vasemman kyljen kipu

emma

Mikä kumma aiheuttaa vasemmalle kylkiluiden alle omituisen olon? Kipu ei ole kovaa, mutta epämiellyttävää. Voiko hartioiden jumi aiheuttaa tämän?

18

81700

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anna

      Kiero istuma-asento voi. Itse juuri poistin toimistotuolistani käsinojat kun en saanut niitä oikealle korkeudelle ja niihin nojaillessani selkärankani oli milloin mihinkin suuntaan vinossa ja vastapuolen kyljen lihaksisto jännittynyt. Nyt tuntuu paremmalta.

      Kipu saattaa liittyä myös ruuansulatuselimistöön. Suolikin jää "puristuksiin" jos istuu aina kumarassa tms.
      Tai ehkä sä nukuit samalla kyljellä koko yön.

      Seuraile kipua, vaihtaako se paikkaa ja yltyykö välillä vai pysyykö samanlaisena koko ajan jne. Kokeile myös venyttää vasenta kylkeä hitaasti ja pitkään. Hengittele syvään.
      Ja jos mitkään kotikonstit ei tehoa eikä yölepokaan, niin lääkäriin sitten.

    • ja se sattuu!

      Minulle käy myös noin välillä ja se sattuu tosi kovin! En tiedä yhtään mikä sen aiheuttaa, tietäisikö joku muu? :)

      Silloin kun se kipu alkaa, ei pysty hengittämäänb syvään ollenkaan ja kipu vaan yltyy.. Kestää sitten niin kauan ennen kuin "rohkaistuu" ja vetää syvään henkeä, sitten se loppuu..

      • suna45

        nostaa kädet ylös suoraksi ja hengittää syvään, se voisi olla apua,en tiedä mut mulle on tepsinyt,vaivasta en tiedä mikä sen tekee.


    • hoidettu
      • kylkipaskanavittu

        Mitennii loistava ei ees toimi!!!!


    • kipuna

      Sain tällä viikolla samaan vaivaan lääkäriltä diagnoosin: kylkivälilihaksentulehdus. Vaiva voi kuulemma tulla itsestään tai esim. liikunnan, kylmän tai kostean ilman vaikutuksesta. Ikävä vaiva, johon ei ole hoitoa, vain aika auttaa. Pahimmillaan kipuilu voi kestää kuukausia, normaalisti menee itsestään ohi muutamassa päivässä tai viikossa. Uusiutuu helposti. Särkylääkekään ei aina tehoa. Itse olen välillä niin kipeä, että yöt ovat yhtä tuskaa ja sopivaa nukkumisasentoa ei löydy.

      • DeadWoman89

        Itse aloin juuri etsiä syytä netistä vastaavaan kipuun, on ollut aikaisemminkin samaa kipua, nyt se taa alkoi..ja kun vaihdoin istuma-asentoa "TUSKIN MUTTA" kirjoittajan ohjeista, se kipu ei tunnu. Heti kun vähän huono istuma-asento niin kyllä tuntuu, ja painaa kädellä niin tuntuu pientä kipua. Tuntuu sellaista pientä pistelyä, aikaisemmin olen tuntenut samaa kipua lenkillä ollessani, kun hölkkään ja lopetan niin pistelee kyljen alle aivan sairaasti. kipu lamaannuttaa hetkeksi.

        Nukun itse tosin aina maha-kylkiasennossa, voi johtua siitäkin:)


      • uyxjuiktu
        DeadWoman89 kirjoitti:

        Itse aloin juuri etsiä syytä netistä vastaavaan kipuun, on ollut aikaisemminkin samaa kipua, nyt se taa alkoi..ja kun vaihdoin istuma-asentoa "TUSKIN MUTTA" kirjoittajan ohjeista, se kipu ei tunnu. Heti kun vähän huono istuma-asento niin kyllä tuntuu, ja painaa kädellä niin tuntuu pientä kipua. Tuntuu sellaista pientä pistelyä, aikaisemmin olen tuntenut samaa kipua lenkillä ollessani, kun hölkkään ja lopetan niin pistelee kyljen alle aivan sairaasti. kipu lamaannuttaa hetkeksi.

        Nukun itse tosin aina maha-kylkiasennossa, voi johtua siitäkin:)

        Vasemmanpuoleinen kylki ollut noin 3kk kipeä, välillä enemmän välillä vähemmän, aluksi alkoi tuntumaan vatsalihaksia tehdessä, ensin sattui pelkästään ylä/vinoihin vatsalihaksiin ja nyt kipu tuntuu menevän ehkä kahden alimman kylkiluun kohdilla selkään asti ja välillä kainaloonkin asti, kivun saa tuntumaan helpoiten sillä, kun venyttää vatsaa ja rintaa. Jalkojen pituuseroa on noin 12mm joten veikkaisin, että tuolla on osuutta asiaan, istumatyötäkin teen paljon ja monesti itsensä löytää istumasta kumara-asennosta, vasemmalle puolelle tulee kipua myös, kun vetää syvään henkeä ja kun päästää keuhkot tyhjäksi, tämä vissiin johtuu kireistä selkälihaksista, joita ei saa sitten millään venytettyä, ennemminkin vaan rutisevat ja paukkuvat, varsinkin oikeanpuoleinen "pitkä selkälihas", joka jo pelkästään seisomisesta puutuu. No.. ei kai tässä muu auta, kuin mennä lääkäriin.


      • hätähousu
        uyxjuiktu kirjoitti:

        Vasemmanpuoleinen kylki ollut noin 3kk kipeä, välillä enemmän välillä vähemmän, aluksi alkoi tuntumaan vatsalihaksia tehdessä, ensin sattui pelkästään ylä/vinoihin vatsalihaksiin ja nyt kipu tuntuu menevän ehkä kahden alimman kylkiluun kohdilla selkään asti ja välillä kainaloonkin asti, kivun saa tuntumaan helpoiten sillä, kun venyttää vatsaa ja rintaa. Jalkojen pituuseroa on noin 12mm joten veikkaisin, että tuolla on osuutta asiaan, istumatyötäkin teen paljon ja monesti itsensä löytää istumasta kumara-asennosta, vasemmalle puolelle tulee kipua myös, kun vetää syvään henkeä ja kun päästää keuhkot tyhjäksi, tämä vissiin johtuu kireistä selkälihaksista, joita ei saa sitten millään venytettyä, ennemminkin vaan rutisevat ja paukkuvat, varsinkin oikeanpuoleinen "pitkä selkälihas", joka jo pelkästään seisomisesta puutuu. No.. ei kai tässä muu auta, kuin mennä lääkäriin.

        mullakin on usein, ollut jo vuosia, enemmän ja vähemmän ns.kirvelyä vasemmalla, kylkiluiden kohdalla,ja myös kainalossa tuntuva NS. KIPU, MUTTA, MITÄ SIELLÄ ON MUUTA, KUIN NE KYLKILUUT, SYDÄNKIN ON IHAN Eri paikassa npitäiskö lääkäreitä taas vaivata


    • -DaNa-

      Huomasin yöllä kun oli vähän kummallinen olo, kun nousin ylös, kylkiluiden alle pisteli ihan järjettömästi.
      Pistelee vieläkin. En pysty vetämään syvään henkeä ja en pysty aivan täysin tyhjäksikään keuhkoja puhaltamaan. Tuntuu kuin joku puukolla tökkis. Aamulla oli myös hiukan pahaa oloa ja tuntui olo kuumeiselta. Itse olen ammattitanssija ja minulla on ollut vatsalihakset niin lukossa että se aiheutti minulle hiukan kuumeilua. Toivon että tämä olisi sitä samaa...
      Hyviä hoitokeinoja ovat tietenkin kuuma suihku jossa kannattaa venytellä jumissa olevia lihaksia, tai sitten kuumavesipullo lihasten päälle ja sitten venyttelemään. Myös voltaren, mobilat ja tiikeribalsami helpottavat.

      • juk98

        onko keuhkosi kuvattu varmuuden vuoksi ,jos vaikka vakavampaa
        minusta tuo pistely on aika paha juttu


    • Rami Pussinen

      Iskenyt "kumauttanut" lantiosi tai kylkesi johonkin sellaiseen ihoa kovempaan, kuten esim. oveen tai pihaporttiin. Itsensä kun voi kumauttaa ihan selvipäinkin. Minäkin kumautin Maanantaina itseni sellaiseen lasioveen kansalaisopistolla. Mutta onneksi sentään kumpikaan ei vahingoittunut.

    • jsajvofsdj

      Mulle sanoi lääkäri että kylkiluiden alla on jotai rustoa minne kauan istuessa menee "laskiä" kun olen vatsakas, se kuulema pistelee. Mulla ei seisoessa eikä makuulla vaivaa

    • Tinjaaxw

      Oon 12v ja mulla on jatkuvasti samaa kipua harrastan siis lätkää ja säbää... en tiiä mitä tehdä epämukavaa :(

    • Anonyymi

      Joo mulla vasemman kyljen alla kipua johtuu haiman ajaa toininnasta ainakin mulla on tutkittu juttu että semmosta...

      • Anonyymi

        Miten se haiman vajaatoiminta muuten oireilee?


    • Anonyymi

      Mulla oli aluksi lievää tuikkivat kipua vasemmassa kyljessä ja vasemmalla ylävatsassa. Oireet ei sopinut vatsahaavaan. Ylämahan ultraäänikuvauksessa ei löytynyt mitään poikkeavaa. 6 päivää kipujen alkamisesta, kipu voimistui tosi kovaksi. Kovimman kipukohdan päälle ilmestyi muutama kutiseva näppylä. Menin uudestaan lääkäriin joka totesi, että kyseessä on VYÖRUUSU. Aclovir viruslääkekuuri, nyt toista päivää käytössä. Ei ole kovin paljoa tullut lisää näppyjä. Kipuihin on auttanut Panadol 1g ja Burana 800 mg yhdistelmä. Somac 40 mg mahansuojaksi.

    • Anonyymi

      Perna?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      5953
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3625
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1925
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1919
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1748
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1522
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1408
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1406
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe