Otin viikko sitten ampumalla rustokorviksen.
Nyt korva on turvonnut koko yläosasta ja TOSI KIPEÄ.
Oon hoitanut suihkuttamalla 2 kertaa päivässä ja kuivaamalla puhtaalla nukkaamattomalla paperilla.
Tänään sit oli pakko mennä lääkäriin, kun kipu, turvotus ja punoitus haittasivat jo työntekoa.
Nyt oon sit antibioottikuurilla ja mietin, että annanko kasvaa vaan umpeen ku on niin hankalaa...
Lääkärin ohje: paina koru joka päivä reiän läpi jottei umpeudu, mutta älä pidä koko ajan. Pidä puhtaana ja kuivana, käytä tarvittaessa septidiniä.
Liikkeen ohje: ota koru 3 kertaa päivässä pois ja puhdista septidinillä.
Ongelmahan tässä on se, että rusto on niin turvoksissa ettei korua edes saisi ilman kipua kiinni...
Lääkäri sanoi että on ihan normaalia rustokorun takia tulehtuneessa rustossa, että kipu säteilee korvakäytävään (kuin olis korvatulehdus) ja myös kaulan imusolmukkeet saattavat kipeytyä.
Oikeesti, näkisitte mun korvan... ihan eriparia toisen kanssa.
En tiedä olisiko tilanne eri jos olisin ottanut lävistäjällä.
Miettikää kuitenkin tarkkaan ennenkuin otatte...
Mua ainakin kaduttaa.
Rustolävistys paksuntaa ruston pysyvästi, jos sen olisin tiennyt, olis jäänyt ottamatta. Ei kovin kaunis näky "painijakorva" nuorella naisella.
Rustolävistys
7
8875
Vastaukset
- mymonkey
Ikävää, että kävi noin.
Ei kuullosta ollenkaan mukavalta tuollainen.
Ite oon ottanu lävistysliikkeessä 2 kpl rustokoruja ja ampumalla 2 kpl rustokoruja, eikä ne oo ikinä tulehtunu.
Millainen koru sulla siinä on? sellainen tavallinen ensi-korvakoruko?
Jos se on kovin paksu koru, kannattaa ehkä kokeilla ohuempaa ja pidempää korua. Voi hyvin olla, että se tänhetkinen koru on liian lyhyt ja puristaa reikää -elikäs avohaavaa- niin ettei se pääse paranemaan.
Mitä mä omista lävistystenhoidoista muistan, niin niitä ei saanut ottaa pois varmaan kuukauteen, ainoastaan pyöritellä välillä puhtain käsin. Putsattiin vedellä saippualla, muutei septidinellä tms kuivattavalla aineella (parantuminen hidastuu).
Septidinen korvikkeeksi suositeltiin keitettyä vettä kuumana merisuolaa, johon koru laitetaan lillumaan toviksi ja millä reikää huuhdotaan/putsataan. - oikeasti
Ensinnäkään, tämän jälkeen tiedät ettei rustokoruja oteta ampumalla. Sitten niitä puhdistusohjeita:
-korua ei oteta pois parantuessa lainkaan, vaikka tuntuisi tulehtuneelta.
-puhdista just vaikka septidinillä, max. 2 kertaa päivässä. siinä välissä ihan suolavedellä tai suihkussa. muista käsihygienia.
Rustokoru oli itselläni kipeä ja arka lähes vuoden. Lävistys tehtiin ihan "oikein", eikä ampumalla. Vaikka lävistys onkin punainen ja arka, ei se tarkoita sitä että se on _tulehtunut_. Kudosnestettä tulee valumaan reiästä vielä kauan, se on semmoista kirkasta nestettä, joka jähmettyy koruun kiinni. Onhan sulla muuten rengas siinä? Sen kanssa lävistys paranee paljon helpommin ja on mukavampi ja hygieenisempi puhdistaa.
Tässä vielä yksinkertaiset ohjeet puhdistukseen:
http://www.kinkymousetattoo.net/hoito/index.html
Voit myös käydä lähimmässä lävistysliikkeessä kysymässä ohjeita. Siis lävistys-, ei kultasepänliikkeessä.- tco
miä ooon kyllä huomannu rustoläväristä sen että paremmin paranee napin kanssa... olen ottanu joskus kolme vuotta sitte ampumalla. silloin tällöin tulee kipeäks jos laittaa jonku erikoisen korun pidemmäks aikaa mut muuten on ku mikä tahansa korvareikä. Kaverilla tosin huonompia kokemuksia ---> rusto tulehtu niin pahasti et lääkäri joutu poistaa korun ja laittaa lisäks kolme tikkii... silti kaverini ei katunut korun ottamista vaikkei uutta enää haluakkaan.
- Viuvauvou
tco kirjoitti:
miä ooon kyllä huomannu rustoläväristä sen että paremmin paranee napin kanssa... olen ottanu joskus kolme vuotta sitte ampumalla. silloin tällöin tulee kipeäks jos laittaa jonku erikoisen korun pidemmäks aikaa mut muuten on ku mikä tahansa korvareikä. Kaverilla tosin huonompia kokemuksia ---> rusto tulehtu niin pahasti et lääkäri joutu poistaa korun ja laittaa lisäks kolme tikkii... silti kaverini ei katunut korun ottamista vaikkei uutta enää haluakkaan.
Kiitos vastauksistanne.
Minusta nimenomaan lävistäjät ovat korostaneet että septidiniä yms ei tule puhdistamisessa käyttää, ainoastaan vettä.
Olen myös kuullut tuon ettei korua saa ottaa pois, mutta koska lääkäri minua niin ohjeisti, tein sen mukaan.
Lääkäri sanoi korvani olevan selvästi tulehtunut; punoitus, huomattava turvotus ja tykyttävä kipu joka säteili myös korvakäytävään, tulehdus olisi levinnyt pidemmälle jos en olisi lääkärissä käynyt.
Tällä hetkellä korva erittää paksua vihertävää eritettä jota en itse miellä kudosnesteeksi.
En osaa itse arvioida mikä merkitys on sillä, että otin ampumalla korviksen, luettuani kokemuksia netistä, tuntuu olevan aikalailla ihmisestä kiinni tuo tulehtuminen.
Minusta kuitenkaan mikään lävistys ei ole niin kaunis että siitä viitsisi terveydellään maksaa. - Viuvauvou
Viuvauvou kirjoitti:
Kiitos vastauksistanne.
Minusta nimenomaan lävistäjät ovat korostaneet että septidiniä yms ei tule puhdistamisessa käyttää, ainoastaan vettä.
Olen myös kuullut tuon ettei korua saa ottaa pois, mutta koska lääkäri minua niin ohjeisti, tein sen mukaan.
Lääkäri sanoi korvani olevan selvästi tulehtunut; punoitus, huomattava turvotus ja tykyttävä kipu joka säteili myös korvakäytävään, tulehdus olisi levinnyt pidemmälle jos en olisi lääkärissä käynyt.
Tällä hetkellä korva erittää paksua vihertävää eritettä jota en itse miellä kudosnesteeksi.
En osaa itse arvioida mikä merkitys on sillä, että otin ampumalla korviksen, luettuani kokemuksia netistä, tuntuu olevan aikalailla ihmisestä kiinni tuo tulehtuminen.
Minusta kuitenkaan mikään lävistys ei ole niin kaunis että siitä viitsisi terveydellään maksaa.Koru oli pakko ottaa pois, koska se ei mahtunut olemaan turvotuksen takia, vaan alkoi upota jos sisäänpäin.
- veronmaksaja
toivottavasti, jos olet niin kipeä ettet pysty töihin, yhteiskunta ei maksa sinulle sairausajan palkkaa. kyseessä on itse hankittu sairaus.
- veronmaksaja myöskin
Tää on taas tätä..
Nyt saa lähteä ihmettelemään ovatko lähes kaikki sairaudet itse hankittuja. Esim. sydän- ja verisuonitaudit ovat usein hyvinkin "itse hankittuja", väärä ruokavalio, ylipaino ja vähän liikuntaa.. oma moga.. voe jee!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931738
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581159Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181158- 941019
- 62813
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam34773Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani5716- 46696
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42670Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113666