Dolan lääke + kokemukset

reesa

???

19

22821

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...muistaakseni...

      ...selkäkipuun pari vuotta sitten. Auttoi tosi hyvin. Taisi olla kolmio-lääke, eli rentouttava. Jos nyt en ihan väärin muista...

    • minä

      dolania,sain niskakipuihin,mutta olen ottanut myös silloin tällöin kun pää on kipeänä,niin puolikkaan ,kun koko lääke on 30mg.ja pää kipu lähtee 10 min kun buranasta ei ollenkaan, kysyin apteekista voiko ottaa, sanoi että voi ,kunhan ei joka pvä mut,, suuta kuivaa vähän viimeksi eilen otin.

      • Ovidiu

        "kun koko lääke on 30mg"

        Mistä tuollaisen mg-määrän oikein kaivoit - ja mitä ainetta?

        Dolanissa on vaikuttavina aineina orfenadriinia 35 mg ja parasetamolia 450 mg.
        Todettakoon samalla, että tavallisessa Panadolissa on parasetamolia 500 mg.


      • minä
        Ovidiu kirjoitti:

        "kun koko lääke on 30mg"

        Mistä tuollaisen mg-määrän oikein kaivoit - ja mitä ainetta?

        Dolanissa on vaikuttavina aineina orfenadriinia 35 mg ja parasetamolia 450 mg.
        Todettakoon samalla, että tavallisessa Panadolissa on parasetamolia 500 mg.

        dolania on vain yhtä vahvuutta ,ja se on 30mg siis vaikuttavat aineet ovat mitä sanoit,mutta ei aina tarkoita että 450mg on vahvempi kuin 30mg se riippuu mikä on sen tärkein vaikuttava aine, en nyt puhunut yksistään dolanin mg..........vaan esim 750gm antibiootti voi ol vahvempaa kuin 1000mg ,menikoö sekavaksi?


      • Ovidiu
        minä kirjoitti:

        dolania on vain yhtä vahvuutta ,ja se on 30mg siis vaikuttavat aineet ovat mitä sanoit,mutta ei aina tarkoita että 450mg on vahvempi kuin 30mg se riippuu mikä on sen tärkein vaikuttava aine, en nyt puhunut yksistään dolanin mg..........vaan esim 750gm antibiootti voi ol vahvempaa kuin 1000mg ,menikoö sekavaksi?

        Ei ole olemassa lääkettä Dolan 30 mg. On olemassa lääke Dolan, jossa on orfenadriinia 35 mg ja parasetamolia 450 mg.

        Väännän rautalangasta:
        Totesin, että tavallisessa Panadolissa on 500 mg parasetamolia. Harvemmin kai särkypotilas puolittaa Panadolin. Jos siis olet ottanut puolikkaan Dolanin, olet saanut 15 mg lihaksia rentouttavaa orfenadriinia ja 225 mg särkylääke parasetamolia.

        TIetenkin tajuan, ettei eri vaikuttavia aineita voi verrata keskenään. Kilo appelsiineja ja kilo pekonia on eri asia.


      • minä
        Ovidiu kirjoitti:

        Ei ole olemassa lääkettä Dolan 30 mg. On olemassa lääke Dolan, jossa on orfenadriinia 35 mg ja parasetamolia 450 mg.

        Väännän rautalangasta:
        Totesin, että tavallisessa Panadolissa on 500 mg parasetamolia. Harvemmin kai särkypotilas puolittaa Panadolin. Jos siis olet ottanut puolikkaan Dolanin, olet saanut 15 mg lihaksia rentouttavaa orfenadriinia ja 225 mg särkylääke parasetamolia.

        TIetenkin tajuan, ettei eri vaikuttavia aineita voi verrata keskenään. Kilo appelsiineja ja kilo pekonia on eri asia.

        ainakin nyt on ,ja aika lähiaikana olen sen viä uusinut,jospa sul on vanhaa tietoo;)


      • Ovidiu
        minä kirjoitti:

        ainakin nyt on ,ja aika lähiaikana olen sen viä uusinut,jospa sul on vanhaa tietoo;)

        Tässä infoa Yliopiston apteekin nettisivulta:

        DOLAN 30 TABL
        LEIRAS

        5,92 € 0,20€/kpl

        Lääkemuodot
        Tabletti.
        Vaikuttavat aineet:
        Yhdessä tabletissa on orfenadriinia 35 milligrammaa(mg) ja parasetamolia 450 mg.

        Käyttötarkoitus:
        Lääkettä käytetään mm. äkillisten lihaskouristusten, suonenvedon ja lihasvenähdysten sekä urheillessa tai muuten liikkuessa tulleiden lihasvammojen aiheuttamaan lihasjännitykseen ja kipuihin.

        Vaikutustapa:
        Lääke laukaisee kivuliaita lihasjännityksiä keskushermostoon kohdistuvan vaikutuksen kautta ja lievittää myös särkyä.

        Annostus:
        Lääkärin ohjeen mukaan. Melko tavallinen annostus on 1-2 tablettia kolmasti vuorokaudessa, mutta tästä voidaan poiketa kumpaankin suuntaan lääkärin harkinnan mukaan.

        Lääkkeen ottaminen:
        Tabletit niellään runsaan nesteen kera.

        Haittavaikutukset:
        Lääke saattaa kuivata suuta sekä joskus aiheuttaa hermostuneisuutta, huimausta tai lievää näön tarkkuuden heikkenemistä. Etenkin käytön alkuvaiheessa ja suuria annoksia käytettäessä se voi heikentää keskittymiskykyä, jolloin moottoriajoneuvon kuljettamista ja tarkkuutta vaativien laitteiden käyttöä on hyvä välttää.

        Raskaus ja imetys:
        Lääkkeen käyttämisestä raskauden aikana tai imetyksen yhteydessä on syytä neuvotella lääkärin kanssa.

        Säilytys:
        Tabletit säilytetään kuivassa paikassa huoneenlämmössä, 15- 25 asteessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa.

        Lisäaineet
        -
        Lähde: Lääketietokeskus

        Tarkoitatko Dolan-purkin tablettien kappalemäärää (30) tuolla väitteelläsi?


      • farkku
        minä kirjoitti:

        ainakin nyt on ,ja aika lähiaikana olen sen viä uusinut,jospa sul on vanhaa tietoo;)

        ja ovidius on oikeassa. Dolanin koostumus on ollut sama kaikki vuodet tähän päivään asti.

        Itsekin noita purkkeja päivittäin pyörittelen apteekissa, ja kyllä se on nämä viisi vuotta ollut prikulleen samaa tavaraa.
        Jospa ystävällisesti katsoisit sen purkin kylkeä hieman tarkemmin...


      • minä
        Ovidiu kirjoitti:

        Tässä infoa Yliopiston apteekin nettisivulta:

        DOLAN 30 TABL
        LEIRAS

        5,92 € 0,20€/kpl

        Lääkemuodot
        Tabletti.
        Vaikuttavat aineet:
        Yhdessä tabletissa on orfenadriinia 35 milligrammaa(mg) ja parasetamolia 450 mg.

        Käyttötarkoitus:
        Lääkettä käytetään mm. äkillisten lihaskouristusten, suonenvedon ja lihasvenähdysten sekä urheillessa tai muuten liikkuessa tulleiden lihasvammojen aiheuttamaan lihasjännitykseen ja kipuihin.

        Vaikutustapa:
        Lääke laukaisee kivuliaita lihasjännityksiä keskushermostoon kohdistuvan vaikutuksen kautta ja lievittää myös särkyä.

        Annostus:
        Lääkärin ohjeen mukaan. Melko tavallinen annostus on 1-2 tablettia kolmasti vuorokaudessa, mutta tästä voidaan poiketa kumpaankin suuntaan lääkärin harkinnan mukaan.

        Lääkkeen ottaminen:
        Tabletit niellään runsaan nesteen kera.

        Haittavaikutukset:
        Lääke saattaa kuivata suuta sekä joskus aiheuttaa hermostuneisuutta, huimausta tai lievää näön tarkkuuden heikkenemistä. Etenkin käytön alkuvaiheessa ja suuria annoksia käytettäessä se voi heikentää keskittymiskykyä, jolloin moottoriajoneuvon kuljettamista ja tarkkuutta vaativien laitteiden käyttöä on hyvä välttää.

        Raskaus ja imetys:
        Lääkkeen käyttämisestä raskauden aikana tai imetyksen yhteydessä on syytä neuvotella lääkärin kanssa.

        Säilytys:
        Tabletit säilytetään kuivassa paikassa huoneenlämmössä, 15- 25 asteessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa.

        Lisäaineet
        -
        Lähde: Lääketietokeskus

        Tarkoitatko Dolan-purkin tablettien kappalemäärää (30) tuolla väitteelläsi?

        sulla on lääkekirja apunasi?


      • Ovidiu
        minä kirjoitti:

        sulla on lääkekirja apunasi?

        eli internet. Toisaalta, miksi heittelisin hatusta asioita, kun niitä voi lukea faktapohjaisista tiedostoista - tai vaikkapa lääkepurkin kyljestä!


      • pitkäaikaista kipua
        Ovidiu kirjoitti:

        Tässä infoa Yliopiston apteekin nettisivulta:

        DOLAN 30 TABL
        LEIRAS

        5,92 € 0,20€/kpl

        Lääkemuodot
        Tabletti.
        Vaikuttavat aineet:
        Yhdessä tabletissa on orfenadriinia 35 milligrammaa(mg) ja parasetamolia 450 mg.

        Käyttötarkoitus:
        Lääkettä käytetään mm. äkillisten lihaskouristusten, suonenvedon ja lihasvenähdysten sekä urheillessa tai muuten liikkuessa tulleiden lihasvammojen aiheuttamaan lihasjännitykseen ja kipuihin.

        Vaikutustapa:
        Lääke laukaisee kivuliaita lihasjännityksiä keskushermostoon kohdistuvan vaikutuksen kautta ja lievittää myös särkyä.

        Annostus:
        Lääkärin ohjeen mukaan. Melko tavallinen annostus on 1-2 tablettia kolmasti vuorokaudessa, mutta tästä voidaan poiketa kumpaankin suuntaan lääkärin harkinnan mukaan.

        Lääkkeen ottaminen:
        Tabletit niellään runsaan nesteen kera.

        Haittavaikutukset:
        Lääke saattaa kuivata suuta sekä joskus aiheuttaa hermostuneisuutta, huimausta tai lievää näön tarkkuuden heikkenemistä. Etenkin käytön alkuvaiheessa ja suuria annoksia käytettäessä se voi heikentää keskittymiskykyä, jolloin moottoriajoneuvon kuljettamista ja tarkkuutta vaativien laitteiden käyttöä on hyvä välttää.

        Raskaus ja imetys:
        Lääkkeen käyttämisestä raskauden aikana tai imetyksen yhteydessä on syytä neuvotella lääkärin kanssa.

        Säilytys:
        Tabletit säilytetään kuivassa paikassa huoneenlämmössä, 15- 25 asteessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa.

        Lisäaineet
        -
        Lähde: Lääketietokeskus

        Tarkoitatko Dolan-purkin tablettien kappalemäärää (30) tuolla väitteelläsi?

        minun täytyy sanoo että en pidä lääkkeestä se aiheittaa mulle hermostuneisuutta


      • pun.kolmio
        Ovidiu kirjoitti:

        "kun koko lääke on 30mg"

        Mistä tuollaisen mg-määrän oikein kaivoit - ja mitä ainetta?

        Dolanissa on vaikuttavina aineina orfenadriinia 35 mg ja parasetamolia 450 mg.
        Todettakoon samalla, että tavallisessa Panadolissa on parasetamolia 500 mg.

        35/450!


      • Sovi67
        Ovidiu kirjoitti:

        "kun koko lääke on 30mg"

        Mistä tuollaisen mg-määrän oikein kaivoit - ja mitä ainetta?

        Dolanissa on vaikuttavina aineina orfenadriinia 35 mg ja parasetamolia 450 mg.
        Todettakoon samalla, että tavallisessa Panadolissa on parasetamolia 500 mg.

        Mulla on Dolan lääkepurkki jossa on 30kpl tablettia ja 35mg Orphenadrin. Citr. ja 450mg paracetamol.


      • Anonyymi

        Dolan auta mulle palion


    • make1998

      ei toiminu ku otin bissen kaa, vittu

    • tollo3

      rentoudun jo puolikkaasta ja alkaa nukkuttaa aivan älyttömästi.

    • dunn0

      itselle taas noita määrättiin selkä ja niska kipuihin, otan 2 joka ilta eikä muuten vaikuta tippaakaan et en tiedä mitä pitäs tapahtuu mut kipu pysyy... ja olen vasta 16

    • Anonyymi

      Mulla on 7kk vanhoja Dolaneja eli päiväys päättynyt 8/2020..uskallanko ottaa niitä???Olleet kuivassa ja huonelämmössä!

      • Anonyymi

        Ne pitää otta pirtuun liotettuina.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      2024
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      56
      1745
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1465
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1168
    Aihe