Pukeutumisneuvoja

Helinä

Kävin pukeutumisneuvojalla Stockalla. Ilmaisille pukeutumisneuvojille on tietysti kauhean pitkät jonot ja asiat hoidetaan aika nopeasti kun on kiire. Haluaisin saada pukeutumisneuvojan tai jonkun muun alan ammattilaisen neuvoja useammin, mistä voisin metsästää tällaisen henkilön käsiini maksamatta maltaita? Esim. missä pukeutumisneuvojan työhön pyrkivät opiskelevat, mistä tavoittaa? Mitähän ammattilainen tällaisesta palvelusta veloittaisi?

19

19796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei löydy missään

      Käsittääkseni kauppojen oukeutumisneuvojat ovat asiastaan innostuneita kauppojen myyjiä, mitään varsinaista koulutusta heillä ei ole. Toki monilla voi taustalla olla soveltuvia opintoja, mutta se ei taida olla pääsyvaatimuksena ammattiin.

      En ole kuullut, että tällaista palvelua Suomessa kukaan maksua vastaan tarjoaisi.

      • Helinä

        Ainakin Stockan pukeutumisneuvoja jonka luona kävin, on ihan päätoiminen pukeutumisneuvoja, ei toimi myyjänä. Pukeutumisneuvojan työ edellyttää tietysti silmää nähdä minkä tyyppiset/väriset vaatteet asiakkaalle käyvät ja muodin seuraamista, joten kauppa tekisi kyllä karhunpalveluksen itselleen tarjoamalla pukeutumisneuvojan palveluja jos kyseessä olisi pelkkä myyjä, en usko että sellaista tapahtuu.

        Jokatapauksessa, minä olisin halukas maksamaan pukeutumisneuvojan palveluista jos löytyisi henkilö jolla olisi pätevyyttä koulutuksen tai kokemuksen kautta. Stockalla on ilmaista mutta sinne on tosiaan aikamoiset ruuhkat, ajan saa harvoin.


      • - - - - -

        Kyllä ainakin Stockalla pukeutumisneuvojilta edellytetään alalle soveltuvaa koulutusta.


      • tuleva oppilas

        Aloitan ensi syksynä opinnot Helsingin kaupungin palvelualojen oppilaitoksella, Helpassa Roihuvuoressa, Pukeutumisneuvojan vuoden opinnot! ;)))


    • tytty

      Moi!

      Kyllä löytyy Suomestakin yksityisiä pukeutumiskonsultteja esim. Oma Tyyli Jutta Väissi Helsingissä (on muitakin, itse löysin tämän googlettamalla).
      Jutta on auttanut minua jo monessa vaateongelmassa ja shoppailtukin on yhdessä, voin suositella. Jutta on koulutukseltaan vaatesuunittelija ja ollut monessa mukana vaatteiden ja muodin maailmassa, osaava ja ammattitaitoinen.
      Ainakin vielä viimeksi varatessani hinta oli 50 euroa kerta, mutta varmista hinta vielä. Jutan sivut ovat osoitteessa omatyyli.com.

      • Helinä

        Kävin Oma Tyyli Jutta Väissi -webbisivuilla. Webbisivut olivat todella rumat. Kun työ liittyy tyyliin, pitäisi webbisivujenkin olla ehdottomasti hyvällä maulla tehdyt.


    • Kyösti

      Taitaa ottaa vain yritysasiakkaita, mutta sellainen kaveri kun Petja Jäppinen antaa miesten pukeutumisneuvoja.

    • FashionADdict

      Moi!

      Pukeutumisneuvontaa ( ei maksua)
      lisäksi mm. Anttilan tavarataloissa sekä Sokoksilla, sokoksen sivuilla mainostavat ainakin ,että PARIN PÄIVÄN, varoitusajalla saa ajan!!
      Ja tosiaan useimmat pukeutumisneuvojat ovat käyneet opintoja ,ja ovat saaneet erikoistumisperehdytystä.

      • raili

        Hei! Tällä hetkellä pukeutumisneuvojille on räätälöity oma ammattitutkinto. Opiskelen juuri sitä varten. Ihan ensimmäiset taisivat valmistua vuosi sitten. Neuvojakoulutusta on kyllä todella monenlaista; muutaman tunnin pikakursseista tähän ammattitutkintoon valmentavaan koulutukseen joka kestää vuoden. Hyvän neuvojan löytäminen voi olla vaikeaa, koska ammattitaidon lisäksi asiakkaalla ja neuvojalla tulisi löytyä yhteinen sävel. Jos kemiat ei pelaa, lopputuloskaan ei voi olla hyvä.

        Toivon lisää keskustelua aiheesta, koska teen liiketoimintasuunnitelmaa mahdollista yritystä varten. Tarvitsen tietoa mm siitä kuinka vaikea on löytää neuvojia, mistä kautta niitä löytyy, tyydyttääkö lopputulos ja palvelu, mitä koulutusta neuvoja ovat saaneet (kannattaa kysyä!)....


    • henkilökohtaista palvelua v...

      Hei

      Itse valmistuin pukeutumisneuvojaksi HELPASTA.
      Tämän on alan ensimmäinen kurssi ja ammattialisia ei todellakaan ole valmistunut aiemmin. Minimiveloitus on tunti. Hinta on siis 60e,-/h. Ota yhteyttä jos tarvitset apua vaatehankinnoissa ja muissa kysymyksissä jotka askarruttavat.

      • nobo69

        jo toinen erikoisammattitutkinto kurssi, pukeutumisneuvoja EAT meneillään. Kestää vuoden.


      • Neuvojan alku
        nobo69 kirjoitti:

        jo toinen erikoisammattitutkinto kurssi, pukeutumisneuvoja EAT meneillään. Kestää vuoden.

        Hei
        Olen valmistunut Vaatetusalan erikoisammattitutkintoon (Pukeutumisneuvonta) ja olen parhaillaan miettimässä, miten saisin markkinoitua palveluitani.

        Kotisivut olisivat varmaan tehokkain tapa tavoittaa asiakkaat ( tai asiakkaiden tavoittaa minut), mutta mielelläni kuulisin, millaisia toivomuksia ihmisillä on. Itse olen hyvin joustava tekemään monenlaisia projekteja, joten hankalaa on mielestäni sivujen rakentaminen siten, että niistä tulisi selkeät ja asiakkaat ymmärtäisivät silti, että he voivat pyytää hyvinkin räätälöityjä palveluja. Onko jollakulla ideoita?

        Kiitos!


    • llllllllllllllllll

      Stockalla on muuten myös kiertäviä koulutettuja pukeutumisneuvojia, joilta saa heti neuvoja ja tarvittaesaa voi myös varata ajan!

    • OTSPADT

      Tietäisikö kukaan pukeutujisneuvojaa tai sellaista spesialistia Seinäjoen seudulta?

    • ei jonotusta

      vinkiksi voin sanoa:mene pieneen vaatekauppaan jossa palvellaan. Saat ilmaisen pukeumisneuvojan ja stailaajan itsellesi. suuren kiitoksen jätät ostamalla vaatteet ja asusteet. Ei palvelumaksua.

    • taastyylikäs

      Etelä-Pohjanmaalla ja Pohjanmaalla toimii pukeutumisneuvoja ja tyyli- ja värikonsullti Reetta Keto. Värianalyysit, tyylianalyysit, personal shopper palvelut ja naistenillat kuuluvat hänen palveluihin. Hän toimii ainakin Seinäjoki, Vaasa, Pietarsaari ja Kokkola alueella.

      Hän oli juontamassa naisteniltaa jossa kävimme porukalla ja siellä tutustuimme hänen palveluihin. Hän on auttoi minua tosi hyvin löytämään uuden tyylini ja kävimme kaupassa uusimassa vaatekaappiani erikseen naistenillan jälkeen.

      Suosittelen! :)

    • taastyylikäs

      Reetta Keto oli muistaakseni käynit vuoden pitkän vaatetusalan erikoisammattitutkinnon.

    • taastyylikäs

      Ja myös Beauty Colors väri- ja tyylikonsultti koulutuksen.

    • eräs tyylitön

      Olen juuri suunnittelemassa pienellä kaveriporukalla stailausbileitä. Lähetin kyselyjä Nicestyleen, Stailauskouluun, yhteen putiikkiin ja Sokokselle. (Treen seutu) Saa nähdä millaisia tarjouksia tulee, mutta olen tosi innostunut, mun mielestä tuommoiset teemabileet olisivat kivat. Tavaratalojen pukeutumisneuvonta on yleensä maksutonta, eikä tule niin kovia ostopaineita, koska työntekijä on siellä kk-palkalla. Pikku butiikissa voi tulla enemmän ostopaineita...

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2580
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1950
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1499
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1028
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      913
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe