Yrittäjyys kutsuu:) Paperit ovat täytetty, mutta yritykseltä uupuu vielä nimi. Auttakaa, kiitos! Ehdottakaa hyviä nimiä jotka eivät ole sidonnaisia mihinkään tiettyyn alaan.
Mielestäni hyviä nimiä ovat: Sonera, Talento, Elisa, Stockmann jne.
Tehkää lista:) Keksijälle olutkori!
Mikä nimi yritykselle? Ehdota!
21
1315
Vastaukset
- yrityksellesi
Tmi Nihkeät Pierut .
- yrittäjyys
Jos et itse edes nimeä keksi omalle yrityksellesi, niin unohda.
Unohda koko juttu! - yritykselle
Itsetarkoituksellinen Pääoman Kasaaminen Oy
eli lyhyemmin
IPK Oy - muutamia
Naviko..Salomus...Teraba...Neroline..Makemain...
Novarax... - Patapaistiin?
Vihdoinkin voi syödä.
Ei enää kitkuttelua.
Ei enää rähjäisiä kenkiä.
Vitamiinejakin minulle.
Siinä nimiä, mutta oikeasti työttömällä ei ole varaa juopotella.Eikä olisi varaa ajaa itseään siihen kuntoon että kun saisi työtä ei enää jaksa kun on niin ryvettynyt.
T: Ilman kaljaa parempi. - luomisesta.
Ai ei toimialaa.....
Nimeä ei voi suunnitella millekään firmalle tietämättä muutamiakaan asioita:
-Mikä toimiala?
-Kansainvälistä vai paikallista toimintaa?
-Yrityksen arvot?
-Alussa ajateltu asiakaskunta?
-Yrittäjän maailmankatsomus?
-Mikä on yhtiömuoto?
-jne
Kyseessä on brändin rakentamisen peruspilarin ensimmäinen ja tärkein askel. Se on erittäin tärkeä ajateltava asia mietittäessä vaikkapa firman logoa taikka yleistä graafista ohjeistusta.
-Useasti yritykset lähtevät liikkeelle jonkun perustajansa sukunimen mukaan (Stockmann, Möttösen putki..)
-Toiminnan laajettua suureksi tai yrityksiä yhdistellessä tulee kansainvälisiä ja yleimaailmallisia nimiä ( Merita, Telia-Sonera)
-Parhaita ovet innovatiivisesti ja ajattelemalla tehdyt nimet: (Apple, Saunalahti..)
-Ja nykyään on erikoistuttu luomaan pitkiä konsernin nimiä jotka lyhennetään kirjain yhdistelmiksi( Vaikkei kuulukkaan kategoriaan suoraan: World Trade Center=WTC)
Nimen ulkoasu ja sisällön on toimittava yhteen... Suutarinkylässä toiminut "Tapanilan Rauta" on perusesimerkki kehnosta nimestä.
Yleisin ongelmahan firman perustamisessa nimenomaan nimi. Jos ei itsellä leikkaa oman kuuloinen nimi niin otappa yhteyttä mainostoimistoon tai sitten meikäläiseen..... Laita meili ossa niin otan yhteyttä! Tosin keksithän hyvän nimimerkinkin ja ihan itse:)
Mutta noin ilmaiseksi: "70-Capital" :)))))))
=DW=
(Kiitos sopisiko kori konua???) - anniavaruuslentäjä
Uunonacomeetta.
- vika
Ei ole helppoa keksiä nimeä itselle. Minulla sama ongelma kun toimiala muuttui aika olennaisesti, siksi nimi joka ei kerro toimialaa on hyvä. Jos SONERA hyvä, siirtele tavuja ERASON tms. Onnea!
- Anonyymi
Ekosilp
- Anonyymi
Antiikista löytyy. Omega, Delta, Nike jne.
Olen huomannut, että aika moni firma käyttänyt tuota kanavaa. - Anonyymi
Bada bib bada bumbium
Näin Nalle Mursu aloitti. - Anonyymi
EK:n ylistys ja suitsutus
- Anonyymi
IOK Oy = Itsekeskeinen Orjien Kyykyttäjä
- Anonyymi
VTP Oy = Valitan "Työvoimapulaa" Paskiainen
- Anonyymi
OAN Oy = Olen Ahne Narsisti
- Anonyymi
KRK Oy = Kokoomusta Rajusti Kakkoseen
- Anonyymi
HVYEP Oy = Hamuan Veronmaksajien Yrittäjyystukia Erittäin Paljon.
- Anonyymi
TE pellejen loisimiskerho
- Anonyymi
YT Oy
Aputoiminimi :
Yritystuki Oy - Anonyymi
Peltikiinni Oy AB.
- Anonyymi
pienyrittäjän kannattaa identifoida firmansa omalla sukunimellä ja toimia-alalla. Se toimii silloin parhaiten firman bisneksen tekemisen kannalta. Myyt omalla naamallasi ja maineellasi työtä paikkakunnan ihmisille. Se tosin edellyttää ettet saa koskaan mokata tai sinusta tehdään helposti ketku huijari.
Jos tarkoitus on kuitenkin olla suurbisnesmies megafirmassa niin silloin firman nimessä oma sukunimi ja toimiala on iso rasite.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481538Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 221050
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70769