? :D "


    • tytteröinen

      ite oon 12, täytän 13.
      Mun päivämeikki on tälläne:
      Peitevoidetta tummiin silmäalusiin, nenän ympärille jos punottaa pahasti, ja koko kasvoille ihan taju ohut kerros irtopuuteria Michelle Phanin ohjeiden mukaan.
      Taivutan ripset, laitan jotain kivaa luomiväriä, ulkonurkkaan vähän tummempaa ku sisänurkkaan.
      Vejän pikkusen rajausta sillä luomivärillä, jota käytin luomissa alaluomelle.
      Laitan mustaa ripsaria, ja sitten pikkusen poskipunaa.
      Mun mielestä ihan kiva lookki, ei liian tumma eikä liian vaalee, just sopiva 12 vuotiaalle.

    • heppahullu :)

      Kysyn vaan, et onko 11vuotias liian nuori meikkaamaan, ku ite oon 11, mulla on meikkiä mut enpä oikein ikinä käytä sitä, enkä siis myöskään meikkaa kouluun.
      Joteen, olisinko viel liian nuori, (luulen et oon) :)

    • Cloudsonmysky

      Et oo liian nuori, jos et laita sitä ihan tajuttomasti. Tai siis en suosittele pilaan ihoo heti mutta siis joku luomiväri ripsari on ok?

      Jos meikataan niin meikataan sitte siististi eikä mitään hemmetin tuksuhuulia

    • 1198olen

      no mä oon 12, mut täytän 13 ja tää on mun perus meikki mitä mä laitan kouluun (oon a-a)
      lumene natural coden meikkivoidetta ja puuterii( nää on luonnollisii ja mul on ainaki finnit lähteny), sit mä laitan kulmageeli ja joskus värii. En käytä mitää ripsarii ku mun ripset on nii tummat, tuuheet ja pitkät nii ne vaan näyttää ripsarin kaa irtoripsilt nii ei kiitus -.-

    • Naturalgirl

      Juu varmaa vähä vanha, mut ite oon 12, ja meikkaan näin:

      > Taivutan ripset
      > Laitan mustaa ripsaria
      > Harjaan ripset
      > Jos on finnejä nii iiiihhaaann vähän peitepuikkoo
      > Joskus jonnekki kaupungille aurinkopuuteria yleensä nenän sivuille ja poskipäille
      > Huulirasva ja joskus kiilto

      ((:: Mulle ei sovi tummat meikit tai rajaukset (:

    • jenzu98

      Oon 98 syntynyt tyttö eli joulukuussa tulisi 13 täyteen :)
      Minulla on toosi finninen naama ja käytän:
      Mineraalipuuteria,ripsiväriä ja vaalean ruskeaa luomiväriä.


      P.S voitteko suositella jotain hyvää meikkivoidetta? Kun puuteri ei oikein peitä kunnolla :S

      • mayberimmene

        maybelline dream matte mousse on hyvä,ja lumene natural code matt makeup on kans hyvä,molemmat suunnilleen kympin :)


    • vitoselle menevä

      noo.. oon 11 ja käytän:

      puhdistus puhd.maidolla ja kasvovedellä
      peitevoidetta tummiin silmänalusiin
      mineraalipuuteria kevyesti koko kasvoille (lumene natural code)
      huulirasva

      eli ei kauheeta pakkelikerrosta,toisinku joillain ikäisilläni :D mun mielestä ihan kiva ja luonnollinen :)

    • 14

      en laita meikkiä jos en lähde minnekään.meikkaan näin:
      laitan koko naamaan lumenen puuteria joka toimii yhtä hyvin kuin meikkivoide
      mustaa ripsaria luonnollisesti

    • Parin kuukauden päästä tulis 13 ja meikkaan:
      Peitevoide, isoimmat näpyt,tummansilmät aluset
      Meikkivoide, koko naamaan, peittää rajaukset
      Ripsientaivutin, taivutan ripset
      Ripsari, mustaa tuuheuttavaa ripsiväriä

      Todella huono iho on :s

    • 99 :D

      Mooi! :) Oon 12 v ja oon aika vaalee joten joudun laittaa ripsiväriä ja kulmiin vähän väriä! Olen värityypiltäni vaalea ja pehmeä ja laitan huuliini aamulla huulirasvaa ja annan sen olla 10 minsaa ja laitan päälle kirkasta huulikiiltoa. Käytän ihan mustaa ripsiväriä... Vaikka suositeltaisiin ruskeaa :O Tuntuis oudolta... Joskus mulla on tummat silmänaluset ja laitan niihin siveltimellä meikkivoidetta. Näitä ennen tietysti pesen kasvoni hyvin. Mutta mul ois yks kysymys et mitä niiku tarkottaa jos iho kiiltää? :D oon ihmetelly jo kauan :DD

      • rasvoittunutiho

        se tarkoittaa sitä, että iho 'hohtaa' tai näyttää hiukan rasvaiselta ! Sulla ei taida olla sitä ongelmaa :)


    • Ylä-astelainen tyttö

      Hei, olen itse 13 vuotias tyttö.

