Säkkipilliä kehiin

Scotti

Nyt tahtoisin tietää metallibändejä jotka käyttää kyseistä soitinta elikkäs säkkipilliä biiseissään. Ja tietty myös biisit olis kiva tietää. Jotkut ihmettelee miks meikä tosta soittimesta tykkää mut ehkä se on vaan siinä et sen ääni on niin erikoinen niinkuin allekirjoittanut itsekin.

Toivon tietysti paljon vastauksia ja ei muuta kuin hyvää viikonloppua kaikille...

21

1856

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bon scott

      ainaki ac/dc:n long way to the top biisis soi säkkipilli, oliskohan KoRnilla kans jossain biisis.

      • Tuossa biisissä on todellakin kunnon Skottilainen säkkipilli, ja se sopii mielestäni hyvin tuohon kappaleeseen.

        It`s A Long Way To The Top (If You Wanna Rock `N` Roll) yksi ehdottomasti AC/DC:n parhaista biiseistä, kuulostaa ehkä vielä parempana Bon Scottin esittämänä kun Brian Johnsonin. Tosin livenä tätä biisiä ei varmaan olla juurikaan kuultu, tai ei ainakaan Bon Scottin kuoleman jälkeen.


    • jee

      Kornilla oli joku biisi, mihin kyseinen soitin ei käynyt ollenkaan. Tuntui vähän, että erilaisuutta oli haettu hakemalla.

    • Jormapertti

      saksalainen Heavy Metal orkesteri Grave Digger käytti säkkipilliä levyllä Tunes Of War.

    • Metallicaveri

      Antakaa nahkajohnssonia, eli imuputkee mulle. Oon hevimetallistin perusmalli, eli gaymiehiä. Se ois ihanaa, jos joku karvainen kommunistineekeri raiskailis mua pari päivää. Alistuisin.

      • Mie

        "Se ois ihanaa, jos joku karvainen kommunistineekeri raiskailis mua"

        Ahaa, olet siis kaappiräppäri. Ehkä vielä joskus saat rohkeutta olla oma itsesi.


      • Metallicaveri
        Mie kirjoitti:

        "Se ois ihanaa, jos joku karvainen kommunistineekeri raiskailis mua"

        Ahaa, olet siis kaappiräppäri. Ehkä vielä joskus saat rohkeutta olla oma itsesi.

        En ole kaappiräpäyttäjä, vaan hevauttelija. Vihaan kommunisteja ja negereitä, kun oon natsi. Siksi fantasioin niistä "siinä mielessä".
        Räppärit vasta homoja onkin. Pahempia kun me metallipäät.
        Usein oon nähny muitakin rankkaa heviä kuuntelevia mustavalkoiseksi naamansa sutanneita puolipitkätukkia koskettelemassa toisiaan nivusten ja pakaran alueelta.
        Mukaan kun menee, niin aina saa!


    • Taival

      No sellainen saksalainen bändi kuin In Extremo saattaisi kiinnostaa sua.

      • joku sentään tietää jotain tämänkin alan orkestereita vaikka ei nyt itselle koko genre kolahda.


      • Taival
        aggressor.perverssor kirjoitti:

        joku sentään tietää jotain tämänkin alan orkestereita vaikka ei nyt itselle koko genre kolahda.

        Toki sitä pitää pillihommat olla hallussa. Jokos sä olet muuttanu?


    • kehiin!!

      molly hatchetin silent reign of heroesilla säkkipilli vinkuu.

    • nimimerkki

      kornilla on montakin biisiä säkkipillillä varustettuna.

    • Minusta ainakin se säkkipil...

      A Dreaming Beauty ja Ceremonial Requiem biisit ainakin.

    • SeppoIisakki
      • KrON

        Kuten sanottua, KORN:lla on useammallakin biisillä säkkipilli mukana, mutta nimeltä muistuu mieleen: SHOOTS'N'LADDERS


      • zewelle
        KrON kirjoitti:

        Kuten sanottua, KORN:lla on useammallakin biisillä säkkipilli mukana, mutta nimeltä muistuu mieleen: SHOOTS'N'LADDERS

        Let's to this now- biisi alkaa ainakin säkkipillin soitolla.


      • zewelle
        zewelle kirjoitti:

        Let's to this now- biisi alkaa ainakin säkkipillin soitolla.

        Äh, kirjoitusvirhe.


    • Tepi

      Löytyi ainakin yks sun "sielunkummpani"; tykkään kans säkkipilleistä ja kiva huomata että joku muu on vaivautunut kyselemään mahdollisia biisejä. Tänään kuulin juuri tuon AC/DC:n It's a long way to the top, jossa säkki pilli vinguttaa :D

    • ....................

      Hellin Macbethissä soi ihan pikkuisen säkkipilli. Olisivat saaneet käyttää sitä enemmänkin, sopii meinaan kipaleeseen.

    • Metal \,,/

      Eluvietie (melkein kaikissa kappaleissa) ja Grave Digger (ainakin Highland Farewel kappaleessa). Kyseinen soitin on melkoyleinen ns. Folk metal yhtyiessä. En tähän hätään jaksa muistella muita kuin nuo kaksi, mutta tiedän varmasti muitakin :D

    • rokumaan

      argentiinalainen skilltron kannattaa tsiigailla. bändin melkee joka biisissä säkkipilliä ja vokalisti kuulostaa ronnie james diolta. tai siis nykyään ex vokalisti kun perusti sellasen kasari heviä tuuttaavan helker nimisen bändin joka on saundiltaan tanakkaa priest dio accept hevanderia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe