Onko teillä muilla ollut imusuonitulehdusta sormessa? Paraniko hyvin?
Mulla on oikeassa keskisormessa ja pääsi jo punainen viiva etenemään sormea pitkin. Nyt antibioottikuuri ja hieman jo turvotus hävinnyt, mutta märkäpaise on yhä kynnen liki.
Mulla tuli jo kainalo kipeeksi eli oli verenmyrkytys lähellä. Onneksi antibiootti alkoi puremaan ja punainen viiva on hävinnyt, samoin säryt.
Sen opin jotta aina kun sormet tunnottomaksi ja erikoisiksi niin heti lääkäriin, jottei pääse näin pahaksi.
Kertokaa omia kokemuksianne!
IMUSUONITULEHDUS SORMESSA
6
15247
Vastaukset
- Vaimo
Miehelläni oli kauan sitten imusuonen tulehdus. Hänellä särkyi sormi työtapaturmassa ja siitä se lähti. Punainen viiva oli menossa jo kyynärpäässä asti ennen kuin hän se huomasi. Sai heti lääkkeet ja hyvin parani. Mutta mättää hänellä ei sormessa ollut vain tulehdus. Eikö märkäpaisetta avata ja puhdisteta??????????
- jasjks
voiko sitten se imusuolitulehdus tappaa??
- emäntä
Tänä aamuna sormea alkoi kovasti kutittamaan ja
huomasin kun mätä alkoi valua kynnen reunasta.
Valkoinen alue kynnen vierestä hävisi eli kait
se märkä sieltä tuli pois.Hieman on vielä turvoksissa silti.Oon syönyt antibioottia vasta kaksi päivää (viikon kuuri) joten ehtii vielä vaikuttamaan ja parantamaan.Täytyy sanoa, jotta kyllä pisti tapaus varovaiseksi!- Vaimo
Lapselle tulee joskus sormeen tulehdus, kun hän repii kynsiään ja kynsipiikki irtoaa ja sinne menee pöpö. Silloin olemme puhkaisseet mätäpaiseen varovasti kynsivallin kohdalta neulalla ja puristaneet mädän pois. Sen jälkeen liottaneet sormea betadine liuoksessa näin olemme välttyneet lääkäri reissulta jo pari kertaa.
- emäntä
Kiitos paljon vinkistä!
Luultavasti tulen jatkossa kiinnittämään enemmän huomiota sormissa tapahtuviin muutoksiin.
Oppia ikä kaikki! - sagasgd
mulla meni yöllä sormen pää kipeeksi eli niinku siitä kynnen varresta ja sit sitä alko turvottamaan ja se oli kosketusherkkä sitten siinä yöllä hain neulan ja pistelin sillä sinne kynsinauhaan ja sitten sieltä alkoi tulemaan märkää että miten vakavasta asiasta on kyse??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle743750Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1762946Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472926Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572411Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3622190- 1601870
- 781565
- 281390
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231378Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391352