      Onko meikkini sopiva..?

      Käytän koulussa;

      *" vaahto " meikkivoide : Maybellinen - Dream Matte Mousse

      *Ripsiväri

      *Luomiväri ( beige / vaaleanpunainen/ vaalea ) tai sitten joskus turkoosi, ohut rajaus.

      *Ja joskus huulikiilto

      Onko tässä liikaa..? Ihoni on lähes virheetön : )

    • Minä meikkaanjo itse

      oon 11 ja alotin vasta meikkaamisen.
      meikkaan kouluun seuraavalla tavalla:
      - meikkivoidetta koko naamalle
      - puuteria nenään ja poskiin
      - sinistä tai pinkkiä luomiväriä
      - jonkin verran poskipunaa
      - tuuhentavaa ripsiväriä
      - kulmakynää
      - eyelineriä
      -kulmien alle valkoista luomiväriä
      - huultenrajauskynää
      - huulipunaa ja päälle huulikiiltoa

      • Meikkityttönen

        Mun mielestä meikkaat 11-vuotiaaksi aikas raskaasti. Ei noin nuorella iällä kannattaisi vielä pilata ihoa tunkemalla naamaan kaikki mahdolliset maalit. Jokainen tietysti meikatkoon miten mielii, mutta tämä on vain minun mielipiteeni. :-)


    • jomppaliiniii1245

      no mä aineski ekaks laitan ripsarin ja taivutan ripset, vaik jotku sanoo et meikkivoide ekana mut no ihasama, sen jälkee meikkivoide ja poskille aurinkopuuterii vähän, sit kulmat hennosti hyvän värisiks, ja ready :D ainii sit ain HUULIRASVA!! näin siis arkisin (; Viikonloppusin saatan laittaa silmii rajaukset :)) oon siis 14.

    • Granny55

      Ripset olisi parasta taivuttaa ennen ripsivärin levitystä. Muuten katkeilivat ja menevät huonoksi.
      Minusta tuo edellämainittu meikki kuulostaa aivan liian raskaalta 11-vuotiaalle. Onhan kyseessä vielä alakouluikäinen tyttö. Harvoin noin nuorella on tarvetta meikkivoiteen käyttöön koko naamassa, lähinnä peitepuikkoa satunnaisten näppyjen päälle. Puuteroiminenkin on harvoin turhaa, ellei naama aivan hirveästi kiiltele. Kirkkaat luomivärit ja voimakkaat rajaukset ovat aivan turhia noin nuorella. Hieman ripsiväriä ja ehkä sipaisu poskipunaa. Huulipunat ja rajaukset ovat myös vähän liikaa, huulikiilto riittänee.
      Itse olen kiinnittänyt nuorten raskaan meikin lisäksi huomiota pukeutumiseen. Oli kesä tai talvi niin koulussa ollaan pillifarkuissa ja ohuissa topeissa. Usein vielä lyhyt takki vaan päällä. Kengätkin ovat usein pelkät kangastossut ja päähän ei voi pipoa pistää, etteivät hiukset mene huonosti.

    • dgsgd

      Mun mielestä 13-vuotias voi meikata esimerkiksi näin:

      - kevyesti puuteria (imee rasvaa iholta)
      - kirkas tai haalean sävyinen huulikiilto
      - ripsiväriä (enintään kaksi kerrosta jonka jälkeen harjaa ripset ripsikammalla paakuttomiksi)

      Eli siis vain KOLMEA tuotetta, ja niitäkin todella vähän. :-)

    • moimävaan

      oon 8 luokalla ja käytän:

      meikkivoidetta nenään ja silmänalusiin

      piirrän kulmat koska kasvatan niitä niin on pakko (huom ei mitään rumia eripari viivoja) valkosella kynällä "rajaan" kulmat ja sitten levitän sen valkosen sillee että kulma luun kohta tulee ihanan vaaleeksi ku en omista mattaa valkosta luomiväriä ja sitten ne kulmat näyttää selkeiltä eikä suttusilta

      nestemäistä kajaalia ylös silmän puolesta välistä ulko nurkkaan ja sinne semmonen "viiva" mikä onkaan en muist ja joskus paksummin kajaalit ja alas kynällä samanlailla et ne tavallaa "yhistyy" sielt ulkonurkasta

      puuteria koko naamaan muttei paljon

      toki se ripsari 1 kerros ja ehottomasti kaikki paakut pois

      eniten vituttaa se että ku ihmiset laittaa kajaalia niin miksi ne laittaa sen niin huonosti o.o sen pitäs olla selvä yhtenäinen eikä sellanen "möykkynen" epä tasanen paska

      huulirasva

    • Glitter girl

      Oon 10v, ja tää on mun koulumeikki ja arkimeikki:

      -huulirasva Labello velvet rose
      -Dermosil huulikiilto pearly peach
      -Dermosil peitepuikko FreshBalance concealer
      -Systeri-lehden ripsari

      Tosi halpoja! kaikki saa varmaan 20 eurolla! Dermosil tutteet www.Dermoshop.fi/ ja huulirasvan saa melkein kaikista kaupoista! Ei näy kamalasti, joten se on hyvä kouluun! Toivottavasti tykkäätte!

      • kia2312

        Ihq! Siis ihana tuo Glitter girlin juttu! Mun luokkalaiset pojatkin huomas! yks poika sano: Kia ootko laittanut meikkii, se on upee?!


    • ihqtytsy<3DAALOLIHQ

      mä ainaki laitan:

      1. meikkivoide
      2. puuteri
      3. poskipuna
      4. luomiväri
      5. kajaali
      6. ripsari
      7. huultenrajauskynä
      8. huulípuna
      9. huulikiilto
      10. kulmavärii

    • SanniFanni48357

      Oon 8v ja laitan kouluun:

      -huulikkiilto
      -pinkkiä ja keltasta luomiväriä
      -mustaa ripsaria
      -meikkivoidetta
      -puuteri

      Oonko lissu? ja kertokaa mitä lissu tarkottaa!

      • kohta 13w

        Huulikiillon ymmärrän, mutta... mihin ihmeeseen tarviit meikkivoidetta ja puuteria?!!
        Itekkään en aina tartte jos iho on hyvän olone. Ja oon siis koht 13.
        Lissu tarkottaa sellasta tyypiä joka meikkaa "vähän" yli, muttei oo ihan pissiskään...
        Oot kyllä ehkä vähä noilla meikeillä kahehksan vuotiaaks. Mee vaa sen huulikiillon kanssa. Varmasti näytät hyvältä niinkin!


    • chlidofdoom

      Olen 12 ja laitan:

      - taivutan ripset ja musta ripsiväri
      - musta kajal
      - musta eyeliner
      - uitan pumpulitupon mustassa luomivärissä ja painan molempien silmien päälle
      - musta huulipuna

      - valkoinen meikkivoide ja puuteri
      - violetti poskipuna
      - glitter

      Värjäsin hiukset cähän aika sitten mustiksi kun sain luvan ja minulla on goottityyli. Seuraavaksi kiharran anuskarvat.

      • 12w.

        Ittelläni:
        BB voide
        Peitevoide erikseen pahimmalle aknelleni silmänalusille
        Puuteria
        Ripsien taivutus
        Ripsiväri
        Ohut rajaus ylhäälle kynällä
        Nudea/v. Punasta huulipunaa
        Huulikiilto
        Helmiäis luomiväriä

        Ja joo, mulla on akne. Puhdistan hyvin ihoni ja käyn joka viikko kosmetologilla, joten älkää valittako että en osais puhdistaa ihoani!


    • Nuorelle meikki ♥

      Mooi! (: Kattokaa youtubesta Maano meikkaa - Nuorelle meikki ♥.
      Siinä tota vinkkiä millasta meikkii nuorille? (:
      Ja vielä sitten.. ite oon 13v. ja käytän meikkivoidetta, puuteria, ripsiväriä (:

    • huulirasvat4ever

      mooijh :)
      oon 12 kohta 13 kerron vähän mitä meikkei käytän ja tälleen(oon seiskalla)
      aamulla kun herään puhdistan kasvot nivean kasvovedellä sitten laitan meikit.
      Laitan peitepuikkoa ja peitevoidetta
      peitevoiteella peitän tummat silmänaluset ja peitepuikolla finnit jos niitä silloin on.
      Sitten laitan vähän puuteria koska naamani osittain kiiltää
      Sitten laitan ripsiväriä ja heti sen jälkeen harjaan ripset että niistä tulee tuuheat .
      Sitten laitan vielä lumenen kulmageeliä(värillinen) sillä saa kulmat kuntoon jja vähän väriä niihin.Illalla puhdistan meikin neutrogenan pink grapefruit puhistusgeelillä.Muista puhdistus!(unohin sanoa että laitan yhtä rasvaa meikin alle)ja laitan huulirasvaa joskus

    • 13v täälläki

      Mä laitan joskus vähän ripsaria. Aina en sitäkää. No huulirasvaa, talvisin. Oonko joku outolintu nyt vai kun en haluu mitää ekstraa. Ei must tarvi mitää pakkelikerrosta vaik ois kuinka yläasteel. Tietenki jos on finnei mut muuten :/

    • Kaverit sanoo lissux

      Moni on sanonu et meikkaan liika mut WHATEVER, oon niinku 10v.

      -Peitepuikko,meikkivoide ja puuteri
      -Kajaali,3 eri ripsarii
      -Kulmakeeli ja kulmakynä
      -Luomari
      -Poskipuna
      -Aurinkopuuteri


      Hei ei tos oo melkee mtn verratuna niikö besun meikkii, hih kaikki sanoo meit meikkipelleiksi :D

      Besun meikki
      -5 eri ripsarii(siis OMG näkisitpä sen ihq paakku ripset joo ollaa lissui WHATEVER)
      -Puuteri,peitevoide,peitepuikko,meikkivoide
      -aurinko puuteri ja poskipuna
      -kajaali
      -kulmakynä(se on nyppiny sen kulmat nii se piirtää kulmiksella ne)
      -kulmakeeli ja sitten huulipuna ja huultenrajauskynä
      - ynnämuuta esim luomari

      Mut me ei käytetä puhdistusjuttui koska ne on liian kalliita ja vesikin on keksitty,mut sit jos pesee vedel nii naama ei puhistu kunnolla mut ei se haittaa yhtään!

    • Tyttö98

      Hei,

      olen itse 15-vuotias tyttö pk-seudulta. Ensinnäkin, ei 13 vuotias tarvitse vielä meikkiä. Kokemusta on. En kuitenkaan sano, etteikö saisi, tietenkin saa meikata! Jos on esim. näppylöitä, tummat silmänaluset yms. ja jos saa hyvän olon ja itsevarmuutta kun ne on peitetty niin hyvä juttu :) Itse nyt käytän vain ripsiväriä, haileasti ruskeaa kulmakynää ja sitten puuteria ohuen kerroksen. Ei muuta oikeasti tarvitse. Vaikka silmänaluseni ovat hiukan tummat, olen opetellut elämään niiden kanssa. Eivätkä ne minua enää haittaa :) Aloin meikkaamaan kutosen keväällä (napsahti kun nenäni oli liian punainen....voi minua teiniä...) ja sen jälkeen meikkimääräni vain kasvoi ja seiskan/kasin aikana käytin peiteainetta, puuteria, luomivärejä, huulipunaa ja -kiiltoa ja kaikkea muuta turhaa, enkä tarvinnut mitään noista :D Nyt olen vähentänyt aika radikaalisti meikkausta tässä ysin aikana, ja olen tyytyväisempi kuin pakkelikerroksen alla :) Ja juu, siis saat käytää vaikka klovnimeikkejä jos se tekee SINUT iloiseksi, älä meikkaa sen takia että "kaikki muutkin" meikkaa. Ei kaikki meikkaa :) Niin siis moraali tässä? Ole oma itsesi ja korosta ihanuuttasi meikillä, jos haluat. Mikään ei ole pakko :)

    • meikkiguru

      Hyvä meikki 13-vuotiaalle:
      (itse olen tämän ikäinen)
      Käytä kosteusvoidetta/päivävoidetta meikin alle. Näin meikki ei rasita ihoa niin paljon ja iholle on "suojakuori"
      jos sinulla on näppyjä, käytä peiteainetta. Jos tahdot käyttää meikkivoidetta suosittelen Fit me meikkivoidetta :)
      Sitten ripsiväriä ja huulikiltoa
      jos osaat voit tehdä rajauksen, mutta ei hirveän massiivistä :)

