Olisi kiinnostavaa kuulla kuka on luistellut tällä kaudella suurimman kilometrimäärän. Muutenhan palsta näyttää lähes kuolleelta
kilometrit_05
30
4820
Vastaukset
- harri
1790 km tänä vuonna. Kevyttä keskitasoa, luulisin.
Mittari Sigma BC 800 toimii hyvin oikein kalibroituna. Matkat 14-48km. Keskinopeus 18-22 km/h. Työkalut: K2 5x84 (ilman seipäitä tietenkin).
harri - Sika_niska
Tähän mennessä 1600 , mielestäni ihan riittävästi toista kesää luistelevalle =). Matkat mittailtu karttapalvelusta (aika paljon vakiolenkkiä). Lenkkien pituudet n 10...45 km ja vauhtia alle 20 km/h. Työkaluina K2 4x84mm ja kun kerran luistellaan niin sitten ilman sauvoja.
Hyvää syksyn jatkoa kaikille ja olkoon kelit vielä suosiollisia. - rullien päällä
lähelle 2500km. Kautta on tosiaan vielä jäljellä , että ainakin se menee rikki. 3000km. olis tarkoitus painaa, jos säät sallii.
Terex!!!
Toivottavasti olis vielä pikkasen kautta jäljellä...just piti lenkille lähtee vaan sataan alkoi....
Tällä hetkellä koko tarkka 2500 km......
Lenkkejä takana 74 kpl:tta....
Lyhin lenkki,tunnin kevyt n.16km....
Pisin lenkki,7 ja puolen tunnin "vaellus" luistelu n.130 km......
Eka lenkki 23. huhtikuuta.....
Sellasta saldoo tältä kesältä,enemmän tuli kilsoja mitä kuvittelin,melkein kaikki kilsat oli "mukavia"..muutaman kerran energit/patukat pääsi lenkillä loppuun ja sillon ei oo kellään kivaa.....
Mooooooi!!!!!!
- Eki
Ekat luistimet tuli hankittua 1999. Pari edellistä kesää 1900 km. Tänä kesänä mennyt "vallattomaksi" eli nyt 3884km, muutama sata tulee helposti lisää. Matkat mittailtu karttapalvelusta ja autolla (aika paljon vakiolenkkiä).
Eka lenkki 28.3
Lenkkejä 86kpl, yht 159h, 22min, 45s
Yht. 110326 kcal, Polarin mukaan
Lenkkien pituudet 20...125 km
Vauhtia 22-26 km/h.
Työkaluina K2 5x84mm ja pääosin sauvat(ehkä 600km ilman sauvoja)- jotain hyötyä
opettele tekniikkaa ja lisää vauhti yli 26km/h niin ei sauvoista ole enää hyötyä ja sinä voit kehiittää luistelu tekniikkaas, usko pois.
- Eki
jotain hyötyä kirjoitti:
opettele tekniikkaa ja lisää vauhti yli 26km/h niin ei sauvoista ole enää hyötyä ja sinä voit kehiittää luistelu tekniikkaas, usko pois.
...nautin pitkistä matkoista ja haluan käyttää myös käsiä. Itse asiassa luistelen kovempaa ilman sauvoja kun lenkki on < 30km.
Eli arki-iltojen lyhyet lenkit ilman sauvoja ja viikonloppuna lomalla sauvoilla pitkiä lenkkejä.
Vauhtia on yritetty kasvattaa, mutta kun ei 30 äijä pysty parempaan - täytyy tyytyä tähän ja tulevien vuosien varrella vauhti vaan hiljenee....
Tekniikka nyt on se mitä on ja tekniikkaharjoituksia en rupea vetämään... - rraa
Eki kirjoitti:
...nautin pitkistä matkoista ja haluan käyttää myös käsiä. Itse asiassa luistelen kovempaa ilman sauvoja kun lenkki on < 30km.
Eli arki-iltojen lyhyet lenkit ilman sauvoja ja viikonloppuna lomalla sauvoilla pitkiä lenkkejä.
Vauhtia on yritetty kasvattaa, mutta kun ei 30 äijä pysty parempaan - täytyy tyytyä tähän ja tulevien vuosien varrella vauhti vaan hiljenee....
Tekniikka nyt on se mitä on ja tekniikkaharjoituksia en rupea vetämään...Jatkuva 22-26km/h keskituntinopeus ja varsinkin alle 6h 125km on kunnioitettavan kova vauhti.
Ei taida kovin moni tuohon pystyä oli sitten tikut tai ei. Eki kirjoitti:
Tekniikka nyt on se mitä on ja tekniikkaharjoituksia en rupea vetämään...HYVÄ EKI!!!!
Mahtavat kilsat oot rykässy,lippistä nostan melko korkeelle...!!!!
Ite oon 40 ja kun komiassa kesäillassa pitkää lenkkiä hissukseen luistelee ei siinä ihan ekana tekniikkaharjotukset oo mielessä,mutta mää oonkin vanha äijä jo...menkää tee nuoremmat kovempaa...
Ekille terveisiä että kauden päätteeks saat juoda hinkan sahtia ja jerrykannullisen jeekermaisteria,muista palkita ittes...heh-heh....
TSEMPPIÄ!!!!- rullien päällä
tiedustella Eki Onko sulla K2 Radicalit vaiko K2 Marathonit työkaluina? Itsellä jälkimmäiset, mutta olen ajatellut vaihtaa tohon ensimmäiseen. Hyvin noi marathonitkin on rullannut meinaa vaan olla jo aika kuluneet. Olen myös miettinyt, josko sais jotain uutta tästä lajista, kun vaihtais kengän mallia matalempaan.
rullien päällä kirjoitti:
tiedustella Eki Onko sulla K2 Radicalit vaiko K2 Marathonit työkaluina? Itsellä jälkimmäiset, mutta olen ajatellut vaihtaa tohon ensimmäiseen. Hyvin noi marathonitkin on rullannut meinaa vaan olla jo aika kuluneet. Olen myös miettinyt, josko sais jotain uutta tästä lajista, kun vaihtais kengän mallia matalempaan.
Hei kaikki jotka olette luistelleet tällaisia matkoja tiedättehän että katukiitäjät järjestää joka vuosi pitkän matkan luistelun eli FINLINEN jossakin päin Suomea heinäkuun ensimmäisellä viikolla. Ensi vuonna tulee 15 eli juhlavuosi joten reitissä on jotain erikoista 10 vuosi oli läpi Suomen ensi vuosi viellä epäselvä.Lisätietoja saat seurasta www.katukiitajat.fi Lisä tietoa voit toki kysyä minultakin.
- Eki
Päädyin näihin osittain pakosta, koska edelliset K2 MOD10.5 (2x84 3x80) menivät juhannuksen kohdalla vakuutusyhtiölle(ennen kolaria olivat ihan timmissä kunnossa vaikka olivatkin 4000 km) ... korvaavien luistimien piti olla vastaavat, Marathon 8 oli lähin vastaava. Tyytyväinen toki olen ollut(lähes 2000km takana) - tekisi kyllä mieli kokeilla 4x100 mallia.
- Eki
rraa kirjoitti:
Jatkuva 22-26km/h keskituntinopeus ja varsinkin alle 6h 125km on kunnioitettavan kova vauhti.
Ei taida kovin moni tuohon pystyä oli sitten tikut tai ei.Itsekin välillä ihmettelen miten vauhti pysyi yllä tuon 5:45h ja olisinko pystynyt vielä jatkamaan ja kuinka pitkään. Itse matkalla join ainoastaan 3,5 litraa vettä(juomapullon täyttö huoltoasemilla) ja söin 2 banaania 250g suklaata. Syöminen ja juominen tapahtuu vauhdissa, joten ainoat pysähdykset ovat pullon täyttöjä ja joitakin liikennevaloja tms. Reissun keskisykekin oli 137. Reissun jälkeen ei itseasiassa edes tuntunut pahalta.
Toisella pitkällä reissulla(110km) meni aikaa 5h ja keskisyke oli 145. Viimeiset 3km(varmaan 15min) olivat tuskaa ja epäilin energian loppuneen vaikka söinkin vastaavasti kuin edellisellä kerralla. Kotona lihakset kramppasivat, joten nestehukkaa epäilisin.
Molemmat pitkät reissut Elokuussa joita on edeltänyt kymmeniä keskipitkiä 50-80km lenkkejä ja vielä enemmän normaaleja 20-50km.
Ensi kesän pitkille lenkeille pitää varmaan ottaa "urheilujuomaa" paremman imeytyvyyden vuoksi. Keskipitkät < 3:30h menee vedellä ilman lisäenergiaa vaikka joskus tiukkaa tekeekin. - Eki
ILIMARI kirjoitti:
HYVÄ EKI!!!!
Ite oon 40 ja kun komiassa kesäillassa pitkää lenkkiä hissukseen luistelee ei siinä ihan ekana tekniikkaharjotukset oo mielessä,mutta mää oonkin vanha äijä jo...menkää tee nuoremmat kovempaa...
Ekille terveisiä että kauden päätteeks saat juoda hinkan sahtia ja jerrykannullisen jeekermaisteria,muista palkita ittes...heh-heh....
TSEMPPIÄ!!!!Kauden päätöksestä(Marras-Joulukuu, riippuen keleistä) en tiedä, mutta ensi viikonloppuna juodaan noi mainitsemasi määrät, vaikkakin tuotteet ovat olut ja "Captain Morgan"
- kehittyvä 40+
ILIMARI kirjoitti:
HYVÄ EKI!!!!
TSEMPPIÄ!!!!Ihmeelliseltä kuulostaa, kun ihmiset vetoavat jotenkin ikäänsä, jopa 30 (=paras ikä kestävyysurheilussa) kertoo, että enhän minä enää tekniikkaa ala opettelemaan tällä iällä!? Herätkää ja ryhdistäytykää nyt hyvät miehet!
Tuosta ao. linkistä löytyy tulokset (=tulemused) Eestin Viimsin rulliskisoista. Siellä koko kilpasarjan paras suomalainen (5.) kuuluu sarjaan 55 .
http://www.stamina.ee/rulluisk/index.php - Eki
kehittyvä 40+ kirjoitti:
Ihmeelliseltä kuulostaa, kun ihmiset vetoavat jotenkin ikäänsä, jopa 30 (=paras ikä kestävyysurheilussa) kertoo, että enhän minä enää tekniikkaa ala opettelemaan tällä iällä!? Herätkää ja ryhdistäytykää nyt hyvät miehet!
Tuosta ao. linkistä löytyy tulokset (=tulemused) Eestin Viimsin rulliskisoista. Siellä koko kilpasarjan paras suomalainen (5.) kuuluu sarjaan 55 .
http://www.stamina.ee/rulluisk/index.php...ei kiinnosta - en ole kilpaurheilija ja fiilikset tulee oman pään mukaisesta menosta(en osallistu mihinkään massatapahtumiin - kolmella kympillä "kivaa yhdessä ja T-paita saippua energiapatukka sponsorin muovipussissa mukaan" , kaupan päälle sauva silmässä.
Tekniikka on siinä kunnossa että kroppa ei mene rikki muuten kuin poikkeustapauksissa(kolarit yms.) - tämä riittää.
Sama koskee meidän äijäporukan suunnuntaisia salibandy(sähly)tunteja -ei me siellä "juosta viivoja" jonkun huudellessa ohjeita vaan pelataan ja jos jotain väsyttää voi ihan hyvin jättää puolustamisen muiden huoleksi ja osallistua vasta seuraavaan hyökkäykseen. kehittyvä 40+ kirjoitti:
Ihmeelliseltä kuulostaa, kun ihmiset vetoavat jotenkin ikäänsä, jopa 30 (=paras ikä kestävyysurheilussa) kertoo, että enhän minä enää tekniikkaa ala opettelemaan tällä iällä!? Herätkää ja ryhdistäytykää nyt hyvät miehet!
http://www.stamina.ee/rulluisk/index.phpMoe!
Juu,mä olen ton eki-sedän kanssa ihan samoilla linjoilla...miks pitäis herätä ja ryhdistäytyä jos nauttii hommasta näinkin????
Toki mää sen tiedän että tälläkin ikää saa tekua paremmaks,mutta ei se kyllä niin paljo motivoi että tässä tekureenejä alkais tekeen,näillä mennään ja homma on ihan helvetin kivaa!!
Mutta kukin tyylillään,ja silleen....- kehittyvä 40+
Eki kirjoitti:
...ei kiinnosta - en ole kilpaurheilija ja fiilikset tulee oman pään mukaisesta menosta(en osallistu mihinkään massatapahtumiin - kolmella kympillä "kivaa yhdessä ja T-paita saippua energiapatukka sponsorin muovipussissa mukaan" , kaupan päälle sauva silmässä.
Tekniikka on siinä kunnossa että kroppa ei mene rikki muuten kuin poikkeustapauksissa(kolarit yms.) - tämä riittää.
Sama koskee meidän äijäporukan suunnuntaisia salibandy(sähly)tunteja -ei me siellä "juosta viivoja" jonkun huudellessa ohjeita vaan pelataan ja jos jotain väsyttää voi ihan hyvin jättää puolustamisen muiden huoleksi ja osallistua vasta seuraavaan hyökkäykseen.Minä ymmärsin kyllä nuo teidän alla olevat itsesääliä pursuavat kirjoitukset siten, että ikä olisi se pointti vauhdin hiipumiseen. Ymmärrän sen, että jos vauhdin kasvattaminen ei hotsita (vai hotsittaako Eki?), niin ok, mutta älkää perustelko sitä iällä. Ei kaikkia kaksikymmpisiäkään hotsita ja se on tietenkin ok. Tekniikkaharjoittelun lisäksi oikeanlainen kestävyysharjoittelu auttaa vauhdin lisäämiseen, siis jos hotsittaa..
Eki kirjoitti:
Ilimari kirjoitti:
Ite oon 40 ja kun komiassa kesäillassa pitkää lenkkiä hissukseen luistelee ei siinä ihan ekana tekniikkaharjotukset oo mielessä,mutta mää oonkin vanha äijä jo...menkää tee nuoremmat kovempaa... - rraa
kehittyvä 40+ kirjoitti:
Minä ymmärsin kyllä nuo teidän alla olevat itsesääliä pursuavat kirjoitukset siten, että ikä olisi se pointti vauhdin hiipumiseen. Ymmärrän sen, että jos vauhdin kasvattaminen ei hotsita (vai hotsittaako Eki?), niin ok, mutta älkää perustelko sitä iällä. Ei kaikkia kaksikymmpisiäkään hotsita ja se on tietenkin ok. Tekniikkaharjoittelun lisäksi oikeanlainen kestävyysharjoittelu auttaa vauhdin lisäämiseen, siis jos hotsittaa..
Eki kirjoitti:
Ilimari kirjoitti:
Ite oon 40 ja kun komiassa kesäillassa pitkää lenkkiä hissukseen luistelee ei siinä ihan ekana tekniikkaharjotukset oo mielessä,mutta mää oonkin vanha äijä jo...menkää tee nuoremmat kovempaa...> Minä ymmärsin kyllä nuo teidän alla olevat
> itsesääliä pursuavat kirjoitukset siten,
> että ikä olisi se pointti vauhdin hiipumiseen.
Keskivertoihmisellä maksimihapenotto alkaa tippumaan joitakin prosentteja vuodessa 35 ikävuoden jälkeen.
Tämä ei ole kuitenkaan tietenkään ole se pointti vauhdin hiipumiseen, sillä:
1) Urheilua harrastavaa ei voi verrata keskivertokansalaiseen, koska urheilu hidastaa tuota hapenottokyvyn tippumista
2) Maksimihapenotto ei ole mikään hyvä mittari kestävyyslajeihin. Moni pulliainen taitaa vetää Frank Shorteria paremmat luvut testissä, mutta jääneepä alle 2:20 mara (juosten) silti haaveeksi.
3) Tavallinen urheilija on tuskin treenannut itseään kuntoon, jossa hapenotossa ei olisi enää parannettavaa.
Tekniikan opettelussa mielestäni sen huomaa, että täysin uusien asioiden opettelu hidastuu jo 30 iässä. Onneksi ei kuitenkaan tee mahdottomaksi sillä kyllä tyhmempikin lihas oppii kun sille antaa vaan riittävästi toistoja.
Muttamutta, tässä keskinäisten kilometrien ja vauhtien vertailussa on se puoli, että jollekin toiselle se 1:40 rullamara vaatii ihan tavattomasti töitä ja jollekin toiselle se tulee puoli-ilmaiseksi. Yksilölliset erot kyvyissä ovat niin isoja, että aikaa ja vauhteja tuijottamalla ei paljoa sanota siitä, miten paljon kaveria on "hotsittanut". - Eki
kehittyvä 40+ kirjoitti:
Minä ymmärsin kyllä nuo teidän alla olevat itsesääliä pursuavat kirjoitukset siten, että ikä olisi se pointti vauhdin hiipumiseen. Ymmärrän sen, että jos vauhdin kasvattaminen ei hotsita (vai hotsittaako Eki?), niin ok, mutta älkää perustelko sitä iällä. Ei kaikkia kaksikymmpisiäkään hotsita ja se on tietenkin ok. Tekniikkaharjoittelun lisäksi oikeanlainen kestävyysharjoittelu auttaa vauhdin lisäämiseen, siis jos hotsittaa..
Eki kirjoitti:
Ilimari kirjoitti:
Ite oon 40 ja kun komiassa kesäillassa pitkää lenkkiä hissukseen luistelee ei siinä ihan ekana tekniikkaharjotukset oo mielessä,mutta mää oonkin vanha äijä jo...menkää tee nuoremmat kovempaa...Kyllä se vauhti kiinnostaa, mutta ei niin paljon että rupeaisin tekniikkaharjoituksia tekemään. Eli pääasia on nauttia luistelusta, lisäkiksejä tulee:
1. Pitkistä luisteluajasta
2. Kilometreistä
3. Vauhdista
4. Sykemittarin antamien lukujen seuraamisesta - ei niinkään että ohjaisin menoani jonkun mittarin perusteella.... - rullien päällä
naninino kirjoitti:
Hei kaikki jotka olette luistelleet tällaisia matkoja tiedättehän että katukiitäjät järjestää joka vuosi pitkän matkan luistelun eli FINLINEN jossakin päin Suomea heinäkuun ensimmäisellä viikolla. Ensi vuonna tulee 15 eli juhlavuosi joten reitissä on jotain erikoista 10 vuosi oli läpi Suomen ensi vuosi viellä epäselvä.Lisätietoja saat seurasta www.katukiitajat.fi Lisä tietoa voit toki kysyä minultakin.
toi Finline oli mielessä ja tarkoitus oli osallistuakin, mutta lomasuunnitelmiin tuli muutoksia, että se jäi odottamaan seuraaviin kertoihin. Toisaalta olen enemmän sellainen yksinluistelija kuin porukassa menijä, eli en tiedä miten sitä tollasta pitempää monen päivän reissua jaksaisi joukossa matkata. Olishan se tietenkin kokemus sinänsä.
- nani
toi Finline oli mielessä ja tarkoitus oli osallistuakin, mutta lomasuunnitelmiin tuli muutoksia, että se jäi odottamaan seuraaviin kertoihin. Toisaalta olen enemmän sellainen yksinluistelija kuin porukassa menijä, eli en tiedä miten sitä tollasta pitempää monen päivän reissua jaksaisi joukossa matkata. Olishan se tietenkin kokemus sinänsä.
Kannattaa kerran edes kokeilla Finline tiedä vaikka jäisit koukkuun niin muille on käynyt Japanista, Hollanista, Saksasta, Pietarista, On ollut porukkaa ja ovat tulleet monta kertaa.Jotakin siinä täytyy olla?
- Jotai vuosien varrella nähnyt
rraa kirjoitti:
> Minä ymmärsin kyllä nuo teidän alla olevat
Keskivertoihmisellä maksimihapenotto alkaa tippumaan joitakin prosentteja vuodessa 35 ikävuoden jälkeen.
1) Urheilua harrastavaa ei voi verrata keskivertokansalaiseen, koska urheilu hidastaa tuota hapenottokyvyn tippumista
2) Maksimihapenotto ei ole mikään hyvä mittari kestävyyslajeihin. Moni pulliainen taitaa vetää Frank Shorteria paremmat luvut testissä, mutta jääneepä alle 2:20 mara (juosten) silti haaveeksi.
3) Tavallinen urheilija on tuskin treenannut itseään kuntoon, jossa hapenotossa ei olisi enää parannettavaa.
Tekniikan opettelussa mielestäni sen huomaa, että täysin uusien asioiden opettelu hidastuu jo 30 iässä. Onneksi ei kuitenkaan tee mahdottomaksi sillä kyllä tyhmempikin lihas oppii kun sille antaa vaan riittävästi toistoja.
Muttamutta, tässä keskinäisten kilometrien ja vauhtien vertailussa on se puoli, että jollekin toiselle se 1:40 rullamara vaatii ihan tavattomasti töitä ja jollekin toiselle se tulee puoli-ilmaiseksi. Yksilölliset erot kyvyissä ovat niin isoja, että aikaa ja vauhteja tuijottamalla ei paljoa sanota siitä, miten paljon kaveria on "hotsittanut".Maraton rullaluistelija mailaman hupulta ei välttämättä juokse cuupperissa 2800m,
Kyse on taidosta saada pitkä tehokas liuku eli painon siirto ja tasapaino, hyvä taito rullaluistelijalle on kehittynyt maitohapon poistokyky ja irtiottokyky. Riittävä kestovoima taso on kun pystyy säilyttämään matalan polvikulma koko maratoonin ajan n. 1h 30min, lihakset potkaistaan rennoksi vain potkun päätteeksi sivulle. Eli matka tai maksimi vauhdin ostamiseen tarvitaan useimmiten taitoa fysiikka on useimmilla jo riitävä. - lisää
rraa kirjoitti:
> Minä ymmärsin kyllä nuo teidän alla olevat
Muttamutta, tässä keskinäisten kilometrien ja vauhtien vertailussa on se puoli, että jollekin toiselle se 1:40 rullamara vaatii ihan tavattomasti töitä ja jollekin toiselle se tulee puoli-ilmaiseksi. Yksilölliset erot kyvyissä ovat niin isoja, että aikaa ja vauhteja tuijottamalla ei paljoa sanota siitä, miten paljon kaveria on "hotsittanut".SRL:n SM-kisassa taisi ainakin kolme miestä viidestä parhaasta olla yli 40v eivätkä ne pari muutakaan olleet ihan parikymppisiä.
- KePa
Joillekin kilometrimäärät on se "juttu". Tosiasiassa kilometrimäärillä ei juurikaan ole merkitystä, enemmän ratkaisee harjoituksien teho, vaihtelevuus ja toistokerrat muu treeni.
Jos tähdätään johonkin tiettyyn kilpailupituuteen esim. maratonille, ylipitkät 2h lenkit on pelkkää ajanhukkaa. Jos taas luistelu on vain kuntoilua niin lenkkien pituudella ole sinällään mitään väliä. Pitkät lenkit polttaa rasvaa ja nostaa hapenottoa, lyhyemmät ja kovatehoiset lenkit myös maitohaponsietoa ja voimaa.Joo,ei kilometrimäärillä oo mitään merkitystä...meikäläisellä kilsoja kertyy sen takia että luistelu komeena päivänä ihan pirun kivaa ja 2-3 tuntia kuluu luistellen kuin siivillä,eli suomennettuna mä nautiskelen luistelusta!!!
En tähtää mihinkään...en ole kiinnostunut rasvanpoltosta...en tähtää voimanhankkimiseen,yksinkertaisesti LUISTELU ON KIVAA...olenko epänormaali??????- reilusti alle 30
ILIMARI kirjoitti:
Joo,ei kilometrimäärillä oo mitään merkitystä...meikäläisellä kilsoja kertyy sen takia että luistelu komeena päivänä ihan pirun kivaa ja 2-3 tuntia kuluu luistellen kuin siivillä,eli suomennettuna mä nautiskelen luistelusta!!!
En tähtää mihinkään...en ole kiinnostunut rasvanpoltosta...en tähtää voimanhankkimiseen,yksinkertaisesti LUISTELU ON KIVAA...olenko epänormaali??????Itse lähden harrastuksissani ja tempauksissani siitä, että asiaan liittyy mielenkiintoa... Eikö sitä vaan voi harrastaa... Toki jos itselleen asettaa tavoitteita, niin kannattaa varmaan kiinnittää edes hiukan huomiota harjoituksiin (tekniikka, voima ym.).
Minulla on suunnitteilla Finlandia -hiihto, Sulkavansoudut ja lisäksi maratooni. Soutamiseen ja hiihtämiseen koen jonkin asteista kiinnostusta, mutta pelkkä juokseminen ei kiinnosta yhtään. Maratooni on kuitenkin suorituksena sen verran mahtava, että sen takia haluan sen tehdä. En tee sitä vielä ensikesän, vaan vasta 2007, koska ensi kesäksi on jo riittävästi asetettu tavoitteita. Pyrin valmistautumaan maratoonin pitämällä yllä hyvää peruskuntoa ja kehittämällä sitä yleisesti vaan liikkumalla (salibandy, rullaluistelu, hiihto ja ensi kesän soudut, harjoituksineen). Lisäksi 2-3 kuukautta ennen on pakko alkaa harjoittelemaan ihan vaan juoksemista, vaikka tosiaan suurta mielenkiintoa ei juoksua kohtaan ole.
Yleisesti harjoittelua rajoittaa perheeni (kaksi lasta ja vaimo), mutta jos pystyisi treenaamaan säännöllisesti kolme kertaa viikossa se olisi varmaan hyvä...
Niin minulla on vain 650 km kasassa (kausi alkoi vasta kesäkuun puoli välissä)
- Tomppa
...Kauheasti kilometrejä. 1200km, mutta meikäläiselle se on jotakin että on saanut pysyvän kuntoilun päästä kiinni, ja vararengas vyötäröllä pienennyt uhkaavasti. Lenkit 1,5-3 tuntia, ja 20-45km. Ja sauvoilla, koska se näkyy auttavan ainakin minulla noihin niska/hartiakipuihin. Mutta minäpäs en olekaan urheilija, vaan kuntoilija.
- jami
Tänä vuona 4150 km.Pari vuotta sitten vähän yli 5000 km.Harjoitukset ovat vähän erilaiset eri viikon päivinä (esim.intervalleja. Pystyn luistelemaan tarvittaessa sauvoillakin yli 30km/h esim. maratonin. Se vaatii nopeat kädet(eli räjähtävää voimaa) ja oikeaa tekniikkaa (tuplapotkukin onnistuu sauvojen kanssa, mutta vaatii tosi kovaa tekniikkaharjoittelua.
- Tom
Hyvät kelithän näyttävät jatkuvat, joten kilometrejä tulee muun urheilun lomassa rullilla vajaat 100km joka viikko lisää. Mutta tässä saldo tähän saakka:
73 lenkkiä, yhteensä 1390 km ja 84 h. Kaloreita on palanut mittarin mukaan yli 50000 kcal, keskisyke 149.
Ensimmäinen lenkki 10.4., silloin oli vielä hiekat tiellä. Pituuttakin lenkillä oli vain vaatimattomat 6km. Viimeisin lenkki eilen, 28 km. Luistelukunto on noussut kesän aikana mukavasti, samoilla sykkeillä esim. 28km lenkin aika on tippunut melkein puoli tuntia!
Luistelen yleensä kolmea eri pituista lenkkiä (20, 28, 42 km), mutta vaihtelua olen hakenut aina Unkarista saakka, jossa luistelimme kaverin kanssa uudella, vielä liikenteelle avaamattomalla moottoritiellä kolme iltalenkkiä. Maisemat olivat upeita, ja asvaltti aivan uskomattoman tasaista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka tekee näitä aloituksia
jotka aina ovat tällaisia.... Nämä on jonkun saman ihmisen käsialaa, joka paukuttaa tänne loputtomasti ketjuja, joissa625836Oot mahtava tyyppi
En tiedä luetko palstaa. Koitan siitä huolimatta. Oot mun mielestä tosi erityinen tyyppi. Nopeesti taisin ihastua. Jot433968Persujen kannatusromahduksen syynä bensan ja kaljan hinnan nostot
Marinin aikaan bensalitra 1,3e ja laatikon Sandelsia sai Lidlistaä 22 eurolla. Nyt hinnat ovat nousseet noin 50 prosent2663666Juhana Vartiainen(ex-sd): Köyhien pitää tehdä jotain elämälleen säilyttääkseen tukensa
Juhana Vartiainen ehdottaa Suomeen ”Tanskan mallia”, jossa sosiaaliturvaa saadakseen pitäisi hakea ensisijaisesti etuuks3013603Persut ja Tall poppy -syndrooma
Persut ovat uhranneet käytännössä koko elämänsä lannistaakseen tai sabotoidakseen yksilöitä, jotka erottuvat joukosta ky53238Miksi tunnustukselliset muslimit saapuvat länteen?
Onko koskaan kysytty, että miksi islamilaisesta maailmasta tuleva tunnustuksellinen muslimi tarvitsisi turvapaikkaa väär3572856Sofia servasi Pikku-Villen suvereenisti
– Ihanko tosissaan tuleva sosiaali- ja terveysministeri hyökkää oppositiopuolueen puheenjohtajaa vastaan siksi, että täm382410Rydmanin nousu sote-ministeriksi on kauttaaltaan irvokas
Mutta samalla se oli ainut todennäköinen lopputulema. Se myös alleviivaa sitä, mistä tällä hallituksella ja aivan erityi3462123Miksi vihereät ja vasemmisto haluavat tuhota tämän maan?
He halusivat, että kannabis tulisi lailliseksi? - eikö kylliksi nuoria tuhota jo nyt huumeilla? - kannabis tuhosi minun942084En ymmärrä näitä SDP:n ja muun vasemmiston kannattajia
Eivätkö ihmiset tiedä, että Suomen ongelmat johtuvat vasemmistolaisesta yhteiskuntamallista? Suomessa on ollut vasemmis1541891