Oma tapaukseni on seuraava:
Työtön 28v. diplomi-insinööri, automaatiotekniikka, ohjelmointi. Ollut vuoden työttömänä.
Sain lukiossa luonnollisesti laudaturit reaaliasta (kirjoitin fy ke) sekä pitkästä matikasta. Kuulun siis tällä saralla ikäluokan terävimpään 5% tai allekin. Lisäksi DI-koulutus rajaa vielä tuota joukkoa, jolloin voi varmuudella sanoa olevani alalla ikäluokan terävimmän 5% joukossa.
Rekisteröidyin työvoimavuokrausfirmaan, josta pian otettiin yhteyttä ja pyydettiin haastatteluun. Luulin, että kyseessä oli jokin työpaikka, mutta osoittautuikin, että se oli vain vuokrafirman omaan datavarastoon.
Pian vuokratyöfirmasta soittikin mies, että heillä olisi tarjolla paikka, jossa haettiin PHP-asiantuntijaa ja tärkeimmät taidot olivat ongelmanratkaisutaidot. Olin ilmoittanut juuri nämä vahvuuksikseni, joten tarjous oli sikäli järkevä.
Pudotin kuitenkin leukani lattialle, kun kuulin heidän nikottelevan palkkatarjouksen: 1600 €/kk.
Ihmettelinkin, miksi he tarjoavat noin huonopalkkaista tehtävää. Mies kertoi ongelmien olevan suhteellisen yksinkertaisia. Niin varmaan; olin vain haastattelussa todennut, että työssä pidän siitä, että saan sopivan haastavia tehtäviä.
No, pidin tuota "tarjousta" luonnollisesti loukkauksena henkilöäni kohtaan, koska parhaimman 5% kyseisellä alalla ei kuuluisi varmaankaan tienata noin vähän, jos tehtävät ovat osaamisen tasolla.
Olisikin mielenkiintoista kuulla, millaisia "tarjouksia" tai tarjouksia ovat muut saaneet näistä vuokrafirmoista; joko koulutukseen katsomatta alaan liittyen tai saman koulutustason hakijoiden kokemuksia.
vuokratyö = kusetusta?
24
4222
Vastaukset
- Nimetön
pituutta!
- iloinen
että edes olisit saanut jotain työtä!!
Vuokrafirman kautta kun mennään, niin palkka on aina alhaisempi kun ns. tavistyöntekijöillä.
Olisihan tyo paikka ollut sinulle hyvä ponnahduslauta työelämään, eli älä ole ylpeä!
Itse tosin olen ollut vuokrafirmojen palveluksessa huonolla palkalla suhteessa koulutukseeni ja työkokemukseeni. Minua ei palkka niinkän vaivannut vaan tehtävien yksitoikkoisuus, apinan hommat, apinoiden keskellä. Kypsyin ja perustin oman firman.- pätkäDI
Millainen "ponnahduslauta" tuollainen vuokratyö on?
Se on tarkoitettu ruuhkahuipun tasaamiseen. Homma olisi ollut aivan liian yksinkertaista ja olisin turhautunut. Tuskin siivoojankaan työt ovat mikään meriitti tutkijalle, joten ei voi olla ylisimppeli virheiden metsästyskään pätevälle ohjelmistosuunnittelijalle.
Ainoa virheeni koulutuksessani oli se, että tein diplomityön laitokselle ja samalla jäivät suhteet syntymättä yksityissektorille. Kun tutkija-apurahaa ei sitten riittänytkään kolmea vuotta enempää, päädyin työttömäksi. - CVsi
pätkäDI kirjoitti:
Se on tarkoitettu ruuhkahuipun tasaamiseen. Homma olisi ollut aivan liian yksinkertaista ja olisin turhautunut. Tuskin siivoojankaan työt ovat mikään meriitti tutkijalle, joten ei voi olla ylisimppeli virheiden metsästyskään pätevälle ohjelmistosuunnittelijalle.
Ainoa virheeni koulutuksessani oli se, että tein diplomityön laitokselle ja samalla jäivät suhteet syntymättä yksityissektorille. Kun tutkija-apurahaa ei sitten riittänytkään kolmea vuotta enempää, päädyin työttömäksi.ainakin näyttänyt nätiltä kun sinulla ei olisi ollut työkokemuksen kohdalla merkintä työtön.
- Blue777
CVsi kirjoitti:
ainakin näyttänyt nätiltä kun sinulla ei olisi ollut työkokemuksen kohdalla merkintä työtön.
Ei kukaan laita Curriculum Vitaeensa mainintaa työtön. Viisaan työhönottajan pitäisi pystyä tajuamaan se, jos viimeisen työsuhteen parasta ennen päivä meni jo.
Töitä saa kyllä pitemmänkin työttömyyden jälkeen. Kaikki työhönottajat eivät ole niin alkeellisia ymmärrykseltään ja kapeakatseisia, että "tietävät" työttömyyden johtuvan juuri ja vain itsestä. Katso ympärillesi, me elämme maailmassa! Kaikki ei siis ole vain itsestä kiinni.
Työllistyminen on 90 prosenttisesti alakohtaista. - heräät
Blue777 kirjoitti:
Ei kukaan laita Curriculum Vitaeensa mainintaa työtön. Viisaan työhönottajan pitäisi pystyä tajuamaan se, jos viimeisen työsuhteen parasta ennen päivä meni jo.
Töitä saa kyllä pitemmänkin työttömyyden jälkeen. Kaikki työhönottajat eivät ole niin alkeellisia ymmärrykseltään ja kapeakatseisia, että "tietävät" työttömyyden johtuvan juuri ja vain itsestä. Katso ympärillesi, me elämme maailmassa! Kaikki ei siis ole vain itsestä kiinni.
Työllistyminen on 90 prosenttisesti alakohtaista.tähän maailmaan!
"Kaikki työhönottajat eivät ole niin alkeellisia ymmärrykseltään ja kapeakatseisia, että "tietävät" työttömyyden johtuvan juuri ja vain itsestä."
EN VOI MUUTA SANOA TUOHON KUIN, SINUN TÄYTYY OLLA TODELLA SÄÄLITTÄVÄ, JOSTAIN MAALTA, ET TIEDÄ MITÄÄN MITÄ MM. PK-SEUDULLA TAPAHTUU TYÖELÄMÄSSÄ!!! - Blue777
heräät kirjoitti:
tähän maailmaan!
"Kaikki työhönottajat eivät ole niin alkeellisia ymmärrykseltään ja kapeakatseisia, että "tietävät" työttömyyden johtuvan juuri ja vain itsestä."
EN VOI MUUTA SANOA TUOHON KUIN, SINUN TÄYTYY OLLA TODELLA SÄÄLITTÄVÄ, JOSTAIN MAALTA, ET TIEDÄ MITÄÄN MITÄ MM. PK-SEUDULLA TAPAHTUU TYÖELÄMÄSSÄ!!!Enkö tiedä? Olen asunut täällä toistakymmentä vuotta ja työn hakeminen on tullut liiankin tutuksi. Itse olen saanut töitä pitkän työttömyyden jälkeen pari vuotta sitten PÄÄKAUPUNKISEUDULLA JOTEN ET VOI YLEISTÄÄ VÄITETTÄSI KOSKEMAAN KAIKKIA TAPAUKSIA. Toki tiedän, että liian monet työhönottajista uskovat tahrattomaan uraan, mikä on surkea vitsi.
Tässä maailmassa olen ollut myös tarpeeksi, enkä usko, että pystyt minulle mitään uutta opettamaan, toisin kuin minä sinulle:
Caps Lock lähtee päältä joko painamalla sitä uudestaan tai sitten painamalla Shift-näppäin pohjaan, jos välttämättä haluaa kirjoittaa Caps LOck pohjassa. - HANKI ELÄMÄ!
Blue777 kirjoitti:
Enkö tiedä? Olen asunut täällä toistakymmentä vuotta ja työn hakeminen on tullut liiankin tutuksi. Itse olen saanut töitä pitkän työttömyyden jälkeen pari vuotta sitten PÄÄKAUPUNKISEUDULLA JOTEN ET VOI YLEISTÄÄ VÄITETTÄSI KOSKEMAAN KAIKKIA TAPAUKSIA. Toki tiedän, että liian monet työhönottajista uskovat tahrattomaan uraan, mikä on surkea vitsi.
Tässä maailmassa olen ollut myös tarpeeksi, enkä usko, että pystyt minulle mitään uutta opettamaan, toisin kuin minä sinulle:
Caps Lock lähtee päältä joko painamalla sitä uudestaan tai sitten painamalla Shift-näppäin pohjaan, jos välttämättä haluaa kirjoittaa Caps LOck pohjassa.HOH-HOIJAA...........
- EI IHMEKKÄÄN,
Blue777 kirjoitti:
Enkö tiedä? Olen asunut täällä toistakymmentä vuotta ja työn hakeminen on tullut liiankin tutuksi. Itse olen saanut töitä pitkän työttömyyden jälkeen pari vuotta sitten PÄÄKAUPUNKISEUDULLA JOTEN ET VOI YLEISTÄÄ VÄITETTÄSI KOSKEMAAN KAIKKIA TAPAUKSIA. Toki tiedän, että liian monet työhönottajista uskovat tahrattomaan uraan, mikä on surkea vitsi.
Caps Lock lähtee päältä joko painamalla sitä uudestaan tai sitten painamalla Shift-näppäin pohjaan, jos välttämättä haluaa kirjoittaa Caps LOck pohjassa.ETTÄ OLET OLLUT TYÖTÖN!
- Blue777
EI IHMEKKÄÄN, kirjoitti:
ETTÄ OLET OLLUT TYÖTÖN!
Heh, heh, olet hauska veikkonen! : )
- Mielipide
EI IHMEKKÄÄN, kirjoitti:
ETTÄ OLET OLLUT TYÖTÖN!
Otan tässä nyt ulkopuolisena sen verran kantaa, että kaikkien ei kannata huudella kaikenlaista. Jo kömpelöstä kirjoitusvirheestäsi huomaa, että et ole kovinkaan vaativan (siis älyllisesti) tehtävän suorittaja - anteeksi nyt vain.. Kyllä siivous- ym. hanttihommia löytyy kenelle tahansa. Se vaan on niin, että jos on nähnyt paljon vaivaa ja suorittanut korkeatasoisen tutkinnon, niin ei sitä aivan ensimmäiseksi halua hanttihommiin ryhtyä. Tämä ei todellakaan tarkoita sitä, että katsoisi nenänvarttaan pitkin ja makaisi mielummin kotona. Asia sattuu olemaan niin, että koulutuksessa opitut tiedot ja taidot jäävät niissä hanttihommissa hyödyntämättä ja pyyhkiytyvät pois muistista. Kyllä tulevaisuutta silmällä pitäen se koulutusta vastaavan työn löytäminen on hyvin tärkeää. Moni ei tule ajatelleeksi sitäkään, että jo työnhakuprosessi itsessään on täysipäiväistä työtä. On hieman eri asia hakea suorittavan tason työtä (esim. siivooja, pakkaaja jne.) kuin esim. kansainvälisen yrityksen myyntipäällikön paikkaa. Vaatimustaso on aivan toisenlainen, ja myös todennäköisyys saada kyseinen työ. Eli yhteenvetona tästä: ei hanttihommista kieltäytyminen todellakaan johdu huonosta palkasta, vaan siitä, että osaavan ihmisen taidot ruostuvat.
- Mielipide
Mielipide kirjoitti:
Otan tässä nyt ulkopuolisena sen verran kantaa, että kaikkien ei kannata huudella kaikenlaista. Jo kömpelöstä kirjoitusvirheestäsi huomaa, että et ole kovinkaan vaativan (siis älyllisesti) tehtävän suorittaja - anteeksi nyt vain.. Kyllä siivous- ym. hanttihommia löytyy kenelle tahansa. Se vaan on niin, että jos on nähnyt paljon vaivaa ja suorittanut korkeatasoisen tutkinnon, niin ei sitä aivan ensimmäiseksi halua hanttihommiin ryhtyä. Tämä ei todellakaan tarkoita sitä, että katsoisi nenänvarttaan pitkin ja makaisi mielummin kotona. Asia sattuu olemaan niin, että koulutuksessa opitut tiedot ja taidot jäävät niissä hanttihommissa hyödyntämättä ja pyyhkiytyvät pois muistista. Kyllä tulevaisuutta silmällä pitäen se koulutusta vastaavan työn löytäminen on hyvin tärkeää. Moni ei tule ajatelleeksi sitäkään, että jo työnhakuprosessi itsessään on täysipäiväistä työtä. On hieman eri asia hakea suorittavan tason työtä (esim. siivooja, pakkaaja jne.) kuin esim. kansainvälisen yrityksen myyntipäällikön paikkaa. Vaatimustaso on aivan toisenlainen, ja myös todennäköisyys saada kyseinen työ. Eli yhteenvetona tästä: ei hanttihommista kieltäytyminen todellakaan johdu huonosta palkasta, vaan siitä, että osaavan ihmisen taidot ruostuvat.
Tämä ei ollut siis tarkoitettu sinulle BLUE 777, vaan edelliselle kirjoittajalle.
- jos vain tietäisit....
Mielipide kirjoitti:
"Jo kömpelöstä kirjoitusvirheestäsi huomaa, että et ole kovinkaan vaativan (siis älyllisesti) tehtävän suorittaja - anteeksi nyt vain.." OLET HELVETIN SÄÄLITTÄVÄ!!!
- on pahasta!
Mielipide kirjoitti:
"Se vaan on niin, että jos on nähnyt paljon vaivaa ja suorittanut korkeatasoisen tutkinnon, niin ei sitä aivan ensimmäiseksi halua hanttihommiin ryhtyä. Tämä ei todellakaan tarkoita sitä, että katsoisi nenänvarttaan pitkin ja makaisi mielummin kotona. Asia sattuu olemaan niin, että koulutuksessa opitut tiedot ja taidot jäävät niissä hanttihommissa hyödyntämättä ja pyyhkiytyvät pois muistista."
Juuri tuo asenne pitää suomalaiset laiskoina paskoina, työttöminä. Ei ne sinun hienot koulutuksesi mihinkään kulu, vaikka olisitkin töissä muualla kuin oman alasi hommissa!
Ei minunkaan korkeakoulututkinto ja osaaminen kulu vaikka teenkin töitä jotka eivät vastaa koulutustani! Saan paremmin rahaa työtä tehdessä, näen elämää muultakin kantilta kuin istumalla kotona. Vai, että pyyhkiytyvät muisista, voi v#¤%2ttu sentään, työttömänäkö ne sinun oppimasi taidot säilyvät hyvässä muistissa?! - Mielipide
on pahasta! kirjoitti:
"Se vaan on niin, että jos on nähnyt paljon vaivaa ja suorittanut korkeatasoisen tutkinnon, niin ei sitä aivan ensimmäiseksi halua hanttihommiin ryhtyä. Tämä ei todellakaan tarkoita sitä, että katsoisi nenänvarttaan pitkin ja makaisi mielummin kotona. Asia sattuu olemaan niin, että koulutuksessa opitut tiedot ja taidot jäävät niissä hanttihommissa hyödyntämättä ja pyyhkiytyvät pois muistista."
Juuri tuo asenne pitää suomalaiset laiskoina paskoina, työttöminä. Ei ne sinun hienot koulutuksesi mihinkään kulu, vaikka olisitkin töissä muualla kuin oman alasi hommissa!
Ei minunkaan korkeakoulututkinto ja osaaminen kulu vaikka teenkin töitä jotka eivät vastaa koulutustani! Saan paremmin rahaa työtä tehdessä, näen elämää muultakin kantilta kuin istumalla kotona. Vai, että pyyhkiytyvät muisista, voi v#¤%2ttu sentään, työttömänäkö ne sinun oppimasi taidot säilyvät hyvässä muistissa?!Oikeassa olet, ei ne työttömänäkään sen paremmassa muistissa pysy...mutta, kuka jaksaa pitkän työpäivän jälkeen panostaa täysillä työnhakuun? Nykyään kun pelkkä hakemuksen lähettäminen ei riitä. Pitää olla koko ajan aktiivinen, laatia työhön ja yritykseen sopiva CV, soitella perään jne. Pointtini oli se, ettei HETI kannata sännätä koulutusta vastaamattomiin hommiin. Eri asia on, jos työtä ei millään ala löytyä. En ymmärrä, miksi noin kärvähdit :)
- kyllä on pimeetä....
Mielipide kirjoitti:
Oikeassa olet, ei ne työttömänäkään sen paremmassa muistissa pysy...mutta, kuka jaksaa pitkän työpäivän jälkeen panostaa täysillä työnhakuun? Nykyään kun pelkkä hakemuksen lähettäminen ei riitä. Pitää olla koko ajan aktiivinen, laatia työhön ja yritykseen sopiva CV, soitella perään jne. Pointtini oli se, ettei HETI kannata sännätä koulutusta vastaamattomiin hommiin. Eri asia on, jos työtä ei millään ala löytyä. En ymmärrä, miksi noin kärvähdit :)
"En ymmärrä, miksi noin kärvähdit :)" Jo tuo lauseesi kertoo sinun sielusi tasosta, joka on todella keskenkasvuinen!
Kuulut juuri siihen ihmisryhmään, joka nössöttää jotain p:ta tekemättä kuitenkaan mitään järkevää oman tai toisten hyväksi, olet juuri sitä tyyppiä, joka heti inahtaa kun asiasta kerrankin sanotaan suoraan.
Miksi se on niin vaikeata kuulla totuus? Jankuta sinä vain siellä koneesi äärellä noita omia juttujasi ja lypsä valtiota/minunkin verorahoja.
Mitä sitä turhaan töitä tekemään, siitähän voi vaikka rasittua! - Mielipide
kyllä on pimeetä.... kirjoitti:
"En ymmärrä, miksi noin kärvähdit :)" Jo tuo lauseesi kertoo sinun sielusi tasosta, joka on todella keskenkasvuinen!
Kuulut juuri siihen ihmisryhmään, joka nössöttää jotain p:ta tekemättä kuitenkaan mitään järkevää oman tai toisten hyväksi, olet juuri sitä tyyppiä, joka heti inahtaa kun asiasta kerrankin sanotaan suoraan.
Miksi se on niin vaikeata kuulla totuus? Jankuta sinä vain siellä koneesi äärellä noita omia juttujasi ja lypsä valtiota/minunkin verorahoja.
Mitä sitä turhaan töitä tekemään, siitähän voi vaikka rasittua!sitten pahalla. Vaikutat kovin katkeroituneelta omaan tilanteeseesi. Taidat olla niitä alta riman -menijöitä, joiden itsetunto ei riitä kuin netin keskustelupalstoilla. Sori vaan, minä en kyllä ole työtön ja luokittelemasi työstä kieltäytyjä, vaan vielä opiskelija. Töitä tulevalla alallani riittää, joten en tule "makoilemaan sohvalla". Halusin vaan tuoda esille näkemykseni asiaan, mutta täällä ERÄÄT keskenkasvuiset eivä pysty rakentavaan keskusteluun. Onnea vain sinulle jatkoon. Helppoa ei todennäköisesti tule olemaan..
- Mielipide
kyllä on pimeetä.... kirjoitti:
Mitä sitä turhaan töitä tekemään, siitähän voi vaikka rasittua!"kyllä on pimeetä...."
No, mitähän kertoo tämä sitten SINUN sielusi tasosta ja keskenkasvuisuudesta.. Mietipä sitä :) - olet edelleen
Mielipide kirjoitti:
sitten pahalla. Vaikutat kovin katkeroituneelta omaan tilanteeseesi. Taidat olla niitä alta riman -menijöitä, joiden itsetunto ei riitä kuin netin keskustelupalstoilla. Sori vaan, minä en kyllä ole työtön ja luokittelemasi työstä kieltäytyjä, vaan vielä opiskelija. Töitä tulevalla alallani riittää, joten en tule "makoilemaan sohvalla". Halusin vaan tuoda esille näkemykseni asiaan, mutta täällä ERÄÄT keskenkasvuiset eivä pysty rakentavaan keskusteluun. Onnea vain sinulle jatkoon. Helppoa ei todennäköisesti tule olemaan..
SÄÄLITTÄVÄ LUUSERI
"Taidat olla niitä alta riman -menijöitä, joiden itsetunto ei riitä kuin netin keskustelupalstoilla."
Älä lauo ihan mitä vain kun et tiedä mistään mitään!
Ihan opiskelija, no onnea vain sinullekin jahka pääset kokemaan todellisuuden työelämässä... Pikkusen nöyryyttä ja asennetta pliiiiiiiiiiiiiis!! - status
CVsi kirjoitti:
ainakin näyttänyt nätiltä kun sinulla ei olisi ollut työkokemuksen kohdalla merkintä työtön.
Itse huomasin, että työttömän statuksella tulee noin puolet vähemmän kutsuja haastatteluun verrattuna siihen, että on firman A palveluksessa ja hakee uutta paikkaa.
pätkäDI kirjoitti:
Ainoa virheeni koulutuksessani oli se, että tein diplomityön laitokselle ja samalla jäivät suhteet syntymättä yksityissektorille. Kun tutkija-apurahaa ei sitten riittänytkään kolmea vuotta enempää, päädyin työttömäksi.Itsensä elättäminen työn teolla ei ole häpeä, varsinkaan työnantajan silmissä. Päinvastoin. Sun YO-todistukses ei ole tässä vaiheessa taas minkään arvoinen! (kaikella kunnioituksella hyviä arvosanoja kohtaan). Enemmän kuin YO-todistuksesi varmaan painaa tutkijan pestin aikana saamasi tulokset.
Mun mielestä sä munasit ton duunijutun. Se olisi ollut kuitenkin paikka, jossa saat tinaa ja kokemusta, tutustut yhteen firmaan ja tienaat elantosi (tämä ei välttämättä ole relevanttia, koska voithan olla vauras syntyjäsi). Duunista käsin on kuitenkin paljon helpompi käydä kauppaa uusista pesteistä.
Työ on aina työkokemusta. Tämänhetkinen työnantajani kuunteli erittäin suurella mielenkiinnolla kaikki ei alaan liittyvätkin viimeiset kokemukseni työelämästä.
Sitä paitsi on turha luulla itsestään liikoja pelkän tutkintotodistuksen tuella(yliopistovempulointiakaan ei oikein lasketa työkokemukseksi; sorry I've been there too). Jos sä joskus pääset alan duuniin tekeen huippudesignia, niin sun kolleegojes taso voi olla niin korkee, että sä et puhu mistään todistuksista enää edes äitilles.
Sä tarvitset rutkasti enemmän tappamisen meininkiä tohon työnhakuun, jos sä oikeesti oot kortistossa. Mitään neiteilyä ja snobbailua ei tässä maassa oo hyvällä katottu ennenkään...
Saat nyt jengiltä hieman punishmenttia tällä saitilla, mutta rinkarvojahan se vaan kasvattaa. Ota osa vihjeistä onkeesi ja tsemppiä työnhakuun. Voi olla pitkä tie.
- iki-ryyppäri
"Työtön 28v. diplomi-insinööri, automaatiotekniikka, ohjelmointi. Ollut vuoden työttömänä.
Sain lukiossa luonnollisesti laudaturit reaaliasta (kirjoitin fy ke) sekä pitkästä matikasta. Kuulun siis tällä saralla ikäluokan terävimpään 5% tai allekin. Lisäksi DI-koulutus rajaa vielä tuota joukkoa, jolloin voi varmuudella sanoa olevani alalla ikäluokan terävimmän 5% joukossa."
Voin sanoa varmuudella että et kuulu terävimmän 5% joukkoon. Itse olin ollut työelämässä kolme vuotta tuossa vaiheessa ja itsekään en ollut nopea opiskelija. Miksi tuot noita vanhoja meriittejä esiin vaikka kompetenssisi ei riitä edes työpaikan saantiin. Hyvät työntekijät erottuu toisista viimeistään työelämässä, ei välttämättä edes hakupapereista ..
Onnea työpaikan hakuun.
PS. Vuokratyövoima firmat on kusetusta. - Blue777
Sen sanon kuitenkin heti alkuun, että tuolla "kuulun ikäryhmäni 5 %:n terväimpään kärkeen" -asenteella et saavuta mitään hyvää, koska asenne on huonoa ylpistelyä. Minäkin varmaan kuulun monillakin mittareilla, mutta silti vaan olen työtön kovasta hakemisesta huolimatta. Meitä on yllättävän paljon pätevää työvoimaa työtä ilman.
Työvälitysfirmoihin en luota, koska ne vievät osan palkastasi. Periaatteessa niitä ei pitäisi tarvita ollenkaan. Olen myös hyvin skeptinen näitä HR/Personell ym. tyyppejä kohtaan, jotka käyttävät rahasta ja vallanhimosta aikaansa sinun kykyjesi paljastamiseen ja välittämiseen asiakasyrityksen tarpeisiin.
Tapauksesi on hyvä esimerkki siitä, miten yritetään saada paljon hyvää ilmaiseksi. Tyypillistä on se, että se tapahtuu jonkni multitehtävä nimikkeen alla, jossa hoitelet kolmen asiantuntijan tehtävät yksin kehnolla palkalla. Tätä ovat työnantajan markkinat!
Me synnyimme siihen väliinputoajien ikäluokkaan, joka ei pääse koskaan nauttimaan helposta työmarkkinatilanteesta parhaan työikän aikana.
Kerran hain yhteen firmaan alihankkijaksi. Täytin koulutusvaatimukset ja atk-laitteistoni oli riittävän nykyaikainen (aivan uusi!) ja tein ennakkotehtävät hyväksytysti. Firma tarjosi palkkausta (aikapohjainen), jolla ammattimiehenä olisin päässyt parin euron tuntiliksoille... - kelvannut!
Voi juma mitä ylpeyttä, väärää sellaista. Kyllä ois kannattanut vaikka tolla 1600 egellä lähteä työelämään, olisit saanut arvokasta kokemusta. Jos oisit ajatellut pitkällä aikavälillä, ois tuo paikka voinut pidemmän päälle tuodakin sulle vaikka 3000 egen palkan!
Noh, makaa sitten rauhassa, sinä 5%:n aivokapasiteetin omaava di!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856294
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283140Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691696- 331388
- 271320
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46949Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42849