Anteeksiannettava teko??

dghfghfghgh

Olin naisystäväni luona jokin aika sitten ja keskustelimme suhteestamme oluen voimalla (ikävä kyllä).Naisystäväni mukaan hän tarvitsee omaa aikaa enemmän,on tärkeämpää tekemistä kuin parisuhde.Sanoi myös että hänellä ei ole mitään odotuksia minua kohtaan.Suutuspäissäni tein seuraavan teon:
Otin häneltä kotiavaimeni ja kaikki tavarani ja lähdin kotia.5 minuutin päästä soitin hänelle ja tulin pyytämään anteeksi.Sovimme tuon asian tuolloin mutta nyt olemme laittaneet suhteen poikki.Syitä on monia,yksi niistä tuo äskeinen.

Kuinka pahana tekona pidätte tuota häipymistäni hänen luotaan??Antaisitteko te anteeksi kumppanillenne vastaavan teon??

14

1835

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neutraalisti

Jees

• Iästä

Riippuu vähän minkä ikäinen olet? Jos olette alle 20 niin kaipa tuollainen tuittupäisyys voidaan laskea nuoruuden piikkiin. Itse olen noin kolmissa kymmenissä, ja voin sanoa, että tässä iässä en enää kyllä katselisi välttämättä noin (anteeksi nyt vain) lapsellista käytöstä.
      Mielestäni aikuisen ihmisen pitää osata selvittää parisuhteessa eteen tulevat ongelmat muuten kuin jatkuvalla "no sitten erotaan" -uhkailulla ja tavaroiden pakkailulla.

• sussanna

Tietenkin.

• alkuperäinen-.-.,.,-

Iän piikkiin ei tekoa millään muotoa saa,oon 30 vuotta :\
        Voin kertoa että tuo oli elämäni ensimmäinen riita parisuhteessa,kokemusta suhteista kun ei juuri ole.Näin perustelin tätä naisystävälleni ja hän hyväksyi sen.
        Jatkossa en varmasti tule toimimaan yhtä lapsellisesti.

• alkuperäinen,.-,.-.,
        alkuperäinen-.-.,.,- kirjoitti:

Voin kertoa että tuo oli elämäni ensimmäinen riita parisuhteessa,kokemusta suhteista kun ei juuri ole.Näin perustelin tätä naisystävälleni ja hän hyväksyi sen.

siis hyväksyi aluksi,nyt pitää yhtenä eron syynä.

• Joo
        alkuperäinen-.-.,.,- kirjoitti:

Vastaus o, että antaisin anteeksi.

Mutta jos tuo oli ensimmäinen riita niin olettaisin, että käyttäydyt noin aina riidan tullen: eli et osaa puhu asioista ja nytkin syytit muutamaa olutta koko sopasta. Itsehän et tehnyt mitään väärin, olet ihana:)

• alkuperäinen-.-.,-.,
        Joo kirjoitti:

Vastaus o, että antaisin anteeksi.

Mutta jos tuo oli ensimmäinen riita niin olettaisin, että käyttäydyt noin aina riidan tullen: eli et osaa puhu asioista ja nytkin syytit muutamaa olutta koko sopasta. Itsehän et tehnyt mitään väärin, olet ihana:)

Kyllä me puhuimme asioista melko pitkän ajan kunnes jostain syystä mä toimin hölmösti.
        Tarkoitin että oluen otto ei ole järkevää kun keskustellaan suhteesta.Alkoholia ei voi syyttää yksin tästä tapahtumasta.

Edelleen sanon että MINÄ tein virheen,teiltä muilta kysyinkin siis alussa,antaisitteko te anteeksi kumppanillenne samanlaisen teon.
        Uskon kuitenkin että jokainen konflikti mitä tulee ihmisillä eteen,antaa oppeja hoitaa tilanne jatkossa paremmin,järkevämmin.

• Joo
        alkuperäinen-.-.,-., kirjoitti:

Kyllä me puhuimme asioista melko pitkän ajan kunnes jostain syystä mä toimin hölmösti.
        Tarkoitin että oluen otto ei ole järkevää kun keskustellaan suhteesta.Alkoholia ei voi syyttää yksin tästä tapahtumasta.

Edelleen sanon että MINÄ tein virheen,teiltä muilta kysyinkin siis alussa,antaisitteko te anteeksi kumppanillenne samanlaisen teon.
        Uskon kuitenkin että jokainen konflikti mitä tulee ihmisillä eteen,antaa oppeja hoitaa tilanne jatkossa paremmin,järkevämmin.

Sain varmaan ekasta viestistäsi ilmeisesti väärän käsityksen. Mutta yritä ihmeessä jutella tytön/naisen kanssa! Joo oli vastaus eli antaisin anteeksi jos tuo olisi ainut syy lopettaa suhde. Onhan vastapuolikin voinut toimia äkkinäisesti asian suhteen.

• MUTTA
        Joo kirjoitti:

Sain varmaan ekasta viestistäsi ilmeisesti väärän käsityksen. Mutta yritä ihmeessä jutella tytön/naisen kanssa! Joo oli vastaus eli antaisin anteeksi jos tuo olisi ainut syy lopettaa suhde. Onhan vastapuolikin voinut toimia äkkinäisesti asian suhteen.

Olenkin erittäin innoissani suhteestani ja haluan sen jatkuvan...... ei tunnu kivalta kuulla, mutta jospa tuo oli tytöllesi sopiva ulospääsyn syy...

• alkuperäinen-.,-.,-.,
        Joo kirjoitti:

Olin 15 minuuttia sitten yhteydessä exääni.
        Kysyin suoraan oliko tuo toimintani tärkein syy suhteen poikki menoon.Hän vastasi että sillä oli vaikutuksensa eli ei tärkein syy.

• yks

pikkuriidoista ei kannattaisi tavaroita pakata, sillä joudut pakkaileen niitä pian joka toinen päivä, joten tän kerran voisit saada anteeksi, mutta seruaavalla kerralla asiat ratkaistaisiin puhumalla:)

• -nipukka-

Mutta oliko tuo teidän mielestä pikkuriita jos tyttöystävä kertoo että ei kiinnosta koko parisuhde??? Tottakai silloin voi häippästä; sitä vain en ymmärrä että miksi palasit takaisin....Eikä tietenkään tuo riita ollut syynä eroon jos erosta oli jo puhetta ennen riitaa (taisi ex-tyttöystävä saada siitä vain hyvän tekosyyn).

• sentään

Jos itse ilmoittaa jollekin jonkun ikävän asian, olisi ainakin reilua ymmärtää ja hyväksyä toiselta tuon kaltainen reaktio. Mainitsemasi reagointi ei ainakaan vahingoittanut ketään, etkä tehnyt mitään peruuttamatonta. Ja etenkin jos noin pian olit leppynyt ja halusit käsitellä asiaa maltillisemmin.

Sen sijaan, jos naisystäväsi olisi muutenkin pistänyt välinne poikki, hän tuskin on pitänyt kovinkaan pahana reaktiotasi. Pänvastoin, pääsipä käyttämään sitä keppihevosena "yhtenä syynä" suhteenne päättämiselle. Tai ehkä siinä piilee totuuden siemen: hän ei pidä äkkipikaisesta luonteenpiirteestäsi.

Oli niin tai näin, älä mieti käytöksesi seurauksia, vaan pyri selvittämään eronne todelliset syyt, ja olisiko sinulla jotain peiliin katsomista - välttämättä ei ole. Jos naisystävässi on vakaasti eronne kannalla... katse tulevaisuuteen vaan.

• Kesä

Monenlaista mielipidettä täälläkin asiasta näyttää olevan. Jos minä vetäisin herneet nenään joka kerta kun ukkoni pakkaa tavarat ja "lähtee lopullisesti", niin suhde ois loppunut jo. Eihän tässä, ootellaan, ja kestetään... Itse en oo koskaan ollut "lähdössä" mihinkään äkillisen mielenliikehdinnän seurauksena. Tosin asummekin minun asunnossani että mihinkäs täältä lähtisin ;)

Se oli hyvä että soitit ja pyysit anteeksi heti 5 min. päästä. Meillä se on niin että minä soittelen sitten perään kun ollaan riidelty ja ukko on lähtenyt... Toisinaan hän ei edes vastaa puheluihini. Kiittimoi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      349
      2997
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      301
      1463
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1292
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1291
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1285
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1235
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1135
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      1037
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      931
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      837
    Aihe