Vaalea, kalpea iho, ärsyttää !

Kyllästynyt

Olen 17-vuotias, ja ihoni on hyvin vaalea, kalpea, ja hyvin usein elottoman näköinen, joka todella häiritsee ja vaivaa mua. Kesällä ruskettuessa tämä ongelma helpottuu, kun saa väriä kasvoille, mutta en tosiaankaan viitsisi ravata missään solariumeissa ympäri vuotta (ihosyöpäriskin takia), enkä myöskään käyttää itseruskettavia (se on loppujen lopuksi niin "tekoa"). Tietysti poskipunalla tai aurinkopuuterilla saan ihon näyttämään terveemmän väriseltä, mutta olisi kiva näyttää ilman meikkiäkin siltä että kehtaa näyttäytyä ihmisille.

Kaiken lisäksi mulla on vielä akne, ja punaiset näppylät kalpeaa vaaleaa ihoa vasten ei todellakaan ole mikään kaunis näky. Olen ihan masentunut ihoni takia.

Silloin kun posket esim. saunomisen jälkeen punoittavat, iho näyttää kaikin puolin terveemmältä, finnit eivät näy punaisten poskien seasta niin selvästi, ja näytän muutenkin paremmalta niin. Mutta kun poskeni ovat muutenkin huonot "punastumaan" ..

Mitenhän saisin naamaan tervettä väriä? Jos on luonnostaan hyvin vaalea ja kalpea iho, niin ei varmaankaan urheilu ja vitamiinien popsiminen paljoakaan helpota ?

Iho on lisäksi vielä aika ohut, ja herkkä, ja kaipaisin jotain joka vahvistaisikin jotenkin ihoani..

Onkohan MITÄÄN keinoa saada naama terveemmän väriseksi ?

22

12624

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllästynyt

      ..että onko mahdollista että iho ikäänkuin "tummuisi" vanhetessa, tms. ? Olen ihan epätoivoinen jo tämän typerän ongelmani kanssa..

    • auttaa

      urheilu. Ei kuureina vaan jatkuvasti.

    • sara

      mulla on ihan sama ongelma, mut ei kylläkään liikunta auta ainakaan mun tapauksessa...juoksen 6km joka päivä, käyn 2 krt viikossa salilla ja pelaan 1 iltana viikossa sulista ja oon ihan varma et oon ainoo ihminen maailmassa joka kalpenee hengästyessään eikä suinkaan punerru kuten kaikki muut...

      on ärsyttävää näyttää koko ajan ihan sairaalta, itsekin käytän aurinkopuuteria ja poskipunaa peittämään ongelmaa, mutta ei koko ajan voi olla meikit päällä...en todellakaan tiedä mitä asialle voisi tehdä, itse tyydyn otamaan aurinkoa kesällä ja olemaan talven kuolemankalpee, valitettavasti maagista ratkaisua ei ole...

      • Kyllästynyt

        Voih, no onneksi edes löytyy kohtalotovereitakin ! Olisi se niin hienoa jos olisi vaikka joku voide jolla ihon saisi hehkumaan terveennäköisenä, on tää inhottavaa kun tosiaan näyttää suunnilleen sairaalta aina talvisin, ilman meikkiä :/ . Antaisin mitä vaan jos saisin paremman terveemmän värisen ihon :/

        Vielä on silti kysyttävä että eikö tosiaan ole jotain ihmevoidetta, kapseleita, tai muuta keinoa, jolla saisi edes hieman tervettä väriä naamataululle? Liikunta tosiaan mullakin näyttäisi ainakin hitusen auttavan, pitää siis sitä harrastaa jatkuvasti, mutta olisi se kiva saada iho joskus ilman hirveää huhkimista terveemmänväriseksi :I


      • rusketusraidat;)
        Kyllästynyt kirjoitti:

        Voih, no onneksi edes löytyy kohtalotovereitakin ! Olisi se niin hienoa jos olisi vaikka joku voide jolla ihon saisi hehkumaan terveennäköisenä, on tää inhottavaa kun tosiaan näyttää suunnilleen sairaalta aina talvisin, ilman meikkiä :/ . Antaisin mitä vaan jos saisin paremman terveemmän värisen ihon :/

        Vielä on silti kysyttävä että eikö tosiaan ole jotain ihmevoidetta, kapseleita, tai muuta keinoa, jolla saisi edes hieman tervettä väriä naamataululle? Liikunta tosiaan mullakin näyttäisi ainakin hitusen auttavan, pitää siis sitä harrastaa jatkuvasti, mutta olisi se kiva saada iho joskus ilman hirveää huhkimista terveemmänväriseksi :I

        porkkanaa syön itse rutkasti ja se tuo ainakin mulle terveen hehkun (tai porkkanamehu) niin yksinkertaiselta kuin kuulostaakin...

        sit en usko että on pahaksi käydä silloin tällöin solariumissa (itse kulutan koska ruskeampaa ihoa itsellä on kivempi kattella,heh, turhamaistako;) )mutta jos aloitat solariumkuurin* niin muista aloittaa ihan 5-10 minuutilla vaalean ihosi vuoksi!!!

        ja onhan terveellisempiäkin vaihtoehtoja kuten itseruskistavat... vaihtoehtoja löytyy ainakin hieman tasoittamaan tilannetta !!!!

        hauskaa syksyä !!!


      • Kyllästynyt
        rusketusraidat;) kirjoitti:

        porkkanaa syön itse rutkasti ja se tuo ainakin mulle terveen hehkun (tai porkkanamehu) niin yksinkertaiselta kuin kuulostaakin...

        sit en usko että on pahaksi käydä silloin tällöin solariumissa (itse kulutan koska ruskeampaa ihoa itsellä on kivempi kattella,heh, turhamaistako;) )mutta jos aloitat solariumkuurin* niin muista aloittaa ihan 5-10 minuutilla vaalean ihosi vuoksi!!!

        ja onhan terveellisempiäkin vaihtoehtoja kuten itseruskistavat... vaihtoehtoja löytyy ainakin hieman tasoittamaan tilannetta !!!!

        hauskaa syksyä !!!

        Tuotapa en ole tullut ajatelleeksi! Siis saakohan porkkanan säännöllisellä syönnillä terveämpää väriä kasvoille VAIKKA olisi keskitalvi, eikä aurinkoa pystyisi ottamaan, eikä viitsisi juosta solariumissa? Olen käynyt viimekeväällä ja tuossa kesällä aika paljon solariumissa, auttoihan se, mutta ihosyöpäriskin takia en halua enää ainakaan loppuvuonna siellä juosta..


      • merkat
        Kyllästynyt kirjoitti:

        Tuotapa en ole tullut ajatelleeksi! Siis saakohan porkkanan säännöllisellä syönnillä terveämpää väriä kasvoille VAIKKA olisi keskitalvi, eikä aurinkoa pystyisi ottamaan, eikä viitsisi juosta solariumissa? Olen käynyt viimekeväällä ja tuossa kesällä aika paljon solariumissa, auttoihan se, mutta ihosyöpäriskin takia en halua enää ainakaan loppuvuonna siellä juosta..

        Johtuu varmaankin kasvojen ihon mikroverenkierron
        heikkenemisestä. Rupeappa hoitamaan ihoa oikein kunnolla, puhdistukset, kuorinnat(ei liian rakeinen) elvyttävät naamiot sekä sopivat voiteet.
        Muista kuitenkin,että käytät nuoren ihon tuotteita. Ihosi ei vielä kaipaa tuhteja aineita,mutta hoitoa kylläkin.


    • rasvaamaan

      Miten itsestäänruskettavat voiteet ovt tekoa?Enemmän tekoa on tuhrata aurinkopuutereiden kanssa.Itse käytän i.ruskettajaa ympäri vuoden,talvella harvemmin kuin kesällä.En voi kuin suositella.Näyttää iha luonnolliselta kun oppii käyttämään.

      • Kyllästynyt

        Ei se ole mitään LUONNOLLISTA rusketusta se itseruskettavilla ruskettaminen, vaikka tottakai niillä saa aikaan usein oikein luonnollisen näköisen rusketuksen, mutta siis pointtini oli että haluaisin ihan oman ihoni terveemmän väriseksi... ääh, tosi vaikeaa kyllä selittää, mutta toivottavasti joku ymmärsi..

        Onko sitten monia jotka käyttävät täällä tosiaan noita itseruskettavia ihan ympäri vuoden? Millähän itseruskettavalla sitä saisi kaikkein luonnollisimman tuloksen, joka sopisi akneiholle, ja joka ei ikäänkuin "lohkeile" pois, niinkuin mulla tuppaa käymään siitä huolimatta että kosteutan ihoa hyvin, sekä kuorin hyvin ennen itseruskettavan laittoa ? Pakko kai turvautu sitten siihen itseruskettavaan jos ei muu auta.


    • Skandinavian girl

      Älä vain syö porkkanoita liikaa, iho muuttuu oranssiseksi!! Aina silloin tällöin voi syödä, niin se saattaa hieman antaa väriä(aurinko ainakin tarttuu paremmin) Itse olen 21-vuotias ja tulen valkoisemmaksi joka vuosi, rusketuskin tarttuu joka kesä vain huonommin. Ja urheillessa kasvot eivät tule punaisiksi, vain valkoisiksi, johtuu kuulemma siitä että happea ei kulkeudu tarpeeksi.. Mutta itseäni ei tuo haittaa että olen valkoinen kasvoilta, sillä onhan poskipuna keksitty. =) Jos olet tummahiuksinen ymmärrän ongelmasi, sillä tumma hiusväri korostaa valkoisia kasvoja(itse olen luonnostaan blondi).. Mutta piristy.. luonnostaan me kaikki skandit olemme vaaleita, se nyt vaan on muoti-ilmiö olla hieman päivettynyt..

    • kastiin minäkin n21

      Joo, samaa ongelmaa mullakin. Aina saa kyselyitä, oletko terve? Syötkö hyvin? jne. Oma äitikin toistaa, joka talvi saman kysymyksen... No tänä talvena en aio enää näyttää kuolleelta, vaan solariumiin marssin! Terve väri naamaan.

    • kalpeanaama

      Joo, mulla sama ongelma ja on muuten niin prkl:een ärsyttävää (anteeks ku kirosin :DD) Ja aina jos käy vaikka terveyden hoitajalla ni sit se kysyy: ´´Käytätkö jtn liian vaaleeta meikkivoidetta vai onko sulla luonnostaan noin vaalee iho?´´ ´´mitataampas sun hemoglobiini´´ PRKL toörkeetä! Mut sitte vuos sitte testasin mollerin iho tai joku en jaksa tota purkkii tuolt hakee...oon käyttäny säännöllisesti ja oon huomannu khyl et iho on paremas kunnos ku enne käyttöö ja naama näyttää paljon luonnollisempana! Voitko uskoa tämmosille kalkki laivan kapteeneillekkin on nyt systeemi jolla saada tervettä väriä naamaa!!

    • g-juna

      itse myös painin tämän samaisen ongelman kanssa. finnien lisäksi kasvojen iho punoittaa vielä suht usein. ei mikään paras kombinaatio muuten vaaleiden kasvojen kanssa. olen poika niin ei oikeen meikkejäkään viitsi käyttää. tuntuu tosiaan että vanhetessa vaan pahenee tämä ongelma. nuorempana kun ei ollut tästä tietoakaan..

      • Whitey

        Mulle kans aina lääkärit ja terkkarit sanoo että oonko väsyny vai sairas kun on naama niin valkoinen.(hemoglobiini on täysin normi) Joudun aina selittää että oon ollu tällanen 20 vuotta...
        Ensin ajattelin et jee oon kaunis ja erikoinen mutta nykyään lähinnä vituttaa katsoa kalpeaa naamaa ja mustia rinkuloita silmien ympärillä.


    • DooooW

      Dove tekeee kevyesti päivetäviä vartalovoiteita niitä läträämään niin saa terveen sävyisen ihon

    • PUNIX

      tasan ei käy onnen lahjat! Itse olen aina unelmoinut valkoisesta, kalpeasta ihosta!!!!!!!!!!!!! meikeillä sen saa upean väriseksi. Itselläni on punertava iho, ja AINA saa kuulla, että "Miks olet noin punainen?" Ilman meikkiä ei kehtaa edes herätä (melkein ; -))

      Hae ja testaa itsellesi kevyt meikkivoide, sillä saa ihmeitä aikaan!

      • hyväneuvoystäväiseni

        Vanha keskustelu,mutta jos joku kaipaa tähä apua, niin hiukan poskipunaa ja huulipuna, vaikka ihan kirkkaan punainen


    • terveysennenkaikkea

      juu vanha juttu mutta ku käy ulkona säännöllisesti nii kyllä se iho terveeksi tullee. Ylleensä ku iho ei saa tarpeeksi raitista ilmaa ni ei veri kierräkkään niin hyvin, joten kaveri mukaan ja ulos

      • lumikkinainen___

        Juu totta kai täytyy syödä terveesti, liikkua jne jne. Mutta osa meistä kuten minä, ollaan syntymävaaleita. Ei siinä auta maratonitkaan. Auringolla meidän on muuten turha rypistyttää ihoamme, ainakaan minun, kun en kerran rusketu niin en. Käyttäkäämme meille sopivia vaatteita, ja meikkejä jne. Totta kai ärsyttää kun joku kommentoi rumasti mutta usein sanon vastaan jotenkin tyyliin, että "harvalla meistä on varaa arvostella toisten ulkonäköä ja onneksi mulla ei ole ainakaan mitään mittavaa ylipaino-ongelmaa" ja katsahdan typerän kommentoijan mahan seutua :) ilkeä minä, mutta todellinen moukka on se joka tulee mulle mun ihon väristäni jotain sanomaan.

        Hyvin on kuitenkin pärjätty tähän asti, itselleni sopivat kylmät värit, mutta jos puen ruskeaa, beessiä tms, niin näytän vainajalta. Ja jos puen esim. vaalean sinisen paidan niin näytän maitotölkiltä :) Eli ennemmin rehellisen kirkkaita värejä, olen talvi värianalyysissä jos joku tällaisia vielä muistaa. Muistan vaan kun siihen menin 90-luvulla niin vaatekaappini ja meikkivalikoimani oli jo valmiiksi talven, enkä tiennyt mitään noista tyypeistä.

        Solariumeissa en ole käynyt ja itseruskettavia joskus kokeillut mutta sotkevat, tulevat epätasaiseksi ja sillä aineellahan sitten pitäisi kuorruttaa koko iho.. kesällä toki mielellään en liiku lyhyessä hameessa ilman ohuita sukkiksia tai steiappeja vaan peitän niitä ohuella laadukkaalla sukalla.

        Lohduttautukaa: voisi olla pahempiakin ongelmia :)


    • me112

      mulla on sama onglema mutta olen siis ihan kuoleen näköinen ja mun elimistö käy hitalaa onko sulla samalaisia ongelmia

    • Anonyymi

      Juo vettä kokoajan, liiku, oo ylösalasin että veri kiertää hyvin kasvoihinkin, vitamiinit, rauta tabletteja?

      • Anonyymi

        Ala syömään porkkanaöljyä sisältäviä kapseleita aamupalasi yhteydessä. Apteekista löydät sellaisia syö niitä sallittu enimmäisannos 2/kapselia /vrk. Ennenkuin voit havaita ihosi saanneen terveen värin sinun on syötävä niitä ainakin puolivuotta.Senlisäksi että kapselit parantavat ihon väriä on niillä monia muitakin terveydelle hyviä ominaisuuksia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1017
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      581
      1008
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      910
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      764
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      690
    Aihe