Nyt riitti mullekin

tähtitoimittaja

tämä koneen ääressä kököttäminen. Naama on kohta niin kelmeä kuin olisi 10 vuotta lusinut. Lähden koiraa hoitamaan! Menkää tekin hyvät ihmiset raittiiseen ulkoilmaan. Tai keskustelkaa edes jostakin JÄRKEVÄSTÄ!!! Hih.

Vaikka… vaikka valtataistelusta parisuhteessa, semmoisesta hiljaisesta ja hivuttavasta. Mykkäkoulu on aika hiljaista, olisiko muita konsteja? Vinkkejä kiitos. Mikä puree parhaiten, ja miksi näitä pelejä pelataan, onko vallanpito vaan hauskaa?

Ääh, ihan syvältä koko avaus mutta tää on aika kivaa, hmm.

31

1560

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tähtitoimittaja

En sitten vastaa puskajusseille! Enkä vakkareille. Kun ei kukaan kommentoi mitään. Vastatkaa!

• Herra-47 ejk

Jospa hommaisit kannettavan? Voisit koiruuden syöpötellessä väsätä meille vaikka Jumpittelusanomat? Ei vainenskaan, kyllä Sumppisanomat on ihan ykköstuote, joten toimittaja on hyvä ja palaa toimitukseen mitä pikemmin.

• Paradoxi

...on kuittailu. Parisuhteessa se on hyvä kehittää tieteeksi asti, sama koskee palstoja. Kuittaukset ovat parhaimmillaan silloin,kun kohde joutuu miettimään,että kuitti vaiko eikö.
      Ilmapiiri pysyy herkkänä ja vastaanottavaisena, koko ajan skarppina.
      Mitä hienoa on sanoa toiselle, että olet sitä tai tätä? Toimii paremmin kun toinen joutuu oivaltamaan olevansa jotain.
      Ollaan kaikki mahdollisimman vittumaisia toisillemme niin maailma pelastuu

• tähtitoimittaja

mutta jos toinen osapuoli on vähän tyhmempää sorttia, niin sehän menee ihan hukkaan? Kävisikö sitten sellainen hiljainen vähättely, hymähtely ja tuhahtelu? Vuosien saatossa puree takuuvarmasti, toinen menee ihan littuun eikä heti nouse!

• Paradoxi
        tähtitoimittaja kirjoitti:

mutta jos toinen osapuoli on vähän tyhmempää sorttia, niin sehän menee ihan hukkaan? Kävisikö sitten sellainen hiljainen vähättely, hymähtely ja tuhahtelu? Vuosien saatossa puree takuuvarmasti, toinen menee ihan littuun eikä heti nouse!

Oma vallan tunne kehittyy juuri siitä, että toinen ei aina ymmärrä. Ei ymmärrä, vaikka valmiiksi väänneltynä levittää silmien eteen.
        Silloin on aika hymähdysten, tuhahdusten ja vittumaisten hymyjen.

Lähtökohtana kannattaa pitää, että itse tietää ja oivaltaa aina enemmän ja paremmin. Se että osuuko kuitti tai ei, ei ole ratkaisevaa. Molemmat vaihtoehdot antavat egotyydytyksen.

• järkeä
        Paradoxi kirjoitti:

Oma vallan tunne kehittyy juuri siitä, että toinen ei aina ymmärrä. Ei ymmärrä, vaikka valmiiksi väänneltynä levittää silmien eteen.

Lähtökohtana kannattaa pitää, että itse tietää ja oivaltaa aina enemmän ja paremmin. Se että osuuko kuitti tai ei, ei ole ratkaisevaa. Molemmat vaihtoehdot antavat egotyydytyksen.

mix saada egotyydytystä siitä, kun toinen ei tuhahtele oikeita sanoja juuri oikeaan aikaan. Mä en ole alunperinkään ymmärtänyt sitä, että saa tyydytyksen siitä, että herättää hämmennystä ja ihmetystä toisessa, varsinkaan vakkarisuhteessa.

• tähtitoimittaja
        Paradoxi kirjoitti:

bessenwisserinä olemista asiassa kuin asiassa. Sillä mitätöidään toinen aika mukavasti, ja kun aikaa kuluu niin hän alkaa uskoakin olevansa huonompi. Kyllä vain, oivallinen keino tämäkin.

• Tosin sää on ulkona nyt, kuin neidon hehkeä poski.
      Pihjanmarjatertut notkuvat maahan saakka kypsinä ja täyteläisinä. Orava kiipesi puuhun. Muutolinnut parveilevat rauhattomina. Jänojussi käväisi juoksemassa aamulenkin pihaamaan yli.
      On kosteaa ja aurinkoista. Syksy huokaa puissa ja maalaa taivasta syvempään sineen.
      Olispa koira, mitä rapsuttaa ja joka häntä heiluen ja turkki väristen odottaisi pääsyä aamupisulle.

Sinulla kun on nyt tuo laajakaista, niin kone on vain unohdettava , jos haluaa ulos ja keuhkot ilmaviksi.

----aihe hyvä, ja tosi syvältä--------
      ----tuostahan saisi vaikka tarinan, *hymy*

• tähtitoimittaja

no jos on niin hyvä aihe syvältä, niin anallyzzeeraa sitä sitten! Höh.

• tähtitoimittaja kirjoitti:

no jos on niin hyvä aihe syvältä, niin anallyzzeeraa sitä sitten! Höh.

Tähtitoimittaja ja Rekku

Sekarotuinen nappisilmäinen Rekku kiehnää Tähtiksen jaloissa kerjäten huomiota ja päivittäistä rapsutusta.
        -sää lupasit eilen ja sanoit, että tänään ja taas montapäivää sitten taas,että tänään, pulputtaa Rekku ja nylkyttää turhautuneena välissä pöydän jalkaa ja taas kipittää napittamaan kieli roiskaten Tähtiksen viereen.
        -joo joo ja joo, oletkos siinä nyt ulisematta, tokaisee Tähtis puolihuolimattomasti samalla jääden tuijottamaan koneensa laajakaistaista ruutua.

Toimituksessa on jotensakkin hiljaista ja syksyinen tuuli huiskii avonaisesta ikkunasta kiskoen kelahtuneita pitsiverhoja samalla pyörittäen kasan papereita lattialle.

Rekku kiikkaa avomessa ikkunassa häntä viuhuen ja korvat kohollaan,joista tonen on epäsymetrisesti hieman löpsöllään.
        -mennään nyt jo...jooko, inisee Rekku tuskastuneena kosteaan kuonoonsa ja katse kiinnittyneenä ulkona hitaasti liikkuvaan piikkipalloon. Tuon siilin muistaa , kun se iski terävät piikkinsä kuonoon ,joka turposi muodottomaksi ja tassu sai kovan kohtalon pistosta ,jota sai ontua monta viikkoa.Vaan antoipa tuo, sitten ylimääräistä lohdutusta ja sai kerrankin kaiken huomion, ajattelee Rekku käänähtäen päätään Tähtikseen päin.

-Mitä se tuossa taas naputtelee ja näyttää noin ärtyisälle, mietti Rekku pää pakahtumaisillaan.
        -Ai niitäkö Summpareita.Niitä se tietysti siinä ähertää ja taas se tuossa itsekseen höpisee. Mua ei huomata ja kuiteski on ihan tylsistynyt noihin juttuhin.Muitten älyttömiä tarinoitako sen muka pitää tuolla selostaa.Höh.

-Tuu nyt tänne mököttäjä, hihkaisee Tähtis koiralleen taputtaen samalla kutsuvasti reittänsä.
        Rekku kipittää hakeen tuolinpäältä hihnansa ja ilosta ulisten kiikutta sen Tähtiksen jalkoihin.
        -No niin, mennään me sitten ,sanoo Tähtis jo hymyn levitessä kasvoille.
        -Juuri sinne, tiedät kyllä sinne minne lupasinkin, sun lemppari paikalle kaiveleen maahan kätkettyjä aarteita. Sinne montun reunalle.
        -Juu ,juu ,rauhoituhan nyt.

Ja niin juoksevat koira ja hänen taluttajansa riemullisin mielin kirpaisevaan syksyseen luontoon.
        Tosin ei voi olla täysin varma kumpi ketäkin taluttaa, vaan väliäkös sillä. He ymmärtävät toisiaan täydellisen hyvin. Ei niitä suuria sanoja aina tarvita.Läsnäolossa on kylliksi.

• tähtitoimittaja
        NainenKirjoittaa kirjoitti:

Tähtitoimittaja ja Rekku

Sekarotuinen nappisilmäinen Rekku kiehnää Tähtiksen jaloissa kerjäten huomiota ja päivittäistä rapsutusta.
        -sää lupasit eilen ja sanoit, että tänään ja taas montapäivää sitten taas,että tänään, pulputtaa Rekku ja nylkyttää turhautuneena välissä pöydän jalkaa ja taas kipittää napittamaan kieli roiskaten Tähtiksen viereen.
        -joo joo ja joo, oletkos siinä nyt ulisematta, tokaisee Tähtis puolihuolimattomasti samalla jääden tuijottamaan koneensa laajakaistaista ruutua.

Toimituksessa on jotensakkin hiljaista ja syksyinen tuuli huiskii avonaisesta ikkunasta kiskoen kelahtuneita pitsiverhoja samalla pyörittäen kasan papereita lattialle.

Rekku kiikkaa avomessa ikkunassa häntä viuhuen ja korvat kohollaan,joista tonen on epäsymetrisesti hieman löpsöllään.
        -mennään nyt jo...jooko, inisee Rekku tuskastuneena kosteaan kuonoonsa ja katse kiinnittyneenä ulkona hitaasti liikkuvaan piikkipalloon. Tuon siilin muistaa , kun se iski terävät piikkinsä kuonoon ,joka turposi muodottomaksi ja tassu sai kovan kohtalon pistosta ,jota sai ontua monta viikkoa.Vaan antoipa tuo, sitten ylimääräistä lohdutusta ja sai kerrankin kaiken huomion, ajattelee Rekku käänähtäen päätään Tähtikseen päin.

-Mitä se tuossa taas naputtelee ja näyttää noin ärtyisälle, mietti Rekku pää pakahtumaisillaan.
        -Ai niitäkö Summpareita.Niitä se tietysti siinä ähertää ja taas se tuossa itsekseen höpisee. Mua ei huomata ja kuiteski on ihan tylsistynyt noihin juttuhin.Muitten älyttömiä tarinoitako sen muka pitää tuolla selostaa.Höh.

-Tuu nyt tänne mököttäjä, hihkaisee Tähtis koiralleen taputtaen samalla kutsuvasti reittänsä.
        Rekku kipittää hakeen tuolinpäältä hihnansa ja ilosta ulisten kiikutta sen Tähtiksen jalkoihin.
        -No niin, mennään me sitten ,sanoo Tähtis jo hymyn levitessä kasvoille.
        -Juuri sinne, tiedät kyllä sinne minne lupasinkin, sun lemppari paikalle kaiveleen maahan kätkettyjä aarteita. Sinne montun reunalle.
        -Juu ,juu ,rauhoituhan nyt.

Ja niin juoksevat koira ja hänen taluttajansa riemullisin mielin kirpaisevaan syksyseen luontoon.
        Tosin ei voi olla täysin varma kumpi ketäkin taluttaa, vaan väliäkös sillä. He ymmärtävät toisiaan täydellisen hyvin. Ei niitä suuria sanoja aina tarvita.Läsnäolossa on kylliksi.

sitä nettiä ei koiran kotona ole, joten hurtta saa tarpeeksi huomiota. Eikä se pöydän jalkaa nylkytä.. on tyttökoira, vaikka kyllä nekin joskus sitä tekevät.

• taikis

ettäkö oikein asiaa pitäis puhua...ihan liikaa vaadittu avopotilaalta :))
      minä ajattelien näin että
      Jos parisuhde ajautuu vallankäytön tantereeksi, niin jotain on vialla ja pahasti. Silloin puuttuu rakkaus, kumppanista haluaisi päästä eroon tai tilannetta haluasi muuttaa jotenkin, kumpikaan ei kuitenkaan osaa tehdä päätöksiä vaan aletaan kokeilemaan kumpi kypsyy ennemmin.
      Jos tilanne olisi normaali, niin eihän läheisintä ihmistä vastaan pelattaisi, vaan voimat yhdistettäisiin yhteisen hyvän eteen.

Kylläkait asioitten pöydälle levittäminen ja selvittäminen olisi yksi konsti. Se on monesti kuitenkin niin lopulliselta tuntuva ratkaisu että sitä pelätään tehdä, mieluumin paetaan sinne nälvinnän ja mykkäkoulun asteelle. Usenmiten se on nainen joka lopulta sen paketin kampeaa käsiteltäväksi,jos ei ole jo hiljaisuuden vallassa hommannut uutta työpaikkaa ja asuntoa toiselta paikkakunnalta...

• tähtitoimittaja

kylläpä on vikkelä tämä laajakaista, vai johtuuko siitä että tuijotan ruutua koko ajan?

Onhan se tietysti noinkin, mutta kyllä valtapelejä pelataan jokaisessa suhteessa. Vaimokulta kun pistää esim. jalat ristiin niin siinä nöyrtyy isompikin mies, tai sitten lähtee vieraisiin. Tarkoitin avauksella lähinnä sellaista ajoittaista vallankäyttöä, toim.huom., vaikka se tuppaakin muuttumaan kokoaikaiseksi jos toinen aina nöyrtyy. Nyt mun on mentävä!!

• taikis

kylläpä on vikkelä tämä laajakaista, vai johtuuko siitä että tuijotan ruutua koko ajan?

Onhan se tietysti noinkin, mutta kyllä valtapelejä pelataan jokaisessa suhteessa. Vaimokulta kun pistää esim. jalat ristiin niin siinä nöyrtyy isompikin mies, tai sitten lähtee vieraisiin. Tarkoitin avauksella lähinnä sellaista ajoittaista vallankäyttöä, toim.huom., vaikka se tuppaakin muuttumaan kokoaikaiseksi jos toinen aina nöyrtyy. Nyt mun on mentävä!!

tavallaan on se ainainen nöyrtyminenkin, jääminen alistettuun asemaan. Se vangitsee voimakkaamman osapuolen määrätynlaiseen käyttäytymiseen, kuten sanoitkin, se tuppaa muuttumaan kokoaikaiseksi ja jatkuvaksi olotilaksi. Tasavalta olisi aika hyvä vaihtoehto, koska ilman vallankäyttöä mikään organisaatio ei toimi. Tämä taas edellyttäisi että olisi kaksi tasavahvaa henkilöä joille keskinäinen kilpailu ei olisi tärkeintä. Pariskuntien erilaisista luonteistahan nämä ristiriitaisuudet yleensä lähtevät.
        Yhä olen sitä mieltä että asioista puhuminen avaisi solmuja. Tietysti asia erikseen ovat väkivaltaiset vallankäyttötilanteet, niissä ei puhe useinkaan muutakuin pahentaa tilannetta.

• tukkusutija

koiraa hoitamaan. mä lähden isosikon kanssa särkänniemeen.

ps. eik sun naamas o yleensäkin?

• Asian vierestä

Minä en tässä koneella ehdi paljon istuskelemaan,kun olen muutenkin enimmäkseen raittiissa ilmassa.Kävin juuri kymmenen kilometrin lenkillä. Kokeile itse samaa.
      Täällä te vaan kuitenki istutte nenä kiinni ruudussa ja odotatte uusia vastauksia ilman minkäänlaista raitista ilmaa.
      Avatkaa edes ikkuna,ett'ä saatte vähän vaihtelua ulkoilman suhteen.
      Avaus oli sinällään hyvä,vaikka ei minuun mitenkään liittynytkään.
      Se on teidän vakkareitten omia juttujanne

• nainenkirjoittaa ejk

...nyt vakkaroimasta:-)
        Muuten täyttelehän kiltisti ne adoptio paperisi,niin ei tarvitsi siinä koskemattomuuttaan* enempää uikuttaa.

• tähtitoimittaja

nyt on tehty lenkki, ei ihan kymmentä kilsaa kun oli kiire koneelle. Alat olla ihan vakkarin muotissa sinäkin, tee tosiaan ne adoptiopaperit niinkuin NK tuossa ehdotteli. Hih.

• Asian vierestä
        nainenkirjoittaa ejk kirjoitti:

...nyt vakkaroimasta:-)
        Muuten täyttelehän kiltisti ne adoptio paperisi,niin ei tarvitsi siinä koskemattomuuttaan* enempää uikuttaa.

Mihinkäs sitä pitäisi adoptoitua, kenen lapsen?
        ¤ulalla¤

• Maxell

Minäkin menen ulos, sieneen ajattelin mennä :)

Koko viikko oli työtä ja tuskaa, flunssan kanssa tapellessa...

Parisuhteen valtataistelut ovat minulle tuntematon sodanmuoto, kun minua suututtaa, minä kiljaisen sen ulos, ja sitten se loppuu siihen. Kerran mökötin päivän, se tuntui ikuisuudelta ja luultavasti parempi puoliskoni ei edes huomannut sitä :( Ja mitä siihen vallankäyttöön tulee niin uskon lauseeseen; parempi tossun alla kuin ulkosalla. Puoliso saa päättää suurimman osan asioista, mutta joistakin asioista päätän minä, enkä anna periksi ihan varmasti!!!!

(nähty juttu)

• tähtitoimittaja

jospa sun puolisko säikähtää tuota kamalaa kiljuntaa, eikä hirmuisesti uskalla sinua suututtaa? Vallanpitoa sekin, ai jai.

• Maxelle

jospa sun puolisko säikähtää tuota kamalaa kiljuntaa, eikä hirmuisesti uskalla sinua suututtaa? Vallanpitoa sekin, ai jai.

Sitä näyttää se suuresti huvittavan.

• hertta47

täällä näyttäisi olevan jotakuinkin lapsekasta kademieltä havaittavissa vakiokirjoittajia kohtaan.
      Niistä teidän ei kannata liiemmälti välittää, huono itsetunto ajaa toisia kokeilemaan negatiivista vallankäyttöä nettiympäristössä. Heillä ei elinympäristössään ole ystäviä ja/tai valtaa ja egonsa keinotekoiseen kohottamiseen tarvitsevat tuota purkautumistapaa.

Asiaan.Vallankäytöstä parisuhteessa.Esimerkki omasta elämästäni. Elän epätyydyttävässä parisuhteessa ja haluaisin erota. En tunne miestäni kohtaan muuta kuin sääliä. Hän kuitankin saa minut "pakotettua" jatkamaan tuota liittoa vetoamalla juuri siihen ainoaan tunteeseen, sääliin.
      Otin eroasian käsittelyyn muutama vuosi sitten, ihan rauhallisesti kertoen että haluaisin pois. Mieheni oli saada shokin,pillahti itkemään ja vaikeni viikoksi. Ilmeillään kertoi syvästä marttyydyydestä, huokaili ja katseli luppakoiran ilme kasvoillaan, saaden minut tuntemaan itseni todella itsekkääksi.
      viikon päästä alkoi kyselemään mikä hänessä on vikana. Ei hänessä ole varsinaista vikaa. Minä vain en tunne häntä kohtaan siten kuin pitäisi että yhteiselämä olisi tyydyttävää. Hänen kosketus inhottaa, tuoksu inhottaa, ääni inhottaa. Hän tietää nämä mutta haluaa silti pitää kiinni,koska sanoo itse välittävänsä. Minä en saa lähdettyä ettei hänen maailmansa sortuisi.
      Kumpi käyttää tässä ylivaltaa? Mielipiteitä vapaasti, mutta toivoisin asiallisia itse asiaan paneutuvia näkökulmia.

• kuin missä sinä nyt elät. Nämä kiltit ihmiset tuntevat sääliä niin paljon etteivät pysty ratkaisua tekemään. Lopullisen ratkaisun tekeminen ei todellakaan ole helppoa vaikka kuinka kaikki ärsyttää ja tuntee vastenmielisyyttä toista kohtaan, eikä vähiten sitä kosketusta kohtaan.

En tiedä mitä tuossa tilanteessa sanoisi. Auttaisiko se asiaa eteenpäin jos sanoisi että molempien tulevat vuodet menee hukkaan tässä elämäntilanteessa kun asiat voisi olla toisinkin. Puhuisi siitä että voisi kokeilla erillään asumista hetken aikaa. Vähän niinkuin pikkuhiljaa totuttaisi toista siihen erotilanteeseen.

• parisuhde

Olipas kirjoituksesi kuin omasta elämästäni. Minä myös vuosia säälin ja inhosin miestäni, kunnes se sääli vain loppui. Silloin ero vireille, itkua, uhkailuja, mutta kun en tuntenut sääliä, niin pystyin viemään eron loppuun. Nyt kummallakin elämänlaatu parantunut, hän löysi rakkauden ja elää paljon onnellisempana, kuin koskaan minun kanssa. Vaikka liitossa ollessa väitti olevansa tyytyväinen ja rakastavansa minua, mutta se oli harhaa, jonka huomasin, mutta hän ei halunnut sitä nähdä. Näin meillä, onnellinen loppu, mutta jokainen tapaus yksilöllinen, mikä meille sopi, ei välttämättä toimi toisella.

• Pirre*

jatkaa tuollaista liittoa, elämä on liian lyhyt ja arvokas käytettäväksi pelkkään toisen säälimiseen..

Eikä me mitään kruunua saada, vaikka kuinka kärsittäisiin täällä.

• tähtitoimittaja

mies käyttää ylivaltaa koska saa sinut säälimään itseään, ja sääli sitten pitää liittoa yhdessä. Tuskinpa miehen maailma erosta sortuisi muuta kuin hetkellisesti, luultavasti muuttuisi paremmaksi jos hän itse suostuisi tunnustamaan että nykyinen liitto ei toimi.

Joku varmaan haluaisi psykologizzeerata ja käskeä sinua miettimään miksi nyt inhottaa mies jonka olet joskus aviopuolisoksi ottanut. Mutta niin vain käy aikojen saatossa joskus, lähteminen ei ole silti helppoa. Sääli ja marttyyrius ovat oivallisia vallan- ja kiinnipidon keinoja.

• tähtitoimittaja
        Pirre* kirjoitti:

jatkaa tuollaista liittoa, elämä on liian lyhyt ja arvokas käytettäväksi pelkkään toisen säälimiseen..

Eikä me mitään kruunua saada, vaikka kuinka kärsittäisiin täällä.

siinä vihkivalassa ja "Jumalan silmien edessä" (niinkö se meni) niin kovasti tahdotaan... jostain syystä se sitoo ihmisiä enemmän kuin he itse edes tajuavat. Kuitenkaan samat ihmiset eivät välttämättä muuten noudata Raamatun oppeja, mutta tämä lupaus sitten täytyisi pitää, kävi miten kävi.

• Maxell

Niin että riittääkö viiden tunnin ulkoilu?

:DDDD DDD

• tähtitoimittaja

kun vilkaisin uutta avaustasi, että sun ulkoilu tarkoittaa siirtymistä palstalta sättiin. Jos siinä viisi tuntia menee niin mikä ettei, kyllä se käy.

• Maxelle

kun vilkaisin uutta avaustasi, että sun ulkoilu tarkoittaa siirtymistä palstalta sättiin. Jos siinä viisi tuntia menee niin mikä ettei, kyllä se käy.

Eipä tarkoita :D

Taidan palata luontoon, sillä sinnehän mie kuulunkin!

Moikkelis moi, luonto kutsuu!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      193
      1392
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      903
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      862
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      52
      781
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      758
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      657
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      321
      616
    8. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      605
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      599
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      584
    Aihe