olen itse työllistettynä ja kyllä sen huomaa
kanssa! teetetään kaikki mitä muut ei viitsi tai halua tehdä!! ja aina kaikista paskamaisimmat hommat. onko samoja kokemuksia?
onneksi pian puolen vuoden pesti loppuu.
työllistetty-onko kokemuksia?
9
4479
Vastaukset
- marika
voi kuule, itse joudun tekemään yli 50% töistä itse ja työkaveri katsoo vierestä.. kyllä mä sen tiedän miltä tuntuu kun teetetään keikkein paskimmat työt..
- Työvoimatoimisto on peestä!
Minäkin olen työllistettynä ollut ja paskimmat hommat laitettiin tekemään ja aina sai huomata olevansa kaikkein alinta kastia koko työporukassa. Suurinosa tuntuu olevan sitä mieltä, että työllistetyn on tehtävä mitä tahansa. Työvoimatoimisto ei tutki mitenkään minkälaisissa oloissa työllistetty joutuu työskentelemään.
Minut lähetettiin päiväkotiapulaisen paikkaa hakemaan, mutta kaupungin virkailija valitteli ettei nyt juuri päiväkotiapulaisen paikkoja olekaan ja hups heijaa, minut laitettiinkin kuolevien peppuja pesemään vanhainkodin vuodeosastolle. Mitenkään en voinut työstä kieltäytyä ilman pelkoa karenssista.
Elämäni kauhein paikka oli, kun seuraava työllistämistukipaikan osoitus tuli dementiaosastolle. Tiesin heti ettei minusta olisi enää hoitotyöhön.
Karenssia tuli 3kk vaikka kuinka yritin selittää etten siihen työhön yksinkertaisesti pysty, enkä ole edes koulutettu alalle ja pyysin johonkin muualle. Mikään selvitys ei työvoimatoimikunnalle kelpaa. Outoa, että vain puolen vuoden työstä määrätään kolme kuukautta karenssia. Tai jos lähtee 2kk kestävältä liirum laarum kurssilta menemään niin silloin karessia tulee 2kk. Työvoima on pelkkä työttömien poliisilaitos jossa kytätään ja vahdataan jokaista liikettä ja kaikki tekemiset tulee ilmoittaa tälle paskantärkeälle puljulle. Onneksi löysin ihan kivan työpaikan viime keväänä ja voin taas hengittää. - monni
Työvoimatoimisto on peestä! kirjoitti:
Minäkin olen työllistettynä ollut ja paskimmat hommat laitettiin tekemään ja aina sai huomata olevansa kaikkein alinta kastia koko työporukassa. Suurinosa tuntuu olevan sitä mieltä, että työllistetyn on tehtävä mitä tahansa. Työvoimatoimisto ei tutki mitenkään minkälaisissa oloissa työllistetty joutuu työskentelemään.
Minut lähetettiin päiväkotiapulaisen paikkaa hakemaan, mutta kaupungin virkailija valitteli ettei nyt juuri päiväkotiapulaisen paikkoja olekaan ja hups heijaa, minut laitettiinkin kuolevien peppuja pesemään vanhainkodin vuodeosastolle. Mitenkään en voinut työstä kieltäytyä ilman pelkoa karenssista.
Elämäni kauhein paikka oli, kun seuraava työllistämistukipaikan osoitus tuli dementiaosastolle. Tiesin heti ettei minusta olisi enää hoitotyöhön.
Karenssia tuli 3kk vaikka kuinka yritin selittää etten siihen työhön yksinkertaisesti pysty, enkä ole edes koulutettu alalle ja pyysin johonkin muualle. Mikään selvitys ei työvoimatoimikunnalle kelpaa. Outoa, että vain puolen vuoden työstä määrätään kolme kuukautta karenssia. Tai jos lähtee 2kk kestävältä liirum laarum kurssilta menemään niin silloin karessia tulee 2kk. Työvoima on pelkkä työttömien poliisilaitos jossa kytätään ja vahdataan jokaista liikettä ja kaikki tekemiset tulee ilmoittaa tälle paskantärkeälle puljulle. Onneksi löysin ihan kivan työpaikan viime keväänä ja voin taas hengittää.työvoimatoimisto on ihmisen nöyryyttämistä varten.aivan vitun turha pulju.juosta saa tyhyjän perääs ja ilimootella suunnitelmian kusipäillen.aattelin enskerralla sanua,notta vittuako mun suunnitelmani teillen kuuluu!
- noin...
Vain idiootti ei huomaa, että työllistetty on työpaikalla ulkopuolinen ja työtä tehdessäänkin yhteiskunnan loinen.
Jostain kumman syystä kaikki työntekijät pitävät velvollisuutenaan järjestää työllistetylle "työtä". Työtä järjestetään, vaikka vain heittämällä monistepinkan lattialle ja sitten käsketään työllistetty sitä keräilemään.- joude
työaikani sovittiin tullessani 6 tuntia päivä ruokis vaan eikös melkein joka päivä pitänyt olla melkein 8 tuntia kun työni oli vaksin homma kunnan toimistossa!!koko ajan joku sairaslomalla
vakituisista ja meille työllistetyille kaikki
siivous ym. urakat.semmoiset työt mitä ei oltu mukamas ehditty tehdä aikaisemmin. toimenkuvani oli todellakin aivan eri mitä piti olla.
ja kummallista kuiskuttelua seläntakana. enkä todellakaan luullut vaan huomasin sen.
näin siis sossun toimistoissa stadissa!!!enää en mene se on varma.
- kovia kokenut
on kokemuksia. Kerran olin yhdessä paikassa ja olipa totisesti julmettu paikka. Nimittäin työkaverina oli rouva joka minua simputti yhdellä jos toisellakin tavalla. Heti ensimmäisenä työpäivänä alkoi "tytöttely" eikä minua kutsuttu etunimellä. Tämä arvon rouva vähätteli myös ammattitaitoani ja vihjaili mitä kummallisempia asioita. Sain myös osakseni kyseisen rouvan hysteerisiä raivonpurkauksia ja hän nolasi minut toisten kuullen. Siispä kiitti elikä minulle riitti ja otin loparit.
- Toimistosihteeri
Itse olen työurani aikana ollut kaksi kertaa työllistettynä, molemmilla kerroilla valtiolla toimistotöissä. Kummallakin kerralla olen viihtynyt einomaisesti enkä kokenut olevani ulkopuolinen. Työt olivat sitä mitä oli sovittukkin olevan. Toisesta paikasta vaksit toivat ihanan kukkakimpunkin kun lopetin!
Paljon olen kyllä minäkin kuullut valitusta siitä että työllistetyt ovat jotenkin "alinta kastia", siis työllistetyiltä itseltään. Mutta toki uskon että varmasti on niitäkin paikkoja joissa porukka on yksikertaisesti "mätä". Sellaiseen on varmasti kurja joutua.
Toisessa näistä omista työllistämispaikoistani mulla oli huonetoveri, työllistetty hänkin ja hän aina valitti kuinka työllistetyt ovat ns. alinta kastia, että kyllä sen huomaa täälläkin, mutta minäpä en huomannut. Sen sijaan huomasin sen että tämä ihminen itse oli asennoitunut niin eikä edes yrittänyt olla sosiaalinen tai ystävällinen muille vaan oli asennoitunut olemaan "alinta kastia".
Itse olen sosiaalinen ja sulaudun helposti joukkoon, eli en osaa olla tutustumatta toisiin saati että suostuisin väheksymään itseäni mitenkään. Kuka vaan voi joutua työttömäksi ja tätä kautta työllistetyksi eikä se tee kenestäkään huonompaa. Se joka niin ajattelee on sen ongelma!- Asenne ratkaisee
Mullakin on kokemusta työllistettynä olemisesta, enkä voi sitä aikaa valittaa tai moittia. Viihdyin hyvin ja tein samoja hommia kuin olin tehnyt vuosikausia aikaisemminkin. Työkaveritkin oli ennestään tuttuja, enkä uhrannut juuri ajatustakaan sille, pitikö joku mua alemman kastin työntekijänä vai ei. Hoidin hommani kunnolla ja tunnollisesti ja työpäivän loputtua ei tarvinnut viedä mitään paineita kotiin, kun en ollut vakinaista väkeä.
Jos osaa hommansa ja tekee ne hyvin, ei ole tarvetta tuntea itseään huonommaksi kuin muut. Asenne ratkaisee. Asenne vaikuttaa myös siihen, ettei uudestaan niin helposti joudu työllistettäväksi toisen luokan kansalaiseksi, jos huolehtii työnsä hyvin ja säännöllisesti! Sitäpaitsi ei kannata olla turhan nirso sen suhteen mitä suostuu tekemään - kenenkään simputettavaksi sitä vastoin ei pidä jättäytyä!
Olen tällä hetkellä isossa kirjastossa työssä, ja ulkopuolinen voisi luulla, että työni on helppoa/kevyttä/siistiä/sisätyötä. Kattia kanssa,
tyhjennämme porukalla erästä varastoa, joka sijaitsee syvällä maan alla. Siellä oli aluksi kylmä, puhelin ei toiminut, atk ei toiminut, vessa ei toiminut, oli pölyä, hometta ja vaikka mitä.
Työ oli/on edelleen raskasta sekä fyysisesti että henkisesti, pitää olla tarkkana kaiken aikaa.
Siis suomeksi sanottuna paskaduuni, mutta ei sitä tekisikään sellainen, joka pelkää jakauksensa menevän sekaisin tai käsien likaantuvan. En ole päivääkään ajatellut olevani 'alinta kastia' tai jos joku täällä niin ajattelee, en piittaa siitä shittiäkään! Ehkä mulla on työtä vielä ensi vuonnakin!
- työllistetty
7 §
Työehtosopimusten yleissitovuus
Työnantajan on noudatettava vähintään valtakunnallisen, asianomaisella alalla edustavana pidettävän työehtosopimuksen (yleissitova työehtosopimus) määräyksiä niistä työsuhteen ehdoista ja työoloista, jotka koskevat työntekijän tekemää tai siihen lähinnä rinnastettavaa työtä.
Työsopimuksen ehto, joka on ristiriidassa yleissitovan työehtosopimuksen vastaavan määräyksen kanssa, on mitätön ja sen sijasta on noudatettava yleissitovan työehtosopimuksen määräystä.
Työnantaja, joka on työehtosopimuslain (436/1946) nojalla velvollinen noudattamaan työehtosopimusta, jonka toisena sopijapuolena on valtakunnallinen työntekijöiden yhdistys, saa 1 momentissa säädetystä poiketen soveltaa tämän työehtosopimuksen määräyksiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083336Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401673Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971523- 921419
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601286Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121218Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89952Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55882