autonmaalauksesta

starcraft

kaipaisin vähä vinkkejä auton maalaukseen eli mikä olis paras keino poistaa vanha maali? epäkeskokoneella hiominen tuntuu niin pirun hitaalta. onko maalinpoisto aineista mihinkään ja reagoiko ne (uuden) maalin kanssa? entäs sitten kun rupee uutta maalia vetään pintaan niin mitä pohjamaaleja tai hiontavärejä olis hyvä ruiskuttaa ennen pintamaalia?

6

1627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---

      olen kuullut käytettävän maalinpoistoainetta vanhan maalin poistoon, mutta kaikki muovi/kumi osat on irroitettava tai suojattava. Siinäkin on se oma vaivansa...

      Miksi pitää kaikki maali saada pois?

      Maalaa vanhan päälle hionnan jälkeen, tulee parempi korroosiosuojaus ja ihan yhtä hyvä lopputulos. Kunhan vaan muistat tarkistaa mitä maalia laitat vanhan päälle, kaikki ei sovi keskenään.

      • starcraft

        siihen pellille hiomiseen on pariki syytä : maalari sano heti auton nähtyään että jos hyvän haluat niin pellille pitää hioa ja joskus oon kuullut että vanhojen autojen alkuperäset maalit ei sovi yhteen nykysten maalien kanssa.


      • Camaro
        starcraft kirjoitti:

        siihen pellille hiomiseen on pariki syytä : maalari sano heti auton nähtyään että jos hyvän haluat niin pellille pitää hioa ja joskus oon kuullut että vanhojen autojen alkuperäset maalit ei sovi yhteen nykysten maalien kanssa.

        Maalinpoisto aineella lähtee aika kivuttomasti,itte olen tehnyt sillä tavalla että olen ekana hionut pinnan rikki 40 hiomapaperilla epäkeskolla.Tämä sen takia että maalinpoistoaine tunkeutuu paremmin pinnan alle ja sen jälkeen levittänyt maalinpoistoaineen siveltimellä noin 0,5m2 alueelle kerrallaan ja peittänyt sen muovikalvolla.Vaikutus tehostuu tällä tavalla.Noin 15minuutin jälkeen kuumapainepesurilla huuhtelu ja jos ei kaikki maali ole lähtenyt niin käsittely uudestaan.Rälläkkään saatavana oleva teräsharja on kanssa tehokas apuväline viimeisiä maalin jämiä poistellessa.Muovi ja kumiosia ei tarvitse suojata aine ei reakoi niiden kanssa.


      • T16
        Camaro kirjoitti:

        Maalinpoisto aineella lähtee aika kivuttomasti,itte olen tehnyt sillä tavalla että olen ekana hionut pinnan rikki 40 hiomapaperilla epäkeskolla.Tämä sen takia että maalinpoistoaine tunkeutuu paremmin pinnan alle ja sen jälkeen levittänyt maalinpoistoaineen siveltimellä noin 0,5m2 alueelle kerrallaan ja peittänyt sen muovikalvolla.Vaikutus tehostuu tällä tavalla.Noin 15minuutin jälkeen kuumapainepesurilla huuhtelu ja jos ei kaikki maali ole lähtenyt niin käsittely uudestaan.Rälläkkään saatavana oleva teräsharja on kanssa tehokas apuväline viimeisiä maalin jämiä poistellessa.Muovi ja kumiosia ei tarvitse suojata aine ei reakoi niiden kanssa.

        Eli Jenkki autosta jos on kyse niin se vanha maali oisi hyvä saad alta pois.Amerikkalaiset käyttää termoplast maaleja.Niijin kun ruiskuttaa tavallisen 2-k maalin päälle niin se sulaa alta pois


      • impala1968
        T16 kirjoitti:

        Eli Jenkki autosta jos on kyse niin se vanha maali oisi hyvä saad alta pois.Amerikkalaiset käyttää termoplast maaleja.Niijin kun ruiskuttaa tavallisen 2-k maalin päälle niin se sulaa alta pois

        Termoplastista maalia käytettiin 70-80- luvuilla, se on kamalaa töhnää joka tukkii hiomapaperin alta aikayksikön. Vanhempia ja uudempia jenkkejä voi maalata käyttämällä eristyspohjaväriä vanhan värin päällä. Testaa vanha maali, laita tinnerirätti vähäksi aikaa pellille, jos vanha maali sulaa niin peltipuhtaaksi vaan.


      • T16
        impala1968 kirjoitti:

        Termoplastista maalia käytettiin 70-80- luvuilla, se on kamalaa töhnää joka tukkii hiomapaperin alta aikayksikön. Vanhempia ja uudempia jenkkejä voi maalata käyttämällä eristyspohjaväriä vanhan värin päällä. Testaa vanha maali, laita tinnerirätti vähäksi aikaa pellille, jos vanha maali sulaa niin peltipuhtaaksi vaan.

        Niin.Itselle kävi juuri paha ylläri joskus kun maalasin takakulman farkusta.Ruiskutin maalin päälle,niin eikös ne termoplastit lähteny sulaa alta.Ja kaiken huipuksi auton oli oltava korjaamolla aamulla ja tämä tapahtui illalla.Tuli kiireinen yö.Kysyin sitten automaalamosta mistä ilmiö johtui ja sieltä tuli vastaus.Eli jos on tämmönen maali pinnassa niin ohje tulikin jo edelliseltä:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe