ranskalainen rakkaus

chérie

onko muilla kokemuksia ranska-suomi suhteista? miten on toiminut? Itse olen ollut kohta vuoden suhteessa ranskalaiseen mieheen, viime vuoden asuimme molemmat Ranskassa, nyt olen Suomessa, hän edelleen siellä. En tiedä kuinka kauan tätä tilannetta voi jatkua. En usko hänen haluavan muuttaa Suomeen (kielivaikeudet yms), toisaalta itse olisin ihan kypsä vaihtaan Suomesta takaisin Ranskaan. :) Välillä vaan tuntuu että tämä ranskalaisen temperamentin ja suomalaisen sisukkuuden yhdistelmä ei ole niitä parhaimpia... Mutta kyllä ranskalaiset miehet voittavat suomalaiset tuppisuut koska vain ja mennen tullen! (sori vain suomalaiset miehet...)
:)

24

10735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rebelline

      Eli siis olen seurustellut jo yli viisi vuotta ranskalaisen miehekkkeen kanssa. Pääasiassa minä olen asunut Suomessa ja hän Ranskassa - tavanneet olemme keskimäärin ehkä 3 kertaa vuodessa noin 3-5 viikkoa kerrallaan. Hyvin on kestänyt ja olemme suunnitelleet jo perheenkin perustamista yhdessä...täällä Suomessa...(jos suunnitelmien mukaan menee niin vuoden sisään)!

      Mitä sitten tulee luonteenpiirteisiimme niin oikeastaanhan se on vain rikkaus: poikaystävästäni suomalainen sisu (yms.) on vain viehättävää ja kieltämättä minä taas alkuaikoinamme otin itseeni kaikenmoiset sanomiset, kun nyt ranskalaiset ovat kiusoittelevia, vaikkeivat tosissaan mitään tarkoittaisikaan. Aikojen kuluessa sitä on kai oppinut tuntemaan toisen niin hyvin, ettei riitoja tule enää samanlaisista temperamentti- yms. asioista... Kyllä varmaan suurin osa ranskalaisista miehistä kuitenkin on kohteliaampia (kuin suomalaiset juntit) ja huomioonottavaisempia... ;) (...näin meidän kesken...)Mutta pieneen kiusoitteluun on ollut tietysti tottuminen...

      Rebelline

      • chérie

        hei rebelline, hienoa kuulla että suhteenne on toiminut etäisyydestä huolimatta, ja ranskalaisesi harkitsee jopa SUOMEEN muuttamista! :) Tosin kannattaa varmaan kokeilla sielläkin asumista, mikäli ranskalaisesta kulttuurista ja elämänmenosta pitää (itse palaisin Ranskaan koska vain, ellei olisi näitä opiskeluja vielä Suomessa kesken, jotka tänne sitovat ainakin seur 1.5 vuodeksi..).
        Ymmärrän hyvin tuon "ranskalaisten kiusoittelevuuden", me suomalaiset otamme asiat välillä hieman liiankin kirjaimellisesti... mutta kaikkea oppii ja kaikkea voi opettaa myös toiseen suuntaan. Ja se kiusoittelukin on ihan kivaa kun siihen tottuu! Ranskalaisia tuntuu puolestaan usein viehättävän suomalaisten naisten tietty harkitsevaisuus, luotettavuus ja konstailemattomuus (Pariisissa asuessani tuntui että herätin miehissä kiinnostusta ja huomiota aina kun ilman meikkiä, hiukset kiinni sutaistuina ja täysin laittautumattomana menin naapurin leipomoon hakemaan aamulla tuoretta leipää!) Mutta onnea paljon teille, perheenperustamishaaveille yms! :)
        Bisous


      • Amor...

        Suomi-neitokin taitaa olla aika "sinisilmäinen" vai meinaatteko, että ranskalaiset TEIDÄT huomioon ottavat "herrasmiehenne" pitää sepaluksensa kiinni ja on selibaatissa, kun olette kumpikin omilla tahoillanne.
        Toivottavasti teillä ns. vapaa suhde tai muuten...voi teitä raasuja...

        Nimim. 7 vuotta Ranskassa asunut ja niiden paskiaisten tapoja seurannut.

        PS. Mulla ei omakohtaista kokemusta, joten tämä ei ole valitusvirsi tms...


      • Ranskasta

        Voin sanoa muutaman vuoden Ranskassa oleskelleena, että kyllä niitä juntteja riittää sielläkin, jopa enemmän kuin Suomessa! Tietysti voihan se latteuksien latelu kuulostaa hienommalta kun se tulee ranskaksi, eikä suomityby edes ymmärrä ihan kaikkea. Nämä marokkolais- ja tunisialaistaustaiset "ranskalaiset" ovat ihan oma lukunsa, kehottaisin kiertämään kaukaa.


      • Ufoman
        chérie kirjoitti:

        hei rebelline, hienoa kuulla että suhteenne on toiminut etäisyydestä huolimatta, ja ranskalaisesi harkitsee jopa SUOMEEN muuttamista! :) Tosin kannattaa varmaan kokeilla sielläkin asumista, mikäli ranskalaisesta kulttuurista ja elämänmenosta pitää (itse palaisin Ranskaan koska vain, ellei olisi näitä opiskeluja vielä Suomessa kesken, jotka tänne sitovat ainakin seur 1.5 vuodeksi..).
        Ymmärrän hyvin tuon "ranskalaisten kiusoittelevuuden", me suomalaiset otamme asiat välillä hieman liiankin kirjaimellisesti... mutta kaikkea oppii ja kaikkea voi opettaa myös toiseen suuntaan. Ja se kiusoittelukin on ihan kivaa kun siihen tottuu! Ranskalaisia tuntuu puolestaan usein viehättävän suomalaisten naisten tietty harkitsevaisuus, luotettavuus ja konstailemattomuus (Pariisissa asuessani tuntui että herätin miehissä kiinnostusta ja huomiota aina kun ilman meikkiä, hiukset kiinni sutaistuina ja täysin laittautumattomana menin naapurin leipomoon hakemaan aamulla tuoretta leipää!) Mutta onnea paljon teille, perheenperustamishaaveille yms! :)
        Bisous

        "Pariisissa asuessani tuntui että herätin miehissä kiinnostusta ja huomiota aina kun ilman meikkiä, hiukset kiinni sutaistuina ja täysin laittautumattomana menin naapurin leipomoon hakemaan aamulla tuoretta leipää"

        Juuri tuota ranskalaiset nimittävät junttiudeksi!


      • Juuri näin
        Ufoman kirjoitti:

        "Pariisissa asuessani tuntui että herätin miehissä kiinnostusta ja huomiota aina kun ilman meikkiä, hiukset kiinni sutaistuina ja täysin laittautumattomana menin naapurin leipomoon hakemaan aamulla tuoretta leipää"

        Juuri tuota ranskalaiset nimittävät junttiudeksi!

        Aito pariisitarhan ei kotioven ulkopuolelle ilman meikkiä astu. Luultavasti miesten "kiinnostus" oli lähinnä tuulipukujuntin kauhistelua.


      • Erilainen pariisitar
        Juuri näin kirjoitti:

        Aito pariisitarhan ei kotioven ulkopuolelle ilman meikkiä astu. Luultavasti miesten "kiinnostus" oli lähinnä tuulipukujuntin kauhistelua.

        Itse asun Pariisissa ja miehet ovat hyvin kiinnostuneita kun on luonnollinen ja urheilullinen, vahilla meikeilla ja hiukset reippaasti kiinni. Katsovat pitkaan ja hymyillen ja iskevat silmaa yms. Tietenkin jos on muutenkin natti ja terveennakoinen onhan se mukavannakoista. Tervehenkisyys ja juuri konstailemattomuus ja se ettei nayta silta etta on vain miehia miellyttamassa kylla saa ne kiinnostumaan vaikka juuri se ei ole tarkoitus ainakaan itsellani. Pariisittariin merkkivaatteissaan ja meikissaan kyllastyy varmaan pian.