    • Huulipunaa

      Eli oon 13 :D perus koulumeikki:
      -BB-voide
      -Puuteri
      -Peitepuikko
      -Taivutan ripset
      -3 eri ripsiväriii
      -Harjaan ripset
      Jos lähen johoki ni sit huulirasvaa mikä värjää
      Aattelin kokeilla kulmakynää ja kirkkaan
      punasta huulipunaa sit yläasteen puolella :D

    • mineraale

      Heeippa teille jotka käytätte meikkivoiteen lisäksi puuteria, helpommalla pääsette kun ostatte suoraan hyvän mineraalimeikkipuuterin.
      Hyvissä on vain kourallinen ainesosia ja nekin luonnollisia (eli ei synteettisiä tai mitään turhia täytteaineita), peittävät hyvin koska paljon pigmenttiä sekä jauhemainen koostumus toimii puuterin tapaan pitäen ihon mattana/ ei niin rasvaisena kuin esim nestemäiset. Ihosta tulee muutenkin sileän tuntuinen ja kevyt, monesti hyvin luonnollinen lopputulos.

      Netistä löytyy edulllisiakin hyviä tuotteita kuten mineralissima, suomalainen davinci ja tietetnkin ulkomailta tilattavat joiden määrä on rajaton. Oikealla käytöllä myös pitkäkestoisia.

      Itse pidän Jane Iredalin tuotteesta, mutta se on jo aika paljon kalliimpi ainakin suomessa.

    • liisi10

      Mä oon 10v ja tässä arki meikkini ♥!

      Ensin pesen naaman ja laitan kosteusvoidetta. Annan kuivua hetken.
      Sitten siirrytään "oikeisiin"meikkeihin. Laitan siis ekaks meikkivoidetta, peitevoidetta, peitepuikkoa ja puuteria. Sitten aurinkoputeerilla varjostukset ja kasvojen korostukset. Sen jälkeen vaaleanpunasta poskipunaaa!
      Sitten silmä meikki. Puuteroin luomet ja laitan luomen pohjustus ainetta koska silloin silmä meikki pysyy paremmin. Sit teen semmosen smokey eye tapasen luomiväri tyylin. Laitan ekaks vaaleeta luomiväriä koko luomelle. Sitten laitan siihen eri sävysiä beigejä ja ruskeita luomivärejä niin että se tummenee ulko nurkkaa kohti ja luomen ulko nurkassa on ihan tummaa ruskeeta luomarii. Käytän suunnilleen 6 eri väristä luomarii tähän meikkiin. Nyt rajaukset. Eli mustaa eye lineriä ylä ripsien tyveen silleen että se rajaus paksunee ulko nurkkaa kohti. Alas laitan valkosta kajaalia. Sitten tietty ripsiväri! Hehkeän katseen saa kun laittaa ala ripsiin ruskeaa ripsarii ja ylä ripsiin mustaa ripsarii.:) Laitan siis 3-10 kerrosta mustaa ripsarii ylä ripsiin ja 2-5 kerrosta ruskeeta ripsarii alhaalle. Silmä meikki on valmis!
      Kulmakarvat.... ensiksi luonnostelen kulmien muodon vaaleella kulmakynällä ja sitten laitan sellasta kulma voidetta ja sitten tummalla kulma kynällä tummennan kulma karvat kivan muotoisiks!
      Huulet vielä. Ensin laitan peitepuikkoa huulille sen takia koska silloin tulee nude huulten tapaset huulet eli sellaset ihon väriset niin se näyttää kivalta. Sitten siihen päälle tosi vaaleeta huulikiiltoo. Ja siihen viellä sellasta tosi kiiltävää läpinäkyvää huulikiiltoa joka antaa huulille kiiltoo!
      Tadaa. Lisään vielä kevyen puuterikerroksen ja jos tarvii niin lisää poskipunaa.

      Arki meikkini on valmis!!!!!♥♥♥♥

    • kissa5

      Oon 12.v ja laitan yleensä iha vähä peitepuikkoa esim. silmäpusseihi tai johonki finnii ja sit ripsarii (mustaa, perus lumenen). Ja jos ei oo kulmageelii nii suihkuta lakkaa sormii ja vedä kulmat sillä. Juhlii voi laittaa enemmä jotai.

    • Valojaihmiset

      Valoja ihmiset...siis 13 vuotias käyttää jtn 500 kiloo meikkii jo...
      Ite oon 13 ja käytän vain ripsiväriä ja juhliin myös kulmakynää:DD

    • Anonyymi

      Itse olen 13 vuotias ja laitan ripsarii peite värii puuteri poskipunaa silmäluomia meikkiä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe