Miksi joku toinen osaa sanoa kaiken sujuvasti vain parilla lauseella, kun siihen menee toiselta arkkitolkulla, eikä jaarittelusta tule sittenkään loppua? Ja vikka loppu tulisikin, niin asia häipyy sanoiin, joita on joko liikaa, liian vähän, ne eivät kerro totuutta tai ne ovat muuten vain turhia.
Kirjoittajan toiset ovat kuolemattomia, paras tietämäni suomalainen sanoittaja/kirjoittaja /lyyrikko on Juice Leskinen. Juicen parhaimpien laulujen sanoitukset iskevät kohdalleen säälimättä, mutta kuitenkin samalla kertaa kauniistikin.
Odotan mielenkiinnolla kirjaa, josko Juice sen vielä jaksaisi raapustaa?
"Illasta tulee kyllä aamu. Mutta siinä välissä on se yö"
Voiko kukaan kirjoittaa kauniimpaa kahta lausetta?
Juice on íhmeellinen kirjoittaja
8
524
Vastaukset
- tukkusutija
juice on omansa. mutta vaan on monia toisiakin.
ihan vaan junnu vainio, vexi salmi, jukka virtanen, j. karjalainen, hector, reino helismaa, tuomari nurmio, veikko lavi jne.
kyllähän suomalaisen populääri- ja "kansamusiikin" sanoittajissa on lukusia ihmeellisiä kirjoitajia.
tosin voidaan sanoa, että löytyy apea, kapeaa kamaa valtaosin. - tähtitoimittaja ejk
miten joku keksiikin sanoa esim. että "ihollamme on hämärää"???
Mutta on muitakin loistosanoittajia, Junnu Vainio ja Vexi Salmi näin alkuun. Ja vaikka Anni Sinnemäki. Onhan siinä esim. J.Vainioon tai V.Salmeen selvää eroa. Runoilijan teksti on viisunikkareihin verrattuna laadukkaampaa.
Sinnemäkikin hyvä.- taikanainen
tulee..van kun ei muutakaan voi, Juice on ilmiömäinen sananiekka, hänen tekstejään kuunnellessa kerta kerran jälkeen syntyy uusi välähdys.
Veikko Lavin ja myös Junnun sanoituksissa on usein mukana suurta sanomaa, vaikka meneehän heidän viisunsa sanoitukset välillä sinne tuhmemmallekin osastolle :) - Hannamari.O
paljon parempi, vaikka Juicestakin tykkään.
Junnulla oli sanomaa, ja sellasta herkkää kauneutta sen sanomassa. Sääli että kuoli niin nuorena. - Pirre*
Juisesta ihan sikana, siis hänen sanoituksistaan..
"..ole mulle vähän aikaa hän..", voiko sen kierommin sanoa..:)- Nylonbardi
Minun suosikkini on Viidestoista yö, varmaan niiden säkeiden vuoksi että:
"Sun kanssas katson maailmaa, ja samaa unta nään..." ne riimit ovat jääneet soimaan jostain syystä mieleen. Pidän myös Juícen sanaleikeistä, joita on monissa kappaleissa. - Pirre*
Nylonbardi kirjoitti:
Minun suosikkini on Viidestoista yö, varmaan niiden säkeiden vuoksi että:
"Sun kanssas katson maailmaa, ja samaa unta nään..." ne riimit ovat jääneet soimaan jostain syystä mieleen. Pidän myös Juícen sanaleikeistä, joita on monissa kappaleissa.kappaleet ovat hyviä, tulen aina hyvälle tuulelle kuunnellessani häntä, hän on iskemätön sanaseppä...
Mielestäni hänelle ei pärjää kukaan, Veikko Lavi oli kyllä aika hyvä sarjassaan, samaten Vainio, mutta eivät mielestäni pärjää Juiselle kohtakaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683139
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753037Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682902On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle632574Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli432078- 601657
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181629- 351625
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,241610- 591556