Adventtikirkossa harhaa!

kulkija123

Minä puolestani haluan varoittaa Adventtikirkon opeista. Adventtikirkon oppiin kätkeytyy harhaa.
Meidän uskovien tulee varoittaa kaikesta sellaisesta joka johtaa toisenlaiseen evankeliumiin.

Adventtikirkon opetuksissa tuodaan tätä toista evankeliumia mitätöimällä Jeesuksen ristintyön sovinto uhri edestämme "tutkivassa tuomiossa". Totuus on kuitenkin että Jeesuksen kallis uhri riitti ja oli riittävä itsessään poistamaan synnin.

Adventtikirkossa opetetaan että tämä synti ei poistunut vielä ristillä (ristin tapahtumassa) vaan siirtyi Jeesuksen mukana taivaaseen 1844 tutkittavaksi ja lopussa tullaan nämä synnit sitten laittamaan Saatanan päälle ja hänestä tulee syntiemme lopullinen sovittaja.

Mistä löydämme raamatusta sanat että Saatana on syntiemme sovitus?

Raamattu puhuu ainoastaan tästä "Katso Jumalan karitsaa, joka ottaa pois maailman synnin!" (Joh.1:29)

63

2584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ymmärrä tämä:

      - Jeesuksen sovitustyö ritti !
      Ei muuta tarvita!

      Jeesus ei poistanut syntiä, vaan ihmiset tekevät syntiä edelleen, eikö niin?

      Jos pysyisimme Sinun teoriassasi, ihmiset olisivat Jeesuksen kuoleman jälkeen kaikki täysin synnittömiä maailmassa olleet jo 2000 vuoden ajan.
      Voitko väittää sellaista?

      Siksi meillä on ylipappi taivaassa (Hebr 8) että Hän toimittaa uhripalvelusta taivassa josta maallinen pyhäkö oli vain vertauskuva.
      Nyt kuule se pyhäkkö vasta on pystyssä mitä vanhan liiton uhripalvelus vertauskuvasi.
      Älä halveksi ylipapin työtä.

      Meillä on Raamatun evankeliumi. Sinä et vain ymmärrä sieltä kaikkea mitä sinne on kirjoitettu.
      Ongelmasi on siinä.

      Jeesusken kallis uhri on täysin riittävä poistamaan synnin. KYLLÄ!
      Emme koskaan ole opettaneet etteikö se riittäisi!

      Saatana on synnin alkuunpanija ja syntiin yllyttäjä. EI SYNTIEMME SOVITUS.

      Älä luule meitä niin tyhmiksi kuin tässä esität.

      Olemme aikamoisia "petoja" Raamatun tuntemuksessa.

      Alfa ja Omega kirja nro 1, sivu 337 on tuo vääristelemäsi asia esitetty.
      Se ei ole niin kuin sen tässä esität.

      Harha on Sinun ymmärryksessäsi nyt.


      Siunausta
      Jari

      • Lappuliisa

        Kovia ovat sanasi. Oletko aivan varma että sinä ymmärrät kaiken mitä Raamattuun on kirjoitettu? Oletko aivan varma, että muualla ei ymmärretä sanaa ja olla yhtälailla kelpaavia Jumalalle kuin uskot kirkkosi olevan? Miten voit väittää että toisen ajatukset ovat harhaa?

        Vaan mitäpä tuosta. Jos olet oikeassa saat kaiken ja muut menettävät. Jos taas muut katsotaankin kelvollisiksi, miten on sinun laitasi. Ollaan vain ihan rauhassa autuaita, ilman että tarvitseekaan miettiä mitään muita asiayhteyksiä kuin tämä; Matt5:3-12.

        Jeesuksen sovitustyö totisesti riitti. Mutta syntisinä vaikka armahdettuina me lankeamme ja nousemme,lankeamme ja nousemme, mutta kaikesta huolimatta kilvoittelemme kohti voittopalkintoa. Katse omaan kilvoitukseen ei siihen miten naapuri suoriutuu!


      • Lappuliisa kirjoitti:

        Kovia ovat sanasi. Oletko aivan varma että sinä ymmärrät kaiken mitä Raamattuun on kirjoitettu? Oletko aivan varma, että muualla ei ymmärretä sanaa ja olla yhtälailla kelpaavia Jumalalle kuin uskot kirkkosi olevan? Miten voit väittää että toisen ajatukset ovat harhaa?

        Vaan mitäpä tuosta. Jos olet oikeassa saat kaiken ja muut menettävät. Jos taas muut katsotaankin kelvollisiksi, miten on sinun laitasi. Ollaan vain ihan rauhassa autuaita, ilman että tarvitseekaan miettiä mitään muita asiayhteyksiä kuin tämä; Matt5:3-12.

        Jeesuksen sovitustyö totisesti riitti. Mutta syntisinä vaikka armahdettuina me lankeamme ja nousemme,lankeamme ja nousemme, mutta kaikesta huolimatta kilvoittelemme kohti voittopalkintoa. Katse omaan kilvoitukseen ei siihen miten naapuri suoriutuu!

        Niin kuin asia on.

        Pitäisikö minun antaa jokaisen rauhassa pilkata ?
        Asia ei ole minulle henkilökohtainen enkä mene henkilökohtaisuuksiin.
        Kysymys on vain Raamatun opetuksesta.

        Kovin se on Sinullekin vaikea ymmärtää tuo Luuk 2:47-48 mitä olen yrittänyt sanoa.
        Luepa muten se mistä oli kyse ja mihin sävyyn se oli kirjoitettu.
        Eikö syytetty "harhoista" vaikka kysessä on selvä Raamatun opetus.

        Minä teen evankeliumin työtä rakkaudessa, ja evankeliumin etuihin kuuluu se myös että puolustaudun kun pilkkaajia on liikkeellä mistä kirjoittajalla oli kyse.
        Tutykikoon asian miten se on kirjoitettu muös A&O kirjassa ja pilkatkoon vasta sitten Herran työtä taivaassa.

        Jumalan sinausta Sinulle
        Jari


      • Lappuliisa kirjoitti:

        Kovia ovat sanasi. Oletko aivan varma että sinä ymmärrät kaiken mitä Raamattuun on kirjoitettu? Oletko aivan varma, että muualla ei ymmärretä sanaa ja olla yhtälailla kelpaavia Jumalalle kuin uskot kirkkosi olevan? Miten voit väittää että toisen ajatukset ovat harhaa?

        Vaan mitäpä tuosta. Jos olet oikeassa saat kaiken ja muut menettävät. Jos taas muut katsotaankin kelvollisiksi, miten on sinun laitasi. Ollaan vain ihan rauhassa autuaita, ilman että tarvitseekaan miettiä mitään muita asiayhteyksiä kuin tämä; Matt5:3-12.

        Jeesuksen sovitustyö totisesti riitti. Mutta syntisinä vaikka armahdettuina me lankeamme ja nousemme,lankeamme ja nousemme, mutta kaikesta huolimatta kilvoittelemme kohti voittopalkintoa. Katse omaan kilvoitukseen ei siihen miten naapuri suoriutuu!

        rakkautta on oikaista väärinkäsityksiä, laittaa pilkkaajille vastaus niin kuin asia on.

        On joskus vaikeata ja hankala vastata pilkantekoon
        yms.
        tahtoo väökisinkin olla että
        "metsä vastaa kun sinne huutaa."Kunnioitukseen vastataan kunnioituksell aja muuhun lyhyesti ja ytimekkäästi.
        Sunaustoivotukseni on vilpitön.

        Harvoinpa täällä saa mitään ystävällisyyksiä.
        Sattuu toki sitäkin.

        Kovin se on vaikeata joskus jonkun ymmärtää kun juuri pääsee selittämästä, niin sama viha laukaisee jo toista pilkkakirjoitusta jo toisaalla, eikä sanaakaan suostuta ymmärtämään.

        Kyllä minä ystävällisellä mielellä olen.
        Vastailen suoria sanoja kun tahdotaan niin eli silloin kun minulle sellaisia kirjoitellaan.

        Jumalan siunausta
        Jari


      • Lappuliisa
        jarlau kirjoitti:

        Niin kuin asia on.

        Pitäisikö minun antaa jokaisen rauhassa pilkata ?
        Asia ei ole minulle henkilökohtainen enkä mene henkilökohtaisuuksiin.
        Kysymys on vain Raamatun opetuksesta.

        Kovin se on Sinullekin vaikea ymmärtää tuo Luuk 2:47-48 mitä olen yrittänyt sanoa.
        Luepa muten se mistä oli kyse ja mihin sävyyn se oli kirjoitettu.
        Eikö syytetty "harhoista" vaikka kysessä on selvä Raamatun opetus.

        Minä teen evankeliumin työtä rakkaudessa, ja evankeliumin etuihin kuuluu se myös että puolustaudun kun pilkkaajia on liikkeellä mistä kirjoittajalla oli kyse.
        Tutykikoon asian miten se on kirjoitettu muös A&O kirjassa ja pilkatkoon vasta sitten Herran työtä taivaassa.

        Jumalan sinausta Sinulle
        Jari

        Eihän tässä ole pilkasta kyse. Mutta ihan varmasti pahoitat mielesi, kun huomaat, etteivät kaikki sinun selittämästä pääsyäsi käsitäkään asioita niin kuin sinulle ne ovat valjenneet. Tämä tekee asian henkilökohtaiseksi ja myös niin kovin inhimilliseksi. Onneksi niin.

        Ei meidän ihmisten tehtävä ole puolustaa Jumalaa tai Raamatunkaan opetuksia. Kyllä ne puhuvat puolestaan. Mitä jos vaikka tähän uskoisi ja jättäisi asian Jumalan Kaikkivaltiaan armolliseen huomaan. Ei Jumala sitä lue ansioksemme miten paljon ja kenelle olemme julistaneet ja puhuneet vaan sitä millä sydämän asenteella ja rakkauden teoilla itsemme ja pyyteemme unohtaen olemme lähimäistämme palvelleet.

        Ei minulle mielestäni tuota vaikeuksia ymmärtää Luuk 2:47-48. Kysymys ei ole sinusta tai minusta vaan ihmiseksi tulleesta Jumalan Pojasta ja siitä miten oppineet joutuivat ennennäkemättömään ja käsittämättömään tilanteeseen ymmärtäessään lapsen itseasiassa opettavan heitä.

        Kenenkään vilpittömättömyyttä epäilemättä voisi asioihin ja ihmisiin lähestymistapa olla toinen. Paasaaminen ja saarnaaminen ei välttämättä ole paras lähestymistapa. Totta, että asiat on että asiat on paras sanoa mielistelemättä ja suoraan. En kuitenkaan toivoisi, että kenelläkään julistajalla tai saarnamiehellä/naisella olisi "oikeassa olemisen armolahja". Tämä "lahja" on todellinen tuhoväline ihmisten välisissä suhteissa ja perustuu pelkästään riippuvuus suhteen luomiseen opettajan ja opetettavan välillä. Se ei jätä mahdollisuutta luottaa kuulijan omaan ajattelukykyyn tippaakaan.

        Jeesus lupaa, että nekin, joita Hänen tähtensä herjataan ja vainotaan ja kun heistä valheellisesti puhutaan kaikenlaista pahaa, ovat autuaita. Tämän pitäisi olla valtava lohdutus ilman että tarvitsee lähteä jatkuvaan kiistelyn ja todistelun kierteeseen varsinkaan kun vastakaikua ei tule.
        Toisaalla kirkon varhaisista vaikuttajista Efraim Syyrialainen on pukenut sanoiksi erään kauneimmista rukouksista. Se menee näin:
        "Herra, elämäni Valtias! Estä minusta laiskuuden, velttouden, vallanhimon ja turhanpuhumisen henki.
        Anna minulle, sinun palvelijallesi, sielun puhtauden, nöyryyden, kärsivällisyyden ja rakkauden henki.
        Oi Kuningas ja Herra! Anna minun nähdä rikokseni ja anna etten veljeäni tuomitsisi, sillä siunattu olet sinä iankaikkisesti. Amen.

        Hyvää kahdeksatta päivää


      • Lappuliisa kirjoitti:

        Eihän tässä ole pilkasta kyse. Mutta ihan varmasti pahoitat mielesi, kun huomaat, etteivät kaikki sinun selittämästä pääsyäsi käsitäkään asioita niin kuin sinulle ne ovat valjenneet. Tämä tekee asian henkilökohtaiseksi ja myös niin kovin inhimilliseksi. Onneksi niin.

        Ei meidän ihmisten tehtävä ole puolustaa Jumalaa tai Raamatunkaan opetuksia. Kyllä ne puhuvat puolestaan. Mitä jos vaikka tähän uskoisi ja jättäisi asian Jumalan Kaikkivaltiaan armolliseen huomaan. Ei Jumala sitä lue ansioksemme miten paljon ja kenelle olemme julistaneet ja puhuneet vaan sitä millä sydämän asenteella ja rakkauden teoilla itsemme ja pyyteemme unohtaen olemme lähimäistämme palvelleet.

        Ei minulle mielestäni tuota vaikeuksia ymmärtää Luuk 2:47-48. Kysymys ei ole sinusta tai minusta vaan ihmiseksi tulleesta Jumalan Pojasta ja siitä miten oppineet joutuivat ennennäkemättömään ja käsittämättömään tilanteeseen ymmärtäessään lapsen itseasiassa opettavan heitä.

        Kenenkään vilpittömättömyyttä epäilemättä voisi asioihin ja ihmisiin lähestymistapa olla toinen. Paasaaminen ja saarnaaminen ei välttämättä ole paras lähestymistapa. Totta, että asiat on että asiat on paras sanoa mielistelemättä ja suoraan. En kuitenkaan toivoisi, että kenelläkään julistajalla tai saarnamiehellä/naisella olisi "oikeassa olemisen armolahja". Tämä "lahja" on todellinen tuhoväline ihmisten välisissä suhteissa ja perustuu pelkästään riippuvuus suhteen luomiseen opettajan ja opetettavan välillä. Se ei jätä mahdollisuutta luottaa kuulijan omaan ajattelukykyyn tippaakaan.

        Jeesus lupaa, että nekin, joita Hänen tähtensä herjataan ja vainotaan ja kun heistä valheellisesti puhutaan kaikenlaista pahaa, ovat autuaita. Tämän pitäisi olla valtava lohdutus ilman että tarvitsee lähteä jatkuvaan kiistelyn ja todistelun kierteeseen varsinkaan kun vastakaikua ei tule.
        Toisaalla kirkon varhaisista vaikuttajista Efraim Syyrialainen on pukenut sanoiksi erään kauneimmista rukouksista. Se menee näin:
        "Herra, elämäni Valtias! Estä minusta laiskuuden, velttouden, vallanhimon ja turhanpuhumisen henki.
        Anna minulle, sinun palvelijallesi, sielun puhtauden, nöyryyden, kärsivällisyyden ja rakkauden henki.
        Oi Kuningas ja Herra! Anna minun nähdä rikokseni ja anna etten veljeäni tuomitsisi, sillä siunattu olet sinä iankaikkisesti. Amen.

        Hyvää kahdeksatta päivää

        Paljon kiitoksia vastauksestasi.

        Olen joka asiassa kanssasi samaa mieltä mitä kirjoitit. Hyvä.

        Varmasti herää kysymys minun kirjoituksistani miksi kirjoitan niin kuin kirjoitan, ja pyrin olemaan aina oikeassa ?!
        Itse asiassa minä en kirjoita oppikirjeitä suomi 24 osastoille, vaan teen Raaamattuhotellia jossa on koottuna ihmisiä kiinnostavat Raamatun ongelmakysymykset ja niihin vastaukset.
        Ramattuhotellini on uusi asia johon kirjoitan nyt 3 opetusta viikossa lisää ja päivitän kerran kuussa.
        Ne ovat apuna Raamatun ymmärtämisessä kiinnostuneille pohtijoille.

        Olen niitä laittanut palstalle niiden valmistuttua ja monet niistä pitävät.

        Voisin kirjoittaa paljon paljon paremminpalstan tarpeisiin, mutta aikani ei riitä.

        http://www.netikka.net/jarinraamattuhotelli

        Jumalan siunausta ja kiitoksia ystävällisyydestäsi
        Jari


      • räpylä

        ==>>Olemme aikamoissi "petoja" Raamatun tuntemuksessa==< Et kuitenkaan ymmärrä sinulle esitettyjä viestejä. Katso heti seuraava lainaus----->

        ===>Jos pysyisimme Sinun teoriassasi, ihmiset olisivat Jeesuksen kuoleman jälkeen kaikki täysin synnittömiä maailmassa olleet jo 2000 vuoden ajan.
        Voitko väittää sellaista?


      • MOI
        Lappuliisa kirjoitti:

        Eihän tässä ole pilkasta kyse. Mutta ihan varmasti pahoitat mielesi, kun huomaat, etteivät kaikki sinun selittämästä pääsyäsi käsitäkään asioita niin kuin sinulle ne ovat valjenneet. Tämä tekee asian henkilökohtaiseksi ja myös niin kovin inhimilliseksi. Onneksi niin.

        Ei meidän ihmisten tehtävä ole puolustaa Jumalaa tai Raamatunkaan opetuksia. Kyllä ne puhuvat puolestaan. Mitä jos vaikka tähän uskoisi ja jättäisi asian Jumalan Kaikkivaltiaan armolliseen huomaan. Ei Jumala sitä lue ansioksemme miten paljon ja kenelle olemme julistaneet ja puhuneet vaan sitä millä sydämän asenteella ja rakkauden teoilla itsemme ja pyyteemme unohtaen olemme lähimäistämme palvelleet.

        Ei minulle mielestäni tuota vaikeuksia ymmärtää Luuk 2:47-48. Kysymys ei ole sinusta tai minusta vaan ihmiseksi tulleesta Jumalan Pojasta ja siitä miten oppineet joutuivat ennennäkemättömään ja käsittämättömään tilanteeseen ymmärtäessään lapsen itseasiassa opettavan heitä.

        Kenenkään vilpittömättömyyttä epäilemättä voisi asioihin ja ihmisiin lähestymistapa olla toinen. Paasaaminen ja saarnaaminen ei välttämättä ole paras lähestymistapa. Totta, että asiat on että asiat on paras sanoa mielistelemättä ja suoraan. En kuitenkaan toivoisi, että kenelläkään julistajalla tai saarnamiehellä/naisella olisi "oikeassa olemisen armolahja". Tämä "lahja" on todellinen tuhoväline ihmisten välisissä suhteissa ja perustuu pelkästään riippuvuus suhteen luomiseen opettajan ja opetettavan välillä. Se ei jätä mahdollisuutta luottaa kuulijan omaan ajattelukykyyn tippaakaan.

        Jeesus lupaa, että nekin, joita Hänen tähtensä herjataan ja vainotaan ja kun heistä valheellisesti puhutaan kaikenlaista pahaa, ovat autuaita. Tämän pitäisi olla valtava lohdutus ilman että tarvitsee lähteä jatkuvaan kiistelyn ja todistelun kierteeseen varsinkaan kun vastakaikua ei tule.
        Toisaalla kirkon varhaisista vaikuttajista Efraim Syyrialainen on pukenut sanoiksi erään kauneimmista rukouksista. Se menee näin:
        "Herra, elämäni Valtias! Estä minusta laiskuuden, velttouden, vallanhimon ja turhanpuhumisen henki.
        Anna minulle, sinun palvelijallesi, sielun puhtauden, nöyryyden, kärsivällisyyden ja rakkauden henki.
        Oi Kuningas ja Herra! Anna minun nähdä rikokseni ja anna etten veljeäni tuomitsisi, sillä siunattu olet sinä iankaikkisesti. Amen.

        Hyvää kahdeksatta päivää

        Luin kirjoitukseni juuri uudelleen ja huomasin siinäpaljon asiaa.Emme ole velvollisia julistamaan
        sanomaa Jumalan vuoksi vaan ihmisten vuoksi.Jeesuskaan ei tullut palveltavaksi vaan palvelemaan. Siispä meidän keskinäinen Jeesuksen palveleminen on Hänen työnsä jatkamista.Se työn jatkaminen ei ole juhlapäivien eikä sapatinviettotapojen opettamista.

        L-liisa==== Ei meidän ihmisten tehtävä ole puolustaa Jumalaa tai Raamatunkaan opetuksia. Kyllä ne puhuvat puolestaan. Mitä jos vaikka tähän uskoisi ja jättäisi asian Jumalan Kaikkivaltiaan armolliseen huomaan. Ei Jumala sitä lue ansioksemme miten paljon ja kenelle olemme julistaneet ja puhuneet vaan sitä millä sydämän asenteella ja rakkauden teoilla itsemme ja pyyteemme unohtaen olemme lähimäistämme palvelleet.


    • Eemeli

      Jahve ja jeesus Jumaluuteenkin. Niin kauhian kovasti, Ettei ne edes huomaa,sitä että Isin Jumalattaren pyhitys on nyt meille täysi Kirkkopäivä:

      Eeikä ne huomaa sitä, Jumalan pojan
      asettama Paavi on nyt meidän maan päällinen
      Jeesuksen edustaja täällä. Eiks ne ookin huonosti käsittäviä kavereita, Koeta sinä antaa
      näille Ad liikkeen kannatajille selvyys, ettei
      Saa pitää halpana Isis Jumalattaren lahjaa

      Kyllä me olemme kaikken pyhempiä kulkian kanssa.
      Me emme halveksi koskaan Pappa valtion säädöksiä, Vaan me aina kunnioitamme niitä.

      Kyllä noi Ad immeiset on harhoissa kun ei usko
      ei sitten millään että meijän pittää olla aina
      kuuliaisia Maailman menolle. Antakoon Jumala
      viisautta näille Ad immeisille, että hekin tulisivat Ymmärtämään Kerran pelastettu. Aina pelastettu: Joten me voidaan elää ilman mitään
      Jahven Ja jeesuksen sääntöjä, Me levätään vaan
      Herrassa; ja puhutaan Hauskaa huumoria Ad
      immeisistä: Me kun oomme hyvin väljiä kaikessa

      Jatketaan vaan samaan menoon, niin silloin Jumala on meille uskollinen, Eiks Juu

      • Eemeli?

        Kirjoita vain samalla nimimerkillä Demigod!


      • Eemeli? kirjoitti:

        Kirjoita vain samalla nimimerkillä Demigod!

        Olemme eri henkilöitä.
        Ihan tosi.

        Siunausta
        jari


    • Hebr 9 luku ja 8, kertovat Sinulle mistä vanhan liiton uhripalvelusjärjestelmässä oli kysymys?

      Kaikkea hyvää Sinulle kaikessa rakkaudessa
      Jari

      • kulkija123

        Mites vastaat kysymykseen jäikö synnit ristille vai siirtyivätkö ne Jeesuksen mukana taivaaseen?


      • kulkija123 kirjoitti:

        Mites vastaat kysymykseen jäikö synnit ristille vai siirtyivätkö ne Jeesuksen mukana taivaaseen?

        Synnit on sovitettu kaikki aikojen alusta maailman loppuun asti ristillä.

        Niitä ei enää SOVITETA taivaallisessa pyhäkköpalveluksessa.

        Siellä puuhastellaan ihmisten pelastamiseksi, niiden jotka tekevät syntiä.

        Jumalan siunausta
        Jari


      • kulkija123
        jarlau kirjoitti:

        Synnit on sovitettu kaikki aikojen alusta maailman loppuun asti ristillä.

        Niitä ei enää SOVITETA taivaallisessa pyhäkköpalveluksessa.

        Siellä puuhastellaan ihmisten pelastamiseksi, niiden jotka tekevät syntiä.

        Jumalan siunausta
        Jari

        No hyvä! Joten syntejä ei siis viety taivaaseen, eikä silloin uhripalvelusta tarvita jatkaa taivaassa koska se tehtiin Golgatalla Jeesuksen kertakaikkisen veri uhrin kautta loppuun.

        Helposti saattaa tulla toisenlainen käsitys lukiessaan adventtikirkon tai Whiten kirjallisuutta. Viimeinen vastauksesi tyydytti minua. Kiitos siitä!


      • kulkija123 kirjoitti:

        No hyvä! Joten syntejä ei siis viety taivaaseen, eikä silloin uhripalvelusta tarvita jatkaa taivaassa koska se tehtiin Golgatalla Jeesuksen kertakaikkisen veri uhrin kautta loppuun.

        Helposti saattaa tulla toisenlainen käsitys lukiessaan adventtikirkon tai Whiten kirjallisuutta. Viimeinen vastauksesi tyydytti minua. Kiitos siitä!

        Otaa aikaa ymärtää uusia asia Hebr 8-9 luvuista.
        Ota aikaa ja tutki niitä rauhassa.

        Kirjoitin että ihminen on tehnyt syntiä Golgatan jälkeenkin, mutta niiden SOVITUS on suoritettu yksin ristillä.

        Uhripalvelusta kyllä Ylipappimme suorittaa taivaassa kuten Raamattu opettaa, jos luet antamistani luvuista.'
        Taivaassa on varsinainen pyhäkkö johon koko uhripalvelus tähtäsi Raamatun mukaan.
        Sinun tulee kysyä Häneltä mitä uhripalvelukseen kuuluu, josta maallinen malli oli vain varjo, kuva ja vertaus.
        Huomaa että taivaasta annetiin erittäin tarkat ohjeet pyhäkön valmistamiseksi VT:ssä TAIVAALLISEN MALLIN MUKAAN.
        Taivaassa siis tapahtuu juuri sitä samaa mistä maallinen vertauskuvasi. Näin Raamattu.
        Syntien sovitus oli lopullinen ja tapahtui Golgatalla.

        Uusi asia on aina hakusessa.
        Ei kovin äkkiä saisi tehdä harhaoppisuuspäätöksiä, kun täysin selvästä Raamatun opetuksesta on kysymys.

        Siunausta
        jari


    • Demigod

      Antama opetusko se on mielestäsi harhaa. Adventti kirkko on ainoa seurakunta tällä hetkellä joka ei ole luopunyt Jumalansa Jeesuksen antamista ohjeista, Siis kun kulkeen
      Vapahtajan askelissa, niin se on Harhaa.

      Siis pitää alkaa kulkemaan Jesuiittojen antamaa
      uutta suuntausta. Silloin tietenkin harhat on
      poistettu. Täytyy kai siirtyä Isis Jumalattaren
      ja Mithra uskonnon neuvoihin, kuten Isoiset tekevät.silloin ei olla harha teillä.

      Ystäväni onko teillä mitään käsitystä Teorian ja
      Recortoidun historian välisuhteesta.

      Yleensä asia jota kukaan ei voi millään Documentilla todistaa vääräksi se on teoriaa, jota henkilö ilman mitään päteviä todisteita koettaa tehdä oikeiksi. Teoria on vain jatkuvaa
      kissan hännän vetoa. joka ei koskaan lopu.

      Siis Jos pidät esimerkiksi Jumalan Sapattia
      vääränä, niin hae Jumalalta itseltään allekirjoitetut Dokumentit, että jumala on luopunut antamistaan käskyistä!

      Tai jos sinulla on jokin muu asia joka painaa mieltäsi, niin todista asiasi Raamatun sanalla.

      Sillä olenhan minä koettanut kertoa sinulle, että
      voidaksesi kumota toisen henkilön teorian sinulla täytyy olla Luotettavaa materiaalia.
      eikä ihan oma mielipiteesi.

      Käräjille mentäessä ovat kaikki oikeassa! mutta
      pätevillä todisteilla selviää kuka on syyllinen.

      Siunausta
      Antti

      • kulkija123

        Ei minulla ole mitään syytä valehdella ja etsiä perättömiä aiheita adventisteja vastaan. Olen Jumalalle kiitollinen jokaisesta joka kokee elämässään Jumalan lapseksi kääntymisen. Olen itsekkin uudestisyntynnyt ja tästä iloitsen. Murehduttaa ja syntyy huoli sellaisista opillisista näkemyksistä jotka eivät mielestäni ole totuudenmukaisia ja jotka pyrkivät johdattamaan uskovia harhaan. Jokainen voi itse myös tarkastella adventtikirkon sivuilta tai Ellenin omista kirjoituksista noita opillisia kohtia joita ehkä vähän käristäen olen esille tuonut.
        Sama miltä suunnalta olen adventistien opetuksia yritänyt sovittaa itseeni, en sitä ole saanut omaksuttua mitenkään. Näissä kohdissa voin yhtyä Isän, pojan ja pyhänhengen opinkohdissa. Muissa kohdisssa alkaa sanoma poikeaan ennemmin tai myöhemmin siitä mitä yleensä muissa kristillisissä piireissä on totuttu kuulemaan. Vierastan adventistien oppeja monissa kohdin koska niissä on harhanomaisia kuvioita esillä. Toivon ja rukoilen että adventistit palaisivat Ellen White pohjaisista näkemyksistään muitten kristillisten yhteisöjen kanssa samoihin näkemyksiin. En ole häiriköimässä, enkä pahojani tekemässä adventisteja kohtaan. Vaan taustalla on vilpitön halu saada adventistit lähemmäksi meitä muita uskossa olevia. Kyllä te adventisteina tiedätte mitkä ne kohdat jotka eivät istu sitten millään muihin.


      • annu42
        kulkija123 kirjoitti:

        Ei minulla ole mitään syytä valehdella ja etsiä perättömiä aiheita adventisteja vastaan. Olen Jumalalle kiitollinen jokaisesta joka kokee elämässään Jumalan lapseksi kääntymisen. Olen itsekkin uudestisyntynnyt ja tästä iloitsen. Murehduttaa ja syntyy huoli sellaisista opillisista näkemyksistä jotka eivät mielestäni ole totuudenmukaisia ja jotka pyrkivät johdattamaan uskovia harhaan. Jokainen voi itse myös tarkastella adventtikirkon sivuilta tai Ellenin omista kirjoituksista noita opillisia kohtia joita ehkä vähän käristäen olen esille tuonut.
        Sama miltä suunnalta olen adventistien opetuksia yritänyt sovittaa itseeni, en sitä ole saanut omaksuttua mitenkään. Näissä kohdissa voin yhtyä Isän, pojan ja pyhänhengen opinkohdissa. Muissa kohdisssa alkaa sanoma poikeaan ennemmin tai myöhemmin siitä mitä yleensä muissa kristillisissä piireissä on totuttu kuulemaan. Vierastan adventistien oppeja monissa kohdin koska niissä on harhanomaisia kuvioita esillä. Toivon ja rukoilen että adventistit palaisivat Ellen White pohjaisista näkemyksistään muitten kristillisten yhteisöjen kanssa samoihin näkemyksiin. En ole häiriköimässä, enkä pahojani tekemässä adventisteja kohtaan. Vaan taustalla on vilpitön halu saada adventistit lähemmäksi meitä muita uskossa olevia. Kyllä te adventisteina tiedätte mitkä ne kohdat jotka eivät istu sitten millään muihin.

        Sinä voisit esittää tosiasiat, joihin harhamme perustuvat. Voisimme sitten vastata syytteisiin. Ellen Whiten voit jättää pois luvuista kokonaan, koska Raamattu, yksin Raamattu olkoon oppikirjamme totuuden etsimisessä.


      • kulkija123
        annu42 kirjoitti:

        Sinä voisit esittää tosiasiat, joihin harhamme perustuvat. Voisimme sitten vastata syytteisiin. Ellen Whiten voit jättää pois luvuista kokonaan, koska Raamattu, yksin Raamattu olkoon oppikirjamme totuuden etsimisessä.

        Tällä palstalla on lukemattomia kertoja nostettu mm. uskova1 toimesta selviä faktoja esiin. Et voi sanoa että Ellen Whiten voi jättää luvuista pois koska hänen sanomansa pidätte hyvin esillä ja siihen uskotte. Raamattuun uskotte sen tiedän, mutta uskotte myös Ellenin tukintoihin joten tätä et voi kiistää.

        Tässä yksi nostettu asia joka minusta on räikeä harhaopillinen näkemys teidän opissa. Olisikin Annu vain yksi harha, mutta vaikuttaa että teillä on niitä lukemattomia.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000009243534


      • 45678
        kulkija123 kirjoitti:

        Tällä palstalla on lukemattomia kertoja nostettu mm. uskova1 toimesta selviä faktoja esiin. Et voi sanoa että Ellen Whiten voi jättää luvuista pois koska hänen sanomansa pidätte hyvin esillä ja siihen uskotte. Raamattuun uskotte sen tiedän, mutta uskotte myös Ellenin tukintoihin joten tätä et voi kiistää.

        Tässä yksi nostettu asia joka minusta on räikeä harhaopillinen näkemys teidän opissa. Olisikin Annu vain yksi harha, mutta vaikuttaa että teillä on niitä lukemattomia.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000009243534

        123, osaatko ajatella ja päätellä itsenäisesti?
        kaikki nämä uskon asiat,tutki itse.
        Et voi Jumalan edessä sanoa, että" kun uskova 1
        sanoi niin ja niin" itse sinun on vastattava,yksin.
        Sitäpaitsi meidän kirkossa ainakin luetaan raamattua, eikä EGW:n teoksia.
        Emme me mitään pyhimyksiä kuitenkaan ole,mutta
        pyhitettyjä Jeesuksessa kylläkin.
        Jos meidän oppimme on mielestäsi erilaista,niin ei
        se kuitenkaan sitä ole;perusasiat on kuitenkin
        ihan samoja,pelastuksesta on kuitenkin kysymys
        jokaisen yksilön kohdalla niin varmaan sinunkin
        seurakunnassasi, mikä se sitten lieneekään,voistko
        kertoa?


      • EKI
        kulkija123 kirjoitti:

        Ei minulla ole mitään syytä valehdella ja etsiä perättömiä aiheita adventisteja vastaan. Olen Jumalalle kiitollinen jokaisesta joka kokee elämässään Jumalan lapseksi kääntymisen. Olen itsekkin uudestisyntynnyt ja tästä iloitsen. Murehduttaa ja syntyy huoli sellaisista opillisista näkemyksistä jotka eivät mielestäni ole totuudenmukaisia ja jotka pyrkivät johdattamaan uskovia harhaan. Jokainen voi itse myös tarkastella adventtikirkon sivuilta tai Ellenin omista kirjoituksista noita opillisia kohtia joita ehkä vähän käristäen olen esille tuonut.
        Sama miltä suunnalta olen adventistien opetuksia yritänyt sovittaa itseeni, en sitä ole saanut omaksuttua mitenkään. Näissä kohdissa voin yhtyä Isän, pojan ja pyhänhengen opinkohdissa. Muissa kohdisssa alkaa sanoma poikeaan ennemmin tai myöhemmin siitä mitä yleensä muissa kristillisissä piireissä on totuttu kuulemaan. Vierastan adventistien oppeja monissa kohdin koska niissä on harhanomaisia kuvioita esillä. Toivon ja rukoilen että adventistit palaisivat Ellen White pohjaisista näkemyksistään muitten kristillisten yhteisöjen kanssa samoihin näkemyksiin. En ole häiriköimässä, enkä pahojani tekemässä adventisteja kohtaan. Vaan taustalla on vilpitön halu saada adventistit lähemmäksi meitä muita uskossa olevia. Kyllä te adventisteina tiedätte mitkä ne kohdat jotka eivät istu sitten millään muihin.

        Hyvin kirjoitat ja on hyvä, että kerrotaan ja varoitetaan harhaopeista!
        Itse synnyin adventistiperheeseen ja olin mukana useamman vuosikymmenen. On yksin Jumalan armoa, että huomaa vääryyden ja löytää totuuden joka on yksin Jeesus Kristus ristiinnaulittuna. Mutta uskon harharetken pitkittyvän siksi, että luetaan paljon tai pelkästään EGW.n kirjoja.
        Adventistina en löytänyt rauhaa, oli omiin suorituksiin tuijottamista ja niissä väsymistä. Oikeassa oleminen oli kaikkea muuta tärkeämpi ts. pelastus perustui oikeassa olemiseen, ei Jeesuksen uhriin minun puolestani. Lopulta tulin tilanteeseen jossa jouduin katsomaan elämääni rehellisesti ja näkemään. Ei tästä ole tullut, eikä koskaan tule mitään. Myönsin itselleni ansainneeni helvetin. Ne oli kauheita ajatuksia, näin kävi ja kerran ollaan iankkaikkisesti erossa Jumalasta. Tuohon kuitenkin huokaisin "Jumala ole minulle syntiselle armollinen". Sen jälkeen Pyhähenki kirkasti minulle Jeesuksen Kristuksen minun puolestani annetun. Sen jälkeen elämä ei ole ollut samanlaista.
        Minusta EGW.n kirjoitukset ovat juutalaisten tapaan peite joka estää meitä näkemästä sen loppua mikä on katoavaista. Jotkut adventistit ovat varmasti tästä erimieltä. Ja pelkään ja toivon ettei olisi niitä jotka tietävät EGW.n julistavan toista evankeliumia, mutta syystä tai toisesta eivät halua siitä luopuan ja tehdä parannusta.

        Siunausta sinulle kulkija ja kaikille muillekkin!


      • EKI
        annu42 kirjoitti:

        Sinä voisit esittää tosiasiat, joihin harhamme perustuvat. Voisimme sitten vastata syytteisiin. Ellen Whiten voit jättää pois luvuista kokonaan, koska Raamattu, yksin Raamattu olkoon oppikirjamme totuuden etsimisessä.

        Adventtikirkossa ellua ei voi jättää pois. Ellu on mukana "näin uskomme 27 opinkohdissa". Ennenkuin opinkohtia muutetaan, ellua ei voi jättää pois.
        Käsittämätöntä puuhastelua. Kun ellun harhoja ei voi puollustella, hänet kielletään (hiljaisuus ja pieni annos evankeliumia. Ja kohta taas on pitkiä lainauksia hänen teoksistaan, joka on ainoa totuus (taskulamppu jolla näytetään missä aurinko on).
        Eikä voi väittää etteikö niitä harhoja olisi täällä tuotu esiin. Täytyykö koko litania kirjoittaa aina uudestaan.


      • kulkija123
        45678 kirjoitti:

        123, osaatko ajatella ja päätellä itsenäisesti?
        kaikki nämä uskon asiat,tutki itse.
        Et voi Jumalan edessä sanoa, että" kun uskova 1
        sanoi niin ja niin" itse sinun on vastattava,yksin.
        Sitäpaitsi meidän kirkossa ainakin luetaan raamattua, eikä EGW:n teoksia.
        Emme me mitään pyhimyksiä kuitenkaan ole,mutta
        pyhitettyjä Jeesuksessa kylläkin.
        Jos meidän oppimme on mielestäsi erilaista,niin ei
        se kuitenkaan sitä ole;perusasiat on kuitenkin
        ihan samoja,pelastuksesta on kuitenkin kysymys
        jokaisen yksilön kohdalla niin varmaan sinunkin
        seurakunnassasi, mikä se sitten lieneekään,voistko
        kertoa?

        KYSYIT :123, osaatko ajatella ja päätellä itsenäisesti?
        kaikki nämä uskon asiat,tutki itse.

        En osaa päätellä enkä ajatella itse. En tutki mitään, naputtelen vain näppäimiä!


      • kulkija123
        EKI kirjoitti:

        Hyvin kirjoitat ja on hyvä, että kerrotaan ja varoitetaan harhaopeista!
        Itse synnyin adventistiperheeseen ja olin mukana useamman vuosikymmenen. On yksin Jumalan armoa, että huomaa vääryyden ja löytää totuuden joka on yksin Jeesus Kristus ristiinnaulittuna. Mutta uskon harharetken pitkittyvän siksi, että luetaan paljon tai pelkästään EGW.n kirjoja.
        Adventistina en löytänyt rauhaa, oli omiin suorituksiin tuijottamista ja niissä väsymistä. Oikeassa oleminen oli kaikkea muuta tärkeämpi ts. pelastus perustui oikeassa olemiseen, ei Jeesuksen uhriin minun puolestani. Lopulta tulin tilanteeseen jossa jouduin katsomaan elämääni rehellisesti ja näkemään. Ei tästä ole tullut, eikä koskaan tule mitään. Myönsin itselleni ansainneeni helvetin. Ne oli kauheita ajatuksia, näin kävi ja kerran ollaan iankkaikkisesti erossa Jumalasta. Tuohon kuitenkin huokaisin "Jumala ole minulle syntiselle armollinen". Sen jälkeen Pyhähenki kirkasti minulle Jeesuksen Kristuksen minun puolestani annetun. Sen jälkeen elämä ei ole ollut samanlaista.
        Minusta EGW.n kirjoitukset ovat juutalaisten tapaan peite joka estää meitä näkemästä sen loppua mikä on katoavaista. Jotkut adventistit ovat varmasti tästä erimieltä. Ja pelkään ja toivon ettei olisi niitä jotka tietävät EGW.n julistavan toista evankeliumia, mutta syystä tai toisesta eivät halua siitä luopuan ja tehdä parannusta.

        Siunausta sinulle kulkija ja kaikille muillekkin!

        Kiitos kirjoituksestasi! Itselläni aikoinaan oli samankaltainen loppuunpalaminen hengellisesti kuin sinullakin. Sen jälkeen ymmärsin mitä on olla "armahdettu syntinen", -loppui omakristillisyys ja laki vanhurskaus. Vain Kristuksen kallis veriuhri kelpaa Jumalalle. Ei meidän omat suoritukset! Vapaana Kristuksessa siihen meitä kutsutaan!

        siunausta!


      • PAHKApää
        kulkija123 kirjoitti:

        Kiitos kirjoituksestasi! Itselläni aikoinaan oli samankaltainen loppuunpalaminen hengellisesti kuin sinullakin. Sen jälkeen ymmärsin mitä on olla "armahdettu syntinen", -loppui omakristillisyys ja laki vanhurskaus. Vain Kristuksen kallis veriuhri kelpaa Jumalalle. Ei meidän omat suoritukset! Vapaana Kristuksessa siihen meitä kutsutaan!

        siunausta!

        Sen paradoksin voi ymmärtää vain antamalla Jumalan sanan vaikuttaa tyhjään mieleen.Kun aloitamme Raamatun rukoillen Herralta puhdasta, valkoista mieltä ja annamme sanan vaikuttaa tähän mieleen.Tulemme huomaamaan, että totisesti Jumala on meidän kaikkien Herra ja Vapahtaja antamalla meille Poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta uuden lapsuuden ja kansalaisuuden.Tämä kansalaisuus ei tule lain noudattamisen kautta, mutta sen menettäminen tulee lain rikkomisen kautta.Jeesuksen kautta olemme sovitetut Jumalan kanssa, mutta syntiemme kautta lähimmäisiämme kohtaan emme ole laista vapaita.Näin siis meidän keskinäinen kirkkautemme Jumalan edessä vapahdettuina muodostuu lain noudattamisen kautta Jeesuksen evankeliumin mukaisesti.Tässä emme siis ole minkään lahkon kautta suojattuina vaan meidän suojamme on hyvä omatunto kaikkien ihmisten kesken.Lapseutemme kiistämme ja hylkäämme rikkomalla veljiämme ja sisariamme vastaan.Siihen meillä ei ole lain suojaa sovitustyönkään kautta.
        Kuten on kirjoitettu" Jumala sovitti maailman itsensä kanssa Jeesuksen sovitustyön kautta." Meille jäi keskinäisissä asioissa laki meidän ihmisten välille voimaan.
        Tämän kaiken perusteleminen on mahdollista Raamatun sanalla, mutta se onkin jo pidempi juttu.


      • annu42
        EKI kirjoitti:

        Adventtikirkossa ellua ei voi jättää pois. Ellu on mukana "näin uskomme 27 opinkohdissa". Ennenkuin opinkohtia muutetaan, ellua ei voi jättää pois.
        Käsittämätöntä puuhastelua. Kun ellun harhoja ei voi puollustella, hänet kielletään (hiljaisuus ja pieni annos evankeliumia. Ja kohta taas on pitkiä lainauksia hänen teoksistaan, joka on ainoa totuus (taskulamppu jolla näytetään missä aurinko on).
        Eikä voi väittää etteikö niitä harhoja olisi täällä tuotu esiin. Täytyykö koko litania kirjoittaa aina uudestaan.

        Ellen Whiten kirjoituksia tulee tutkia näin:

        - aloita tervein ja myönteisin asentein
        - keskity suuriin ja keskeisiin aiheisiin
        - korosta sitä, mikä on tärkeää
        - ota huomioon ongelmat viestin välittymisessä
        - tutki kaikkea kytössä olevaa informaatiota aiheesta
        - vältä äärimmäisiä tulkintoja
        - ota huomioon kirjoittamisen aika ja paikka
        - tutki jokaista lausuntoa sen tekstiyhteyksissä
        - ota huomioon ihanteen ja todellisuuden ero
        - käytä tervettä järkeä
        - ota huomioon taustalla vaikuttavat periaatteet
        - muista, että inspiraatio ei merkitse erehtymättömyyttä eikä sanatarkkuutta
        - älä yritä jollakin kirjoituksella "todistaa" sellaista, mitä kirjoittaja ei ole sillä aikonutkaan todistaa

        Soveltamista koskevia periaatteita:

        - Soveltaessasi neuvoa omaan elämään: Ole rehellinen
        - Soveltaessasi neuvoa toisen elämään: Ole lempeä

        Lopuksi kiitä Jumalaa kaikista hänen siunauksistaan.

        Näin otsikoi suuri Ellen Whiten tutkija George R. Knight kirjassaa "Ellen White, elämä ja teokset" Kirjatoimi, 2000


      • annu42 kirjoitti:

        Ellen Whiten kirjoituksia tulee tutkia näin:

        - aloita tervein ja myönteisin asentein
        - keskity suuriin ja keskeisiin aiheisiin
        - korosta sitä, mikä on tärkeää
        - ota huomioon ongelmat viestin välittymisessä
        - tutki kaikkea kytössä olevaa informaatiota aiheesta
        - vältä äärimmäisiä tulkintoja
        - ota huomioon kirjoittamisen aika ja paikka
        - tutki jokaista lausuntoa sen tekstiyhteyksissä
        - ota huomioon ihanteen ja todellisuuden ero
        - käytä tervettä järkeä
        - ota huomioon taustalla vaikuttavat periaatteet
        - muista, että inspiraatio ei merkitse erehtymättömyyttä eikä sanatarkkuutta
        - älä yritä jollakin kirjoituksella "todistaa" sellaista, mitä kirjoittaja ei ole sillä aikonutkaan todistaa

        Soveltamista koskevia periaatteita:

        - Soveltaessasi neuvoa omaan elämään: Ole rehellinen
        - Soveltaessasi neuvoa toisen elämään: Ole lempeä

        Lopuksi kiitä Jumalaa kaikista hänen siunauksistaan.

        Näin otsikoi suuri Ellen Whiten tutkija George R. Knight kirjassaa "Ellen White, elämä ja teokset" Kirjatoimi, 2000

        Sanot: "Ellen Whiten kirjoituksia tulee tutkia näin:- aloita tervein ja myönteisin asentein"

        Siis Ellenin on annettava tulla tykönsä ja sanottava hänet tervetulleeksi. Niinkös sinun Raamattusi opettaa?

        Minun ei opeta niin, vaan: "Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi" (2Joh 1:10)

        Eikä jatkokaan ohjeissasi riemastuta. Jumala on heitetty roskikseen ja ihmisjärki ja ihmistunteet otettu puntariksi.

        Noin kun lukee Ellenin kirjoituksia, on helppo nakki saatanan eksytyksille ja Knight tiesi sen.

        Olen lukenut tuon Knightin kirjan ja mieleeni jäivät juuri nuo tyrmistyttävät ohjeet.


    • taram

      Anna adventtikirkon uudistua!
      He sentään tekevät niin!
      Entä omasi?
      Onko se jämähtänyt keskiajalle?

      • kulkija123

        Mielestäni saisi adventisteilla muuttua näkemykset:

        "tutkivastatuomiosta joka alkoi 1844", "pedonmerkki on sunnuntai", "sapatti on sineetinmerkki", "Mikael on Jeesus", "Synnit saatanan päälle", ja "helvetti ei ole iankaikkinen piinanpaikka"

        silloin olis lähempänä muita kristillisiä kirkkoja ja seurakuntia. Eikä liitettäisi enää niin helposti sanaa "harhaoppia" adventisteihin joka yhteydessä.


      • Sopusuhtainen
        kulkija123 kirjoitti:

        Mielestäni saisi adventisteilla muuttua näkemykset:

        "tutkivastatuomiosta joka alkoi 1844", "pedonmerkki on sunnuntai", "sapatti on sineetinmerkki", "Mikael on Jeesus", "Synnit saatanan päälle", ja "helvetti ei ole iankaikkinen piinanpaikka"

        silloin olis lähempänä muita kristillisiä kirkkoja ja seurakuntia. Eikä liitettäisi enää niin helposti sanaa "harhaoppia" adventisteihin joka yhteydessä.

        Nuo kaikki mainitsemasi paikat on tunnistettavissa ihan oikeella Raamatulla.

        Joten kaikki täsmää. Niikuin pitääkin. Oon ite kattonut nuo kohat Raamatusta. eihän se tietenkään sovi asioita ymärtämättömille. Min uon vaan ulkopulinen. uon kyllä harkinna mennä
        heijän porukkaansa. kuitennii se on jäännä vielä Huoveeks. Eihän nää asjat sov Asjoihen
        ymmärtäimystä oleville. Sanohan se Danielkii
        jotta viisaat käsittää nääkii asjat

        Jotta terve vuoan


      • annu42
        kulkija123 kirjoitti:

        Mielestäni saisi adventisteilla muuttua näkemykset:

        "tutkivastatuomiosta joka alkoi 1844", "pedonmerkki on sunnuntai", "sapatti on sineetinmerkki", "Mikael on Jeesus", "Synnit saatanan päälle", ja "helvetti ei ole iankaikkinen piinanpaikka"

        silloin olis lähempänä muita kristillisiä kirkkoja ja seurakuntia. Eikä liitettäisi enää niin helposti sanaa "harhaoppia" adventisteihin joka yhteydessä.

        pitäisi lähentyä muita kirkkokuntia? Mehän olemme ihan tyytyväisiä omissa "harhoissamme", jos ne nyt edes harhoja ovatkaan. Jumalahan sen joskus ratkaisee, eivät tämän palstan lukijat.

        Jos olemme Raamatusta löytäneet toisenlaisen "totuuden" kuin muut, ei se ole ollenkaan teidän vikanne, vaan meidän oma valintamme ja tutkimuksemme tulos. Me olemme sitä, mitä uskomme, eikä siihen teidän arvostelunne varmaankaan tule vaikuttamaan, ei ainakaan minun kohdallani.

        Luettelemasi kohdat ovat sinulle vaikeita, mutta eivät ne minulle, koska ymmärrän ne ihan hyvin. Ne ovat minulle osa kirkkokuntamme opetusta, jonka sain kuulla 1981. Siitä asti olen tutkinmut lisää Raamattua, enkä ole vielä katsantokantaani niiden suhteen muuttanut. Koko Raamattu kertoo Jumalan pelastussuunnitelmaa, jota voidaan tutkia Raamatun jokaisesta kirjasta. Sieltä löytyy laki ja evankeliumi rinta rinnan.

        Olen kulkenut myös vastustajain sivuilla, joita täällä on esitetty, mutta en koe olevani siellä "kotona", vaan siellä on "vierasta tulta alttarilla". Palaan aina mielelläni siihen opetukseen, jota seurakunta opettaa.


      • Helena
        kulkija123 kirjoitti:

        Mielestäni saisi adventisteilla muuttua näkemykset:

        "tutkivastatuomiosta joka alkoi 1844", "pedonmerkki on sunnuntai", "sapatti on sineetinmerkki", "Mikael on Jeesus", "Synnit saatanan päälle", ja "helvetti ei ole iankaikkinen piinanpaikka"

        silloin olis lähempänä muita kristillisiä kirkkoja ja seurakuntia. Eikä liitettäisi enää niin helposti sanaa "harhaoppia" adventisteihin joka yhteydessä.

        Muistamme kai kirjoituksen Danielista.(dan.6)
        Danielissa oli erityinen henki.
        Ja koska hän oli erilainen kuin muut kuninkaan hovin virkamiehet, hänestä alettiin etsiä syytä,
        jotta häntä voitaisiin syyttää valtakunnan
        vahongoittamisesta.(miksikö?he olivat kateellisia)
        He eivät löytäneet syytä...muualta kuin hänen
        uskonnostaan.Daniel palveli toista Jumalaa
        kuin muut.Daniel uskoi toisella tavalla kuin muut.
        Hän oli erilainen kuin muut.
        Erilaisuus on näköjään paha asia tänä aikanakin.
        Tasapäisyys on oikein ja hyvinkö?
        Mutta eipä Danielkaan siitä välittänyt,vaan jatkoi
        Jumalansa palvelemista samoin kuin oli ennenkin
        tehnyt,vaikka tuona aikana ei ketään muuta saanut
        kumartaa kuin kuningasta,ketään muuta jumalaa ei
        saanut kunnioittaa kuin kuningasta,josta tuo kansa
        oli tehnyt Jumalan itselleen.Danielin kuitenkin
        kävi hyvin ja hän sai palvella sitä maata ja oli
        sille siunaukseksi, niinkuin voimme sanasta lukea.
        Joku näillä palstoilla kirjoitti, "että adventistit ovat tulossa ulos koloistaan" niin me
        olemmekin ja niinhän profetian hengen kautta on
        sanottukin..."meitä ollaan vetämässä esiin";jotenkin näin se oli, mikäli oikein muistan. Elämmehän lopun aikaa ja nyt juuri maailma tarvitsee ihmisiä jotka ovat rohkeasti erilaisia,massasta erottuvia.


      • kulkija123
        Sopusuhtainen kirjoitti:

        Nuo kaikki mainitsemasi paikat on tunnistettavissa ihan oikeella Raamatulla.

        Joten kaikki täsmää. Niikuin pitääkin. Oon ite kattonut nuo kohat Raamatusta. eihän se tietenkään sovi asioita ymärtämättömille. Min uon vaan ulkopulinen. uon kyllä harkinna mennä
        heijän porukkaansa. kuitennii se on jäännä vielä Huoveeks. Eihän nää asjat sov Asjoihen
        ymmärtäimystä oleville. Sanohan se Danielkii
        jotta viisaat käsittää nääkii asjat

        Jotta terve vuoan

        Kirjoittaessasi tuon olet jo tuon valinnan tehnyt. Minä en ole samaa mieltä kanssasi, näen toisenlaisen hengen olevan aventisteilla. En voi yhtyä ja haluan varoittaa jokaista joka on liikkeen kanssa tekemisissä. Harhaopillisista liikeistä tulee varoittaa. Adventistit opettavat eri tavalla kuin luterilaiset, helluntailaiset, paptistit, vapaakirkkolaiset. On ihan turha väittää muuta.
        Mutta olet valintasi tehnyt joten mitäs tässä sen enempää sanomaan.


      • kulkija123
        annu42 kirjoitti:

        pitäisi lähentyä muita kirkkokuntia? Mehän olemme ihan tyytyväisiä omissa "harhoissamme", jos ne nyt edes harhoja ovatkaan. Jumalahan sen joskus ratkaisee, eivät tämän palstan lukijat.

        Jos olemme Raamatusta löytäneet toisenlaisen "totuuden" kuin muut, ei se ole ollenkaan teidän vikanne, vaan meidän oma valintamme ja tutkimuksemme tulos. Me olemme sitä, mitä uskomme, eikä siihen teidän arvostelunne varmaankaan tule vaikuttamaan, ei ainakaan minun kohdallani.

        Luettelemasi kohdat ovat sinulle vaikeita, mutta eivät ne minulle, koska ymmärrän ne ihan hyvin. Ne ovat minulle osa kirkkokuntamme opetusta, jonka sain kuulla 1981. Siitä asti olen tutkinmut lisää Raamattua, enkä ole vielä katsantokantaani niiden suhteen muuttanut. Koko Raamattu kertoo Jumalan pelastussuunnitelmaa, jota voidaan tutkia Raamatun jokaisesta kirjasta. Sieltä löytyy laki ja evankeliumi rinta rinnan.

        Olen kulkenut myös vastustajain sivuilla, joita täällä on esitetty, mutta en koe olevani siellä "kotona", vaan siellä on "vierasta tulta alttarilla". Palaan aina mielelläni siihen opetukseen, jota seurakunta opettaa.

        Jumalan pyhähenki johdattaa minua näissä kysymyksissä. Olen varjeltu ja kuuntelen sydämeni ääntä. En ole kokenut adventtikirkon sanomaa oikeaksi. Siinä on niin paljon eriävää, mitä muitten suhteen tulee. Oikeaksi ja raamattua lähimpänä ovat helluntailaiset, vapaakirkko, babtistit ja( heräneet)luterilaiset.

        Kristuksen ruumis on seurakuntani, johon kuuluu kaikki Jeesuksessa uskoon tulleet, ilman maallisia seurakunta rajoja. Veljiä ja sisaria minulla on jokaisesta seurakunnasta ja kirkosta.

        Mutta miksei adventtikirkosta? Sanoma jota julistatte on toisenlaista!


      • kulkija123
        Helena kirjoitti:

        Muistamme kai kirjoituksen Danielista.(dan.6)
        Danielissa oli erityinen henki.
        Ja koska hän oli erilainen kuin muut kuninkaan hovin virkamiehet, hänestä alettiin etsiä syytä,
        jotta häntä voitaisiin syyttää valtakunnan
        vahongoittamisesta.(miksikö?he olivat kateellisia)
        He eivät löytäneet syytä...muualta kuin hänen
        uskonnostaan.Daniel palveli toista Jumalaa
        kuin muut.Daniel uskoi toisella tavalla kuin muut.
        Hän oli erilainen kuin muut.
        Erilaisuus on näköjään paha asia tänä aikanakin.
        Tasapäisyys on oikein ja hyvinkö?
        Mutta eipä Danielkaan siitä välittänyt,vaan jatkoi
        Jumalansa palvelemista samoin kuin oli ennenkin
        tehnyt,vaikka tuona aikana ei ketään muuta saanut
        kumartaa kuin kuningasta,ketään muuta jumalaa ei
        saanut kunnioittaa kuin kuningasta,josta tuo kansa
        oli tehnyt Jumalan itselleen.Danielin kuitenkin
        kävi hyvin ja hän sai palvella sitä maata ja oli
        sille siunaukseksi, niinkuin voimme sanasta lukea.
        Joku näillä palstoilla kirjoitti, "että adventistit ovat tulossa ulos koloistaan" niin me
        olemmekin ja niinhän profetian hengen kautta on
        sanottukin..."meitä ollaan vetämässä esiin";jotenkin näin se oli, mikäli oikein muistan. Elämmehän lopun aikaa ja nyt juuri maailma tarvitsee ihmisiä jotka ovat rohkeasti erilaisia,massasta erottuvia.

        Minusta ei kannata lukea raamatun lupauksia nykyiselle ajalle yhtä maallista kirkkoa koskevaksi. Näen että meitä on lukemattomia seurakuntia ja kirkkoja jolle kuuluu kaikki raamatun lupaukset niin "vainoihin" kuin "pelastumiseen". Pyhähenki yhdistää ilman seurakunta rajoja toimimaan Jumalan tahdon mukaan. Jokainen jossa on pyhähenki toimii Jumalan päämäärän hyväksi oman henkensä edestäkin.


      • MOI
        Helena kirjoitti:

        Muistamme kai kirjoituksen Danielista.(dan.6)
        Danielissa oli erityinen henki.
        Ja koska hän oli erilainen kuin muut kuninkaan hovin virkamiehet, hänestä alettiin etsiä syytä,
        jotta häntä voitaisiin syyttää valtakunnan
        vahongoittamisesta.(miksikö?he olivat kateellisia)
        He eivät löytäneet syytä...muualta kuin hänen
        uskonnostaan.Daniel palveli toista Jumalaa
        kuin muut.Daniel uskoi toisella tavalla kuin muut.
        Hän oli erilainen kuin muut.
        Erilaisuus on näköjään paha asia tänä aikanakin.
        Tasapäisyys on oikein ja hyvinkö?
        Mutta eipä Danielkaan siitä välittänyt,vaan jatkoi
        Jumalansa palvelemista samoin kuin oli ennenkin
        tehnyt,vaikka tuona aikana ei ketään muuta saanut
        kumartaa kuin kuningasta,ketään muuta jumalaa ei
        saanut kunnioittaa kuin kuningasta,josta tuo kansa
        oli tehnyt Jumalan itselleen.Danielin kuitenkin
        kävi hyvin ja hän sai palvella sitä maata ja oli
        sille siunaukseksi, niinkuin voimme sanasta lukea.
        Joku näillä palstoilla kirjoitti, "että adventistit ovat tulossa ulos koloistaan" niin me
        olemmekin ja niinhän profetian hengen kautta on
        sanottukin..."meitä ollaan vetämässä esiin";jotenkin näin se oli, mikäli oikein muistan. Elämmehän lopun aikaa ja nyt juuri maailma tarvitsee ihmisiä jotka ovat rohkeasti erilaisia,massasta erottuvia.

        ****Erilaisuus on näköjään paha asia tänä aikanakin.***Helena, sinähän yrität saada meistä samanlaisia kuin itse olet; tunnethan mitä on "naisten logiikka", johdat juuri asiaa sen logiikan mukaan.
        Lopun aikana eläminen tehdään juuri samoilla säännöillä kuin alkuseurakunnan alusta asti on ollut voimassa."Älkää peljästykö kun näette kaiken tämän tapahtuvan........." Ei ole mitään uutta ohjetta, mitä meidän tulisi nyt tehdä ja mihim varautua.Meidän tulee aina ellää puhtaalla omallatunnolla eikä lopunaika tee siinä poikkeusta.Siten sama sanoma on annettu kaikkia aikoja varten. Yksi usko ja yksi evankeliumi ja kaiklla yhteinen toivo.Ei kukaan voi varustautua huomista varten. Tämä päivä on meidän."Älkää huolehtiko...."


      • Demigod
        kulkija123 kirjoitti:

        Mielestäni saisi adventisteilla muuttua näkemykset:

        "tutkivastatuomiosta joka alkoi 1844", "pedonmerkki on sunnuntai", "sapatti on sineetinmerkki", "Mikael on Jeesus", "Synnit saatanan päälle", ja "helvetti ei ole iankaikkinen piinanpaikka"

        silloin olis lähempänä muita kristillisiä kirkkoja ja seurakuntia. Eikä liitettäisi enää niin helposti sanaa "harhaoppia" adventisteihin joka yhteydessä.

        Raamatussahan on maininta tutkivasta tuomiosta.
        Kuitenkaan sen alkuvaiheesta ei ole annettu aikaa
        . Siksi tämän pettymyksen jälkeen Eräs veli nimeltä Hiram Edson sai näyn mitä tämä 2300 iltaa
        ja aamua tarkoitti.

        Näin syntyi aika jolloin Tutkiva tuomio alkoi taivaassa.
        Kuten kai olet Perillä maallisesta oikeudenkäynnistä. Eihän maallinenkaan oikeus
        passita ilman tutkimusta ketään vankeuteen.

        Sama Scaala toimii taivaallisessa oikeudessa!

        Pedon merkistä Puheen ollen. Tämä asia on erittäin helppo tunnistaa. Jumalahan on asettanut oman hengellisen valtionsa merkiksi
        Lauvantain.

        Hesekiel: 20ja 20. Ja pyhittäkää minun Sapattini;
        Ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän ,
        että tulisitte tietämään, että minä olen Herra , teidän Jumalanne.
        Siis tästä jo käy ilmi kelle tämä Sapatti kuuluu.

        Jos sinä et katso kuuluvasi Herran kansaan, ei tämä neuvo koske sinua!

        Sunnuntaista on taas annettu Raamatussa selvä ohje.

        Toinen Tessalonikaisille. luku 2 : jakeet 3-4 .
        Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,

        Jae 4: Tuo vastustaja, joka koroittaa itsensä yli kaiken, mitä Jumalaksi tai Jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin Ja julistaa olevansa Jumala.

        Toden näköisesti sinulla lienee hieman hajua tästä henkilöstä. Onhan tämä Henkilö jo tuttu Danielin kirjasta.
        Tämä mainittu henkilö on Suurimman Kristillisen
        kirkon päämies. Arvoltaan Vicarius vilii dei.

        Voin kertoa tämän vallan suurista aikaan saannoksiata, Joista tämä valta pitää kaikkein
        suurimpana tekonaan Sunnuntain tekemistä kirkko
        pyhäksi. :Otan tässä maininnan tämän mahtavan
        kirkon tunnuskirjasta Nimeltä Catecismus of
        Doctorine: Minä Paavi Hengellinen isä olen omalla valtuudellani muuttanut Sapatin pyhyydet
        Sunnuntaille. Ja olen tehnyt Sapatista Työpäivän

        Ja olen muuttanut Sapatin Nimen Juutalaiseksi
        Sapatiksi: Kun minä tallaisia töitä teen, Niin kuka ikinä voi kutsua minua muuksi kuin Jumaslaksi. Jopa Protestantit pitävät minun asetukseni vaikka heidän tunnuslauseensa on yksin Raamattu, kuitenkin he riippuvat minun käskyissäni.

        Kymmenen käskyn lakiin tämä samainen valta on tehnyt muutoksen. Kuvien palvelemis käsky on
        poistettu. Se että luku pysyy kymmenenä he ovat tehneet Himoitsemis käskystä kaksi käskyä. Tietenkin Jumalan omalla valtuudella.

        Sitten Danielin aikaa koskeva käsky on muutettu.
        Ennen muinoin vuosi aina alkoi 1 päivä maaliskuuta, mutta nyt vuosi alkaa 1 mäinen päivä Tammikuuta. Ja tämä Pakanallinen Tammuz juhla Joulukuun 25 päivä muutettiin Jeesuksen Syntymä päiväksi, Vuonna 340 Ad .

        Ja tämä Mainitsemasi Helvetti ei ole muuta kuin
        kesto aika. Ellet usko, niin mene katsomaan vieläkö Sodoman ja Gomoran tulet vielä palavat.

        Tästä Mikaelista sanon vain sen, että monet Adventistien edeltäjät ovat pitäneet Mikaelia
        Jeesuksen esikuvana Joka on suojellut kansaansa.

        Jos mielestäsi Puhtain Nykyevankeliumi on harhaa, niin haluaisin mielelläni tietää mikä

        Kulkia 123 evankeliumi?

        Minä olen kirjoittanut vain Documentoitua facta tietoa: Ehkä sinulla on jokin aivan uusi Evankeliumi josta minulla ei ole tietoa lainkaan. Ehkä sinulla on toinen Jeesus eikä tämä ristiin naulittu vapahtaja?

        Siunausta


      • kulkija123
        Demigod kirjoitti:

        Raamatussahan on maininta tutkivasta tuomiosta.
        Kuitenkaan sen alkuvaiheesta ei ole annettu aikaa
        . Siksi tämän pettymyksen jälkeen Eräs veli nimeltä Hiram Edson sai näyn mitä tämä 2300 iltaa
        ja aamua tarkoitti.

        Näin syntyi aika jolloin Tutkiva tuomio alkoi taivaassa.
        Kuten kai olet Perillä maallisesta oikeudenkäynnistä. Eihän maallinenkaan oikeus
        passita ilman tutkimusta ketään vankeuteen.

        Sama Scaala toimii taivaallisessa oikeudessa!

        Pedon merkistä Puheen ollen. Tämä asia on erittäin helppo tunnistaa. Jumalahan on asettanut oman hengellisen valtionsa merkiksi
        Lauvantain.

        Hesekiel: 20ja 20. Ja pyhittäkää minun Sapattini;
        Ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän ,
        että tulisitte tietämään, että minä olen Herra , teidän Jumalanne.
        Siis tästä jo käy ilmi kelle tämä Sapatti kuuluu.

        Jos sinä et katso kuuluvasi Herran kansaan, ei tämä neuvo koske sinua!

        Sunnuntaista on taas annettu Raamatussa selvä ohje.

        Toinen Tessalonikaisille. luku 2 : jakeet 3-4 .
        Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,

        Jae 4: Tuo vastustaja, joka koroittaa itsensä yli kaiken, mitä Jumalaksi tai Jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin Ja julistaa olevansa Jumala.

        Toden näköisesti sinulla lienee hieman hajua tästä henkilöstä. Onhan tämä Henkilö jo tuttu Danielin kirjasta.
        Tämä mainittu henkilö on Suurimman Kristillisen
        kirkon päämies. Arvoltaan Vicarius vilii dei.

        Voin kertoa tämän vallan suurista aikaan saannoksiata, Joista tämä valta pitää kaikkein
        suurimpana tekonaan Sunnuntain tekemistä kirkko
        pyhäksi. :Otan tässä maininnan tämän mahtavan
        kirkon tunnuskirjasta Nimeltä Catecismus of
        Doctorine: Minä Paavi Hengellinen isä olen omalla valtuudellani muuttanut Sapatin pyhyydet
        Sunnuntaille. Ja olen tehnyt Sapatista Työpäivän

        Ja olen muuttanut Sapatin Nimen Juutalaiseksi
        Sapatiksi: Kun minä tallaisia töitä teen, Niin kuka ikinä voi kutsua minua muuksi kuin Jumaslaksi. Jopa Protestantit pitävät minun asetukseni vaikka heidän tunnuslauseensa on yksin Raamattu, kuitenkin he riippuvat minun käskyissäni.

        Kymmenen käskyn lakiin tämä samainen valta on tehnyt muutoksen. Kuvien palvelemis käsky on
        poistettu. Se että luku pysyy kymmenenä he ovat tehneet Himoitsemis käskystä kaksi käskyä. Tietenkin Jumalan omalla valtuudella.

        Sitten Danielin aikaa koskeva käsky on muutettu.
        Ennen muinoin vuosi aina alkoi 1 päivä maaliskuuta, mutta nyt vuosi alkaa 1 mäinen päivä Tammikuuta. Ja tämä Pakanallinen Tammuz juhla Joulukuun 25 päivä muutettiin Jeesuksen Syntymä päiväksi, Vuonna 340 Ad .

        Ja tämä Mainitsemasi Helvetti ei ole muuta kuin
        kesto aika. Ellet usko, niin mene katsomaan vieläkö Sodoman ja Gomoran tulet vielä palavat.

        Tästä Mikaelista sanon vain sen, että monet Adventistien edeltäjät ovat pitäneet Mikaelia
        Jeesuksen esikuvana Joka on suojellut kansaansa.

        Jos mielestäsi Puhtain Nykyevankeliumi on harhaa, niin haluaisin mielelläni tietää mikä

        Kulkia 123 evankeliumi?

        Minä olen kirjoittanut vain Documentoitua facta tietoa: Ehkä sinulla on jokin aivan uusi Evankeliumi josta minulla ei ole tietoa lainkaan. Ehkä sinulla on toinen Jeesus eikä tämä ristiin naulittu vapahtaja?

        Siunausta

        Sulla olikin pitkästi asiaa luin asiasi läpi. Huono uutinen sinulle aluksi! ei tullut minusta vielä adventistia kirjoituksesi johdosta:)


        Uskon että Jeesus meni taivaaseen ristin työn jälkeen Isän oikealle puolelle kaiken tehneenä. Kaikki tuli suoritettua Golgatalla edestämme. Aamen!
        Mielestäni teidän tavallanne katsottuna ( Ellenin näkemys) tutkivatuomio kumoaa ristillä tapahtuneen. Ja siirtää ..venyttäen ....ne lopussa Saatanan päälle. Huh sentään!

        Adventistien mukaan "tutkivatuomio" alkoi 1844, sitä ennen Jeesus oli ollut etumaisessa pyhässä osassa josta siirtyi 1844 kaikkien pyhimpään osastoon. Ja tämä tutkiminen ja sovitustyö on nyt käynissä parhaillaan.

        Mutta mistä kaikki sai alkuaan? Siitä että kun ei laskettuna päivänä Jeesus tullutkaan. Haettiin tälle sitten korvaava tulkinta Hebr. ja Moos. kirjoista löydettynä. Olisi ollut viisainta silloin myöntää erehdys eikä lähteä sitä paikkaamaan "tutkivatuomio" opeilla. Millainen olisikaan adventtikirkko tänään jos virhe olisi myönnetty ja asioitten annettu olla?

        Oletkohan samaa mieltä tästä Ellenin sanelemasta tutkivatuomiosta ?

        Ellen kirjoista lainattua:

        "Jeesuksen ristinkuolema ei tehnyt syntejä tyhjäksi, vaan Jeesus jatkoi uhripalvelusta pyhäkön ensimmäisessä osassa taivaassa vuoteen 1844. Kristuksen veri, jonka kyllä oli vapautettava parannuksen nörtyvä syntinen lain kadotustuomioista, ei ollut poistava syntiä; se oli oleva pyhäkön kirjassa lopulliseen sovitukseen asti" -Patriarchs and Prophets/Patriarkat ja profeetat s.357.

        Sitten pyhäkköpalveluksesta vielä lainattua:

        "Kun Jeesus lopettaa välitystyönsä taivaan pyhäkössä. Hän kohottaa kätensä ja sanoo suurella äänellä: "Se on täytetty". -s. 596 emt.


        Eikös Jeesus sanonut ristillä nuo samat sanat tarkoittaen että ne silloin täyttyi. Lunastus tapahtui ristillä. Eikä se jäänyt kesken. Eikä sitä tarvi jatkaa missään pyhäkössä.


        Kyselit:

        "Ehkä sinulla on jokin aivan uusi Evankeliumi josta minulla ei ole tietoa lainkaan. Ehkä sinulla on toinen Jeesus eikä tämä ristiin naulittu vapahtaja? "

        Vastaan:
        Raamatun mukainen Evankeliumi löytyy.Ei ainoastaan sanoissa vaan voimassa. Elävää ja Puhdasta!


      • Demigod
        kulkija123 kirjoitti:

        Sulla olikin pitkästi asiaa luin asiasi läpi. Huono uutinen sinulle aluksi! ei tullut minusta vielä adventistia kirjoituksesi johdosta:)


        Uskon että Jeesus meni taivaaseen ristin työn jälkeen Isän oikealle puolelle kaiken tehneenä. Kaikki tuli suoritettua Golgatalla edestämme. Aamen!
        Mielestäni teidän tavallanne katsottuna ( Ellenin näkemys) tutkivatuomio kumoaa ristillä tapahtuneen. Ja siirtää ..venyttäen ....ne lopussa Saatanan päälle. Huh sentään!

        Adventistien mukaan "tutkivatuomio" alkoi 1844, sitä ennen Jeesus oli ollut etumaisessa pyhässä osassa josta siirtyi 1844 kaikkien pyhimpään osastoon. Ja tämä tutkiminen ja sovitustyö on nyt käynissä parhaillaan.

        Mutta mistä kaikki sai alkuaan? Siitä että kun ei laskettuna päivänä Jeesus tullutkaan. Haettiin tälle sitten korvaava tulkinta Hebr. ja Moos. kirjoista löydettynä. Olisi ollut viisainta silloin myöntää erehdys eikä lähteä sitä paikkaamaan "tutkivatuomio" opeilla. Millainen olisikaan adventtikirkko tänään jos virhe olisi myönnetty ja asioitten annettu olla?

        Oletkohan samaa mieltä tästä Ellenin sanelemasta tutkivatuomiosta ?

        Ellen kirjoista lainattua:

        "Jeesuksen ristinkuolema ei tehnyt syntejä tyhjäksi, vaan Jeesus jatkoi uhripalvelusta pyhäkön ensimmäisessä osassa taivaassa vuoteen 1844. Kristuksen veri, jonka kyllä oli vapautettava parannuksen nörtyvä syntinen lain kadotustuomioista, ei ollut poistava syntiä; se oli oleva pyhäkön kirjassa lopulliseen sovitukseen asti" -Patriarchs and Prophets/Patriarkat ja profeetat s.357.

        Sitten pyhäkköpalveluksesta vielä lainattua:

        "Kun Jeesus lopettaa välitystyönsä taivaan pyhäkössä. Hän kohottaa kätensä ja sanoo suurella äänellä: "Se on täytetty". -s. 596 emt.


        Eikös Jeesus sanonut ristillä nuo samat sanat tarkoittaen että ne silloin täyttyi. Lunastus tapahtui ristillä. Eikä se jäänyt kesken. Eikä sitä tarvi jatkaa missään pyhäkössä.


        Kyselit:

        "Ehkä sinulla on jokin aivan uusi Evankeliumi josta minulla ei ole tietoa lainkaan. Ehkä sinulla on toinen Jeesus eikä tämä ristiin naulittu vapahtaja? "

        Vastaan:
        Raamatun mukainen Evankeliumi löytyy.Ei ainoastaan sanoissa vaan voimassa. Elävää ja Puhdasta!

        Et tietenkään. Yrität omalla teoriallasi kumota
        2300 iltaa ja aamua olevan pääte pisteen. Onko Profeetta Daniel pannut tämän aika profetian vain
        hauskuuttamista varten? Yleensähän Daniel oli oikea profeetta jonka aikaisemmat ennustukset toteutuivat tarkasti.

        Muun muassa Daniel ennusti Vapahtajan Syntymän
        ajan kohdan tarkalleen. Samoin oli laita Jeesuksen kasteen kanssa tehty voitelu, Joka myöskin sattui aivan kohdalleen. Ristiin naulitseminenkin osui kohdalleen. Aivan Danielin
        ennustuksen mukaan. Ensimmäisen marttyyrin
        kohtalokin oli kohdallaan.

        Nyt kun on aika käsitellä Danielin viimeinen aika tässä Profetiassa, niin nyt alkavat asian tuntemattomat väittää Danielin olevankin väärä
        Profeetta.

        Hebrealais kirje antaa meille täyden vihjeen tästä 2300 iltaa ja aamua olevasta prohvetiasta.
        Hebrealais kirjeen 8 sas ja 9 säs luku antavat
        meille hieman viitettä siitä mitä Jesus alkoi tehdä tämän aikajakson jälkeen siellä kaikkein pyhimmässä, Jos sinä et pidä Danielin profetioita luotettavina, nin silloinhan tämä asia ei koske sinua lainkaan.

        Minä olen uskonut Danielin Profetiooiden olevan
        aivan kohdallaan. minulla ei ole niihin mitään
        korjailtavaa.

        Sillonkun alat purkaa Danielin Profetiat pois
        oikeilta paikoiltaan, niin silloin tullaan siihen kohtaan että ei oikeaa Jeesusta olöe vielä tullutkaan. Näinhän ne Juutalaiset uskovat
        vielä tänään.

        Minä en maininnut mitään Ellenin Tutkivasta
        tuomiosta vaan toin esille Hiram Edsonin
        läytämän täyttymyksen Danielin viimeiseen tutkivaan tuomioon johtavaan asiaan. Nimittäin
        tämä tutkiva tuomio on todellinen. Jos vain haluat vilkaista ilmestyskirjaa, niin tulet
        huomaamaan sen tosiasian, että kaikki tuomitaan tekojensa mukaan. Aivan kuin maallisessakin
        tuomioistuimessa. Kyllä tämä tutkiva tuomio oli
        vielä muotia silloin kun olin lapsi Lutherilaisessa kirkossa.

        Kuntelin aina niissä Lutherin seuroissa kuinka siellä puhuttiin, että meidän teoistamme pidetään kirjaa. On tekojen kirja Ja Elämän kirja
        Minulle aina kerrottiin,sitä, että meidän nimemme pitäisi löytyä elämän kirjasta!

        Nyt ovat tulleet uudet tuulet jotka antavat meille oikotien taivaaseen ilman mitään tutkimista. Muistan vieläkin ennen Sotia olevan
        laulun Velisurmaajasta. Jossa Veli kertoo tappaneensa veljensä, niin äiti kysyy pojaltaan
        entäs sitten kun tuomiolle tullaan poikani poloinen.

        Kuitenkin nyt minua ei syytetty harha oppiseksi
        Kerettiläiseksi. Kuten on ollut tapana. Tämä
        kirjoituksesi oli jo edistymistä parempaan päin.

        Teorioilla voidaan käydä keskustelua loputtomiin
        , mutta facta on aina factaa joka on kirjoitettu
        historian lehdille. Siksi minä uskon tähän
        Jeesukseen joka Ristille naulittiin, meidän tähtemme. Hän syntyi Oikeaan aikaan Danielin ilmoittamalla ajalla, Joten hän on oikea Messias
        Vapahtaja josta on kirjoitettu.

        Siunausta

        Antti


      • MOI
        Demigod kirjoitti:

        Et tietenkään. Yrität omalla teoriallasi kumota
        2300 iltaa ja aamua olevan pääte pisteen. Onko Profeetta Daniel pannut tämän aika profetian vain
        hauskuuttamista varten? Yleensähän Daniel oli oikea profeetta jonka aikaisemmat ennustukset toteutuivat tarkasti.

        Muun muassa Daniel ennusti Vapahtajan Syntymän
        ajan kohdan tarkalleen. Samoin oli laita Jeesuksen kasteen kanssa tehty voitelu, Joka myöskin sattui aivan kohdalleen. Ristiin naulitseminenkin osui kohdalleen. Aivan Danielin
        ennustuksen mukaan. Ensimmäisen marttyyrin
        kohtalokin oli kohdallaan.

        Nyt kun on aika käsitellä Danielin viimeinen aika tässä Profetiassa, niin nyt alkavat asian tuntemattomat väittää Danielin olevankin väärä
        Profeetta.

        Hebrealais kirje antaa meille täyden vihjeen tästä 2300 iltaa ja aamua olevasta prohvetiasta.
        Hebrealais kirjeen 8 sas ja 9 säs luku antavat
        meille hieman viitettä siitä mitä Jesus alkoi tehdä tämän aikajakson jälkeen siellä kaikkein pyhimmässä, Jos sinä et pidä Danielin profetioita luotettavina, nin silloinhan tämä asia ei koske sinua lainkaan.

        Minä olen uskonut Danielin Profetiooiden olevan
        aivan kohdallaan. minulla ei ole niihin mitään
        korjailtavaa.

        Sillonkun alat purkaa Danielin Profetiat pois
        oikeilta paikoiltaan, niin silloin tullaan siihen kohtaan että ei oikeaa Jeesusta olöe vielä tullutkaan. Näinhän ne Juutalaiset uskovat
        vielä tänään.

        Minä en maininnut mitään Ellenin Tutkivasta
        tuomiosta vaan toin esille Hiram Edsonin
        läytämän täyttymyksen Danielin viimeiseen tutkivaan tuomioon johtavaan asiaan. Nimittäin
        tämä tutkiva tuomio on todellinen. Jos vain haluat vilkaista ilmestyskirjaa, niin tulet
        huomaamaan sen tosiasian, että kaikki tuomitaan tekojensa mukaan. Aivan kuin maallisessakin
        tuomioistuimessa. Kyllä tämä tutkiva tuomio oli
        vielä muotia silloin kun olin lapsi Lutherilaisessa kirkossa.

        Kuntelin aina niissä Lutherin seuroissa kuinka siellä puhuttiin, että meidän teoistamme pidetään kirjaa. On tekojen kirja Ja Elämän kirja
        Minulle aina kerrottiin,sitä, että meidän nimemme pitäisi löytyä elämän kirjasta!

        Nyt ovat tulleet uudet tuulet jotka antavat meille oikotien taivaaseen ilman mitään tutkimista. Muistan vieläkin ennen Sotia olevan
        laulun Velisurmaajasta. Jossa Veli kertoo tappaneensa veljensä, niin äiti kysyy pojaltaan
        entäs sitten kun tuomiolle tullaan poikani poloinen.

        Kuitenkin nyt minua ei syytetty harha oppiseksi
        Kerettiläiseksi. Kuten on ollut tapana. Tämä
        kirjoituksesi oli jo edistymistä parempaan päin.

        Teorioilla voidaan käydä keskustelua loputtomiin
        , mutta facta on aina factaa joka on kirjoitettu
        historian lehdille. Siksi minä uskon tähän
        Jeesukseen joka Ristille naulittiin, meidän tähtemme. Hän syntyi Oikeaan aikaan Danielin ilmoittamalla ajalla, Joten hän on oikea Messias
        Vapahtaja josta on kirjoitettu.

        Siunausta

        Antti

        Miksi unohdat tämän?
        Dan.9:27 "Ja hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä.
        Tämä loppuu vasta kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse."

        Stefanuksen kivittäminen ei ole tässä kyseessä, se on varmaa.Miksi te tämän tähän haluatte yhdistää???Siksi että laskelmat vaativat!!Näin huono toteutuminen on teillä kyseessä .
        ETKÖ VOI MYÖNTÄÄ VIRHETTÄSI?


      • Demigod
        MOI kirjoitti:

        Miksi unohdat tämän?
        Dan.9:27 "Ja hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä.
        Tämä loppuu vasta kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse."

        Stefanuksen kivittäminen ei ole tässä kyseessä, se on varmaa.Miksi te tämän tähän haluatte yhdistää???Siksi että laskelmat vaativat!!Näin huono toteutuminen on teillä kyseessä .
        ETKÖ VOI MYÖNTÄÄ VIRHETTÄSI?

        Kyllä Jeesus lopetti Puolessa vuodessa Teuras-uhrin omalla kuolemallaan. Tää on selvää factaa

        Ja toisen kolmen ja puolen vuoden aikana ensimmäinen Marttyyri aloitti hirvitävän vainojen sarjan.

        Onkohan sinulla ehkä jokin
        toinen Jesuiitta selitys meneillä? Näet Danielin
        antama aikalaskelma sopii erinomaisesti ja
        vielä ihan oikeaan aikaankin nähden. Joten
        minä En Tamperelaisena näe tässä mitään virhettä.

        Teoria sopii eriomaisesti Danielin kirjan antamaan selostukseen.

        Jesuiitta Ribera on koettanut kyllä sotkea tämän
        koko ennustuksen sotiessaan Lutheria vastaan!

        Uskon puhdistajat ovat hyväksyneet tämän ennustuksen, Kuten kai ymmärrät tämä mainittu vuosiviikko jaetaan kahtia. Ensimmäinen osa kuvaa Jeesuksen kolmen ja puolen työtä ja sovitusta teurasuhrina ristillä. Ja loppuosa johtaa Stefanuksen kivittämisen antaman merkin mukaan hävityksen kauhistukseen.

        Ei minulle tullut mitään erinäkemyksiä tämän textin kanssa. Kyllä Daniel on antanut tarkan selon kaikesta jo ennen tapahtumaa. Jos et ymmärrä asiaa, niin ota oma teoriasi. Olen lukenut Jeuiitan teorian enkä hyväksy sitä edes
        alkuunsakaan. Minä luotan Danielin sanaan ja tämä on minun näkemykseni.

        Siunausta vaan


      • annu42
        Demigod kirjoitti:

        Kyllä Jeesus lopetti Puolessa vuodessa Teuras-uhrin omalla kuolemallaan. Tää on selvää factaa

        Ja toisen kolmen ja puolen vuoden aikana ensimmäinen Marttyyri aloitti hirvitävän vainojen sarjan.

        Onkohan sinulla ehkä jokin
        toinen Jesuiitta selitys meneillä? Näet Danielin
        antama aikalaskelma sopii erinomaisesti ja
        vielä ihan oikeaan aikaankin nähden. Joten
        minä En Tamperelaisena näe tässä mitään virhettä.

        Teoria sopii eriomaisesti Danielin kirjan antamaan selostukseen.

        Jesuiitta Ribera on koettanut kyllä sotkea tämän
        koko ennustuksen sotiessaan Lutheria vastaan!

        Uskon puhdistajat ovat hyväksyneet tämän ennustuksen, Kuten kai ymmärrät tämä mainittu vuosiviikko jaetaan kahtia. Ensimmäinen osa kuvaa Jeesuksen kolmen ja puolen työtä ja sovitusta teurasuhrina ristillä. Ja loppuosa johtaa Stefanuksen kivittämisen antaman merkin mukaan hävityksen kauhistukseen.

        Ei minulle tullut mitään erinäkemyksiä tämän textin kanssa. Kyllä Daniel on antanut tarkan selon kaikesta jo ennen tapahtumaa. Jos et ymmärrä asiaa, niin ota oma teoriasi. Olen lukenut Jeuiitan teorian enkä hyväksy sitä edes
        alkuunsakaan. Minä luotan Danielin sanaan ja tämä on minun näkemykseni.

        Siunausta vaan

        Olen ymmärtänyt, että Jeesus teki työtä 3,5 vuoden ajan. Kun laskemme päivä vuodeksi luettuna, joka on Raamatun periaate, pääsemme keskelle (vuosi)viikkoa, jolloin Jeesus kuoli ristillä antaen täydellisen uhrin syntisen puolesta. Tämä uhri lopetti teurasuhrit.

        Sitten seurasi 3,5 vuotta, eli toinen puoli viikosta, jonka ajan apostolit vielä tekivät työtä Jumalan kansan, juutalaisten, keskellä, mutta kansa hylkäsi apostolien opetuksen ja surmasi Stefanuksen. Nyt apostolit kääntyivät pakanoiden puoleen, jotka Jumala "oksasti" totiseen viinipuuhun, josta taas leikattiin "oikean viinipuun oksat" pois, koska he hylkäsivät Messiaansa. Heidän loppunsa alkoi häämöttää, ja kansa sai kokea pyyntönsä: "Tulkoon hänen verensä meidän päällemme ja meidän lastemme päälle." (Matt. 27:25)

        Jesaja (Jes. 5:1-7)ennustaa tämän, miten Jumala teki kaikkensa, että hänen "viinitarhansa" tuottaisi hedelmää, mutta näin ei känyt. Päin vastoin, kun Jeesus puhuu evankeliumeissa tästä aiheesta, (Matt. 21:33-46; Mark. 12:1-12; Luuk. 9:9-19) )fariseukset halusivat otta hänet kiinni, mutta pelkäsivät kansaa. Jeesus näet tiesi, että he tiesivät ketä hän vertauksellaan tarkoittaa, ja näytti, että oli selvillä, mitä oli tekeillä.

        Kun Daniel kertoo aikalaskelmiaan luvuissa 8 ja 9, se koskee kokonaisuudessaan 2300 vuoden profetiaa. Juutalaisille on annettu (leikattu) tästä ajasta 490 vuoden etsikkoaika. Aika alkaa vuodesta 457 eKr. kun annettiin käsky Jerusalemin jälleenrakentamisesta. Tästä käskystä vuoteen 34 jKr. jolloin Stefanus kivitetiin, oli juuri tuo 490 vuotta.

        alku 457 eKr --- 483 vuotta armonaikaa kansalle
        27 jKr --- Jeesus voideltiin messiaaksi ja lähti työhönsä
        3,5 vuotta --- Jeesus ristiinnaulittiin, 31 jKr(keskellä viikkoa)
        3,5 vuotta --- apostolit tekivät työtä ja Stefanus kivitettiin , 34 jKr
        Tästä 1810 vuotta eteenpäin ja päädytään vuoteen 1844. Nämä kaikki ajat yhteensä tekevät uon 2300 vuotta, josta Daniel kirjoittaa: "Kahtatuhatta kolmeasataa iltaa ja aamua; sitten pyhäkkö asetetaan jälleen oikeuteensa." (Dan. 8:14)

        Päivämäärän, jonka Miller löysi vuonna 1844, hän löysi nimen omaan Danielin kirjasta, jota varhaiset adventistit tutkivat. He eivät vielä olleet seitsemännen päivän adventisteja, mutta heidän pettymyksensä juurille tämä kirkko rakentui.

        Kiitoksi kirjoituksista, Demigod. Olen niitä mielenkiinnolla lukenut. Ymmärrätkö tämän asian näin, miten minä sen nyt kirjoitin? Tarkoitatko tätä viikollasi?


      • Demigod
        annu42 kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt, että Jeesus teki työtä 3,5 vuoden ajan. Kun laskemme päivä vuodeksi luettuna, joka on Raamatun periaate, pääsemme keskelle (vuosi)viikkoa, jolloin Jeesus kuoli ristillä antaen täydellisen uhrin syntisen puolesta. Tämä uhri lopetti teurasuhrit.

        Sitten seurasi 3,5 vuotta, eli toinen puoli viikosta, jonka ajan apostolit vielä tekivät työtä Jumalan kansan, juutalaisten, keskellä, mutta kansa hylkäsi apostolien opetuksen ja surmasi Stefanuksen. Nyt apostolit kääntyivät pakanoiden puoleen, jotka Jumala "oksasti" totiseen viinipuuhun, josta taas leikattiin "oikean viinipuun oksat" pois, koska he hylkäsivät Messiaansa. Heidän loppunsa alkoi häämöttää, ja kansa sai kokea pyyntönsä: "Tulkoon hänen verensä meidän päällemme ja meidän lastemme päälle." (Matt. 27:25)

        Jesaja (Jes. 5:1-7)ennustaa tämän, miten Jumala teki kaikkensa, että hänen "viinitarhansa" tuottaisi hedelmää, mutta näin ei känyt. Päin vastoin, kun Jeesus puhuu evankeliumeissa tästä aiheesta, (Matt. 21:33-46; Mark. 12:1-12; Luuk. 9:9-19) )fariseukset halusivat otta hänet kiinni, mutta pelkäsivät kansaa. Jeesus näet tiesi, että he tiesivät ketä hän vertauksellaan tarkoittaa, ja näytti, että oli selvillä, mitä oli tekeillä.

        Kun Daniel kertoo aikalaskelmiaan luvuissa 8 ja 9, se koskee kokonaisuudessaan 2300 vuoden profetiaa. Juutalaisille on annettu (leikattu) tästä ajasta 490 vuoden etsikkoaika. Aika alkaa vuodesta 457 eKr. kun annettiin käsky Jerusalemin jälleenrakentamisesta. Tästä käskystä vuoteen 34 jKr. jolloin Stefanus kivitetiin, oli juuri tuo 490 vuotta.

        alku 457 eKr --- 483 vuotta armonaikaa kansalle
        27 jKr --- Jeesus voideltiin messiaaksi ja lähti työhönsä
        3,5 vuotta --- Jeesus ristiinnaulittiin, 31 jKr(keskellä viikkoa)
        3,5 vuotta --- apostolit tekivät työtä ja Stefanus kivitettiin , 34 jKr
        Tästä 1810 vuotta eteenpäin ja päädytään vuoteen 1844. Nämä kaikki ajat yhteensä tekevät uon 2300 vuotta, josta Daniel kirjoittaa: "Kahtatuhatta kolmeasataa iltaa ja aamua; sitten pyhäkkö asetetaan jälleen oikeuteensa." (Dan. 8:14)

        Päivämäärän, jonka Miller löysi vuonna 1844, hän löysi nimen omaan Danielin kirjasta, jota varhaiset adventistit tutkivat. He eivät vielä olleet seitsemännen päivän adventisteja, mutta heidän pettymyksensä juurille tämä kirkko rakentui.

        Kiitoksi kirjoituksista, Demigod. Olen niitä mielenkiinnolla lukenut. Ymmärrätkö tämän asian näin, miten minä sen nyt kirjoitin? Tarkoitatko tätä viikollasi?

        Tätä juuri tarkoitin, mutta ilmaisuni ei tullut ymmärettyä oikein Kiitos sinulle

        Siunausta

        Antti


      • Demigod
        kulkija123 kirjoitti:

        Kirjoittaessasi tuon olet jo tuon valinnan tehnyt. Minä en ole samaa mieltä kanssasi, näen toisenlaisen hengen olevan aventisteilla. En voi yhtyä ja haluan varoittaa jokaista joka on liikkeen kanssa tekemisissä. Harhaopillisista liikeistä tulee varoittaa. Adventistit opettavat eri tavalla kuin luterilaiset, helluntailaiset, paptistit, vapaakirkkolaiset. On ihan turha väittää muuta.
        Mutta olet valintasi tehnyt joten mitäs tässä sen enempää sanomaan.

        Adventistit eivät ole hyväksyneet Salaa kuljetettuja Jesuiittojen Kisällien kirkon
        sisäpiiriin salaa tuotettua oikean Protestamin
        hajoittavaa opetusta. Adventtikirkko toimii vielä uskon puhdistajien periaatteen pohjalta.

        Sanoisin näin me emme halua emmekä me voidakaan
        poiketa oikeasta Jumalan sanasta, Jonka Jesuiittalainen näkee harhana, mutta tämähän onkin sitä Jumalan harhaa eiks juu.

        Siunausta

        Antti


      • Demigod
        kulkija123 kirjoitti:

        Jumalan pyhähenki johdattaa minua näissä kysymyksissä. Olen varjeltu ja kuuntelen sydämeni ääntä. En ole kokenut adventtikirkon sanomaa oikeaksi. Siinä on niin paljon eriävää, mitä muitten suhteen tulee. Oikeaksi ja raamattua lähimpänä ovat helluntailaiset, vapaakirkko, babtistit ja( heräneet)luterilaiset.

        Kristuksen ruumis on seurakuntani, johon kuuluu kaikki Jeesuksessa uskoon tulleet, ilman maallisia seurakunta rajoja. Veljiä ja sisaria minulla on jokaisesta seurakunnasta ja kirkosta.

        Mutta miksei adventtikirkosta? Sanoma jota julistatte on toisenlaista!

        joka joka teillä on:

        Koska Oikeat Jumalan lapset luottavat vielä Jumalan antamiin lupauksiin jä käskyihin, Jos jeesus tulee takaisin Sapattina, niin hän näkee
        teidät kovassa työn touhussa ja Adventistit hän löytää jumalan palveluksesta. Tämähän on jo se riittävä ero eiks olekin.

        Siunausta

        Antti


      • kulkija123
        Demigod kirjoitti:

        Adventistit eivät ole hyväksyneet Salaa kuljetettuja Jesuiittojen Kisällien kirkon
        sisäpiiriin salaa tuotettua oikean Protestamin
        hajoittavaa opetusta. Adventtikirkko toimii vielä uskon puhdistajien periaatteen pohjalta.

        Sanoisin näin me emme halua emmekä me voidakaan
        poiketa oikeasta Jumalan sanasta, Jonka Jesuiittalainen näkee harhana, mutta tämähän onkin sitä Jumalan harhaa eiks juu.

        Siunausta

        Antti

        En näe siinä mitään väärää jos sunnuntaina on yhteiskuntamme lepopäivä. Levätä voi lauantainakin jos tykkää. Sapattia ei ole kehoitettu saarnamaan. Jeesusta ja Jumalan valtakuntaa saarnataan!


      • kulkija123
        Demigod kirjoitti:

        joka joka teillä on:

        Koska Oikeat Jumalan lapset luottavat vielä Jumalan antamiin lupauksiin jä käskyihin, Jos jeesus tulee takaisin Sapattina, niin hän näkee
        teidät kovassa työn touhussa ja Adventistit hän löytää jumalan palveluksesta. Tämähän on jo se riittävä ero eiks olekin.

        Siunausta

        Antti

        Minäkin luen Jumalan sanaa. Haluan seurata Jeesusta ja Hän ohjaa minua oikeaan jos en kuuliaisuudessa vaella. (pelivaraa löytyy)


      • MOI
        annu42 kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt, että Jeesus teki työtä 3,5 vuoden ajan. Kun laskemme päivä vuodeksi luettuna, joka on Raamatun periaate, pääsemme keskelle (vuosi)viikkoa, jolloin Jeesus kuoli ristillä antaen täydellisen uhrin syntisen puolesta. Tämä uhri lopetti teurasuhrit.

        Sitten seurasi 3,5 vuotta, eli toinen puoli viikosta, jonka ajan apostolit vielä tekivät työtä Jumalan kansan, juutalaisten, keskellä, mutta kansa hylkäsi apostolien opetuksen ja surmasi Stefanuksen. Nyt apostolit kääntyivät pakanoiden puoleen, jotka Jumala "oksasti" totiseen viinipuuhun, josta taas leikattiin "oikean viinipuun oksat" pois, koska he hylkäsivät Messiaansa. Heidän loppunsa alkoi häämöttää, ja kansa sai kokea pyyntönsä: "Tulkoon hänen verensä meidän päällemme ja meidän lastemme päälle." (Matt. 27:25)

        Jesaja (Jes. 5:1-7)ennustaa tämän, miten Jumala teki kaikkensa, että hänen "viinitarhansa" tuottaisi hedelmää, mutta näin ei känyt. Päin vastoin, kun Jeesus puhuu evankeliumeissa tästä aiheesta, (Matt. 21:33-46; Mark. 12:1-12; Luuk. 9:9-19) )fariseukset halusivat otta hänet kiinni, mutta pelkäsivät kansaa. Jeesus näet tiesi, että he tiesivät ketä hän vertauksellaan tarkoittaa, ja näytti, että oli selvillä, mitä oli tekeillä.

        Kun Daniel kertoo aikalaskelmiaan luvuissa 8 ja 9, se koskee kokonaisuudessaan 2300 vuoden profetiaa. Juutalaisille on annettu (leikattu) tästä ajasta 490 vuoden etsikkoaika. Aika alkaa vuodesta 457 eKr. kun annettiin käsky Jerusalemin jälleenrakentamisesta. Tästä käskystä vuoteen 34 jKr. jolloin Stefanus kivitetiin, oli juuri tuo 490 vuotta.

        alku 457 eKr --- 483 vuotta armonaikaa kansalle
        27 jKr --- Jeesus voideltiin messiaaksi ja lähti työhönsä
        3,5 vuotta --- Jeesus ristiinnaulittiin, 31 jKr(keskellä viikkoa)
        3,5 vuotta --- apostolit tekivät työtä ja Stefanus kivitettiin , 34 jKr
        Tästä 1810 vuotta eteenpäin ja päädytään vuoteen 1844. Nämä kaikki ajat yhteensä tekevät uon 2300 vuotta, josta Daniel kirjoittaa: "Kahtatuhatta kolmeasataa iltaa ja aamua; sitten pyhäkkö asetetaan jälleen oikeuteensa." (Dan. 8:14)

        Päivämäärän, jonka Miller löysi vuonna 1844, hän löysi nimen omaan Danielin kirjasta, jota varhaiset adventistit tutkivat. He eivät vielä olleet seitsemännen päivän adventisteja, mutta heidän pettymyksensä juurille tämä kirkko rakentui.

        Kiitoksi kirjoituksista, Demigod. Olen niitä mielenkiinnolla lukenut. Ymmärrätkö tämän asian näin, miten minä sen nyt kirjoitin? Tarkoitatko tätä viikollasi?

        Tuskin uskon sinua;A) tekikö Jeesus liiton raskaaksi puoleksi vuosiviikoksi?
        B)Kenen liiton Jeesus teki raskaaksi?
        C) Lakkauttiko Jeesus ruoka- ja teurasuhrin vain puoleksi vuosiviikoksi,kuten Daiel sanoo?
        D)Jatkuiko uhraaminen sen jälkeen ,kun Stefanus oli kivitetty??
        Huomaat ristiriidat varmaan itsekin, eikö niin??


    • Roopet

      Tutkiva tuomio on totta, mutta se tulkinta vaatii hiomista.
      EGW ei ollut profeetta, mutta oivalsi jotain, mistä pitäisi jatkaa....adventtikirkko on tehnyt siinä suuren synnin, että se on kirkottunut ja tehnyt sanansaattajastaan erehtymättömän profeetan...ja palkkapapeistaan naurettavia?
      Siitä se nyt maksaa oppirahojaan ja harjoittelee nöyrtymistä....mutta "tutkiva tuomio" ei poista sovituksen merkitystä, tutki paremmin , mitä Pyhäkössä tapahtui hebrealaiskirjeestä ja käy synagoogassa, ehkä Ilmestyskirja ja kristus valaisee sinullekin itsensä?

      • annu42

        Varmasti kymmeniä kertoja täällä on painotettu sitä, että Ellen oli vain tavallinen ihminen, joka oman ymmärryksensä perusteella kirjoitti saamansa unet ja näyt. Hän ei saanut sanainspiraatiota eikä hän ollut eikä sanonut olevansa erehtymätön, vain paavi sanoo itseään erehtymätttömäksi. Eikä hän myöskään antanut sanoa itseään profeetaksi, koska koki työnsä olevan eri laatuista kuin profeetan työ.

        Me olemme aina olleet varovaisella ja nöyrällä linjalla, koska me tiedämme, ettemme ole mitään enempää kuin syntisiä ihmisiä. Niitä meidän joukossamme riittää ja lisää tulee. Jokainen adventisti tarvitsee saman määrän Jumalan armoa kuin sinäkin. Jumalan on tuomio, oli se tutkiva tai ei sinun mielestäsi. Hän tuomitsee kaikki kansat vanhurskaasti. Sen Ilmestyskirja hyvin tiedottaa. Kannattaa myös tutkia VT:n pyhäkköpalvelusta rinnan Hebrealaiskirjeen kanssa.


      • Valehtelet!!!!!!!!
        annu42 kirjoitti:

        Varmasti kymmeniä kertoja täällä on painotettu sitä, että Ellen oli vain tavallinen ihminen, joka oman ymmärryksensä perusteella kirjoitti saamansa unet ja näyt. Hän ei saanut sanainspiraatiota eikä hän ollut eikä sanonut olevansa erehtymätön, vain paavi sanoo itseään erehtymätttömäksi. Eikä hän myöskään antanut sanoa itseään profeetaksi, koska koki työnsä olevan eri laatuista kuin profeetan työ.

        Me olemme aina olleet varovaisella ja nöyrällä linjalla, koska me tiedämme, ettemme ole mitään enempää kuin syntisiä ihmisiä. Niitä meidän joukossamme riittää ja lisää tulee. Jokainen adventisti tarvitsee saman määrän Jumalan armoa kuin sinäkin. Jumalan on tuomio, oli se tutkiva tai ei sinun mielestäsi. Hän tuomitsee kaikki kansat vanhurskaasti. Sen Ilmestyskirja hyvin tiedottaa. Kannattaa myös tutkia VT:n pyhäkköpalvelusta rinnan Hebrealaiskirjeen kanssa.

        Ellu itse kirjoitti kuinka hänen kirjoituksensa ovat suoraan Jumalalta saatuja. Katkeamaton totuudenketju jossa ei ole yhtäkään virhettä jne.
        Pitäisikö joka kerta etsiä lähteet? Te olette päättäneet puollustaa harhoja!
        Kun esitetään pitkiäkin lainauksia tuon noidan kirjoista. Te vastaatte "on otettu erilleen asiayhteydestään". Sitten vähän myöhemmin väitätte ettei hän edes kirjoittanut tuollaista.
        Kaiken huipuksi Annu väitit aikaisemmin ettei adv.kirkolla ole mitään tekemistä ellun kanssa vaikka hänet mainitaan teidän opinkohdissa profetian henkenä. Teidän profetian henkikin taitaa välillä olla erehtyvä jne.


      • grape
        annu42 kirjoitti:

        Varmasti kymmeniä kertoja täällä on painotettu sitä, että Ellen oli vain tavallinen ihminen, joka oman ymmärryksensä perusteella kirjoitti saamansa unet ja näyt. Hän ei saanut sanainspiraatiota eikä hän ollut eikä sanonut olevansa erehtymätön, vain paavi sanoo itseään erehtymätttömäksi. Eikä hän myöskään antanut sanoa itseään profeetaksi, koska koki työnsä olevan eri laatuista kuin profeetan työ.

        Me olemme aina olleet varovaisella ja nöyrällä linjalla, koska me tiedämme, ettemme ole mitään enempää kuin syntisiä ihmisiä. Niitä meidän joukossamme riittää ja lisää tulee. Jokainen adventisti tarvitsee saman määrän Jumalan armoa kuin sinäkin. Jumalan on tuomio, oli se tutkiva tai ei sinun mielestäsi. Hän tuomitsee kaikki kansat vanhurskaasti. Sen Ilmestyskirja hyvin tiedottaa. Kannattaa myös tutkia VT:n pyhäkköpalvelusta rinnan Hebrealaiskirjeen kanssa.

        Viime yönä mietin näitä keskusteluja täällä ja omaa suhtautumistani EGW:n kirjoihin.
        Mieleen nousi sellainen ajatus, josko Jumala on antanut adventtiseurakunnalle Whiten kirjoitukset ikäänkuin "käskysanaksi" niinkuin juutalaisilla on Mooseksen lakikokoelma(ei kymmenen käskyä), adventisteilla on Ellen laki, molemmat ovat kansaansa vastaan, uppiniskaisia napisijoita varten,öhöm.
        -kumpikaan noista "lakikirjoista" ei tuo suorituksena vanhurskautta.
        -molemmat vanhenee aikanaan.
        -kumpikin on tavallaan "arkin" sivustalla, ei arkin sisällä.
        -kumpikin tuo ihmiselle tarpeen haluta Jumalan rauhaan:)
        -jolle on paljon annettu, siltä paljon vaaditaan(Hebr.12,mukaillen).


      • yx-adventisti
        grape kirjoitti:

        Viime yönä mietin näitä keskusteluja täällä ja omaa suhtautumistani EGW:n kirjoihin.
        Mieleen nousi sellainen ajatus, josko Jumala on antanut adventtiseurakunnalle Whiten kirjoitukset ikäänkuin "käskysanaksi" niinkuin juutalaisilla on Mooseksen lakikokoelma(ei kymmenen käskyä), adventisteilla on Ellen laki, molemmat ovat kansaansa vastaan, uppiniskaisia napisijoita varten,öhöm.
        -kumpikaan noista "lakikirjoista" ei tuo suorituksena vanhurskautta.
        -molemmat vanhenee aikanaan.
        -kumpikin on tavallaan "arkin" sivustalla, ei arkin sisällä.
        -kumpikin tuo ihmiselle tarpeen haluta Jumalan rauhaan:)
        -jolle on paljon annettu, siltä paljon vaaditaan(Hebr.12,mukaillen).

        Valitettavasti monet näyttää ottavan Egw:n kirjat lakikirjoina. Mulle ne ei ole koskaan sitä olleet. En niitä arvosta sen enempää kuin muitakaan hyviä hengellisiä kirjoja.


      • annu42
        Valehtelet!!!!!!!! kirjoitti:

        Ellu itse kirjoitti kuinka hänen kirjoituksensa ovat suoraan Jumalalta saatuja. Katkeamaton totuudenketju jossa ei ole yhtäkään virhettä jne.
        Pitäisikö joka kerta etsiä lähteet? Te olette päättäneet puollustaa harhoja!
        Kun esitetään pitkiäkin lainauksia tuon noidan kirjoista. Te vastaatte "on otettu erilleen asiayhteydestään". Sitten vähän myöhemmin väitätte ettei hän edes kirjoittanut tuollaista.
        Kaiken huipuksi Annu väitit aikaisemmin ettei adv.kirkolla ole mitään tekemistä ellun kanssa vaikka hänet mainitaan teidän opinkohdissa profetian henkenä. Teidän profetian henkikin taitaa välillä olla erehtyvä jne.

        Aivan oikein, ei tarvitse kieltää, etteikö Ellen White saanut näkyjään, uniaan ja sanomiaan Jumalalta, kun hän niin sanoo. Se on hänen sanansa. Minä voin mitata Raamatulla, onko asia siellä samoin. Jos on, silloin voin hyväksyä myös Ellenin kirjoittaman sanoman. Kyllä Ellen oli aikanaan merkittävä henkilö kirkossamme ja opetuksemme muotoutumisessa, mutta vain yksi. Hänen lisäkseen oli sosi paljon monia muita, jotka tekivät paljon työtä tutkiessaan, mitä Jumalan sanassa oli kirejotettuna. Hän oli "profetian henki", joka tuli aikanaan, mutta se kielletään, että hänen kirjoituksensa sellaisenaan olisivat lisäystä Raamatun sanaan. Ne ovat inhimillisen ihmisen ylös kirjoittamia, joten me tutustumme niihin samalla tavalla, kun esim. Martti Lutherin kirjoituksiin. Uskon, että hänenkin kynäänsä johti Jumalan Puhä Henki, muuten hänet olisi pantu pois päiviltä heti uskonpuhdistuksen alussa, kuten monet muut ennen häntä eläneetkin.
        Täytyy osata miettiä, miten "noidan" sanomia tulkitsee, kuten kirjoitat. Ajattele, jos hän olisikin Jumalan sanansaattaja, ja sinä kirjoitat hänestä noitana! Hän joka ennen spiritismin esiinmarssia jo tunnisti sen ja varoitti siitäkin. Eikö se nyt ainakin ole noituutta. Miksi "noita" noituutta parjaisi.
        En uskaltaisi tehdä näin pahaa solvausta kenenkään kohdalla. Mistä minä tietäisin, mitä lähteet ovat. Tosin yleensä makeasta lähteestä tulee makeaa vettä ja karvaasta karvasta vettä.Sinä itse todistit, että lähteesi nyt tulvahti kerrankin oikein karvaasti.
        Me emme puolusta harhoja, vaan Jumalan sanaa sellaisena, kun se on eteemme kirjoitettu ihan tavallisessa kirkkoraamatussa. Minkä voin, että sinä tulkitset sen oman, erilaisen mielesi mukaan ja minä omani. Jos oletat olevasi oikeassa, anna minun olla ihan omassa harhassani. Niinhän on oikein hyvä, vai kuinka?
        Sitäpaitsi usein kuitenkin tapahtuu, että lainataan vain pieni katkelma Ellenin kirjoituksia, josta saattaa saada hyvin negatiivisen kuvan jostakin asiata. Raamatustakin saa lainaamalla ihan mielenkiintoisia ajatelmia.


    • Demigod

      Kulkia 123 näyttää olevan siellä harhan tuojana.
      Hän tuo Adventisteille peräti uusia teorioita jostain iki vanhasta pakanuudesta.

      Kyllä minä luulen, että Adventisteille vielä riittää tää Jeesus ja se Danielin mainitsema vanhaikäinen ja he ovat oikein tyytyväisiä heidän seuraansa.

      Siunausta

      • kulkija123

        Jokaisessa meissä ihmisessä on "vanhaa aatua" ja "astianmakua" alustaksi kaikenlaisiin harhoihin. Näkeehän sen historiasta, kuinka aina vain pitää olla luomassa uusia kirkkoja ja seurakuntia. Vanhoja ON satoja ja uusia tulee koko ajan lisää. Ja kaikilla sama ajatus lähdössä "meillä on sitä jotain oikeampaa" Mitähän Jumala itse asiassa ajattelee tästä?

        Tässä seuravaa linkki sinun kirkkosi historiasta yhteen vetona omasta vinkkelistä katsottuna. Oletkos itse muuten adventtikirkkon jäsen?

        http://media7.fi/aikuiskoulutus/luento/adventtiliike.pdf


      • MOI

        ===Kyllä minä luulen, että Adventisteille vielä riittää tää Jeesus ja se Danielin mainitsema vanhaikäinen ja he ovat oikein tyytyväisiä heidän seuraansa.===

        Minä kävin lukemassa Kulkija 123 antamassa linkki-osoitteessa.

        Lainaan alusta:Puheeni on kertomus seurakuntamme synnystä ja löytöretkestä omaan identiteettiinsä.
        - Se on oikeastaan kertomus ihmisistä, jotka etsivät vastauksia uskonelämäänsä koskeviin kysymyksiin - ja miten he löysivät niitä.....

        Jo tämä pieni katkelma on osoitus ongelman rakenteesta.
        Seurakunnan oman identiteetin rakentaminen oli alussa ja siihen piti etsiä oppi sitä tukemaan herättää ristiriitaisia ajatuksia.
        Hengellinen kirkon oppi on mahdottomuus.
        Usko syntyy ihmisen tullessa uskoon henkilön omassa sydämessä eikä Amerikan mantereella ennen henkilön syntymää.Usko ei kehity kirkon oppina uskoontulleessa ihmisessä.Me emme tule uskoon SPA:han ja Jeesukseen. Niinkuin emme tulisi luterilaisiksikaan.
        Historia, jota esitelmä esitti,osoittaa juuri sen virheen mistä monet täällä ovat yrittäneet kertoa.
        Pelkistettynä sanoma adventtikirkolla on todistaa seurakuntaansa eikä Kristusta. Raamattua käytetään tätä todistamaan.Tämä on sanan väärää käyttöä puheenaolevassa kirkossa.
        Ihmiset jotka ovat adventtikirkossa ovat Jumalan edessä samassa asemassa muiden ihmisten kanssa henkilökohtaisen uskonsa mukaan.
        Yksikään kirkko oppeinensa ei ole Raamatun mukainen mikäli heidän oppinsa perustuu ihmisten valitsemiin oppirakennelmiin.


      • kulkija123
        MOI kirjoitti:

        ===Kyllä minä luulen, että Adventisteille vielä riittää tää Jeesus ja se Danielin mainitsema vanhaikäinen ja he ovat oikein tyytyväisiä heidän seuraansa.===

        Minä kävin lukemassa Kulkija 123 antamassa linkki-osoitteessa.

        Lainaan alusta:Puheeni on kertomus seurakuntamme synnystä ja löytöretkestä omaan identiteettiinsä.
        - Se on oikeastaan kertomus ihmisistä, jotka etsivät vastauksia uskonelämäänsä koskeviin kysymyksiin - ja miten he löysivät niitä.....

        Jo tämä pieni katkelma on osoitus ongelman rakenteesta.
        Seurakunnan oman identiteetin rakentaminen oli alussa ja siihen piti etsiä oppi sitä tukemaan herättää ristiriitaisia ajatuksia.
        Hengellinen kirkon oppi on mahdottomuus.
        Usko syntyy ihmisen tullessa uskoon henkilön omassa sydämessä eikä Amerikan mantereella ennen henkilön syntymää.Usko ei kehity kirkon oppina uskoontulleessa ihmisessä.Me emme tule uskoon SPA:han ja Jeesukseen. Niinkuin emme tulisi luterilaisiksikaan.
        Historia, jota esitelmä esitti,osoittaa juuri sen virheen mistä monet täällä ovat yrittäneet kertoa.
        Pelkistettynä sanoma adventtikirkolla on todistaa seurakuntaansa eikä Kristusta. Raamattua käytetään tätä todistamaan.Tämä on sanan väärää käyttöä puheenaolevassa kirkossa.
        Ihmiset jotka ovat adventtikirkossa ovat Jumalan edessä samassa asemassa muiden ihmisten kanssa henkilökohtaisen uskonsa mukaan.
        Yksikään kirkko oppeinensa ei ole Raamatun mukainen mikäli heidän oppinsa perustuu ihmisten valitsemiin oppirakennelmiin.

        Mielestäni hyvin kirjoitit ja olen samaa mieltä kanssasi.

        Muuten! olis kysymys oletkos sinä MOI sama kirjoittaja joka liikut myös nimillä "pahkapää" "pauttiarallaa" ja onkos "zerrr" ja "melanchton" myös sinun nim. ollut?


      • MOI
        kulkija123 kirjoitti:

        Mielestäni hyvin kirjoitit ja olen samaa mieltä kanssasi.

        Muuten! olis kysymys oletkos sinä MOI sama kirjoittaja joka liikut myös nimillä "pahkapää" "pauttiarallaa" ja onkos "zerrr" ja "melanchton" myös sinun nim. ollut?

        pahkapää ja nm.PENA kuuluvat minulle.viim. on rekisteröity nm.


      • annu42
        kulkija123 kirjoitti:

        Jokaisessa meissä ihmisessä on "vanhaa aatua" ja "astianmakua" alustaksi kaikenlaisiin harhoihin. Näkeehän sen historiasta, kuinka aina vain pitää olla luomassa uusia kirkkoja ja seurakuntia. Vanhoja ON satoja ja uusia tulee koko ajan lisää. Ja kaikilla sama ajatus lähdössä "meillä on sitä jotain oikeampaa" Mitähän Jumala itse asiassa ajattelee tästä?

        Tässä seuravaa linkki sinun kirkkosi historiasta yhteen vetona omasta vinkkelistä katsottuna. Oletkos itse muuten adventtikirkkon jäsen?

        http://media7.fi/aikuiskoulutus/luento/adventtiliike.pdf

        Pekka Pohjola osaa asiansa. Hyvin kirjoitettu linkki, joten olen ihan samaa mieltä. Pidemmänkin näistä asioista saisi, mutta ehkä 11 sivua riittää.


      • annu42
        MOI kirjoitti:

        ===Kyllä minä luulen, että Adventisteille vielä riittää tää Jeesus ja se Danielin mainitsema vanhaikäinen ja he ovat oikein tyytyväisiä heidän seuraansa.===

        Minä kävin lukemassa Kulkija 123 antamassa linkki-osoitteessa.

        Lainaan alusta:Puheeni on kertomus seurakuntamme synnystä ja löytöretkestä omaan identiteettiinsä.
        - Se on oikeastaan kertomus ihmisistä, jotka etsivät vastauksia uskonelämäänsä koskeviin kysymyksiin - ja miten he löysivät niitä.....

        Jo tämä pieni katkelma on osoitus ongelman rakenteesta.
        Seurakunnan oman identiteetin rakentaminen oli alussa ja siihen piti etsiä oppi sitä tukemaan herättää ristiriitaisia ajatuksia.
        Hengellinen kirkon oppi on mahdottomuus.
        Usko syntyy ihmisen tullessa uskoon henkilön omassa sydämessä eikä Amerikan mantereella ennen henkilön syntymää.Usko ei kehity kirkon oppina uskoontulleessa ihmisessä.Me emme tule uskoon SPA:han ja Jeesukseen. Niinkuin emme tulisi luterilaisiksikaan.
        Historia, jota esitelmä esitti,osoittaa juuri sen virheen mistä monet täällä ovat yrittäneet kertoa.
        Pelkistettynä sanoma adventtikirkolla on todistaa seurakuntaansa eikä Kristusta. Raamattua käytetään tätä todistamaan.Tämä on sanan väärää käyttöä puheenaolevassa kirkossa.
        Ihmiset jotka ovat adventtikirkossa ovat Jumalan edessä samassa asemassa muiden ihmisten kanssa henkilökohtaisen uskonsa mukaan.
        Yksikään kirkko oppeinensa ei ole Raamatun mukainen mikäli heidän oppinsa perustuu ihmisten valitsemiin oppirakennelmiin.

        Minulle ei tullut ongelmaa ymmärtää kirkkomme historiaa, koska ole lukenut monia muita historian kirjoja, joita kyllä hyllystäni löytyy. Asia on typistettynä juuri noin, mutta laajemman kuvan saa, kun lukee kaikki historiankirjat, joita on kirjotettu.

        Uskon, että ongelma on niillä, jotka eivät ole päässeet perille siitä todellisesta profeetallisesta sanomasta, joka näihin kirjoituksiin sisältyy. Seurakunta koostuu yhä vielä ihmisistä, joten ihmisten historiaahan se onkin, olitpa adventisti, baptisti, helluntailainen tai kuka muu hyvänsä.

        Tänä päivänä ihmiset yhä etsivät vastauksia kysymyksiinsä, ja meillä niitä on. Tarvitsee vain alkaa lukea ja tutkia samalla myös Jumalan Sanaa, Raamattua. Joskus on hyvä myös ymmärtää asiat, ennenkuin uskoo, koska Jeesuskin sanoi: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä." (Matt.24:4) Ainakin minä olen kokenut hyväksi, että olen myös ymmärtänyt tämän maailman menon ja oman elämäni tarkoituksen. Usko Jumalaan on antanut tulevaisuuden ja toivon Jeesuksessa. Mitä sen enempää näinä aikoina tarvitseekaan?

        "Mutta vanhurskasten polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydänpäivään saakka." (Sanal. 4:18) Alussa kirkkaus on ehkä vähäistä, mutta vähitellen se lisääntyy lisääntymistään, kunnes se on täydellinen. Koska kaikkia asioita ei ymmärretty kerralla, on oppia tullut Herralta lisää ja tulee edelleen. Kuten Pohjola sanookin, mitään ei sanota seurakunnassamme lopulliseksi totuudeksi, koska Jumalalla voi olla vielä paljonkin maailmalle annettavaa. Puhä Henki neuvoo, opastaa...


    • Timo Flink

      Kehoittaisin tällä palstalla olijoita lukemaan, mitä Adventtikirkko opettaa ns. tutkivasta tuomiosta, koska täällä luullaan, että opetamme jotain, joka olisi Jeesuksen ristinkuoleman vastaista. Väite ei pidä paikkaansa. Tutkivalla tuomiolla ei päätetä kuka pelastuu, vaan paljastetaan ketkä on jo pelastettu. Sen tarkoitus on korostaa ristin ansioita. Tuomio on vapauttava ja pelastava niille, jotka ovat Jeesuksessa. Vain hänen ansionsa pelastavat. Adventtikirkko ei myöskään koskaan ole opettanut, että Saatana olisi syntien sovittaja. Saatanaa rangaistaan meidän synneistämme vain siinä merkityksessä, että hän on vietellyt meidät ne tekemään ja siten ne ovat hänen syntejään. Tämä rankaiseminen ei mitenkään pelasta ketään. Suosittelen lukemaan
      http://www.adventtikirkko.fi/opetus/pyhakko.htm jotta tiedätte mitä todellisuudessa opetamme. Tämä siksi, että opetuksesta väitetään kaikenlaista, millä ei ole todellisuuspohjaa.

      Siunausterveisin,
      Timo Flink
      teologi, Suomen Adventtikirkko

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      314
      3672
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      268
      2115
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      99
      1449
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1353
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      93
      1338
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1207
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1198
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1034
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1028
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      924
    Aihe