kaipaisin vähä vinkkejä auton maalaukseen eli mikä olis paras keino poistaa vanha maali? epäkeskokoneella hiominen tuntuu niin pirun hitaalta. onko maalinpoisto aineista mihinkään ja reagoiko ne (uuden) maalin kanssa? entäs sitten kun rupee uutta maalia vetään pintaan niin mitä pohjamaaleja tai hiontavärejä olis hyvä ruiskuttaa ennen pintamaalia?
autonmaalauksesta
6
1627
Vastaukset
- ---
olen kuullut käytettävän maalinpoistoainetta vanhan maalin poistoon, mutta kaikki muovi/kumi osat on irroitettava tai suojattava. Siinäkin on se oma vaivansa...
Miksi pitää kaikki maali saada pois?
Maalaa vanhan päälle hionnan jälkeen, tulee parempi korroosiosuojaus ja ihan yhtä hyvä lopputulos. Kunhan vaan muistat tarkistaa mitä maalia laitat vanhan päälle, kaikki ei sovi keskenään.- starcraft
siihen pellille hiomiseen on pariki syytä : maalari sano heti auton nähtyään että jos hyvän haluat niin pellille pitää hioa ja joskus oon kuullut että vanhojen autojen alkuperäset maalit ei sovi yhteen nykysten maalien kanssa.
- Camaro
starcraft kirjoitti:
siihen pellille hiomiseen on pariki syytä : maalari sano heti auton nähtyään että jos hyvän haluat niin pellille pitää hioa ja joskus oon kuullut että vanhojen autojen alkuperäset maalit ei sovi yhteen nykysten maalien kanssa.
Maalinpoisto aineella lähtee aika kivuttomasti,itte olen tehnyt sillä tavalla että olen ekana hionut pinnan rikki 40 hiomapaperilla epäkeskolla.Tämä sen takia että maalinpoistoaine tunkeutuu paremmin pinnan alle ja sen jälkeen levittänyt maalinpoistoaineen siveltimellä noin 0,5m2 alueelle kerrallaan ja peittänyt sen muovikalvolla.Vaikutus tehostuu tällä tavalla.Noin 15minuutin jälkeen kuumapainepesurilla huuhtelu ja jos ei kaikki maali ole lähtenyt niin käsittely uudestaan.Rälläkkään saatavana oleva teräsharja on kanssa tehokas apuväline viimeisiä maalin jämiä poistellessa.Muovi ja kumiosia ei tarvitse suojata aine ei reakoi niiden kanssa.
- T16
Camaro kirjoitti:
Maalinpoisto aineella lähtee aika kivuttomasti,itte olen tehnyt sillä tavalla että olen ekana hionut pinnan rikki 40 hiomapaperilla epäkeskolla.Tämä sen takia että maalinpoistoaine tunkeutuu paremmin pinnan alle ja sen jälkeen levittänyt maalinpoistoaineen siveltimellä noin 0,5m2 alueelle kerrallaan ja peittänyt sen muovikalvolla.Vaikutus tehostuu tällä tavalla.Noin 15minuutin jälkeen kuumapainepesurilla huuhtelu ja jos ei kaikki maali ole lähtenyt niin käsittely uudestaan.Rälläkkään saatavana oleva teräsharja on kanssa tehokas apuväline viimeisiä maalin jämiä poistellessa.Muovi ja kumiosia ei tarvitse suojata aine ei reakoi niiden kanssa.
Eli Jenkki autosta jos on kyse niin se vanha maali oisi hyvä saad alta pois.Amerikkalaiset käyttää termoplast maaleja.Niijin kun ruiskuttaa tavallisen 2-k maalin päälle niin se sulaa alta pois
- impala1968
T16 kirjoitti:
Eli Jenkki autosta jos on kyse niin se vanha maali oisi hyvä saad alta pois.Amerikkalaiset käyttää termoplast maaleja.Niijin kun ruiskuttaa tavallisen 2-k maalin päälle niin se sulaa alta pois
Termoplastista maalia käytettiin 70-80- luvuilla, se on kamalaa töhnää joka tukkii hiomapaperin alta aikayksikön. Vanhempia ja uudempia jenkkejä voi maalata käyttämällä eristyspohjaväriä vanhan värin päällä. Testaa vanha maali, laita tinnerirätti vähäksi aikaa pellille, jos vanha maali sulaa niin peltipuhtaaksi vaan.
- T16
impala1968 kirjoitti:
Termoplastista maalia käytettiin 70-80- luvuilla, se on kamalaa töhnää joka tukkii hiomapaperin alta aikayksikön. Vanhempia ja uudempia jenkkejä voi maalata käyttämällä eristyspohjaväriä vanhan värin päällä. Testaa vanha maali, laita tinnerirätti vähäksi aikaa pellille, jos vanha maali sulaa niin peltipuhtaaksi vaan.
Niin.Itselle kävi juuri paha ylläri joskus kun maalasin takakulman farkusta.Ruiskutin maalin päälle,niin eikös ne termoplastit lähteny sulaa alta.Ja kaiken huipuksi auton oli oltava korjaamolla aamulla ja tämä tapahtui illalla.Tuli kiireinen yö.Kysyin sitten automaalamosta mistä ilmiö johtui ja sieltä tuli vastaus.Eli jos on tämmönen maali pinnassa niin ohje tulikin jo edelliseltä:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701