Kaaduin n.viikko keskiviikkona,ja oikea käsi tuli tosi kipeeksi ja turposi. Lääkäri sanoi että se on venähttänyt ja sain sairaslomaa huomiseen. Nyt käsi näyttää ihan normaalilta, mutta vielä tuntuu kipua liikuteltaessa. Onkohan tämä normaalia? Tuntuu hölmöltä mennä lääkärille valittamaan ettei käsi ole kunnossa kun näyttää ihan normaalilta.
Jos teillä on kokemuksia käden venähdyksestä niin kertoisitteko miten kauan arkuus kestää.
kÄSI VENÄHTÄNYT
3
3052
Vastaukset
- miekin
sen kokenut oon ... ja lopulta se olikin värttinäluunmurtuma, joten käsi on nyt kolme viikkoa ollut kipeä ja on vielä ainakin kuukauden. Vaan ei nyt menoa haittaa ja podettava on, joten kyllä se sun käsi tulee kuntoon, jos "vaan" venähdys. Laita levitettävää kipugeeliä tai kylmägeeliä ja syö kipulääkkeitä. Yksi viikko ei siis ole pitkä aika. Ota duunissa iisisti ja anna käden vielä levätä. Jos estää duuninteon, niin käy lekurissa näyttämässä.
Paranemisia :)- venähdys
Hei,
ja kiitos vastauksestasi. OlikO/onko sulla mitään ulkoisia merkkejä vielä kädessäsi? Minua ihmetyttää kun tiistaina käsi vielä oli turvoksissa, ja jotakin pieniä mustelmia tuli, ja nyt se näyttää ihan terveeltä, muttei tunnu siltä. Kävisin lekurissa valittamassa mutta tuntuu niin tyhmältä, uskooko mua, onko normaalia että näin on? Tiedän että on kipeä, eihän se siitä ole kyse, mutta tuntuisi helpommalta jos siinä jotakin näkyisi.
Paranemisia sullekin! - mie
venähdys kirjoitti:
Hei,
ja kiitos vastauksestasi. OlikO/onko sulla mitään ulkoisia merkkejä vielä kädessäsi? Minua ihmetyttää kun tiistaina käsi vielä oli turvoksissa, ja jotakin pieniä mustelmia tuli, ja nyt se näyttää ihan terveeltä, muttei tunnu siltä. Kävisin lekurissa valittamassa mutta tuntuu niin tyhmältä, uskooko mua, onko normaalia että näin on? Tiedän että on kipeä, eihän se siitä ole kyse, mutta tuntuisi helpommalta jos siinä jotakin näkyisi.
Paranemisia sullekin!käsi oli "kaksi kertaa" paksumpi kuin toinen (ei nyt ihan) mut siis sormenpäitä myöten turvoksissa eikä liikkunut aluksi senttiäkään: niin kipeä se oli. Mustelma oli puol kättä vaan tunsin kyllä, että kasassa ne luut on ja siksi epäilin ensin vaan lihasvenähdystä/jännevammaa (vanha urheilija oon, joten kaikennäköiset vammat tuttuja ja ensiapukurssitkin käynyt). Käsi palautui normaalin näköiseksi puolessatoista viikossa vaan en vieläkään saa esim. kättä suuhun, joten toista kättä enimmäkseen käytän.
Lääkäri sanoi, että viel kuukauden ainakin paranee, että toimii kuten ennen ja saa kivun tuntemuksen mukaan käyttää ja liikuttaa. Murtumathan hoidetaan levolla ja lääkkeillä, jos ei ole mitään operoitavaa. Käsi siis samannäköinen kuin toinen vaan liikeradat tosi rajoittuneet vielä: tukkaa ei saa pestyy ym.
En ole työelämässä tällähetkellä, joten saa rauhassa parannella. Venähdykset paranee hitaasti. Esim. kun vanhana tanssijana reväytin nuorena nivusjänteeni, niin jalka lensi hyvin vasta puol vuotta myöhemmin. Kun kunnon kudosvauriot tulee, niin ei ne parane viikossa.
Aika parantaa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760