    • m22.

      Samaa lihaa ja verta ne on sielläkin.. tulette vielä huomaamaan.

      • juntteja

        Ongelma suomitytöillä on vaan siinä, että he tajuavat tuon muiden maailman ihmisten tajuaman asian vasta jotain 10 vuoden päästä, jolloin he ovat liian vanhoja, katkeroituneita ja lihavia herättääkseen enää kiinnostusta miehissä.

        Ja Ranskassa on tosi hyviä tyyppejä, en sillä sano, mutta suomitytöt on vielä sen verran juntteja että tökeröinkin ranskalainen mies tuntuu aivan ihqulta... ;) Silmät auki ja järki päähän.


    • joo mene

      sinne Ranskaan mutta älä tule ukiseen muutaman vuoden päästä kun se puheliaisuus on näkynyt riitatilanteessakin...ja silmäkulmaa koristaa mustelma, mutta ah kun se on niin tempperamenttinen...

      • myöskään

        lehmiinny: vanhene, liho tai kuvittele että homma jatkuu noin jos alatte suoltaa ipanoita, Sun paikkas on lieden ääressä ja miehelle kuuluu luonnollisesti rakastajatar...


    • Hmmmm

      Ystävälläni on ranskalainen avovaimo, oikein iloinen ja naisellinen tapaus. Tälle kuitenkaan ei tulisi mieleenkään haukkua oman maansa miehiä, mikä on kunnioitettavaa ja arvostusta herättävää.

      Muutama hänen ranskalaisista miespuolisista sukulaisistaan ja ystävistään ovat kyllä käyneet Suomessa, ja hieman ällistyneinä kuvanneet suomalaisia naisia ranskankielisellä sanalla, jota nyt en muista, mutta joka kuulemma tarkoittaa "easy fucking."

      Please, suomalaiset naiset, kasvakaa jo aikuisiksi.

      • chérie

        Oh là là...Kommenttinne ovat suorastaan riemastuttavan suomalaisia! Täytyykin todeta, että tämä ko "ranskalainen rakkauteni" on erittäin korkeasti koulutettu, sivistynyt ja hyvin hieno ihminen, jonka kanssa jaamme yhteisen korkeakoulutaustan ja kansainvälisen työ-ja opiskelukokemuksen lisäksi myös samanlaiset elämänarvot ja tulevaisuudenhaaveet. Joten kaikenlaiset "easy fuck", "nyrkin ja hellan väliin" yms kommentit jätettäköön omaan alhaiseen arvoonsa, s'il vous plaît.

        Lisäksi täytyy todeta, että ranskalainen mieheni ihastui minussa juuri luonnollisuuteeni ja aitouteen. Itsevarmuus kun ei lähde kerroksesta meikkiä naamassa ja uusimmasta Pradan laukusta vaan jostain aivan muusta..
        Rakkaus kukoistaa tällä hetkellä enemmän kuin koskaan, elämä on ihanaa!! Oppikaa olemaan onnellisia toistenne puolesta ja välttäkää suomalaista kansantautia nimeltä k.a.t.e.u.s.

        ps. se "bon jour" kirjoitetaan yhteen eikä erikseen...


      • mistä?
        chérie kirjoitti:

        Oh là là...Kommenttinne ovat suorastaan riemastuttavan suomalaisia! Täytyykin todeta, että tämä ko "ranskalainen rakkauteni" on erittäin korkeasti koulutettu, sivistynyt ja hyvin hieno ihminen, jonka kanssa jaamme yhteisen korkeakoulutaustan ja kansainvälisen työ-ja opiskelukokemuksen lisäksi myös samanlaiset elämänarvot ja tulevaisuudenhaaveet. Joten kaikenlaiset "easy fuck", "nyrkin ja hellan väliin" yms kommentit jätettäköön omaan alhaiseen arvoonsa, s'il vous plaît.

        Lisäksi täytyy todeta, että ranskalainen mieheni ihastui minussa juuri luonnollisuuteeni ja aitouteen. Itsevarmuus kun ei lähde kerroksesta meikkiä naamassa ja uusimmasta Pradan laukusta vaan jostain aivan muusta..
        Rakkaus kukoistaa tällä hetkellä enemmän kuin koskaan, elämä on ihanaa!! Oppikaa olemaan onnellisia toistenne puolesta ja välttäkää suomalaista kansantautia nimeltä k.a.t.e.u.s.

        ps. se "bon jour" kirjoitetaan yhteen eikä erikseen...

        Niin mistä pitäisi olla sulle kateellinen?

        Ihmetyttää sinun halveksuva asenne suomalaisia, eli omaa perimääsi kohtaan. Taidat siis halveksia jopa itse itseäsi.


      • noin...
        chérie kirjoitti:

        Oh là là...Kommenttinne ovat suorastaan riemastuttavan suomalaisia! Täytyykin todeta, että tämä ko "ranskalainen rakkauteni" on erittäin korkeasti koulutettu, sivistynyt ja hyvin hieno ihminen, jonka kanssa jaamme yhteisen korkeakoulutaustan ja kansainvälisen työ-ja opiskelukokemuksen lisäksi myös samanlaiset elämänarvot ja tulevaisuudenhaaveet. Joten kaikenlaiset "easy fuck", "nyrkin ja hellan väliin" yms kommentit jätettäköön omaan alhaiseen arvoonsa, s'il vous plaît.

        Lisäksi täytyy todeta, että ranskalainen mieheni ihastui minussa juuri luonnollisuuteeni ja aitouteen. Itsevarmuus kun ei lähde kerroksesta meikkiä naamassa ja uusimmasta Pradan laukusta vaan jostain aivan muusta..
        Rakkaus kukoistaa tällä hetkellä enemmän kuin koskaan, elämä on ihanaa!! Oppikaa olemaan onnellisia toistenne puolesta ja välttäkää suomalaista kansantautia nimeltä k.a.t.e.u.s.

        ps. se "bon jour" kirjoitetaan yhteen eikä erikseen...

        Oletkos siellä kultturellissa Ranskassa koskaan havainnut, että ranskalaiset olisivat toisiaan haukkuneet? Et nyt varmaan tajua tätä, mutta annat itsestäsi TO-DEL-LA juntin kuvan haukkumalla suomalaisia l. itseäsi. Sinulla taitaa olla jonkinlaisia itsetunto-ongelmia. Myös, luuletko olevasi ainoa ihminen Suomessa, jolla on korkeakoulutausta sekä kansainvälistä työ- ja opiskelukokemusta? Meitä on kuule paljon, emme vaan tee asiasta numeroa...

        Ja sen "easy fucking" -kommentin sanoivat muuten juuri ne korkeasti sivistyneet ranskalaiset, tosin eivät meille vaan tälle ranskalaiselle naiselle joka siitä meille kertoi. :)


        P.S. Tuppaa vähän hymyilyttämään, kun joku suomalainen nainen kehuu ulkkismiestään "hyvin hienoksi ja sivistyneeksi." :) Tulee mieleen vanhat piikatyttö ja pehtoori -elokuvat... ;)


      • rebelline

        ...omasta puolestanikin. Ensinnäkin on hyvin viehättää huomata, että asia on herättänyt kiivastakin keskustelua - hyvä Suomi-pojat :D

        Se taisin olla minä, joka väitti suomalaisia epäkohteliaiksi junteiksi (verrattuna ranskalaisiin). Pyydän anteeksi yleistämiseni, mutta esim. ranskalaiset osaavat pyytää ja pyytävät anteeksi! Ranskalaisen poikaystäväni ensi vaikutelma suomalaisista taisikin olla, että suomalaiset ovat epäkohteliaita, sillä turhaan sai odottaa anteeksi pyyntöä esim. jos joku (suomalainen) töytäisi tms. Sen sijaan kiitostakin löydän suomalaisista: rehellisyys ja luotettavuus (pääsääntöisesti...poikkeuksiakin tietysti löytyy kuten aina ;) ) Suomi vain sattuu olemaan feministimaa verrattuna esim. Ranskaan ja siinä suhteessa voimme olla esimerkillisiä muille. Naisilla on tästä syystä hiukan erilainen asema yhteiskunnassa Ranskassa kuin täällä ja se heijastuu sukupuolten väliseen kanssakäymiseenkin huomioonottavuutena yms. Mutta sitä en kiellä, etteikö suomalaiset tytötkin voisi olla juntteja! Mutta siihen ei ainakaan minun ja poikaystäväni suhde ole kaatunut - eikä varmasti koskaan kaadukaan. Mitä sitten tulee perheväkivaltaan, niin siinä me pohjoismaiset "päihitämme" kyllä ranskalaiset negatiivisessa mielessä! Enkä usko, että ainakaan minun ja poikaystäväni suhdetta ylläpitää naimisen helppous ("easy fucking"), sillä loppujen lopuksi olemme vuodesta (vielä) suurimman osan aikaa erillämme. Ja kyllä ranskalaisillakin on omatunto - ajatus, että ranskalaisilla (miehillä) olisi rakastajatar joka sormelle on 'cliché': rakkaudesta ja välittämisestä suomalais-ranskalainenkin suhde toimii!


      • m22.
        rebelline kirjoitti:

        ...omasta puolestanikin. Ensinnäkin on hyvin viehättää huomata, että asia on herättänyt kiivastakin keskustelua - hyvä Suomi-pojat :D

        Se taisin olla minä, joka väitti suomalaisia epäkohteliaiksi junteiksi (verrattuna ranskalaisiin). Pyydän anteeksi yleistämiseni, mutta esim. ranskalaiset osaavat pyytää ja pyytävät anteeksi! Ranskalaisen poikaystäväni ensi vaikutelma suomalaisista taisikin olla, että suomalaiset ovat epäkohteliaita, sillä turhaan sai odottaa anteeksi pyyntöä esim. jos joku (suomalainen) töytäisi tms. Sen sijaan kiitostakin löydän suomalaisista: rehellisyys ja luotettavuus (pääsääntöisesti...poikkeuksiakin tietysti löytyy kuten aina ;) ) Suomi vain sattuu olemaan feministimaa verrattuna esim. Ranskaan ja siinä suhteessa voimme olla esimerkillisiä muille. Naisilla on tästä syystä hiukan erilainen asema yhteiskunnassa Ranskassa kuin täällä ja se heijastuu sukupuolten väliseen kanssakäymiseenkin huomioonottavuutena yms. Mutta sitä en kiellä, etteikö suomalaiset tytötkin voisi olla juntteja! Mutta siihen ei ainakaan minun ja poikaystäväni suhde ole kaatunut - eikä varmasti koskaan kaadukaan. Mitä sitten tulee perheväkivaltaan, niin siinä me pohjoismaiset "päihitämme" kyllä ranskalaiset negatiivisessa mielessä! Enkä usko, että ainakaan minun ja poikaystäväni suhdetta ylläpitää naimisen helppous ("easy fucking"), sillä loppujen lopuksi olemme vuodesta (vielä) suurimman osan aikaa erillämme. Ja kyllä ranskalaisillakin on omatunto - ajatus, että ranskalaisilla (miehillä) olisi rakastajatar joka sormelle on 'cliché': rakkaudesta ja välittämisestä suomalais-ranskalainenkin suhde toimii!

        Omasta mielestäni ulkomaisten rakastajien romantisointi on ihan turhaa. Tottakai sinä näet eri kulttuurista tulevasta rakastajastasi vain niitä hyviä puolia, ja tottakai sinun tekee mieli heti automaattisesti miettiä "löysinpäs itselleni todellisen helmen, tälläistä ei ole kenelläkään mulla ja ei tälläistä ainakaan kotimaasta löydy, olenpas minä vallattoman näppärä ja fiksu tyttö hih" katso kun se leikaa sormensa joskus, sieltä ei vuoda suklaata eikä hänen pierunsa haise deodorantille. Hänen temperamenttinsa on ihan sitä samaa mitä löytää suomestakin jos vain etsii. Tuontitavaran viehätys katoaa ja joku päivä kun Pierre sanookin "minun on vaikea puhua tunteistani" sinä menet ihan lukkoon ja ajattelet "ihan niin kuin... KOTIMAASSA!"

        Ja mielestäni mikään ei ole lapsellisempaa kuin koulutuksella päteminen, olen huomannut että korkeasti koulutetuista ihmisistä löytyy kylmiä narsisteja suhteessa enemmän kuin meistä tavallisista kuolevaisista, ja minä en sellaiseen pitkällä tikullakaan koske.

        Sitäpaitsi ei korkea koulutus ole tae mistään, ihan niin kuin ei sekään ole tae että oma kulta tulee ulkomailta.

        Kateellinen en ole.. kyyninen kyllä.


    • nanette

      mulla on takana kaksi pitkää seurustelusuhdetta ransk miehen kanssa, ensimmäinen kesti lähes 3v,toinen reilun vuoden (jatkuu yhä) lyhyempiä juttuja.

      ranskut on keskimäärin kohteliaampia kuin suomalaiset->viljelevät kohteliaisuuksia ja avaavat ovia jne. tupakkakauppojen, leipomoiden ym myyjät, tarjoilijat jne viljelevät kevyttä flirttiä, se piristää päivää, mutten ottaisi sitä minään henkkohtaisena kiinnostuksen/ihailun osoituksena.Se nyt on vaan tapa olla ystävällinen asiakkaille.

      Gallian kukot ovat kuin ovatkin latinoita ja syvältä löytyy machopiirteitä, mutta on noita äijiä kaikkialla. omat ukkoni eivät minun seurassani pahemmin machoilleet, kun tiesivät että nauran ne pihalle siinä vaiheessa.

      noihin easy fucking -kommentteihin: ransk tytöt käyvät suhteellisesti vähemmän ulkona kuin suomalaiset ja vetävät yleensä vähemmän vahvoja kännejä.Suomessa on nähdäkseni ihan normaalia että tyttö menee juttelemaan baarissa miehelle, ranskassa taas tytön oletetaan istuvan ja odottavan että mies tulee iskemään. jos pohjoismaiseen 'tasa-arvoon' tottunut nainen ehdottaa suoraan,mitä sitten haluaakin, ranskumies järkyttyy.machon kuuluu metsästää, ei olla objekti.

      ranskuja on laidasta laitaan, tuppisuista mölliköistä lipeviin gigolopierreihin. On niitä jotka pettää ja niitä jotka eivät. Itse olen rakastunut omaan nykyiseen ranskuuni, mutten usko sen johtuvan mistään eksotiikankaipuusta tms - ranskalaisuus on minulle jo vähintäänkin arkipäiväistä. hän vaan sattuu olemaan minulle niin kaikinpuolin sopiva ihminen. sillä on jopa(ranskuksi) kohtalainen huumorintaju..;D

    • Nina66

      Voin jotenkin ymmärtää sinua. Seurustelin viime syksynä Pariisilaisen miehen kanssa mutta hän perääntyi viime hetkellä eikä "uskaltanut" vakavaan suhteeseen kanssani. Mutta sinulla on ilmeisesti käynyt paremmin. Olin Pariisissa jonkin aikaa ja voin sanoa että Suomalainen sisukkuus ja pidättyväisyys on koetuksella Ranskassa. Mutta itse tunsin kuuluvani sinne ja olisin aikaa myöten sopeutunut. Ranskalaiset miehet ovat huomaavaisempia kuin Suomalaiset miehet. Tietenkin heissä on omat vikansa mutta hauskaa oli! Toivottavasti olette päässeet suhteessanne pitkälle ja osaatte tehdä kompromisseja koska niitä suhteessa tarvitaan.

    • Mikko H

      Minulla on myös kokemuksia Ranskalaisista ja Ranskasta.Olen ollut nyt naimisissa n. 16 vuotta ranskalaisen naisen kanssa ja voin vain todeta että meillä on suomi-ranska maaottelu joka päivä.Ranskalaisittain ranskassa ei koskaan tapahdu mitään pahaa ja suomessa ei koskaan mitään hyvää.Ranska on ihana maa ilman ranskalaisia.Asuin noin 3½ vuotta etelä ranskassa ja paikkahan on paratiisi, mutta heti kun ranskalaiset herää siitä tulee helvetti.Itserakkaampia ja omahyväisempiä ihmisiä en ole koskaan aikaisemmin tavannut.Milestäni ranskalaiset ovat tyhmiä ressukoita jotka ovat teknologisesta kehityksestä useita vuosia muita eurooppalaisia jäljessä.Niinkuin britti tutkimuksessa todettiin viime syksynä ranskalaiset ovat yksiä epäystävällisimpiä kansalaisia maailmassa.Ajatellaan vaikka etelä ranskaa jossa käy kesäsesongin aikan pelkästään lentokoneela tulevia turisteja useita miljoonia niin ranskalaiset eivät osaa käyttäytyä kohteliaasti heidän elantonsa maksavia turisteja kohtaan.Ei haluta puhua muita kieliä,paikkojen opastukset ovat aina vain ranskaksi.Ja sitten liikenne!Miksi ranskassa sattuu n. 30% enemmän vakavia liikenne onnettomuuksia kuin saksassa jossa on 80 miljoona asukasta 60 miljoonaa ranskalaista vastaan.Ranskalainen auton ratissa on kauhuskenario liikenneturvallisuuden kannalta.
      Kerro omista kokemuksistasi jaan mielelläni mielipiteitä kanssasi.

      • Ranskassa asuva

        Tolkutonta skeidaa. Täysin tolkutonta.

        Taidat olla ranskan kielitaitosi puolesta onneton ja et käsitä, että SINÄ olet muukalainen Ranskassa!

        Eivät ranskalaiset sopeudu sinuun, SINUN on sopeuduttava heihin ja heidän kulttuuriinsa!
        Ranskalaiset ajavat muuten paljon huomioonottavammin kuin suomalaiset.
        Suomalainen roikkuu puskurissa ja näyttää keskisormea, ranskalainen käyttää vilkkua ja tööttää - päästäkseen eteenpäin, ei haistattaakseen vitut.


      • Hélène finlandaise

        Olen asunut Ranskassa kahteen otteeseen: Pariisissa ja Etelä-Ranskassa. Vaikka asunkin nyt Suomessa, minulla on Ranskassa edelleen ystäviä. Olen myös ensimmäisestä oleskelustani lähtien puhunut ranskalaisten kanssa ranskaksi: kieli on ollut rikkaus joka on avannut minulle toisen maailman.

        Olen vuosien mittaan tutustunut hyvin erilaisiin ranskalaisiin ihmisiin. Ihan samalla tavalla Ranskassa on juntteja kuin Suomessa! Ihan samalla tavalla on lämpöisiä, temperamenttisia ja hurmaavia suomalaisia kuin ranskalaisiakin! Ihan samalla tavalla Suomesta löytyy taantuneisuutta, typerää patriotismia ja nurkkakuntaisuutta kuin Ranskankin kolkista.

        Joka lähtöön löytyy idiootteja ja inspiroivuutta maasta kuin maasta. Stereotypiat on vain niin SYVÄLTÄ. Jos jollakin on tiettyjä henkilökohtaisia kokemuksia, tätä ei vielä kannata toitottaa koko maailman totuutena.

        Ranskassa olen löytänyt todellista keskustelun ja argumentoinnin taitoa, mitä Suomessa olen useassa yhteydessä kaivannut. Toki suomalaisten ystävieni kanssa keskustelen paljonkin, mutta monissa tilanteissa ja suhteissa kaipaan enemmän oikeaa keskustelua ja ajatusten vaihtamista. Ranskalaisilta tämä luontuu luontevasti osana tavallista arkea. Siinä mielessä ranskan kielestä on tullut minulle myös henkilökohtaisesti tärkeä.

        Ihmissuhteissa raskalaisuuteen kuuluu eri tavalla vietteleminen ja hurmaaminen kuin mitä Suomessa. Ranskalaiset ihmettelevät amerikkalaista deittikulttuuria, jossa liukuhihnatyyliin arvioidaan kauppatavaran ominaisuuksia ja sitten siirrytään seuraavaan kohteeseen, kun ominaisuudet eivät miellytä. Viehättävä kohde kuuluu hurmata mukaan kuvioon.

        Minä en ainakaan pane viettelyä / hurmaamista pahakseni, jos kysymyksessä on ylipäätään aito ihminen ja oikea ihmissuhde. Suomalaiseen korvaan kuitenkin korulauseet ja ylitunteikkaat ilmaukset voivat kuulostaa kornilta tai suorastaan tahattoman koomisilta (niistä olen antanut myös suoraa palautetta, että nyt vähän överiksi menee hei...). Hemmottelua, huolehtimista ja kukkana kämmenellä olemista en todellakaan pane pahakseni, koska sitä haluan itsekin harrastaa suhteessa toiseen!

        Suomalaisten perheväkivaltatilastojen äärellä tulee pohtineeksi, että usealla suomipojalla tai tytöllä voisi olla ihan oleellista opittavaa esimerkiksi ranskalaisesta tavasta huolehtia, helliä ja kuunnella toista lähisuhteessa. Siinä on jotain todella kaunista, lämmintä ja koskettavaa.


    • kuin tortelliineja mulle

      Olen aivan heikkona lutusiin tummatukkaisiin italiaanoihin.Tykkään ns. posliininaamasta,jos tiedät sitä komeuslajia Italiassa.Saapasmaalainen pomadapäinen kiiltokuvapoju saisi minut transsiin koska vain! Asennetta ja luonnetta pitää olla,ja rytmitajua.

    • l'homme

      Pariisi on paskaläjä, asuin siellä vuoden rakkauteni kanssa. Rakkaani kanssa. Samoihin aikoihin kun tämä ketju avattiin.

      Asuminen kallista, ihmiset stressaanutneita ja usein vihaisia. Ja metron tunnelit ja viemärit tulee liian tutuiksi ja niissä vietettyä liian paljon aikaa. Tajuttoman määrä kodittomia ja kerjäläisiä, ihan kuin jossain Romaniassa. Töissäkäyvillä ihmisillä ei ole varaa asuntoon.

      Kaverit sanoi, älä mene sinne ja sinne. Se ei ollut kaverien varoitus vaan valtiion. Valtio on menettänyt kontrollia tietyillä alueilla jossa maahanmuuuttajat asuu, niitä on tuhanisia Ranskassa ZUS (googlaa)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      435
      3161
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      110
      2582
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      385
      2513
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      159
      2066
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1897
    6. 173
      1315
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1297
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1186
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1131
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      990
    Aihe