IMUSUONITULEHDUS SORMESSA

EMÄNTÄ

Onko teillä muilla ollut imusuonitulehdusta sormessa? Paraniko hyvin?
Mulla on oikeassa keskisormessa ja pääsi jo punainen viiva etenemään sormea pitkin. Nyt antibioottikuuri ja hieman jo turvotus hävinnyt, mutta märkäpaise on yhä kynnen liki.
Mulla tuli jo kainalo kipeeksi eli oli verenmyrkytys lähellä. Onneksi antibiootti alkoi puremaan ja punainen viiva on hävinnyt, samoin säryt.
Sen opin jotta aina kun sormet tunnottomaksi ja erikoisiksi niin heti lääkäriin, jottei pääse näin pahaksi.
Kertokaa omia kokemuksianne!

6

15180

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaimo

Miehelläni oli kauan sitten imusuonen tulehdus. Hänellä särkyi sormi työtapaturmassa ja siitä se lähti. Punainen viiva oli menossa jo kyynärpäässä asti ennen kuin hän se huomasi. Sai heti lääkkeet ja hyvin parani. Mutta mättää hänellä ei sormessa ollut vain tulehdus. Eikö märkäpaisetta avata ja puhdisteta??????????

• jasjks

voiko sitten se imusuolitulehdus tappaa??

• emäntä

Tänä aamuna sormea alkoi kovasti kutittamaan ja
      huomasin kun mätä alkoi valua kynnen reunasta.
      Valkoinen alue kynnen vierestä hävisi eli kait
      se märkä sieltä tuli pois.Hieman on vielä turvoksissa silti.Oon syönyt antibioottia vasta kaksi päivää (viikon kuuri) joten ehtii vielä vaikuttamaan ja parantamaan.Täytyy sanoa, jotta kyllä pisti tapaus varovaiseksi!

• Vaimo

Lapselle tulee joskus sormeen tulehdus, kun hän repii kynsiään ja kynsipiikki irtoaa ja sinne menee pöpö. Silloin olemme puhkaisseet mätäpaiseen varovasti kynsivallin kohdalta neulalla ja puristaneet mädän pois. Sen jälkeen liottaneet sormea betadine liuoksessa näin olemme välttyneet lääkäri reissulta jo pari kertaa.

• emäntä

Kiitos paljon vinkistä!
      Luultavasti tulen jatkossa kiinnittämään enemmän huomiota sormissa tapahtuviin muutoksiin.
      Oppia ikä kaikki!

• sagasgd

mulla meni yöllä sormen pää kipeeksi eli niinku siitä kynnen varresta ja sit sitä alko turvottamaan ja se oli kosketusherkkä sitten siinä yöllä hain neulan ja pistelin sillä sinne kynsinauhaan ja sitten sieltä alkoi tulemaan märkää että miten vakavasta asiasta on kyse??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      153
      11021
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      53
      5269
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2473
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2169
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1731
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1594
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1206
    9. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      98
      952
    10. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      916
    Aihe