Miten käy bonusten?

Leevi

Emäntä ajoi viikonloppuna auton ojaan työmatkalla...joku "viisaampi" osasi hänelle kertoa ettei bonuksia menisi koska kyseessä on työmatkalla tapahtunut työtapaturma...voiko asia olla noin???? Täyskasko mulla on autossa...lunastukseen luultavasti menee. Millä perusteella ne määrittelee auton hinnan...onko mitään toivoa saada oikeesti auton hinta mitä esim. yksityiset samanlaisesta pyytää?

6

1718

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 70% toistaiseksi

Et kertonut kuinka emäntä voi mutta otaksun että hän on ok ja vahingot olivat onneksi vain aineellisia. Kyllä sinulta siinä boonukset menee ei sillä ole väliä oliko hän työmatkalla vai ei. Jos sinulla on lunastusturva kaskossasi saat varmaan aika käyvän hinnan mutta muuten voi olla vaikeampi toisaalta eihan sitä ikinä tiedä ennen kun arvion kuulee.

• Leevi

No kyllähän mä sitä mieltä kans olisin. Emäntä voi hyvin...se on kyllä tärkeintä.
        Harmittaa vaan että hyvä auto meni kelvottomaksi. No, rahalla saa, mutta toivoisi sitä vakuutuksillakin joku tarkoitus olevan...samanlainen ja kuntoinen tilalle tai vastaava rahana mitä yleinen pyynti on tapahtumahetkenä.

• vääntämiseksi
        Leevi kirjoitti:

No kyllähän mä sitä mieltä kans olisin. Emäntä voi hyvin...se on kyllä tärkeintä.
        Harmittaa vaan että hyvä auto meni kelvottomaksi. No, rahalla saa, mutta toivoisi sitä vakuutuksillakin joku tarkoitus olevan...samanlainen ja kuntoinen tilalle tai vastaava rahana mitä yleinen pyynti on tapahtumahetkenä.

kyllä se kaskon piikkiin menee ja näin bonuksetkin tippuu hieman mutta onneksi autossa oli kasko ja ettei henkilövahinkoja sattunut.
        Kerro muuten tänne suomi24 keskustelupalstalle kuinka sen korvauksen suhteen käy, meinaan vaan että niissä korvauksissa on ollut välillä hieman eripuraa omistajan ja vak.yhtiön välillä. Vakuutusyhtiö maksaa kaskosta normaalisti ns. käyvän hinnan ja se voi meinata että takkiin tulee. Mikä on sitten eri osapuolille käypä hinta...
        Rauhallinen neuvotteleminen kannattaa noissa asioissa ja ainahan voi mainostaa mm. täällä minkälaista palvelua saa.

• jos teet

Koska vahinko korvataan vain kaskon kautta, joten liikennevakuutuksen bonukset tipu. Joten kun vahinko on korvattu, niin vaihdat vakuutusten vakuutusyhtiötä. Tällöin kaskon bonukset seuraavat liikennevakuutuksen bonuksia, joten jos sulla on liikennevakuutuksessa täyden bonukset, niin uuden yhtiön kasko on myöskin täysillä bonuksilla. Näin mä tein, kun kolautin autoni, joten ei tarvinnut maksaa kuin omavastuu ja sen jälkeen kysyin tarjoukset toisesta yhtiöstä ja vakuutusten siirron jälkeen kaskon bonukset olivat täydet 70, kuten liikennevakuutuksessakin....

Mutta kannattaako tuossa tapauksessa miettiä bonusten tippumista...

• justjooo

Ihan ensin vakuutusyhtiö tarjoaa sinulle poskettoman pienen hinnan autostasi. Hylkää tarjous samalla istumalla. Menee muutama päivä ja taas tulee jonkinmoinen tarjous, jos ei vieläkään mielytä niin hylkää jälleen. Yleensä se toinen tarjous jo alkaa olla hyvin lähellä todellista auton hintaa, mutta kannattaa laittaa oma pyynti pikkasen sen yli, eihän sitä tiedä vaikka maksasivatkin. Käy katsomassa tullin sivulta josko löytyisi tuotuna kyseinen auto, sillä siellähän ne "viralliset" hinnat on näkyvillä. Ota myöskin liikkeistä ja yksityisiltä hintoja ylös kun alat tinkaamaan vakuutusyhtiön kanssa. Tsemppiä taistelussa, itsellä meni aikoinaan n.2kk ennenkuin päästiin yhteisymmärrykseen.

• Mr.X

Siis jos kuski on kolarissa loukkaantunut, korvataan hänen HENKILÖVAHINKONSA (sairaanhoitokulut, hautauskulut, vahingosta johtunut sairaseläke) auton LIIKENNEVAKUUTUKSESTA, ja bonus putoaa. Paitsi jos vahinko on sattunut työmatkalla. Tälllöin ko. kulut korvataan työnantajan lakisääteisestä tapaturmavakuutuksesta, eikä liikennevakuutuksen bonukset tällöin laske.

UGH. Olen puhunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1157
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      39
      574
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      538
    8. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      50
      504
    9. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      217
      503
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      492
    Aihe