Ihminen ei ole ollut eläin

kristitty

Ihmiset miettivät, että onko ihminen joskus ollut eläin. Usko siihen, että ihminen olisi joskus ollut eläin, liittyy naturalistiseen filosofiaan, eli pyritään selittämään todellisuutta pelkillä luonnolaiella.

Naturalistinen filosofia on tavallaan ateistinen, koska siinä ei oteta huomioon Jumalaa. Jumala täytyy kuitenkin ensiksi ottaa huomioon, kun ruvetaan maailmankuvaa rakentamaan.

Uskon että todellisuus ei ole luonnollinen, vaan yliluonnollinen, koska uskon Jumalaan. Jumala on kaiken takana ja pystyy mihin tahansa, joten en näe syytä uskoa evoluution maailmankuvaan, että olisi tapahtunut miljoonien vuosien kehitys.

Miljoonien vuosien kehitys on juuri naturalistista filosofiaa. Uskotaan että luonnonlait ovat kaikki vaikuttavat voimat mitä on olemassa.

En usko että ihminen olisi joskus ollut eläin, ja järsinyt jotain kasvia jossain metsässä. Uskon että ihminen on henkiolento, ihmisellä on sielu, henki ja ruumis. Ihminen joutuu teoistaan vastuuseen Jumalan edessä, tilinteon hetki koittaa.

Jos uskoo Jumalaan ja myös kehitys-oppiin, niin se ei välttämättä ole maailmanloppu. Jumala on luonut niin paljon muutakin kuin ihmisen. Jumalan luomistyöt eivät rajoitu pelkästään ihmisiin ja eläimiin. Jumala on luonut kaikkeen järjestyksen, joka on myös luomistyö, sitä ei vain ihminen tule ajatelleeksi.

Uskon että ihminen on ollut aina ihminen. Voi olla, että pituus on lisääntynyt jonkin verran, mutta olen sitä mieltä että kehitys ihmisen kohdalla näyttää menevän taaksepäin ainakin henkisessä mielessä, kun ajatellaan esim. vanhaa testamenttiakin joka on kirjoitettu tuhansia vuosia sitten, ja kun katsoo nykykulttuuria, niin kyllä taaksepäin se kehitys menee.

Parasta on jumalinen elämä.

20

1973

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M@k3

Aivosi ovat jo taantuneet vanhantestamentin aikaan.

Ehkä nyt olisi aika muuttaa elämäntapasikin vastaamaan vanhantestamentin aikaista.

Esim. katkaise internetyhteys ja muuta johonkin sorakuopalle telttaan asumaan.

• että näin

ei tänä päivänä pysty mihikään sorakuoppaan asumaan voi mennä ainakaan kovin pitkäks aikaa tää nyky maailman meno pitää siiitä huolen tulee poliisit ja muut hyysärit ja vie pois...

• pauttiarallaa

En ainakaan minä tiedä eläimenä olosta mitään.
      >>---->>>Uskotaan että luonnonlait ovat kaikki vaikuttavat voimat mitä on olemassa.------>>ihmisellä on sielu .

• Turha kuvitellakaan, että olisimme jotenkin muun luonnon ylä- tai ulkopuolella.

Se, että ihminen ON eläin, ei perustu mihinkään mutuiluun vaan eläimen määritelmään, joka ytimekkäässä muodossaan kuuluu:

Eläin on monisoluinen soluseinätön eliö.

• Jussi

.... mutta olen sitä mieltä että kehitys ihmisen kohdalla näyttää menevän taaksepäin ainakin henkisessä mielessä,...

Se näkyy! Homo sapiensista HOMOkristityksi! Ah Hah Haa!

• ...

...

• ...

se ON eläin. Jo se ei ole eläin, niin onko se kasvi? Onko se sieni? Onko se kivi? Ole sinä vaan sieni, kasvi tai kivi, minä olen ainakin kuulun ainakin lajiin nimeltä homo sapiens, ihminen, joka puolestaan kuuluu eläinkuntaan.

• JSS

Vai onko ihminen mielestäsi pikemminkin sieni, kasvi, esitumallinen?

Ja älä ala sönköttämään mitään 'henkiolennosta ja Jumalan kuvasta', totuus ei muutu vaikka kuinka Raamattua lainaisit.

"Uskon että ihminen on ollut aina ihminen."

Ja ihminen ON eläin, eivät ne ole toistensa vastakohtia, vaan homo sapiens on vain yksi eläinlaji monista!

• Järki ja usko

"En usko että ihminen olisi joskus ollut eläin, ja järsinyt jotain kasvia jossain metsässä."

Tätähän tapahtuu vielä nykyäänkin. Esimerkiksi Etelä-Amerikan sademetsissä elää vielä nykyisinkin heimoja, jotka nakertavat kasviksia ja syövät toukkia metsän siimeksessä.

• pohjois-eurooppalainen

sellainen minä olen mitä otsikossa ja nimimerkissä on jo ilmoitettu ja minäkin olen usein järsinyt metsässä kasvia. loppukesällä suomessakin ihmiset juoksevat kilpaa metsässä järsimässä kasveja ja keräämässä kasvien osia talteen!

• Ei uskoa

"Naturalistinen filosofia on tavallaan ateistinen, koska siinä ei oteta huomioon Jumalaa. Jumala täytyy kuitenkin ensiksi ottaa huomioon, kun ruvetaan maailmankuvaa rakentamaan."

Miksei maailmankuvaa pysty rakentamaan ilman jotain, minkä olemassaoloa ei pystytä osoittamaan millään keinolla todeksi, vaikkei myöskään epätodeksi? Jumalaan perustuva maailmankuva on varsin hutera ilman konkreettisia todisteita jumalasta.

"Uskon että todellisuus ei ole luonnollinen, vaan yliluonnollinen, koska uskon Jumalaan. Jumala on kaiken takana ja pystyy mihin tahansa, joten en näe syytä uskoa evoluution maailmankuvaan, että olisi tapahtunut miljoonien vuosien kehitys."

"En usko että ihminen olisi joskus ollut eläin, ja järsinyt jotain kasvia jossain metsässä. Uskon että ihminen on henkiolento, ihmisellä on sielu, henki ja ruumis. Ihminen joutuu teoistaan vastuuseen Jumalan edessä, tilinteon hetki koittaa"

Usko pois. Ei se maailmankuvasi perustuksia vahvista.

"Uskon että ihminen on ollut aina ihminen. Voi olla, että pituus on lisääntynyt jonkin verran, mutta olen sitä mieltä että kehitys ihmisen kohdalla näyttää menevän taaksepäin ainakin henkisessä mielessä, kun ajatellaan esim. vanhaa testamenttiakin joka on kirjoitettu tuhansia vuosia sitten, ja kun katsoo nykykulttuuria, niin kyllä taaksepäin se kehitys menee."

Uskomuksiesi kertominen ei tuo paljoa järkevää sisältöä viestillesi, vai mitä itse luulet? Mielipiteesi ei ole totuus, you know.

• susi

Miten ihmeessä sinä oikein perustelisit
      väitteesi että ihminen on mennyt taaksepäin
      henkisesti vanhan testamentin ajoista?
      Vanha testamentti kehottaa tappamaan ihmisiä
      mitä pikkumaisemmista syistä esim. aviorikos
      homous yms.
      Samainen opus antaa luvan pitää orjia
      kehottaa alistamaan puolet omastakin kansasta
      (naiset) ihan vain räikeimpiä mainitakseni.

• .........

henkisesti taantunut nykymaailman ihminen on vajonnut jo niin syvälle että luulee lasten kivittämisen ja naisten sekä naapurikansojen orjuuttamisen olevan jotenkin "epäeettistä" ja siis väärin?

• jne jne..
        ......... kirjoitti:

henkisesti taantunut nykymaailman ihminen on vajonnut jo niin syvälle että luulee lasten kivittämisen ja naisten sekä naapurikansojen orjuuttamisen olevan jotenkin "epäeettistä" ja siis väärin?

Bakteeri --> Mammuttipetäjä, Jääkarhu, Kirahvi ym.

Joku nokkela taiteilija voisi väsätä kuvasarjan välimuotoineen oikeassa mittakaavassa, heh.

• jo oli aikakin
        jne jne.. kirjoitti:

Bakteeri --> Mammuttipetäjä, Jääkarhu, Kirahvi ym.

Joku nokkela taiteilija voisi väsätä kuvasarjan välimuotoineen oikeassa mittakaavassa, heh.

Miksi pikkujesu diskattiin voimistelukisoissa?

Koska käytti nauloja apuna ristiriipunnassa.

• kenny

Ajatus siitä että ihmislaji eri rotuineen olisikin vain yksi eläinlaji muiden joukossa? Identiteettikriisi?

• kristitty

kenny kirjoitti:

"Ajatus siitä että ihmislaji eri rotuineen olisikin vain yksi eläinlaji muiden joukossa? Identiteettikriisi?"

Ei pelota, koska ihminen on Jumalan kuva, ja olen tietoinen Jumalasta.

Pelottaako sinua joutuminen vastuuseen teoistasi Jumalan edessä?

• Empiristi
        kristitty kirjoitti:

kenny kirjoitti:

"Ajatus siitä että ihmislaji eri rotuineen olisikin vain yksi eläinlaji muiden joukossa? Identiteettikriisi?"

kenny kirjoitti:

kristitty:
        "Ei pelota, koska ihminen on Jumalan kuva, ja olen tietoinen Jumalasta."

Ja minä olen tietoinen hattivateista... Miksei uskiksilla ole ikinä mitään konkreettista esitettävänä ainaisen idioottimaisen jankutuksen sijaan?

"Pelottaako sinua joutuminen vastuuseen teoistasi Jumalan edessä?"

Pelottaako sinua joutua ensi yönä muumilaaksoon hattivattien sekaan, koska minä väitän että sinne joudut? Enkä aio perustella kantaani, vaan sanon että koska emme tiedä alkuräjähdyksestä tarpeeksi, on mahdollista että Superjansson loi muumilaakson ennen Planckin aikaa ja kätki sen XJHGS -ulottuvuuteen, joka tulee profetiani mukaan nimimerkille kristitty aktualisoitumaan unensa aikana.

• kenny
        kristitty kirjoitti:

kenny kirjoitti:

Tuleva suuri varjojen, vorlonien, ensimmäisten ja nuorempien lajien tuleva suursota vuonna 2261. Sota, johon vorlonit meitä kasvattavat, olennot, jotka ilmestyvät nuorille roduille valo olentoina, jumalina, antaen niille kirjoja, tarinoita, elämänohjeita, kasvattavat meitä kuin karjaa, "tykinruuaksi".

• Lucifer
        kenny kirjoitti:

Tuleva suuri varjojen, vorlonien, ensimmäisten ja nuorempien lajien tuleva suursota vuonna 2261. Sota, johon vorlonit meitä kasvattavat, olennot, jotka ilmestyvät nuorille roduille valo olentoina, jumalina, antaen niille kirjoja, tarinoita, elämänohjeita, kasvattavat meitä kuin karjaa, "tykinruuaksi".

Mutta onneksi pyhän JMS:n profetiassa meidät on luvattu voittajiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      66
      6084
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3043
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      31
      2203
    4. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1817
    5. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      20
      1778
    6. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      19
      1773
    7. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      13
      1532
    8. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18
      1529
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      49