KOFEINItabletit

Ria-matlena

hei

osaisko kukaan neuvoa mistä näitä voi ostaa? epäilen että apteekista, mutta olenko oikeassa? onko tämä muuten reseptilääke? vai saako ostaa ilman? Pliis kertokaa jos ootta tän asian suhteen viisaampii ;D;D

26

20278

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käyttäjä

      apteekista saa, kysymällä farmaseutilta, mulle se antaa niitä tiskin alta, eli niitä ei ole kaikissa apteekeissa hyllyissä, "cofi-tabs" Ovat pahan makuisia, mutta ei niitä tarkoitus purra olekkaan.
      Vatsa menee kipeäksi jos syö 10 kpl kerralla, siis todella kipeäksi, kokemusta on, niitä ohjeen mukaan otetaan max 3 päivässä. yleensä kuitenkin oon ottanut 3 kpl kerralla noin 4 kertaa päivässä.
      silloin kun valvon koko yön ja seuraava päivä pitää valvoo, lisänä suosittelen energia juomaa muutamia tölkkejä päivässä.

      • Ria-matlena

        osaatko sanoa(noin) paljon purkki/aski kofeinitabuja maksaa? entä kuinka paljon yhdessä purkissa on?


      • käyttäjä
        Ria-matlena kirjoitti:

        osaatko sanoa(noin) paljon purkki/aski kofeinitabuja maksaa? entä kuinka paljon yhdessä purkissa on?

        100 kpl/purkki. 3-5 eur. ei tarvita reseptiä.
        Vitabalans oy, hämeenlinna.


      • varovarovasti
        käyttäjä kirjoitti:

        100 kpl/purkki. 3-5 eur. ei tarvita reseptiä.
        Vitabalans oy, hämeenlinna.

        Niin ja muutama vuosi sitten Ruotsissa kuoli teinityttö, joka oli vetänyt kofeiinitabletteja ja energiajuomaa liikaa. Että niin. Järjen käyttö on siis sallittua.


      • Varoa
        varovarovasti kirjoitti:

        Niin ja muutama vuosi sitten Ruotsissa kuoli teinityttö, joka oli vetänyt kofeiinitabletteja ja energiajuomaa liikaa. Että niin. Järjen käyttö on siis sallittua.

        Juu kannatta tosiaan varoa, jos ei tiedä voiko olla vaikka kofeiinille yliherkkä. Itse teininä söin niitä reilulla kädellä ja jouduin sairaalaan, sydänkohtaus... En ollut kahvia juonut koskaan,joten en voinut tietää että minulla oli paha yliherkkyys kofeiinille. Että sellaista.. Siitä kuitenkin selvisin, enkä ole käyttänyt sen jälkeen mitään missä on kofeiinia.


      • vaan..
        Varoa kirjoitti:

        Juu kannatta tosiaan varoa, jos ei tiedä voiko olla vaikka kofeiinille yliherkkä. Itse teininä söin niitä reilulla kädellä ja jouduin sairaalaan, sydänkohtaus... En ollut kahvia juonut koskaan,joten en voinut tietää että minulla oli paha yliherkkyys kofeiinille. Että sellaista.. Siitä kuitenkin selvisin, enkä ole käyttänyt sen jälkeen mitään missä on kofeiinia.

        Kannatta kokeilla ensin yhdellä (sis.100mg kofeiinia), itse otin 2 tablettia kerralla, ja vaikka olenkin kahvinjuoja, sain tabuista melko hepulin, sydän hakkasi ja kädet tärisi.. Yksi tabu vastaa noin yhtä kahvikupillista, riippuen tietty kuinka vahvaa kahvia keittää?


