Turkin kurdit is the best!!!

lyllerö...

Mulla on aivan ihana turkin kurdi mies ystävä. Olemme seurustelleet jo muutaman kuukauden ajan ja olen aivan haltioissani. Hän on jo saanut oleskelu luvan edelliseltä vaimoltaan, joten voin olla varma, ettei hän sitä minulta halua. Hän myös omaa aika kattavan varustuksen...( you know)!! Olemme jo puhuneet naimisiin menosta ja minusta tuntuu että hänkin on aivan tosissaan minun kanssa!! Toivon että teillä muillakin menee yhtä hyvin!! :)

21

3721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kurdistanistanisti

      Et sanoisi että Kurdit on parhaita, ellei sinulla olisi kokemuksia aika laajasta joukosta muitakin miehiä! Taidatpa olla aika seikkailija...

    • Tazzka

      kullin kans menet naimisiin

      • Sarah

        On se vaan niin,että ulkomaalainen osaa erotiikan kielen ja naisen käsittelytaidon syvemmällä tasolla kuin monet suomalaiset miehet.Miehemme tässä maassa yrittävät vain selviytyä velvollisuudesta itsekkäästi ja nopeasti.Miksiköhän on näin?


      • niillä
        Sarah kirjoitti:

        On se vaan niin,että ulkomaalainen osaa erotiikan kielen ja naisen käsittelytaidon syvemmällä tasolla kuin monet suomalaiset miehet.Miehemme tässä maassa yrittävät vain selviytyä velvollisuudesta itsekkäästi ja nopeasti.Miksiköhän on näin?

        Koska niillä menee kokoaika miettiessä, kateellisia ja katkeria ajatuksia muista. Ei niille jää aikaa miettiä mitä se vaimo tai yleensäkin nainen haluaa. Ja onhan se niinkin, että suomalaismies ei kunnioita naistaan niin, kuin ulkomaalainen mies. Ulkomaalaiselle miehelle on kunnia-asia, että naisella on hyvä ja jos naisella on hyvä niin silloin heilläkin on hyvä ja he voi olla ylpeitä itsestään. Siinä olis vähän opittavaa ja ajateltavaa suomalaismiehelle. Suomalaismiehet ei kyllä yleensä petä, mutta olettaisin sen johtuvan siittä, että ei raski jättää sohvaa, pulloa eikä makkaraa. Mutta kyllä ne miehet ainakin pettää samalla lailla, kun ulkomaalaisetkin jotka sen mahansa saa raahattua ravintolaan. Yrittäjiä löytyy molemmista puolista, että en voi edes tässä pettämisasiassa antaa kunniaa ulkomaalaisillemiehille. Suomalaisetmiehet vain yleensä rehellisemmin sanoo olevansa naimisissa.


      • ?????
        niillä kirjoitti:

        Koska niillä menee kokoaika miettiessä, kateellisia ja katkeria ajatuksia muista. Ei niille jää aikaa miettiä mitä se vaimo tai yleensäkin nainen haluaa. Ja onhan se niinkin, että suomalaismies ei kunnioita naistaan niin, kuin ulkomaalainen mies. Ulkomaalaiselle miehelle on kunnia-asia, että naisella on hyvä ja jos naisella on hyvä niin silloin heilläkin on hyvä ja he voi olla ylpeitä itsestään. Siinä olis vähän opittavaa ja ajateltavaa suomalaismiehelle. Suomalaismiehet ei kyllä yleensä petä, mutta olettaisin sen johtuvan siittä, että ei raski jättää sohvaa, pulloa eikä makkaraa. Mutta kyllä ne miehet ainakin pettää samalla lailla, kun ulkomaalaisetkin jotka sen mahansa saa raahattua ravintolaan. Yrittäjiä löytyy molemmista puolista, että en voi edes tässä pettämisasiassa antaa kunniaa ulkomaalaisillemiehille. Suomalaisetmiehet vain yleensä rehellisemmin sanoo olevansa naimisissa.

        Totta joka sana.Miehemme suomesta ei ymmärrä sitä perusasiaa,että hyvä olo on kollektiivinen asia.Se on jaettavissa hyvinkin pienillä asioilla ja sanoilla!Me hyvinvointivaltion kasvatit olemme niin sokeita,ettemme kykene näkemään kuin itsemme ja omat tarpeemme.Olen naimisissa ihanan,ystävällisen ja huolehtivan ulkomaalaisen kanssa.Vastaavaa aitoutta ja suvaitsevaisuutta ei suomalaisista miehistä löydy.


      • kirjauduinjo
        ????? kirjoitti:

        Totta joka sana.Miehemme suomesta ei ymmärrä sitä perusasiaa,että hyvä olo on kollektiivinen asia.Se on jaettavissa hyvinkin pienillä asioilla ja sanoilla!Me hyvinvointivaltion kasvatit olemme niin sokeita,ettemme kykene näkemään kuin itsemme ja omat tarpeemme.Olen naimisissa ihanan,ystävällisen ja huolehtivan ulkomaalaisen kanssa.Vastaavaa aitoutta ja suvaitsevaisuutta ei suomalaisista miehistä löydy.

        ja sinähän tunnetusti tunnet henkilökohtaisesti kaikki suomalaiset miehet.

        mitäs, jos sanoisit sille kehitysmaamiehellesi, että tekisi jotain hyvinvointinsa eteen. ei se hyvinvointi ole suomalaisillekaan pelkällä paskamajan taputtelulla tullut.


      • hermostu
        kirjauduinjo kirjoitti:

        ja sinähän tunnetusti tunnet henkilökohtaisesti kaikki suomalaiset miehet.

        mitäs, jos sanoisit sille kehitysmaamiehellesi, että tekisi jotain hyvinvointinsa eteen. ei se hyvinvointi ole suomalaisillekaan pelkällä paskamajan taputtelulla tullut.

        Yleensä ulkomaalaiset miehet tekee semmosia työpäiviä, että suomalaismies ei siihen hevillä kykene. Siis nykyajan miehet, kyllä entisajan miehet, silloinkun miehet oli viellä rautaa, nyt ne vain vinkuu netissä.


      • kirjauduinjo
        hermostu kirjoitti:

        Yleensä ulkomaalaiset miehet tekee semmosia työpäiviä, että suomalaismies ei siihen hevillä kykene. Siis nykyajan miehet, kyllä entisajan miehet, silloinkun miehet oli viellä rautaa, nyt ne vain vinkuu netissä.

        jep. puolet ulkkiksista paistaa 18 tunnin päiviä pizzaa tai siivoaa citymarkettia. toinen puolikas sen sijaan kuluttaa aikansa kahviloissa notkuen.

        mitään korkeampaa ajattelua vaativaa ne eivät pysty tekemään, mutta ilmankos ne onkin kehitysmaista.


    • minja

      Just... Olet pari kk seukannut ja jo naimisiin menossa. No ihan miten vain. Olen seurannut sivusta parhaan ystävättäreni taistelua komean "välimerenmiehen" rinnalla. Seitsemän vuotta sitä kesti. Mies eli ystävilleen ja matkusteli "sukuloimassa" ympäri Ruotsia ja muuta Eurooppaa... Epävarmuudessa eli ystäväni. Ei käynyt kateeksi tuota suhdetta, vaikka "ihanasta ihanuudesta" sekin alkoi...

    • juu juu

      No se vähän riippuu siitä, miten rehellinen hän on. On munkin mieheni Turkin kurdi, joskaan ei ole vielä hällä ollut edellytyksiä tulla Suomeen. En tiiä kaatuuko kaikki vai onko vielä toivoa ja mahdollisuus.
      Kurdien kulttuuri jo itsessään on tosi kaukana meidän kulttuuristamme ja mulla on ollut vaikeuksia aika pitkälle ymmärtää sitä. Oon tosi monesti miettinyt miten paljon helpompaa ois olla suomalaismiehen kanssa, koska kulttuuriero ei oo niin suuri.
      Yks hirveen yleinen tapa siellä on mennä serkun kans naimisiin, jotain mainitakseni. Mulle länsimaalaisena tuommoinen on uppo-outo ajatus. Niillä kauheesti vanhoja tapoja ja omat käyttäytymissäännöt, joihin tutustumiseen menee ehkä jokseenkin aikaa. Voin ihan rehellisesti sanoa, etten kyllä ymmärrä lähes puoliakaan niistä. En menis nyt ylistämään tuota kulttuuria. Toki he ovat itse ystävällisyys ja osaavat olla ihaniakin, mutta ei se ole kaikki heistä. Turkkilaiset ovat mun kokemuksesta aika paljon tympeämpiä käytökseltään kuin he.
      Kurdit ovat erittäin vieraanvaraisia kyllä ja kohteliaita. Pahaa sanaa ei saa sanoa toisesta tai toiselle. Mutta heillä on ikivanhat perinteet joiden mukaan he elävät edelleen. Kuten mieheni sanoi, heidän kulttuurinsa on kompleksi.
      Hän myös sanoi et kurdeissa on paljon myös paskamaista sakkia. Et on paljon pahoja kurdeja. Ei siis voi yleistää, että kurdit on parhaita. Yhtä lailla on pahoja suomalaisia ja ruotsalaisia, englantilaisia tai tanskalaisia.
      Joka tapauksessa, yleensä ottaen kaikki tapaamani kurdit ovat hauskoja ja mukavia ihmisiä. Turkkilaisista ei ole yhtä mukavia kokemuksia.

      • Hämäläinen

        Sinä et todennäköisesti edes erota turkkilaista ja Turkin kurdia toisistaan, jos ei sulle sitä asiaa kerrota. Enemmän näitten porukoitten välillä on yhteistä kuin on eroja, joita toki on.
        Kylläpä ne erot on samaa luokkaa kuin on erot savolaisten ja hämäläisten välillä.


      • hämäläinen...
        Hämäläinen kirjoitti:

        Sinä et todennäköisesti edes erota turkkilaista ja Turkin kurdia toisistaan, jos ei sulle sitä asiaa kerrota. Enemmän näitten porukoitten välillä on yhteistä kuin on eroja, joita toki on.
        Kylläpä ne erot on samaa luokkaa kuin on erot savolaisten ja hämäläisten välillä.

        myönnän kyllä ettei heitä usein voi erottaa toisistaan, mutta olenpa maassa käynyt useammin. Olin Icmelerissä ja siellä kurdit tunnistaa kyllä. Joka ainoassa ravintolassa jossa he tanssivat kansallistanssiaan tietää että he ovat kurdeja. Olen käynyt kurdikaupungeissakin kuten Diyarbakirissa ja Mardinissa/Kiziltepessä. Kurdien kielikin on erilainen kuin turkin kieli, mutta näitä kieliä vähän osaavana on vaikea tunnistaa, koska joku puhuu jompaa kumpaa kieltä. Kurdeissa on monennäköistä sakkia, osa on hyvinkin tummaa ja oon kuullut et oikea "puhdasrotuinen" kurdi on vaaleampi-ihoinen ja jopa sinisilmäinenkin. On totta, ettei kurdia tunnista aivan heti paikalla, vaan juteltua ja oltua jonkun aikaa tämän seurassa. Ja oonpa ruvennut katsomaan vähän tarkemmin täällä olevia tummia, oon ruvennut jo arvuuttelemaan ovatko he kenties kurdeja. Ja on helppoa arvata että keskuudessamme on yllättävän paljon enemmän juuri Turkin kurdeja...eikä ihan turkkilaisia pelkästään.


      • arabityttö
        hämäläinen... kirjoitti:

        myönnän kyllä ettei heitä usein voi erottaa toisistaan, mutta olenpa maassa käynyt useammin. Olin Icmelerissä ja siellä kurdit tunnistaa kyllä. Joka ainoassa ravintolassa jossa he tanssivat kansallistanssiaan tietää että he ovat kurdeja. Olen käynyt kurdikaupungeissakin kuten Diyarbakirissa ja Mardinissa/Kiziltepessä. Kurdien kielikin on erilainen kuin turkin kieli, mutta näitä kieliä vähän osaavana on vaikea tunnistaa, koska joku puhuu jompaa kumpaa kieltä. Kurdeissa on monennäköistä sakkia, osa on hyvinkin tummaa ja oon kuullut et oikea "puhdasrotuinen" kurdi on vaaleampi-ihoinen ja jopa sinisilmäinenkin. On totta, ettei kurdia tunnista aivan heti paikalla, vaan juteltua ja oltua jonkun aikaa tämän seurassa. Ja oonpa ruvennut katsomaan vähän tarkemmin täällä olevia tummia, oon ruvennut jo arvuuttelemaan ovatko he kenties kurdeja. Ja on helppoa arvata että keskuudessamme on yllättävän paljon enemmän juuri Turkin kurdeja...eikä ihan turkkilaisia pelkästään.

        voin kertoa että ne ko. maiden alkuperäiset asukkaat kyllä tuntevat kurdin ja pystyvät erottamaan kurdit ja muut toisistaan. Siihen ei varmastikaan kukaan turkissa lomilla käynyt suomalainen kykene koskaan.

        Kyllä heillä on keskenään paljon eroja ja suurin niistä ehkä juuri kieli mikä täysin erilainen


      • Hämäläinen
        arabityttö kirjoitti:

        voin kertoa että ne ko. maiden alkuperäiset asukkaat kyllä tuntevat kurdin ja pystyvät erottamaan kurdit ja muut toisistaan. Siihen ei varmastikaan kukaan turkissa lomilla käynyt suomalainen kykene koskaan.

        Kyllä heillä on keskenään paljon eroja ja suurin niistä ehkä juuri kieli mikä täysin erilainen

        Se erottaminen ei ole aina helppoa edes paikallisille. Turkissa nämä kaksi ryhmää ovat aikalailla sekoittuneet ja jossain Istanbulissa esim. on todella vaikea sanoa kuka mitäkin on. Puhehan sen sitten usein paljastaa, mutta kun on asuttu parin polven ajan suurkaupungissa, ne turkin kielen puheenkin erot tasoittuu.


      • Hämäläinen
        hämäläinen... kirjoitti:

        myönnän kyllä ettei heitä usein voi erottaa toisistaan, mutta olenpa maassa käynyt useammin. Olin Icmelerissä ja siellä kurdit tunnistaa kyllä. Joka ainoassa ravintolassa jossa he tanssivat kansallistanssiaan tietää että he ovat kurdeja. Olen käynyt kurdikaupungeissakin kuten Diyarbakirissa ja Mardinissa/Kiziltepessä. Kurdien kielikin on erilainen kuin turkin kieli, mutta näitä kieliä vähän osaavana on vaikea tunnistaa, koska joku puhuu jompaa kumpaa kieltä. Kurdeissa on monennäköistä sakkia, osa on hyvinkin tummaa ja oon kuullut et oikea "puhdasrotuinen" kurdi on vaaleampi-ihoinen ja jopa sinisilmäinenkin. On totta, ettei kurdia tunnista aivan heti paikalla, vaan juteltua ja oltua jonkun aikaa tämän seurassa. Ja oonpa ruvennut katsomaan vähän tarkemmin täällä olevia tummia, oon ruvennut jo arvuuttelemaan ovatko he kenties kurdeja. Ja on helppoa arvata että keskuudessamme on yllättävän paljon enemmän juuri Turkin kurdeja...eikä ihan turkkilaisia pelkästään.

        Toki joistain ihmisistä voi sanoa ensi näkemältä mistä/ketä he ovat. Turkissa vaan on niin, että turkkilaisetkin ovat usein vaalea ihoisia ja sinisilmäisiä. Sen maan asukkaat kun ovat varsin hyvin sekoittuneet milloin minkin kansallisuuden kanssa. Jos yhtään tunnet historiaa, tiedät, että ristiretkistä saakka sen alueen halki on kulkenut sotajoukkoja suuntaan jos toiseen. Historiasta voi tietää myös sen, että vajaa vuosi sen jälkeen kun sotajoukot ovat meenneet ohi, syntyy pieniä vauvoja. Vaaleahiuksiset ja sinisilmäiset turkkilaiset eivät ole harvinaisia.
        Tarkoitit ilmeisesti, että täällä Suomessa on enemmän kurdeja kuin olit ajatellut? Ehkä näin on. Minulla on se käsitys, että kurdit tilanteen mukaan kurdeja tai turkkilaisia. Valinnat tehdään aina sen mukaan mikä kullakin hetkellä on itselle hyödyllisempää.


      • lehtix

        hhhkkkk


    • tympeä realisti

      että hänellä on perhe turkissa,sillä heidän kulttuurissaan mennään naimisiin nuorena ja jopa tosiaan serkkujenkin kanssa.On todella erilainen kulttuuri,ihania osaavat olla toinen juttu sitte onko se ulkoa opeteltua!

      • kohta aviopari

        Hei,

        Haluanpa antaa kommenttia omasta puolestani, ihan vain sen takia ettei kukaan ole maininnut asiaa päinvastoin.
        Olen Suomalainen mies ja kumppaninani on maailman ihanin Kurdinainen!!
        Ja voin kertoa, että katunut en ole yhtään päivää...ja tuskin tulen katumaankaan.
        Kurdinaisilla on arvot kohdallaan ja nyt odotellaankin hääkellojen soittoa:)

        Voitte arvailla miten olemme herättäneet "pahennusta" kurdimiesten piireissä, he kun eivät voi millään hyväksyä, että heidän naisensa valitseekin suomalaisen miehen puolisokseen. Että näin meillä täällä.....


      • ElämäOpettaa

        Tämä on niin totta ! Voisin sanoa, että jokaisella on perhe turkissa ja avioliitto serkun kanssa on normaalia eikä suinkaan ihme pikemmin niin, että on kummallista jos ei serkkutytön kanssa mennäa avioliittoon.


    • IZMIR

      LÄHDE LEIKKIIN JA HUOMAAT LOPULTA MIHIN SE VIE,AINAKIN TUOLLA ASENTEELLA...SUUTUTTAA OIKEIN,ETTÄ VOIT OLLA NOIN TYHMÄ! EN TODELLAKAAN TOIVO ETTÄ MUILLA MENEE YHTÄ HYVIN!-OJASTA ALLIKKOON TOLLA AJATUKSELLA MENET!-MIKÄ VAIVAA ETTÄ PAKKO SAADA VAIKEUKSIA JA MIELIPAHAA?
      JOS TIETÄISIT...ET HULLUNA HEHKUTTAISI,ONKO SULLA AIVOJA OLLENKAAN???-MUTTA KAITPA OLET JO PÄÄTTÄNYT.? -MIETI VIELÄ KUN VOIT!-TAI SITTEN OLETTE TOISENNE ANSAINNUT?-VOIHAN OLLA ETTÄ IHMEITÄKIN TAPAHTUU!

    • 13.9.2005

      VANHA VIESTI!
      Kuka näitä jaksaa nostella? Käykö jonkun yksinäiset yön tunnit pitkiksi?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1945
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe