Kuinka monta kuvaa?
Kuvia vaikka ristiselässä, ala- lantion tribaaleihin verrattuna? Kenelkään? Minulla.Muilla?
Kuinka työnantaja suhtautuu?
Ikä?
Itse olen kypsässä 38 vuoden iässä, risiselässä kuva ja nilkassa.....akillesjänteen ja nilkkaluun välissä. Syy miksi otin kuvan: Ne korostaa persoonaani.Ja henkilöä, joka merkitsee minulle eniten ....
Muiden naisten motiivit ja koska..eli kuinka nuorena?
Olen tatuoitu, nainen.
129
25344
Vastaukset
- kysyä
missä duunissa työnantaja pääsee näkemään noin hyvin piilotettuja kuvia?
- Female
aina kysyä. Selkää ei työnantaja näe, mutta jalkahan tossa roikkuu ja askeltaa. Sen näkee. Ei ongelmia.
- -----
vasemmassa kädessä musta sellainen tribaalijutttu, sitten sen alapuolella käden ympäri menevä(melkein samanlainen kuin Pamela Anderssonilla)mustalla väritetty piikkilankajuttu. oikeassa kädessä värilliset, eli ruusu ja perhonen, ja kuva on tehty niin että perhonen lentää ruususta pois: Olen erittäin tyyväinen kuviini, ja ensimmäisen otin 35 vuotiaana. nyt olen 39.v. ja työskentelen palvelualalla.
- Hmmm
En sanoisi, että olet tatuoitu, vaan että sulla on tatuointeja. Siinä on muuten vissi ero...
Itsellä tatuoituna vasen käsivarsi kokonaan väliltä hartia-kyynärpää, hartiat ja nilkassa on ruipelo. Ikää 32 ja palveluammatissa. Ei työnantaja eikä esimies suhtaudu mitenkään, kun työpaita enimmäkseen peittää kaiken. Jos jotain vilahtaakin näkyviin, ei siitä ole tullut mitään sanomista.
Eka 18-kesäisenä, toka heti perään ja loput nyt 2 vuoden sisällä. Eivät korosta persoonaani yhtään, eivätkä kerro mitään typerää tarinaa. Ovat hienoja.- kiinnostavaa on
Mikä ero sinun mielestäsi on ilmauksilla "olen tatuoitu" ja "minulla on tatuointeja"?
En ole viitsinyt kysyä keneltäkään, mutta miettinyt olen asiaa vähän. Minusta "olen lävistetty ja tatuoitu" kuulostaa jotenkin uhrimieliseltä ja siten vähän huvittavan dramaattiselta. - huhhuhh
... ei voi muuta sanoa.
- voidaan
huhhuhh kirjoitti:
... ei voi muuta sanoa.
olla montaa mieltä. Eräänlainen sairaus taitaa olla myös tuo harjoittamasi ns. spämmäys. Olet tehnyt jo varsin selväksi, ettet tykkää etkä hyväksy muuta, kuin täysin luonnollisen ja raikkaan ihon naisilla. Täysin ei ole käynyt selväksi, koskeeko tämä myös miehiä... Siitä viis.
Ymmärräthän, että vaikka sinulla on oikeus mielipiteeseesi, niin on myös minulla ja meillä. Me, jotka tatuoinneista yms. pidämme, emme tule koskaan ymmärtämään sitä, miten ihmeessä voimme loukata kaltaisiasi noin verisesti koristelemalla itseämme. Maailmassa on paljon rumempia ja karumpia asioita ihmeteltävänä, kuin tatuoidut ihmiset. - on se
kiinnostavaa on kirjoitti:
Mikä ero sinun mielestäsi on ilmauksilla "olen tatuoitu" ja "minulla on tatuointeja"?
En ole viitsinyt kysyä keneltäkään, mutta miettinyt olen asiaa vähän. Minusta "olen lävistetty ja tatuoitu" kuulostaa jotenkin uhrimieliseltä ja siten vähän huvittavan dramaattiselta.tatuoitu ihminen on yleisesti aika "kuvitettu" tai ainakin omaa laajoja, tatuoituja alueita. Esim. Ville Valoa voidaan jo sanoa tatuoiduksi, pelkästään jo toisen sleevensä vuoksi.
Kun tatuoinnit ovat erillään, ilman yhteistä nimittäjää tai pohjaa, on ihmisellä tatuointeja. Iso osa ihmisistä kuuluu tähän ryhmään.
Jos sinulla on korvakorut tai vaikka nenäkoru, pidätkö itseäsi lävistettynä? - tämän tyypin
huhhuhh kirjoitti:
... ei voi muuta sanoa.
profiilia... Ei helkkari. Saunan taakse joutais.
- vaimoke
8 kuvaa, nilkat, jalkapöydät, olkapää, selkä.. Kuvat näkyvillä lähinnä kesäisin, työnantajana seurakunta, kukaan ei ole pahaa suoraan sanonut, mutta tiedän että selän takana puhutaan..mutta puhukoot, tiedän että työni teen hyvin.
Joillakin kuvillani on "suurempikin" merkitys, ja loput taas kuvia, jotka vain halusin iholleni. Ikää nyt 25v.- utelias
Saako udella, että mitä työtä teet seurakunnassa?
- vaimoke
utelias kirjoitti:
Saako udella, että mitä työtä teet seurakunnassa?
sitä udella :) työskentelen lasten parissa, kuinka niin?
- utelias
vaimoke kirjoitti:
sitä udella :) työskentelen lasten parissa, kuinka niin?
Mulla on kans aikomus opiskella alaa.. nähtävästi siis joskus työskentelen seurakunnalla. Itelläni on kans muutama tatuointi, ei näkyviä mutta kuitenkin...
- Ruuna Kakolasta
Mun nuoruudessa kuvat lyötiin merimiehille tai venkuloille (meikäläinen) ja oli se olevinaan niin kivaa kun erottui porukasta . Nyt en löisi kuvaakaan jos saisi kelata taakseppäin elämäänsä . Kropan saan peittoon mut nuo kämmenselän kuvat hohtaa kuin naalin munat pakkasella . Nyt niitä roiskeita on joka mummolla mut kun ihminen vanhenee ja muuttuu niin veikkaampa että monet itkut tatskoista itketään ja naama punaisena selitetään että kun mä en tajunnut tätä juttua silloin nuorena .
- Taru
Ihannan dramaattista ;) Samaa ikäluokkaa, pari kuvaa kanssa ja eka otettu 5-6 vuotta sitten. syynä ollu kuville ihan halu ottaa ne, lisää vielä varmaan tiedossa. Aiheet: mietitty kyllä ja merkkaa itselleni.
- Blue moon
Täälläkin löytyy jokunen tatuointi.6 kuvaa ja niinkuin sanotaan,nälkä kasvaa syödessä =)
Mulla kuvat:kaula,rinta,nilkka,olkapää,lapaluu ja alaselkä.Ekan otin 16 vuotiaana,ja niitä on tullut sitten tossa aina silloin tällöin otettua.Ikää nyt 23 vuotta.Eka tatuointi oli ihan vaan joku pähän pisto,mutta mitään "typerää" en ole ikinä ottanut,että onneks on kuitenkin nuorenakin ollut järkeä päässä.En edes voisi kuvitella itseäni ilman tatuointejani,ne on niin mua itseäni.
Hyvin on työnantajatkin ottanut tatuointini(lisäksi jonkun verran lävistyksiä) esim: ollessani päiväkodissa töissä,asiaan suhtauduttiin hyvin,kuten myös muissakin paikoissa missä olen töissä ollut. - silleen:)
Kirjoituksestasi päätellen et kovin kypsältä Vaikuta:) 'kypsä ihminen' toki olet mutta aika lapsellinen myös, mutta itsehän kuvasi kannat.
Katsoppa ihmisiä joilla vanhoja(yli 10vuotta) tatskoja, värit sekoittuvat himmeeksi mössöksi, yksityiskohdista ei saa enää selvää jne...
Kannattaa miettiä, enemmän kuin kahdesti ajatteletko kymmenen vuoden päästä, samoin kuin tänään (tuskinpa?).- André
niiltä löytyy tatuointeja, mulle nainen jolla on tatska merkittee siis sitä että rahalla saa
- taru
André kirjoitti:
niiltä löytyy tatuointeja, mulle nainen jolla on tatska merkittee siis sitä että rahalla saa
Monille nimittäin riittää se, että on nainen ja luulevat rahalla saavan.
- kysynpä vaan
André kirjoitti:
Miksi miehet saavat tehdä mielestään mitä vaan, mutta naiset eivät? Nainen on huono jos on väriä nahassa,mutta mies on kova jätkä, niinkö? Kyllä ihmisellä on oikeus koristella itseään. Jos ei miellytä älä katso!
- hikinen, pidaton mies maito...
kysynpä vaan kirjoitti:
Miksi miehet saavat tehdä mielestään mitä vaan, mutta naiset eivät? Nainen on huono jos on väriä nahassa,mutta mies on kova jätkä, niinkö? Kyllä ihmisellä on oikeus koristella itseään. Jos ei miellytä älä katso!
älä katso
- ViBES
André kirjoitti:
Onks joku keksiny aikakoneen ja palannu hakemaan tähän aikaan jonkun speden 1800-luvulta? Huvittavaa mun mielestä tällanen:D
- tutkimuksia lukeva
André kirjoitti:
Nuorena otettu tatuointi ennustaa keskimääräistä huomattavasti suurempaa mahdollisuutta kuulua myöhemmin mm. seuraaviin ryhmiin: riskikäyttäytyjät, tupakoijat, huumeiden käyttäjät, rikoksista tuomitut, matalasti koulutetut, syrjäytyjät, väkivaltaa käyttävät, ...
En ole nähnyt yhtäkään tutkimusta joka olisi löytänyt länsimaissa tatuointeihin liittyviä yhteiskunnan kannalta positiivisia asioita. Tämänkin vuoksi itse suhtaudun hyvin varauksellisesti niin tatuoituihin naisiin kuin miehiinkin. - !!!
tutkimuksia lukeva kirjoitti:
Nuorena otettu tatuointi ennustaa keskimääräistä huomattavasti suurempaa mahdollisuutta kuulua myöhemmin mm. seuraaviin ryhmiin: riskikäyttäytyjät, tupakoijat, huumeiden käyttäjät, rikoksista tuomitut, matalasti koulutetut, syrjäytyjät, väkivaltaa käyttävät, ...
En ole nähnyt yhtäkään tutkimusta joka olisi löytänyt länsimaissa tatuointeihin liittyviä yhteiskunnan kannalta positiivisia asioita. Tämänkin vuoksi itse suhtaudun hyvin varauksellisesti niin tatuoituihin naisiin kuin miehiinkin.Olen 30 v juristinainen ja otin juuri suurehkon tatuoinnin. En ole kuulunut enkä takuulla tule kuulumaan mainitsemiisi "riski"ryhmiin, en myöskään edustamaasi säälittävien ja ajan pyörästä pudonneiden junttien kerhoon!
Voit rauhassa elää epäluulojesi ja ennakkoasenteidesi vankina, mutta älä itke, kun elämä ajaa ohitsesi ja käteesi jää vain mummosi ostamat kalsarit vuosimallia -28.
Kaltaisesi suvaitsemattomat ja asennevammaiset yksilöt ovat ne jotka tämän yhteiskunnan vievät suohon ja estävät kehityksen. Tatuointi ei tee kenestäkään tupakoitsijaa, juoppoa, rikollista tai muutakaan mainitsemaasi riskiyhmän kansalaista. Häpeä! - pilasinko tutkimuksesi?
En ole nähnyt yhtäkään tutkimusta joka olisi löytänyt länsimaissa tatuointeihin liittyviä yhteiskunnan kannalta positiivisia asioita. Tämänkin vuoksi itse suhtaudun hyvin varauksellisesti niin tatuoituihin naisiin kuin miehiinkin.Menikö hukkaan elämäsi työ? Eipä ole hääppöstä ollut sullakaan. Sijoittuuko lakimiehet mielestäsi yhteiskunnan matalapalkkaisiin?
Mikä on oma koulutuksesi? Paljonko tienaat? Tuskin paljon ainakaan älysi ja henkisen kypsyytesi ansiosta... - ViBES
En ole nähnyt yhtäkään tutkimusta joka olisi löytänyt länsimaissa tatuointeihin liittyviä yhteiskunnan kannalta positiivisia asioita. Tämänkin vuoksi itse suhtaudun hyvin varauksellisesti niin tatuoituihin naisiin kuin miehiinkin.Yks erittäin hyödyllinen piirre isoissa leimoissa on se että sunlaiset idiootit tajuaa olla tulematta avautumaan baarissa ku kuvittelette vaikka mitä mikä ei pidä paikkaansa:D
- Animus
André kirjoitti:
-nainen varustettuna 21 vuotta vanhalla tatskalla on siis huono nainen vai?
Ei enempää voisi metsään mennä... - huhhuhh
ViBES kirjoitti:
Onks joku keksiny aikakoneen ja palannu hakemaan tähän aikaan jonkun speden 1800-luvulta? Huvittavaa mun mielestä tällanen:D
... miltä vuosisadalta kuvittelet itse viiltelyinesi olevasi?
1700? - huhhuhh
!!! kirjoitti:
Olen 30 v juristinainen ja otin juuri suurehkon tatuoinnin. En ole kuulunut enkä takuulla tule kuulumaan mainitsemiisi "riski"ryhmiin, en myöskään edustamaasi säälittävien ja ajan pyörästä pudonneiden junttien kerhoon!
Voit rauhassa elää epäluulojesi ja ennakkoasenteidesi vankina, mutta älä itke, kun elämä ajaa ohitsesi ja käteesi jää vain mummosi ostamat kalsarit vuosimallia -28.
Kaltaisesi suvaitsemattomat ja asennevammaiset yksilöt ovat ne jotka tämän yhteiskunnan vievät suohon ja estävät kehityksen. Tatuointi ei tee kenestäkään tupakoitsijaa, juoppoa, rikollista tai muutakaan mainitsemaasi riskiyhmän kansalaista. Häpeä!.. tatuointi.
Itsetunto-ongelmissa myllertävä juristimammakin koittaa todistella omaa muodikkuuttaan olemalla yksinkertainen moukka. "Hei mä väritän ihoani ja olen fiksu"- mentaliteetti vain ei oikein uppoa.
Hanki elämä! - huhhuhh
ViBES kirjoitti:
Yks erittäin hyödyllinen piirre isoissa leimoissa on se että sunlaiset idiootit tajuaa olla tulematta avautumaan baarissa ku kuvittelette vaikka mitä mikä ei pidä paikkaansa:D
Arvasin, että olen tekemisissä superihmisten rodun kanssa! LOL!
- tatuointipelkoselle
huhhuhh kirjoitti:
.. tatuointi.
Itsetunto-ongelmissa myllertävä juristimammakin koittaa todistella omaa muodikkuuttaan olemalla yksinkertainen moukka. "Hei mä väritän ihoani ja olen fiksu"- mentaliteetti vain ei oikein uppoa.
Hanki elämä!hei pelle soulin kuuntelija!!! vaikka äitis pesee pyykkis älä poika arvostele muita ihmisiä!! tatuoinnit on nykypäivää vaan ite taidat elää jossain toimintaleffoja kattovana apinana!! heh ja paskat susta!!
- Martta
En ole nähnyt yhtäkään tutkimusta joka olisi löytänyt länsimaissa tatuointeihin liittyviä yhteiskunnan kannalta positiivisia asioita. Tämänkin vuoksi itse suhtaudun hyvin varauksellisesti niin tatuoituihin naisiin kuin miehiinkin.Heh.
Entäs lähes viisikymppinen valtion virkamiesmamma, kolmen lapsen äiti ja velattoman omakotitalon omistaja Espoosta?
Tatska on iso tribal olkavarressa. - huhhuhh
tatuointipelkoselle kirjoitti:
hei pelle soulin kuuntelija!!! vaikka äitis pesee pyykkis älä poika arvostele muita ihmisiä!! tatuoinnit on nykypäivää vaan ite taidat elää jossain toimintaleffoja kattovana apinana!! heh ja paskat susta!!
1. Ei Soulia
2. Ei ole pessyt 22 vuoteen, mutta sitä ennen pesi kyllä ihan puhtaaksi.
3. Tatuoinnit ovat karua menneisyyttä. Eikös joissakin muinaisissa Hollywoodin merirosvoelokuvissa noilla karuilla epäonnisilla merirosvoilla ollutkin lävisteitä ja tatuointeja?... Katsoitko niitä kovasti lapsena?
4. En haluaisi toivottaa samaa juuri tuosta ruumiinontelosta kenenkään iholle, joskin tatuoinnit usein näyttävätkin kantajansa iholla lialta. - huhhuhh
Animus kirjoitti:
-nainen varustettuna 21 vuotta vanhalla tatskalla on siis huono nainen vai?
Ei enempää voisi metsään mennä...... noilla mainitsemillasi ominaisuuksilla varustettu naiseläjä olisi yhtään sen haluttavampi kuin ilman väriläiskiä ihollansa oleva kanssasisarensa. Sanoisin kyllä että päinvastoin!
- ettei miehelle
kysynpä vaan kirjoitti:
Luuletko ettei miehelle olisi haittaa tatuoinneista esimerkiksi töiden hakemisessa. Ihminen saa koristella toki itseään mutta tatuointi ei vieläkään tarkoita sitä että sen kantaja olisi kunnollinen ihminen.
- eivät halua
!!! kirjoitti:
Olen 30 v juristinainen ja otin juuri suurehkon tatuoinnin. En ole kuulunut enkä takuulla tule kuulumaan mainitsemiisi "riski"ryhmiin, en myöskään edustamaasi säälittävien ja ajan pyörästä pudonneiden junttien kerhoon!
Kaltaisesi suvaitsemattomat ja asennevammaiset yksilöt ovat ne jotka tämän yhteiskunnan vievät suohon ja estävät kehityksen. Tatuointi ei tee kenestäkään tupakoitsijaa, juoppoa, rikollista tai muutakaan mainitsemaasi riskiyhmän kansalaista. Häpeä!Kaikki eivät tosiaankaan halua sotkea ihoaan tatuoinneilla. Tuskimpa asiakkaissa herättää luottamusta tatuoitu naisjuristi elleivät asiakkaat ole sitten myös tatuoituja (kuten usein varmaan ovatkin).
- oli :)
eivät halua kirjoitti:
Kaikki eivät tosiaankaan halua sotkea ihoaan tatuoinneilla. Tuskimpa asiakkaissa herättää luottamusta tatuoitu naisjuristi elleivät asiakkaat ole sitten myös tatuoituja (kuten usein varmaan ovatkin).
..hyvä.
- Drago`
André kirjoitti:
No tulehan tarjous esittämään. Väitän ettei sulla niin paljon rahaa ole, että edes kiusaukseen joutuisin :D
- Kysynpä vaan
ettei miehelle kirjoitti:
Luuletko ettei miehelle olisi haittaa tatuoinneista esimerkiksi töiden hakemisessa. Ihminen saa koristella toki itseään mutta tatuointi ei vieläkään tarkoita sitä että sen kantaja olisi kunnollinen ihminen.
Joo ei tatska tee ihmisestä hyvää, mutta ilmeisesti olet niitä joiden mielestä se tekee ihmisestä pahan ja huonon, ellei toisin todisteta. Tiedätkö edes, kuinka monella valtionpäämiehellä on ollut ja on kuvia?
- Drago`
En ole nähnyt yhtäkään tutkimusta joka olisi löytänyt länsimaissa tatuointeihin liittyviä yhteiskunnan kannalta positiivisia asioita. Tämänkin vuoksi itse suhtaudun hyvin varauksellisesti niin tatuoituihin naisiin kuin miehiinkin.Jos menisit tilastoinesi muualle? Heiluttele kumileimasinta toisaalla, minuun (ja tuskinpa koviin moneen muuhunkaan) se leimasimesi ei osu.
Olen korkeasti koulutettu, en käytä alkoholia tai huumeita, parkkipirkko on sakottanut kahdesti mutta poliisilta ei edes ylinopeussakkoja, syrjäytymisestä ei merkkiäkään, ketään en ole pahoinpidellyt. Tupakoin kyllä, mutta tupakoin jo ennen kuin yhtäkään tatuointia otin, joten.. Mitenkäs nyt olikaan taas tämän asian laita? - raggar
!!! kirjoitti:
Kaltaisesi suvaitsemattomat ja asennevammaiset yksilöt ovat ne jotka tämän yhteiskunnan vievät suohon ja estävät kehityksen. Tatuointi ei tee kenestäkään tupakoitsijaa, juoppoa, rikollista tai muutakaan mainitsemaasi riskiyhmän kansalaista. Häpeä!No ainakin työttömyyteen altistut jo koulutuksesti perusteella.
- raggar
pilasinko tutkimuksesi? kirjoitti:
Menikö hukkaan elämäsi työ? Eipä ole hääppöstä ollut sullakaan. Sijoittuuko lakimiehet mielestäsi yhteiskunnan matalapalkkaisiin?
Mikä on oma koulutuksesi? Paljonko tienaat? Tuskin paljon ainakaan älysi ja henkisen kypsyytesi ansiosta...Lakimiesten ammattikunta on melko polarisoitunut voittajiin ja häviäjiin työuransa suhteen. Kirjoitustyylistäsi ei synny epäselvyyksiä, mihin ryhmään Sinä kuulut.
- et taida
André kirjoitti:
muuten saadakaan kuin rahalla.
- olet säälittävä, edelleen
huhhuhh kirjoitti:
.. tatuointi.
Hanki elämä!:--)))))))))))))))))))
uskallan väittää että mulla on enemmän elämää kun sulla tulee koskaan olemaankaan, jo ahdas mielesi estää sua elämästä!
so, hankipa itse elämä!
sitäpaitsi, kukaan ei ota tatuointia todistellakseen mitään! Plus, että puhuit itsesi pussiin jo omassa kommentissasi... hohhoijaaa... hanki myös aivot, elämän hankkiminen voi siten olla aavistuksen verran helpompaa...:-)))))))))) - hvyä:-))))))
raggar kirjoitti:
Lakimiesten ammattikunta on melko polarisoitunut voittajiin ja häviäjiin työuransa suhteen. Kirjoitustyylistäsi ei synny epäselvyyksiä, mihin ryhmään Sinä kuulut.
että se selvisi sullekin, analyytikko!:-))
- analyytikolle
raggar kirjoitti:
Lakimiesten ammattikunta on melko polarisoitunut voittajiin ja häviäjiin työuransa suhteen. Kirjoitustyylistäsi ei synny epäselvyyksiä, mihin ryhmään Sinä kuulut.
että Brysselissä on mukavaa! :-))
- Anni
huhhuhh kirjoitti:
.. tatuointi.
Hanki elämä!Täällä kasvottomana purat kaikki katkeruutesi muille. Etoo tollaset tyypit, ketkä laukovat älyvapaita kommenttejaan ja sitten eivät kestä kun heitä ei taputeta olalle sen takia. Tämä "huhhuhh" ja muut samankaltaiset ovat säälittävä yritessään myrkyttää keskustelupalstoja.
- Anni
!!! kirjoitti:
Kaltaisesi suvaitsemattomat ja asennevammaiset yksilöt ovat ne jotka tämän yhteiskunnan vievät suohon ja estävät kehityksen. Tatuointi ei tee kenestäkään tupakoitsijaa, juoppoa, rikollista tai muutakaan mainitsemaasi riskiyhmän kansalaista. Häpeä!Siis tämä on niin naurettavaa touhua! Kuka oikeasti tulee tautointipalstalle selittämään kuinka tatuoinnin ottaminen on jotain itsetunnon kohotusta tai jotenkin nämä ihmiset olisivat huonompia!? Voiko jotain oikeasti niin paljon asia vaivata tai onko niin paljon purkautumattomia agressioita että ne pitää noin päästä purkamaan!? Itselläni ei tatuointeja eikä haluja ottaa, mutta onneksi itsellä ei niin paljon ruuvi löysällä että kokisin tarvetta muita solvata sen takia! Ei oikeastaan voi muutakuin nauraa noita ihmisiä, kyllä tuo touhu jo niin koomista että. Kyllähän sitä tietenkin voi fiksusti ilmaista ettei tatuoinneista pidä...Niiden ala-arvoisimpien kommenttien kohdalla vaan ihmetyttää miksi sellaista täytyy tänne tulla kertomaan ja eivätkö he todella tajua millaisen kuvan itsestään antavat. Eiköhän tämänkin palstan tarkoitus ole aivan jokin muu.
- ViBES
Anni kirjoitti:
Siis tämä on niin naurettavaa touhua! Kuka oikeasti tulee tautointipalstalle selittämään kuinka tatuoinnin ottaminen on jotain itsetunnon kohotusta tai jotenkin nämä ihmiset olisivat huonompia!? Voiko jotain oikeasti niin paljon asia vaivata tai onko niin paljon purkautumattomia agressioita että ne pitää noin päästä purkamaan!? Itselläni ei tatuointeja eikä haluja ottaa, mutta onneksi itsellä ei niin paljon ruuvi löysällä että kokisin tarvetta muita solvata sen takia! Ei oikeastaan voi muutakuin nauraa noita ihmisiä, kyllä tuo touhu jo niin koomista että. Kyllähän sitä tietenkin voi fiksusti ilmaista ettei tatuoinneista pidä...Niiden ala-arvoisimpien kommenttien kohdalla vaan ihmetyttää miksi sellaista täytyy tänne tulla kertomaan ja eivätkö he todella tajua millaisen kuvan itsestään antavat. Eiköhän tämänkin palstan tarkoitus ole aivan jokin muu.
Laittakaapa mielenkiinnosta hakuun ton pahimman vastustajan nimimerkillä kirjoitetut viestit. Tää tatskahomma ei _todellakaan_ oo ainoa juttu mistä sillä on "painavaa" sanottavaa:D:D:D
- valokuvista enemmän pitävä
Eikö tuota tatuointipelleilyä voisi korvata jollain leimasimella? Olisi nopeampaa ja huokeampaa.
- parempi
Henna-tatuointi kestää kuukauden, vähän ylikin, kuitenkin paljon parempi kuin eliniän kestävät ja ajan kuluessa rumenevat 'leimat'.
- =)=)=)=)=)=)=))
aurinko tribaali,viikon vanha. Ei merkitse mitään, kun oli vaan hieno ja monta vuotta halusin jotain ottaa.
Ikää 28. Nainen. - Nainen 32 v.
Alaselässä.Palveluammatti.Ja se kuva on osa minua....Viihtyy hyvin yksin jos ympärillä on sata muutakin jotka viihtyvät yksin...:).
- hoitsu
neljä vuotta olen ristiselkääni halunnut tatskan. Valitettavasti vain haave, mies nimittäin ehdottomasti vastaan! Hänestä tatskat törkeitä ja sanoi, että ukkoa saan sit vaihtaa, jos menen tatskan ottaa.. kumma tyyppi :-(
tatskatut miehet on herkkua.. aah, miten sexyjä ne sitten on ;-)- tatuoinnit eivät sexsyjä
on järkimies, harkitse tarkkaan mitä haluat. Puhdas iho kauneinta mitä tiedän.
- axal
Noh joo, elikkäs..
Hoitoalalla olen, ikää vajaat 30, löytyy 3 isoa tatuointia, toisessa käsivarressa yks, toisessa kaks. On mm. sulin koristeltu eläimen pääkallo ja kuuta ulvova susi.
Töissä näkyy tuo alimmainen, mutta ei oo koskaan tullut sanomista missään paikassa.
Lisäksi lävistyksiä muutama (kulma, nenä, kieli, huuli...) ja niistä tuo huulessa oleva on sellainen, etten enää töissä pidä, kun itsestä tuntuu, että se herättää liikaa huomiota.- huhhuhh
Ai herättää itsensä viiltely muka huomiota! No ei kai...
- psyhoi
huhhuhh kirjoitti:
Ai herättää itsensä viiltely muka huomiota! No ei kai...
Kuinkahan mones kerta tää on kun tässä ketjussa sä jauhat jostain helvetin viiltelystä? Ei juma, viiltely on jotain ihan muuta kuin itsensä lävistämistä tai tatuoimista! Pää kii jos ei oo mitään asiaa!!!
- Lone Wolf
Oikeassa käsivarressa on suden pää ja teksti Lone wolf. Vasemmassa käsivarressa tribaalinauhaa ja liekkejä. Lapaluussa siivekäs sydän.
Iältäni olen 27, ja tässä muutaman vuoden aikana nuo tatskat hankittu. Tatuoinnit kertovat minusta ja luonteestani. - CCA
Vasemmassa olkapäässä sudenkorento, olkavarressa merirosvo, oikeassa olkapäässä/-varressa lohikäärme, selässä laiva (oikealla puolella). Tänä syksynä otan laivan pariksi luultavasti gladiaattorin.
Ikä 40, työnantaja olen minä itse. Eka kuva otettu, kun olin 29. Jokainen kuva on mulle merkityksellinen ja kertoo omaa historiaani, aion tehdä itsestäni kävelevän satukirjan. - työnantajan edustaja
kysymään töitä ja sinulla on näkyviä tatuointeja ja/tai lävistyksiä, niin en sinua palkkaa. Aina löytyy yhtä ammattitaitoinen henkilö joka on sen verran fiksu ettei silvo itseään.
- Taru
En tulisi teille edes töihin, vaikka olisin hakenut työtä lävistykset tatuoinnit piilossa. Liian vanhoilliset ihmiset työpaikoilla ei yleensä luo miellyttävää työilmapiiriä, nimittäin. Ei työnhaku ole vain "oneway street". Työnhakijallakin on sanottavansa asioihin ja peräti oikeus kieltäytyä! Näkisin, että tällainen "Jumalakompleksi" työnottajissa on kyllä aika yleinen........
- antaa olla
Taru kirjoitti:
En tulisi teille edes töihin, vaikka olisin hakenut työtä lävistykset tatuoinnit piilossa. Liian vanhoilliset ihmiset työpaikoilla ei yleensä luo miellyttävää työilmapiiriä, nimittäin. Ei työnhaku ole vain "oneway street". Työnhakijallakin on sanottavansa asioihin ja peräti oikeus kieltäytyä! Näkisin, että tällainen "Jumalakompleksi" työnottajissa on kyllä aika yleinen........
joku siellä huomautteli vanhoista tatskoista.. vanhan tatsakan voi uudistaa, värit tai kuuvaakin voi muokata. eräskin vanha mies jonka näen välillä on vanha merikarhu ja hänellä on tatuointi kädessä(ainakin) minun mielestä se kertoo tarinaa tästä tyypistä eikä ainakaan rumenna mitenkään! ja henna tautoinneista oli juuri juttu että niistäkin voi tulla ikuinen allergia yms.
- Blue moon
antaa olla kirjoitti:
joku siellä huomautteli vanhoista tatskoista.. vanhan tatsakan voi uudistaa, värit tai kuuvaakin voi muokata. eräskin vanha mies jonka näen välillä on vanha merikarhu ja hänellä on tatuointi kädessä(ainakin) minun mielestä se kertoo tarinaa tästä tyypistä eikä ainakaan rumenna mitenkään! ja henna tautoinneista oli juuri juttu että niistäkin voi tulla ikuinen allergia yms.
Kylläpäs taas nauratti.Voiko vielä tänäpäivänäkin olla eräät noin ahdasmielisiä ja vanhoillisia.
Pitikin kirjottaa tosta väri jutusta,että aina saa lisää väriä jos alkaa haalistua, ja mitäpäs se kenellekkään kuuluu mitä kukakin haluaa laittaa itseensä? Mä itse ainakin pidän persoonallisista ihmisistä ja eikös se olis tylsää jos kaikki näyttäis samanlaisilta? Mutta jokainen saa olla ihan mitä mieltä tahansa,mä en ainakaan kadu yhtäkään tatuointiani ja lisää tulee aivan varmasti =) - mie
Minä sain nykyisen duunipaikkani huolimatta siitä että mulla oli lävistys huulessa. Sittemmin luovuin siitä vapaaehtoisesti. Itse rekrytoidessani en katso ulkonäköä, ennakkokäsityksiä on ja niitä muodostan, mutta haastatellasseni pyrin aktiivisesti näkemään ihmisen todellisen minän ja pääsemään eroon ennakkoluuloistani. Lävistykset ovat tietysti eri asia työssä, jossa niitä ei saa olla.
Btw. enpä minäkään tulisi sulle duuniin, menen mieluummin duuniin, jossa ympäristö on avoin ja suotuisa muutokselle. Vanhoillisuus on järkyttävää.. - mä:)
mie kirjoitti:
Minä sain nykyisen duunipaikkani huolimatta siitä että mulla oli lävistys huulessa. Sittemmin luovuin siitä vapaaehtoisesti. Itse rekrytoidessani en katso ulkonäköä, ennakkokäsityksiä on ja niitä muodostan, mutta haastatellasseni pyrin aktiivisesti näkemään ihmisen todellisen minän ja pääsemään eroon ennakkoluuloistani. Lävistykset ovat tietysti eri asia työssä, jossa niitä ei saa olla.
Btw. enpä minäkään tulisi sulle duuniin, menen mieluummin duuniin, jossa ympäristö on avoin ja suotuisa muutokselle. Vanhoillisuus on järkyttävää..luin vasta äsken kaikki nämä edelliset kirjoitukset,ja ajattelin lisätä että en oo huumeiden käyttäjä enkä mikää muukaan "ongelmanuori",ja tutullani ollut jo n.20 vuotta tatuoinnit,miksikään ei ole menneet,yhtä hienoja varmasti kuin otettaessa!kannattaisi varmaan ottaa asiosta selvää ennen kuin tulee latelemaan niitä muille.
- huhhuhh
Ei itsensä sotkeminen ole eduksi palveluammateissa.
- Henna
antaa olla kirjoitti:
Eipä ole monikaan tainnut kuulla, että tatuoinnin värit pystyy kyllä laittamaan uusiksi, jos ne haalistumaan pääsevät. Mitä ei kyllä hyvin tehdylle ja hyvin HOIDETULLE kuvalle muutamassa vuodessa tapahdu.
Minun tatuointini eivät kerro mitään hyvyydestäni tai huonoudestani ihmisenä, mutta minusta ne kyllä kertovat paljonkin. Luojan kiitos, kenenkään ei ole pakko itseään koristella, mutta ei myöskään olla koristelematta.
- santra
Olen 41v. Ne ovat muuten nimeltään ihokoristeita. Ehkä tiukkapipoisimmistakin muutama heltyy kun vaihdamme tatuointi-sanan ihokoriste-sanaan :) :). Otin ensimmäiset ihokoristeet tänä keväänä. En luopuisi!
- huhhuhh
...41 v, ja voin vain todeta, ettei kauniimpaa ole kuin puhdas, kaunis, värjäämätön ,lävistelemätön, luonnollinen iho!!!
- ::::
huhhuhh kirjoitti:
...41 v, ja voin vain todeta, ettei kauniimpaa ole kuin puhdas, kaunis, värjäämätön ,lävistelemätön, luonnollinen iho!!!
Tuo lausuntosi on MIELIPITEESI,ei fakta tai edes kaikkien mielipide.
- psyhoi
huhhuhh kirjoitti:
Ja sehän meille on jo tässä yhdeksän viesti myötä käynyt hyvin selväksi, mutta lopetitko tähän, ehei nyt sentään! "Taotaanpa noilla huoranarkkareille vielä hieman totuutta päähän" miettii tuo ja kirjoittaa vielä muutaman viestin lisää!
- mä:)
on tatska tossa oikeen puolimmaases lapaluus,otin sen n.vuosi sitte,eli juuri täyttäny 16 wee.ei mitää erityystä syytä,hieno on ja haaveena toinen tatska täs joskus vielä.:) opiskelen parturi-kampaaja alaa,työpaita peittää kyllä näkyvistä,opettaja ei tuumaa mitään.
- nainen42
Alaselässä...Sanon aina että tätä kroppaa kaunistaa vaan tatskat kun vanhenen...Tällä hetkellä siivet alaselässä,pian ruusuköynnös käsivarren ympärillä...
olen herkkä nainen...Olen hoitoalalla....Miksi ne haittaisivat minun työtäni?Ja mulle sama mitä muut ajattelevat tatuoinneista...- huhhuhh
... sinä niistä, vanha nainen, kostut?
Maalaa sitten itsesi vaikka vihreäksi, jos se parantaa henkistä oloasi.. - pieni
Tatuointeja löytyy, 3 kappaletta. Minäkin olen hoitoalalla. Kukaan ei ole valittanut. Työpaita/-hame peittää tarpeeksi.
Ja aikaisemmin joku kirjoitti värien leviämisestä. Huonosti tehdyt tatuoinnit leviävät. Siksi on ammattitaitoisia tatuoitsijoita olemassa.
Että sellaista.
- Angelina-79
Olen 26v. nainen, 3 lapsen äiti, opiskelen ja myös töissä. Mulla on 9 tatuointia, käsivarsissa, niskassa, selässä. Kaikissa kuvissa tai teksteissä on jokin minulle tärkeä merkitys. Työantajani ei ole tatuoinneistani huomauttanut, vaikka jos työpaikkani "imagosta" puhutaan, olen melkoinen poikkeustapaus siellä ihan ulkonäköni takia, mutta ammattitaito ja luonne on sielläkin tärkeämpää! Ainoastaan suvaitsemattomia suomalaisia miehiä tatuointini ovat häirinneet niin paljon,että melkein olen turp**** saanut, heh :).Luulin "joutuvani vaikeuksiin" viimeisimmistä teksti-tatuoinneistani, mutta päin vastoin, olenkin saanut vain hämmästyneitä kehuja rohkeudestani (?!).
- Londih*
Hmm...kuten yleensä, mielipiteet ne täällä jakaantuu kahtia..itse otin ekan tatuoinnin 20-vuotiaana, tribal olkapäähän. Toisen - väritähden tai mikä lie lapaluun kohille - hankin vuotta myöhemmin. Nyt 24-vuotiaana lähihoitajana ainoa (")este(") sille, että ottaisin lisää on RAHA. Ah, kyllä tatskat on poikaa! ;-)
- Hulina1
Oikeassa olkapäässäni skorpioni, otettu joskus parikymppisenä. Nyt lähestyn aikuisuutta (kohta 40v. eli nainen parhaassa iässään ;), enkä kertaakaan ole tatskaani katunut. Se on osa minua now and forever. Töissä asiakastapaamisissa en hihatonta paitaa pidä, mutta muuten tatuointi ei pukeutumistani rajoita.
- huhhuhh
... niin miksi hitossa häpeät sitä ja peität sen?
Oletko kuitenkin joskus ajatellut sen olleen yksi hiivatin elämäsi virheistä?
- Agda
on 3 kpl, ekan otin nilkkaan 18vee, toka lapaluuhun 21vee ja kolmas ranteeseen 24vee.
Olen hoitoalalla töissä ja ikinä mitään huonoa kommenttia saanut. Asiakkaat lähinnä ihmettelevät, mutta eivät negatiivisesti.
Jokaisella kuvalla on suuri merkitys mun henk.koht. elämässä. Eli mullakin niillä kuvilla on suurempi merkitys kuin vaan "nätti" kuva. Merkitystä vielä lisää se että yhden kuvan sisko suunnitellut ja yhden kuvan suunnitellut ja tehny.- huhhuhh
..ihmettelyn olevan positiivista laatua?
Hoitoalalla taitaa olla muitakin ongelmia kuin vain onneton palkkaus.... - Agda
huhhuhh kirjoitti:
..ihmettelyn olevan positiivista laatua?
Hoitoalalla taitaa olla muitakin ongelmia kuin vain onneton palkkaus....mulla korvat joilla kuulen hyvin..siitä tiedän :)
- Mä vaan
Otin ite 20 vuotiaana tatskan oikeeseen käsivarteen. ei ihmeellistä syytä, aina vaan halusin sellasen ja mahdollisuus oli. Kuva on värillinen. Musta tripaali jonka ympärillä menee käärme jossa monia värejä. On vähän haalistunut tietenkin mut silti näyttävä vielä. Jos kuva haalistuu lisää värii ja näyttää taas ihan uudelta. Mä en ymmärrä miks tatskat vieläkin pelottaa ihmisii noin paljon. Ite hoitoalalla 22 vuotias ja en varmasti oo niitä "huonoja" ihmisiä. En polta ja juon harvoin.
eletään kuitenkin jo 2000 luvulla.- kahdessa vuodessa!?
Miten mahdollista et sulla tatska haalistunut jo kahdes vuodessa? Missä oikein olet ottanut sen? Mulla vanhimmat kuvat viis vuotta vanhoja ja ei mikskään muuttuneita.Valitkaa tarkasti paikka missä otatte kuvanne,jos kahdes vuodessa haalistuu,niin kymmenen vuoden päästä sotkua! Faktaa! Terv.tatuoijan muija
- huhhuhh
... vielä hieman lävistyksiä, jotta löytäisit itsesi aidosti ihmisenä.
Hoitoalan arvostus laskee silmissäni kuin lehmän häntä... - Tatuoitu lähihoitsu
huhhuhh kirjoitti:
Hoitoalan arvostus laskee silmissäni kuin lehmän häntä...Ihan hyvin mä työni hoidan, ammattitaitoisesti ja eettisten yms. periaatteiden mukaisesti. Ei työn laatuun vaikuta paskan vertaa onko nolla vai kymmenen tatuointia!
- Mä vaan
kahdessa vuodessa!? kirjoitti:
Miten mahdollista et sulla tatska haalistunut jo kahdes vuodessa? Missä oikein olet ottanut sen? Mulla vanhimmat kuvat viis vuotta vanhoja ja ei mikskään muuttuneita.Valitkaa tarkasti paikka missä otatte kuvanne,jos kahdes vuodessa haalistuu,niin kymmenen vuoden päästä sotkua! Faktaa! Terv.tatuoijan muija
Otin ihan itiksen Ducks tattoossa kuvan. Olin tossa Thaimaassa pikkasen aikaa veikkaan että se on ollu suurin syy haalistumiseen. Mut en tarkota tolla että olis haalistunu niin että sen heti näkee mut ite sen tietenkin näkee ku mukana kulkee joka paikkaan.
Mulle sanottiin siellä että hyvin hoidettuna ei tohon tarvii värii ottaa vuosiin, ja tuskin tarviikaan eli oikeessa oot. paikka kannattaa kattoo aina tarkkaan, mutta auringonvalollakin on tietenkin haittansa. - Mä vaan
huhhuhh kirjoitti:
Hoitoalan arvostus laskee silmissäni kuin lehmän häntä...Mun tatska ei oo ikinä häirinny ihmisii jota hoidan. joillakin niistäkin on sellanen jopa. Työni hoidan aina huolella ja tatska ei siihen kato pätkän vertaa. Se on vaan iholle hakattu kuva!
Hoitoalan arvostus laskee... vai niin... no siinä tapauksessa sulla varmaan laskee kaikki muutkin alat koska voin kertoo että muillakin aloilla löytyy ihmisii joilla se kuva/ kuvat löytyy ihosta! - psyhoi
huhhuhh kirjoitti:
Hoitoalan arvostus laskee silmissäni kuin lehmän häntä...Ollos hyvä vaan ja kieltäydy hoidosta jos ei hoitajan pärstä miellytä! Tatuoinneistahan et voi aina mennä takuuseen, onko niitä vai ei. Kyllä hoitoalalla työskentelevä on tietoinen niistä hygieniariskeistä joita lävistyksiin liittyy ja huolehtii omastaan.
- Laihduttaja..
Eli olen tänä kesänä ottanut tatuoinnin palkinnoksi 15kg:n painonpudotuksesta! Päätin keväällä kun urakkani aloitin että kun 15kg:n etappi on saavutettu palkitsen itseni tatskalla ja 4kk:ssa pääsin tavoitteeseeni ja olkapään etukulmaa koristaa puna-musta liukuvärjätty sydän josta lähtee tripaaliköynnöstä ylös solisluuta kohti ja alas käsivartta kohti.Hieno on!! Olin jo kerran aikaisemmin yrittänyt samalla motivaattorilla ja nyt kun vihdoin onnistuin, EN KADU! Ja lisää joskus vielä tulee...
Ikää on kohta 30v. Työskentelen kaupassa myyjänä eikä se saisi näkyä mutta koska muillakin on niin ei sen vilkkumisesta sakotettukkaan ole..
Siviilissä olen 2 lapsen äiti ja talolainaa tässä maksellaan eli en kuulu mihinkään noista yllämainituista ryhmistä...(alkkis,narkkari etc.)
Pikku lisähuomautuksena että tatuointi ei todellakaan ole mikään uusi keksintö. Nykyinen tatuointikonekkin on jo yli 100v. vanha keksintö! Tatuoinnilla on ollut eri kulttuureissa eri merkitys eli se merkitsee meillekkin jokaiselle eri asiaa! Tatuointi ei ole enää mikään rikollisuuden ja synnillisyyden merkki, kiitos monien tatuoitujen 'idolien' se on vihdoin taas tavallisen kansan juttu!- huhhuhh
Mutta miksi hitossa et keksinyt mitään turhempaa palkintoa, kuin onnettoman piirroksen itseesi?
Viittauksesi eri kulttuureihin on mielenkiintoinen... - Taru
huhhuhh kirjoitti:
Mutta miksi hitossa et keksinyt mitään turhempaa palkintoa, kuin onnettoman piirroksen itseesi?
Viittauksesi eri kulttuureihin on mielenkiintoinen...Lueskeltuani näitä juttuja, en voi kun säälinsekaisesti olla epäuskoinen! Ymmärrän pointtisi: et siis todellakaan puolla tatuionteja. Se tajuttiin jo 20 viestiä sitten. Valitettavasti mikään argumenttisi ei ole ollut sen vertaa minua liikuttava, että olisin edes alkanut harkitsemaan kuviani ja niiden järkevyyttä. Se ei riitä, että sinä niistä et pidä. Hell, jos olisin viestejäsi ennen ollut samaa mieltä kanssasi, tilaisin pikaisesti ajan kuvan ottoon!!!!!
Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, mutta keskustelua ei synny jos sitä käydään lijalla: en tykkää, olet pilannut itsesi, et ole muuta kuin alkkis-narkki-luuseri. Siinä katosi pohja "rakentavasta" mielipiteestäsi. - Laihduttaja..
huhhuhh kirjoitti:
Viittauksesi eri kulttuureihin on mielenkiintoinen.....koska halusin nimenomaan tatuoinnin, koska se pysyy ja muistuttaa saavutuksestani! Ja siksi koska olen sitä pitkään halunnut. Ja kuva ei ole turha onneton piirustus vaan varta vasten minulle piirretty!
Viittaus tarkoitti sitä että satoja vuosia sitten tatskalla on ollut eri kulttuureissa eri merkityksensä, sillä on esim. ilmaistu kantajan statusta yhteisössä tai palvottu jumalia. Mutta nykypäivänä kun tatuoinnit ovat yleistyneet niillä ei ole enää tällaisia merkityksiä(voi olla että jossain päin maailmaa vielä on)sillä on kuitenkin meille jokaiselle eri merkityksensä,toiset ottavat sen ihan vain sen takia että kuva on kaunis ja haluaa sen koristamaan ihoa. Toisilla taas kuvaan liittyy jokin tarina joka kertoo omasta itsestä tai elämäntilanteessa mikä on ollut kuvan otto hetkellä.
Minua vastaan ei kyllä ole tullut yhtään ihmistä joka olisi näin henkeen ja vereen vastaan tautointeja kuin tämä 'huhhuhh'...Ja näköjään jokaisen kommenttiin on jotain sanottavaa. Miten olisi jos hankkisit oman elämän ja siihen jotain sisältöä! - Hyyra
Taru kirjoitti:
Lueskeltuani näitä juttuja, en voi kun säälinsekaisesti olla epäuskoinen! Ymmärrän pointtisi: et siis todellakaan puolla tatuionteja. Se tajuttiin jo 20 viestiä sitten. Valitettavasti mikään argumenttisi ei ole ollut sen vertaa minua liikuttava, että olisin edes alkanut harkitsemaan kuviani ja niiden järkevyyttä. Se ei riitä, että sinä niistä et pidä. Hell, jos olisin viestejäsi ennen ollut samaa mieltä kanssasi, tilaisin pikaisesti ajan kuvan ottoon!!!!!
Jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, mutta keskustelua ei synny jos sitä käydään lijalla: en tykkää, olet pilannut itsesi, et ole muuta kuin alkkis-narkki-luuseri. Siinä katosi pohja "rakentavasta" mielipiteestäsi.Rajansa neuroottisuudellakin. Ilmeisesti Huuhaa luulee, että kaikki naiset ovat potentiaalisesti häntä varten maailmassa odottamassa, eikä siksi saisi pilata itseään tatuoinneista, hän kun ei niistä tykkää..
Itse ole sitä mieltä, että parhaimmillaan tatuointi on kehon taidetta, huonoimmillaan hävettävä töherrys...
Kaikkia tatuointeja mitä olen nähnyt ei olisi tosiaankaan kannattanut laittaa!
- avviso
Tatuoinneissa ihmetyttää eniten se, että en ole itse pystynyt keksimään mitään kuviota tai viestiä, jota olisin valmis katsomaan seuraavat 50 vuotta. Kahdeksankymppisenä kuva tai viesti olisi ryppyinen ja kuiva... ja aikansa jo kauan sitten elänyt.
Olen tietoinen, että laserilla voi poistaa tatuoinnin, jos mieli vaihtuu, mutta en toisaalta ole valmis omaehtoisiin arpiinkaan.- LickitUp!
Oli sitten tatuointeja tai ei, eikös se ole jokaisen oma asia? Itse on omasta kropastaan vastuussa, ja jos sitä haluaa lävistyksin ja tatuoinnein koristella, niin miksi ei? Suomi on vapaa maa mielestäni myös tässä asiassa..
Itselläni on yläselässä tribaalitatuointi, otettu n. vuosi sitten lähes "hetken mielijohteesta", mutta päivääkään en ole katunut. Kuva on ajaton, omaa silmää miellyttävä enkä siihen varmasti kyllästy. Jos joku työpaikka jää kuvan takia saamatta, niin siinähän sitten jää. Ei ollut meikäläisen arvoinen... - selässä
LickitUp! kirjoitti:
Oli sitten tatuointeja tai ei, eikös se ole jokaisen oma asia? Itse on omasta kropastaan vastuussa, ja jos sitä haluaa lävistyksin ja tatuoinnein koristella, niin miksi ei? Suomi on vapaa maa mielestäni myös tässä asiassa..
Itselläni on yläselässä tribaalitatuointi, otettu n. vuosi sitten lähes "hetken mielijohteesta", mutta päivääkään en ole katunut. Kuva on ajaton, omaa silmää miellyttävä enkä siihen varmasti kyllästy. Jos joku työpaikka jää kuvan takia saamatta, niin siinähän sitten jää. Ei ollut meikäläisen arvoinen...Omalle silmälle jokin muu paikka kuin yläselkä voisi olla helpompi jos haluaa vaan itseään miellyttää....
- ViBES
Mä oon keksiny jo todella monta:) Ja uusimmat kuvat oon nähny ite vasta tuntia ennen ku ne on lyöty iholle. Se on asennoitumiskysymys että jaksaako niitä katsella.
Ja lähtisin veikkaamaan että jo kuuskymppisenä, jos niinkään vanhaksi elää, tatuoinnit on pienin huolenaiheista. Siinä vaiheessa on omassa kropassa jo varmaan muutakin häikkää:D
- Shady
Moiks!
Ite otin ekan tatskan oik. lapaan 17-veenä,sellasen kiinalaisen merkin. ja sit nyt sit täs viimekuussa otin sellasen ruusun jos piikkilanka,tonne vas. lapaan... eli 18-veenä.Ja viel meinaan ottaa pohkeeseen tatskan.. mie rakastan tatuointeja!
Ja ekan tatskan otin vaan hetken mielijohteesta, mutta en kadu sitä että otin sen! - nainen isolla N:llä
Omistan 4 tatuointia. Mikään ei sinällään minua kuvasta.. Otin ensimmäisen 16vee ja siitä sitten on tullut otettua aina isompi ja nyt niitä on käsivarsissa ja selässä. Ikää 29.
Hankala peittää juhliin, joihin eivät tavallaan kuulu, esim.kesällä ristiäiset.
Työnhaussa aina piiloon.
Itse olen tottunut elämään niiden kanssa ja haluan lisää.
Olen akateeminen ihminen ja en siis mikään miksi kaikki tatuoituja naisia haukkuvat!!!
Itsetuntokin on hyvä :) - Titi
Tatuointeja löytyy,värikästä ja paljon.Yhtenäistä kirjoa,japanilaishenkinen lohikäärme/kukka/tribaali esitys kattaa selän,olkavarret ja pohkeen,tulee kasvamaan.
Ikää 0n 34 vuotta,ensimmäinen tatuointi tullut kymmenen vuotta sitten pitkällisen harkinnan jälkeen. Yrittäjänä palvelualalla,eikä sanomista ole tullut kesähelteilläkään.En kuitenkaan kuvillani provosoi ketään,ja jos joku haluaa olla ahdasmielinen,menköön muualle.
Tatuoinnit ovat minulle vain kokonaisvaltaista ihon koristelua,ilman mitään symboliikkaa. - Drago`
Minulla on kolme melko kookasta kuvaa. Ensimmäinen lapaluun seudun lohikäärme, noin kämmenen kokoinen, otin 18-täytettyäni. Toinen alaselän tribal-kuvio, lantion levyinen. Sen teetin n. parikymppisenä ja kolmas on pohkeen mittainen tyylitelty lohikäärme vasemmassa jalassa. Pohje tehty n. 5 vuotta sitten.
Kuvien koko, varsinkin pohkeen kuvan (joka siis näkyy hameessa kulkiessa aina) herättää aika paljon huomiota ja usein myös kommentteja. Ihmisillä on myös kumma taipumus tulla käpälöimään kuvia.. viimeksi yleisessä saunassa olin "kuvakirjana". Tuo käpälöinti minua eniten häiritsee, sillä yleisesti ottaen en edes muista kuvia itse, niin säpsähdän käpälöintiä joka kerta, ennen kuin hoksaan että lääppijä vain haluaa koskettaa kuvaa.
Töitä hakiessani kuvat eivät näy, eivätkä housuasussa muutenkaan. Pystyn siis tarvittaessa peittämään ne, jos haluan/ tilanne sitä vaatii muusta syystä. Minusta se on myös kätevää, ei tarvitse sitten vastailla silloin typeriin kysymyksiin ja kommentteihin kuvista mallia: "eix tuo sattunut??!", "Miks olet tommosia ottanu?", "Noihan maksaa ihan sikana?"
Kuvat otin koska halusin. Muuta syytä ei ole, ne ovat osa minua ja persoonaani.. Lohikäärmee on kiinalainen horoskooppimerkkini, joten aihe ei tule "vanhentumaan" kohdallani koskaan. Otin ensimmäisen kuvani ennen kuin tatuoinneista tuli varsinainen muotibuumi. Muodikkuutta en siis hakenut kuvillani.. siihen ne olisivat muutenkin liian isoja. Toimivat myös erinomaisena erityistuntomerkkinä silloin kun siihen on tarvetta. Voi aina sanoa että: "olen se nainen jolla on iso lohikäärme pohkeessa". Tuskinpa nimittäin kovin montaa sellaista vastaan tulee.. ainakaan samoilla paikoilla :)- kysymysmerkki?
Miten voi persuksen päällä oleva tatuointi miellyttää "omaa silmää", "sillä" silmälläkö sitä tatuointia katsotaan?
Itse haluan ainakin työelämässä tulla muistetuksi tekemästäni työstä, enkä "se rouva jolla on ruusu persuksessa"(hoitoalalaiset, huomatkaa sanaleikki) - Drago`
kysymysmerkki? kirjoitti:
Miten voi persuksen päällä oleva tatuointi miellyttää "omaa silmää", "sillä" silmälläkö sitä tatuointia katsotaan?
Itse haluan ainakin työelämässä tulla muistetuksi tekemästäni työstä, enkä "se rouva jolla on ruusu persuksessa"(hoitoalalaiset, huomatkaa sanaleikki)En oikein ymmärtänyt.. luuletko että vietän aikaani pyllistellen peilille vai? Ei niitä tatuointeja alvariinsa olla tuijottamassa.. et sinä lempitaiteilijasi tauluakaan katselisi 24/7. Tatuointi on lantiolla ja näkyy vallan nätisti jo sivustakin katsottuna. Riittää että kuva on siellä. Tiedän miltä se näyttää.. ei minun tarvitse sitä erikseen alkaa katsella.
Eikä ole ruusua persuuksissa, ei tatuoitua, eikä tulehduksellista. Sitäpaitsi luuletko etä hoitajat sairaalassa toistensa paljaita takalistoja kyttäilevät?? :D
- ja lisää otan
Ikää on 35 ja nainen, tatskoja 4. On niskassa,alaselässsä(iso)ja molemmissa käsissä. Mulle ne on koruja,koska koruja en pysty pitämään,en EDES kultaisia....Ja puoltoista vuotta sit otin vasta ensimmäisen...
- työnantaja
Tatuoinnit yleensä todellakin joko kuvastavat kantajansa persoonaa tai merkitsevät muuten heille jotakin. En ole koskaan tavannut ihmistä joka kestäisi hankkimaansa tatuointiin liittyvää hienovaraista arviointia.
Jos tatuointi on typerä, mauton tai muuten vain epäonnistunut (kuten 80% tatuoinneista on), sen ei olekaan tarkoitus muuta kuin muistuttaa jostakin asiasta. Ihmetyttää, mikä voi olla niin tärkeä asia muistaa, että sitä ei muista ilman törkeän rumaa töherrystä käsivarressa. Eikö väkivaltainen narkkari muista viittä vankilassa viettämäänsä vuotta ellei siitä jää muistoksi halvan huoran kuva hauiksessa ?
Tatuointi ilman muuta korostaa kantajansa persoonaa. Työelämässä on hyvin harvoin hyötyä korostetusta persoonasta. Haittaa siitä kyllä on. Nykyisenä nyyhkypehmotasa-arvoaikana ei johtavaan asemaan haettaessa ole kovin hyvä meriitti, jos hakijalla on näkyvä merkki tarpeesta korostaa omaa persoonaansa.
Koska tatuointi ei tunnetusti parane vanhetessaan kuten vanha viini, voidaanko olettaa että myöskään tatuointeja omaava nainen ei parane vanhetessaan ?
Kun ulkonäkösyistä hankittu kaunis tatuointi muuttuu häiritsevän rumaksi, muuttuuko sen alkuperäinen syy ulkonäkösyystä persoonankorostussyyksi ?
Joo, tiijän asiasta aika paljon, kun olen vuosikymmeniä tuntenut ihmisen joka katuu nuorena korostamaansa persoonaa ...- Työntekijä
Ei anna kovinkaan hyvää kuvaa ihmisestä,vaikka olisi työnataja.Yhden negatiivinen päätös joskus saattaa olla jonkun toisen vastaava onnistunut omalta kohdaltaan. Eniten kadun sitä, että annan tälläisten milipiteiden mennä "under my skin" - tottahan on, että jotkut omasta mielestään voivat tuomita. Sellaista on ollut elämän kulku 4ever.
En muuten tulisi teille töihin, vaikka presidentti siihen pestiin pakottaisi.Muuttaisin vaikka maasta.... - Työnantaja
Työntekijä kirjoitti:
Ei anna kovinkaan hyvää kuvaa ihmisestä,vaikka olisi työnataja.Yhden negatiivinen päätös joskus saattaa olla jonkun toisen vastaava onnistunut omalta kohdaltaan. Eniten kadun sitä, että annan tälläisten milipiteiden mennä "under my skin" - tottahan on, että jotkut omasta mielestään voivat tuomita. Sellaista on ollut elämän kulku 4ever.
En muuten tulisi teille töihin, vaikka presidentti siihen pestiin pakottaisi.Muuttaisin vaikka maasta....Se mun tekemä yleistyshän kuului näin:
"En ole koskaan tavannut ihmistä joka kestäisi hankkimaansa tatuointiin liittyvää hienovaraista arviointia."
Taitaa pitää tismalleen kutinsa ...
Niin. En missään tapauksessa tuomitse tai arvostele tatuointeja. Tuomitsen ja arvostelen tarvetta korostaa omaa persoonaansa.
Jos kannat tatuointisi pitämättä niistä meteliä, asia on ok. Jos tatuoinnit alkavat muuttua kovin tärkeäksi puheenaiheeksi, tai jopa vaikuttaa ihmissuhteisiin, on jotain pielessä. Ja kyseessä ei ole tatuointi, joku muu se on pielessä.
Tatuointi on oikeastaan vain oire. - Työntekijä
Työnantaja kirjoitti:
Se mun tekemä yleistyshän kuului näin:
"En ole koskaan tavannut ihmistä joka kestäisi hankkimaansa tatuointiin liittyvää hienovaraista arviointia."
Niin. En missään tapauksessa tuomitse tai arvostele tatuointeja. Tuomitsen ja arvostelen tarvetta korostaa omaa persoonaansa.
Jos kannat tatuointisi pitämättä niistä meteliä, asia on ok. Jos tatuoinnit alkavat muuttua kovin tärkeäksi puheenaiheeksi, tai jopa vaikuttaa ihmissuhteisiin, on jotain pielessä. Ja kyseessä ei ole tatuointi, joku muu se on pielessä.
Tatuointi on oikeastaan vain oire.muillakin ulkoisilla keinoilla. Vaatteet esim. manifestoivat paljonkin kantajastaan. Naisilla meikit. Miehillä autot jne. Nämä kaikki ulkoiset tilpehöörit yleensä hankitaan juuri persoonan korostus mielessä. Siksi en ymmärrä, mitä tarkoitat sillä ettei työelämässä persoonankorostus ole ok? Olen keski-ikää lähestyvä nainen ja jokunen työpaikka on minullakin ollut ja jokaisessa on ollut persoonallisia ihmisiä töissä. Joista jokainen on korostanut persoonaansa miletymystensä mukaisesti. Tasapäisiä "robootteja" työelämässä en ole nähnyt kuin elokuvissa.
- CCA (työnantaja)
Työnantaja kirjoitti:
Tatuointi on oikeastaan vain oire.Oletko törmännyt kuinka paljon tuohon ilmiöön, että tatuoinnit muuttuvat tärkeiksi puheenaiheiksi ja vaikuttavat ihmissuhteisiin? Siis ihan arkielämässä?
Nimittäin kun tämä palsta nyt sattuu olemaan keskustelulle tatuoinneista, niin ainakaan tämän perusteella ei kannata vetää johtopäätöksiä, miten tärkeätä osaa tatuoinnit näyttelevät ihan jossain muualla. - Työnantaja
Työnantaja kirjoitti:
Tatuointi on oikeastaan vain oire.Ei ollut tarkoitus loukata, tai herättää muitakaan negatiivisia tunteita tatuointeja kohtaan.
Ja sitten hankin hiukan lisää anteeksipyydeltävää:
Minun otsaani pitäisi ehkä tatuoida teksti "stupid", kun en ymmärrä miksi persoonaa pitää erityisesti korostaa. Tunnen vain yhden ihmisen jolle auto on persoonankoroste, siis osa persoonaa. Hän on muutenkin melko tyhmä. Se en ole kuitenkaan minä. En usko että kukaan joka haluaisi korostaa persoonaansa autolla, haluaisi tehdä sen minun autollani.
Minä olen mies, joten en korosta persoonaani myöskään meikeillä tai vaatteilla. No, joskus saatan pukeutua tyttöystävän yöasuun, mutta se on ihan leikkiä vaan, en minä töihin lähde siinä asussa, vaikka kerran olikin tosi lähellä. Sitä vaan jotenkin tempautuu sellaseen mukaan niin täpöllä. Mutta se ei kuulu tähän ollenkaan, siinä ei ole pyrkimyksenä korostaa minun minääni.
Tilanteen mukaista meikkiä ja pukeutumista en pidä persoonan korostamisena vaan hyvänä ja muut ihmiset huomioon ottavana käyttäytymisenä. Goottijunttihevarit epäilemättä korostavat persoonaansa vaatteilla ja meikeillä mennessään kaatamaan hautakivia keravan saapasmäestä. Mutta mun mielestä semmonen ei auta uralla etenemistä.
No joo, ehkä ihminen jota ei muuten huomata, haluaa tulla huomatuksi sillä tavoin. Mun mielestä vähän riskaabeli tapa. Entäs jos ei tatuointi onnistu, tulee vaikka liian paksu perhoseksi. Ei kun kääntämään toista poskea ja siihen sitten vähän soukempi yökkö. Kyllä se vaan niin on että persoonaa korostaa kaikkein parhaiten sisältä käsin. Sisäinen loisto näkyy pimeässä yössä paljon kauemmas kuin loistavinkaan tatuointi. Kysykää mun naapurilta, se saattaa kertoa paljon muutakin mielenkiintoista.
No joo. Ei tää juttu ole mun osalta ollenkaan vakavalla pohjalla. Mulle tatuoinnit on aika yhdentekevä asia. Tuohon persoonankorostamistaipumukseen mää oikeastaan takerruin, kun se on niin typerää puuhaa tehdä millään ulkoisella jutulla.
Mutta taidanpa tästä minäkin lähteä teettämään tatuointia, S-etukortilla siihen kuulemma saa kaupanpäälle itsetunnon ... - Työnantaja
Työntekijä kirjoitti:
muillakin ulkoisilla keinoilla. Vaatteet esim. manifestoivat paljonkin kantajastaan. Naisilla meikit. Miehillä autot jne. Nämä kaikki ulkoiset tilpehöörit yleensä hankitaan juuri persoonan korostus mielessä. Siksi en ymmärrä, mitä tarkoitat sillä ettei työelämässä persoonankorostus ole ok? Olen keski-ikää lähestyvä nainen ja jokunen työpaikka on minullakin ollut ja jokaisessa on ollut persoonallisia ihmisiä töissä. Joista jokainen on korostanut persoonaansa miletymystensä mukaisesti. Tasapäisiä "robootteja" työelämässä en ole nähnyt kuin elokuvissa.
Ei noita asioita voi rinnastaa.
Yritätkö sinä väittää että kun sun työpaikalla joku _persoonallisesti_ pukeutuva henkilö tuleekin eräänä kauniina aamuna töihin tavallisissa vaatteissa, on syytä tehdä suurhälytys: "Talonmies! Hoi! Minna on kadottanut persoonallisuutensa!"
Tottakai persoonallisuus näkyy pukeutumisessa ja pitääkin näkyä. Ei se kuitenkaan ole _persoonallisuuden_ korostamista jos laitetaan vähän toppausta sinne ja katsotaan vähän sellanen edullisempi leikkaus siihen jakkuhameeseen ...
Mää tosta hommasta tiedän kuule aika paljon, kun on tullut vuosikausia oltua naistenvaateliikkeessä töissä. Keski-ikää lähestyvänä miehenä. Voin vakuuttaa että sen sirkan persoonallisuus pysyy päivästä päivään samana vaikka vaatteet vaihtuu vinhaa vauhtia.
- otettu aikoja sitten. :-)
Itse lähentelen 50 v ja ensimmäisen ja ainoan tatskani otin 25 vuotta sitten. Silloin tatskan ottaminen oli persoonallista ja yksilöllistä. Nykyään se on lähinnä muoti-ilmiö, sillä lähes jokaisella vastaantulijalla on tatska, joten nyt voisin otattaa tatskan pois. :-)
Muuten tatuoinnistani ei ole ollut mitään haittaa työurallani, enkä todellakaan ole mikään entinen tai nykyinen narkkari tai rikollinen, enkä edes työtön tai syrjäytynyt.
Jokainen taaplaa tyylillään ja voi ottaa tatuoinnin tai voi olla ottamatta. :-) - Lone Wolf
Taidat olla vaan kateellinen kun et itse uskalla olla persoonallinen ihminen. Olisiko pientä neulapelkoakin ilmassa?
Itse kannan tatuointejani ylpeänä niin kauan kuin täällä maan päällä keikun. Kaikilta ikäluokilta olen saanut positiivista palautetta kuvistani. Mummonikin oli avarakatseisempi kuin sinä...- Hki_friidu
Hyvin sanottu.Ja se on ihan faktaakin,että miehet kestävät kipua huonommin.Seurustelen miehen kanssa joka tekee tatuointeja työkseen ja hänen liikeessään ainakin miehet useammassa tapauksessa voivat huonosti ja pyörtyilevät ja monilla juuri neulapelko tai sitten jännittävät muuten niin paljon.
- Heippa
1. 16- vuotiaana otettu ruusu (musta-valkoinen, ei vartta, n. 9 cm x 7 cm) oikeassa lapaluussa.
2. 18-vuotiaana otettu sama ruusu pienempänä vasemman rinnan yläpuolella.
Nyt olen 26-vuotias, enkä kuviani kadu. Työnantajat suhtautuneet ok. Tosin 10 vuotta sitten kun 1. kuvan otin, se oli kovin harvinaista ja sain "katseita".
Otin 1. tatuoinnin, koska halusin todistaa itselleni että minä KESTÄN kipua.
2. otin muuten vaan. - Komia
..tatuoituihin naisiin pitkällä tikullakaan!! Huoria ja narkkareita.
Hyi hel..tti! Mahtavat olla sitten vanhempana hyvän näköisiä ne tatskat..- womana
tyhjäpäisiin miehiin, jotka palvoavat itseään ja kroppaansa. Joten eipä tässä kumpikaan menettänyt mitään.
- Gingeri78
Voe veikkonen.Samalla tavalla voisin sanoa sinusta komia? no vai komia.Eipä taida kukaan pakottaa sinua meihin koskemaan ja eipä me sinunlaisiasi tyhjäpäitä kaivata,joten niinkuin womanakin sanoi,kukaan ei menetä mitään.Mutta,ehkä sinäkin voisit ilmaista asiasi toisella tavalla,katsos kun ei kaikki huoria tai narkkareita ole.No omapa asiasi ja suppean ajattelukykysi takia en voi muuta kuin toivottaa antoisia ketkiä itsesi ja suuren egosi kanssa =)
- womana
Gingeri78 kirjoitti:
Voe veikkonen.Samalla tavalla voisin sanoa sinusta komia? no vai komia.Eipä taida kukaan pakottaa sinua meihin koskemaan ja eipä me sinunlaisiasi tyhjäpäitä kaivata,joten niinkuin womanakin sanoi,kukaan ei menetä mitään.Mutta,ehkä sinäkin voisit ilmaista asiasi toisella tavalla,katsos kun ei kaikki huoria tai narkkareita ole.No omapa asiasi ja suppean ajattelukykysi takia en voi muuta kuin toivottaa antoisia ketkiä itsesi ja suuren egosi kanssa =)
Mistähän tollainen uberego miehille kasvaa? Muutama muukin on tässä keskustelussa ilmoittanut, ettei hänelle kelpaa tatuoitu nainen....Entäs sitten? Eiköhän aina parinmuodostus ole tapahtunut siten, että kysyntä ja tarjonta kohtaa??
Onko näitten miesten/poikien tarkoitus pelotella? JOos otat kuvan, et saa olla mun kaa? Otan naapurin Ulla-Maija-Leenan ja saat kärsiä tekosistasi? Please, be my guest!!!
Varsin huvittavaa........
- RANE
sairasta puuhaa tommonen.
- psyhoi
Ennen varsinaista vastaustani pitää sen verran avautua tästä viestiketjusta yleensä, että kyllä taas on mahtunut monta moukkaa samaan paikkaan! Tarkoitan nimenomaan niitä jotka katsovat asiakseen tulla aukomaan päätään ketjuun kuin ketjuun, jakamaan mielipiteitään ja tylyttämään niillä muita. Tässä tapauksessa tatuoituja naisia lähinnä, sillä niitähän tämän viestiketjun ensimmäisessä viestissä ja otsikossa pyydetään vastaamaan. Vai lukeeko esim. nimimerkki huhhuh itsensä tähän joukkoon? Viesteistään päätellen kaukana siitä!
Mutta sitten minuun. Eli yksi tatuointi on, yläselässä lavasta lapaan ulottuva kuva jossa keskellä tribaalityyliin piirretty perhonen ja sen sivuilla sirot tribaalikuviot. Kuvan piirsin itse mukaillen muutamaa netissä näkemääni. Paikka kuvalle on tarkkaan valittu, ajatellen ikääntymistä ja sen tuomia muutoksia, eli etsin itsestäni paikan joka kaikkein vähiten todennäköisesti tulee "rupsahtamaan" ja kuva siinä sen myötä venymään. Kuvalla sinänsä ei ole minulle sen suurempaa merkitystä, mutta äärettömän ylpeä siitä olen. Lisää kuvia ei ole tulossa, lähinnä juuri siksi etten keksi enää hyvää paikkaa ihostani sellaiselle. Työskentelen psykiatrisena sairaanhoitajana. Normaalisti kuva pysyy piilossa mutta oikein avarakaula-aukkoinen paita kyllä paljastaa osan kuvastakin. Työnantaja ei ole kommentoinut kuvaani mitenkään. - zkelvin
Ensimmäisen kuvan teetin parikymppisenä, tatuoinnit kun olivat olevinaan niin hienoja silloin. Vasemmassa olkapäässä lentelee pegasos. Tatska on haalistunut niin, että sitä tuskin näkee. Johtunee joko huonoista väreistä tai liian pintaan tehdystä kuvasta. En kuitenkaan halua sitä poistaa tai peittää, se kertoo siitä ajasta ja ajatuksista.
Selässä on niskan C7-nikamasta ristiselkään kulkeva takorautaornamentilta näyttävä tribaali joka kapenee tasaisesti kohti ristiselkää muodostaen siis kärjellään seisovan kolmion. Hartioissa se ulottuu melkein olkapäiden leveyteen. Ikää oli silloin hiukan vajaa 30.
Molempia reisiä koristaa malu, vasemmassa käsivarressa taulima. Molemmat tehty vapaalla kädellä ja luuvasaralla hakkaamalla. Olin 33.
En luopuisi yhdestäkään tatuoinnista. Ne ovat olennainen osa minua, eivät rumenna, eivät kaunista, vaan kuuluvat siihen, missä ovat.
Selän tatuointi vilahtelee niskassa ja näkyy valkoisen paidan läpi. Samoin malu näkyy, jos käyttää vaikkapa halkiollista hametta. Työnantajaa ei voisi vähempää kiinnostaa.- Kyselijä
tietämättömälle, minkälainen kuva on malu? ja taulima? Kiitos.
- zkelvin
Kyselijä kirjoitti:
tietämättömälle, minkälainen kuva on malu? ja taulima? Kiitos.
Molemmat ovat samoalaisia tatuointeja. Taulima on käsivarren ympäri kulkeva ornamentti. Malu on enemmän kuin kuva: se on perinteinen naisten tatuointi, joka kulkee reisien yläosasta polven alapuolelle. Malu herättää kunnioitusta kaikkialla polynesiassa ja sen teettäminen on suuri kunnia niin tatuoijalle, tatuoitavalle kuin hänen perheelleenkin. Malun miehinen vastine on pe'a, jota ainakin minun mielestäni voidaan pitää kaikkien tatuointien kuninkaana.
Malu on kunnianosoitus samoalaiselle perheelleni. - Kyselijä
zkelvin kirjoitti:
Molemmat ovat samoalaisia tatuointeja. Taulima on käsivarren ympäri kulkeva ornamentti. Malu on enemmän kuin kuva: se on perinteinen naisten tatuointi, joka kulkee reisien yläosasta polven alapuolelle. Malu herättää kunnioitusta kaikkialla polynesiassa ja sen teettäminen on suuri kunnia niin tatuoijalle, tatuoitavalle kuin hänen perheelleenkin. Malun miehinen vastine on pe'a, jota ainakin minun mielestäni voidaan pitää kaikkien tatuointien kuninkaana.
Malu on kunnianosoitus samoalaiselle perheelleni.Kiva, kun saa oppia uutta :)
- Annis
Molemmat käsivarret läpeensä tatskattu, samoin selkä ja jalat. Vatsaan tarttis alkaa seuraavaa kuvaa duunaamaan kun ehtis.
Työnantaja ei nähnyt sleevejäni kuin vasta saunaillassa ja kieltämättä hieman kummasteli mutta ihaili sitten lopulta.
Ikää on 24.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1774995Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,184376Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993107Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2532952Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432892- 522501
- 271919
- 221747
- 341733
- 651719