      • kofeiini tabletit
        vaan.. kirjoitti:

        Kannatta kokeilla ensin yhdellä (sis.100mg kofeiinia), itse otin 2 tablettia kerralla, ja vaikka olenkin kahvinjuoja, sain tabuista melko hepulin, sydän hakkasi ja kädet tärisi.. Yksi tabu vastaa noin yhtä kahvikupillista, riippuen tietty kuinka vahvaa kahvia keittää?

        niin kärsin yöllä siitä että en saa unta.
        sitten aamulla otin n. kolmessa tunnissa n. 15-20 kpl tabletteja, ja sain vatsani niin kipeäksi että en edes muista että olisi ikinä niin kipeä ollut, piti käydä apteekista jotain osmosal-suolaliosta, niin että oksensin juotuoni sitä, mutta ei se auttanut, oksentelin muutaman kerran sinä päivänä.
        Mutta kyllä niistä apua on, kyllä yksi tabletti /tunti / päivän ajan vatsani kestää.
        niin mullakin sydämmeen koski aika lailla kun söin niitä ne 15 ja sydän löi aika lujaa.


      • mini

        Näin ei kyllä kannata missään nimessä tehdä. Todella vaarallista. 4 tab. päivässä ehdoton max. Siitäkin saattaa jo olla tärinässä.


      • Eikka
        mini kirjoitti:

        Näin ei kyllä kannata missään nimessä tehdä. Todella vaarallista. 4 tab. päivässä ehdoton max. Siitäkin saattaa jo olla tärinässä.

        Yks tabu vastaa yhtä kupillista kahvia. Jos kahvia vetää normaalisti 10 kuppia päivässä, niin periaatteessa tabuja voi vetää saman verran. Mutta ei tietenkään 10 kahvikupillisen päälle, vaan yhteensä.


      • Eikka
        Eikka kirjoitti:

        Yks tabu vastaa yhtä kupillista kahvia. Jos kahvia vetää normaalisti 10 kuppia päivässä, niin periaatteessa tabuja voi vetää saman verran. Mutta ei tietenkään 10 kahvikupillisen päälle, vaan yhteensä.

        Tabuja otetaan niinkuin kahviakin juotaisi. Eli ei kaikkia kerralla - kuka nyt joisi koko päivän kahviannostaankaan kerralla.


      • Mister Kofi
        Varoa kirjoitti:

        Juu kannatta tosiaan varoa, jos ei tiedä voiko olla vaikka kofeiinille yliherkkä. Itse teininä söin niitä reilulla kädellä ja jouduin sairaalaan, sydänkohtaus... En ollut kahvia juonut koskaan,joten en voinut tietää että minulla oli paha yliherkkyys kofeiinille. Että sellaista.. Siitä kuitenkin selvisin, enkä ole käyttänyt sen jälkeen mitään missä on kofeiinia.

        Ite olen tässä viimeisten vuosien aikana kuluttanut yhteensä pari purkillista kofeiinitabletteja ja X määrän kaikenmaailman energiajuomia. Samaten olen kärsinyt myös erinäisistä ihmeellisistä sydänhäiriöistä ja oudoista krampeista.

        Kolmisen vuotta sitten vetelin hyvinkin ahkerasti energiajuomaa ja muutaman kerran kausittain tuli aina sellainen hyytymisen tunne, että happi loppuu ja rintaa puristaa. Sitten luovuin joksikin aikaa kokonaan energiajuomista.

        Aloin myös liikkua enemmän ja alussa vähän pelotti paljon liikkuessani, ettei terveys ole mennyttä. Jaksoin kuitenkin täysin loistavasti polkea pyörälläkin esim. 80 kilometrin päivämatkoja täysin ilman oireita. Viime kesä meni upeasti eikä ollut mitään häikkää koko aikana.

        Aloin jälleen vetää energiajuomia ja kofeiinitabletteja ilman häiriöitä. Innostuin taas ja joskus aina pari kertaa viikossa tapasin juoda ensin tölkin energiajuomaa ja ottaa päälle 2-3 kofeiinitablettia. Mielettömät kohinat siitä saa ja fiilis on hemmetin hyvä.

        Nyt on sitten taas talvella tullut liikkuttua vähemmän. Kofeiinitabletteja en ole syksyn ja talven aikana nauttinut enää ollenkaan mutta energiajuomaa on kyllä kulunut. Hiljan tuli kauppaan sellaisia makeisia missä on kofeiinia. Vetäisin sellaisia pussillisen ja tölkin energiajuomaa päälle.

        Seuraavana päivänä "kone hirtti" lähes kokonaan kiinni ja meinasin tipahtaa polvilleni alle kahden kilometrin matkalla. Minulla oli todennäköisesti jonkinlainen totaalinen nestevajaus kropassa ja koko ylävartalo meinasi mennä kramppiin.

        Lopetin nyt kofeiinipitoisten juomien, yms. nauttimisen. Palautuminen tuosta shokista kesti pari päivää. Pari seuraavaa vuorokautta meni pelkästään tunnin parin välein kustessa ja vettä juodessa. Ei hyvä, ei hyvä.

        Nyt alkaa olla pikkuhiljaa palautunut olo eikä tarvitse enää juosta vessassa vähän väliä. Pelästyin jo, että munuaiset ovat menneet hajalle ja harkitsin jo lääkäriin menoa.

        Vetäkää tuosta johtopäätökset...


      • älä ole tyhmä,
        Mister Kofi kirjoitti:

        Ite olen tässä viimeisten vuosien aikana kuluttanut yhteensä pari purkillista kofeiinitabletteja ja X määrän kaikenmaailman energiajuomia. Samaten olen kärsinyt myös erinäisistä ihmeellisistä sydänhäiriöistä ja oudoista krampeista.

        Kolmisen vuotta sitten vetelin hyvinkin ahkerasti energiajuomaa ja muutaman kerran kausittain tuli aina sellainen hyytymisen tunne, että happi loppuu ja rintaa puristaa. Sitten luovuin joksikin aikaa kokonaan energiajuomista.

        Aloin myös liikkua enemmän ja alussa vähän pelotti paljon liikkuessani, ettei terveys ole mennyttä. Jaksoin kuitenkin täysin loistavasti polkea pyörälläkin esim. 80 kilometrin päivämatkoja täysin ilman oireita. Viime kesä meni upeasti eikä ollut mitään häikkää koko aikana.

        Aloin jälleen vetää energiajuomia ja kofeiinitabletteja ilman häiriöitä. Innostuin taas ja joskus aina pari kertaa viikossa tapasin juoda ensin tölkin energiajuomaa ja ottaa päälle 2-3 kofeiinitablettia. Mielettömät kohinat siitä saa ja fiilis on hemmetin hyvä.

        Nyt on sitten taas talvella tullut liikkuttua vähemmän. Kofeiinitabletteja en ole syksyn ja talven aikana nauttinut enää ollenkaan mutta energiajuomaa on kyllä kulunut. Hiljan tuli kauppaan sellaisia makeisia missä on kofeiinia. Vetäisin sellaisia pussillisen ja tölkin energiajuomaa päälle.

        Seuraavana päivänä "kone hirtti" lähes kokonaan kiinni ja meinasin tipahtaa polvilleni alle kahden kilometrin matkalla. Minulla oli todennäköisesti jonkinlainen totaalinen nestevajaus kropassa ja koko ylävartalo meinasi mennä kramppiin.

        Lopetin nyt kofeiinipitoisten juomien, yms. nauttimisen. Palautuminen tuosta shokista kesti pari päivää. Pari seuraavaa vuorokautta meni pelkästään tunnin parin välein kustessa ja vettä juodessa. Ei hyvä, ei hyvä.

        Nyt alkaa olla pikkuhiljaa palautunut olo eikä tarvitse enää juosta vessassa vähän väliä. Pelästyin jo, että munuaiset ovat menneet hajalle ja harkitsin jo lääkäriin menoa.

        Vetäkää tuosta johtopäätökset...

        järki käteen, älä käytä väärin...

        Ei se ole niin, että käytä tolkuttomasti tai älä käytä ollenkaan - on olemassa myös keskitie: käytä oikein, kohtuullisesti, kato!


      • joo o

        mun purkissa ainaki lukee et 1 tabletti päivässä aika erikoista :S


    • en tajuu

      mix niitä syödään?

      • sfaafds

        esimerkiks sillon jos ei ehdi/pysty laittaa kahvia. tai ei muuten vaan pidä kahvista.

        itse käytin noita esimerkiks intissä leireillä jolloin yöunet saatto jäädä aika minimaalisiks (esim 4 yön aikana yhteensä 4 tuntia unta=)) pää hajoo muute.


      • Quahwe
        sfaafds kirjoitti:

        esimerkiks sillon jos ei ehdi/pysty laittaa kahvia. tai ei muuten vaan pidä kahvista.

        itse käytin noita esimerkiks intissä leireillä jolloin yöunet saatto jäädä aika minimaalisiks (esim 4 yön aikana yhteensä 4 tuntia unta=)) pää hajoo muute.

        Kofeiinin ja kahvin yhteys sotilaallisiin tarkoituksiin on kyllä mielekiintoinen, ei ole ihme että suomen armeijan sotilaatkin piristävät itseään kofeiini tapleteilla. Ihme on ettei niitä tajota heille valtion toimesta!

        Pika-kahvikin on USA:n sota teollisuuden lahja kaikille laillisten piristeiden ystäville. USA:n sotilaan peruspakkauskeen kuului aikoinaan kahvi, jonka tarkoitus oli yksinkertaisesti lisätä taistelu tarmoa ja poistaa väsymystä. Myöshemmin kahvi pakkaukset korvattiin legendaarisilla "358 MAGNUM" kapseleilla jotka sisälsivät 300 mg puhdasta kofeiinia.

        Itse juon kahvia päästäkseni kunnon pärinöihin ja oloihin... Jos haluan hyödyntää kofeiinia esim. opsikelun tehostamiseen suosittelen vihreää teetä, erityisesti tee laatuja joista löytyy L-teasiinia. Suomessa esim. Forsman teen SEN CHA. Piristää mutta rauhoittaa samalla, pysyy hereillä ilman tärinöitä ja pärinöitä, eli pystyy keskittymään muuhunkin kuin hyvään oloon ja oloilluun.

        Vähentää myös ruokahalua joka on hyvä asia kun kyse on opiskelusta! Muistakaa ettete voi oppia asioita samalla tavalla ja yhtä tehokkaasti jos olette kylläisiä, KUN OPISKELETTE PAASTOTKAA JA NAUTTIKAA RAUHOITTAVIA JA PIRISTÄVIÄ JUOMIA...

        Voimia kaikille.


    • Eppulainen

      Itse olen saanut virtaa Fitlinen Activize-juomajauheella. Käy tosi hyvin aamuisin ja iltapäivisin antamaan lisää virtaa ja energiaa suoriutua päivästä!

      Lisätietoja löytyy: http://www.5101021.well24.com (Ravintolisät -> Optimaalinen saanti -> Activize OXYPLUS)

      Ko. sivuilta poimittua:

      AAMULLA energisen päivän aloitukseen

      * Antaa enemmän henkistä ja fyysistä energiaa
      * Happi pääsee soluihin nopeammin ja tehokkaammin
      * Optimaalinen energiankäyttö
      * Luonnollisella Guarana -uutteella
      * Ravinteiden ja hapen kuljettaminen etäisimpiin
      soluihin asti
      * Optimaaliseen hapensaantiin
      * Ainutlaatuinen patentoitu tuote, patentti nro
      101 45 246.2
      * Sisältää kaikki kahdeksan B-vitamiinia ja
      C-vitamiinia

      Edistää hapensaantia!

      Ps. Tuotetta otettaessa saattaa tulla "flush"-reaktio, missä iho voi punoittaa ja hieman kihelmöidä. Kyseessä ei ole mikään allergiareaktio ja sitä ei pidä säikähtää! Reaktio menee ohi noin 15 minuutissa.

    • kofe

      Ei niitä kannata tosiaan ottaa kuin kuin yksi tai kaksi kerrallaan aamupäivällä ja maksimissaan kolme koko päivänä. Illalla ei kannata ottaa tai uni ei tule, vaikka olisi kuinka väsynyt tahansa.

      Niistä voi saada myös pahoinvointia, että alkaa oksettamaan. Yksi purkki kestää vuosia, koska ne ovat niin pahanmakuisia, että sen maun muistaa pitkän aikaa, eikä halua niitä käyttää. Nehän tietenkin nielaistaan, mutta paha maku maistuu, jos tabletti osuu vähänkin kieleen.

      Kofeiini aiheuttaa diureettina sitten vessahädän tavallista useammin. Kannattaa miettiä niiden ottamista ennen tenttiä, jos ei pääse vessaan.

      • Anita

        Olen ns. kahviaddikti, 3-vuorotyönkin takia kahvia kuluu noin pannullinen päivässä - siis sellainen ns. keittimen lasipannullinen. Joskus yövuorossa en ehdi tai jaksa keittää kahvia. Silloin olen ottanut 1-3 tbl kerralla. Vaikka sanotaan, että 1 tbl = 1 kahvikupillinen, vatsa tuntuu menevän sekaisin jo siitäkin. Maistuvat myös äärettömän pahalta =( mutta jos vaihtoehtona on väsymys, otan niitä.

        Tuossa joku kirjoitteli että joskus Ruotsissa oli joku tyttö kuollut otettuaan energiajuomia ja "kofuja" samanaikaisesti. Muistan itsekin nähneeni lehtijutun jossakin. Erityisesti kofeiinitabletteja käytettäessä on mielestäni varovaisuus paikallaan. Luulen, että kofeiini pääsee niistä "vapaaksi" jotenkin nopeammin kuin kahvista. Eikös ne ole tarkoitettukin nimenomaan nopeaa piristymistä varten?

        Jännä juttu, että kofut sekoittavat vatsan, vaan ns. tavallinen kahvi (kermma/maidolla ja sokerilla höystettynä) ei.


      • Kimmen
        Anita kirjoitti:

        Olen ns. kahviaddikti, 3-vuorotyönkin takia kahvia kuluu noin pannullinen päivässä - siis sellainen ns. keittimen lasipannullinen. Joskus yövuorossa en ehdi tai jaksa keittää kahvia. Silloin olen ottanut 1-3 tbl kerralla. Vaikka sanotaan, että 1 tbl = 1 kahvikupillinen, vatsa tuntuu menevän sekaisin jo siitäkin. Maistuvat myös äärettömän pahalta =( mutta jos vaihtoehtona on väsymys, otan niitä.

        Tuossa joku kirjoitteli että joskus Ruotsissa oli joku tyttö kuollut otettuaan energiajuomia ja "kofuja" samanaikaisesti. Muistan itsekin nähneeni lehtijutun jossakin. Erityisesti kofeiinitabletteja käytettäessä on mielestäni varovaisuus paikallaan. Luulen, että kofeiini pääsee niistä "vapaaksi" jotenkin nopeammin kuin kahvista. Eikös ne ole tarkoitettukin nimenomaan nopeaa piristymistä varten?

        Jännä juttu, että kofut sekoittavat vatsan, vaan ns. tavallinen kahvi (kermma/maidolla ja sokerilla höystettynä) ei.

        Se tyttö ei ruotsissa kuollut cofein tabujen "yli-annostukseen", vaan red-bull viina sekoitukseen...Kannattais ottaa selvää asioista ennen kuin pelästytätte kaikki jotka kofeiini tabuja syö...


      • vatsan
        Anita kirjoitti:

        Olen ns. kahviaddikti, 3-vuorotyönkin takia kahvia kuluu noin pannullinen päivässä - siis sellainen ns. keittimen lasipannullinen. Joskus yövuorossa en ehdi tai jaksa keittää kahvia. Silloin olen ottanut 1-3 tbl kerralla. Vaikka sanotaan, että 1 tbl = 1 kahvikupillinen, vatsa tuntuu menevän sekaisin jo siitäkin. Maistuvat myös äärettömän pahalta =( mutta jos vaihtoehtona on väsymys, otan niitä.

        Tuossa joku kirjoitteli että joskus Ruotsissa oli joku tyttö kuollut otettuaan energiajuomia ja "kofuja" samanaikaisesti. Muistan itsekin nähneeni lehtijutun jossakin. Erityisesti kofeiinitabletteja käytettäessä on mielestäni varovaisuus paikallaan. Luulen, että kofeiini pääsee niistä "vapaaksi" jotenkin nopeammin kuin kahvista. Eikös ne ole tarkoitettukin nimenomaan nopeaa piristymistä varten?

        Jännä juttu, että kofut sekoittavat vatsan, vaan ns. tavallinen kahvi (kermma/maidolla ja sokerilla höystettynä) ei.

        Rippuu tietenkin henkilöstö, koska ihmiset ovat yksilöitä, mutta kyllä monilla menee kahvinjuonnista vatsa sekaisin.

        Ihmetyttää aina, että vaihtoehtona tilaisuuksissa on tee/kahvitarjoilu, kun kaikki ihmiset eivät voi juoda mitään kofeiinipitoisia juomia. Kofeiiniyliherkkiä ihmisiä on yllättävän paljon. Veden juonti olisi terveellisintä hampaillekin.


      • Marina
        vatsan kirjoitti:

        Rippuu tietenkin henkilöstö, koska ihmiset ovat yksilöitä, mutta kyllä monilla menee kahvinjuonnista vatsa sekaisin.

        Ihmetyttää aina, että vaihtoehtona tilaisuuksissa on tee/kahvitarjoilu, kun kaikki ihmiset eivät voi juoda mitään kofeiinipitoisia juomia. Kofeiiniyliherkkiä ihmisiä on yllättävän paljon. Veden juonti olisi terveellisintä hampaillekin.

        Joo, vesihän on hieno vieravara :D Hohhoijaa...


    • idiootti

      sanoi etta tiskin alta. pah. manskun yliopiston apteekista saa ihan normaalisti hyllyltä ja hyvältä maistuu.

      • Luzie

        Monissa apteekeissa mydään tiskin alta, kun en läytänyt kun tänään menin ensimmäistä kertaa hakemaan Cofi-Tabseja, ostin 2 purkkia, yksi tabletti on saman kokoinen kuin allergia lääkkeet, eli todella pieni. kysyin siis mistä löytääisin näitä cofi tabletteja, ja neiti antoi tiskin alta ja kysyi montako otan?, noh ensivaikutelma oli kerrassaan mainio otin kerralla 3 tabua ja olo oli todella mainio. Käteviä koulussa koska itse nuokun lähes joka tunti ja olen kofeiinista aika paljon riippuvainen, Kiitokset Cofi-tabuille, nyt jaksan paremmin koulussa :p


      • 100mg
        Luzie kirjoitti:

        Monissa apteekeissa mydään tiskin alta, kun en läytänyt kun tänään menin ensimmäistä kertaa hakemaan Cofi-Tabseja, ostin 2 purkkia, yksi tabletti on saman kokoinen kuin allergia lääkkeet, eli todella pieni. kysyin siis mistä löytääisin näitä cofi tabletteja, ja neiti antoi tiskin alta ja kysyi montako otan?, noh ensivaikutelma oli kerrassaan mainio otin kerralla 3 tabua ja olo oli todella mainio. Käteviä koulussa koska itse nuokun lähes joka tunti ja olen kofeiinista aika paljon riippuvainen, Kiitokset Cofi-tabuille, nyt jaksan paremmin koulussa :p

        100mg kofeiini tabletit

        http://www.sinunapteekki.fi/catalog/a-pharma-kofeiini-tabletti-100-tabl-p-3676.html


    • cofi tabs

      kyl noi cofi tabsit tepsii aika hyvi on niit jo 2purkkii menny kaveri kans ja ollaa ny 6päivää oltu hereil ja energia juomaaki o menny et iha normaali olo meil ainaki o en sit tie mitä te kuvittelette =)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5238
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2386
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1907
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1598
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1216
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1202
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe