Mistä löytäisin äkkiä sanat lauluun
"Laps' olen köyhän kauniin Karjalan"?
Isäni, joka oli Karjalan evakoita,
hautajaistilaisuudessa haluaisimme
laulaa ko. laulun.
Laps olen köyhän kauniin Karjalan
8
11168
Vastaukset
- pongo
"Laps olen köyhän kauniin Karjalan, vaan perinnön sain kaikkein kalleimman. Sain laulun, soiton sydämeen, en niitä vaihtais onneen maalliseen.
Toivelaulukirjan 2-osasta löytyy laulu. Minulla ei ole itsellä, en voi ikävä kyllä nyt auttaa enempää.- hämmentynyt
Meneekö ensimmäinen säkeistö tosiaan noin? Olen aina kuvitellut, että ensimmäinen säkeistö alkaa "Laps olen köyhän kauniin Karjalan, nyt vaikka vierahissa vaellan." Jatkoa en muista, mutta luulin tämän olevan eka säkeistö...
- Evakon tytär
Löysin kirjastosta sanat ja laulu todellakin
alkaa "Laps' olen köyhän kauniin Karjalan, nyt
vaikka vierahissa vaellan...". Pongon sanat
ovat alkuosa toisesta säkeistöstä. Perjantaina
tätä sitten lauletaan...- pongo
Olette ihan oikeassa, 1. säkeistö menee noin, mutta sanoinkin, "tässä on 1 säkeistö", ei siis EKA vaan YKSI. Kun satuin vain sen muistamaan :)
Hyvä kun löysit. Otan osaa suruunne. - Pepa Immonen, karjal
pongo kirjoitti:
Olette ihan oikeassa, 1. säkeistö menee noin, mutta sanoinkin, "tässä on 1 säkeistö", ei siis EKA vaan YKSI. Kun satuin vain sen muistamaan :)
Hyvä kun löysit. Otan osaa suruunne.Siel Joulu aina ois, Sain soiton laulun lahjan sydämeen.
- karjalan laps
laps olen köyhän kauniin karjalan
nyt vaikka vierahissa vaellan
siel äiti tuuditti mun kehtoain
ja laulut laatokan siel kuulla sain
kun tyyni milloin oli pinta veen
ma kuulin niin kuin soinnut kanteleen
kun myrsky sai löi aallot rantoihin
ma niitä pelkäsin ja rakastin
sinne sinne kaipaan ain
missä kerran kehdon sain
pois täältä kaipaan kotiin karjalaan
laps olen köyhän kauniin karjalan
vaan perinnön sain kaikkein kalleimman
sain laulun soiton lahjan sydämeen
en niitä vaihtais onneen maaliseen
kun kaipaus saa mielen murheeseen
teen lauluun surullisen sävelen
kun ilon riemun vuoro milloin saa
se myöskin lauluissani kajahtaa
silloin joulu aina ois
onnen rintaani se tois
jos pääsisin taas kotiin karjalaan.- karjalainen 123
Eiparempaa laula olis karjalaisen hautajaisiin. Isäni hautajaisissa laulettiin ko laulu.
otan osaa suruunne
Siunausta T: Henry n - Anonyymi
Kauniit sanat, Kiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4573908Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501276
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047