Mistä löytäisin äkkiä sanat lauluun
"Laps' olen köyhän kauniin Karjalan"?
Isäni, joka oli Karjalan evakoita,
hautajaistilaisuudessa haluaisimme
laulaa ko. laulun.
Laps olen köyhän kauniin Karjalan
8
11098
Vastaukset
- pongo
"Laps olen köyhän kauniin Karjalan, vaan perinnön sain kaikkein kalleimman. Sain laulun, soiton sydämeen, en niitä vaihtais onneen maalliseen.
Toivelaulukirjan 2-osasta löytyy laulu. Minulla ei ole itsellä, en voi ikävä kyllä nyt auttaa enempää.- hämmentynyt
Meneekö ensimmäinen säkeistö tosiaan noin? Olen aina kuvitellut, että ensimmäinen säkeistö alkaa "Laps olen köyhän kauniin Karjalan, nyt vaikka vierahissa vaellan." Jatkoa en muista, mutta luulin tämän olevan eka säkeistö...
- Evakon tytär
Löysin kirjastosta sanat ja laulu todellakin
alkaa "Laps' olen köyhän kauniin Karjalan, nyt
vaikka vierahissa vaellan...". Pongon sanat
ovat alkuosa toisesta säkeistöstä. Perjantaina
tätä sitten lauletaan...- pongo
Olette ihan oikeassa, 1. säkeistö menee noin, mutta sanoinkin, "tässä on 1 säkeistö", ei siis EKA vaan YKSI. Kun satuin vain sen muistamaan :)
Hyvä kun löysit. Otan osaa suruunne. - Pepa Immonen, karjal
pongo kirjoitti:
Olette ihan oikeassa, 1. säkeistö menee noin, mutta sanoinkin, "tässä on 1 säkeistö", ei siis EKA vaan YKSI. Kun satuin vain sen muistamaan :)
Hyvä kun löysit. Otan osaa suruunne.Siel Joulu aina ois, Sain soiton laulun lahjan sydämeen.
- karjalan laps
laps olen köyhän kauniin karjalan
nyt vaikka vierahissa vaellan
siel äiti tuuditti mun kehtoain
ja laulut laatokan siel kuulla sain
kun tyyni milloin oli pinta veen
ma kuulin niin kuin soinnut kanteleen
kun myrsky sai löi aallot rantoihin
ma niitä pelkäsin ja rakastin
sinne sinne kaipaan ain
missä kerran kehdon sain
pois täältä kaipaan kotiin karjalaan
laps olen köyhän kauniin karjalan
vaan perinnön sain kaikkein kalleimman
sain laulun soiton lahjan sydämeen
en niitä vaihtais onneen maaliseen
kun kaipaus saa mielen murheeseen
teen lauluun surullisen sävelen
kun ilon riemun vuoro milloin saa
se myöskin lauluissani kajahtaa
silloin joulu aina ois
onnen rintaani se tois
jos pääsisin taas kotiin karjalaan.- karjalainen 123
Eiparempaa laula olis karjalaisen hautajaisiin. Isäni hautajaisissa laulettiin ko laulu.
otan osaa suruunne
Siunausta T: Henry n - Anonyymi
Kauniit sanat, Kiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
puukkotappelu-keskella-tieta
https://www.paivanlehti.fi/puukkotappelu-keskella-tieta-kohta-toinen-miehista-makasi-elottomana-maassa/ Poliisi sai klo453469Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja2752283- 951425
- 701303
Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481290Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1061272Koirahyökkäys filpuntiellä.
Poliisi määräsi koiran lopetettavaksi välittömästi. Kerrankin selkärankaista toimintaa poliisilta. Toivottavasti hoituu1201197- 451089
Paavi on kuollut
Suuri humanisti ja kirkollinen johtaja, Paavi Fransiscus on kuollut 88 vuoden iässä. Katolinen maailma (suurin kristill1681082- 591073