PITKÄ nainen ja korkokengät = ?

pitkä nainen

Olen pitkä nuori nainen (19v) ja pituutta 183 cm, haluaisin kamalsti käyttää korkokenkiä, mutta jotenkaan en vain kykene pituuteni takia. Kadehdin 170 senttisiä ihmisiä jotka voivat käyttää 10 sentin korkoja näyttämällä upeilta, muttei kuitenkaan liian pitkiltä.

Onko kellään muulla samanlaista ongelmaa?
En tunne itseäni naiseksi kun aina tulee tallustettua lättäpohjaisissa kengissä...

91

18924

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Too tall

      Sama vika mullakin. Olen 179cm ja ei voi käyttää korkoja oikein lainkaan. Joskus sattuu kyllä löytämään kauniita 3-4cm korollisia kenkiä, jotka on sitten pakko ostaa. Silti pituutta tulee lisää liikaa. Ei maha mitään!

      • pitkä nainen

        sinuna kyllä käyttäisin jopa viiden sentin korkoja, sinusta tulee suurinpiirtein minun pituiseni ne jalassa.


      • pitkä nainen

        oletko huomannut että jos kengissäsi on vähänkin korkoa, niin alat painua kasaan? minä ainakin teen niin ja yritän saada mahdollisimman paljon senttejä pois. se tulee niin vaistomaisesti koska pelkää näyttävänsä typerältä niin pitkänä :(


      • Too Tall
        pitkä nainen kirjoitti:

        oletko huomannut että jos kengissäsi on vähänkin korkoa, niin alat painua kasaan? minä ainakin teen niin ja yritän saada mahdollisimman paljon senttejä pois. se tulee niin vaistomaisesti koska pelkää näyttävänsä typerältä niin pitkänä :(

        Jos käytän korkoa en kyllä mene kasaan. Korot nostavat ryhtiä. Korot jalassa ja selkä köyryssä on aika kamalan näköistä.


      • pikkuinen leidi

        Voi harmi onneksi oon vain 153 cm


      • Siilisutjakkanainen
        pitkä nainen kirjoitti:

        oletko huomannut että jos kengissäsi on vähänkin korkoa, niin alat painua kasaan? minä ainakin teen niin ja yritän saada mahdollisimman paljon senttejä pois. se tulee niin vaistomaisesti koska pelkää näyttävänsä typerältä niin pitkänä :(

        Sittenhän on luultavasti parempi ettet käytä korkoja. Jos jotenkin vaistomaisesti häpeät pituuttasi, etkä "kanna" itseäsi sen pituisena kuin mitä olet, on ehkä parempi että kuljet matalakantaisilla kengillä. Kauneutta on itsevarmuus, ei kauneus tule siitä että käyttää kauniita asioita. vinkkinä: osta matalakantaiset, mutta kipisevät kengät: siitä tulee ihmeesti naisellinen olo, ilman että tarvitsee olla korkealla yläilmoissa :)


    • toinen pitkä nainen

      Olen 26v. ja myös 183cm...En voi sietää matalakorkoisia kenkiä! Mulla on aina kengät, joissa jopa melko korkea korko. Mua pituuteni ei ole koskaan häirinnyt, paitsi en voi sietää jos lyhyemmät miehet yrittävät "lähestyä" tietyssä mielessä. Rohkeasti vain korkoa jalkaan ja ole ylpeä pituudestasi, mä en ole koskaan toivonut olevani senttiäkään lyhyempi!

      • 180+

        myös yksi 180 kohtalotoveri. Toisin kuin sä, mä en voisi kuvitellakaan pitäväni korkokenkiä ja olen myös aina toivonut olevani paljon lyhyempi. Rakastan korkokenkiä ja olisin varmasti todellinen kenkäfriikki, jos vain olisin lyhempi. Kengännumeroni ei sinällään ole iso =41 ja 42, mutta tämänkäänkokoiset kengät harvoin ovat kauniita, kenkien sirous katoaa kun numero kasvaa. Harmi.


      • toinen pitkä nainen...
        180+ kirjoitti:

        myös yksi 180 kohtalotoveri. Toisin kuin sä, mä en voisi kuvitellakaan pitäväni korkokenkiä ja olen myös aina toivonut olevani paljon lyhyempi. Rakastan korkokenkiä ja olisin varmasti todellinen kenkäfriikki, jos vain olisin lyhempi. Kengännumeroni ei sinällään ole iso =41 ja 42, mutta tämänkäänkokoiset kengät harvoin ovat kauniita, kenkien sirous katoaa kun numero kasvaa. Harmi.

        Mulla toi kenkäasia onkin hieman pulmallisempi suuren koon vuoksi, mut ihan vinkkinä vain: Jos matkustelet Tukholman puolelle, kannattaa tsekata "KingSize Skor"...aivan uskomattomia löytöjä Suomen "lapiohin" ;) verrattuna..


      • Kenkäkaheli
        180+ kirjoitti:

        myös yksi 180 kohtalotoveri. Toisin kuin sä, mä en voisi kuvitellakaan pitäväni korkokenkiä ja olen myös aina toivonut olevani paljon lyhyempi. Rakastan korkokenkiä ja olisin varmasti todellinen kenkäfriikki, jos vain olisin lyhempi. Kengännumeroni ei sinällään ole iso =41 ja 42, mutta tämänkäänkokoiset kengät harvoin ovat kauniita, kenkien sirous katoaa kun numero kasvaa. Harmi.

        Minulla sama ongelma... 180 senttiä pitkä ja kengän koko 42. Rakastan kauniita kenkiä ja käyttäisin korkokenkiä, jos vain löytyisi omaa kokoa... Eikä minua ole koskaan häirinnyt pituuteni, joskus vähän kun joutuu puhumaan kaikille naisille alaspäin, mutta ei muuten.


      • koristekorot
        toinen pitkä nainen... kirjoitti:

        Mulla toi kenkäasia onkin hieman pulmallisempi suuren koon vuoksi, mut ihan vinkkinä vain: Jos matkustelet Tukholman puolelle, kannattaa tsekata "KingSize Skor"...aivan uskomattomia löytöjä Suomen "lapiohin" ;) verrattuna..

        Hei Likat, käykää katsomassa www.heavenonheels.fi .Mieheni osti minulle yllätyksenä koristekorot korkokengiin ja ne antavat kyllä kivan säväytyksen. Mukava joskus vähän näyttää erilaiselta ja niillä on helpompi kävellä vähän "aistikkaammin" .


      • k
        180+ kirjoitti:

        myös yksi 180 kohtalotoveri. Toisin kuin sä, mä en voisi kuvitellakaan pitäväni korkokenkiä ja olen myös aina toivonut olevani paljon lyhyempi. Rakastan korkokenkiä ja olisin varmasti todellinen kenkäfriikki, jos vain olisin lyhempi. Kengännumeroni ei sinällään ole iso =41 ja 42, mutta tämänkäänkokoiset kengät harvoin ovat kauniita, kenkien sirous katoaa kun numero kasvaa. Harmi.

        Oon 179cm pitkä. Kengän koko 43. Lohjalla, Nummelassa ja karkkilassa on Keskus-Kenkä. Hyvä valikoima naisten kenkiä 46 asti. Ja netissä andypola.fi. pitkien etsintöjen jälkeen löysin nämä. Tos jälkimmäisessä tulee n. 300 kenkäparii jos hakuun laittaa esim korkkarei 43 kokoo. normaalihintasii


    • lyhyempi

      olen, 178 senttiä - milliäkään en antaisi pois, alle 5 sentin korot on vain lenkkareissa ja selkä pidetään ihan yhtä suorana kuin teidänkin ikäisinä...20 vuotta sitten!

    • avviso

      Ryhti on oleellisin.

      Itse olen vain 178 cm pitkä ja vähän kaino käyttämään korkoja. Tänä kesänä ostin juuri vaihteeksi noin viiden sentin korkuiset kauniit kengät ja olen nauttinut niiden käyttämisestä.

      Ongelma ei ole ryhti, eivätkä kengät, vaan imbesillit ja onnettomat miehet, jotka kysyvät melkein ensimmäisenä kysymyksenään: "... ja kuinkas pitkä oletkaan...?" Mutta miehet, joiden itsetunto ei kestä senttejä, voi rauhassa lempata... heistä ei olisi ollut mitään iloa kuitenkaan.

      • "kuski"

        Kokeilkaas joskus tuo sanoa miehelle joka pituutta ihmettelee suoraan.
        On meinaan itse tunnolle käyvää jos nainen suoraan sanoo, että mies ei ole kelvollinen.
        Saattaa lopettaa kokonaan moisten kommenttien jakamisen, mutta saattaa myös möläyttää jotain tyhmää takaisin pituudestanne, siihen pitää vaan varautua mutta ei jatkamalla vaan olemalla noteeraamatta.

        Pitkät naiset on aina kauniita, etenkin korkojen kanssa :)

        Jessica Rabbit on muuten kuulemma yli 195 cm ja sääret on 114 cm. Nykyään Jessica ei enää ole maailman kauniinpien naisten listalla, mutta suurin osa listalla olijoista on pitkiä ja käyttää korkokenkiä.


    • N19*

      Olen myös 19 vuotta ja pitkä, 180cm ja sama ongelma! Joskus käytin n 5cm:n ( se on max )korkoja mutta saan LIIKAA huomiota jo muutenkin ja inhoan sitä, lapsesta vaariin kysellään pituuttani tai kommentoidaan tai tuijotetaan päästä varpaisiin...=/

      Ja olen lisäksi todella hoikka, (n 54kg enkä saa millään painoa lisää)ja minulla on suhteettoman(?) pitkät jalat. Näytän siis korkkareilla aivan hassulta kun on ihan tikut ja pitkät ne koivet. Haaroista alas maahan mitattuna jalkojen pituus n 90cm. eli puolet pituudestani on jalkoja, onko se normaalia? Kohtalotoveria?
      Ja tietystikin kaikki housut ovat liian lyhyitä ( lukuunottamatta paria hassua mallia Zarassa )...
      Olenkin ruvennut käyttämään hameita, mutta sitten kommentoidaan pitkistä sääristä...

      Olen kateellinen kanssa lyhyemmille, ja juuri 165-170senttiselle kaverillekin esim. Näyttävät jotenkin enemmän normaaleilta ja naiselta pienemmät... Mutta minkäs teet.

      • pitkä nainen

        N19* : tiedän tunteen kun kaikki kyselevät ja päivittelevät pituutta, sukulaisia myöten. vihaan kaikenlaisia sukujuhlia kun jotkut mummot saattavat päästää suustaan sellaisia sammakoita että niistä pahoittaa mielensä vähäksi aikaa.

        se on kamalinta kun joutuu kaikkien tuijotuksen alaiseksi. "kuinkas pitkä sä oikein olet?" on todella raivostuttava kommentti. tai esimerkiksi "älä nyt enää kasva herranjumala", aivan kun itse väkipakolla kasvattaisin itseäni pitkäksi.
        minulle on myös erittäin arka paikka jos joku sukulainen kysyy olenko pidempi kuin isäni (191cm, näyttää lyhyemmältä vähän läsähtäneen ryhtinsä takia).

        pakko kai tämä on kestää ja kulkea pää pystyssä.


      • pitkä nainen

        N19*, minulla on suurinpiirtein samanpituiset jalat kuin sinulla, joten älä stressaa, et ole ainoa :) itse olen löytänyt sopivia housuja jc-liikkeistä ja z.i.p.:stä.

        painoni liikkuu myös samalla alueella kun sinun, itse painan 52 kg. eli aikamoinen tikkujalka olen minäkin :D


      • N19*
        pitkä nainen kirjoitti:

        N19*, minulla on suurinpiirtein samanpituiset jalat kuin sinulla, joten älä stressaa, et ole ainoa :) itse olen löytänyt sopivia housuja jc-liikkeistä ja z.i.p.:stä.

        painoni liikkuu myös samalla alueella kun sinun, itse painan 52 kg. eli aikamoinen tikkujalka olen minäkin :D

        Aika hauska juttu, ollaan melkein samanlaisia :)
        Mäkin näköjään painan 52 kg kun kävin puntarilla, tosin oon läski suhun verrattuna kun oon 3 cm lyhyempi :D
        Onko sulla muuten vaikeuksia löytää kenkiä?
        Itsellä onneksi kengänkoko on yleensä 41, joissan malleissa 42, joten kaupoista saa, vaik ei ihan kaikista...

        p. s mistä päin suomea muuten olet?


      • N19*
        pitkä nainen kirjoitti:

        N19*, minulla on suurinpiirtein samanpituiset jalat kuin sinulla, joten älä stressaa, et ole ainoa :) itse olen löytänyt sopivia housuja jc-liikkeistä ja z.i.p.:stä.

        painoni liikkuu myös samalla alueella kun sinun, itse painan 52 kg. eli aikamoinen tikkujalka olen minäkin :D

        saman ikäisiäkin :)


      • Zara

        Jos haluat lihaa luitten päälle, kokeilehan liikuntaa. Esimerkiksi pitkien matkojen kävely, soutaminen, painojen nostelu ja uiminen saa aikaiseksi oikeita lihaksia, jotka näyttävät paremmilta kuin rasva. Sinun painoisena kannattaisi syödä terveellisesti ja ravitsevaa ruokaa. Olen nyt lähemmäs 30, mutta sinun iässäsi kärsin samasta ongelmasta.


      • Nimetön
        pitkä nainen kirjoitti:

        N19* : tiedän tunteen kun kaikki kyselevät ja päivittelevät pituutta, sukulaisia myöten. vihaan kaikenlaisia sukujuhlia kun jotkut mummot saattavat päästää suustaan sellaisia sammakoita että niistä pahoittaa mielensä vähäksi aikaa.

        se on kamalinta kun joutuu kaikkien tuijotuksen alaiseksi. "kuinkas pitkä sä oikein olet?" on todella raivostuttava kommentti. tai esimerkiksi "älä nyt enää kasva herranjumala", aivan kun itse väkipakolla kasvattaisin itseäni pitkäksi.
        minulle on myös erittäin arka paikka jos joku sukulainen kysyy olenko pidempi kuin isäni (191cm, näyttää lyhyemmältä vähän läsähtäneen ryhtinsä takia).

        pakko kai tämä on kestää ja kulkea pää pystyssä.

        Mullekin mummut huomautteli sukujuhlissa pituudesta ja nuorempana koin sen tosi ikäväksi. Sitten keksin kommentoida seuraavalla tavalla(vähän ilkeää) ja mummut ymmärsivät pitää suunsa kiinni seuraavalla kerralla.
        - voi kauhistus, kuinka pitkä sinä oikein olet?
        - (hymyillen) 180cm. Eikös olekin hyvä pituus? Mutta hei, mummulle on tainnut kertyä sitten viime näkemän vähän kiloja. Kuinkas paljon sitä nykyään painetaan?


      • keskimittaista pidempi

        no noi teidän luettelemat pituudet on viel kevytsarjalaisia. ystäväni on pituudeltaan 187cm. itkekää sitä. ikinä hän ei ole murehtinut pituuttaan, hän herättää baarissa varsin paljon huomioita ja joskus hieman harmittaa kun miehet tuijottavat aluksi vain ulkonäköä (=pituutta)..esim. jos pokailemme samaa miestä (yleensä tietämättämme) niin mies valitsee lähes poikkeuksetta pitkän ystäväni. toisaalta ymmärrän tilanteen ja olen iloinen hänen puolestaan, onhan minulle riittämiin näitä pätkiä miehiä juttuseurana :) hänellä taas on hyvänä iltana vain kaksi tarpeeksi pitkää miestä tanssikaveriksi, korkojen kanssa ei taitaisi löytyä ainuttakaan. ikinä ei ole tappelua tms tullut tuon vuoksi, enkä ole jaksanut murehtia asiaa. pitkät nyt vain erottuvat massasta hyvin. itsekään et kyllä kovin paljon jää jälkeen, pituutta tosin vain 170cm (aina teini-ikäisenä haaveilin 175..sweet valley high-tyttöjen takia ;) ) mutta nykyisin olen ihan tyytyväinen, 8cm korolla varustetut popot jalkaan ja menoksi, kyllä sillä persoonallisuudella loppujen lopuksi ne miehet pidetäänkin!! :D


      • kai se on niin
        pitkä nainen kirjoitti:

        N19* : tiedän tunteen kun kaikki kyselevät ja päivittelevät pituutta, sukulaisia myöten. vihaan kaikenlaisia sukujuhlia kun jotkut mummot saattavat päästää suustaan sellaisia sammakoita että niistä pahoittaa mielensä vähäksi aikaa.

        se on kamalinta kun joutuu kaikkien tuijotuksen alaiseksi. "kuinkas pitkä sä oikein olet?" on todella raivostuttava kommentti. tai esimerkiksi "älä nyt enää kasva herranjumala", aivan kun itse väkipakolla kasvattaisin itseäni pitkäksi.
        minulle on myös erittäin arka paikka jos joku sukulainen kysyy olenko pidempi kuin isäni (191cm, näyttää lyhyemmältä vähän läsähtäneen ryhtinsä takia).

        pakko kai tämä on kestää ja kulkea pää pystyssä.

        kai se on niin että jotain mitä itellään ei ole niin sitä sitten halutaan eikä olla tyytyväisiä siihen mitä on.
        no, ei tietenkään kaikilla näin. aina sitä on johonkin (toivottavasti nyt kaikki johonkin tyytyväisiä itsessään) tyytyväinen mutta jotain haluaa muuttaa..
        itse olen lyhyt, eksyin vain lukemaan näitä viestejä. ihailen kyllä pitkiä naisia, toisaalta lyhyt on suloista. riippuu kai vähän ihmisestä ja kropasta.
        minusta pitkä nainen vaikuttaa kypsältä ja elegantilta, vaikuttaahan tuo pukeutuminen ja muu siihen minkä vaikutuksen itsestään antaa mutta kypsältä ainakin.en ainakaan ole nähnyt niin "romuluista" naista että tekisi jonkun muun vaikutelman, miehekkään, tai että näyttäisi muuten vaan liian isolta.
        toiset saattavat katsoa teitä nyrpeästi mutta toiset ihailevat, näin se kai on, kaikkia ei aina voi miellyttää...


      • Mies 173

        Pitkät naiset (ja pitkäsääriset) ovat upeita, usko itseesi.Älä välitä jos joku "hukkapätkämies" arvostelee tms. alemmuuskompleksissaan,siitä vaan korkkareita sovittelemaan!


    • mii

      Olen vasta 13 ja kärsin pituudestani. Olen 177cm enkä viitsi siksi juurikaan viitsi käyttää korkkareita. Haluaisin mielelläni käyttää tavallisestikin kenkiä, joissa olisi korkoa, mutta pituuteni vuoksi minulle huomautellaan muutenkin tarpeeksi.
      Olen kuitenkin vahvasti sitä mieltä, että jos haluaa voi käyttää vaikka 10 sentin korkoja, jos huvittaa. Jos huomautteluja tulee, olen oppinut ottamaan asian oikein. Ei kannata ajatella olevansa friikki, vaan normaali siinä missä muutkin. Pitkä on pitkä, asian voi ottaa niinkin.

      • mallit

        Moikka ! oletko harkinnut mallin uraa? Voi kuulkaapa kaikki, maksaisin mitä tahansa ja tekisin kaikkeni jos saisin 171 cm vartaloon lisää pituutta unelma olisi 178cm !
        ja siihen 20 cm korot jalkaan ja milanoon ! PITKÄSET HEI malin urale vaan ! :)


      • Aika yleistä
        mallit kirjoitti:

        Moikka ! oletko harkinnut mallin uraa? Voi kuulkaapa kaikki, maksaisin mitä tahansa ja tekisin kaikkeni jos saisin 171 cm vartaloon lisää pituutta unelma olisi 178cm !
        ja siihen 20 cm korot jalkaan ja milanoon ! PITKÄSET HEI malin urale vaan ! :)

        Taitaa tuo tyttö jolle vastasit ajatella nykyisin 20 vuotiaana ihan muita asioita. Noinkin lyhyt nainen (177 cm) ei oikein kelpaa malliksi, pituutta pitää olla jokunen sentti lisää, mutta ehkäpä seitsemässä vuodessa tuli lisää.

        Mistä löydät 20 cm korot (ilman platform-pohjia) ja vieläpä pystyt kävelemään niillä.

        Minä olen jo vuosikymmeniä sitten ohittanut malli-iän mutta tuo haaveilemasi pituus on minulle arkipäivää ja esimerkiksi työtoverini on saman mittaisia joten ei niin erityisen suuri pituus naiselle nykyisin.


    • naiset korkokengissä

      on upeita upea näky.Käyttäkää niitä vaan aina kun viitsitte.Todella ilo silmälle.

      terveisin pitkä mies..

    • 185

      Itse olen 26 v. ja pituutta kertynyt huimat 185 cm. Nuorempana en kehdannut käyttää ollenkaan korkoja, mutta nykyään monissa kengissäni on 5-7 cm korko. Ihana poikaystäväni (192 cm) on minun mieleni korkokenkien suhteen rohkaissut sanomalla, että turhaa minä muista välitän vaan totta kai voin käyttää juuri sellaisia kenkiä, joista pidän. Ihan tottahan se on, mutta kun pienestä asti on ollut koulukiusattu jne niin kynnys vielä koroilla lisätä pituutta oli kova. Vaikka olen nykyään paljon itsevarmempi kuin nuorempana niin varmaan koskaan en täysin totu siihen, että joka paikassa vahdataan tai siihen, että ihmiset ottavat asiakseen kysellä pituuttani tai huomautella siitä. Onneksi pitkän on sentään nykyään helpompi löytää vaatteita kuin ennen.

    • kateellinen

      Voi hyvä luoja!!!!Mä oon niiiiiiin kateellinen teille ku oletta niin pitkiä!!!
      Itse olen 173cm ja aina korkokengät jalassa koska pitempänä olen jostainsyystä paljon itsevarmempi ja tunnen oloni paljon naisellisemmaks pitkänä!
      Suorastaan palvon siskoani joka on lähes 180cm ja käyttää kuitenkin huimia korkoja...se on niin upea näky!!!!

      Ostakaa hyvät ihmiset korkkareita ja ei muut ku jalkaan!Ne on luultavasti niit kateellisia tyyppejä jotka kyttää ja kyräilee pituuttanne!
      Olkaa ylväästi pitkiä,ryhdikkäitä naisia pitkine jalkoineen ja korostakaa niit kengillä viel!!!

      Itse olen jo 26v. joten toiveet pituuden kasvusta olen saanut hylätä jo kauan kauan sitten...:( Mut luojankiitos että saan niil koroilla varteeni kaivattua pituutta :)

      • joops!

        Mä oon aina luullut olevani super pitkä (170), johtun kai siitä että kaikki kaverit on niin lyhyitä. Kortko kengät on jääny kaappiin, koska pidän itteeni ihan liian pitkänä ne jalassa. Nyt tosin taidan alkaa käyttään niitä, sano muut mitä tahansa :)


    • Näin on

      tottakai voit käyttää korkokenkiä :) Kaikki ihmiset on saman arvoisia olkoon pitkiä taikka pätkiä!

      • Säämiskä

        Ei saa antaa lyhyiden tai ylipäätään massakokoisten yrittää alistaa pitkää.Ryhdistäydy myös sukkasillasi!Ryhti on tärkeintä!!!Kehitä itsetuntoasi,ole mieluummin ylpeä, kuin nurkkaan vetäytyvä ja hiljainen .Ne jotka kyselevät aina pituuttasi on moukkia.Olen usein ollut tilanteessa jossa iso naisporukka alkaa keskustella omasta pituudestaan.Olen sittenilmoittanut olevani esim190cm .Siinäpä sitten matalampijalkaisten ääni hiljenee hetkeksi.Todellisuudessa olen 182cm mutta aina menee läpi vaikka 2m.Ei haittaa,olen heidän yläpuolella joka asiassa ja siitä tyytyväinen.Olen saanut itsetuntoni kuntoon tuntemalla vanhemman, tosi pitkän ja aina näyttävästi väreihin sekä korkeisiin tai mataliin kenkiin no 42 pukeutuvan ent. malli naisystävän.Hän erottuu joka paikassa edukseen ja monet ottavat hänestä mallia kuten itsekin.Hän ei vetäydy missään tilanteessa sivuun häpeämään itseään.Kaikki myös lähestyvät tätä mukavaa ihmistä vaikka olisivat kuinka lyhyeksi itsensä tuntevia.Siis se itsetunto kuntoon ryhdin lisäksi.Näe vähän vaivaa ollaksesi näyttävä myös ilmän stilettipiikkarikorkkareita.En käyttäisi sellaisia vaikka olisin 160cm.


    • vihaan pituuttani

      Tuli tuosta vaan mieleen, että miten seisotte mittauksessa? Onko ryhtinne normaali, suora vai venytättekö itsenne mahdollisimman pitkäksi? Koska itselläni pituus ainakin vaihtelee, jos venytän, venyn useimmiten 178-179 senttiin ja jos taas olen normaalisti suorassa niin jään 175-177 senttiseksi.

      Onko normaalia, että toisina päivinä on pidempi? En ainakaan usko enää kasvaneeni, mutta tänään ylsin jopa 180 senttiin, ehkä vähän yli venyttäessäni, vai onko kyse vain siitä, että lihakseni ovat venyneet "harjoittelun" ansiosta?

      • 175 centtiä

        oon 175 centtiä ja se on musta aivan liikaa. oon pidempi kun kaikki muut kaverit.
        ihastun aina lyhyempiin poikiin ja ne ei vuorostaan sit muhun ku oon paljon pidempi. minkäs teet ? perkele. tiedättekö että mitkä vaatteet sais näyttää lyhyemmältä? oon huomannu et näytän pidemmältä jos pidän lyhyttä paitaa ja farkkuja. löysät vaatteet saa näyttää ainaki lyhyemmältä :DD käytän melkeen löysiä vaatteita joka pvä mikä on typerää.


      • 175cm minäkin
        175 centtiä kirjoitti:

        oon 175 centtiä ja se on musta aivan liikaa. oon pidempi kun kaikki muut kaverit.
        ihastun aina lyhyempiin poikiin ja ne ei vuorostaan sit muhun ku oon paljon pidempi. minkäs teet ? perkele. tiedättekö että mitkä vaatteet sais näyttää lyhyemmältä? oon huomannu et näytän pidemmältä jos pidän lyhyttä paitaa ja farkkuja. löysät vaatteet saa näyttää ainaki lyhyemmältä :DD käytän melkeen löysiä vaatteita joka pvä mikä on typerää.

        Olen itse ainakin huomannut, että hieman polven alapuolelle loppuvat saappaat lyhentävät jalkoja. Myös pitkät, mutta ei kuitenkaan jätti-isot hupparit, takit, t-paidat saavat näyttämään lyhyemmältä.


      • :((
        175cm minäkin kirjoitti:

        Olen itse ainakin huomannut, että hieman polven alapuolelle loppuvat saappaat lyhentävät jalkoja. Myös pitkät, mutta ei kuitenkaan jätti-isot hupparit, takit, t-paidat saavat näyttämään lyhyemmältä.

        oletko mielestäsi liian pitkä?


      • itsekin 175cm
        :(( kirjoitti:

        oletko mielestäsi liian pitkä?

        rehellisesti sanottuna olisin mielelläni lyhyempi, mutta olen ihan tyytyväinen pituuteeni. Sitäpaitsi 175 on vielä ihan normaali pituus, joka ei juurikaan erotu massasta. Jos olisin lähempänä 185 olisin luultavasti aika vihainen pituuteeni.


      • Kontrastia;P
        175 centtiä kirjoitti:

        oon 175 centtiä ja se on musta aivan liikaa. oon pidempi kun kaikki muut kaverit.
        ihastun aina lyhyempiin poikiin ja ne ei vuorostaan sit muhun ku oon paljon pidempi. minkäs teet ? perkele. tiedättekö että mitkä vaatteet sais näyttää lyhyemmältä? oon huomannu et näytän pidemmältä jos pidän lyhyttä paitaa ja farkkuja. löysät vaatteet saa näyttää ainaki lyhyemmältä :DD käytän melkeen löysiä vaatteita joka pvä mikä on typerää.

        En tiiä tosta, mutta sen oon huomannu et musta hoikentaa, pitää sitä ylä- tai alaosassa, itselläni toimii se kun pidän mustia yläosia vaaleiden farkkujen tai hameiden kanssa. Antaa nimitäin kivaa kontrastia ja muodotkin tulevat esille enemmän :DD kannattaa kokeilla!


      • Makukysymys
        Kontrastia;P kirjoitti:

        En tiiä tosta, mutta sen oon huomannu et musta hoikentaa, pitää sitä ylä- tai alaosassa, itselläni toimii se kun pidän mustia yläosia vaaleiden farkkujen tai hameiden kanssa. Antaa nimitäin kivaa kontrastia ja muodotkin tulevat esille enemmän :DD kannattaa kokeilla!

        Näinhän sanotaan että musta hoikentaisi. Mutta minun mielestäni musta vaatetus ison ihmisen päällä tekee olemuksesta raskaanoloisen.

        En voi käyttää mustia yläosia koska värianalyysinkin mukaan kasvojeni lähellä ei voi käyttää mustaa väriä (tekee sairaan kalpeaksi).


    • Tyttö...

      En tiedä lukeeko kukaan näitä vanhoja ketjuja. Mutta ite olen 181cm pitkä nuori nainen. Mua ärsyttää suunnattomasti ihmisten typeryys. Miksi multa täytyy kysellä mun pituutta, en mäkään kysy et ohhoh oleppa sä lihava,mitäs sä painat? Mitä se kenellekkään kuuluu olenko 181cm tai 2m. Hohhoijjaa,ihmiset ei vaan tajuu tyhmyyttään et ne loukkaa omilla tyhmillä kommenteillaan ja kysymyksillään. Mua on kans kiusattu pituuteni takia koko yläaste,millo haukuttii kirahviksi ja koska lipputangoksi..vaikka yläasteesta on jo aikaa ni vieläki ne kommentit satuttaa ja itsetuntoni on todella surkee. Mun isä on 180cm ja äiti 169cm ja kummakki siskot 170cm,et tiedä häntä keneltä olen tän periny,isukilta varmaan=D

      • ....

        Itse olen vain 178 cm, paras kaverini yläasteella oli 185 cm, enkä tuntenut itseäni koskaan pitkäksi, tuskin hänkään hirveästi kärsi pituudestaan.
        Olen omaa isääni 6 cm pidempi ja äitiä 8 cm, pikkuveli on vielä 2,5 cm minua pidempi. Puolisoni on saman mittainen kuin pikkuveljeni ja oma esikoiseni on jo mittaiseni, vaikka on vielä yläasteella.
        Olen aina kulkenut suoraselkäisenä, ikään kuin haluaisin olla vielä pidempi kuin mitä olen. Nykyään ostan korkokenkiäkin useammin kuin ballerinoja.

        Ollaan ylpeitä pituudestamme ja kuljetaan suoraryhtisinä, puolisokin löytää meidät helposti ruokakaupan hedelmäosastolta, kun erotumme toisista.


      • 180cm
        .... kirjoitti:

        Itse olen vain 178 cm, paras kaverini yläasteella oli 185 cm, enkä tuntenut itseäni koskaan pitkäksi, tuskin hänkään hirveästi kärsi pituudestaan.
        Olen omaa isääni 6 cm pidempi ja äitiä 8 cm, pikkuveli on vielä 2,5 cm minua pidempi. Puolisoni on saman mittainen kuin pikkuveljeni ja oma esikoiseni on jo mittaiseni, vaikka on vielä yläasteella.
        Olen aina kulkenut suoraselkäisenä, ikään kuin haluaisin olla vielä pidempi kuin mitä olen. Nykyään ostan korkokenkiäkin useammin kuin ballerinoja.

        Ollaan ylpeitä pituudestamme ja kuljetaan suoraryhtisinä, puolisokin löytää meidät helposti ruokakaupan hedelmäosastolta, kun erotumme toisista.

        Yleensä nämä huomauttelijat on niitä,jotka on pari senttiä lyhkäsempiä. Mulla on ystävä joka on vähän päälle 160cm ja hän sanoi ettei koskaan ole kiinnittäny mun pituuteen sen enempää huomiota. On kiva saada positiivista palautetta,esim.töissä moni kehuu että olen kaunis ja pitkä,mutta sitten yhden tollon huomautus saa kaikki positiiviset kommentit unohtumaan. Kaikista inhottavimpia on kauhistelut et kuinka pitkä sä oikee olet? Olkoo tollasella kommentilla sit positiivinen tarkotus tai ei ni siitä jää paha mieli. Jos haluaa kehua,ni kehuis sitte niin, että siitä jäis hyvä mieli molemmille. Pari päivää sitte huomautti yks "mies" mulle mun pituudesta ja hän itte oli reilusti alta 170cm. Täytyy kans varmaa seuraavalle kommentoivalle lyödä luu kurkkuun ja töksäyttää kans yhtä pahasti.


      • pitkäkö
        180cm kirjoitti:

        Yleensä nämä huomauttelijat on niitä,jotka on pari senttiä lyhkäsempiä. Mulla on ystävä joka on vähän päälle 160cm ja hän sanoi ettei koskaan ole kiinnittäny mun pituuteen sen enempää huomiota. On kiva saada positiivista palautetta,esim.töissä moni kehuu että olen kaunis ja pitkä,mutta sitten yhden tollon huomautus saa kaikki positiiviset kommentit unohtumaan. Kaikista inhottavimpia on kauhistelut et kuinka pitkä sä oikee olet? Olkoo tollasella kommentilla sit positiivinen tarkotus tai ei ni siitä jää paha mieli. Jos haluaa kehua,ni kehuis sitte niin, että siitä jäis hyvä mieli molemmille. Pari päivää sitte huomautti yks "mies" mulle mun pituudesta ja hän itte oli reilusti alta 170cm. Täytyy kans varmaa seuraavalle kommentoivalle lyödä luu kurkkuun ja töksäyttää kans yhtä pahasti.

        Itse olen 173 cm pitkä ja aina pitänyt itseäni aivan liian pitkänä. Nyt vähän enemmän olen jo sinut itseni kanssa kun ihmiset alkaa olla suurinpirtein saman pituisia jotkut pari senttiä pidemiäkin, mutta eivät ole itse tajuneet sitä koska kulkevat kyyrymmässä kuin minä. korkokenkiä en ole koskaan suostunut jalkoihin laittamaan pituuteni ja luonteeni takia. Olen aika villin puoleinen, tykkään pomppia ja tanssahdella PALJON ja mielellään puyissakin kiipeilen sillon tällöin ja korko kengät jalassa kävely näyttää pingviinimäiseltä. Nyt vanhemmat ostivat minulle aivan ihanat kengät yliopppilasjuhliini aainut ongelma on että kengissä on 5 cm korot. korot ovat tarpeeksi leveät joten kävely onnistuu, mutta arvelluttaa tuleeko minusta "liian pitkä" nuo jalassa :/ Ihailen suuresti naisia jotka usklatavat korkokenkiä käyttämään pituudestaan huolimatta. Mutta itseäni ärsyttää kaikki sukulaisten kommentit "oletpas sinä pitkä"
        Onneksi serkkuni on nyt pidemmäksi kasvanut ja saan hänen äidiltään kuulla oletpas sinä lyhyt kommentteja vaihteeksi :D
        Mutta uskaltaisikohan sitä alkaa korkokenkiä käyttämään?


      • korkokengillä
        pitkäkö kirjoitti:

        Itse olen 173 cm pitkä ja aina pitänyt itseäni aivan liian pitkänä. Nyt vähän enemmän olen jo sinut itseni kanssa kun ihmiset alkaa olla suurinpirtein saman pituisia jotkut pari senttiä pidemiäkin, mutta eivät ole itse tajuneet sitä koska kulkevat kyyrymmässä kuin minä. korkokenkiä en ole koskaan suostunut jalkoihin laittamaan pituuteni ja luonteeni takia. Olen aika villin puoleinen, tykkään pomppia ja tanssahdella PALJON ja mielellään puyissakin kiipeilen sillon tällöin ja korko kengät jalassa kävely näyttää pingviinimäiseltä. Nyt vanhemmat ostivat minulle aivan ihanat kengät yliopppilasjuhliini aainut ongelma on että kengissä on 5 cm korot. korot ovat tarpeeksi leveät joten kävely onnistuu, mutta arvelluttaa tuleeko minusta "liian pitkä" nuo jalassa :/ Ihailen suuresti naisia jotka usklatavat korkokenkiä käyttämään pituudestaan huolimatta. Mutta itseäni ärsyttää kaikki sukulaisten kommentit "oletpas sinä pitkä"
        Onneksi serkkuni on nyt pidemmäksi kasvanut ja saan hänen äidiltään kuulla oletpas sinä lyhyt kommentteja vaihteeksi :D
        Mutta uskaltaisikohan sitä alkaa korkokenkiä käyttämään?

        Minä olen sukkasillani yhtä pitkä kuin sinä olisin noilla korkokengilläsi. 5 cm korot ovat juuri sopivan juhlavat, mutta vielä hyvin kävelyyn soveltuvat. Itsekin käytän päivittäin korkokenkiä, en kylläkään arkikäytössä kovin korkeita. Aika harvoin kukaan huomauttelee pituudestani ja olen huomannut että viime aikoina on entistä enemmän minuakin pidempiä naisia. Ole ylpeä pituudestasi!


      • Mrs Cupcake
        korkokengillä kirjoitti:

        Minä olen sukkasillani yhtä pitkä kuin sinä olisin noilla korkokengilläsi. 5 cm korot ovat juuri sopivan juhlavat, mutta vielä hyvin kävelyyn soveltuvat. Itsekin käytän päivittäin korkokenkiä, en kylläkään arkikäytössä kovin korkeita. Aika harvoin kukaan huomauttelee pituudestani ja olen huomannut että viime aikoina on entistä enemmän minuakin pidempiä naisia. Ole ylpeä pituudestasi!

        Mä oon 182cm pitkä ja käytän surutta 12 cm korkoja. Kenkiä löytyy jalalleni joka on 42/43 kokoa ebaysta ja NEXT myy kokoja 43 Leveä asti ja kengät on kauniita sekä kohtuuhintaisia. Jos jotakin kiinnostaa kirjoitan muotiblogia josta voi bongailla pitkille / isojalkaisille sopivia vaatteita

        http://cupcakehousewife.blogspot.com/

        Pituutta ei pidä hävetä tai peitellä!

        Pituutta kauhisteleville yleensä vastaan " no ei oo mun vika jos sun pituuskasvu jäi kesken"


      • pitkätypy
        Mrs Cupcake kirjoitti:

        Mä oon 182cm pitkä ja käytän surutta 12 cm korkoja. Kenkiä löytyy jalalleni joka on 42/43 kokoa ebaysta ja NEXT myy kokoja 43 Leveä asti ja kengät on kauniita sekä kohtuuhintaisia. Jos jotakin kiinnostaa kirjoitan muotiblogia josta voi bongailla pitkille / isojalkaisille sopivia vaatteita

        http://cupcakehousewife.blogspot.com/

        Pituutta ei pidä hävetä tai peitellä!

        Pituutta kauhisteleville yleensä vastaan " no ei oo mun vika jos sun pituuskasvu jäi kesken"

        Ja naiset, näytätte varmasti hyviltä korkkareissa hyvässä ryhdissä, kuin ballerinoissa kyyristellen. Oma poikaystävä on saman mittainen, ja käytän ronskisti korkkareita. Muutama alle 173cm mies on tullut ihmettelemään pituutta, niin ongelma on tainnut olla heidän omassa pituudessa, eikä minun. Kaunis kysymys "Kuinkas pitkä sä olet, taidat olla aika paljon keskimäärää lyhyempi?" saa monelta ilmeen hiljaiseksi. Ja katsokaa malleja; piiiiitkiä naisia, ja kuinka hyvältä näyttää esim pillifarkut, t-paita ja korkkarit. :)


      • pitkät rauhaan!
        pitkätypy kirjoitti:

        Ja naiset, näytätte varmasti hyviltä korkkareissa hyvässä ryhdissä, kuin ballerinoissa kyyristellen. Oma poikaystävä on saman mittainen, ja käytän ronskisti korkkareita. Muutama alle 173cm mies on tullut ihmettelemään pituutta, niin ongelma on tainnut olla heidän omassa pituudessa, eikä minun. Kaunis kysymys "Kuinkas pitkä sä olet, taidat olla aika paljon keskimäärää lyhyempi?" saa monelta ilmeen hiljaiseksi. Ja katsokaa malleja; piiiiitkiä naisia, ja kuinka hyvältä näyttää esim pillifarkut, t-paita ja korkkarit. :)

        Olen 183 cm ja kyllähän sitä on saanut kuunnella "oot ihan älyttömän pitkä! minkä pitunen oot?" kysymyksiä. Se on vaan todella loukkaavaa. Kerran kun eräs ehkä 160 pitkä ihmetteli pituuttani ehkä sadannen kerran niin vastasin vain, että en kyllä itse haluaisi olla niin lyhyt kuin mitä hän on. Vastauksena tuli että "nyt olen kyllä loukkaantunut". Ovatko ihmiset aivan ääliöitä? Miten kaikki vain jaksavat ihmetellä ja ihmetellä. Eihän omalle pituudelleen voi yhtikäs mitään. Saman tien voisin aina kysyä kaikilta lyhyiltä ihmisiltä kuinka lyhyitä he oikein ovat... mutta joka tapauksessa, itse olen kyllästynyt matalapohjaisiin kenkiin. Pidän todella paljon korkkareista ja netistä juuri tilasinkin sellaiset 6 cm koroilla varustetut kengät. Totesin että on ihan sama mitä muut ihmiset ajattelevat pituudestani. Kaikilla on oikeus käyttää korkoja ja näyttää naiselliselta.


      • hyvä ryhti
        pitkät rauhaan! kirjoitti:

        Olen 183 cm ja kyllähän sitä on saanut kuunnella "oot ihan älyttömän pitkä! minkä pitunen oot?" kysymyksiä. Se on vaan todella loukkaavaa. Kerran kun eräs ehkä 160 pitkä ihmetteli pituuttani ehkä sadannen kerran niin vastasin vain, että en kyllä itse haluaisi olla niin lyhyt kuin mitä hän on. Vastauksena tuli että "nyt olen kyllä loukkaantunut". Ovatko ihmiset aivan ääliöitä? Miten kaikki vain jaksavat ihmetellä ja ihmetellä. Eihän omalle pituudelleen voi yhtikäs mitään. Saman tien voisin aina kysyä kaikilta lyhyiltä ihmisiltä kuinka lyhyitä he oikein ovat... mutta joka tapauksessa, itse olen kyllästynyt matalapohjaisiin kenkiin. Pidän todella paljon korkkareista ja netistä juuri tilasinkin sellaiset 6 cm koroilla varustetut kengät. Totesin että on ihan sama mitä muut ihmiset ajattelevat pituudestani. Kaikilla on oikeus käyttää korkoja ja näyttää naiselliselta.

        Olen vain 178 cm ja olen ottanut tähän mennessä (olen 40 ) kaikki kyselyt pituudestani vain positiivisena ihailuna aivan kuin olisin itse voinut vaikuttaa siihen minkä mittainen olen (olen isäänikin pidempi). Mua ei yhtään haittaa se, että puolitoistametriset tulevat kysymään kuinka pitkä olen, yritän kulkea hyväryhtisenä, jotta näyttäisin vieläkin pidemmältä, koska iän myötä tiedän meneväni kasaan. Paras kouluaikojen ystävättäreni on 185 cm, joten sen vuoksi en koskaan ole pitänyt itseäni kovin pitkänä.


      • Zelsius
        hyvä ryhti kirjoitti:

        Olen vain 178 cm ja olen ottanut tähän mennessä (olen 40 ) kaikki kyselyt pituudestani vain positiivisena ihailuna aivan kuin olisin itse voinut vaikuttaa siihen minkä mittainen olen (olen isäänikin pidempi). Mua ei yhtään haittaa se, että puolitoistametriset tulevat kysymään kuinka pitkä olen, yritän kulkea hyväryhtisenä, jotta näyttäisin vieläkin pidemmältä, koska iän myötä tiedän meneväni kasaan. Paras kouluaikojen ystävättäreni on 185 cm, joten sen vuoksi en koskaan ole pitänyt itseäni kovin pitkänä.

        Voi kuinka ihanaa lukea, että täällä on muitakin pitkiä. Itsekin mietin tuota korkokenkäkysymystä. Toisaalta ihanaa pitää korkeita kenkiä, mutta inhoan sitä typerää huomiota (miten pitkä olet? ym.kysymyksiä) ja korkokengät jalassa vielä korostuu pituus.
        Ihan vaan vinkiksi miehille mikäli semmosia tällä palstalla on, että ihan sama kuinka hyvännäkönen mies olisi kyseessä, lähetän sen saman tien kylmästi menemään, mikäli ensimmäinen repliikki liittyy pituuteeni!!
        Nyt kysynkin mitkä teidän hyvät luu-kurkkuun repliikit ovat, kun pituutta tiedustellaan tai kauhistellaan?
        Haluasin joskus sanoa jotain nokkelaa, kun kaikille ei viitsi olla epäkohtelias (opettajat ym)?
        Ja ottaisin vastaan vaatevinkkejä, mistä saa pitkiä housuja? Itse olen löytänyt Edc Esprit merkiltä farkkuja, joiden lahje riittää


      • hyvä ryhti
        Zelsius kirjoitti:

        Voi kuinka ihanaa lukea, että täällä on muitakin pitkiä. Itsekin mietin tuota korkokenkäkysymystä. Toisaalta ihanaa pitää korkeita kenkiä, mutta inhoan sitä typerää huomiota (miten pitkä olet? ym.kysymyksiä) ja korkokengät jalassa vielä korostuu pituus.
        Ihan vaan vinkiksi miehille mikäli semmosia tällä palstalla on, että ihan sama kuinka hyvännäkönen mies olisi kyseessä, lähetän sen saman tien kylmästi menemään, mikäli ensimmäinen repliikki liittyy pituuteeni!!
        Nyt kysynkin mitkä teidän hyvät luu-kurkkuun repliikit ovat, kun pituutta tiedustellaan tai kauhistellaan?
        Haluasin joskus sanoa jotain nokkelaa, kun kaikille ei viitsi olla epäkohtelias (opettajat ym)?
        Ja ottaisin vastaan vaatevinkkejä, mistä saa pitkiä housuja? Itse olen löytänyt Edc Esprit merkiltä farkkuja, joiden lahje riittää

        Yhdelle tyhmälle tapille sanoin, että sulla on varmaan jokin kompleksi sun pituudestasi (jätkä oli n. 5 vuotta mua vanhempi ja ainakin 5 cm lyhyempi). Mulla oli silloin korkkarit, joissa oli korkoa 4-5 cm.


      • pitkät sääret
        hyvä ryhti kirjoitti:

        Yhdelle tyhmälle tapille sanoin, että sulla on varmaan jokin kompleksi sun pituudestasi (jätkä oli n. 5 vuotta mua vanhempi ja ainakin 5 cm lyhyempi). Mulla oli silloin korkkarit, joissa oli korkoa 4-5 cm.

        Kyllä olen pärjännyt pituuteni kanssa ja olen 180cm ja käytän korkkareita ihan vapautuneesti..noille pituuteni ihmettelijöille sanon että vaan että:no ahdistaako sinua kun nainen on pidempi?Kuinkas pitkä olet ja onko sulla korot?...silloin loppuu natina...mua kyllä aina haetaan tanssimaan kun erotun tosi hyvin joukosta..


      • arghhhhhhh

        Toi on niin totta ja musta ihan älyttömän loukkaavaakin. Ihan sama asia kuin sanoisiettä näytätpä lihavalta. Ite oon 175 cm pitkä ja koko ajan kysytään pituudesta ja siitä että olenkos nyt Eevaa ja Annaa pidempi ymym. Ärsyttävää!


    • PeQuu

      Sinua harmitti, ettet voi/halua käyttää korkeakorkoisia kenkiä pituutesi vuoksi. Mielestäni sinun ei kannata ajatella niin, koska korkeat korot sopivat pitkille naisille yhtä hyvin kuin lyhyemmillekkin. Juuri viikonvaihteessa Tampereella käydessäni näin upean pitkän naisen korkeissa koroissa ja tietysti minä miehenä en voinut olla häntä ihailematta. Hänellä oli jo kaksi lasta, mutta siitä huolimatta hän halusi olla naisellinen. Vaikka minäkin olen pitkä (190 cm) oli hänen silmänsä samalla korkeudella kuin minullakin. Olen jo viisikymppinen mies, mutta kyllä minun silmäni lepäävät katsellessani tuollaisia naisihmisiä, jotka uskaltavat pukeutua naisellisesti korkeisiin korkoihin. Ole sinäkin rohkea ja hanki edes yhdet korkeakorkoiset kengät ja kokeile miltä se tuntuu. Uskon että löytyy pitkiä nuoria miehiä jotka ihastuvat sinuun pitkään tyttöön.

    • Korkkarifriikki

      Olen 18v ja pituutta kertynyt 183cm, korkeimmat korot mitä omistan ovat 12cm.. Arkena käytän oikeastaan vain 5-10cm korollisia kenkiä, lenkillä tietysti lenkkareita/tennareita.
      Kyllä mua tuijotetaan ja uskon, että pituudesta se paljolti johtuu :D Mulla kanssa on ihan huikean pitkät ja ohuet jalat, onneksi jalka on "vain" 40, kenkiä löydän siis paremmin kuin hyvin..

      • kops kops

        Olen tottunut että minua katsotaan ,jotkut ihmetellen ja jotkut ihaillen! Olen korkkareissa tai saapikkaissani ainakin 185cm ja kävelen ryhdikkäänä eteenpäin...miksi yrittäisin kyyristyä...olen myös huomannut että koska olen ryhdikäs ja huoliteltu-saan aina palvelua missä sitten asioinkaan-eihän minua voi olla huomaamatta!


    • huiskea

      24v.pituutta lähdet 180..ja kyllä 12cm korot menee jalkaan..saa sääret näyttämään hyviltä. ja kyllä poikien päät känntyy. ylittää niin hyvin ns.luonnollisen pituuden ettei kukaan osaa enään hahmottaa että olen oikeasti myös todella pitkä..

    • 183cm

      on se joskus huvittavaa kävellä korkareilla kut tullee niitä ihme katseita :) oon huomannu et jotku naiset kattoo vähän vittumaisesti. mut se ei mua haittaa kateelisia ovat kai?

    • <dlkvmlknkm

      Voi rakastan korkokenkiä! Olen 15 vuotias ja 175cm pitkä. Tulee aina välillä sellaisia kausia että inhoan pituuttani mutta yleensä tulen aina lukemaan näitä kommentteja ja piristyn taas! Olen varma, että minulle kertyy huikea korkokenkävarasto kun nyt jo ostelen niin paljon kauniita kenkiä. Koulussa minulla on kaveri joka on 150 senttinen. Hän saa aina minut hyvälle tuulelle positiivisuudellaan ja ihailullaan. Kun minulla on korkkaritkin jalassa ja olen melkein 30 cm pidempi aina tulee kehuja että kuinka ihanan pitkä ja kaunis olen ! Onneksi on tälläisiäkin ihmisiä. Olkaa rohkeita ja käyttäkää korkokenkiä. Minä ainakin aion :) (tällä hetkelläkin odotan innolla, että kenkätilaukseni tulisi sieltä tupsahtaa kauniit 10cm korot ♥)

    • Ei pitkä sittenkään?

      Itselläni on pituutta 177cm ja risat ja pidän itseäni todella pitkänä. Ehkä se korostuu lyhyiden kavereideni takia ja koska tanssitaustani takia ryhtini on todella hyvä ja muutenkin olen hoikka (mutta luojan kiitos muodokas oikeista paikoista kuitenkin).
      Pituus ei todellakaan häiritsisi muuten itseäni, mutta juuri noiden huomauttelujen takia (useimmiten baarissa) tulee välillä ahdistunut olo. Viimeksi humalaiselle mieskollegalleni, joka ällisteli pituuttani sanoen "oletpas sä pitkä!", tokaisin takaisin "tai sinä lyhyt".
      Toimi ja huomasin, että hän loukkaantui eikä osannut vastata enää mitään takaisin, mutta ehkä ensi kerralla miettii asiaa myös toisinpäin sitten. Tiedän, että lyhyille miehille pituus on usein kompleksi, joten tuollainen kommentti varmasti loukkaa ja saa luun kurkkuun.
      Toinen juttu on oma mieheni, joka on 184cm eli ei kovinkaan paljon pidempi ja siksi vähän himmailen korkojen kanssa, vaikka rakastan kenkiä ja haaveilen usein korkeakorkoisista kengistä. Tällä hetkellä muoti vielä on sellainen, että huikeiden korkojen lisäksi on vielä korokepohjat useissa malleissa. Mieheni ei pidä minua kovinkaan pitkänä, mutta jotenkin itsellä tulee hölmö olo yli 5cm korkeissa koroissa, tuntuu että hoippuisin niillä vain eteenpäin. Noh, ehkä säästän siinä pitkän pennin kun en tuhlaa vielä niihinkin :). Mutta tsemppiä kaikille pitkille naisille, kyllä se upealta näyttää ja suurin osa kommenteista on ihailua ja/tai kateutta, muistakaa se!

      • Korot alla aina

        Tulipa taas seurailtua messuilla nuoria ja pitkiä naisia korkokengissä. Usein huomasi epävarmasta kävelystä että kaikki eivät ole tottuneet käyttämään korkokenkiä. Jotkut pitkät naiset käyttävät vain matalia kenkiä ja jopa lenkkareita kun tarpeeksi suuria avokkaita ei löydy.

        Korkokenkiin tottuneiden kävelyä oli ilo katsella kun pitkä nainen käveli varmasit korkeillakin koroilla. Olen itsekin naisena aika pitkä (178 cm) mutta kun ympärillä vilisi jatkuvasti paljon pidempiäkin nuoria naisia, tunsin itseni pieneksi matalammilla koroillani.


      • välillä irroitellaan

        puolisoni on vain 181 cm, itse olen 178 cm. Jos musta tuntuu että haluan laittaa korkkarit jalkaan niin laitan. Useissa kengissäni on korokepohja, niillä on mukavampi kävellä kuin ohutpohjaisilla. En ajattele mitä minua lyhyemmät asiasta ajattelevat, jos kommenttia tulisi niin heittäisin takaisin jotakin nasevaa, ja kommentin itseäni lyhyemmälle miehelle hänen pituudestaan muistan ainakin kerran antaneeni - hän ei enää tullut kommentoimaan mitään yhtä idioottimaista takaisin.

        Pikkujouluihin lähdin korkkarisaapikkaissa, polveen yltävässä hameessa ja kirkkaanpunaisessa puserossa - kutsussa luki että jotakin punaista pitää asussa olla. Tod.näk herätin huomiota mutta se oli tarkoituskin. Noilla saapikkailla olin ehkä 185 cm lattiasta!


    • 179cm

      Olin kerran exän (200cm) kanssa yhdessä konsertissa ja mulla (179cm) oli 8cm korkkarit jalassa. Ihmiset tuijotti ihan avoimesti mutta eipähän menty toisiltamme hukkaan väliajan tungoksessa :)

      • 20

        Olen kokenut tuon saman niin usein! Olen itse 178cm ja eksäni oli myös 200cm. Tuijottelua tuli kyllä... Johon eksäni joskus tyynesti totesi: "taidamme olla aika näyttävä pari."


        Ennen pidin paljon korkkareita. Nyt ollut hieman taukoa siitä, kun en jaksa ihmisten uteluita pituudesta yms. Ehkä mä muutan Hollantiin, jossa olisin keskimittainen :)


    • rohkiasti vaan ;9

      Pistä vain korkkarit jalkaan, rinta rottingille ja reippaasti iltarientoihin :). On miesten asia/vika, jos ovat lyhyempiä kuin sinä *LOL*

    • Korkkarifani

      Rohkeasti vaan käyttämään korkkareita,ei naisessa pituus haittaa, päinvastoin. Rajoittaa ehkä kumppanin valintaa, itse olen 173 mies, voisin näyttää koomiselta rinnallasi mutta älä luovuta.Toivottavasti löydät naisellisuutta arvostavan pitkän miehen.

    • tally allie

      Nyt kaikki rohkeasti pukemaan jalkaansa juuri ne mitä haluaa, ollaan just oikean kokoisia, minkä kokoisia sitten olemmekin :).

      Ensi kesän Suomen tampereella kohtaa Eurooppa-treffeillä pitkät ihmiset, sinne kaikki :)

      www.europatreffen.com/?lang=fi

      www.tallsmall.fi/fi/tall/e0/frontpg/etusivu/

    • "kääpiö"

      Itselläni on pituutta vain 155 cm :-( Ei pituuteni haitannut aiemmin yhtään. Olin koulukiusattu, mutten pituuteni takia. Sitten seurustelin miehen kanssa, jonka pituus oli 181 cm, omasta mielestään oli aivan huikean pitkä... Hän huomautti minulle, ettei kehtaa kulkea seurassani, koska pituuseromme on niin suuri, että ihmiset tuijottavat meitä... Päädyinkin sitten käyttämään hänen kanssaan aina vähintään 10 cm:n korkoja.

      Onneksi olen päässyt kyseisestä miekkosesta jo eroon, mutta vieläkin minulla on vähän alemmuuskompleksia pitkien naisten suhteen. Pidän kyllä korkokenkien käytöstä, mutta joidenkin vaatteiden kanssa matalakorkoiset kengät vain näyttävät paremmalta. Onneksi voin valita nykyään itse vaatteeni. Pituudelle ei oikein mitään voi, joten parempi vain koittaa hyväksyä asia ja jättää sellaiset ihmiset omaan arvoonsa, jotka pituudesta tai ylipäätään ulkonäöstä tekevät suurta numeroa! Enää en jaksaisi kuunnella kääpiöksi nimittelyä tms! Olkaa vain ylpeitä pituudestanne: ihailijoita kyllä löytyy! Ehkäpä meitä pätkiäkin muutama hassu mies ihastelee...

      • ,,,,

        "Onneksi olen päässyt kyseisestä miekkosesta jo eroon, mutta vieläkin minulla on vähän alemmuuskompleksia pitkien naisten suhteen."

        Älä murehdi tuollaista. Vaikka olenkin pitkä nainen (178 cm) en ole koskaan väheksynyt muita naisia lyhyytensä vuoksi. Välillä jopa kadehdin heitä koska löytävät helpommin kauniita vaatteita. Tällaiselle "lipputangolle" jolle on vieläpä kertynyt ylipainoakin, ei ole tarjolla kuin telttoja. Käytän kuitenkin korkokenkiä vaikka olenkin pitkä, mutta painoni ja jalkojeni vaivojen takia käyttö jää vain joihinkin juhliin.


    • Tsipu

      Kuinka ihmeessä teitä loukkaa tuo pituuden kysyminen? Olen 177 cm pitkä, ja aina kun tuota pituutta kysytään minulta, niin vastaan oikein rinta rottingilla ja ylpeänä. Tokihan välillä toivoisin olevani hieman lyhyempi, mutta en koskaan tosissaan. On mukavaa erottua katukuvasta - se on ihan sama, ajattelevatko ihmiset minusta hyvää vai pahaa.

    • Qwerty

      Itse olen 186 cm pitkä ja siitä huolimatta käytän nykyään lähes pelkästään korkoja, melko matalia tosin, arkena korkeintaan 8 cm. Tulee outo ja ryhditön olo, kun vaihteeksi yrittää kävellä tasapohjaisilla. Pituuttani en ole koskaan häpeillyt. Enkä tule koskaan toivottavasti häpeämäänkään.

    • 3+10

      180 cm, koiven sisämitta 91 cm, jalan koko 37.

      Korkkareita käytän aina kun mahis, mitä korkeemmat, sen parempi. Selkäsuorana kuljen korkkareilla kuin ilmankin.

      Pituudesta ainoa haitta ollut että housuja on ollut hankala löytää. Onneksi nykyään jo on herätty siihen että meitä pitkäkoipisiakin löytyy ja kohtuu hyvin jo saa ihanaa päälle puettavaa.

      • Silti korkkarit

        Olet onnellisessa asemassa kun kengänkokosi on noin pieni. Omat mittani on pari senttiä vähemmän mutta kengän koko 42-43 (valmistajasta riippuen).

        Nykyisin nuorilla naisilla alkaa jalan koko kasvamaan aina vaan enemmän ja monelle ainoat mahtuvat kengät on lenkkarit.


      • 3+10
        Silti korkkarit kirjoitti:

        Olet onnellisessa asemassa kun kengänkokosi on noin pieni. Omat mittani on pari senttiä vähemmän mutta kengän koko 42-43 (valmistajasta riippuen).

        Nykyisin nuorilla naisilla alkaa jalan koko kasvamaan aina vaan enemmän ja monelle ainoat mahtuvat kengät on lenkkarit.

        Teininä kasvupyrähdyksen jälkeen ei ollut kauhean helppoa pituuteen verrattuna pienellä jalalla pysyä tasapainossa. Sellainen bambi liukkaalla jäällä fiilis oli varsinkin talvisin :)


    • Ellunkana

      Kertokaapa te pitkät naiset mistä te löydätte tarpeeksi pitkiä saumasukkia korsetin kanssa käytettäväksi? Ei siis stay.up sukkia vaan niitä tavallisia pitkiä saumasukkia. En tahdo löytää tarpeeksi pitkiä oikein mistään.

      • Moi!
        Tlaa vaikka Englannista, touchablelta.


    • Andyp

      Jos kenkien koko on ongelmana, www.andypola.fi löytyy paljon erilaisia naistenkenkiä koossa 42-45

    • safkt

      oon 14- vuotias ja oon 185 pitkä ja en löydä kenkiä koska jalan koko on 43 - 44 .... mistä löytyis hienoja kenkiä ?? :c

      • aölskejlöasdölfj

        speci.net Tampereen Tullitorilla eli juna-aseman lähelle oleva ostoskeskus. Siellä merkkikenkiä naistenkoko 47 saakka muistaakseni. Kaupan nimi Speci(aali Koot) ja tuolta nettisivulta www.speci.net pääset katsomaan valikoimaa. Huom! Koska kyse merkkikengistä, niin hintavia ovat.

        Helsingissä on myös samoja hintavia merkkikenkiä myyvä kenkäliike Bellissima.

        Ja kun luet nuo edeltävät keskustelut, niin niissä myös muita vinkkejä kuten esim. Marskin Kenkä, Hki jne.


    • kirahviliina

      Ihanaa, kerrankin jokin ketju Suomi24 mistä tulee hyvälle mielelle :)
      Itsevarmoja naisia :)

      Itse olen 30 hujakoilla ja vieläkin painin pituuteni kanssa, 184 cm, tunnen itseni järkyttäväksi jättiläiseksi ihmistenilmoilla liikkuessani. Ja transvestiitiksi.
      Saattaa tosin olla että olen ns. pikkukylältä kotoisin ja voi sitä kommenttejen määrää. Nämä " kerroppa huomisen sää ja transvestiitti plus kirahvi"- jutut nakertaa vieläkin koppaa

      Hassuinta on että itse pidän pitkiä naisia upeina :)
      Ystäväni on sentin minua lyhyempi ja pitää rempseästi korkkareita. Kyllä päät kääntyy ja positiivisessa mielessä.
      Elikkäs pointtini on että kannettaan itsemme ylpeinä ( Treenauksen alla)

    • .......

      Tsemppiä vaan, hymyä huuleen ja ryhti ylväänä! Itseäni harmittaa kovasti, että en suinkaan ole työporukkani pisin nainen, ainoastaan korkkareilla näytän todella pitkältä (oma pituus 177-178, korkkareissa korkoa 8-9 cm). Yleensä kommentit on positiivisia ja kannustetaan käyttämään korkoja. Ajattelen silti ensisijaisesti omia jalkojani ja korkkarit on vain juhlaherkkuja. Viimeksi osti Pura Lopezin slingbackit, joissa on 9 cm korko ja 3 cm plato, eli maltillisen tuntuiset jalassa.

      • Käytän ohutpohjaisia

        Kyllähän tuollaiset kengät tuntuu jalassa maltilliselta korolta koska jalan tuntema todellinen koron korkeus on 6 cm.


    • Minäkin 178 ja käytän mielelläni korkeita korkoja. Erotuksena on toki se, että syntyjäni olen mies. Ja kyllähän sitä huomioo tulee turhan paljon, kun 10cm korotja minihameen vetäsee ylleen, joten usein tyydyn vähemmän huomiota herättäviin kenkiin :)

      • Ei kengät

        Eiköhän huomiota herätä sukupuolesi ja minihame.


    • adsfdgfe

      Olen 15-vuotias ja 174-senttinen (ja vissin lopettanut kasvamisen) eli en siis vielä pituuden puolesta erityisemmin erotu massasta ja kuulen siitä aika harvoin. Tiedän muutamia suunnilleen samanikäisiä tyttöjä jotka ovat yhtä pitkiä/pidempiä kuin minä. Olen hoikka ja sopusuhtainen enkä mikään ruipelokaan. Olen opetellut ottamaan kommentit kohteliaisuutena. Yleensä pidän ihan normi tennareita mutta paksupohjaiset kengät & 11cm korot löytyy myös, enkä pelkää käyttää niitä :) Pitkät naiset ovat upean näköisiä koroilla tai ilman! Kunhan eivät vaan häpeile pituuttaan ja yritä painua kasaan.

    • gootti1

      18v, 182cm ja 7 sentin koroilla mennään :D

    • 186cm

      Ajattelin jakaa viisauden jonka Tätini sanoi joskus minulle kun valitin samasta ongelmasta.. "Tyttö hyvä oot kuitenkin kaikkia muita pitempi jo niin miks et olis reilusti" Laitoin korkkarit jalkaan ja annoin palaa, kun kantaa kroppansa ylpeästi ja ryhdikkäästi ei ole mitään väliä minkä kokoinen tai pituinen on. Katseita kääntää mutta yleensä vain hyviä katseita kertaakaan ei oo kukaan valittanu että oot liian pitkä vaan useat on valittanu lyhyyttään. Itse oon ainakin ylpee 186 cm 5 cm koroilla. :D

      • Ihan samaa mieltä varmaankin aivan ihastuttava näky :)


    • Minä siis oikeasti rakastan todella pitkiä naisia. Kaipaan kai jotenkin tasa-arvoa ihmisten elämään ja miksi ei voisi olla juuri sellainen kun itse on.

    • isotäti

      Sukulaistyttö häpesi pituuttaan ja kulki hartiat lysyssä.
      Passitettiin mallikurssille missä ensoimmäisenä tehtävänä oli hommata kunnon korkkarit.
      Nyt 18-vuotiaana on tosi upea näky korkokengissään kun hyväryhtisenä kulkee vaatemallina taskurahoja saadakseen. On 181.5 senttiä - vaatekoko XS tai 36 ja tosi pitkäsäärinen.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1641
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1263
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1244
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1156
    Aihe