elikkä oon tossa putkiston rakentanu uusiks ja nyt itestä tuntuu hiukka koviltä äänet(vakioihin verrattuna) mut mitä rajoja on lakipykälissä asiaan? oisko jollain tietoo ennenkä menen katsastus asemalla käymään?
kiitos jo etukäteen.
pakoäänien melurajat katsastuksessa?
9
5992
Vastaukset
Onko sinulla tarvittavat mittarit? Ellei ole, ei melutiedoistakaan ole sinulle hyötyä.
Jospa rakentelisit uusiksi. Hiljainen auto on aina parempi kuin meluisa ja osoittaa rakentelijansa osaavankin jotain.- mitoittamalla
Kunnollinen kyseiseen autoon laskelmin/testein mitoitettu putkisto voi onnistuessaan kuulostaa tyhjäkäynnillä ja tasaisessa kevyessä ajossa hiljaiselta, mutta (tarvittaessa/haluttaessa...) rajummissa kiihdytyksissä ja yläkierroksilla äännellä miehekkäästi.
Siis kompromissi vois olla paras vaihtoehto.
Tosin mistään 4-sylinterisestä ei saa mitään kunnon ääniä millään, joten kaikki tunariteinien vehkeet kannattais hiljentää.
Tunareilla on liikaa säälittäviä meluajia "autoina". - fan
mitoittamalla kirjoitti:
Kunnollinen kyseiseen autoon laskelmin/testein mitoitettu putkisto voi onnistuessaan kuulostaa tyhjäkäynnillä ja tasaisessa kevyessä ajossa hiljaiselta, mutta (tarvittaessa/haluttaessa...) rajummissa kiihdytyksissä ja yläkierroksilla äännellä miehekkäästi.
Siis kompromissi vois olla paras vaihtoehto.
Tosin mistään 4-sylinterisestä ei saa mitään kunnon ääniä millään, joten kaikki tunariteinien vehkeet kannattais hiljentää.
Tunareilla on liikaa säälittäviä meluajia "autoina".eipä kukaan oo sanonukkaan että nelikko koneen putkee ois laitettu :)
ja jos tarkkoja ollaan nii niitä putkia on useita...
niin niistä melu rajoista oisin ollu vieläkii kiinnostunu, lähinnä että paljon raja ja millä kierroksilla mitataan - aksu
fan kirjoitti:
eipä kukaan oo sanonukkaan että nelikko koneen putkee ois laitettu :)
ja jos tarkkoja ollaan nii niitä putkia on useita...
niin niistä melu rajoista oisin ollu vieläkii kiinnostunu, lähinnä että paljon raja ja millä kierroksilla mitataanEihän tos nyt oo mitään järkee. Ite ainaki oon aina tehny niin, että vasta katsastuksen jälkeen laitan soundit kohalleen, niin silloin ei tarvi miettiä mitään rajoja.
- Naapuri
Tunnut kuitenkin olevan vastuullinen oman autosi äänistä... Meillä naapurustossa yksi sälli on virittänyt dieseliään siten, että joka aamu naapurit kuulee pojan töihin lähdön eli jumalattoman matala ääni ja ei edes kovin kierroksia. Pian käyn pitämässä puhuttelun, mutta mistä näkee säännökset ja mitenkäs ne voi "siviilipoliisin" oikeusin mitata/mittauttaa?
- hermostuu
Tunnut kuitenkin olevan vastuullinen oman autosi äänistä... Meillä naapurustossa yksi sälli on virittänyt dieseliään siten, että joka aamu naapurit kuulee pojan töihin lähdön eli jumalattoman matala ääni ja ei edes kovin kierroksia. Pian käyn pitämässä puhuttelun, mutta mistä näkee säännökset ja mitenkäs ne voi "siviilipoliisin" oikeusin mitata/mittauttaa?
- Pocce
Ei ne katsastuksessa kierrättäneet konetta lainkaan joten jos vain matalilla kierroksilla on hiljainen niin läpi menee. Varsinkin jos haet päästölapun etukäteen.
- fan
äänet kestää alhasina aina tuonne 2000rpm asti, sit rupee kone kunnolla heräämään ja meteli on aikas kiva aina tonne 6500 asti (rajotin)
- Nismo Fighter
fan kirjoitti:
äänet kestää alhasina aina tuonne 2000rpm asti, sit rupee kone kunnolla heräämään ja meteli on aikas kiva aina tonne 6500 asti (rajotin)
juu tota laitoin 200sx:ään kolmen tuuman rosteriröörin ja varmaan markkinoitten suurimman takapöntön ilman muita vaimentimia ja kävin leimalla paripäivää sitten, niin eipä tuo katsastusmies paljon äänistä ollu kiinnostunu, kehui vaan putkistoa.
Että se siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721147
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132857- 84793
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37551Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215489- 49487
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45482